Documente Publice Organizatie

22.03.2024

Proiectul de Hotărâre de Guvern privind aprobarea bugetului de venituri și cheltuieli pe anul 2024 al Companiei Naționale “Administrația Porturilor Dunării Maritime” – S.A. Galați aflată sub autoritatea Ministerului Transporturilor și Infrastructurii

Data publicării: 21.03.2024
Data limită pentru primirea de propuneri/observaţii: 01.04.2024

Grup ţintă

Toate persoanele fizice sau juridice interesate pot transmite propuneri/opinii/sugestii cu privire la proiectul de act normativ.

Scurtă descriere

Fundamentarea proiectului bugetului de venituri și cheltuieli pentru anul 2024, a avut în vedere, funcțiile pe care acest instrument trebuie să le îndeplinească și anume: funcția de previziune, funcția de control a execuției financiare și funcția de asigurare a echilibrului financiar al companiei.
Prin Proiectul Bugetului de venituri şi cheltuieli pe anul 2024, ca instrument de management financiar, compania îşi propune asigurarea resurselor financiare necesare pentru îndeplinirea obligaţiilor către terţi, atât din punct de vedere dimensional, pe total venituri şi cheltuieli, cât şi structural, pe fiecare categorie de venituri şi cheltuieli şi pe fiecare verigă organizaţională, rolul procesului de bugetare fiind cel de orientare a activității tuturor sectoarelor din cadrul companiei spre același obiectiv: rentabilitate, lichiditate, diminuarea riscurilor, etc.
Veniturile totale în sumă de 27.997.31 mii lei
Veniturile totale din exploatare în sumă de 23.554,51 mii lei, în actualul context geo-politic și aplicând principiul prudenței, traficul general de mărfuri programat pentru anul 2024 este în scădere cu 7,18% față de preliminatul realizat al anului 2023. Chiar și în aceste condiții, veniturile totale din exploatare sunt programate în anul 2024 cu 3,88% peste nivelul preliminat a se realiza în anul 2023, pe seama creșterii cifrei de afaceri cu 4,91% în condițiile estimării veniturilor din servicii portuare în creștere cu 18,63% față de anul 2023, în baza aplicării tarifelor portuare agreate de Consiliul de Supraveghere în Domeniul Naval din cadrul Consiliului Concurenței și aprobate de Consiliul de Administrație al CN APDM SA Galați.
Veniturile financiare- în sumă de 4.442,80 mii lei sunt programate cu 83,38% peste nivelul celor preliminate a se realiza în anul 2023, aceste venituri reprezentând în principal dividende încasate de la Compania Națională de Investiții (CNI) și diferențe favorabile de curs valutar la disponibilitățile din conturile bancare, generate de încasările din prestațiile portuare în valută.
.Cheltuielile totale în sumă de 25.294,19 mii lei pentru anul 2024, au fost fundamentate în funcţie de activităţile concrete din programele de achiziţii de bunuri şi servicii, pentru desfăşurarea activităţii, fundamentate pe baza posibilităţilor reale de plată a acestora, a programelor de investiţii şi dotări, în limita surselor legale de finanţare a acestora, a recalculării cheltuielilor de natură salarială şi a cheltuielilor de mandat.
Cheltuieli de exploatare în sumă de – 25.189,19 mii lei
Cheltuieli cu impozite, taxe şi vărsăminte asimilate în sumă de 345,36 mii lei – sunt estimate creșteri la cheltuielile cu alte impozite și taxe față de realizările preliminate ale anului 2023, ca urmare a sporirii cheltuielilor cu redevenţa pentru concesionarea bunurilor aparținând domeniului public al statului determinată de creșterea veniturilor din exploatarea domeniului public al statului.
Cheltuieli cu personalul în sumă de 13.171,36 mii lei
Cheltuielile de natură salarială în sumă de 11.663,59 mii lei, cresc cu 1,43% faţă de suma aprobată în bugetul anului 2023 în valoare de 11.499,50 mii lei .
Cheltuieli aferente contractului de mandat şi a altor organe de conducere şi control, comisii şi comitete în suma de 1.038,12 mii lei este prevăzută o creștere cu 6% (58,77 mii lei) pentru remunerația administratorilor și a directorului general, cu mandate provizorii, astfel:
– pentru administratorii cu mandat provizoriu – indemnizaţia fixă propusă în cuantum de 6.622 lei brut/ lună, nu depăşește pragul maximal, de 3 ori media pe ultimele 12 luni a câştigului salarial mediu brut lunar pe ramură comunicat de Institutul Naţional de Statistică, respectiv 3 x 9.518 lei = 28.554 lei brut/ lună;
– pentru directorul general cu mandat provizoriu – indemnizaţia fixă propusă în cuantum de 37.176 lei brut/ lună, nu depăşește pragul maximal, de 6 ori media pe ultimele 12 luni a câştigului salarial mediu brut lunar pe ramură comunicat de Institutul Naţional de Statistică, respectiv 6 x 9.518 lei = 57.108 lei brut /lună;
Pentru un număr de 7 administratori se prevede o creștere a indemnizației fixă de la 5.700 lei brut/lună la 6.622 lei brut/lună, pentru directorul general se prevede o creștere a indemnizației fixă de la 35.072 lei brut/lună la 37.176 lei brut/lună; este programată, de asemenea, o creștere pentru indemnizaţia de secretariat CA de la 2.565 lei brut/lună la 2.980 lei brut/lună.
Alte cheltuieli de exploatare
Cheltuieli cu provizioanele – sunt prevăzute provizioane privind participarea la profit a salariaţilor în sumă de 200 mii lei.
Venituri din anularea provizioanelor – reprezentând anularea provizionului constituit în anul 2023 atât pentru plata participării la profit a salariaților după aprobarea situațiilor financiare ale anului 2023 (200 mii lei) cât și pentru plata drepturilor bănești acordate salariaților care se pensionează în anul 2024 (53,86 mii lei).
Cheltuieli financiare – 105,00 mii lei- sunt prevăzute cheltuieli reprezentând diferențe de curs nefavorabile aferente prestațiilor portuare exprimate în valută.

Profitul brut – suma de 2.703,12 mii lei prevăzută pentru anul 2024 creste cu 2,70% față de nivelul preliminat a se realiza în anul 2023 în condițiile în care profitul brut estimat a se realiza în anul 2023 este cu 1,18% mai mult față de cel programat.
Impozitul pe profit pentru anul 2024 în sumă de 459,08 mii lei.
Profitul net – suma de 2.244,04 mii lei.
Surse de finanţare a investiţiilor – cheltuieli de investiţii
Sursele de finanţare a investiţiilor prevăzute pentru anul 2024 sunt in cuantum de 194.976,29 mii lei, detaliate astfel:
-surse proprii- în sumă de 11.935,29 mii lei
-alocaţii de la buget în sumă de 3.072 mii lei
-fonduri externe nerambursabile PT 2021-2027 în sumă de 179.969 mii lei.
Pentru anul 2024 conducerea companiei îşi propune:
– să nu înregistreze arierate faţă de bugetul consolidat al statului şi alţi furnizori sau creditori ai unităţii;
– să reducă volumul de creanţe restante estimat la 2.200 mii lei la sfârșitul anului 2024, reprezentând în mare parte (aprox. 92%) clienţi aflaţi în litigiu, în executare silită și în diferite faze procesuale pe rolul instanțelor judecătorești (cu posibilități reduse de a fi încasate până la 31.12.2024); conducerea companiei își propune să intensifice eforturile pentru accelerarea ritmului încasării prestațiilor, constituirea garanțiilor contractuale și utilizarea acestora în cazul înregistrării întârzierilor la încasarea creanțelor, evitând pe cât posibil acționarea clienților răi platnici în instanță, ceea ce ar duce la creșterea perioadei de recuperare a acestora și implicit a volumului creanțelor restante.
– să se încadreze în nivelul cheltuielilor totale la 1.000 de lei venituri totale aprobat în buget, astfel încât profitul brut să se realizeze la nivelul programat;
– să asigure o rentabilitate la cifra de afaceri (profit brut/cifra de afaceri) la nivelul programat și o lichiditate curentă mai mare ca 1;
Proiectul bugetului de venituri și cheltuieli pe anul 2024 al al Companiei Naționale “Administrația Porturilor Dunării Maritime” – S.A. Galați a fost supus controlului financiar de gestiune conform Hotărârii Guvernului nr. 1151/2012 pentru aprobarea normelor metodologice privind modul de organizare şi exercitare a controlului financiar de gestiune.
Proiectul bugetului de venituri și cheltuieli pe anul 2024 al al Companiei Naționale “Administrația Porturilor Dunării Maritime” – S.A. Galați a fost avizat de către membrii Consiliului de Administrație prin Hotărârea nr. 3/31.01.2024 și stabilit de către Adunarea Generală Ordinară a Acționarilor prin Hotărârea nr.4 din 13.03.2024.
În conformitate cu art.6 alin. (1) din Ordonanța Guvernului nr. 26/2013, proiectul de buget de venituri şi cheltuieli pe anul 2024 a fost supus consultării Sindicatului Liber Dunărea Maritimă Galați.
Precizăm că sumele sunt actualizate conform filei de buget aprobată de ordonatorul principal de credite din cadrul Ministerului Transporturilor și Infrastructurii

 

Documentaţia aferentă proiectului de act normativ include:

 

https://www.mt.ro/web14/transparenta-decizionala/consultare-publica/acte-normative-in-avizare/5187-hg19032024dgc

Atasamente

Vezi mai mult Descarca
20.03.2024

Proiectul de Hotărâre de Guvern privind aprobarea bugetului de venituri şi cheltuieli pe anul 2024 Companiei Naționale “Administrația Porturilor Dunării Fluviale” – S.A. Giurgiu, aflată sub autoritatea Ministerului Transporturilor și Infrastructurii

Data publicării: 18.03.2024
Data limită pentru primirea de propuneri/observaţii: 29.03.2024

Grup ţintă

Toate persoanele fizice sau juridice interesate pot transmite propuneri/opinii/sugestii cu privire la proiectul de act normativ.

Scurtă descriere

Fundamentarea proiectului bugetului de venituri și cheltuieli pentru anul 2024, a avut în vedere, funcțiile pe care acest instrument trebuie să le îndeplinească și anume: funcția de previziune, funcția de control a execuției financiare și funcția de asigurare a echilibrului financiar al companiei.
Prin Proiectul Bugetului de venituri şi cheltuieli pe anul 2024, ca instrument de management financiar, compania îşi propune asigurarea resurselor financiare necesare pentru îndeplinirea obligaţiilor către terţi, atât din punct de vedere dimensional, pe total venituri şi cheltuieli, cât şi structural, pe fiecare categorie de venituri şi cheltuieli şi pe fiecare verigă organizaţională, rolul procesului de bugetare fiind cel de orientare a activității tuturor sectoarelor din cadrul companiei spre același obiectiv: rentabilitate, lichiditate, diminuarea riscurilor, etc.
Veniturile totale în valoare de 26.915,21 mii lei, au fost estimate în creștere în anul 2024 faţă de cele realizate/preliminate în anul 2023 cu 3,18 %, detaliate astfel:
Venituri totale din exploatare în valoare de 26.814,18 mii lei, cu 3,18% mai mari decât cele realizate în anul 2023.
Venituri financiare estimate la 100,71 mii lei, din care venituri din diferențe de curs valutar în cuantum de 100,05 mii lei.
Cheltuieli totale estimate în BVC-ul pentru anul 2024 sunt de 25.483,77 mii lei, în creștere cu 9,32% față de preliminatul realizat în anul 2023, creștere datorată cheltuielilor cu reparațiile pentru infrastructura portuară care determină creșterea cheltuielilor cu bunurile și serviciile, precum și creșterea prețurilor la energie electrică, gaze, combustibil, asigurări și alte materiale consumabile.
Cheltuielile de exploatare în valoare de 25.413,77 mii lei, au fost estimate în creștere cu 9,33% față de cele preliminate/realizate la data de 31.12.2023.
Cheltuieli cu bunuri și servicii în valoare de 7.128,66 mii lei, în creștere cu 34,92 % lei față de preliminatul anului 2023 datorita lucrărilor de întreținere și reparații ale utilajelor și infrastructurii portuare în anumite porturi în anul 2024.
Cheltuieli cu impozite, taxe și vărsăminte asimilate în valoare de 259,90 mii lei, fată de 255,18 mii lei, preliminat realizat in anul 2023, creștere procentuală de 1,85%. Aceste cheltuieli includ redevența pentru concesionarea bunurilor publice, cât și taxe de autorizare, taxe de mediu, taxe pentru autorizații, impozite și taxe locale, etc.
Cheltuieli cu personalul în valoare de 14.258,71 mii lei – s-au previzionat după cum urmează:
Cheltuielile de natură salarială în valoare de 12.704,47 mii lei, cresc cu 10,72% respectiv cu 1230,30 mii lei, faţă de suma aprobată în bugetul anului 2023 în valoare de 11.474,18 mii lei .
Cheltuielile cu salariile de bază în valoare de 7.744,84 mii lei cresc cu 13,05% faţă de realizările preliminate ale anului 2023 .
Cheltuielile cu sporuri, prime și alte bonificații aferente salariului de bază în valoare de 2.727,06 mii lei cresc cu 13,27% .
Bonusuri în valoare de 1.796,25 mii lei – scad cu 7,5% motivat de: – diminuarea tichetelor de masă, respectiv 449.71 mii lei;
Cheltuieli aferente contractului de mandat şi a altor organe de conducere şi control, comisii şi comitete în suma de 938,33 mii lei este prevăzută o creștere cu 9,33% pentru remunerația administratorilor, directorului general și a directorului financiar cu mandate provizorii.
– pentru administratorii cu mandat provizoriu – indemnizaţia fixă propusă în cuantum de 5.355 lei brut/ lună, nu depăşește pragul maximal, de 2 ori media pe ultimele 12 luni a câştigului salarial mediu brut lunar pe ramură comunicat de Institutul Naţional de Statistică, respectiv 2 x 7.787 lei = 15.574 lei brut/ lună;
– pentru directorul general cu mandat provizoriu – indemnizaţia fixă propusă în cuantum de 22.600 lei brut/lună, nu depăşește pragul maximal, de 6 ori media pe ultimele 12 luni a câştigului salarial mediu brut lunar pe ramură comunicat de Institutul Naţional de Statistică, respectiv 6 x 7.787 lei = 46.722 lei brut /lună;
– pentru directorul financiar cu mandat provizoriu – indemnizaţia fixă propusă în cuantum de 13.400 lei brut/lună, nu depăşește pragul maximal, de 6 ori media pe ultimele 12 luni a câştigului salarial mediu brut lunar pe ramură comunicat de Institutul Naţional de Statistică, respectiv 6 x 7.787 lei = 46.722 lei brut /lună;
Cheltuieli cu contribuțiile datorate de angajator în sumă de 485,14 mii lei prevăzută – reprezintă obligaţiile angajatorului aferente salariilor şi cheltuielilor asimilate acestora precum cele privind drepturile băneşti ale administratorilor, directorului general și directorului financiar, participarea salariaţilor la profitul net al companiei aferent anului 2023 care se vor plăti în anul 2024, de asemenea, în cadrul acestor cheltuieli este prevăzută și contribuția angajatorului la fondul pentru persoanele cu handicap.
Alte cheltuieli de exploatare
Venituri din anularea provizioanelor – reprezentând anularea provizionului constituit în anul 2023 atât pentru plata participării la profit a salariaților şi a altor provizioane, după aprobarea situațiilor financiare ale anului 2023 (1.176,39 mii lei) .
Cheltuieli cu amortizarea în sumă de 4.044 mii lei.
Cheltuieli financiare – 70 mii lei- sunt prevăzute cheltuieli reprezentând diferențe de curs nefavorabile aferente prestațiilor portuare exprimate în valută.

Rezultatul brut-Profitul brut – suma de 1.431,44 mii lei prevăzută pentru anul 2024.
Surse de finanţare a investiţiilor – cheltuieli de investiţii
Sursele de finanţare a investiţiilor prevăzute pentru anul 2024 în valoare de 71.402,13 mii lei cresc cu suma de 70.327,67 mii lei faţă de realizările preliminate ale anului 2023 și sunt constituite astfel:
-surse proprii în sumă de 2.423,80 mii lei – constituite din amortizare- 2.423,80
-alocaţii de la buget – 564 mii lei,
-fonduri externe nerambursabile 65.000 mii lei
-Alte surse 3.414,33 mii lei
Nu programează păți restante faţă de bugetul consolidat al statului şi alţi furnizori sau creditori ai unităţii;
Programează creanțe restante de 11.000 mii lei la sfârșitul anului 2024, în scădere cu 17,71% față de realizat/preliminat ale anului 2023.
Proiectul bugetului de venituri și cheltuieli pe anul 2024 al Companiei Naționale “Administrația Porturilor Dunării Fluviale” – S.A. Giurgiu, a fost supus controlului financiar de gestiune conform Hotărârii Guvernului nr. 1151/2012 pentru aprobarea normelor metodologice privind modul de organizare şi exercitare a controlului financiar de gestiune.
Proiectul bugetului de venituri și cheltuieli pe anul 2024 al Companiei Naționale “Administrația Porturilor Dunării Fluviale” – S.A. Giurgiu, a fost avizat de către membrii Consiliului de Administrație prin Decizia nr. 2/26.02.2024 și stabilit de către Adunarea Generală a Acționarilor prin Hotărârea nr.2 din 05.03.2024.
În conformitate cu art.6 alin. (1) din Ordonanța Guvernului nr. 26/2013, proiectul de buget de venituri şi cheltuieli pe anul 2023 a fost supus consultării reprezentanților salariaților.
Precizăm că sumele sunt actualizate conform filei de buget aprobată de ordonatorul principal de credite din cadrul Ministerului Transporturilor și Infrastructurii

 

Documentaţia aferentă proiectului de act normativ include:

https://www.mt.ro/web14/transparenta-decizionala/consultare-publica/acte-normative-in-avizare/5181-hg18032024dgc

Atasamente

Vezi mai mult Descarca
20.03.2024

Proiectul de Ordin al ministrului transporturilor și infrastructurii pentru modificarea și completarea Ordinului viceprim-ministrului, ministrului transporturilor și infrastructurii nr. 209/2022 pentru aprobarea standardelor de instruire, confirmarea competenței și certificarea calificărilor profesionale ale personalului navigant român de la bordul navelor de navigație interioară

Data publicării: 18.03.2024
Data limită pentru primirea de propuneri/observaţii: 29.03.2024

Grup ţintă

Toate persoanele fizice sau juridice interesate pot transmite propuneri/opinii/sugestii cu privire la proiectul de act normativ.

Scurtă descriere

Ordinul viceprim-ministrului, ministrului transporturilor și infrastructurii nr. 209/2022 pentru aprobarea standardelor de instruire, confirmarea competenței şi certificarea calificărilor profesionale ale personalului navigant român de la bordul navelor de navigaţie interioară, cu modificările și completările ulterioare, transpune:

– Directiva (UE) 2017/2397 a Parlamentului European și a Consiliului din 12 decembrie 2017 privind recunoașterea calificărilor profesionale în domeniul navigației interioare și de abrogare a Directivelor 91/672/CEE și 96/50/CE ale Consiliului,

– Directiva delegată (UE) 2020/12 a Comisiei din 2 august 2019 de completare a Directivei (UE) 2017/2397 a Parlamentului European și a Consiliului în ceea ce privește standardele pentru competențe și cunoștințele și aptitudinile corespunzătoare, pentru examenele practice, pentru omologarea simulatoarelor și pentru capacitatea din punct de vedere medical și

– Directiva (UE) 2021/1233 a Parlamentului European și a Consiliului din 14 iulie 2021 de modificare a Directivei (UE) 2017/2397 în ceea ce privește măsurile tranzitorii pentru recunoașterea certificatelor țărilor terțe.

Directivele enumerate mai sus stabilesc condițiile și procedurile pentru certificarea calificărilor membrilor echipajului de punte implicați în operarea unei nave care navighează pe căile navigabile interioare ale UE, recunoașterea acestor calificări, emiterea certificatului de calificare al Uniunii, precum și emiterea de autorizații specifice.

OMTI nr. 209/2022 a adus modificări substanțiale sistemului de emitere a documentelor pentru membrii personalului de punte ambarcat la bordul navelor de navigație interioară, a condus la necesitatea aprobării de către Autoritatea Navală Română (ANR) a tuturor programelor de formare organizate de CERONAV sau de furnizori de educație, potrivit standardelor din directivele europene și a condus la stabilirea unui sistem de certificare de atestare la nivel național, pentru membrii de echipaj alții decât cei de punte sau care nu intrau sub incidența directivelor.

Având în vedere că în momentul de față, companiile românești care dețin flotă fluvială se confruntă cu o acută lipsă de personal navigant, Asociația Armatorilor și Operatorilor Fluviali din România (AAOPFR) a solicitat Ministerului Transporturilor și Infrastructurii, precum și Autorității Navale Române identificarea unor soluții pentru a da posibilitatea mai multor categorii de persoane să obțină calificări profesionale în domeniul navigației interioare.

În urma analizelor făcute împreună cu reprezentanții AAOPFR, ANR și CERONAV, una dintre soluțiile identificate a fost stabilirea unor cerințe minime privind emiterea certificatelor de calificare ale Uniunii pentru membrii echipajelor de punte de la bordul navelor de navigație interioară pentru posesorii de brevete sau certificate de capacitate obținute în condițiile Ordinului ministrului transporturilor nr. 1252/2014 pentru aprobarea criteriilor minime de pregătire şi perfecţionare a personalului navigant maritim român şi a sistemului de recunoaştere a brevetelor şi a certificatelor de capacitate. Astfel că, în urma absolvirii unor programe de formare profesională (specializare) cu durata de cel puțin 3 zile care să cuprindă standardele de competență pentru personal de nivel operațional prevăzute în Anexa 2 la OMTI nr. 209/2022, organizate de CERONAV, posesorilor de brevete sau certificate de capacitate obținute în condițiile OMT nr. 1252/2014 să li se emită din oficiu de către ANR certificate de calificare ale Uniunii.

Totodată, au fost stabilite cerințe minime privind emiterea certificatelor de calificare ale Uniunii pentru membrii echipajelor de punte de la bordul navelor de navigație interioară pentru personalul navigant care și-a desfășurat activitatea la bordul navelor militare sau la bordul navelor aflate în dotarea instituțiilor publice ca membru al echipajului de punte. Astfel că, în urma absolvirii unui program de formare profesională  de bază în domeniul siguranței cu durata de cel puțin 5 zile și a unui program de formare profesională (promovare) cu durata de cel puțin 7 zile care să cuprindă standardele de competență pentru personal de nivel operațional prevăzute în Anexa 2 la OMTI nr. 1252/2014, organizate de CERONAV, să li se emită din oficiu de către ANR certificate de calificare ale Uniunii.

Luând în considerare că Legea învăţământului preuniversitar nr. 198/2023 dă posibilitatea ca în cadrul unităţilor de învăţământ liceal să se organizeze filiera tehnologică și, totodată, reglementează învăţământul liceal tehnologic în sistem dual, prin proiectul de act normativ se stabilesc cerințe minime privind emiterea certificatelor de calificare ale Uniunii pentru membrii echipajelor de punte de la bordul navelor de navigație interioară pentru absolvenții unor programe de formare profesională cu durata de 2 sau 3 ani care să cuprindă standardele de competență pentru personal de nivel operațional prevăzute în Anexa 2 la OMTI nr. 209/2022, organizate în cadrul acestor unități de învâțământ liceal și postliceal tehnologic.

Aceleași soluții au fost identificate și pentru personalul navigant de la bordul navelor de navigație interioară, altul decât cel de punte, care nu intră sub incidența directivelor.

Având în vedere că Autoritatea Navală Română este autoritatea centrală de specialitate în domeniul siguranţei navigaţiei şi al securităţii navelor, căreia Ministerul Transporturilor şi Infrastructurii i-a delegat competenţe privind aprobarea programelor de formare profesională, atestarea şi eliberarea certificatelor de calificare ale Uniunii, carnetelor de serviciu şi a documentelor de atestare la nivel naţional pentru personalul navigant român de la bordul navelor de navigaţie interioară este necesar a fi modificată norma prevăzută la art. 17 alin. (2) în sensul că ANR trebuie să emită certificatele de examinare practică pentru persoanele care au promovat examenul practic menționat la art. 16 alin. (3), în cazul în care acesta s-a desfășurat pe un simulator care respectă dispozițiile art. 20. Necesitatea modificării art. 17 alin. (2) rezidă și din obligația statelor membre UE de a recunoaște certificatele de examinare practică emise de autoritățile competente din alte state membre, prevăzută la art. 17 alin. (4).

Totodată, având în vedere că deși au existat solicitări de emitere de certificate de calificare al Uniunii de conducător de navă pentru posesorii de brevete de căpitan fluvial cat. A și/sau cat. B, obținute cu respectarea prevederilor legale în vigoare în momentul susținerii examenului și preschimbate în condițiile OMTCT nr. 318/2006, Autoritatea Navală Română nu a putut emite certificatele de calificare unionale deoarece solicitanții nu dețin documente care să ateste că sunt absolvenți de studii medii. Drept urmare, este necesară eliminarea cerinței minime referitoare la studii prevăzută la pct.3.1 lit. e) și f) din Anexa nr. 1 la OMTI nr. 209/2022.

 

Documentaţia aferentă proiectului de act normativ include:

 

https://www.mt.ro/web14/transparenta-decizionala/consultare-publica/acte-normative-in-avizare/5179-omti18032024dtn

Atasamente

Vezi mai mult Descarca
11.03.2024

Proiectul de Hotărâre de Guvern pentru aprobarea actualizării contribuției anuale a părții române prevăzută în anexa nr. 2 din Ordonanța Guvernului nr. 50/2001 pentru ratificarea Memorandumului de înțelegere privind controlul statului portului în regiunea Mării Negre, semnat la Istanbul la 7 aprilie 2000

Data publicării: 08.03.2024
Data limită pentru primirea de propuneri/observaţii: 19.03.2024

Grup ţintă
Toate persoanele fizice sau juridice interesate pot transmite propuneri/opinii/sugestii cu privire la proiectul de act normativ.

Scurtă descriere

Prin actualizarea anexei nr. 2. privind Plata contribuției anuale a părții române în conformitate cu Memorandumul de înțelegere privind controlul statului portului în regiunea Mării Negre, semnat la Istanbul 7 aprilie 2000, Ministerul Transporturilor și Infrastructurii desemnat să aducă la îndeplinire prevederile Memorandumului de înțelegere privind controlul statului portului în regiunea Mării Negre, va avea posibilitatea să onoreze plata contribuției anuale a părții române, care se face de la bugetul de stat prin bugetul Ministerului Transporturilor și Infrastructurii

 

Documentaţia aferentă proiectului de act normativ include:

 

https://www.mt.ro/web14/transparenta-decizionala/consultare-publica/acte-normative-in-avizare/5157-hg07032024dtn

Atasamente

Vezi mai mult Descarca
11.03.2024

Proiectul de Hotărâre de Guvern privind aprobarea bugetului de venituri și cheltuieli pe anul 2024 al Companiei Naționale “Administrația Porturilor Maritime ” – S.A. Constanța aflată sub autoritatea Ministerului Transporturilor și Infrastructurii

Data publicării: 08.03.2024
Data limită pentru primirea de propuneri/observaţii: 19.03.2024

Grup ţintă
Toate persoanele fizice sau juridice interesate pot transmite propuneri/opinii/sugestii cu privire la proiectul de act normativ.

Scurtă descriere

Fundamentarea proiectului bugetului de venituri și cheltuieli pentru anul 2024, a avut în vedere, funcțiile pe care acest instrument trebuie să le îndeplinească și anume: funcția de previziune, funcția de control a execuției financiare și funcția de asigurare a echilibrului financiar al companiei.
Proiectul bugetului de venituri și cheltuieli pentru anul 2024, a fost conceput ca un element de legătură între preliminatul/realizatul anului 2023 și bugetul previzionat pentru anii 2024, 2025 și 2026, respectând structura și conceptul unui buget multianual.
Prin Proiectul Bugetului de venituri şi cheltuieli pe anul 2024, ca instrument de management financiar, compania îşi propune asigurarea resurselor financiare necesare pentru îndeplinirea obligaţiilor către terţi, atât din punct de vedere dimensional, pe total venituri şi cheltuieli, cât şi structural, pe fiecare categorie de venituri şi cheltuieli şi pe fiecare verigă organizaţională, rolul procesului de bugetare fiind cel de orientare a activității tuturor sectoarelor din cadrul companiei spre același obiectiv: rentabilitate, lichiditate, diminuarea riscurilor, etc.
Veniturile totale – în sumă de 632.076 mii lei au fost estimate în creștere cu 6,22% în anul 2024 față de cele realizate/preliminate în anul 2023.
Creșterea veniturilor totale cu 6,22%, este influențată preponderent de indexarea tarifelor în lei pentru anul 2024 și de creșterea veniturilor prognozate din refurnizarea energiei electrice la terți.
În structură, veniturile din exploatare dețin o pondere 91,39% iar veniturile financiare dețin o pondere de 8,61% în veniturile totale.
Veniturile din exploatare – în sumă de 577.675 mii lei, au fost estimate în creștere cu 5,27% față de cele realizate la data de 31.12.2023, respectiv cu suma de 28.926 mii lei.
Veniturile financiare sunt programate în creștere cu 17,53% față de cele preliminate/realizate la data de 31.12.2023, respectiv în valoare de 54.401 mii lei.
Cheltuielile totale, estimate pentru anul 2024, au fost fundamentate în funcţie de activităţile concrete din programele de achiziţii de bunuri şi servicii, pentru desfăşurarea activităţii, fundamentate pe baza posibilităţilor reale de plată a acestora, a programelor de investiţii şi dotări, în limita surselor legale de finanţare a acestora, a recalculării cheltuielilor de natură salarială şi a cheltuielilor de mandat.
Cheltuielile totale, au fost stabilite în directă corelaţie cu nivelul veniturilor totale, pentru anul 2024, fiind estimate la valoarea de 460.993 mii lei, mai mari cu 6,17% faţă de cheltuielile totale preliminate/realizate în anul 2023.
În structura cheltuielilor totale, cheltuielile din exploatare dețin o pondere 95,01% iar cheltuielile financiare dețin o pondere de 4,99%.
Cheltuieli aferente contractului de mandat şi a altor organe de conducere şi control, comisii şi comitete cu valoarea de 3.451 mii lei înglobează următoarele elemente:
-pentru directori/directorat valoarea este de 1.334 mii lei.
– în perioada oct. 2021 – sept. 2022 este de 7,8 mii lei, pentru 2 (două) mandate încheiate înainte de 01.01.2024, care au încetat pe data de 09.02.2024
7,8 mii lei x 6 salarii x 1 lună x 2 (două) mandate = 93 mii lei
– în perioada nov. 2022 – oct. 2023 este de 9,4 mii lei, pentru 2 (două) mandate încheiate după expirarea celor de la punctul i), respectiv în data de 12.02.2023.
9,4 mii lei x 6 salarii x 11 luni x 2 (două) mandate = 1.241 mii lei
– pentru consiliul de administraţie/consiliul de supraveghere valoarea de 2.117 mii lei
Consiliului de Administrație ai CN APM SA Constanța (7 membri neexecutivi ) au contracte de mandat provizorii.
-un mandat care încetează în data de 04.05.2024
7,8 mii lei x 2 salarii x 4 luni x 1 (unu) mandat = 62 mii lei
-2 (două) mandate care încetează în data de 15.05.2024
7,8 mii lei x 2 salarii x 5 luni x 2 (două) mandate = 156 mii lei
-un mandat care încetează în data de 28.06.2024
7,8 mii lei x 2 salarii x 6 luni x 1 (unu) mandat = 94 mii lei
-în perioada nov. 2022 – oct. 2023 este de 9,4 mii lei, pentru mandate încheiate după expirare ,astfel:
-un mandat care va începe în data de 05.05.2024
9,4 mii lei x 3 salarii x 8 luni x 1 (unu) mandat = 226 mii lei
-2 (două) mandate care încep în data de 16.05.2024
9,4 mii lei x 3 salarii x 7 luni x 2 (două) mandate = 395 mii lei
-un mandat care începe în data de 29.06.2024
9,4 mii lei x 3 salarii x 6 luni x 1 (unu) mandat = 169 mii lei
-3 (trei) mandate care încep în luna ianuarie 2024
9,4 mii lei x 3 salarii x 12 luni x 3 (trei) mandate = 1.015 mii lei
Creșterea cu 61,60% a componentei fixe față de preliminatul anului 2023 provine din creșterea câștigului mediu brut aferent cod CAEN 52 utilizat în perioade diferite și din influențele aplicării Legii nr. 296/2023.
-pentru cenzori Nu este cazul.
-Comisii și comitete constituite potrivit legii, Nu este cazul.
Cheltuielile de exploatare, înregistrează o creștere cu 6,01% față de cele preliminate/realizate la data de 31.12.2023, respectiv în valoare de 437.999 mii lei.
În total cheltuieli din exploatare, cheltuielile cu bunuri și Servicii, dețin o pondere de 44,03%, indicatorul “cheltuielile cu impozite, taxe și vărsaminte asimilate” deține o pondere de 3,02%, indicatorul “cheltuielile cu personalul” deține o pondere de 40,90% iar indicatorul “alte cheltuieli de exploatare” deține o pondere de 12,05%.
În structură, cheltuielile cu bunuri și servicii au fost programate în anul 2024, în creștere cu 10,25% față de cele preliminate/realizate în anul 2023, respectiv de la 192.828 mii lei
Facem precizarea că aceste cheltuieli sunt estimate pe baza solicitărilor venite de la sucursalele companiei și de la compartimentele interesate, sunt incluse în Programul de aprovizionare și în Planul de achiziții al companiei, iar estimările au la bază evoluția acestor tipuri de cheltuieli pe ultimii ani, prețurile practicate pentru achiziționarea materialelor, necesitățile companiei pentru buna desfașurare a activității și totodată posibilitatea companiei de a acoperi aceste cheltuieli cu veniturile estimate a se realiza din prestațiile către terți în cursul anului 2024.
Cheltuielile cu impozite, taxe şi vărsăminte asimilate, în sumă de 13.241 mii lei, au fost estimate în creștere cu 4,70% în anul 2024 față de cele preliminate/realizate la data de 31.12.2023.
Cheltuielile cu personalul, au fost estimate în anul 2024, în creștere cu 6,20%, respectiv suma de 179.162 mii lei .
Cheltuielile de natură salarială, au fost estimate în anul 2024, în creștere cu 6% față cele aprobate în anul 2023 în bugetul de venituri și cheltuieli , respectiv suma de 169.208 mii lei.
Cheltuielile aferente contractului de mandat şi a altor organe de conducere şi control, comisii şi comitete, în valoare de 3.723 mii lei, au fost fundamentate, dupa cum urmează:
-pentru directori – valoarea este de 1.354 mii lei;
-pentru consiliul de administraţie – valoarea este 2.369 mii lei.
Durata mandatului, atât pentru directorat cât și pentru membrii Consiliului de Administrație, este provizorie, mandatele fiind încheiate pe 5 luni cu posibilitatea prelungirii până la 7 luni.
Cheltuieli cu contribuțiile datorate de angajator în sumă de 5.394 mii lei includ: contribuția asiguratorie pentru muncă de 3.700 mii lei (2,25%) și impozitul pentru protecția specială și încadrare în muncă a persoanelor cu handicap, în sumă de 1.674 mii lei.
Cheltuielile financiare în valoare de 22.994 mii lei, au fost estimate în anul 2024 în crestere cu 9,46% față de cele preliminate/realizate la data de 31.12.2023.
Rezultatul brut (profit) din anul 2024, în sumă de 171.083 mii lei, este mai mare decât preliminatul anului anterior cu 6,37%, asigurându-se o rată de profitabilitate de 25,39%, cu 2,59% mai mare decât în anul anterior.
Repartizarea profitului net sub formă de dividende s-a efectuat în cotă de 25%.
-Rezervele legale constituite pentru anul 2024 sunt în sumă de 8.554 mii lei.
-Participarea salariaților la profit s-a determinat în limita unui salariu de bază mediu lunar, în funcție de numărul mediu de personal, iar pentru suma rezultată s-a constituit provizion pentru riscuri si cheltuieli, in sumă de 8.999 mii lei.
-Dividendele cuvenite acționarilor, în procent de 25%, în valoare absolută de 35.898 mii lei.
-Profitul nerepartizat destinat constituirii surselor proprii de finanțare, în sumă de 98.696 mii lei, s-a stabilit ca diferență dintre profitul net de repartizat și profitul propus a fi repartizat pe destinațiile prevăzute de OG 64/2001.
Sursele necesare finanțării investițiilor pentru anul 2024, în valoare de 371.737 mii lei, au fost estimate în creștere cu 23,54% față de cele preliminate/realizate la data de 31.12.2023, și vor fi asigurate din:
– – surse proprii (constituite din profit, amortizare și din alte surse neconsumate în anii anteriori) în valoare de 272.412 mii lei;
– alte surse, în valoare de 99.325 mii lei, din care surse pentru reabilitare în valoare de 17.094 mii lei și fonduri europene, în valoare de 82.231 mii lei.
Creanţele restante programate în anul 2024 sunt de 87.500 mii lei ,cu 500 mii lei mai puțin decât în preliminatul anului 2023.
Propune diminuarea creanțelor restante prin notificarea permanentă a clienților restanți, executarea garanțiilor contractuale, sistarea prestațiilor, acționarea în instanță, retragerea licențelor de lucru în portul Constanța și încheierea proceselor verbale de eșalonare la plată. Nu înregistrează plăți restante în anul 2023 si își programează creșterea profitului în anii 2024-2026.
Proiectul bugetului de venituri și cheltuieli pe anul 2024 al Companiei Naționale “Administrația Porturilor Maritime ”– S.A. Constanța, a fost supus controlului financiar de gestiune conform Hotărârii Guvernului nr. 1151/2012 pentru aprobarea normelor metodologice privind modul de organizare şi exercitare a controlului financiar de gestiune.
Proiectul bugetului de venituri și cheltuieli pe anul 2024 al Companiei Naționale “Administrația Porturilor Maritime ”– S.A. Constanța, a fost avizat de către membrii Consiliului de Administrație prin Decizia nr. 2978/07.01.2024 și stabilit de către Adunarea Generală Ordinară a Acționarilor prin Hotărârea nr.2 din 20.02.2024.
În conformitate cu art.6 alin. (1) din Ordonanța Guvernului nr. 26/2013, proiectul de buget de venituri şi cheltuieli pe anul 2024 a fost supus consultării Sindicatului Port Authority Constanța

 

Documentaţia aferentă proiectului de act normativ include:

https://www.mt.ro/web14/transparenta-decizionala/consultare-publica/acte-normative-in-avizare/5152-hg07032024dgc

Atasamente

Vezi mai mult Descarca
11.03.2024

Proiectul de Ordin al ministrului transporturilor și infrastructurii pentru publicarea acceptării amendamentelor la anexa Protocolului din 1997 privind amendarea Convenției internaționale din 1973 pentru prevenirea poluării de către nave, așa cum a fost modificată prin Protocolul din 1978 referitor la aceasta – Amendamente la Anexa VI la MARPOL – (Zona de control al emisiilor oxizilor de sulf (SOx) din Marea Mediterană și al emisiilor de particule fine în suspensie) și (Instalații de recepție regionale în apele arctice, informații care trebuie incluse în nota de livrare a buncărului (BDN) și informații care trebuie să fie transmise către baza de date a OMI privind consumul combustibilul lichid al navelor), adoptate de Organizația Maritimă Internațională prin Rezoluția MEPC.361(79), respectiv Rezoluția MEPC.362(79) a Comitetului pentru protecția mediului marin din 16 decembrie 2022

Data publicării: 08.03.2024
Data limită pentru primirea de propuneri/observaţii: 19.03.2024

Grup ţintă
Toate persoanele fizice sau juridice interesate pot transmite propuneri/opinii/sugestii cu privire la proiectul de act normativ.

Scurtă descriere

Organizația Maritimă Internațională (OMI), înființată prin Convenția de la Geneva din 1948, cu sediul la Londra, este instituția specializată din sistemul Națiunilor Unite în domeniul navigației maritime comerciale internaționale și are ca scop principal elaborarea cadrului juridic, tehnic și organizatoric pentru asigurarea siguranței navigației, securității navelor și a instalațiilor portuare și prevenirii poluării mediului marin de către nave. România este stat membru al acestei organizații ca urmare a aderării, prin Decretul Consiliului de Stat nr.114/1965, la Convenția de la Geneva din 1948 privind crearea OMI și în prezent este parte la toate convențiile internaționale principale privind siguranța maritimă, securitatea maritimă și prevenirea poluării mediului marin de către nave, adoptate sub egida organizației.

În vederea realizării scopurilor sale, OMI organizează conferințe internaționale și sesiuni ale Adunării statelor membre și ale comitetelor sale, pentru adoptarea convențiilor maritime, codurilor și rezoluțiilor în materie.

Convenţia internaţională din 1973 pentru prevenirea poluării de către nave, aşa cum a fost modificată prin Protocolul din 1978 referitor la aceasta, cunoscută sub abrevierea MARPOL 73/78, este cea mai importantă convenţie privind prevenirea poluării mediului marin de către nave, atât din cauze care ţin de operarea navelor, cât şi din cauza unor accidente. România a aderat la MARPOL 73/78 prin Legea nr. 6/1993.

Anexa VI – Reguli privind prevenirea poluării atmosferei de către nave a fost adoptată prin Protocolul din 1997 privind amendarea Convenţiei internaţionale din 1973 pentru prevenirea poluării de către nave, aşa cum a fost modificată prin Protocolul din 1978 referitor la aceasta. România a aderat la Protocolul din 1997 şi implicit a acceptat Anexa VI la MARPOL 73/78 prin Legea nr. 269/2006, iar punerea în aplicare a prevederilor acestei Anexe se face în conformitate cu Normele metodologice aprobate prin Hotărârea Guvernului nr.1105/2007, cu modificările și completările ulterioare.

În conformitate cu art. 38(a) al Convenţiei privind crearea OMI, referitor la funcţiile conferite Comitetului pentru protecţia mediului marin (MEPC) prin convenţiile internaţionale pentru prevenirea şi controlul poluării marine, acest comitet poate adopta rezoluţii prin care se modifică textul convenţiilor sau anexelor la acestea.

În conformitate cu art. 16 al Convenţiei MARPOL din 1973, cu art. VI al Protocolului din 1978 şi cu art. 4 al Protocolului din 1997 care specifică împreună procedura de amendare, MEPC poate adopta amendamente la anexele convenţiei şi la apendicele acestora.

De asemenea, în conformitate cu art. 16(2)(f)(iii) şi ale art. 16(2)(g)(ii) din Convenţiei MARPOL din 1973, MEPC poate stabili ca amendamentele să se considere ca fiind acceptate la o anumită dată (prin așa-numita procedură simplificată de acceptare tacită), cu excepţia cazului în care înainte de această dată, cel puţin o treime din Părți sau Părţile ale căror flote comerciale reprezintă în total nu mai puţin de 50% din tonajul brut al flotei comerciale mondiale, vor fi comunicat OMI obiecțiunile lor la aceste amendamente.

Întrucât la 1 noiembrie 2023 au fost îndeplinite condițiile de acceptare a amendamentelor la Convenţiei MARPOL din 1973 adoptate prin Rezoluția MEPC.361(79) respectiv Rezoluția MEPC.362(79) (prin așa numita procedură de acceptare tacită), respectivele amendamente vor intra în vigoare pe plan internațional la 1 mai 2024, în conformitate cu prevederile specifice ale Convenției SOLAS 1974 precizate în rezoluții.

În sesiunea șaptezeci și nouă a Comitetul pentru protecţia mediului marin al OMI,care a avut loc in decembrie 2022, au fost adoptate rezoluțiile MEPC.361(79) – (Zona de control al emisiilor oxizilor de sulf (SOx) din Marea Mediterană și al emisiilor de particule fine în suspensie) respectiv MEPC.362(79) – (Instalații de recepție regionale în apele arctice, informații care trebuie incluse în nota de livrare a buncărului (BDN) și informații care trebuie să fie transmise către baza de date a OMI privind consumul combustibilul lichid al navelor), care fac obiectul prezentului proiect de Ordin și care aduc amendamente la:

  • Regula 14 – Oxizi de sulf (SOx) şi particule fine în suspensie
  • Regula 17- Instalaţii de primire

De asemenea, pentru conformitate, tot prin aceaste rezoluții se aduc modificări și la:

  • Apendicele V – Informaţii care trebuie să fie incluse în nota de livrare a buncherului (Regula 18.5);
  • Apendicele VII – Zonele de control al emisiilor (regulile 13.6 şi 14.3);
  • Apendicele IX – Informaţiile care trebuie transmise către Baza de date a OMI privind consumul de combustibil lichid al navelor (regula 27).

Documentaţia aferentă proiectului de act normativ include:

 

https://www.mt.ro/web14/transparenta-decizionala/consultare-publica/acte-normative-in-avizare/5148-omti05032024dtn

Atasamente

Vezi mai mult Descarca
28.02.2024

Proiectul de Hotărâre de Guvern privind modificarea datelor de identificare și a valorilor de inventar ale bunurilor din domeniul public al statului, aflate în administrarea Ministerului Transporturilor si Infrastructurii și în concesiunea Companiei Naționale “Administrația Canalelor Navigabile” – S.A. Constanța, prevăzute în Anexa nr. 16 la Hotărârea Guvernului nr. 1.705/2006 pentru aprobarea inventarului centralizat al bunurilor din domeniul public al statului, ca urmare a reevaluării, a efectuării măsurătorilor cadastrale și a eliminării suprapunerilor cu Compania Națională „Administrația Porturilor Maritime” S.A.

Data publicării: 27.02.2024
Data limită pentru primirea de propuneri/observaţii: 11.03.2024

Grup ţintă

Toate persoanele fizice sau juridice interesate pot transmite propuneri/opinii/sugestii cu privire la proiectul de act normativ.

Scurtă descriere

Proiectul de act normativ se referă la modificările intervenite asupra inventarului bunurilor ce alcătuiesc domeniul public al statului, aflate în administrarea Ministerului Transporturilor și Infrastructurii și concesiunea Companiei Naţionale Administraţia Canalelor Navigabile S.A. Constanţa

Documentaţia aferentă proiectului de act normativ include:

 

https://www.mt.ro/web14/transparenta-decizionala/consultare-publica/acte-normative-in-avizare/5135-hg23022024dapsi

Atasamente

Vezi mai mult Descarca
07.02.2024

Proiectul de Hotărâre de Guvern pentru aprobarea indicatorilor tehnico-economici ai obiectivului de investiții “Reabilitarea și modernizarea infrastructurii portuare în portul Drobeta Turnu Severin”

Data publicării: 05.02.2024

Data limită pentru primirea de propuneri/observaţii: 16.02.2024

Grup ţintă

Toate persoanele fizice sau juridice interesate pot transmite propuneri/opinii/sugestii cu privire la proiectul de act normativ.

Scurtă descriere

Dezvoltarea traficului de mărfuri în portul comercial Drobeta Turnu Severin este strâns legată de condițiile de operare a mărfurilor, condițiile de staționare și siguranță a navelor, facilitățile pe care infrastructura portuară le poate oferi în orice anotimp și legătura portului cu rețeaua de drumuri locale și naționale.

Reabilitarea cheului vertical existent va conduce la dezvoltarea traficului de mărfuri în port. Reabilitarea și modernizarea infrastructurii portuare va asigura condiții de lucru optime, derularea în condiții normale a activităților specifice precum și crearea de noi locuri de muncă, creșterea veniturilor populației (din salarii și/sau activități conexe), creșterea contribuției fiscale la nivel local (implicit dezvoltare locală și regională).

 

Documentaţia aferentă proiectului de act normativ include:

https://www.mt.ro/web14/transparenta-decizionala/consultare-publica/acte-normative-in-avizare/5081-hg31012024dtn

Atasamente

Vezi mai mult Descarca