Proiecte de acte normative

09.07.2020

Proiectul de Ordinul al ministrului transporturilor, infrastructurii și comunicațiilor pentru modificarea și completarea Ordinului ministrului transporturilor nr. 411/2016 privind publicarea acceptării amendamentelor la Convenția internațională din 1974 pentru ocrotirea vieții omenești pe mare, așa cum a fost amendată, adoptate de Organizația Maritimă Internațională prin Rezoluția MSC.380(94) a Comitetului de siguranță maritimă din 21 noiembrie 2014

 

Proiectul de Ordinul al ministrului transporturilor, infrastructurii și comunicațiilor pentru modificarea și completarea Ordinului ministrului transporturilor nr. 411/2016 privind publicarea acceptării amendamentelor la Convenția internațională din 1974 pentru ocrotirea vieții omenești pe mare, așa cum a fost amendată, adoptate de Organizația Maritimă Internațională prin Rezoluția MSC.380(94) a Comitetului de siguranță maritimă din 21 noiembrie 2014

Data publicării: 07.07.2020
Data limită pentru primirea de propuneri/observaţii: 20.07.2020

Grup ţintă

Toate persoanele fizice sau juridice interesate pot transmite propuneri/opinii/sugestii cu privire la proiectul de act normativ.

Scurta descriere a reglementării:

Organizația Maritimă Internațională (OMI), înființată prin Convenția de la Geneva din 1948, cu sediul la Londra, este instituția specializată din sistemul Națiunilor Unite în domeniul navigației maritime comerciale internaționale și are ca scop principal elaborarea cadrului juridic, tehnic și organizatoric pentru asigurarea siguranței navigației, securității navelor și a instalațiilor portuare și prevenirii poluării mediului marin de către nave. România este stat membru al acestei organizații ca urmare a aderării, prin Decretul Consiliului de Stat nr. 114/1965, la Convenția de la Geneva din 1948 privind crearea OMI și în prezent este parte la toate convențiile internaționale principale privind siguranța maritimă, securitatea maritimă și prevenirea poluării mediului marin de către nave, adoptate sub egida organizației.

În vederea realizării scopurilor sale, OMI organizează conferințe internaționale și sesiuni ale Adunării statelor membre și ale comitetelor sale, pentru adoptarea convențiilor maritime, codurilor și rezoluțiilor în materie.

Una dintre cele mai importante convenții privind siguranța navigației adoptate de OMI este Convenția internațională din 1974 pentru ocrotirea vieții omenești pe mare (Convenția SOLAS 1974), la care România a aderat prin Decretul Consiliului de Stat nr. 80/1979. Prevederile anexei la această convenție, structurată în treisprezece capitole, care cuprinde reguli privind construcția, dotarea și operarea navelor maritime, sunt perfecționate continuu prin rezoluții de amendare, adoptate în cadrul sesiunilor Comitetului de siguranță maritimă (MSC) al OMI; menționăm că toate amendamentele intrate în vigoare pe plan internațional au fost implementate în legislația națională prin acte normative specifice.

La sesiunea 94 a MSC din noiembrie 2014, prin Rezoluția MSC.380(94) au fost adoptate noi amendamente la Convenția SOLAS 1974. Aceste amendamente au fost acceptate de România în temeiul legii și publicate în Monitorul Oficial, pe baza versiunii în limba engleză, prin Ordinul ministrului transporturilor nr. 411/2016.

Una dintre problemele care se doresc a fi reglementate prin amendamentele introduse prin MSC.380(94) o reprezintă modul de determinare a masei containerelor încărcate cu marfă. Această determinare se precizează că poate fi făcută printr-una din următoarele două metode:

1. fie prin cântărirea containerului încărcat, utilizând un echipament calibrat și certificat;

2. fie prin cântărirea tuturor ambalajelor și articolelor de marfă, incluzând masa paleților, fardajului și a oricărui alt material pentru arimare, ce urmează să fie încărcate în container, și adăugând tara containerului la suma diferitelor mase, utilizând o metodă certificată aprobată de către autoritatea competentă a statului în care a fost terminată încărcarea containerului.

Pentru cea de-a doua metodă rezoluția prevede ca administrațiile statelor parte la Convenția SOLAS 1974 să emită proceduri autorizate în acest sens.

http://www.mt.gov.ro/web14/transparenta-decizionala/consultare-publica/acte-normative-in-avizare/3027-omtic07072020dtn

Atasamente

Vezi mai mult Descarca
30.06.2020

Proiectul de Ordin al ministrului transporturilor pentru publicarea acceptării amendamentelor la Partea B din Codul Internațional din 2008 privind stabilitatea navei în starea intactă (Codul IS din 2008), adoptate de Organizația Maritimă Internațională prin Rezoluția MSC.415(97) a Comitetului de siguranță maritimă din 25 noiembrie 2016, așa cum a fost rectificată prin documentul MSC 97/22/Add.1/Corr.1 al Organizației Maritime Internaționale din 2 mai 2017

 

Proiectul de Ordin al ministrului transporturilor pentru publicarea acceptării amendamentelor la Partea B din Codul Internațional din 2008 privind stabilitatea navei în starea intactă (Codul IS din 2008), adoptate de Organizația Maritimă Internațională prin Rezoluția MSC.415(97) a Comitetului de siguranță maritimă din 25 noiembrie 2016, așa cum a fost rectificată prin documentul MSC 97/22/Add.1/Corr.1 al Organizației Maritime Internaționale din 2 mai 2017

Data publicării: 25.06.2020
Data limită pentru primirea de propuneri/observaţii: 06.07.2020

Grup ţintă

Toate persoanele fizice sau juridice interesate pot transmite propuneri/opinii/sugestii cu privire la proiectul de act normativ.

Scurta descriere a reglementării:

Organizaţia Maritimă Internaţională (OMI), înfiinţată prin Convenţia de la Geneva din 1948, cu sediul la Londra, este instituţia specializată din sistemul Naţiunilor Unite în domeniul navigaţiei maritime comerciale internaţionale şi are ca scop principal elaborarea cadrului juridic, tehnic şi organizatoric pentru asigurarea siguranţei navigaţiei, securităţii navelor şi a instalaţiilor portuare şi prevenirii poluării mediului marin de către nave. România este stat membru al acestei organizaţii ca urmare a aderării, prin Decretul Consiliului de Stat nr. 114/1965, la Convenţia de la Geneva din 1948 privind crearea OMI şi în prezent este parte la toate convenţiile internaţionale principale privind siguranţa maritimă, securitatea maritimă şi prevenirea poluării mediului marin de către nave, adoptate sub egida organizaţiei.

În vederea realizării scopurilor sale, OMI organizează conferinţe internaţionale şi sesiuni ale Adunării statelor membre şi ale comitetelor sale, pentru adoptarea convenţiilor maritime, codurilor şi rezoluţiilor în materie.

Una dintre cele mai importante probleme din domeniul siguranţei navigaţiei o reprezintă stabilitatea navelor. În acest sens, în anul 1993, Adunarea OMI a adoptat prin Rezoluţia A.749(18) denumită „Codul privind stabilitatea în starea intactă a tuturor tipurilor de nave prevăzute de instrumentele OMI”, unele recomandări privind criteriile de stabilitate şi măsurile necesare pentru a se asigura operarea în siguranţă a navelor maritime. Acest cod a fost perfecţionat continuu, astfel încât, prin Rezoluţia MSC.267(85) a Comitetului de Siguranţă Maritimă (MSC) a fost adoptat „Codul internaţional din 2008 privind stabilitatea navei în starea intactă (Codul IS din 2008)”, care a devenit obligatoriu în baza amendamentelor la Convenţia internaţională din 1974 pentru ocrotirea vieţii omeneşti pe mare (Convenţia SOLAS 1974) şi respectiv, la Protocolul din 1988 asupra liniilor de încărcare, adoptate prin Rezoluţiile MSC.269(85) şi MSC.270(85).

Codul IS din 2008, structurat pe părţi, cuprinde, pe lângă cerinţele obligatorii incluse în partea A şi prevederi cu caracter de recomandare, incluse în partea B, referitoare la stabilitatea navei în starea intactă, ţinând seama de principiile de bază ale proiectării şi construcţiei navelor maritime, precum şi de experienţa acumulată în cursul exploatării acestor nave.

Codul IS din 2008 a intrat în vigoare în condițiile Convenției SOLAS 1974, în temeiul legii, fiind publicat prin Ordinul ministrului transporturilor şi infrastructurii nr. 675/2010, publicat în Monitorul Oficial nr. 663 din 28 septembrie 2010, iar amendamentele ulterioare la partea B, adoptate prin Rezoluţia MSC.319(89) din 20 mai 2011 şi prin Rezoluţia MSC.398(95) din 5 iunie 2015, au fost publicate prin Ordinul ministrului transporturilor nr. 722/2015, publicat în Monitorul Oficial nr. 419 din 12 iunie 2015, respectiv prin Ordinul ministrului transporturilor nr. 1024/2015, publicat în Monitorul Oficial nr. 779 din 20 octombrie 2015.

În anul 2016, Comitetul de Siguranţă Maritimă al OMI a adus noi modificări Codului IS din 2008, prin Rezoluţia MSC. 415(97) care a fost rectificată prin documentul MSC 97/22/Add.l/Corr.l, referitoare la navele care efectuează operaţiuni de manevrare a ancorelor, de ridicare sau de remorcare, inclusiv remorcarea de escortă. Aceste modificări trebuie să producă efecte la aceeaşi dată la care intră în vigoare amendamentele la partea obligatorie din Codul IS 2008, adoptate prin Rezoluţiile MSC.413(97) şi MSC.414(97); precizăm că aceste ultime două rezoluţii menţionate fac obiectul unor alte acte normative specifice, OMT nr. 1265/2019 și respectiv, OMTIC nr. 283/2020.

http://www.mt.gov.ro/web14/transparenta-decizionala/consultare-publica/acte-normative-in-avizare/3012-omtic25062020dtn

Vezi mai mult Descarca
30.06.2020

Proiectul de OMTIC pentru publicarea acceptării rectificării aduse Rezoluției MSC.365(93) prin documentul MSC 93/22/Add.1/Corr.6 al Organizației Maritime Internaționale din 15 mai 2017

 

Proiectul de OMTIC pentru publicarea acceptării rectificării aduse Rezoluției MSC.365(93) prin documentul MSC 93/22/Add.1/Corr.6 al Organizației Maritime Internaționale din 15 mai 2017

Data publicării: 26.06.2020

Data limită pentru primirea de propuneri/observaţii: 10.07.2020

Grup ţintă

Toate persoanele fizice sau juridice interesate pot transmite propuneri/opinii/sugestii cu privire la proiectul de act normativ.

Scurta descriere a reglementării:

Organizația Maritimă Internațională (OMI), înființată prin Convenția de la Geneva din 1948, cu sediul la Londra, este instituția specializată din sistemul Națiunilor Unite în domeniul navigației maritime comerciale internaționale și are ca scop principal elaborarea cadrului juridic, tehnic și organizatoric pentru asigurarea siguranței navigației, securității navelor și a instalațiilor portuare și prevenirii poluării mediului marin de către nave. România este stat membru al acestei organizații ca urmare a aderării, prin Decretul Consiliului de Stat nr.114/1965, la Convenția de la Geneva din 1948 privind crearea OMI și în prezent este parte la toate convențiile internaționale principale privind siguranța maritimă, securitatea maritimă și prevenirea poluării mediului marin de către nave, adoptate sub egida organizației.

În vederea realizării scopurilor sale, OMI organizează conferințe internaționale și sesiuni ale Adunării statelor membre și ale comitetelor sale, pentru adoptarea convențiilor maritime, codurilor și rezoluțiilor în materie.

Una dintre cele mai importante convenții privind siguranța navigației, adoptate de OMI, este Convenția internațională din 1974 pentru ocrotirea vieții omenești pe mare (Convenția SOLAS 1974), la care România a aderat prin Decretul nr. 80/1979. Prevederile Convenției SOLAS 1974 se actualizează și se perfecționează continuu prin rezoluții adoptate de Comitetul de siguranță maritimă (MSC) al OMI.

La sesiunea 93 a MSC, care a avut loc în mai 2014, au fost adoptate unele amendamente la Convenția SOLAS 1974 prin rezoluția MSC.365(93), care a intrat în vigoare, în temeiul legii, și a fost publicată prin Ordinul ministrului transporturilor nr. 903/2015.

Prin documentul MSC 93/22/Add.1/Corr.6 al OMI din 15 mai 2017, a fost publicată o rectificare la Rezoluția MSC.365(93), prin care se corelează data de construcție a navelor cisternă menționată în paragrafe diferite ale aceluiași capitol din Convenția SOLAS 1974, în legătură cu protecția tancurilor de marfă care trebuie să fie asigurată printr-o instalație fixă de gaz inert conform cerințelor Codului privind instalațiile de protecție contra incendiului.

În consecință, este necesară introducerea în legislația națională a acestei rectificări aduse Rezoluției MSC.365(93) și publicarea ei printr–un nou ordin al ministrului.

http://www.mt.gov.ro/web14/transparenta-decizionala/consultare-publica/acte-normative-in-avizare/3015-hg26062020dtn-2

Vezi mai mult Descarca
16.06.2020

Proiectul de Hotărâre de Guvern pentru modificarea şi completarea Hotărârii Guvernului nr. 811/2010 privind controlul statului portului

 

Data publicării: 15.06.2020

Data limită pentru primirea de propuneri/observaţii: 26.06.2020

Grup ţintă

Toate persoanele fizice sau juridice interesate pot transmite propuneri/opinii/sugestii cu privire la proiectul de act normativ.

Scurta descriere a reglementării:

Actul normativ are ca obiectiv stabilirea normelor necesare transpunerii parţiale a prevederilor Directivei 2017/2110/UE, în România, prin modificarea Hotărârii Guvernului nr. 811/2010 privind controlul statului portului, anume:

· Introducerea dispoziţiilor specifice privind inspecţiile şi verificările care vizează navele de pasageri de tip Ro-Ro şi navele de pasageri de mare viteză care efectuează servicii regulate şi care sunt eligibile pentru controlul statului portului;

Stabilirea unor dispoziții referitoare la cuantumul sancțiunilor care se aplică în cazul încălcării prevederilor actului normativ menţionat.

http://www.mt.gov.ro/web14/transparenta-decizionala/consultare-publica/acte-normative-in-avizare/2991-hg15062020dtn

Vezi mai mult Descarca
12.06.2020

Proiectul de OMTIC pentru publicarea acceptării amendamentelor la anexa Protocolului din 1997 privind amendarea Convenției internaționale din 1973 pentru prevenirea poluării de către nave, așa cum a fost modificată prin Protocolul din 1978 referitor la aceasta – Amendamente la Anexa VI la MARPOL – (Jurnale electronice de înregistrare și reguli referitoare la EEDI, aplicabile navelor cu întărituri pentru navigația prin ghețuri), adoptate de Organizația Maritimă Internațională prin Rezoluția MEPC.316(74) a Comitetului pentru protecția mediului marin din 17 mai 2019

 

Data publicării: 11.06.2020

Data limită pentru primirea de propuneri/observaţii: 22.06.2020

 

Grup ţintă

Toate persoanele fizice sau juridice interesate pot transmite propuneri/opinii/sugestii cu privire la proiectul de act normativ.

Scurta descriere a reglementării:

Organizaţia Maritimă Internaţională (OMI), înfiinţată prin Convenția de la Geneva din 1948, cu sediul la Londra, este instituţia specializată din sistemul Naţiunilor Unite în domeniul navigației maritime comerciale internaţionale şi are ca scop principal elaborarea cadrului juridic, tehnic şi organizatoric pentru asigurarea siguranţei navigaţiei, securității navelor şi a instalațiilor portuare şi prevenirii poluării mediului marin de către nave.

România este stat membru al OMI ca urmare a aderării, prin Decretul Consiliului de Stat nr.114/1965, la Convenţia de la Geneva din 1948 privind crearea OMI şi în prezent este parte la toate convenţiile internaţionale principale privind siguranţa maritimă, securitatea maritimă şi prevenirea poluării mediului marin de către nave, adoptate sub egida organizației.

În vederea realizării scopurilor sale, OMI organizează conferințe internaționale și sesiuni ale Adunării statelor membre și ale comitetelor sale, pentru adoptarea convențiilor maritime, codurilor și rezoluțiilor în domeniu.

Convenţia internaţională din 1973 pentru prevenirea poluării de către nave, aşa cum a fost modificată prin Protocolul din 1978 referitor la aceasta, cunoscută sub MARPOL 73/78, este cea mai importantă convenţie privind prevenirea poluării mediului marin de către nave, atât din cauze care ţin de operarea navelor, cât şi din cauza unor accidente.

România a aderat la MARPOL 73/78 prin Legea nr. 6/1993.

Anexa VI – Reguli privind prevenirea poluării atmosferei de către nave a fost adoptată prin Protocolul din 1997 privind amendarea Convenţiei internaţionale din 1973 pentru prevenirea poluării de către nave, aşa cum a fost modificată prin Protocolul din 1978 referitor la aceasta.

România a aderat la Protocolul din 1997 şi implicit a acceptat Anexa VI la MARPOL 73/78 prin Legea nr. 269/2006, iar punerea în aplicare a prevederilor acestei anexe se face în conformitate cu Normele metodologice aprobate prin Hotărârea Guvernului nr.1105/2007, cu modificările și completările ulterioare.

În conformitate cu prevederile art. 38(a) al Convenţiei privind crearea OMI, referitor la funcţiile atribuite Comitetului pentru protecţia mediului marin (MEPC) prin convenţiile internaţionale pentru prevenirea şi controlul poluării marine, acest comitet poate adopta rezoluţii prin care se modifică textul convenţiilor sau anexelor la acestea.

Potrivit prevederilor art. 16 al Convenţiei MARPOL din 1973 și art. VI al Protocolului din 1978, precum şi art. 4 din Protocolul din 1997, care specifică procedura de amendare, MEPC poate adopta amendamente la anexele convenţiei şi la apendicele acestora.

De asemenea, în conformitate cu articolul 16(2)(f)(iii) al Convenţiei MARPOL din 1973, MEPC poate stabili ca amendamentele să se considere ca fiind acceptate la o anumită dată, cu excepţia cazului în care înainte de această dată, cel puţin o treime din Părți sau Părţile ale căror flote comerciale reprezintă în total nu mai puţin de 50% din tonajul brut al flotei comerciale mondiale, vor fi comunicat OMI obiecțiile lor la aceste amendamente.

Această procedură simplificată prevăzută de convenţie este denumită „procedura de acceptare tacită” şi se coroborează cu procedura de intrare în vigoare a respectivelor amendamente, cuprinsă în art. 16(2)(g)(ii) al Convenției MARPOL din 1973.

Progresele tehnice continue și exigențele tot mai sporite privind protecția mediului au determinat OMI să revizuiască, să completeze sau să actualizeze permanent unele reguli sau anexe ale Convenției MARPOL 73/78.

La a 74-a sesiune a MEPC a fost adoptată la 17 mai 2019 rezoluția MEPC.316(74), care face obiectul prezentului proiect de Ordin și care aduce amendamente la Anexa VI la MARPOL 73/78 pentru introducerea și definirea noțiunii de Jurnal electronic de înregistrare, armonizarea textului unor reguli existente referitoare la EEDI (indicele nominal al randamentului energetic) aplicabile navelor cu întărituri pentru navigația prin ghețuri, precum și introducerea de noi paragrafe.

Regulile la care se aduc modificări prin această rezoluție sunt:

· Regula 2 – Definiții;

· Regula 12 – Substanţe care epuizează stratul de ozon;

· Regula 13 – Oxizi de azot (NOx);

· Regula 14 – Oxizi de sulf (SOx) şi particule materiale;

· Regula 19 – Domeniul de aplicare.

·

De asemenea, prin aceste amendamente se aduc modificări și următoarelor apendice ale Anexei VI la MARPOL:

· Apendice I – Model de Certificat internațional de prevenire a poluării atmosferei (IAPP) (Regula 8)

· Apendice VII – Modelul Certificatului internaţional referitor la randamentul energetic (Certificat IEE)

· Apendice X – Modelul Declaraţiei de conformitate – Raportarea consumului de combustibil (amendament fără obiect în limba română).

Conform punctului 2 din rezoluție, termenul pentru acceptarea tacită a acestor amendamente a fost 1 aprilie 2020. România nu a formulat niciun fel de obiecţiuni la acestea şi nici OMI nu a comunicat depunerea unor obiecţiuni până la această dată, astfel că amendamentele adoptate vor intra în vigoare, potrivit prevederilor punctului 3 din rezoluţie, la data de 1 octombrie 2020, în conformitate cu art. 16(2)(g)(ii) al Convenției din 1973.

În conformitate cu prevederile art. 4 alin. (1) din Ordonanța Guvernului nr. 42/1997 privind transportul maritim și pe căile navigabile interioare, republicată, cu modificările și completările ulterioare, Ministerul Transporturilor, Infrastructurii și Comunicațiilor asigură ducerea la îndeplinire a obligațiilor ce revin statului din acordurile și convențiile internaționale din domeniul său de activitate, la care România este parte.

http://www.mt.gov.ro/web14/transparenta-decizionala/consultare-publica/acte-normative-in-avizare/2987-hg11062020dtn-3

Vezi mai mult Descarca
12.06.2020

Proiectul de OMTIC pentru publicarea acceptării rectificărilor aduse Rezoluțiilor MSC.259(84) și MSC.438(99) prin Procesul-verbal de rectificare al Organizației Maritime Internaționale din 10 decembrie 2019

 

Data publicării: 11.06.2020

Data limită pentru primirea de propuneri/observaţii: 22.06.2020

Grup ţintă

Toate persoanele fizice sau juridice interesate pot transmite propuneri/opinii/sugestii cu privire la proiectul de act normativ.

Scurta descriere a reglementării:

Organizația Maritimă Internațională (OMI), înființată prin Convenția de la Geneva din 1948, cu sediul la Londra, este instituția specializată din sistemul Națiunilor Unite în domeniul navigației maritime comerciale internaționale și are ca scop principal elaborarea cadrului juridic, tehnic și organizatoric pentru asigurarea siguranței navigației, securității navelor și a instalațiilor portuare și prevenirii poluării mediului marin de către nave. România este stat membru al acestei organizații ca urmare a aderării, prin Decretul Consiliului de Stat nr.114/1965, la Convenția de la Geneva din 1948 privind crearea OMI și în prezent este parte la toate convențiile internaționale principale privind siguranța maritimă, securitatea maritimă și prevenirea poluării mediului marin de către nave, adoptate sub egida organizației.

În vederea realizării scopurilor sale, OMI organizează conferințe internaționale și sesiuni ale Adunării statelor membre și ale comitetelor sale, pentru adoptarea convențiilor maritime, codurilor și rezoluțiilor în materie.

Una dintre cele mai importante convenții privind siguranța navigației, adoptate de OMI, este Convenția internațională din 1974 pentru ocrotirea vieții omenești pe mare (Convenția SOLAS 1974), la care România a aderat prin Decretul nr. 80/1979.

În temeiul capitolului X din Convenția SOLAS 1974 este obligatorie respectarea prevederilor Codului internațional din 1994 pentru siguranța navelor de mare viteză (Codul HSC 1994) adoptat prin Rezoluția MSC.36(63). Codul HSC 1994 a intrat în vigoare în condițiile convenției SOLAS 1974, în temeiul legii, și a fost publicat prin Ordinul ministrului transporturilor nr. 736/2007.

Prevederile Codului HSC 1994 se actualizează și se perfecționează continuu prin rezoluții de amendare, adoptate de Comitetul de siguranță maritimă (MSC) al OMI. Menționăm că toate amendamentele intrate în vigoare pe plan internațional până în prezent, au fost implementate în legislația națională prin acte normative specifice.

Prin Procesul-verbal de rectificare al Organizației Maritime Internaționale din 10 decembrie 2019, document distribuit prin Nota Verbală NV.024 din 10 decembrie 2019, au fost aduse unele rectificări la amendamentele la Codul HSC 1994 adoptate prin Rezoluțiile MSC.259(84) și MSC.438(99). Acestea se referă la cerințe de dotare a navelor de mare viteză cu instalații de radiocomunicații.

Precizăm faptul că amendamentele adoptate prin Rezoluția MSC.259(84) au fost acceptate de România în temeiul legii și publicate în Monitorul Oficial, pe baza versiunii în limba engleză, prin Ordinul ministrului transporturilor și infrastructurii nr. 890/2009, iar cele adoptate prin Rezoluția MSC.438(99) prin Ordinul ministrului transporturilor, infrastructurii și comunicațiilor nr. 296/2019.

http://www.mt.gov.ro/web14/transparenta-decizionala/consultare-publica/acte-normative-in-avizare/2986-hg11062020dtn-2

Vezi mai mult Descarca
12.06.2020

Proiectul de Hotărâre a Guvernului pentru aprobarea indicatorilor tehnico-economici ai obiectivului de investiții „Extindere la 4 benzi a drumului de circulație existent între Poarta 10 Bis și Poarta 10”. Finanțarea investiției se face din fonduri externe nerambursabile, prin Programul Operațional Infrastructura Mare (POIM 2014-2020)

 

Data publicării: 11.06.2020

Data limită pentru primirea de propuneri/observaţii: 22.06.2020

 

Grup ţintă

Toate persoanele fizice sau juridice interesate pot transmite propuneri/opinii/sugestii cu privire la proiectul de act normativ.

Scurta descriere a reglementării:

Lucrările propuse au ca scop modernizarea și fluidizarea traficului existent între Poarta 10 Bis și Poarta 10, realizarea unei intersecții la nivel de tip giratoriu în zona Poarta 10, care să satisfacă un trafic semnificativ de vehicule lungi cu remorci, sau semiremorci și să asigure totodată un grad de confort și siguranță pentru circulația acestor vehicule.

Obiectivele care vor fi atinse prin realizarea investiției sunt:

· fluidizarea traficului rutier între porțile 10 și 10 bis ale Portului Constanța și implicit eliminarea blocajelor, inclusiv la trecerea peste linia ferată existentă;

· asigurarea unui grad de confort și creșterea siguranței rutiere prin realizarea unei intersecții la nivel de tip giratoriu;

· asigurarea capacității portante necesare unui trafic excepțional.

Totodată, prin implementarea investiției, fluxurile de trafic vor beneficia de condiții superioare de circulație, care se vor concretiza într-o serie de avantaje economice, precum:

· reducerea costurilor de exploatare ale vehiculelor;

· reducerea timpului de parcurs și, implicit, a timpului petrecut în vehicule de către pasagerii aflați în vehicule;

· creșterea accesibilității zonelor deservite cu impact pozitiv asupra dezvoltării.

http://www.mt.gov.ro/web14/transparenta-decizionala/consultare-publica/acte-normative-in-avizare/2985-hg11062020dtn

Vezi mai mult Descarca
28.05.2020

Proiectul de Ordin al ministrului transporturilor, infrastructurii și comunicațiilor pentru publicarea acceptării rectificărilor la Regulamentul anexat la Acordul european privind transportul internațional al mărfurilor periculoase pe căile navigabile interioare (ADN) adoptat la Geneva la 26 mai 2000, aplicabil de la 1 ianuarie 2019, adoptate de Comisia Economică pentru Europa a Organizației Națiunilor Unite (CEE – ONU) la Geneva

 

Data publicării: 26.05.2020

Data limită pentru primirea de propuneri/observaţii: 08.06.2020

 

Grup ţintă

Toate persoanele fizice sau juridice interesate pot transmite propuneri/opinii/sugestii cu privire la proiectul de act normativ.

 

Scurta descriere a reglementării:

Acordul european privind transportul internaţional al mărfurilor periculoase pe căile navigabile interioare (ADN) a fost adoptat la Conferinţa diplomatică convocată de comun acord de Comisia Economică pentru Europa a Organizaţiei Naţiunilor Unite (CEE – ONU) şi de Comisia Centrală pentru Navigaţia pe Rin (CCNR) care a avut loc la Geneva în perioada 22 – 26 mai 2000.

ADN cuprinde Acordul propriu – zis şi Regulamentul anexat la acest Acord. Acordul a fost adoptat pentru stabilirea unor principii şi reguli uniforme în scopul creşterii siguranţei transportului internaţional al mărfurilor periculoase pe căile navigabile interioare, protecţiei mediului prin prevenirea poluării care ar putea să rezulte din accidente şi incidente în cursul acestor transporturi şi facilitării operaţiunilor de transport şi promovării comerţului internaţional.

Regulamentul anexat la ADN cuprinde prescripţii referitoare la transportul internaţional al mărfurilor periculoase pe căile navigabile interioare, prescripţii şi proceduri referitoare la inspecţii, la stabilirea certificatelor de conformitate, la agrearea societăţilor de clasificare, derogări, autorizaţii speciale, dispoziţii tranzitorii generale şi dispoziţii tranzitorii suplimentare aplicabile pe căile navigabile interioare specifice.

Prin Legea nr. 159/2008 publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 675 din 1 octombrie 2008, România a aderat la ADN, adoptat la Geneva la 26 mai 2000. Regulamentul anexat la ADN, publicat în Monitorul Oficial susmenţionat, reprezintă ediţia consolidată aplicabilă de la 1 ianuarie 2007 (ADN 2007).

Urmare activităţii permanente de aliniere la progresul tehnic a cerinţelor tehnice incluse în Regulamentul anexat la ADN, la nivelul CEE – ONU au fost adoptate numeroase amendamente.

În art. 3 din Legea nr. 159/2008 se menţionează la alin. (1) că: „Amendamentele ulterioare la Regulamentul anexat la Acordul european privind transportul internaţional al mărfurilor periculoase pe căile navigabile interioare (ADN) vor fi preluate în legislaţia internă, prin ordin al ministrului transporturilor”.

Astfel toate amendamentele la zi privind Regulamentul anexat la ADN, adoptate la nivelul CEE – ONU au fost introduse în legislaţia naţională.

Comitetul de securitate al ADN a luat notă că propunerile de corecturi la Regulamentul anexat la ADN aplicabil de la 1 ianuarie 2019, comunicate Părților contractante la ADN pe data de 15 octombrie 2019, pentru acceptare, prin notificarea C.N.492.2019.TREATIES-XI.D.6, se consideră a fi acceptate la data de 13 ianuarie 2020.

Prin notificarea C.N.34.2020.TREATIES-XI.D.6 din 21 ianuarie 2020 Părțile contractante la ADN au fost informate că la data de 13 ianuarie 2020, nu au fost notificate obiecţii privind propunerile de rectificări şi ca atare acestea au fost aprobate.

În acest context apare ca necesară introducerea în legislaţia naţională a rectificărilor la Regulamentul anexat la ADN aplicabil de la 1 ianuarie 2019, incluse în anexa III a documentului ECE/TRANS/WP.15/AC.2/70, documentul ECE/TRANS/WP.15/AC.2/70/Corr.1, anexa II şi anexa III a documentului ECE/TRANS/WP.15/AC.2/72.

http://www.mt.gov.ro/web14/transparenta-decizionala/consultare-publica/acte-normative-in-avizare/2967-omtic26052020dtn

Vezi mai mult Descarca