În urma întâlnirii cu reprezentanții CA ai APMC, din data de 07.05.2021 ref. la subiectele de interes strategic pentru portul Constanța, CPBA rezumă și comunică prin Adresa nr. 237/03.06.2021 aceste subiecte și indică inclusiv aplicarea Regulamentului Portuar ca fiind una dintre soluțiile pentru creșterea operativității și predictibilității portului
Atasamente
Proiectul de Ordin al ministrului transporturilor și infrastructurii pentru modificarea şi completarea Ordinului ministrului transporturilor nr. 1132/2013 privind aplicarea Codului de reguli practice de siguranță din 2011 pentru navele care transportă încărcături de lemn pe punte (Codul TDC 2011), adoptat de Adunarea Organizației Maritime Internaționale prin Rezoluția A.1048(27) din 30 noiembrie 2011
Data publicării: 25.05.2021
Data limită pentru primirea de propuneri/observaţii: 07.06.2021
Grup ţintă
Toate persoanele fizice sau juridice interesate pot transmite propuneri/opinii/sugestii cu privire la proiectul de act normativ.
Scurta descriere a reglementării:
Organizația Maritimă Internațională (OMI), înființată prin Convenția de la Geneva din 1948, cu sediul la Londra, este instituția specializată din sistemul Națiunilor Unite în domeniul navigației maritime comerciale internaționale și are ca scop principal elaborarea cadrului juridic, tehnic și organizatoric pentru asigurarea siguranței navigației, securității navelor și a instalațiilor portuare și prevenirii poluării mediului marin de către nave. România este stat membru al acestei organizații ca urmare a aderării, prin Decretul nr.114/1965, la Convenția de la Geneva din 1948 privind crearea OMI și în prezent este parte la toate convențiile internaționale principale privind siguranța maritimă, securitatea maritimă și prevenirea poluării mediului marin de către nave, adoptate sub egida organizației.
În vederea realizării scopurilor sale, OMI organizează conferințe internaționale și sesiuni ale Adunării statelor membre și ale comitetelor sale, pentru adoptarea convențiilor maritime, codurilor și rezoluțiilor în domeniu.
Codul de reguli practice de siguranță pentru navele care transportă încărcături de lemn pe punte a fost adoptat pentru prima dată de către Organizație prin rezoluția A.287(VIII) din 20 noiembrie 1973. Ulterior, ca urmare a continuării producerii unor incidente navale legate de transportul încărcăturilor de lemn pe punte, a operării unor nave din ce în ce mai mari și mai complexe din punct de vedere tehnologic, s-a impus revizuirea codului în 1991 (prin rezoluția A.715(17)) și în 2011 (prin rezoluția A.1048(27) – Codul de reguli practice de siguranță din 2011 pentru navele care transportă încărcături de lemn pe punte (Codul TDC 2011), care abrogă rezoluția A.715(17)).
Codul TDC 2011 se adresează tuturor celor implicați în pregătirea, încărcarea, stivuirea, amararea și transportul încărcăturii de lemn pe punte (unitățile de pre-ambalare, expeditorii, proprietarii navelor, navlositorii, companiile de operare, echipajul navelor) precum și administrațiilor, constructorilor și proiectanților de nave și echipamente. Trimiteri la Codul TDC 2011 se regăsesc în importante instrumente adoptate în cadrul OMI, cum ar fi: Convenția internațională din 1966 asupra liniilor de încărcare, modificată prin Protocolul din 1988 la care România a aderat prin Ordonanța Guvernului nr. 53/1999, Convenția internațională din 1974 pentru ocrotirea vieții omenești pe mare (Convenția SOLAS 1974), la care România a aderat prin Decretul nr. 80/1979, Codul internațional din 2008 privind stabilitatea navei în starea intactă, adoptat de OMI prin Rezoluția MSC.267(85), acceptat și publicat de către Romania prin Ordinul ministrului transporturilor și infrastructurii nr. 675/2010, cod obligatoriu în temeiul Convenției SOLAS 1974.
Codul TDC 2011 a fost publicat în legislația națională prin Ordinul ministrului transporturilor nr. 1132/2013.
La cea de-a 102-a sesiune a sa din noiembrie 2020, Comitetul de siguranță maritimă al OMI (MSC) a aprobat amendamente la Codul TDC 2011 (la capitolul 6-Principii alternative de proiectare din Partea B și la Anexa B-Exemple de moduri de stivuire și de amarare) pe care le-a difuzat prin circulara MSC.1/Circ. 1624 din 7 decembrie 2020.
În temeiul prevederilor art. 4 alin. (1) din Ordonanța Guvernului nr. 42/1997 privind transportul maritim și pe căile navigabile interioare, republicată, cu modificările și completările ulterioare, precum și ale art. 9 alin. (4) din Hotărârea Guvernului nr. 370/2021, Ministerului Transporturilor și Infrastructurii, în calitatea sa de autoritate de stat în domeniul transportului maritim, elaborează și promovează acte normative și norme specifice aplicabile transportului maritim, urmărește aplicarea acestora și asigură ducerea la îndeplinire a obligațiilor ce revin statului din acordurile și convențiile internaționale la care România este parte.
Atasamente:
Proiect Ordin
Referat Aprobare
Anexa
Atasamente
Proiectul de HOTĂRÂRE de Guvern privind aprobarea bugetului de venituri şi cheltuieli pe anul 2021 al Companiei Naţionale „Administraţia Porturilor Maritime” – S.A. Constanţa, aflată sub autoritatea Ministerului Transporturilor și Infrastructurii
Data publicării: 27.04.2021
Data limită pentru primirea de propuneri/observaţii: 10.05.2021
Grup ţintă
Toate persoanele fizice sau juridice interesate pot transmite propuneri/opinii/sugestii cu privire la proiectul de act normativ.
Scurta descriere a reglementării:
Proiectul bugetului de venituri şi cheltuieli pentru anul 2021 a fost întocmit cu respectarea următoarelor prevederi legale:
-prevederile art. 48, alin.(1), lit.b și lit.e coroborat cu alin.(4) din Legea nr.15/2021, Legea bugetului de Stat pe anul 2021;
– Hotărârea Guvernului nr.4/2021 pentru stabilirea salariului de bază minim brut pe țară garantat în plată;
-ordonanţa Guvernului nr.26/2013 privind întărirea disciplinei financiare la nivelul unor operatori economici la care statul sau unităţile administrativ-teritoriale sunt acţionari unici ori majoritari sau deţin direct ori indirect o participaţie majoritară, aprobată cu completări prin Legea nr. 47/2014, cu modificările şi completările ulterioare;
-ordinul ministerului finanțelor publice nr. 3818/2019 privind aprobarea formatului şi structurii bugetului de venituri şi cheltuieli al operatorilor economici, precum şi a anexelor de fundamentare a acestuia.
– Legea nr.235/2017 pentru modificarea și completarea Ordonanței Guvernului nr. 22/1999.
– prevederile art.49 și art.50 alin.(1) lit. a) din Ordonanta Guvernului nr.22/1999 privind administrarea porturilor şi a căilor navigabile, utilizarea infrastructurilor de transport naval aparţinând domeniului public, precum şi desfăşurarea activităţilor de transport naval în porturi şi pe căile navigabile interioare;
– prevederile Ordinului Ministerului Transporturilor și Infrastructurii nr. 991/2020 cu privire la stabilirea porturilor şi a căilor navigabile interioare pentru care serviciul de pilotaj al navelor maritime şi fluviomaritime este obligatoriu şi a modului de derulare a acestui serviciu.
Elaborarea bugetului de venituri și cheltuieli pe anul 2021 pentru Compania Naţională „Administraţia Porturilor Maritime” – S.A. Constanţa, aflată sub autoritatea Ministerului Transporturilor și Infrastructurii s-a realizat avându-se în vedere următoarele:
– rezultatele obţinute în anul 2020, obiectivele şi direcţiile strategice cuprinse în planul de administrare şi planul de management, cu preponderenţă creşterea performanţelor economice în condiţiile întăririi disciplinei financiare;
– avizul Consiliului de Administrație, conform Deciziei nr.15724/29.03.2021 privind proiectul de buget de venituri și cheltuieli pe anul 2021;
– aprobarea proiectului privind bugetul de venituri şi cheltuieli pe anul 2021 al Companiei Naţionale „Administraţia Porturilor Maritime” – S.A. Constanţa de reprezentanții Adunării Generale a Acționarilor, prin Hotărârea nr. 04/20.04.2021;
– nivelul mediu estimat al inflaţiei pe anul 2021: 2,4% așa cum reiese din Raportul privind situația macroeconomică pe anul 2021 și proiecția acestuia pe anul 2022-2024, elaborat de Ministerul Finanțelor;
– în proiectul bugetului de venituri şi cheltuieli pe anul 2021, ca instrument de management financiar, compania îşi propune asigurarea resurselor financiare necesare pentru îndeplinirea obligaţiilor către terţi, atât din punct de vedere dimensional, pe total venituri şi cheltuieli, cât şi structural, pe fiecare categorie de venituri şi cheltuieli şi pe fiecare verigă organizaţională, rolul procesului de bugetare fiind cel de orientare a activității tuturor sectoarelor din cadrul companiei spre același obiectiv: rentabilitate, lichiditate, diminuarea riscurilor, etc;
– Conform alin.(b) art.30¹ din O.G.nr.22/1999, Compania Naţională „Administraţia Porturilor Maritime” – S.A. Constanţa, are obligaţia de a utiliza peste 50% din totalul veniturilor obţinute din administrarea şi exploatarea structurii de transport naval care face obiectul concesiunii pentru întreţinerea, reparaţia, modernizarea şi dezvoltarea infrastructurii;
– Compania Naţională „Administraţia Porturilor Maritime” – S.A. Constanţa a înregistrat la 31.12.2020 un rezultat brut pozitiv în valoare de 169.982 mii lei și nu a înregistrat plăti restante;
– Compania Naţională „Administraţia Porturilor Maritime” – S.A. Constanţa a programat pentru anul 2021, un rezultat brut pozitiv în valoare de 91.497 mii lei și nu a estimat plăti restante. Rezultatul brut al anului 2021 este programat la un nivel mai mic decât preliminatul anului anterior, din cauza obligativitatii companiei de a îndeplini atribuțiile de autoritate portuară și de administrator de port, în conformitate cu OG nr. 22/1999, care presupun înregistrarea de cheltueli suplimentare față de cele preliminate la 31.12.2020, după cum urmează:
– repararea, întreținerea, dezvoltarea și modernizarea infrastructurii date în concesiune și administrare;
– monitorizarea sau furnizarea, după caz, a serviciilor de siguranță din interiorul portului;
– asigurarea permanentă a adâncimilor minime ale apei în bazine și la dane, asigurând semnalizarea căilor de acces;
– elaborarea planurilor de dezvoltare a porturilor maritime în conformitate cu politica și planurile de dezvoltare elaborate de Ministerul Transporturilor și Infrastructurii.
– veniturile totale sunt estimate pentru anul 2021 la nivelul de 411.784 mii lei, cu o creștere cu 2,3 % faţă de preliminatul pe anul 2020;
– cheltuielile totale sunt estimate pentru anul 2021 la nivelul de 320.287 mii lei, cu o creștere cu 37,725 faţă de preliminatul pe anul 2020;
– cheltuielile sunt estimate pe baza solicitărilor venite de la sucursalele companiei și de la compartimentele interesate, sunt incluse în Programul de aprovizionare și în Planul de achiziții al companiei, iar estimările au la bază evoluția acestor tipuri de cheltuieli pe ultimii ani, prețurile practicate pentru achiziționarea materialelor, necesitățile companiei pentru buna desfașurare a activității și totodată posibilitatea companiei de a acoperi aceste cheltuieli cu veniturile estimate a se realiza din prestațiile către terți în cursul anului 2021;
– nivelul cheltuielilor de natură salarială, a fost fundamentat având în vedere prevederile art.48, alin.(1), lit. b și lit.e, coroborat cu alin. (4) din Legea nr. 15/2021-Legea bugetului de stat pe anul 2021. Cheltuielile de natură salarială programate în proiectul bugetului de venituri și cheltuieli pe anul 2021, sunt mai mari cu 21,81% (cu 21.231 mii lei) față de cele programate în bugetul de venituri și cheltuieli pe anul 2020, aprobat prin HG nr.800 /2020 și cu 31,72% (cu 28.558 mii lei) față de cele realizate la 31.12.2020 ca urmare:
· a influenței sumelor reprezentând reîntregirea acestora pentru întreg anul 2021,
determinate ca urmare a acordării unor creșteri salariale în anul 2020, cu suma de 4.553 mii lei, în conformitate cu prevederile Hotarârii Guvernului nr.4/2021 pentru stabilirea salariului de bază minim brut pe țară garantat în plată și cu art.48, alin(1), lit.b din Legea bugetului de stat pentru anul 2021 nr.15;
· a influentei sumelor reprezentând creșteri ale cheltuielilor de natură salarială
programate în anul 2021 față de cele aprobate în anul 2020, conform HG nr. 800/2020, urmare a extinderii activității, cu suma de 16.678 mii lei, în conformitate cu art.48, alin(1), lit.e din Legea bugetului de stat pentru anul 2021 nr.15 și cu prevederile art.49 și art.50 alin.(1) lit. a) din Ordonanta Guvernului nr.22/1999 privind administrarea porturilor şi a căilor navigabile, utilizarea infrastructurilor de transport naval aparţinând domeniului public, precum şi desfăşurarea activităţilor de transport naval în porturi şi pe căile navigabile interioare). In conformitate cu prevederile Ordinului Ministerului Transporturilor și Infrastructurii nr. 991/19.05.2020 – pentru stabilirea porturilor şi a căilor navigabile interioare pentru care serviciul de pilotaj al navelor maritime şi fluviomaritime este obligatoriu şi a modului de derulare a acestui serviciu, Companiei Naţionale „Administraţia Porturilor Maritime” – S.A. Constanţa, i-a revenit obligativitatea preluării serviciului de pilotaj maritim în porturile administrate conform prevederilor art.1, alin.(1) „Se instituie obligativitatea efectuării serviciului de pilotaj al navelor maritime şi fluviomaritime în porturile aflate în administrarea Companiei Naţionale „Administraţia Porturilor Maritime” – S.A. Constanţa” și alin.(3) „Serviciul de pilotaj al navelor maritime şi fluviomaritime prevăzut la alin. (1) se asigură prin corpul propriu de piloţi ai Companiei Naţionale „Administraţia Porturilor Maritime” – S.A. Constanţa”. In conformitate cu art.4 – „Până la data de 31 decembrie 2020, administraţiile portuare şi/sau de cale navigabilă prevăzute la art. 1-3 trebuie să organizeze corpul propriu de piloţi şi să ia toate măsurile necesare din punct de vedere financiar, organizatoric şi logistic pentru desfăşurarea serviciului de pilotaj, potrivit legii”.
– nivelul câștigului mediu brut pe salariat programat pentru anul 2021 este mai mic cu 9,44% față de cel realizat la finelui anului 2020;
– cuprinderea în cadrul proiectului bugetului de venituri și cheltuieli pe anul 2021 a influențelor rezultate în urma aplicării prevederilor O.U.G. 109/2011 privind guvernanța corporativă, cu modificările și completările ulterioare, cu privire la drepturile aferente contractelor de mandat;
– sursele necesare finanțării investițiilor pentru anul 2021 au fost estimate în crestere cu 59,43% față de cele realizate la 31.12.2020 și vor fi asigurate din:
· surse proprii –amortizare în valoare de 41.621 mii lei și profit anul 2020 în valoare
de 101.251 mii lei;
· alocații bugetare în valoare de 2.700 mii lei;
· alte surse (fonduri externe nerambursabile), în valoare de 146.687 mii lei.
– cheltuielile pentru investitii estimate pentru anul 2021, vor fi în crestere față de cele realizate la 31.12.2020 cu 59,43%.
Indicatorii economico – financiari, cuprinși în proiectul bugetului de venituri și cheltuieli pe anul 2021, au următoarele valori:
· productivitatea muncii se va diminua de la 428,14 mii lei/persoană la 392,55 mii
lei/ persoană (cu 8,31%);
· numărul de personal programat la finele anului 2021 (996 salariati) va rămâne
același ca cel aprobat în anul 2020, prin HG nr.800/2020;
· cheltuielile de natură salarială sunt mai mari cu 21,81 % față de cele programate
în bugetul de venituri și cheltuieli pe anul 2020, aprobat prin HG nr.800/2020, în conformitate cu prevederile art. 48, alin.(1) lit.b și e din Legea nr.15/2021-Legea bugetului de stat pe anul 2021;
· câștigul mediu lunar pe salariat determinat pe baza cheltuielilor de natură
salarială, calculat conform legii anuale a bugetului de stat, în anul 2021 scade cu 9,44% fata de cel realizat la 31.12.2020;
· cheltuielile totale la 1.000 lei venituri totale, vor ȋnregistra o creștere cu 34,63%
față de cele realizate în anul 2020, din cauza creșterii cheltuielilor totale programate în anul 2021 cu 37,72%, față de creșterea veniturilor programate în anul 2021 cu 2,30;
· creanţele restante pentru anul 2021, au fost estimate în scadere cu 0,81% față
de cele realizate în anul 2020;
· plăţile restante, compania și-a propus să nu înregistreze plăţi restante.
· pentru anul 2021 se estimează un rezultat brut pozitiv în valoare în valoare de 91.497
mii lei și nu s-au estimat plăti restante. Rezultatul brut al anului 2021 este programat la un nivel mai mic decât preliminatul anului anterior cu 46,17% din cauza obligativitatii companiei de a îndeplini atribuțiile de autoritate portuară și de administrator de port, în conformitate cu OG nr. 22/1999, care presupun inregistrarea de cheltueli suplimentare față de cele preliminate la 31.12.2020 mii lei.
· Compania Naţională „Administraţia Porturilor Maritime” – S.A. Constanţa nu
înregistrează la 31.12.2020, pierderi contabile din anii precedenți.
· proiectul bugetului de venituri şi cheltuieli pe anul 2021 al Companiei Naţionale
„Administraţia Porturilor Maritime” – S.A. Constanţa a fost avizat de Consiliul de Administrație, conform Deciziei nr.15724/29.03.2021;
· proiectul privind bugetul de venituri şi cheltuieli pe anul 2021 al Companiei
Naţionale „Administraţia Porturilor Maritime” – S.A. Constanţa a fost aprobat de reprezentanții AGA, prin Hotărârea nr. 04/20.04.2021;
· proiectul bugetului de venituri și cheltuieli a fost supus controlului financiar de
gestiune conform H.G. nr. 1151/2012 pentru aprobarea normelor metodologice privind modul de organizare şi exercitare a controlului financiar de gestiune;
· în conformitate cu art.6 (1) din OG 26/2013 proiectul de buget de venituri şi
cheltuieli pe anul 2021 a fost supus consultării organizaţiilor de sindicat
Atasamente:
Atasamente
Constanța Port Business Association s-a adresat Comisiei de Transporturi și Infrastructură din cadrul Senatului, referitor la Serviciul de siguranță – Pilotaj al navelor în porturile maritime românești, solicitând în acest sens, interpelarea Ministrului Transporturilor și amendarea cadrului legislativ în vederea desfășurării acestui serviciu în interesul statului, direct de CN APMC, prin corpul de piloți, având în vedere faptul că reprezintă un serviciu de siguranță de interes public, care trebuie exceptat de la orice formă de concurență – Adresa CPBA nr. 192/27.04.2021
Atasamente
Proiectul de HOTĂRÂRE privind aprobarea bugetului de venituri şi cheltuieli pe anul 2021 al Companiei Naţionale „Administraţia Canalelor Navigabile” – S.A. aflată sub autoritatea Ministerului Transporturilor și Infrastructurii
Data publicării: 19.04.2021
Data limită pentru primirea de propuneri/observaţii: 04.05.2021
Grup ţintă
Toate persoanele fizice sau juridice interesate pot transmite propuneri/opinii/sugestii cu privire la proiectul de act normativ.
Scurta descriere a reglementării:
Proiectul bugetului de venituri şi cheltuieli pentru anul 2021 a fost întocmit cu respectarea următoarelor prevederi legale:
– prevederile art. 48, alin.(1), lit. a și b și alin.(4) din Legea nr.15/2021, Legea bugetului de Stat pe anul 2021 privind stabilirea cheltuielilor de natură salarială;
– ordonanţa Guvernului nr.26/2013 cu modificările şi completările ulterioare;
– ordinul ministerului finanțelor publice nr. 3818/2019 privind aprobarea formatului şi structurii bugetului de venituri şi cheltuieli al operatorilor economici, precum şi a anexelor de fundamentare a acestuia.
– alocațiile de la bugetul de stat prevăzute în Legea bugetului de stat pe anul 2021, nr. 15/2021;
– art. 21 din Legea privind finanţele publice nr. 500/2002 cu completările şi modificările ulterioare;
Hotarârea Guvernului nr.4/2021 pentru stabilirea salariului de bază minim brut pe țară garantat în plată.
Elaborarea bugetului de venituri și cheltuieli pe anul 2021 pentru Compania Naţională „Administraţia Canalelor Navigabile” – S.A.” s-a realizat avându-se în vedere următoarele:
– avizul C.A. nr. 12/08.03.2021 privind proiectul de buget de venituri și cheltuieli pe anul 2021;
– aprobarea proiectului privind bugetul de venituri şi cheltuieli pe anul 2021 al Companiei Naţionale „Administraţia Canalelor Navigabile” – S.A, de reprezentanții AGA, prin Hotărârea nr. 04/09.04.2021;
– nivelul estimat al contractelor ce urmează a fi încheiate pentru anul 2020;
– nivelul mediu estimat al inflaţiei pe anul 2021: 2,4% așa cum reiese din Raportul privind situația macroeconomică pe anul 2021 și proiecția acestuia pe anul 2022-2024, elaborat de Ministerul Finanțelor Publice;
– nivelul preliminat al realizărilor pentru anul 2020;
– nivelul veniturilor totale este corelat cu nivelul cheltuielilor totale, rezultatul brut fiind pozitiv;
– nivelul total al cheltuielilor care a fost estimat funcție de necesarul de materiale și servicii necesare desfăşurării în condiţii de siguranță în exploatare, precum și în condiții normale a activităţii;
– nivelul total al cheltuielilor care a fost estimat funcție de necesarul de materiale și servicii necesare desfăşurării în condiţii de eficienţă a activităţii;
– nivelul și structura cheltuielilor care au fost estimate având în vedere necesarul de materii prime, materiale, energie și apă, servicii și lucrări, prețurile estimate ale acestora, luând în calcul consumurile specifice normate, prevederile legale privind amortizarea mijloacelor fixe, contribuţiile stabilite de lege aferente drepturilor salariale, cheltuielile cu taxele și impozitele calculate conform legii, etc;
– nivelul stabilit prin acte normative pentru costurile ce sunt prevăzute în legi speciale;
– nivelul cheltuielilor de natură salarială, care a fost fundamentat având în vedere prevederile art. 48, alin.(1), lit. a și b și alin.(4) din Legea nr. 15/2021 a bugetului de stat pe anul 2021, prezintă o creștere de 4,45% față de nivelul aprobat al anului 2020, ca urmare :
· influenței sumelor reprezentând creșteri ale câștigului mediu brut pe salariat
datorate majorării salariului de bază minim brut pe țară garantat în plată, cu suma de 17,02 mii lei;
· influenței sumelor reprezentând reîntregirea acestora pentru întreg anul 2021,
determinate ca urmare a acordării unor creșteri salariale în anul 2020, cu suma de 1.201,20 mii lei;
– nivelul câștigului mediu brut pe salariat programat pentru anul 2021 este mai mic cu 0,77% fata de cel realizat la finalul anului 2020, cu respectarea prevederilor art. 9 alin. 3 din O.G. nr. 26/2013 privind întărirea disciplinei financiare la nivelul unor operatori economici la care statul sau unitățile administrativ-teritoriale sunt acționari unici ori majoritari sau dețin direct ori indirect o participație majoritară și ale art. 48, alin.(4) din Legea nr. 5/2020 a bugetului de stat pe anul 2021;
– cuprinderea în cadrul bugetului a influenţelor din aplicarea prevederilor O.U.G. 109/2011 privind guvernanța corporativă, cu modificările și completările ulterioare, cu privire la drepturile aferente contractelor de mandat;
– în anul 2020 compania nu a inregistrat plați restante și nu prevede nici pentru anul 2021;
– pentru anul 2021, profitul estimat crește față de cel preliminat în anul 2020 cu 11,15%;
– planul de investiţii, dotări, sursele de finanţare;
– programul anual al achiziţiilor publice;
– planul de întreţinere şi reparaţii;
– perspectivele privind menţinerea traficului de mărfuri pe canalele navigabile.
Indicatorii tehnico economici cuprinsi în proiectul bugetului de venituri și cheltuieli pe anul 2021 au urmatoarele valori:
· productivitatea muncii va creşte de la 223,68 mii lei/persoană la 247,07 mii lei/persoană (10,46%);
· numărul de personal prognozat la finele anului 2021 (417) se menţine la acelaşi nivel cu cel prognozat la sfârșitul anului 2020;
· numărul mediu de salariaţi (415) se menţine la acelaşi nivel cu cel realizat la sfârșitul anului 2020;
· câștigul mediu lunar pe salariat determinat pe baza cheltuielilor de natură salarială, calculat conform legii anuale a bugetului de stat, în anul 2021, scade de la 4.593,97 lei (anul 2020) la 4.558,42 lei (cu 0,77%);
· cheltuielile totale la 1.000 lei venituri totale vor ȋnregistra o scădere de la 962,66 mii lei (anul 2020) lei la 962,55 mii lei (anul 2021) cu 0,11%;
· creanţele restante pentru anul 2021, s-a estimat reducerea valorii acestora de la 14.228,78 mii lei (anul 2020) la 14.100,00 mii lei (anul 2021) cu 0,01%;
· plăţile restante, compania şi-a propus să nu înregistreze plăţi restante.
· indicele de creştere al cheltuielilor (10,82 %) ȋn anul 2021 este mai mic decȃt indicele de creştere al veniturilor (10,83%), compania încadrându-se astfel în prevederile legislative ale Ordonanței Guvernului nr.26/2013.
· Compania Naţională „Administraţia Canalelor Navigabile”- S.A.” nu înregistreaza pierdere contabilă din anii precedenti.
· La 31.12.2020 Compania Naţională „Administraţia Canalelor Navigabile”- S.A.” nu înregistrează pierdere contabilă din anii precedenti.
· pentru anul 2021 se estimează un profit brut în sumă de 3.888,03 mii lei.
Precizăm că sumele sunt actualizate conform filei de buget aprobată de ordonatorul principal de credite din cadrul Ministerului Transporturilor și Infrastructurii, transmisă Ministerului Finanțelor cu adresa nr.1145/13571/31.03.2021 și înregistrată sub nr.1009291-2021/02.04.2021.
Atasamente:
HG ACN
NF ACN
Anexa BVC ACN 2021
Atasamente
Constanța Port Business Association a formulat Plângerea Prealabilă nr. 147/17.03.2021, referitor la Hotărârea CA – APMC nr. 07/26.02.2021 prin care a solicitat revocarea punctelor prin care se aprobase semnarea unui contract de pilotaj pentru perioade determinate și a solicitat inițierea unei dezbateri publice cu asociațiile patronale reprezentative, în vederea negocierii clauzelor contractului cadru de pilotaj
Atasamente
Proiectul de Ordin al ministrului transporturilor și infrastructurii privind adoptarea amendamentelor necesare adaptării la progresul științific și tehnic a prevederilor anexelor la Hotărârea Guvernului nr. 1326/2009 privind transportul mărfurilor periculoase în România
Data publicării: 11.03.2021
Data limită pentru primirea de propuneri/observaţii: 22.03.2021
Grup ţintă
Toate persoanele fizice sau juridice interesate pot transmite propuneri/opinii/sugestii cu privire la proiectul de act normativ.
Scurta descriere a reglementării:
În prezent, transportul intern și internațional al mărfurilor periculoase se desfășoară în conformitate cu prevederile legislației internaționale reprezentată de Directiva 2008/68/CE, care are ca anexe modale, Regulamentul R.I.D., respectiv Acordurile europene A.D.R. pentru transportul rutier și A.D.N. pentru transportul pe canale navigabile interioare. Directiva menționată este deja transpusă în legislația națională prin HG nr. 1326/2009.
Având în vedere faptul că anexele la Directiva 2008/68/CE se modifică periodic datorită progresului științific și tehnic în domeniul transportului mărfurilor periculoase, Comisia Europeană a adoptat Directiva Delegată (UE) 2020/1833 a Comisiei din 2 octombrie 2020 de modificare a anexelor la Directiva 2008/68/CE a Parlamentului European și a Consiliului privind transportul interior de mărfuri periculoase pentru a ține seama de progresul științific și tehnic.
Această directivă (2008/68/CE) are ca anexe reglementările modale A.D.R, R.I.D. și A.D.N., versiunile obligatorii de la 1 ianuarie 2021.
Motivul elaborării prezentului proiect de ordin îl constituie necesitatea transpunerii în dreptul intern a Directivei Delegate (UE) 2020/1833, în conformitate cu art. 10 al HG nr. 1326/2009, care prevede că „amendamentele necesare pentru adaptarea anexelor la prezenta hotărâre la progresul științific și tehnic, inclusiv utilizarea tehnologiilor pentru localizare și urmărire, în domeniile reglementate de prezenta hotărâre, în special pentru a lua în considerare modificările aduse A.D.R, R.I.D. și A.D.N., se adoptă prin ordin al ministrului transporturilor și infrastructurii.”.
Atasamente:
Proiect ORDIN transp dir 2020-1833
Instrument_motivare ordin transp Dir 2020-1833
Anexa_ DIRECTIVA 2020 1833
Proiectul de Ordin al ministrului transporturilor și infrastructurii privind publicarea acceptării amendamentelor la anexa Convenției internaționale din 1973 pentru prevenirea poluării de către nave, așa cum a fost modificată prin Protocolul din 1978 referitor la aceasta – Amendamente la Anexa II la MARPOL – (Reziduuri de marfă și amestecuri rezultate în urma spălarii tancurilor de produse persistente care plutesc), adoptate de Organizația Maritimă Internațională prin Rezoluția MEPC.315(74) a Comitetului pentru protecția mediului marin din 17 mai 2019
Data publicării: 03.03.2021
Data limită pentru primirea de propuneri/observaţii: 15.03.2021
Grup ţintă
Toate persoanele fizice sau juridice interesate pot transmite propuneri/opinii/sugestii cu privire la proiectul de act normativ.
Scurta descriere a reglementării:
Organizaţia Maritimă Internaţională (OMI), înfiinţată prin Convenția de la Geneva din 1948, cu sediul la Londra, este instituţia specializată din sistemul Organizației Naţiunilor Unite în domeniul navigației maritime comerciale internaţionale şi are ca scop principal elaborarea cadrului juridic, tehnic şi organizatoric pentru asigurarea siguranţei navigaţiei, securității navelor şi a instalațiilor portuare şi prevenirii poluării mediului marin de către nave.
România este stat membru al acestei organizații ca urmare a aderării, prin Decretul Consiliului de Stat nr.114/1965, la Convenţia de la Geneva din 1948 privind crearea OMI şi în prezent este parte la toate convenţiile internaţionale principale privind siguranţa maritimă, securitatea maritimă şi prevenirea poluării mediului marin de către nave, adoptate sub egida organizației.
În vederea realizării scopurilor sale, OMI organizează conferințe internaționale și sesiuni ale Adunării statelor membre și ale comitetelor sale, pentru adoptarea convențiilor maritime, codurilor și rezoluțiilor în materie.
Convenţia internaţională din 1973 pentru prevenirea poluării de către nave, aşa cum a fost modificată prin Protocolul din 1978 referitor la aceasta, cunoscută sub abrevierea MARPOL 73/78, este cea mai importantă convenţie privind prevenirea poluării mediului marin de către nave, atât din cauze care ţin de operarea navelor, cât şi din cauza unor accidente. România a aderat la MARPOL 73/78 prin Legea nr. 6/1993.
Potrivit art. 38 (a) al Convenției privind crearea OMI, care se referă la funcţiile conferite Comitetului pentru protecţia mediului marin (MEPC) prin convenţiile internaţionale pentru prevenirea şi controlul poluării marine, acest comitet poate adopta rezoluţii prin care se modifică textul convenţiilor sau anexelor la acestea.
În conformitate cu art. 16 al Convenţiei MARPOL din 1973 și cu art. VI al Protocolului din 1978, care specifică procedura de amendare, MEPC poate adopta amendamente la anexele convenţiei şi la apendicele acestora.
De asemenea, potrivit prevederilor articolului 16(2)(f)(iii) al Convenţiei MARPOL din 1973, MEPC poate stabili ca amendamentele să se considere ca fiind acceptate la o anumită dată, cu excepția cazului în care înainte de această dată, cel puţin o treime din Părți sau Părţile ale căror flote comerciale reprezintă în total nu mai puţin de 50% din tonajul brut al flotei comerciale mondiale, vor fi comunicat către OMI obiecțiunile lor la aceste amendamente.
Această procedură simplificată prevăzută de convenţie este denumită „procedura de acceptare tacită” şi se coroborează cu procedura de intrare în vigoare a respectivelor amendamente, cuprinsă în art. 16(2)(g)(ii) al Convenției MARPOL din 1973.
Progresele tehnice continue și exigențele tot mai sporite privind protecția mediului au determinat OMI să revizuiască, să completeze sau să actualizeze permanent unele reguli sau anexe ale Convenției MARPOL 73/78.
În sesiunea 74 a MEPC a fost adoptată la 17 mai 2019 rezoluția MEPC.315(74), care face obiectul prezentului proiect de Ordin și care aduce amendamente la Anexa II la MARPOL 73/78 pentru introducerea și definirea noțiunii de Produs persistent care plutește, armonizarea textului unor reguli și proceduri existente referitoare la reziduurile de marfă și spălarea tancurilor de marfă ale navei, precum și introducerea unor noi paragrafe conexe.
Capitolele și regulile la care se aduc modificări prin această rezoluție sunt:
· Capitolul 1 – Generalități
Regula 1 – Definiții;
· Capitolul 5 – Evacuări operaționale ale reziduurilor de substanțe lichide nocive
Regula 13 – Controlul evacuărilor de reziduuri de substanțe lichide nocive.
De asemenea, prin aceste amendamente se aduc modificări și următoarelor apendice ale Anexei II la MARPOL:
· Apendice IV – Formatul standard pentru manualul privind metodele și instalațiile navei pentru evacuare;
· Apendice VI – Metode de prespălare.
Termenul pentru acceptarea tacită a acestor amendamente conform punctului 2 din rezoluție, a fost 1 iulie 2020. România nu a formulat niciun fel de obiecţiuni la acestea şi nici OMI nu a comunicat depunerea unor obiecţiuni până la această dată, astfel că amendamentele adoptate au intrat în vigoare, potrivit prevederilor punctului 3 din rezoluţie, la data de 1 ianuarie 2021, în conformitate cu art. 16(2)(g)(ii) al Convenției din 1973.
În temeiul prevederilor art. 4 alin. (1) din Ordonanța Guvernului nr. 42/1997 privind transportul maritim și pe căile navigabile interioare, republicată, cu modificările și completările ulterioare, Ministerul Transporturilor și Infrastructurii elaborează actele normative și asigură ducerea la îndeplinire a obligațiilor ce revin statului din acordurile și convențiile internaționale din domeniul său de activitate, la care România este parte.
http://www.mt.gov.ro/web14/transparenta-decizionala/consultare-publica/acte-normative-in-avizare/3316-omti03032021dtn-3
Atasamente:
Pr. OMTIC modif
Referat Aprobare
Anexă la Pr. OMTIC – Amend. A II la MARPOL – Rez. MEPC.31574