Documente Publice Organizatie

14.02.2022

Proiectul de Hotărâre a Guvernului privind aprobarea bugetului de venituri şi cheltuieli pe anul 2022 al Companiei Naţionale „Administraţia Canalelor Navigabile” – S.A.” aflată sub autoritatea Ministerului Transporturilor și Infrastructurii

Data publicării: 09.02.2022
Data limită pentru primirea de propuneri/observaţii: 21.02.2022

Grup ţintă
Toate persoanele fizice sau juridice interesate pot transmite propuneri/opinii/sugestii cu privire la proiectul de act normativ.

Scurta descriere a reglementării:
Bugetul de Venituri şi Cheltuieli pentru anul 2022 al Companiei Naţionale „Administraţia Canalelor Navigabile” – S.A.” asigură echilibrul financiar intern al companiei în vederea desfăşurarii activităţii economice în condiţii de eficienţă şi de asigurare a echilibrului financiar pentru întreaga activitate a companiei.

În proiectul bugetului de venituri şi cheltuieli pe anul 2022, ca instrument de management financiar, compania îşi propune asigurarea resurselor financiare necesare pentru îndeplinirea obligaţiilor către terţi, atât din punct de vedere dimensional, pe total venituri şi cheltuieli, cât şi structural, pe fiecare categorie de venituri şi cheltuieli şi pe fiecare verigă organizaţională, rolul procesului de bugetare fiind cel de orientare a activității tuturor sectoarelor din cadrul companiei spre același obiectiv: rentabilitate, lichiditate, diminuarea riscurilor.

Conform alin.(b) art.30¹ din O.G.nr.22/1999, Compania Naţională „Administraţia Canalelor Navigabile” – S.A.” are obligaţia de a utiliza peste 50% din totalul veniturilor obţinute din administrarea şi exploatarea structurii de transport naval care face obiectul concesiunii, pentru întreţinerea, reparaţia, modernizarea şi dezvoltarea infrastructurii.

Veniturile totale estimate a se realiza în anul 2022, sunt în sumă de 105.956,04 mii lei, înregistrând o creștere cu 4,37 % faţă de cele realizate/preliminate la finele anului precedent. Creșterea veniturilor cu 4,37% se datorează în principal creșterii veniturilor din prestări servicii, respectiv a veniturilor din tranzitarea canalelor navigabile pe care compania le administrează.

În structură, veniturile din exploatare dețin o pondere 99,42% iar veniturile financiare dețin o pondere de 0,58%, în veniturile totale.

Veniturile din exploatare au fost estimate în creștere cu 4,18% față de cele realizate la data de 31.12.2021. Cifra de afaceri va creşte cu 7,13% datorită creșterii veniturilor din serviciile prestate. Veniturile aferente tranzitării barjelor în convoi şi a navelor fluviale (TC), a navelor maritime (TRN), a navelor tehnice (LBT), a împingătoarelor și remorcherelor (CP), au o pondere de 86,81% în cifra de afaceri a companiei și vor crește cu 11,40% față de cele relizate/preliminate la data de 31.12. 2021.

Tarifele portuare aplicate au fost agreate de Consiliul de Supraveghere din domeniul Naval din cadrul Consiliului Concurenței și aprobate de Consiliul de Administrație al Companiei Naţionale „Administraţia Canalelor Navigabile” – S.A”.

Menționăm faptul că, indicatorul “alte venituri”, a fost programat în anul 2022 în scădere față de anul 2021 cu 22,49%, datorită faptului că în anul 2021, s-a finalizat contractul de dragaj pentru Canalul „Dunăre – Marea Neagră” în bieful I, contract care prevedea, suportarea de către Compania Nuclear Electrica Cernavodă a procentului de 80% din contravaloarea acestor lucrări.

Indicatorul „alte venituri din exploatare” cuprinde și veniturile din subvenţii pentru investiţii, în valoare de 41.660,14 mii lei, care ramân la același nivel ca în anul 2021, deoarece valoarea imobilizărilor corporale finanțate din fonduri europene, va ramâne neschimbată și pe parcursul anului 2022.

Aceste venituri provin, din reluarea amortizării aferente imobilizărilor corporale puse în funcțiune, la finalizarea proiectului de modernizare a ecluzelor, proiect care a fost finanțat din fonduri europene nerambursabile, asigurandu-se astfel, corelarea cheltuielilor cu amortizarea, pentru activele imobilizate finanțate din fondurile europene nerambursabile, cu veniturile din subvenţii pentru investiţii.

Aceste imobilizări corporale, finanțate din fonduri europene nerambursabile, au fost înregistrate în proprietatea Companiei Naţionale „Administraţia Canalelor Navigabile” – S.A.” și nu au fost trecute în domeniul public al statului.

Veniturile financiare în valoare de 611 mii lei, au fost programate în proiectul bugetului de venituri și cheltuieli al anului 2022, în creștere cu 53,13% față de cele realizate/preliminate în anul 2021 și reprezintă în principal, dobânzile acordate pentru depozitele bancare ale companiei constituite la termen, precum şi diferenţele de curs valutar.

Cheltuielile totale în anul 2022 sunt estimate în creștere cu 3,55% față de cele realizate/preliminate la data de 31.12.2021.

În structura cheltuielilor totale, cheltuielile din exploatare dețin o pondere 99,99% iar cheltuielile financiare dețin o pondere de 0,01%.

În total cheltuieli din exploatare, cheltuielile cu bunuri și servicii dețin o pondere de 23,76%, indicatorul “cheltuielile cu impozite, taxe și vărsaminte asimilate”, deține o pondere de 2,55%, indicatorul “cheltuielile cu personalul” deține o pondere de 29,34% iar indicatorul “alte cheltuieli de exploatare” deține o pondere de 44,35%.

În structură, cheltuielile cu bunuri și servicii, au fost programate în anul 2022, în creștere cu 11,35% față de cele realizate/preliminate la data de 31.12.2021.

Cheltuielile cu bunuri și servicii, sunt estimate pe baza solicitărilor de la compartimentele interesate, sunt incluse în Programul de aprovizionare și în Planul de achiziții al companiei, iar estimările au la bază evoluția acestor tipuri de cheltuieli pe ultimii ani, prețurile practicate pentru achiziționarea materialelor, necesitățile companiei pentru buna desfașurare a activității și totodată posibilitatea companiei de a acoperi aceste cheltuieli cu veniturile estimate a se realiza din prestațiile către terți în cursul anului 2022.

Cauzele creșterii cheltuielilor cu bunuri și servicii în anul 2022, sunt următoarele:

– creşterea cheltuielilor privind stocurile, energia și apa, cu suma de 2.148 mii lei, ca urmare a creșterii prețului la energie și gaze;

– creşterea cheltuielilor privind alte servicii executate de terţi, cu suma de 833,05 mii lei, generată, în special, de creșterea cheltuielilor cu transportul cu 98 mii lei, a celor cu paza cu 363,38 mii lei și a altor cheltuieli diverse cu 264,10 mii lei.

Cheltuielile cu impozite, taxe și vărsăminte asimilate, au fost programate în anul 2022, în creștere cu 17,30% față de cele realizate/preliminate la data de 31.12.2021, din cauza creșterii cheltuielilor privind impozitele şi taxele cu suma de 387,32 mii lei, ca urmare a aplicării prevederilor OUG nr.6/2019 privind restructurarea obligațiilor bugetare (TVA).

Nivelul total al cheltuielilor de natură salarială în valoare de 25.913,65 mii lei, a fost estimat plecând de la stabilirea drepturilor salariale individuale, a numărului de personal prognozat la finele anului 2022 și a altor drepturi, ținând cont de competențele profesionale și de alte criterii.

La fundamentarea cheltuielilor de natură salarială, s-au respectat prevederile art.48 din Legea nr.317/2021 pentru aprobarea Bugetului de Stat pe anul 2022, cu privire la majorarea cheltuielilor de natură salarială, ținȃnd cont și de nivelul indicatorilor economici de performanță ai proiectului bugetului de venituri și cheltuieli pe anul 2022 și de sumele reprezentând creșteri ale cheltuielilor de natură salarială aferente indicelui mediu de creștere a prețurilor prognozat pentru anul 2022.

Cheltuielile de natură salarială în anul 2022, în valoare de 25.913,65 mii lei, au fost fundamentate având în vedere prevederile art.48 alin.(1) lit. a) și b) coroborat cu alin.(3) din Legea nr. 317/2021 – Legea bugetului de stat pe anul 2022 și cu art.9, alin.(1), lit.b) din Ordonanța Guvernului nr.26/2013.

Cheltuielile de natură salarială în anul 2022, au fost programate în creștere față de cele realizate/preliminate în anul 2021 cu 3,45%, respectiv cu suma de 864,83 mii lei și reprezintă:

– creşterea cheltuielilor de natură salarială aferente indicelui mediu de creştere a preţurilor prognozat pentru anul 2022, în valoare de 761,78 mii lei;

– creşterea câştigului mediu brut pe salariat datorită majorării salariului de bază minim brut pe ţară garantat în plată şi alte cheltuieli de natură salarială, potrivit prevederilor Hotărârii Guvernului nr. 1.071/2021 pentru stabilirea salariului de bază minim brut pe ţară garantat în plată, în valoare de 103,05 mii lei.

Valoarea cheltuielilor de natură salarială realizate/preliminate în anul 2021 în sumă de 25.048,82 mii lei, se situează sub nivelul celei aprobată prin bugetul de venituri și cheltuieli al anului 2021, prin HG nr.726/2021.

Indicatorul “Alte cheltuieli de exploatare”, în valoare de 45.697,05 mii lei, a fost programat în anul 2022, în scădere cu 0,09% față de cel realizat/preliminat în anul 2021.

Ponderea cea mai mare în valoarea acestor cheltuieli în anul 2022, o reprezintă cheltuiala cu amortizarea imobilizărilor, care este programată în creștere cu 0,17% față de cea realizată/preliminată în anul 2021.

Cheltuielile financiare propuse pentru anul 2022, în sumă de 11,11 mii lei, au fost programate în creștere cu 69,36% față de cele realizate în anul precedent, iar ponderea cea mai mare, o dețin cheltuielile din diferenţele de curs valutar.

Profitul brut planificat pentru anul 2022 a fost programat în sumă de 2.915,79 mii lei, mai mare cu 45,45% față de profitul brut realizat/preliminat în anul 2021.

Profitul net bugetat al anului 2022 în valoare de 2.543,32 mii lei, s-a repartizat conform prevederilor Ordonanţei Guvernului nr.64/2001 privind repartizarea profitului la societăţile naţionale, companiile naţionale şi societăţile comerciale cu capital integral sau majoritar de stat, precum şi la regiile autonome, coroborată cu prevederile art.38, alin.(2) din Ordonanţa Guvernului nr. 22/1999 privind administrarea porturilor şi a căilor navigabile, utilizarea infrastructurilor de transport naval aparţinând domeniului public, precum şi desfăşurarea activităţilor de transport naval în porturi şi pe căile navigabile interioare.

Sursele necesare finanțării investițiilor pentru anul 2022, în valoare de 99.149,40 mii lei, au fost estimate în creștere cu 193,95% față de cele realizate la data de 31.12.2021, și vor fi asigurate din:

– surse proprii, în valoare de 11.564,40 mii lei, care sunt constituite din amortizare în valoare de 10.587,09 mii lei și din sume repartizate din profitul net al anului 2021, în valoare de 977,31 mii lei;

– alocații bugetare în valoare de 71.085 mii lei;

– alte surse – fonduri externe nerambursabile (FEN) – POIM 2014-2020, în valoare de 16.500 mii lei.

Cheltuielile pentru investiții pentru anul 2022, în valoare de 99.149,40 mii lei, au fost estimate pentru anul 2022, în creștere cu 193,95% față de cele realizate la data de 31.12.2021.

Cheltuielile de investiţii din surse proprii, în valoare de 11.564,40 mii lei, vor fi efectuate pentru:

– lucrări de investiții la instalații și echipamente în sumă de 4.360,00 mii lei;

– lucrări de investiții pentru construcții în sumă de 6.273 mii lei;

– dotări și utilaje independente în sumă de 931,40 mii lei.

Cheltuielile de investiţii din alocaţiile bugetare în valoare de 71.085 mii lei, vor fi efectuate pentru lucrarile privind „Reabilitarea taluz afectat de alunecare de teren (calimitate naturală) zona Cumpăna – mal stâng CDMN km56+989 si km 57+217”.

Cheltuielile de investiţii din fonduri externe nerambursabile (FEN) – POIM 2014-2020, în valoare de 16.500 mii lei, vor fi efectuate pentru :

– investiții în curs:

– modernizare ecluze, echipamente și instalații – Faza 2, în valoare de 2.344,00 mii lei;

– studiu de fezabilitate :”retehnologizare ecluza Năvodari” în vederea creșterii siguranței navigației în valoare de 3.186,00 mii lei;

– studiu de fezabilitate :”modernizarea canalelor navigabile ale Dunării: Canal Dunăre – Marea Neagră și Canal Poarta Albă-Midia Năvodari” în vederea creșterii siguranței navigației, în valoare de 4.107,00 mii lei.

– investiții noi:

– reactualizare studiu de fezabilitate pentru obiectivul de investiții: ”Amenajarea râurilor Argeș și Dâmbovița pentru navigație și alte folosințe” în valoare de 500,00 mii lei;

– modernizare și extindere capacitate de operare în portul Ovidiu 2.363,00 mii lei;

– modernizare și extindere capacitate de operare în portul Medgidia 2.000,00 mii lei;

– modernizare și extindere capacitate de operare în portul Luminița 2.000,00 mii lei.

Indicatorii economico – financiari cuprinși în proiectul bugetului de venituri și cheltuieli pe anul 2022, au următoarele valori:

– productivitatea muncii creşte de la 243,65 mii lei/persoană la 254,46 mii lei/ persoană (4,43%);

– numărul de personal programat la finele anului 2022 – 417 salariați, va rămâne același cu numărul de personal programat la finele anului 2021, aprobat în bugetul de venituri și cheltuieli prin HG nr.726/2021;

– numărul mediu de salariaţi – 414 salariați, este mai mic decât numărul de mediu de salariați – 415 salariați, aprobat în bugetul de venituri și cheltuieli al anului 2021, prin HG nr.726/2021;

– câștigul mediu lunar pe salariat determinat pe baza cheltuielilor de natură salarială, calculat conform legii anuale a bugetului de stat, în anul 2022, va crește de la 4.749,14 lei (anul 2021) la 4.795,63 lei (anul 2022) cu 0,98%;

– cheltuielile totale la 1.000 lei venituri totale vor ȋnregistra o diminuare cu 0,79% față de cheltuiala prognozat/realizată în anul 2021;

– pentru creanţele restante ale anului 2022 – s-a estimat o descreștere a valorii acestora față de valoarea preliminată/realizată a anului 2021, respectiv de la 13.990 mii lei la 13.900 mii lei;

– plăţile restante – compania şi-a propus în continuare să nu înregistreze plăţi restante;

– în anul 2022, indicele de creştere a veniturilor totale de 4,37% este mai mare decât indicele de creștere a cheltuielilor totale de 3,55%, compania respectă prevederile legale;

– pentru anul 2022 se estimează un profit brut în sumă de 2.915,79 mii lei.

Proiectul bugetului de venituri și cheltuieli pe anul 2022, a fost supus controlului financiar de gestiune conform Hotorârii Guvernului nr. 1151/2012 pentru aprobarea normelor metodologice privind modul de organizare şi exercitare a controlului financiar de gestiune.

Proiectul bugetului de venituri și cheltuieli pe anul 2022 al Companiei Naţionale „Administraţia Canalelor Navigabile”- S.A. a fost avizat de către membrii Consiliului de Administrație, prin Hotărârea nr.1/05.01.2022 și aprobat de către Adunarea Generală Ordinară a Acționarilor, prin Hotărârea nr.1/31.01.2022.

În conformitate cu art.6 (1) din Ordonanța Guvernului nr. 26/2013, proiectul de buget de venituri şi cheltuieli pe anul 2022, a fost supus consultării Sindicatului Unit Dunăre – Marea Neagră, care şi-a exprimat acordul cu privire la respectarea politicii salariale stabilite prin legea anuală bugetului de stat pe anul 2022 şi aplicată în elaborarea proiectului bugetului de venituri și cheltuieli al Companiei Naţionale „Administraţia Canalelor Navigabile”- S.A. pentru acest an.

Precizăm că sumele sunt actualizate conform filei de buget aprobată de ordonatorul principal de credite din cadrul Ministerului Transporturilor și Infrastructurii, transmisă Ministerului Finanțelor cu adresa nr. 308/27.01.2022 și înregistrată sub nr.1002474/28.01.2022.

http://www.mt.gov.ro/web14/transparenta-decizionala/consultare-publica/acte-normative-in-avizare/3768-hg08022022dgc

Documente supuse consultarii:

Instrument de motivare
Text Proiect
Anexe

Atasamente

Vezi mai mult Descarca
02.02.2022

Proiectul de Ordin al ministrului transporturilor și infrastructurii pentru modificarea și înlocuirea anexei la Ordinul ministrului transporturilor și infrastructurii nr. 982/2011 privind aprobarea Listei cuprinzând punctele și locurile de operare și limitele acestora, a căror infrastructură portuară este proprietate privată, precum și limitele radelor portuare și ale zonelor de ancoraj

Data publicării: 01.02.2022

Data limită pentru primirea de propuneri/observaţii: 14.02.2022

Grup ţintă

Toate persoanele fizice sau juridice interesate pot transmite propuneri/opinii/sugestii cu privire la proiectul de act normativ.

Scurta descriere a reglementării:

În conformitate cu prevederile art. 8 alin. (1) și art. 10 din Ordonanța Guvernului nr. 22/1999 privind administrarea porturilor și a căilor navigabile, utilizarea infrastructurilor de transport naval aparținând domeniului public, precum și desfășurarea activităților de transport naval în porturi și pe căile navigabile interioare, republicată, cu modificările și completările ulterioare:

”Art. 8. – (1) Lista cuprinzând porturile și locurile de operare deschise accesului public, precum și limitele acestora se stabilesc și se aprobă prin ordin al ministrului transporturilor.”

”Art.10 – Limitele radelor portuare și ale zonelor de ancoraj se stabilesc de către Autoritatea Navală Română, prin căpităniile de port, și se fac publice prin avize către navigatori și pe website-ul propriu.”

Prin adresa nr. 6104 din 18.11.2021, SC HeidelbergCement România SA solicită includerea punctului de operare „Loc Operare HEIDELBERGCEMENT ROMÂNIA”, în Lista cuprinzând punctele și locurile de operare și limitele acestora, a căror infrastructură portuară este proprietate privată, precum și limitele radelor portuare și ale zonelor de ancoraj.

Cariera Iglicioara este una dintre subunitățile de producție ale SC HeidelbergCement România SA și are ca obiect de activitate extracția pietrei ornamentale și a pietrei pentru construcții, extracția pietrei calcaroase, a ghipsului, a cretei și a ardeziei.

Cariera Iglicioara este situată în partea de sud a comunei Turcoaia, județul Tulcea, fiind amplasată la aproximativ 3 km de aceasta, pe un teren ce este concesionat de la UAT Turcoaia și își desfășoară activitatea în mod permanent din anii 1970.

Pentru comercializarea produselor de carieră societatea deține și are amenajat un punct de încărcare propriu, situat pe malul drept al Dunării, pe brațul Măcin, la km 35+900 / 36+100, ce funcționează încă de la înființarea exploatării, fără întrerupere.

Analizând documentația depusă s-a constatat că locul de operare ” HEIDELBERGCEMENT ROMÂNIA ” întrunește condițiile de a fi introdus în Lista cuprinzând punctele și locurile de operare și limitele acestora, a căror infrastructură portuară este proprietate privată, precum și limitele radelor portuare și ale zonelor de ancoraj, având și avizul favorabil al Autorității Navale Române, din punct de vedere al siguranței navigației și al AFDJ Galați, ca administrator de cale navigabilă.

http://www.mt.gov.ro/web14/transparenta-decizionala/consultare-publica/acte-normative-in-avizare/3758-omti01022022dtn

Documente supuse consultarii:

Instrument de motivare
Text Proiect
Anexe

Atasamente

Vezi mai mult Descarca
02.02.2022

Proiectul de Hotărâre a Guvernului pentru modificarea Hotărârii Guvernului nr. 245/2003 pentru aprobarea Regulamentului de aplicare a Ordonanţei Guvernului nr. 42/1997 privind transportul naval

Data publicării: 01.02.2022

Data limită pentru primirea de propuneri/observaţii: 14.02.2022

Grup ţintă

Toate persoanele fizice sau juridice interesate pot transmite propuneri/opinii/sugestii cu privire la proiectul de act normativ.

Scurta descriere a reglementării:

România a fost recunoscută și trecută pe Lista Albă ca stat care a implementat în totalitate prevederile Convenției STCW, tocmai datorită condițiilor de certificare impuse, astfel încât competența navigatorilor români este recunoscută şi permite acestora să navigheze fără probleme pe nave înregistrate sub alte pavilioane, în contextul în care România nu mai are flotă comercială.

Pentru a veni în sprijinul celor 30.000 de navigatori români, se dorește modificarea valabilității carnetului de marinar de la 2 ani la 5 ani condiționată de valabilitatea avizului medical și psihologic. În aceste condiții, obligativitatea Statului de pavilion este de a se asigura în permanenţă că navigatorii îndeplinesc standardele de competenţă şi sănătate impuse la certificare.

În condițiile actualei epidemii globale, când tot mai mulți armatori cer ca documentele să fie valabile minim 8 luni, această situație duce, de cele mai multe ori, la reînnoirea carnetului de marinar, mai devreme de 2 ani.

Mai mult decât atât, prin prelungirea valabilității carnetelor de marinar, navigatorii români pot rămâne la bordul navelor mai mult timp, evitându-se astfel schimbarea lor cu alți navigatori din alte state, unde valabilitatea carnetului de marinar este de până la 10 (zece) ani și nu este condiționată de valabilitatea avizului medical.

http://www.mt.gov.ro/web14/transparenta-decizionala/consultare-publica/acte-normative-in-avizare/3760-omti01022022dtn2

Documente supuse consultarii:

Instrument de motivare
Text Proiect

Atasamente

Vezi mai mult Descarca
10.01.2022

Proiectul de Ordin al ministrului transporturilor și infrastructurii privind aprobarea standardelor de instruire, confirmarea competenţei şi eliberarea documentelor de atestare a personalului navigant român pentru navele de navigaţie interioară

Data publicării: 07.01.2022
Data limită pentru primirea de propuneri/observaţii: 18.01.2022

Grup ţintă
Toate persoanele fizice sau juridice interesate pot transmite propuneri/opinii/sugestii cu privire la proiectul de act normativ.

Scurta descriere a reglementării:
Directiva Consiliului 91/672/EEC, publicată în Jurnalul Oficial nr. L 373 din 31 decembrie 1991, privind recunoașterea reciprocă a certificatelor naţionale de comandant pentru navele utilizate în transportul mărfurilor şi persoanelor pe apele interioare navigabile și Directiva Consiliului 96/50/EC, publicată în Jurnalul Oficial nr. L 235 din 17 septembrie 1996 privind armonizarea condiţiilor de obţinere a certificatelor naţionale de comandant de navă de navigaţie interioară pentru transportul mărfurilor şi persoanelor în Comunitate, amendată de Regulamentul (EC) nr. 1.882/2003 al Parlamentului European, publicat în Jurnalul Oficial nr. L 284 din 31 octombrie 2003 reprezintă la nivel european primii pași realizați în direcția armonizării și recunoașterii calificărilor profesionale pentru membrii de echipaj în domeniul navigației interioare.

În calitate de stat membru al Uniunii Europene, România a transpus actele europene mai sus menționate prin Ordinul nr. 318/2006 privind aprobarea standardelor de instruire, confirmarea competenței şi eliberarea documentelor de atestare a personalului navigant pentru navele de navigaţie interioară care arborează pavilion român, publicat în Monitorul Oficial al României Partea I, nr.315 din 07 aprilie 2006, cu modificările ulterioare.

Cu scopul de a contribui la mobilitatea persoanelor implicate în operarea construcțiilor navale la nivelul întregii Uniuni, in Jurnalul Oficial al Uniunii Europene, seria L, nr. 345 din 27 decembrie 2017 a fost publicată Directiva (UE) 2017/2397 a Parlamentului European și a Consiliului din 12 decembrie 2017 privind recunoașterea calificărilor profesionale în domeniul navigației interioare și de abrogare a Directivelor 91/672/CEE și 96/50/CE ale Consiliului.

Directiva (UE) 2017/2397 stabilește condițiile și procedurile pentru certificarea calificărilor persoanelor implicate în operarea unei nave care navighează pe căile navigabile interioare ale UE. Certificarea are drept scop facilitarea mobilității, garantarea siguranței navigației și asigurarea protecției vieții omenești și a mediului.

Totoadată, se prevede obligativitatea ca membrii echipajului de punte și în special persoanele responsabile în situații de urgență la bordul navelor de pasageri și persoanele implicate în buncherajul navelor alimentate cu gaz natural lichefiat să dețină certificate care să le ateste calificările.

Conducătorii de navă care navighează în condiții ce prezintă un risc deosebit pentru siguranța navigației trebuie să dețină autorizații specifice, în special pentru conducerea unor convoaie mari, conducerea de construcții navale alimentate cu gaz natural lichefiat, navigația în condiții de vizibilitate redusă, navigația pe căi navigabile interioare cu caracter maritim sau navigația pe căi navigabile ce prezintă riscuri specifice. Pentru a obține astfel de autorizații, conducătorii de navă trebuie să demonstreze competențe suplimentare specifice.

Având în vedere cooperarea dintre Uniunea Europeană și CCNR, existentă încă din 2003, care a condus la instituirea Comitetului european pentru elaborarea de standarde privind navigația interioară (CESNI) sub auspiciile CCNR, precum și în vederea simplificării cadrelor juridice care reglementează calificările profesionale în Europa, trebuie ca certificatele de calificare, carnetele de serviciu și jurnalele de bord, eliberate în conformitate cu Regulamentele privind personalul navigant de pe Rin care stabilesc cerințe identice cu cele din Directiva (UE) 2397/2017, să fie valabile pe toate căile navigabile interioare ale Uniunii Europene.

Aptitudinile pentru operarea sistemelor radio de la bord sunt esențiale pentru a asigura siguranța navigației interioare şi urmarea unor cursuri de formare și deținerea unor certificări trebuie să fie obligatorii pentru conducătorii de navă și pentru timonieri.

Aprobarea programelor de formare este necesară pentru a se verifica dacă programele respectă cerințele minime comune în ceea ce privește conținutul și organizarea.

Timpul de navigație trebuie să fie verificat prin intermediul unor înregistrări validate în carnetele de serviciu.

Pentru a asigura standarde armonizate minime pentru certificarea calificărilor, Comisia a fost împuternicită să adopte norme detaliate care stabilesc standarde pentru competențe și cunoștințele și aptitudinile corespunzătoare, standarde pentru examinările practice, standarde pentru omologarea simulatoarelor și standarde pentru capacitatea din punct de vedere medical, prin Directiva delegată (UE) 2020/12 a Comisiei din 2 august 2019 de completare a Directivei (UE) 2017/2397 a Parlamentului European și a Consiliului în ceea ce privește standardele pentru competențe și cunoștințele și aptitudinile corespunzătoare, pentru examenele practice, pentru omologarea simulatoarelor și pentru capacitatea din punct de vedere medical. Directiva delegată introduce patru noi anexe, respectiv: Anexa I – Standardele pentru competențe și cunoștințele și aptitudinile corespunzătoare, Anexa II – Standardele pentru examenele practice, Anexa III – Standardele pentru omologarea simulatoarelor şi Anexa IV – Standardele privind capacitatea din punct de vedere medical.

Pentru a asigura condiții uniforme de punere în aplicare, Directiva (UE) 2017/2397 prevede modele pentru eliberarea certificatelor de calificare, a carnetelor de serviciu, a documentelor unice care combină certificatele de calificare și carnetele de serviciu, a jurnalelor de bord și a certificatelor de examinare practică. În acest sens, Comisia a adoptat Regulamentul de punere în aplicare (UE) 2020/182 al Comisiei din 14 ianuarie 2020 privind modelele utilizate pentru calificările profesionale în domeniul navigației interioare. Regulamentul cuprinde 5 Anexe, respectiv, Anexa I – Modelele de certificate ale Uniunii de calificare în calitate de comandant de navă, de expert în gaz natural lichefiat și de expert în navigația cu pasageri, Anexa II – Modelul de document unic care combină certificatele Uniunii de calificare și carnetul de serviciu, Anexa III – Modelul de certificat pentru examinarea practică, Anexa IV – Modelul de carnet de serviciu și Anexa V – Modelul de jurnal de bord.

În vederea asigurării unei tranziții line către sistemul de recunoaștere a documentelor din țări terțe prevăzut la art. 10 din Directiva (UE) 2017/2397, este necesar să se prevadă măsuri tranzitorii care oferă timpul necesar țărilor terțe pentru a-și alinia cerințele la cele stabilite în Directiva menționată. În acest sens, în Jurnalul Oficial al Uniunii Europene, seria L, nr. 374 din 30 iulie 2021 a fost publicată Directiva (UE) 2021/1233 a Parlamentului European și a Consiliului din 14 iulie 2021 de modificare a Directivei (UE) 2017/2397 în ceea ce privește măsurile tranzitorii pentru recunoașterea certificatelor țărilor terțe.

Prin acest proiect de act normativ au fost transpuse în legislația națională prevederile Directivei (UE) 2397/2017, ale Directivei delegate (UE) 2020/12 şi ale Directivei (UE) 2021/1233.

Ținând seama de prevederile art. 2 din Legea nr. 157/2005 pentru ratificarea Tratatului de aderare a României la UE, devine necesară introducerea în legislația română a prevederilor Regulamentului de punere în aplicare (UE) 2020/182 şi ale Regulamentului delegat (UE) 2020/473.

Ordinul ministrului transporturilor, construcțiilor și turismului nr. 318/2006 privind aprobarea standardelor de instruire, confirmarea competenței și eliberarea documentelor de atestare a personalului navigant pentru navele de navigație interioară care arborează pavilion român, publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 315 din 7 aprilie 2006 și Ordinul ministrului transporturilor, construcțiilor și turismului nr. 509/2007 pentru modificarea Ordinului ministrului transporturilor, construcțiilor și turismului nr. 318/2006 privind aprobarea standardelor de instruire, confirmarea competenței și eliberarea documentelor de atestare a personalului navigant pentru navele de navigație interioară care arborează pavilion român, publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 470 din 12 iulie 2007, se abrogă la data intrării în vigoare a prezentului ordin.

De asemenea, anexa nr. 4 la Ordinului ministrului transporturilor nr. 1.266 din 20 august 2014 privind aprobarea formei și conținutului carnetelor de marinar, brevetelor, certificatelor de capacitate și atestatelor pentru personalul navigant maritim și maritim portuar, precum și a formei și conținutului documentelor de atestare pentru personalul navigant pe căile navigabile interioare, publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 648 din 3 septembrie 2014, se abrogă la data intrării în vigoare a prezentului ordin.

Luând în considerare prevederile art. 4 și art. 5 din Regulamentul de punere în aplicare (UE) 2020/182, anexele nr. 3 și nr. 4 privind forma și conținutul pentru Carnetul de serviciu și Jurnalul de bord din Ordinul ministrului transporturilor și infrastructurii nr. 434/2009 pentru aprobarea Normelor privind stabilirea echipajului minim de siguranţă la navele de navigaţie interioară care arborează pavilion român, publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 285 din 30 aprilie 2009 vor fi modificate și înlocuite printr-un act normativ distinct.

http://www.mt.gov.ro/web14/transparenta-decizionala/consultare-publica/acte-normative-in-avizare/3730-omti07012022dtn

Documente supuse consultarii:

Instrument de motivare
Text Proiect
Anexe

Atasamente

Vezi mai mult Descarca
10.01.2022

Proiectul de Ordonanță a Guvernului privind instalațiile portuare de preluare a deșeurilor de la nave, de modificare a Legii nr.162/2013 privind formalitățile de raportare aplicabile navelor la sosirea în şi/sau la plecarea din porturile româneşti și de abrogare a Ordonanţei Guvernului nr. 20/2012 privind instalaţiile portuare de preluare a deşeurilor generate de nave şi a reziduurilor mărfii

Data publicării: 07.01.2022
Data limită pentru primirea de propuneri/observaţii: 18.01.2022

Grup ţintă
Toate persoanele fizice sau juridice interesate pot transmite propuneri/opinii/sugestii cu privire la proiectul de act normativ.

Scurta descriere a reglementării:
Scopul proiectului de act normativ propus îl reprezintă crearea cadrului legal pentru protejarea mediului marin, în mod special a ecosistemului marin Marea Neagră, împotriva efectelor negative a deversărilor ilegale de deșeuri provenite de la navele care folosesc porturile românești, prin îmbunătățirea procesului de predare/primire controlată în instalațiile portuare de preluare a deșeurilor provenite de la nave, corelată cu revizuirea formalităților de raportare pentru monitorizarea navelor la sosirea în și/sau la plecarea din porturi.
Schimbările preconizate vizează următoarele: proiectul de ordonanță cuprinde actualizarea normelor privind predarea deșeurilor, inclusiv notificarea în prealabil a predărilor, cu regimuri speciale aplicabile pentru navele cu trafic programat și care fac escale frecvente sau regulate în port și va abroga OG nr.20/2012, ce transpunea în legislația națională prevederile Directivei 2000/59/CE.
Noile cerințe pentru ca instalațiile portuare să fie adecvate sunt următoarele:
• pot prelua tipurile și cantitățile de deșeuri provenite de la navele care utilizează în mod obișnuit portul respectiv;
• evită întârzierile;
• nu percep tarife excesive care ar putea descuraja navele să le utilizeze;
• gestionează deșeurile navelor într-un mod adecvat din punctul de vedere al protecției mediului, respectând prevederile legislației europene (Directiva 2008/98/CE, Directiva (UE)2019/904, etc) transpuse în legislația națională, precum și alte norme în vigoare privind deșeurile.

Conform noilor norme, navele vor plăti :
– Un tarif indirect pentru a acoperi costurile programului, ceea ce le va da dreptul de a-și preda deșeurile într-un port, indiferent dacă predau sau nu deșeuri. Acest tarif se va aplica, de asemenea, navelor de pescuit și ambarcațiunilor de agrement, cu scopul de a preveni deversarea directă în mare a plaselor de pescuit abandonate și a deșeurilor prinse accidental în acestea ;
– în anumite cazuri, dacă o navă predă o cantitate excepțională de deșeuri, poate fi percepută un tarif direct suplimentar pentru a se asigura că toate costurile legate de primirea unei asemenea cantități de deșeuri nu generează o sarcină disproporționată asupra sistemului de recuperare a costurilor al unui port ;
– tarifele pot fi diferențiate, în funcție de categoria, tipul și mărimea navei, precum și de tipul de trafic în care este implicată nava.
– un tarif redus – se aplică „navelor ecologice”, adică navelor care pot demonstra că dețin controlul cantităților reduse de deșeuri (prin tratare, neutralizare, compactare, reciclare, etc) și practică o gestionare durabilă și ecologică a deșeurilor la bordul navei.

Navele pot fi inspectate pentru a se verifica conformitatea cu noile cerințe și în caz de neconformare, se vor aplica sancțiuni efective, proporționale și cu efect de descurajare.
Totodată, vor fi adaptate formalitățile de raportare ce cuprind notificări privind deșeurile de la nave, prin modificarea Legii nr.162/2013 privind formalitățile de raportare aplicabile navelor la sosirea în și/sau la plecarea din porturile româneşti, care transpune Directiva 2010/65/UE. Conform noilor prevederi, următoarele informații sunt raportate pe cale electronică și într-un interval de timp rezonabil:
(a) informații privind ora efectivă de sosire și de plecare a oricărei nave care face escală într-un port al Uniunii, împreună cu un element de identificare a portului în cauză, prevăzute în HG nr. 1016/2010 pentru stabilirea Sistemului de informare şi monitorizare a traficului navelor maritime care intră/ies în/din apele naţionale navigabile ale României, cu modificările și completările ulterioare, ce transpun prevederile Directivei 2002/59/CE, modificată ulterior,
(b) informațiile din notificarea prealabilă a deșeurilor, astfel cum se prevede în anexa 2;
(c) informațiile din confirmarea predării deșeurilor, astfel cum se prevede în anexa 3;
(d) informațiile din certificatul de exceptare, astfel cum se prevede în anexa 5.

http://www.mt.gov.ro/web14/transparenta-decizionala/consultare-publica/acte-normative-in-avizare/3729-og07012022dtn

Documente supuse consultarii:

Instrument de motivare
Text Proiect
Anexe

Atasamente

Vezi mai mult Descarca
29.12.2021

Proiectul de Hotărâre de Guvern pentru aprobarea indicatorilor tehnico-economici ai obiectivului de investiții “Extinderea cheurilor danelor 10 și 12 din zona Midia, inclusiv consolidări în spatele cheurilor”

Data publicării: 29.12.2021
Data limită pentru primirea de propuneri/observaţii: 10.01.2022

Grup ţintă

Toate persoanele fizice sau juridice interesate pot transmite propuneri/opinii/sugestii cu privire la proiectul de act normativ.

Scurta descriere a reglementării:

Realizarea lucrărilor de extindere a cheurilor danelor 10 și 12 din zona Midia, inclusiv consolidări în spatele cheurilor, va impulsiona operatorii portuari să-și extindă activitățile de operare, manipulare, depozitare de mărfuri prin investiții suplimentare în capacitățile existente, ceea ce va conduce la creșterea volumelor de trafic derulate în zona Midia. Din extinderea danelor 10 și 12 va rezulta o suprafață de aproximativ 24.755 mp de teritorii câștigate asupra mării.

Adoptarea și publicarea Hotărârii de Guvern pentru aprobarea indicatorilor tehnico-economici ai obiectivului de investiții “Extinderea cheurilor danelor 10 și 12 din zona Midia, inclusiv consolidări în spatele cheurilor” este o condiție pentru accesarea fondurilor externe nerambursabile prin POIM 2014 – 2020.

http://www.mt.gov.ro/web14/transparenta-decizionala/consultare-publica/acte-normative-in-avizare/3709-hg29122021dtn

Documente supuse consultarii:

Instrument de motivare
Text Proiect

Atasamente

Vezi mai mult Descarca
29.12.2021

Proiectul de Hotărâre de Guvern pentru modificarea Anexei nr. 3 la Hotărârea Guvernului nr. 432/2017 privind echipamentele maritime

Data publicării: 27.12.2021
Data limită pentru primirea de propuneri/observaţii: 07.01.2022

Grup ţintă

Toate persoanele fizice sau juridice interesate pot transmite propuneri/opinii/sugestii cu privire la proiectul de act normativ.

Scurta descriere a reglementării:

Modificarea punctului 19 din Anexa nr. 3 la Hotărârea Guvernului nr. 432/2017 privind echipamentele maritime, respectiv trimiterea la standardul „SR EN ISO/CEI 17025:2005” se înlocuieşte cu trimiterea la standardul „EN ISO/IEC 17025:2017”

http://www.mt.gov.ro/web14/transparenta-decizionala/consultare-publica/acte-normative-in-avizare/3707-hg17122021dtn

Documente supuse consultarii:

Instrument de motivare
Text Proiect

Atasamente

Vezi mai mult Descarca
14.12.2021

Proiectul de Hotărâre de Guvern privind aprobarea bugetului de venituri şi cheltuieli rectificat pe anul 2021 al Companiei Naționale “Administrația Porturilor Dunării Maritime ” S.A. Galați aflată sub autoritatea Ministerului Transporturilor și Infrastructurii

Data publicării: 13.12.2021
Data limită pentru primirea de propuneri/observaţii: 27.12.2021

Grup ţintă
Toate persoanele fizice sau juridice interesate pot transmite propuneri/opinii/sugestii cu privire la proiectul de act normativ.

Scurta descriere a reglementării:

Indicatorii economico – financiari prevăzuți în Bugetul de Venituri şi Cheltuieli rectificat al Companiei Naționale “Administrația Porturilor Dunării Maritime”- S.A. Galați pentru anul 2021, au fost fundamentați pe baza realizărilor din perioada ianuarie – noiembrie 2021 și prognoza evoluției lor în luna decembrie 2021.

Veniturile și cheltuielile propuse în proiectul de buget de venituri și cheltuieli rectificat pe anul 2021, îndeplinesc condițiile de a fi înregistrate în grupa de venituri și/sau cheltuieli, conform prevederilor Ordinului Ministrului Finanțelor Publice nr. 1802/2014 pentru aprobarea Reglementărilor contabile privind situaţiile financiare anuale individuale şi situaţiile financiare anuale consolidate și Ordinului Ministrului Finanțelor Publice nr. 2844/2016 pentru aprobarea Reglementărilor contabile conforme cu Standardele Internaţionale de Raportare Financiară.

În proiectul bugetului de venituri și cheltuieli rectificat pe anul 2021, Compania Națională “Administrația Porturilor Dunării Maritime”- S.A. Galați nu prevede:

· – depăşirea limitelor maxime ale cheltuielilor de natură salarială, a numărului de personal la finele anului, care au fost estimate în bugetul de venituri şi cheltuieli pe anul 2021, aprobat prin HG nr.978/2021 și care reprezintă limite maxime ce nu pot fi depăşite;

· – reducerea profitului brut/majorarea pierderii şi/sau a dividendelor cuvenite bugetului de stat sau local;

· – reducerea productivităţii muncii;

· – creşterea nivelului cheltuielilor totale la 1.000 lei venituri totale;

· – depăşirea nivelului plăţilor restante.

· Proiectul Bugetului de venituri şi cheltuieli rectificat pe anul 2021, a fost supus controlului financiar de gestiune conform Hotărârii Guvernului nr. 1151/2012 pentru aprobarea Normelor metodologice privind modul de organizare şi exercitare a controlului financiar de gestiune, consultării prealabile a organizației sindicale, a fost avizat de Consiliul de Administrație prin Hotărârea nr.1/10.2021 și aprobat în Adunarea Generală a Acționarilor prin Hotărârea nr.1/ 03.12.2021.

· Pentru anul 2021, prin Hotărârea Guvernului nr.978/2021 a fost aprobat bugetul de venituri şi cheltuieli pe anul 2021 al Companiei Naționale “Administrația Porturilor Dunării Maritime”- S.A. Galați, aflată sub autoritatea Ministerului Transporturilor și Infrastructurii, în care veniturile totale au fost estimate în valoare de 608,78 mii lei, cheltuielile totale au fost estimate în valoare de 21.308,47 mii lei și rezultatul brut (profit) în valoare de 2.300,31 mii lei.

· Comparativ cu indicatorii economico – financiari aprobați în bugetul de venituri și cheltuieli pe anul 2021, prin HG nr. 978/2021, în proiectul bugetului de venituri și cheltuieli al Companiei Naționale “Administrația Porturilor Dunării Maritime”- S.A. Galați propus pentru rectificare, s-au operat modificări atât în structura veniturilor totale şi a cheltuielilor totale, fără afectarea valorii rezultatului brut (profitului) cât și în programul de investiții, dotări și surse de investiții, modificări care au fost reflectate în anexele nr.1, 2 și 4 la proiectul de buget de venituri și cheltuieli rectificat pe anul 2021.

· Veniturile totale se diminuează cu 1,64%, respectiv cu suma de 388,10 mii lei astfel:

· – veniturile financiare, au fost estimate în scădere cu 36,51%, respectiv cu suma de 388,10 mii lei. Veniturile financiare, estimate în proiectul bugetului de venituri si cheltuieli rectificat pe anul 2021, au fost estimate în scădere, deoarece sursa obținerii acestora, respectiv încasările valutare pentru prestațiile portuare cât și sumele aferente prefinanțării acordate din fondurile europene, pentru perioada 2016-2019, în vederea implementării proiectului “Platforma Multimodală Galați -Etapa I- Modernizarea infrastructurii portuare din Port Bazinul Nou, finanțat prin programul Mecanismul pentru Interconectarea Europei (CEF-INEA)” au fost diminuate. Totodată, în baza Scrisorii de încetare a grantului “2015-RO-TM-0275-W” din data de 26.05.2021 (CNEA/B2 și APDM-2426/26.05.2021) Compania Națională ”Administrația Porturilor Dunării Maritime”- S.A. Galați, a efectuat în data de 07.06.2021, plata soldului rămas către INNOVATION AND NETWORKS EXECUTIVE AGENCY, astfel că disponobilul din contul de valută din banca a fost diminuat.

· Cheltuielile totale se diminuează cu 1,82%, respectiv cu suma de 388,10 mii lei, astfel:

· – cheltuielile de exploatare, au fost estimate în scădere cu 2,02%, cu suma de 426,50 mii lei;

– cheltuielile financiare, au fost estimate în creștere cu 21,15%, cu suma de 38,40 mii lei.

Rezultatul brut (profitul) va rămâne la același nivel cu cel aprobat prin HG.nr.978/2021, în valoare de 2.300,31 mii lei.

Sursele de finanțare a investițiilor în valoare de 66.109,99 mii lei, propuse în proiectul de buget de venituri și cheltuieli rectificat pe anul 2021, au fost estimate în scădere cu 5,08 %, respectiv cu suma de 3.543,67 mii lei, față de cele aprobate în bugetul de venituri și cheltuieli pe anul 2021, prin HG nr.978/2021 și sunt structurate astfel:

– sursele proprii – (amortizare și sume repartizate din profitul anului 2020 și din anii precedenți) în valoare 7.145,86 mii lei, se mentin la aceeași valoare ca în bugetul de venituri și cheltuieli aprobat pentru anul 2021;

– alocațiile bugetare, au fost estimate în valoare de 4.680 mii lei, în scădere cu 1,29 %, respectiv cu suma de 61 mii lei față de cele aprobate în bugetul de venituri și cheltuieli pentru anul 2021 prin HG nr.978/2021;

– alte surse, din care fonduri externe nerambursabile POIM, au fost estimate în valoare de 54.284,13 mii lei, în scădere cu 6,03%, respectiv cu suma de 3.482,67 mii lei și reprezintă valoarea proiectelor finanțate din fonduri externe nerambursabile POIM . Facem precizarea că, suma de 55.576 mii lei, aprobată de ordonatorul principal de credite la titlul bugetar 58 – alte transferuri – proiecte cu finanțare din fonduri externe nerambursabile aferente cadrului financiar 2014-2020, se compune din suma de 1.291,87 mii lei, care reprezintă cheltuieli curente, evidențiate în Anexa 1- rd.40 și suma de 54.284,13 mii lei, care reprezintă cheltuieli de capital, detaliate în Anexa 4.

Cheltuielile de investiții programate pentru anul 2021, sunt corelate cu sursele de finanțare propuse la rectificare și prevăd atât scăderi cât și creșteri de sume la unele obiective de investiții în curs cât și la unele obiective noi de investiții.

Investițiile noi în valoare de 54.284,13 mii lei, sunt finanțate din fonduri externe nerambursabile aferente cadrului financiar 2014-2020 POIM, pentru:

– dezvoltare port Isaccea pentru reabilitare și modernizare infrastructură portuară, dezvoltare Port Tulcea etapa I, port Brăila pentru lucrări de infrastructură a sectorului portuar din incinta Bazinului Docuri, lucrări de infrastructură portuară pentru cheu dana 32 Port Docuri Galați și platforma Multimodală Galați Etapa II (proiect 16702).

Investițiile efectuate la imobilizările corporale existente pentru bunurile proprietate privată a companiei , s-a estimat suma de 3.753,76 mii lei, în scădere cu 5,78 % față de nivelul prevăzut în bugetul de venituri și cheltuieli pe anul 2021, aprobat prin HG nr.978/2021, scăderea fiind determinată de valoarea efectivă a lucrărilor finalizate (recertificări nave ).

Dotări (alte achiziții de imobilizări corporale) se prevede suma de 1.712,04 mii lei, în scădere cu 5,1% față de nivelul prevăzut în bugetul de venituri și cheltuieli pe anul 2021, aprobat prin HG nr.978/2021.

Alte cheltuieli de investiții pentru cheltuieli pentru elaborarea studiilor de fezabilitate și alte studii aferente obiectivelor de investiții, s-a estimat suma de 1.680,06 mii lei, în creștere cu 23,74% pentru obiectivul nou: „Reabilitarea, extinderea și modernizarea infrastructurii portuare în Portul Măcin cu puncte de lucru Turcoaia și Gura Arman”.

Alte cheltuieli de investiții pentru lucrări de consultanţă şi alte cheltuieli asimilate investiţiilor, s-a estimat suma de 80 mii lei, în scădere cu 33,33 % față de bugetul de venituri și cheltuieli aprobat pentru anul 2021 prin HG nr.978/2021.

Propunerile mai sus menţionate, au avut ca și bază, prioritizarea proiectelor Companiei Naționale “Administrația Porturilor Dunării Maritime”- S.A. Galați în vederea încadrării în perioada de eligibilitate aferentă Programului de finanţare POIM 2014-2020.

Modificările propuse prin rectificarea bugetară atât la nivelul veniturilor și cheltuielilor totale cât și în structura acestora, au determinat modificări la nivelul cheltuielilor totale la 1000 lei venituri totale care au fost estimate în scădere cu 0,51% față de nivelul aprobat în bugetul de venituri și cheltuieli pe anul 2021, prin HG nr.978/2021.

Indicatorii economico – financiari cuprinși în proiectul bugetului de venituri și cheltuieli rectificat pe anul 2021, au următoarele valori:

– productivitatea muncii în valoare de 141,94 mii lei/persoană, va ramâne la fel ca în bugetul de venituri și cheltuieli pe anul 2021, aprobat prin HG nr.978/2021;

– cheltuielile de natură salarială, în valoare de 8.545,37 mii lei, se menţin la acelaşi nivel ca în bugetul de venituri și cheltuieli pe anul 2021, aprobat prin HG nr.978/2021;

– numărul de personal prognozat la finele anului 2021 de 141 salariați, se menţine la acelaşi nivel ca în bugetul de venituri și cheltuieli pe anul 2021, aprobat prin HG nr.978/2021;

– numărul mediu de salariaţi de 141 salariați, se menţine la acelaşi nivel ca în bugetul de venituri și cheltuieli pe anul 2021, aprobat prin HG nr.978/2021;

– câștigul mediu lunar determinat pe baza cheltuielilor de natură salarială, calculat conform legii anuale a bugetului de stat, în valoare de 4.578 lei/salariat, va scădea cu 0,14 % față de cel aprobat în bugetul de venituri și cheltuieli pe anul 2021, prin HG nr.978/2021, datorită faptului că acele cheltuieli cu sporuri, prime și alte bonificații aferente salariului de bază (conform contractului colectiv de muncă), vor scădea cu 2,06% respectiv cu suma de 10,79 mii lei iar cheltuielile cu bonusurile, respectiv cheltuielile sociale prevăzute la art.25 din Legea nr.227/2015 privind Codul fiscal, cu modificările și completările ulterioare vor crește cu 1,08%, respectiv cu suma de 10,79 mii lei, pe seama creșterii cheltuielilor sociale neprevizionate în bugetul de venituri și cheltuieli aprobat în anul 2021, prin HG nr.978/2021, respectiv ajutoare de deces acordate salariaților pentru decesul unor membri ai familiilor acestora precum și ajutorul social acordat familiei datorită decesului unui salariat din cadrul sucursalei Tulcea, în conformitate cu prevederile contractului colectiv de muncă.

Facem mențiunea că acele cheltuieli sociale estimate în proiectul bugetului de venituri și cheltuieli rectificat pe anul 2021, în valoare de 85,66 mii lei, au fost estimate în limita deductibilității fiscale, în cota de maxim 5%, aplicată asupra valorii cheltuielilor cu salariile personalului, conform art. 25 din Legea nr. 227/2015 privind Codul Fiscal cu modificările și completările ulterioare.

Din acest fond se suportă inclusiv ajutoarele de deces, naștere, alte ajutoare financiare, tichete cadou, tichete creșă respectând prevederile Contractului Colectiv de Muncă.

Cheltuielile totale la 1.000 lei venituri totale în valoare de 900,94 mii lei, vor scădea cu 0,18% față de cele aprobate în bugetul de venituri și cheltuieli pe anul 2021, prin HG nr.978/2021.

Plăţile restante – compania şi-a propus să nu înregistreze plăţi restante la 31.12.2021.

În anul 2021, indicele de creştere al cheltuielilor de 9,25% este mai mare decȃt indicele de creştere al veniturilor de 4,48%.

Compania Națională “Administrația Porturilor Dunării Maritime”- S.A. Galați va avea în vedere ca în execuția bugetară pe anul 2021, să respecte Instrucțiunile din O.M.F.P. nr.3818/2019, conform cărora indicele de creştere al cheltuielilor totale să nu depașească indicele de creștere al veniturilor totale.

Profitul brut în valoare de 2.300,31 mii lei, va rămâne la acelasi nivel ca în bugetul de venituri și cheltuieli pe anul 2021, aprobat prin HG nr.978/2021 iar valoarea dividendelor cuvenite bugetului de stat în valoare de 396,16 mii lei, vor rămâne la același nivel ca în bugetul de venituri și cheltuieli pe anul 2021, aprobat prin HG nr.978/2021.

Compania Națională “Administrația Porturilor Dunării Maritime”- S.A. Galați, nu înregistrează pierdere contabilă din anii precedenți.

Conducerea Companiei Naționale “Administrația Porturilor Dunării Maritime”- S.A. Galați, îşi propune să nu înregistreze plăti restante faţă de bugetul consolidat al statului sau față de alţi furnizori şi creditori ai unităţii, să urmărească permanent încasarea într-un ritm corespunzător a creanţelor în scopul încadrării în nivelul creanţelor restante propus prin proiectul bugetului de venituri și cheltuieli rectificat, să monitorizeze în permanenţă gradul de realizare al cheltuielilor totale în strânsă corelare cu gradul de realizare al veniturilor totale, urmărind îndeplinirea criteriilor de eficiență, propuse în proiectul bugetului de venituri și cheltuieli rectificat pe anul 2021 .

Precizăm că sumele sunt actualizate conform filei de buget aprobată de ordonatorul principal de credite din Ministerul Transporturilor și Infrastructurii, transmisă Ministerului Finanțelor cu adresa nr.3788/37685/16.09.2021.

http://www.mt.gov.ro/web14/transparenta-decizionala/consultare-publica/acte-normative-in-avizare/3674-hg13122021dgc

Documente supuse consultarii:

Instrument de motivare
Text Proiect
Anexa

Atasamente

Vezi mai mult Descarca