Documente Publice Organizatie

11.03.2024

Proiectul de Hotărâre de Guvern privind aprobarea bugetului de venituri și cheltuieli pe anul 2024 al Companiei Naționale “Administrația Porturilor Maritime ” – S.A. Constanța aflată sub autoritatea Ministerului Transporturilor și Infrastructurii

Data publicării: 08.03.2024
Data limită pentru primirea de propuneri/observaţii: 19.03.2024

Grup ţintă
Toate persoanele fizice sau juridice interesate pot transmite propuneri/opinii/sugestii cu privire la proiectul de act normativ.

Scurtă descriere

Fundamentarea proiectului bugetului de venituri și cheltuieli pentru anul 2024, a avut în vedere, funcțiile pe care acest instrument trebuie să le îndeplinească și anume: funcția de previziune, funcția de control a execuției financiare și funcția de asigurare a echilibrului financiar al companiei.
Proiectul bugetului de venituri și cheltuieli pentru anul 2024, a fost conceput ca un element de legătură între preliminatul/realizatul anului 2023 și bugetul previzionat pentru anii 2024, 2025 și 2026, respectând structura și conceptul unui buget multianual.
Prin Proiectul Bugetului de venituri şi cheltuieli pe anul 2024, ca instrument de management financiar, compania îşi propune asigurarea resurselor financiare necesare pentru îndeplinirea obligaţiilor către terţi, atât din punct de vedere dimensional, pe total venituri şi cheltuieli, cât şi structural, pe fiecare categorie de venituri şi cheltuieli şi pe fiecare verigă organizaţională, rolul procesului de bugetare fiind cel de orientare a activității tuturor sectoarelor din cadrul companiei spre același obiectiv: rentabilitate, lichiditate, diminuarea riscurilor, etc.
Veniturile totale – în sumă de 632.076 mii lei au fost estimate în creștere cu 6,22% în anul 2024 față de cele realizate/preliminate în anul 2023.
Creșterea veniturilor totale cu 6,22%, este influențată preponderent de indexarea tarifelor în lei pentru anul 2024 și de creșterea veniturilor prognozate din refurnizarea energiei electrice la terți.
În structură, veniturile din exploatare dețin o pondere 91,39% iar veniturile financiare dețin o pondere de 8,61% în veniturile totale.
Veniturile din exploatare – în sumă de 577.675 mii lei, au fost estimate în creștere cu 5,27% față de cele realizate la data de 31.12.2023, respectiv cu suma de 28.926 mii lei.
Veniturile financiare sunt programate în creștere cu 17,53% față de cele preliminate/realizate la data de 31.12.2023, respectiv în valoare de 54.401 mii lei.
Cheltuielile totale, estimate pentru anul 2024, au fost fundamentate în funcţie de activităţile concrete din programele de achiziţii de bunuri şi servicii, pentru desfăşurarea activităţii, fundamentate pe baza posibilităţilor reale de plată a acestora, a programelor de investiţii şi dotări, în limita surselor legale de finanţare a acestora, a recalculării cheltuielilor de natură salarială şi a cheltuielilor de mandat.
Cheltuielile totale, au fost stabilite în directă corelaţie cu nivelul veniturilor totale, pentru anul 2024, fiind estimate la valoarea de 460.993 mii lei, mai mari cu 6,17% faţă de cheltuielile totale preliminate/realizate în anul 2023.
În structura cheltuielilor totale, cheltuielile din exploatare dețin o pondere 95,01% iar cheltuielile financiare dețin o pondere de 4,99%.
Cheltuieli aferente contractului de mandat şi a altor organe de conducere şi control, comisii şi comitete cu valoarea de 3.451 mii lei înglobează următoarele elemente:
-pentru directori/directorat valoarea este de 1.334 mii lei.
– în perioada oct. 2021 – sept. 2022 este de 7,8 mii lei, pentru 2 (două) mandate încheiate înainte de 01.01.2024, care au încetat pe data de 09.02.2024
7,8 mii lei x 6 salarii x 1 lună x 2 (două) mandate = 93 mii lei
– în perioada nov. 2022 – oct. 2023 este de 9,4 mii lei, pentru 2 (două) mandate încheiate după expirarea celor de la punctul i), respectiv în data de 12.02.2023.
9,4 mii lei x 6 salarii x 11 luni x 2 (două) mandate = 1.241 mii lei
– pentru consiliul de administraţie/consiliul de supraveghere valoarea de 2.117 mii lei
Consiliului de Administrație ai CN APM SA Constanța (7 membri neexecutivi ) au contracte de mandat provizorii.
-un mandat care încetează în data de 04.05.2024
7,8 mii lei x 2 salarii x 4 luni x 1 (unu) mandat = 62 mii lei
-2 (două) mandate care încetează în data de 15.05.2024
7,8 mii lei x 2 salarii x 5 luni x 2 (două) mandate = 156 mii lei
-un mandat care încetează în data de 28.06.2024
7,8 mii lei x 2 salarii x 6 luni x 1 (unu) mandat = 94 mii lei
-în perioada nov. 2022 – oct. 2023 este de 9,4 mii lei, pentru mandate încheiate după expirare ,astfel:
-un mandat care va începe în data de 05.05.2024
9,4 mii lei x 3 salarii x 8 luni x 1 (unu) mandat = 226 mii lei
-2 (două) mandate care încep în data de 16.05.2024
9,4 mii lei x 3 salarii x 7 luni x 2 (două) mandate = 395 mii lei
-un mandat care începe în data de 29.06.2024
9,4 mii lei x 3 salarii x 6 luni x 1 (unu) mandat = 169 mii lei
-3 (trei) mandate care încep în luna ianuarie 2024
9,4 mii lei x 3 salarii x 12 luni x 3 (trei) mandate = 1.015 mii lei
Creșterea cu 61,60% a componentei fixe față de preliminatul anului 2023 provine din creșterea câștigului mediu brut aferent cod CAEN 52 utilizat în perioade diferite și din influențele aplicării Legii nr. 296/2023.
-pentru cenzori Nu este cazul.
-Comisii și comitete constituite potrivit legii, Nu este cazul.
Cheltuielile de exploatare, înregistrează o creștere cu 6,01% față de cele preliminate/realizate la data de 31.12.2023, respectiv în valoare de 437.999 mii lei.
În total cheltuieli din exploatare, cheltuielile cu bunuri și Servicii, dețin o pondere de 44,03%, indicatorul “cheltuielile cu impozite, taxe și vărsaminte asimilate” deține o pondere de 3,02%, indicatorul “cheltuielile cu personalul” deține o pondere de 40,90% iar indicatorul “alte cheltuieli de exploatare” deține o pondere de 12,05%.
În structură, cheltuielile cu bunuri și servicii au fost programate în anul 2024, în creștere cu 10,25% față de cele preliminate/realizate în anul 2023, respectiv de la 192.828 mii lei
Facem precizarea că aceste cheltuieli sunt estimate pe baza solicitărilor venite de la sucursalele companiei și de la compartimentele interesate, sunt incluse în Programul de aprovizionare și în Planul de achiziții al companiei, iar estimările au la bază evoluția acestor tipuri de cheltuieli pe ultimii ani, prețurile practicate pentru achiziționarea materialelor, necesitățile companiei pentru buna desfașurare a activității și totodată posibilitatea companiei de a acoperi aceste cheltuieli cu veniturile estimate a se realiza din prestațiile către terți în cursul anului 2024.
Cheltuielile cu impozite, taxe şi vărsăminte asimilate, în sumă de 13.241 mii lei, au fost estimate în creștere cu 4,70% în anul 2024 față de cele preliminate/realizate la data de 31.12.2023.
Cheltuielile cu personalul, au fost estimate în anul 2024, în creștere cu 6,20%, respectiv suma de 179.162 mii lei .
Cheltuielile de natură salarială, au fost estimate în anul 2024, în creștere cu 6% față cele aprobate în anul 2023 în bugetul de venituri și cheltuieli , respectiv suma de 169.208 mii lei.
Cheltuielile aferente contractului de mandat şi a altor organe de conducere şi control, comisii şi comitete, în valoare de 3.723 mii lei, au fost fundamentate, dupa cum urmează:
-pentru directori – valoarea este de 1.354 mii lei;
-pentru consiliul de administraţie – valoarea este 2.369 mii lei.
Durata mandatului, atât pentru directorat cât și pentru membrii Consiliului de Administrație, este provizorie, mandatele fiind încheiate pe 5 luni cu posibilitatea prelungirii până la 7 luni.
Cheltuieli cu contribuțiile datorate de angajator în sumă de 5.394 mii lei includ: contribuția asiguratorie pentru muncă de 3.700 mii lei (2,25%) și impozitul pentru protecția specială și încadrare în muncă a persoanelor cu handicap, în sumă de 1.674 mii lei.
Cheltuielile financiare în valoare de 22.994 mii lei, au fost estimate în anul 2024 în crestere cu 9,46% față de cele preliminate/realizate la data de 31.12.2023.
Rezultatul brut (profit) din anul 2024, în sumă de 171.083 mii lei, este mai mare decât preliminatul anului anterior cu 6,37%, asigurându-se o rată de profitabilitate de 25,39%, cu 2,59% mai mare decât în anul anterior.
Repartizarea profitului net sub formă de dividende s-a efectuat în cotă de 25%.
-Rezervele legale constituite pentru anul 2024 sunt în sumă de 8.554 mii lei.
-Participarea salariaților la profit s-a determinat în limita unui salariu de bază mediu lunar, în funcție de numărul mediu de personal, iar pentru suma rezultată s-a constituit provizion pentru riscuri si cheltuieli, in sumă de 8.999 mii lei.
-Dividendele cuvenite acționarilor, în procent de 25%, în valoare absolută de 35.898 mii lei.
-Profitul nerepartizat destinat constituirii surselor proprii de finanțare, în sumă de 98.696 mii lei, s-a stabilit ca diferență dintre profitul net de repartizat și profitul propus a fi repartizat pe destinațiile prevăzute de OG 64/2001.
Sursele necesare finanțării investițiilor pentru anul 2024, în valoare de 371.737 mii lei, au fost estimate în creștere cu 23,54% față de cele preliminate/realizate la data de 31.12.2023, și vor fi asigurate din:
– – surse proprii (constituite din profit, amortizare și din alte surse neconsumate în anii anteriori) în valoare de 272.412 mii lei;
– alte surse, în valoare de 99.325 mii lei, din care surse pentru reabilitare în valoare de 17.094 mii lei și fonduri europene, în valoare de 82.231 mii lei.
Creanţele restante programate în anul 2024 sunt de 87.500 mii lei ,cu 500 mii lei mai puțin decât în preliminatul anului 2023.
Propune diminuarea creanțelor restante prin notificarea permanentă a clienților restanți, executarea garanțiilor contractuale, sistarea prestațiilor, acționarea în instanță, retragerea licențelor de lucru în portul Constanța și încheierea proceselor verbale de eșalonare la plată. Nu înregistrează plăți restante în anul 2023 si își programează creșterea profitului în anii 2024-2026.
Proiectul bugetului de venituri și cheltuieli pe anul 2024 al Companiei Naționale “Administrația Porturilor Maritime ”– S.A. Constanța, a fost supus controlului financiar de gestiune conform Hotărârii Guvernului nr. 1151/2012 pentru aprobarea normelor metodologice privind modul de organizare şi exercitare a controlului financiar de gestiune.
Proiectul bugetului de venituri și cheltuieli pe anul 2024 al Companiei Naționale “Administrația Porturilor Maritime ”– S.A. Constanța, a fost avizat de către membrii Consiliului de Administrație prin Decizia nr. 2978/07.01.2024 și stabilit de către Adunarea Generală Ordinară a Acționarilor prin Hotărârea nr.2 din 20.02.2024.
În conformitate cu art.6 alin. (1) din Ordonanța Guvernului nr. 26/2013, proiectul de buget de venituri şi cheltuieli pe anul 2024 a fost supus consultării Sindicatului Port Authority Constanța

 

Documentaţia aferentă proiectului de act normativ include:

https://www.mt.ro/web14/transparenta-decizionala/consultare-publica/acte-normative-in-avizare/5152-hg07032024dgc

Atasamente

Vezi mai mult Descarca
11.03.2024

Proiectul de Ordin al ministrului transporturilor și infrastructurii pentru publicarea acceptării amendamentelor la anexa Protocolului din 1997 privind amendarea Convenției internaționale din 1973 pentru prevenirea poluării de către nave, așa cum a fost modificată prin Protocolul din 1978 referitor la aceasta – Amendamente la Anexa VI la MARPOL – (Zona de control al emisiilor oxizilor de sulf (SOx) din Marea Mediterană și al emisiilor de particule fine în suspensie) și (Instalații de recepție regionale în apele arctice, informații care trebuie incluse în nota de livrare a buncărului (BDN) și informații care trebuie să fie transmise către baza de date a OMI privind consumul combustibilul lichid al navelor), adoptate de Organizația Maritimă Internațională prin Rezoluția MEPC.361(79), respectiv Rezoluția MEPC.362(79) a Comitetului pentru protecția mediului marin din 16 decembrie 2022

Data publicării: 08.03.2024
Data limită pentru primirea de propuneri/observaţii: 19.03.2024

Grup ţintă
Toate persoanele fizice sau juridice interesate pot transmite propuneri/opinii/sugestii cu privire la proiectul de act normativ.

Scurtă descriere

Organizația Maritimă Internațională (OMI), înființată prin Convenția de la Geneva din 1948, cu sediul la Londra, este instituția specializată din sistemul Națiunilor Unite în domeniul navigației maritime comerciale internaționale și are ca scop principal elaborarea cadrului juridic, tehnic și organizatoric pentru asigurarea siguranței navigației, securității navelor și a instalațiilor portuare și prevenirii poluării mediului marin de către nave. România este stat membru al acestei organizații ca urmare a aderării, prin Decretul Consiliului de Stat nr.114/1965, la Convenția de la Geneva din 1948 privind crearea OMI și în prezent este parte la toate convențiile internaționale principale privind siguranța maritimă, securitatea maritimă și prevenirea poluării mediului marin de către nave, adoptate sub egida organizației.

În vederea realizării scopurilor sale, OMI organizează conferințe internaționale și sesiuni ale Adunării statelor membre și ale comitetelor sale, pentru adoptarea convențiilor maritime, codurilor și rezoluțiilor în materie.

Convenţia internaţională din 1973 pentru prevenirea poluării de către nave, aşa cum a fost modificată prin Protocolul din 1978 referitor la aceasta, cunoscută sub abrevierea MARPOL 73/78, este cea mai importantă convenţie privind prevenirea poluării mediului marin de către nave, atât din cauze care ţin de operarea navelor, cât şi din cauza unor accidente. România a aderat la MARPOL 73/78 prin Legea nr. 6/1993.

Anexa VI – Reguli privind prevenirea poluării atmosferei de către nave a fost adoptată prin Protocolul din 1997 privind amendarea Convenţiei internaţionale din 1973 pentru prevenirea poluării de către nave, aşa cum a fost modificată prin Protocolul din 1978 referitor la aceasta. România a aderat la Protocolul din 1997 şi implicit a acceptat Anexa VI la MARPOL 73/78 prin Legea nr. 269/2006, iar punerea în aplicare a prevederilor acestei Anexe se face în conformitate cu Normele metodologice aprobate prin Hotărârea Guvernului nr.1105/2007, cu modificările și completările ulterioare.

În conformitate cu art. 38(a) al Convenţiei privind crearea OMI, referitor la funcţiile conferite Comitetului pentru protecţia mediului marin (MEPC) prin convenţiile internaţionale pentru prevenirea şi controlul poluării marine, acest comitet poate adopta rezoluţii prin care se modifică textul convenţiilor sau anexelor la acestea.

În conformitate cu art. 16 al Convenţiei MARPOL din 1973, cu art. VI al Protocolului din 1978 şi cu art. 4 al Protocolului din 1997 care specifică împreună procedura de amendare, MEPC poate adopta amendamente la anexele convenţiei şi la apendicele acestora.

De asemenea, în conformitate cu art. 16(2)(f)(iii) şi ale art. 16(2)(g)(ii) din Convenţiei MARPOL din 1973, MEPC poate stabili ca amendamentele să se considere ca fiind acceptate la o anumită dată (prin așa-numita procedură simplificată de acceptare tacită), cu excepţia cazului în care înainte de această dată, cel puţin o treime din Părți sau Părţile ale căror flote comerciale reprezintă în total nu mai puţin de 50% din tonajul brut al flotei comerciale mondiale, vor fi comunicat OMI obiecțiunile lor la aceste amendamente.

Întrucât la 1 noiembrie 2023 au fost îndeplinite condițiile de acceptare a amendamentelor la Convenţiei MARPOL din 1973 adoptate prin Rezoluția MEPC.361(79) respectiv Rezoluția MEPC.362(79) (prin așa numita procedură de acceptare tacită), respectivele amendamente vor intra în vigoare pe plan internațional la 1 mai 2024, în conformitate cu prevederile specifice ale Convenției SOLAS 1974 precizate în rezoluții.

În sesiunea șaptezeci și nouă a Comitetul pentru protecţia mediului marin al OMI,care a avut loc in decembrie 2022, au fost adoptate rezoluțiile MEPC.361(79) – (Zona de control al emisiilor oxizilor de sulf (SOx) din Marea Mediterană și al emisiilor de particule fine în suspensie) respectiv MEPC.362(79) – (Instalații de recepție regionale în apele arctice, informații care trebuie incluse în nota de livrare a buncărului (BDN) și informații care trebuie să fie transmise către baza de date a OMI privind consumul combustibilul lichid al navelor), care fac obiectul prezentului proiect de Ordin și care aduc amendamente la:

  • Regula 14 – Oxizi de sulf (SOx) şi particule fine în suspensie
  • Regula 17- Instalaţii de primire

De asemenea, pentru conformitate, tot prin aceaste rezoluții se aduc modificări și la:

  • Apendicele V – Informaţii care trebuie să fie incluse în nota de livrare a buncherului (Regula 18.5);
  • Apendicele VII – Zonele de control al emisiilor (regulile 13.6 şi 14.3);
  • Apendicele IX – Informaţiile care trebuie transmise către Baza de date a OMI privind consumul de combustibil lichid al navelor (regula 27).

Documentaţia aferentă proiectului de act normativ include:

 

https://www.mt.ro/web14/transparenta-decizionala/consultare-publica/acte-normative-in-avizare/5148-omti05032024dtn

Atasamente

Vezi mai mult Descarca
28.02.2024

Proiectul de Hotărâre de Guvern privind modificarea datelor de identificare și a valorilor de inventar ale bunurilor din domeniul public al statului, aflate în administrarea Ministerului Transporturilor si Infrastructurii și în concesiunea Companiei Naționale “Administrația Canalelor Navigabile” – S.A. Constanța, prevăzute în Anexa nr. 16 la Hotărârea Guvernului nr. 1.705/2006 pentru aprobarea inventarului centralizat al bunurilor din domeniul public al statului, ca urmare a reevaluării, a efectuării măsurătorilor cadastrale și a eliminării suprapunerilor cu Compania Națională „Administrația Porturilor Maritime” S.A.

Data publicării: 27.02.2024
Data limită pentru primirea de propuneri/observaţii: 11.03.2024

Grup ţintă

Toate persoanele fizice sau juridice interesate pot transmite propuneri/opinii/sugestii cu privire la proiectul de act normativ.

Scurtă descriere

Proiectul de act normativ se referă la modificările intervenite asupra inventarului bunurilor ce alcătuiesc domeniul public al statului, aflate în administrarea Ministerului Transporturilor și Infrastructurii și concesiunea Companiei Naţionale Administraţia Canalelor Navigabile S.A. Constanţa

Documentaţia aferentă proiectului de act normativ include:

 

https://www.mt.ro/web14/transparenta-decizionala/consultare-publica/acte-normative-in-avizare/5135-hg23022024dapsi

Atasamente

Vezi mai mult Descarca
07.02.2024

Proiectul de Hotărâre de Guvern pentru aprobarea indicatorilor tehnico-economici ai obiectivului de investiții “Reabilitarea și modernizarea infrastructurii portuare în portul Drobeta Turnu Severin”

Data publicării: 05.02.2024

Data limită pentru primirea de propuneri/observaţii: 16.02.2024

Grup ţintă

Toate persoanele fizice sau juridice interesate pot transmite propuneri/opinii/sugestii cu privire la proiectul de act normativ.

Scurtă descriere

Dezvoltarea traficului de mărfuri în portul comercial Drobeta Turnu Severin este strâns legată de condițiile de operare a mărfurilor, condițiile de staționare și siguranță a navelor, facilitățile pe care infrastructura portuară le poate oferi în orice anotimp și legătura portului cu rețeaua de drumuri locale și naționale.

Reabilitarea cheului vertical existent va conduce la dezvoltarea traficului de mărfuri în port. Reabilitarea și modernizarea infrastructurii portuare va asigura condiții de lucru optime, derularea în condiții normale a activităților specifice precum și crearea de noi locuri de muncă, creșterea veniturilor populației (din salarii și/sau activități conexe), creșterea contribuției fiscale la nivel local (implicit dezvoltare locală și regională).

 

Documentaţia aferentă proiectului de act normativ include:

https://www.mt.ro/web14/transparenta-decizionala/consultare-publica/acte-normative-in-avizare/5081-hg31012024dtn

Atasamente

Vezi mai mult Descarca
07.02.2024

Proiectul de Hotărâre de Guvern privind aprobarea bugetului de venituri și cheltuieli pe anul 2024 al Companiei Naționale „Administrația Canalelor Navigabile” – S.A. aflată sub autoritatea Ministerului Transporturilor și Infrastructurii

Data publicării: 05.02.2024

Data limită pentru primirea de propuneri/observaţii: 16.02.2024

Grup ţintă

Toate persoanele fizice sau juridice interesate pot transmite propuneri/opinii/sugestii cu privire la proiectul de act normativ.

Scurtă descriere

În conformitate cu prevederile art. 4, alin. 1, lit. a) din Ordonanța Guvernului nr. 26/2013 privind întărirea disciplinei financiare la nivelul unor operatori economici la care statul sau unitățile administrativ-teritoriale sunt acționari unici ori majoritari sau dețin direct ori indirect o participație majoritară, cu modificările şi completările ulterioare, bugetul de venituri și cheltuieli pe anul 2024 al Companiei Naționale „Administrația Canalelor Navigabile”- S.A.  urmează sa fie aprobat prin Hotărâre de Guvern.

Realitatea datelor prezentate în proiectul bugetului de venituri și cheltuieli  pe anul 2024, aparține Ministerului Transporturilor și Infrastructurii și organelor de conducere ale Companiei Naționale „Administrația Canalelor Navigabile”- S.A. aflată sub autoritatea Ministerului Transporturilor și Infrastructurii.

Proiectul bugetului de venituri și cheltuieli pe anul 2024 al Companiei Naționale „Administrația Canalelor Navigabile” – S.A. a fost avizat de către membrii  Consiliului de Administrație prin Hotărârea nr. 3/11.01.2024 și stabilit de către Adunarea Generală Ordinară a Acționarilor prin Hotărârea nr.2 din 25.01.2024.

În conformitate cu art.6 alin. (1) din Ordonanța Guvernului nr. 26/2013, proiectul de buget de venituri și cheltuieli pe anul 2024 a fost supus consultării Sindicatului Unit Dunăre – Marea Neagră.

Precizăm că sumele sunt actualizate conform filei de buget aprobată de ordonatorul principal de credite din cadrul Ministerului Transporturilor și Infrastructurii.

 

Documentaţia aferentă proiectului de act normativ include:

 

https://www.mt.ro/web14/transparenta-decizionala/consultare-publica/acte-normative-in-avizare/5086-hg02022024dgc

Atasamente

Vezi mai mult Descarca
01.02.2024

Proiectul de Hotărâre de Guvern privind înscrierea în inventarul centralizat al bunurilor din domeniul public al statului a unor bunuri imobile, darea acestora în administrarea Ministerului Transporturilor și Infrastructurii și în concesiunea Companiei Naționale „Administrația Porturilor Maritime” S.A. Constanța, ca urmare a finalizării obiectivului de investiție „POD RUTIER LA KM 0+540 AL CANALULUI DUNĂRE -MAREA NEAGRĂ ȘI LUCRĂRI AFERENTE INFRASTRUCTURII RUTIERE ȘI DE ACCES ÎN PORTUL CONSTANȚA

Data publicării: 30.01.2024
Data limită pentru primirea de propuneri/observaţii: 09.02.2024

Grup ţintă
Toate persoanele fizice sau juridice interesate pot transmite propuneri/opinii/sugestii cu privire la proiectul de act normativ.

Scurtă descriere

Prezentul proiect de act normativ va conduce la modificarea anexei nr. 16 la Hotărârea Guvernului nr. 1705/2006 pentru aprobarea inventarului centralizat al bunurilor din domeniul public al statului.

Documentaţia aferentă proiectului de act normativ include:

Instrument motivare
Textul complet al proiectului actului respectiv
Anexa

https://www.mt.ro/web14/transparenta-decizionala/consultare-publica/acte-normative-in-avizare/5073-hg29012024dapsi

Atasamente

Vezi mai mult Descarca
22.01.2024

Proiectul de Hotărâre de Guvern pentru aprobarea indicatorilor tehnico-economici ai obiectivului de investiții “Dragaj de investiții în porturile maritime”

Data publicării: 22.01.2024
Data limită pentru primirea de propuneri/observaţii: 30.01.2024

Grup ţintă
Toate persoanele fizice sau juridice interesate pot transmite propuneri/opinii/sugestii cu privire la proiectul de act normativ.

Scurtă descriere

Prin realizarea proiectului, adâncimea șenalelor de acces, a bazinelor de manevră și a bazinelor aferente danelor de operare vor fi aduse până la cotele proiectate, conform adâncimii de fundare a cheurilor respective, în scopul asigurării condițiile necesare pentru operare. Se vor extinde zonele navigabile prin crearea de șenale/bazine în zonele care în prezent au adâncimi naturale, îmbunătățind astfel condițiile de navigație, siguranța navigației și vor crea condiții pentru creșterea traficului de marfă.

Documentaţia aferentă proiectului de act normativ include:

Instrument motivare
Textul complet al proiectului actului respectiv

https://www.mt.ro/web14/transparenta-decizionala/consultare-publica/acte-normative-in-avizare/5066-hg19012024dtn

Atasamente

Vezi mai mult Descarca
20.12.2023

Proiectul de Ordin comun al ministrului transporturilor și infrastructurii și ministrului sănătății nr. 1151/1752/03.09.2021 pentru aprobarea cadrului general privind examinarea medicală și psihologică a personalului cu atribuții în siguranța transporturilor

Data publicării: 13.12.2023

Data limită pentru primirea de propuneri/observaţii: 27.12.2023

 

Grup ţintă

Toate persoanele fizice sau juridice interesate pot transmite propuneri/opinii/sugestii cu privire la proiectul de act normativ.

 

Scurtă descriere

Luând în considerare:

– prevederile art.11, alin.(2) şi (3) şi art. 13  din Legea nr.67/2015 pentru aprobarea  Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr.8/2013 privind reorganizarea reţelei sanitare proprii a Ministerului Transporturilor şi pentru modificarea Legii nr. 95/2006 privind reforma în domeniul sănătăţii, publicată în Monitorul Oficial al României nr. 242/09.04.2015, respectiv necesitatea elaborării legislaţiei secundare în domeniul specific al siguranţei transporturilor, prin  emiterea de ordin al ministrului transporturilor și infrastructurii care să reglementeze normele privind procedura de agreare a unităţilor medicale şi/ sau psihologice care efectuează examinări pentru personalul cu atribuţii în siguranţa transporturilor, eliberarea cerificatului de agreare pentru unităţile medicale şi/sau psihologice specializate în siguranţa transporturilor, normele privind procedura de control la unităţile medicale sau psihologice şi persoanele desemnate să efectueze controlul, precum şi tarifele pentru agreare, avizare anuală şi preschimbarea certificatului, funcţiile din siguranţa transporturilor pentru care sunt necesare avizele de aptitudine medicală şi/sau psihologică, stabilirea normelor metodologice privind examinările clinice de specialitate, investigaţiile paraclinice şi analizele de laborator, probele funcţionale şi testele necesare obţinerii avizelor de aptitudine medicală şi psihologică, precum şi periodicitatea examinărilor medicale şi psihologice pentru funcţiile specifice din siguranţa transporturilor,

– dispozițiile prevăzute la art. 23 din Directiva (UE) 2017/2397 a Parlamentului European și a Consiliului din 12 decembrie 2017 privind recunoașterea calificărilor profesionale în domeniul navigației interioare și de abrogare a Directivelor 91/672/CCE și 96/50/CE ale Consiliului, prin care s-a introdus obligația eliberării certificatelor de calificare numai persoanelor care au nivelurile minime de competență, vârsta minimă și îndeplinesc standardele de capacitate din punct de vedere medical,

– adresa Oficiului Național al Registrului Comerțului nr.863.459/40018 din data de 18.11.2021    și adresa Institutului Național de Statistică – Direcția Generală de Exploatare și Gestionare a Surselor de Date Statistice nr.  831.386/44994/09.11.2021, prin care se precizează că, în cadrul clasei CAEN 8690 ”Alte activități referitoare la sănătatea umană”, există o subclasă elementară, respectiv 8690.18 ”Servicii de sănătate mintală” care include servicii furnizate de persoane autorizate, altele decât medici: – servicii de sănătate mintală furnizate de psihoanaliști, psihologi și psihoterapeuți, mențiune care nu se regăsește pe portalul legislativ,

– având în vedere situația unităților medicale publice, care potrivit Legii 95/2006, privind reforma în domeniul sănătății, republicată, sunt instituții publice finanțate din venituri proprii, precum și  prevederile legale ale OUG.80/2022, prin care se suspendă ocuparea prin concurs        a posturilor din instituțiile publice, coroborat cu prevederile art.30 din Codului muncii, care impun organizarea de concursuri pentru orice post vacant,

– având în vedere datele, rezultatele și aspectele reliefate în urma studiului privind evaluarea stărilor de fapt caracteristice siguranței rutiere, din perspectiva analizei exploratorii a datelor statistice privind accidentele de circulație cu victime înregistrate în perioada 2017-2021, cu accent deosebit pe evidențierea ratei de implicare cu vinovăție a diferitelor categorii de participanți la trafic,

– recunoașterea că cele constatate pe parcursul aplicării prevederilor actelor normative în vigoare, cu referire expresă la activitatea de control, vizând verificarea îndeplinirii condițiilor inițiale, precum și ale celor de efectuare a examinărilor medicale/psihologice de către unităţile agreate, au reliefat o serie de disfuncţionalităţi, care susțin necesitatea/oportunitatea îmbunătățirii/ actualizării reglementărilor privind procedurile de comunicare/documentare, precum și ale celor ce țin de agrearea/avizarea unităţilor medicale şi/sau psihologice pentru efectuarea examinărilor medicale și/sau psihologice în siguranța transporturilor,

– observațiile și propunerilor formulate de partenerii sociali în urma consultărilor desfășurate pe tot parcursul procesului de elaborare a proiectului de modificare și completare a Ordinului comun al ministrului transporturilor și infrastructurii și ministrului sănătății nr.1151/1752/03.09.2021 pentru aprobarea cadrului general privind examinarea medicală             și psihologică a personalului cu atribuții în siguranța transporturilor,

Propunem aprobarea prezentului ordin pentru modificarea și completarea Ordinului comun al ministrului transporturilor și infrastructurii și ministrului sănătății nr.1151/1752/03.09.2021 pentru aprobarea cadrului general privind examinarea  medicală și psihologică a personalului     cu atribuții în siguranța transporturilor, din următoarele considerente:

  1. necesitatea actualizării listei funcțiilor din siguranța navigației fluviale și a periodicității efectuării examenelor medicale și psihologice pentru aceste funcții, în conformitate cu dispozițiile Directivei (UE) 217/2397, prin înlocuirea anexei aferente di cuprinsul ordinului în vigoare;
  2. necesitatea alinierii la normele europene privind periodicitatea efectuării examenelor medicale/psihologice pentru personalul din transportul naval, prin actualizarea dispozițiilor corespunzătoare din cuprinsul ordinului comun în vigoare;
  3. optimizarea și/sau reflectarea cerințelor actualizate ce țin de onorarea/documentarea cererilor/procedurilor de agreare/avizare, prin actualizarea/modificarea anexelor la ordinul în vigoare, cuprinzând formularele aferente administrării activităților specifice, vizând inclusiv necesitatea creării premiselor indispensabile digitalizării, respectiv implementării unei aplicații informatice de înregistrare/procesare a cererilor de autorizare/avizare, precum și de eliberare a avizelor de aptitudini de către unitățile agreate, vizând inclusiv automatizarea activităților de monitorizare și administrare a activităților aferente;
  4. necesitatea actualizării prevederilor referitoare la sistemul de management al calității aplicabil unităților medicale – standardul SR EN ISO 9001/2015;
  5. facilitarea angajării privind înlocuirea medicilor din comisiile medicale, inclusiv prin contracte de prestări servicii încheiate conform legii, din considerente ce țin de recunoașterea imposibilității angajării medicilor în baza unor contracte de muncă în anumite situații, perioade de timp sau anumite posturi;
  6. statuarea posibilității ca medicii din cadrul ambulatoriilor de specialitate să poată desfășura activitățile specifice atât în cadrul cât și în afara normei de bază, în conformitate și cu respectarea dispozițiilor legale aplicabile în materie;
  7. crearea condițiilor legale pentru ca entitatea agreată să poată stabili, și să-și asume în consecință, programul de activități al comisiei medicale și al psihologilor în funcție de necesarul real, identificat în baza cererii și ofertei specifice pieței;
  8. instituirea obligativității raportării de către comisiile medicale a emiterii avizelor medicale de inaptitudine la Direcția Medicală din cadrul Ministerului Transporturilor și Infrastructurii;
  9. necesitatea perfectării și respectiv nominalizării exhaustive a formelor de organizare a entităților agreate să efectueze examinări medicale/psihologice;
  10. necesitatea reconsiderării măsurilor administrative aplicabile în cazul constatării nerespectării normelor privind obligațiile unităților medicale și/sau psihologice agreate;
  11. simplificarea documentării solicitărilor de acordare a avizelor anuale;
  12. menținerea datelor de identificare univocă ale entităților medicale/psihologice agreate, prin eliberarea de certificate de agreare cu valabilitate nedeterminată, în mod condiționat de menținerea condițiilor inițiale, precum și ale celor de efectuare a examinărilor medicale/psihologice, certificate prin avize anuale solicitate/acordate în condițiile legii.

 

Documentaţia aferentă proiectului de act normativ include:

 https://www.mt.ro/web14/transparenta-decizionala/consultare-publica/acte-normative-in-avizare/4721-omti13122023dm

Atasamente

Vezi mai mult Descarca