Proiectul de Ordin al viceprim-ministrului, ministrul transporturilor și infrastructurii pentru publicarea acceptării rectificării aduse Rezoluției MSC.477(102) prin documentul MSC 102/24/Add.2/Corr.1 al Organizației Maritime Internaționale din 3 februarie 2022
Data publicării: 26.04.2022
Data limită pentru primirea de propuneri/observaţii: 09.05.2022
Grup ţintă
Toate persoanele fizice sau juridice interesate pot transmite propuneri/opinii/sugestii cu privire la proiectul de act normativ.
Scurta descriere a reglementării:
Organizația Maritimă Internațională (OMI), cu sediul la Londra, este agenția specializată a Organizației Națiunilor Unite în domeniul navigației maritime comerciale internaționale și are ca scop principal elaborarea cadrului juridic, tehnic și organizatoric pentru asigurarea siguranței navigației, securității navelor și a instalațiilor portuare și prevenirii poluării atmosferice şi a mediului marin de către nave. România este stat membru al acestei organizații ca urmare a aderării, prin Decretul Consiliului de Stat nr.114/1965, la Convenția de la Geneva din 1948 privind crearea OMI și în prezent este parte la toate convențiile internaționale principale privind siguranța maritimă, securitatea maritimă și prevenirea poluării de către nave, adoptate sub egida organizației.
În vederea realizării scopurilor sale, OMI organizează conferințe internaționale și sesiuni ale Adunării statelor membre și ale comitetelor sale, pentru adoptarea convențiilor maritime, codurilor și rezoluțiilor în materie.
Totalitatea reglementărilor la nivelul OMI au ca scop aplicarea uniformă a unor cerințe privind construcția navelor, operarea acestora, dotarea cu echipamente specifice, pregătirea echipajului și certificarea acestuia, toate acestea contribuind în mod decisiv la siguranța navei, a încărcăturii, a echipajului, precum și la protecția mediului marin.
Codul maritim internațional pentru mărfuri periculoase (denumit în continuare ,,Codul IMDG”) adoptat în 2002 prin Rezoluția MSC.122(75) a Comitetului de siguranță maritimă (MSC) al OMI, a devenit obligatoriu în anul 2004, în baza prevederilor Capitolului VII (care vizează transportul mărfurilor periculoase) din Convenția internațională din 1974 pentru ocrotirea vieții omenești pe mare (Convenția SOLAS 1974), convenție la care România a aderat prin Decretul Consiliului de Stat nr. 80/1979.
Scopul Codului IMDG este acela de a asigura efectuarea în condiții de siguranță a transportului pe mare al mărfurilor periculoase sub formă ambalată, a măsurilor necesare în cazul producerii unor accidente navale, inclusiv depozitarea acestora în zonele portuare, prin furnizarea de informații actualizate cu privire la proprietățile acestor mărfuri, la riscurile asociate transportului anumitor tipuri de astfel de mărfuri, precum și prin furnizarea de instrucțiuni actualizate cu privire la procedurile corespunzătoare ce trebuie urmate în timpul acestor activități.
Prevederile Codului IMDG sunt perfecționate continuu prin rezoluții de amendare adoptate în cadrul sesiunilor MSC, astfel, Codul IMDG este amendat ciclic, o dată la doi ani. Codul IMDG, așa cum a fost integral amendat prin Rezoluția MSC.406(96) din 2016 şi rectificat ulterior prin documentul MSC 96/25/Add.2/Corr.1 din 26 octombrie 2017, a fost implementat în legislația națională prin OMT nr. 1.597/2018. Ulterior, prin Rezoluția MSC.442(99) din 24 mai 2018 au fost adoptate noi amendamente la Codul IMDG care au fost implementate în legislația națională prin OMTIC nr. 287/2019, iar prin Documentul MSC 99/22/Add.1/Corr.2 al OMI din 20 noiembrie 2019 au fost aduse rectificări Rezoluției MSC.442(99), implementate în legislația națională prin OMTIC nr. 1056/2020.
La data de 11 noiembrie 2020, prin Rezoluția MSC.477(102), au fost adoptate noi amendamente la Codul IMDG, prin care textul existent al Codului IMDG a fost înlocuit integral.
Întrucât la 1 decembrie 2021 au fost îndeplinite condițiile de acceptare a amendamentelor la Codul IMDG adoptate prin Rezoluția MSC.477(102) (prin așa numita procedură de acceptare tacită), respectivele amendamente vor intra în vigoare pe plan internațional la 1 iunie 2022, în conformitate cu prevederile specifice ale Convenției SOLAS 1974 precizate în rezoluție. Amendamentele adoptate prin Rezoluția MSC.477(102) au fost acceptate de România și publicate în Monitorul Oficial, pe baza versiunii în limba engleză, prin Ordinul viceprim-ministrului, ministrul transporturilor și infrastructurii nr. 275/2022.
Recent, prin documentul MSC 102/24/Add.2/Corr.1 al OMI din 3 februarie 2022, a fost emisă rectificarea la Rezoluția MSC.477(102). În consecință, este necesară implementarea în legislația națională a acestei rectificări aduse Rezoluției MSC.477(102) prin emiterea unui nou ordin al ministrului de acceptare/publicare a acesteia.
Documente supuse consultării
Instrument de motivare
Text proiect
Anexa
Atasamente
Proiectul de Hotărâre de Guvern pentru aprobarea indicatorilor tehnico-economici ai obiectivului de investiții “Extinderea la 4 benzi a drumului dintre Poarta 7 şi joncţiunea obiectivului „Pod rutier la km 0+540 a Canalului Dunăre – Marea Neagră cu drumul care realizează legătura între Poarta 9 şi Poarta 8 spre zona de Nord a portului Constanţa”
Data publicării: 15.04.2022
Data limită pentru primirea de propuneri/observaţii: 26.04.2022
Grup ţintă
Toate persoanele fizice sau juridice interesate pot transmite propuneri/opinii/sugestii cu privire la proiectul de act normativ.
Scurta descriere a reglementării:
Investiția se va realiza pe teritoriul localităților Constanța și Agigea, în afara zonei Nord a portului Constanța, între sensul giratoriu existent din capătul estic al autostrăzii A4 și porțile P7 și P9 de acces în port.
Drumul existent care se va extinde se află în general între calea ferată (poziționată la vest de drum) și împrejmuirea portului sau împrejmuirile altor parcele (poziționate la est de drum).
Poziționarea drumului în apropierea căii ferate existente a ținut seama de condițiile impuse în avizul Regionalei CF Constanța nr. 7/2/347/02.02.2021.
Extinderea drumului se va realiza în general spre port, fiind necesară și mutarea parțială a împrejmuirii portului, pe o lungime de cca. 800 m, ceea ce impune și mutarea unor rețele de utilități existente.
Prin extinderea la 4 (patru) benzi a drumului actual vor fi afectate terenurile pe care sunt amplasate două cazărmi. Teritoriul afectat prin realizarea investiției va fi reîntregit prin preluarea suprafețelor respective de la APMC. Cheltuielile generate de reamplasarea, dezafectarea și refacerea unor construcții aparținând respectivelor cazărmi au fost incluse în devizul general al prezentei investiții. Pentru aceste lucrări a fost obținut avizul Statului Major General nr. DT-5327/28.09.2020, actualizat prin avizul nr. DT- 45122/20.10.2021.
La marginea drumului existent, spre port, există conducta de refulare a apelor menajere aparținând APMC, care va fi afectată de extinderea drumului, fiind necesară relocarea.
Pasajul denivelat propus începe din sensul giratoriu existent, va traversa cele două linii de cale ferată care intră în port, drumul de acces la P9 și se va termina cu un sens giratoriu nou din care se desprind drumul de acces spre P7 și drumul de acces spre P9.
Amplasamentul pasajului denivelat a fost ales ținând seama de obstacolele din teren, cu afectarea cât mai redusă a proprietăților particulare din zonă.
Ca urmare a faptului ca cele două linii de cale ferată de sub pasaj sunt electrificate, este necesară și mutarea unor stâlpi ai liniei de contact, conform condițiilor din avizul Regionalei CF Constanța nr. 7/2/347/02.02.2021.
Investiția cuprinde:
regeometrizarea sensului giratoriu existent din capătul estic al autostrăzii A4;
realizarea unui pasaj rutier denivelat peste calea ferată de acces în sudul zonei Nord a portului Constanța și peste drumul de acces la P9;
realizarea unei noi intersecții giratorii la joncțiunea pasajului cu drumul de legătură dintre porțile P7 și P9;
extinderea la 4 (patru) benzi a drumului existent între noul sens giratoriu și poarta P7 de acces în port;
reabilitarea drumului existent cu 2 (două) benzi între noul sens giratoriu și poarta P9 de acces în port;
alte lucrări conexe (racorduri / devieri de rețele, relocări de obiecte, etc).
Pentru realizarea investiției sunt necesare exproprieri în localitatea Agigea și în municipiul Constanța, județul Constanța, prin hotărâre de Guvern.
Procedurile de expropriere aplicabile sunt cele prevăzute de Legea nr. 255/2010 privind exproprierea pentru cauză de utilitate publică, necesară realizării unor obiective de interes național, județean și local, cu modificările şi completările ulterioare și de Hotărârea Guvernului nr. 53/2011 pentru aprobarea Normelor Metodologice de aplicare a acesteia pentru acele imobile proprietate privată care constituie coridorul de expropriere aferent proiectului.
Documente supuse consultării
Instrument de motivare
Text proiect
Anexa
Atasamente
Proiectul de Hotărâre de Guvern pentru actualizarea anexei nr. 2 din Ordonanța Guvernului nr. 50/2001 pentru ratificarea Memorandumului de înțelegere privind controlul statului portului în regiunea Mării Negre, semnat la Istanbul la 7 aprilie 2000
Data publicării: 06.04.2022
Data limită pentru primirea de propuneri/observaţii: 18.04.2022
Grup ţintă
Toate persoanele fizice sau juridice interesate pot transmite propuneri/opinii/sugestii cu privire la proiectul de act normativ.
Scurta descriere a reglementării:
Prin actualizarea anexei nr. 2. privind Plata contribuției anuale a părții române în conformitate cu Memorandumul de înțelegere privind controlul statului portului în regiunea Mării Negre, semnat la Istanbul 7 aprilie 2000, Ministerul Transporturilor și Infrastructurii desemnat să aducă la îndeplinire prevederile prezentului Memorandum, va avea posibilitatea să onoreze plata contribuției anuale a părții române, care se face de la bugetul de stat prin bugetul Ministerului Transporturilor și Infrastructurii.
Astfel, prin actualizarea plății contribuției anuale a părții române la Memorandumul de înțelegere privind controlul statului portului în regiunea Mării Negre, se va evita riscul ca Statul Român prin Ministerul Transporturilor și Infrastructurii să acumuleze anual restanțe ce vor rezulta din diferența sumelor înscrise în facturile care vor fi emise de Secretariatul Memorandumului de înțelegere privind controlul statului portului în regiunea Mării Negre și suma înscrisă în baza legală națională privind eligibilitatea plății acestora.
Documente supuse consultării
Instrument de motivare
Text proiect
Anexa
Atasamente
Proiectul de Ordin al viceprim-ministrului, ministrul transporturilor și infrastructurii pentru modificarea şi înlocuirea anexei la Ordinul ministrului transporturilor şi infrastructurii nr. 982/2011 privind aprobarea Listei cuprinzând punctele şi locurile de operare şi limitele acestora, a căror infrastructură portuară este proprietate privată, precum şi limitele radelor portuare şi ale zonelor de ancoraj
Data publicării: 18.03.2022
Data limită pentru primirea de propuneri/observaţii: 29.03.2022
Grup ţintă
Toate persoanele fizice sau juridice interesate pot transmite propuneri/opinii/sugestii cu privire la proiectul de act normativ.
Scurta descriere a reglementării:
În conformitate cu prevederile art. 8 alin. (1) și art. 10 din Ordonanța Guvernului nr. 22/1999 privind administrarea porturilor şi a căilor navigabile, utilizarea infrastructurilor de transport naval aparținând domeniului public, precum şi desfăşurarea activităților de transport naval în porturi şi pe căile navigabile interioare, republicată, cu modificările și completările ulterioare:
”Art. 8. – (1) Lista cuprinzând porturile şi locurile de operare deschise accesului public, precum şi limitele acestora se stabilesc şi se aprobă prin ordin al ministrului transporturilor.”
”Art 10 – Limitele radelor portuare şi ale zonelor de ancoraj se stabilesc de către Autoritatea Navală Română, prin căpităniile de port, şi se fac publice prin avize către navigatori şi pe website-ul propriu.”
Prin adresa nr. 6 din 06.01.2022, SC ADM România Trading SRL solicită includerea punctului de operare ” Loc operare ADM România Trading – Bordușani Ialomița”, în Lista cuprinzând punctele şi locurile de operare şi limitele acestora, a căror infrastructură portuară este proprietate privată, precum şi limitele radelor portuare şi ale zonelor de ancoraj.
ADM este unul dintre cei mai mari operatori portuari din Portul Constanța, manipulând cereale (orz, rapiță, grâu, semințe de floarea soarelui, porumb), dar și diverse alte mărfuri precum cărbune și minereu de fier. ADM deține facilități portuare și în portul Brăila.
ADM România Trading SRL deține în comuna Bordușani, din județul Ialomița, un siloz de cereale. Cerealele recepționate în siloz sunt livrate cu barjele în portul Constanța. Pentru comercializarea produselor cerealiere, societatea deţine şi are amenajat un front de încărcare propriu, situat pe brațul Borcea, malul stâng al Dunării, la km 24 – km 25.
Transbordarea cerealelor se face prin benzi transportoare cu bandă, încărcarea efectuându-se gravitațional în unități fluviale.
Analizând documentația depusă s-a constatat că locul de operare „ADM România Trading – Bordușani Ialomița” întrunește condițiile de a fi introdus în Lista cuprinzând punctele şi locurile de operare şi limitele acestora, a căror infrastructură portuară este proprietate privată, precum şi limitele radelor portuare şi ale zonelor de ancoraj, având și avizul favorabil al Autorității Navale Române, din punct de vedere al siguranței navigației și al AFDJ Galați, ca administrator de cale navigabilă.
Documente supuse consultării
Instrument de motivare
Text proiect
Anexa
Atasamente
Proiectul de Ordonanță de urgență a Guvernului pentru punerea în aplicare a prevederilor Convenţiei privind munca în domeniul maritim (MLC 2006), adoptată la 23 februarie 2006 la Geneva, la cea de-a 94-a sesiune a Organizaţiei Internaţionale a Muncii și a amendamentelor din 2014 la aceasta, precum și a Acordului încheiat între Asociația Armatorilor din Comunitatea Europeană (ECSA) și Federația Europeană a Lucrătorilor din Transporturi (ETF) cu privire la Convenția privind munca din domeniul maritim din 2006
Data publicării: 04.03.2022
Data limită pentru primirea de propuneri/observaţii: 15.03.2022
Grup ţintă
Toate persoanele fizice sau juridice interesate pot transmite propuneri/opinii/sugestii cu privire la proiectul de act normativ.
Scurta descriere a reglementării:
Instituirea cadrului legislativ prin care se garantează a fi acordate navigatorilor cele şase ramuri de protecţie socială: ingrijirile medicale, indemnizațiile de boală, indemnizațiile pentru șomaj, indemnizațiile pentru pensie, indemnizațiile în caz de accidente de muncă sau boală profesională, indemnizațiile familiale.
Obligativitatea armatorilor români şi străini de a:
– introduce în contractele de angajare ale navigatorilor standardele minime impuse de MLC 2006 și de amendamentele din 2014 la aceasta;
– asigura la bordul navelor condiţii minime de muncă şi viaţă conform prevederilor MLC 2006 și amendamentelor din 2014 la aceasta;
– constitui o garanţie minimă care să acopere cheltuielile membrilor de echipaj în caz de abandon;
– asigura repatrierea navigatorilor.
Obligaţia agenţiilor de recrutare şi plasare a navigatorilor de a:
– constitui o garanţie minimă care să acopere cheltuielile și repatrierea navigatorilor plasaţi la bordul navelor, în caz de abandon;
– plasa personal navigant doar pe nave ai căror proprietari respectă prevederile MLC 2006 și amendamentele din 2014 la aceasta.
Obligațiile Ministerului Transporturilor și Infrastructurii, prin Autoritatea Navală Română de:
– certificare a navelor româneşti care efectuează voiajuri internaţionale şi de verificare a tuturor navelor româneşti la care se aplică prevederile MLC 2006 și amendamentele din 2014 la aceasta;
– verificare a navelor care arborează pavilion străin care intră în apele naţionale navigabile privind respectarea prevederilor MLC 2006 și a amendamentelor din 2014 la aceasta;
– autorizare şi verificare a agenţiilor de recrutare şi plasare pentru respectarea prevederilor MLC 2006 și amendamentelor din 2014 la aceasta;
– implicare în repatrierea tuturor navigatorilor români în caz de abandon.
Documente supuse consultării
Instrument de motivare
Text proiect
Anexa
Atasamente
Proiectul de Hotărâre a Guvernului pentru aprobarea indicatorilor tehnico-economici ai obiectivului de investiții “Port Brăila – Lucrări de infrastructură portuară a sectorului portuar al frontului de operare la Dunăre, adiacent molului”
Data publicării: 02.03.2022
Data limită pentru primirea de propuneri/observaţii: 14.03.2022
Grup ţintă
Toate persoanele fizice sau juridice interesate pot transmite propuneri/opinii/sugestii cu privire la proiectul de act normativ.
Scurta descriere a reglementării:
Prin realizarea obiectivului de investiții :
· va crește capacitatea de operare a Portului Brăila prin modernizarea și reabilitarea danelor, conform volumului actual și previzionat al cereri;
· va crește calitatea serviciilor oferite operatorilor și transportatorilor portuari prin dezvoltarea și modernizarea infrastructurii utilitare a portului;
· se vor crea premisele pentru atragerea de investiții private în Portul Brăila și creșterea traficului de mărfuri derulat prin port;
operarea navelor se va face în condiții de siguranță și eficiență
Documente supuse consultării
Instrument de motivare
Text proiect
Atasamente
Proiectul de Ordin al viceprim-ministrului, ministrul transporturilor și infrastructurii privind modificarea și completarea Ordinului ministrului transporturilor nr. 1472/2018 pentru aprobarea cerințelor tehnice pentru navele de navigație interioară
Data publicării: 02.03.2022
Data limită pentru primirea de propuneri/observaţii: 14.03.2022
Grup ţintă
Toate persoanele fizice sau juridice interesate pot transmite propuneri/opinii/sugestii cu privire la proiectul de act normativ.
Scurta descriere a reglementării:
Ordinul ministrului transporturilor nr. 1472/2018 pentru aprobarea cerinţelor tehnice pentru navele de navigaţie interioară, publicat în Monitorul Oficial al României Partea I, nr. 844 din 4 octombrie 2018 a transpus Directiva (UE) 2016/1629 a Parlamentului European şi a Consiliului din 14 septembrie 2016 de stabilire a cerinţelor tehnice pentru navele de navigaţie interioară, de modificare a Directivei 2009/100/CE şi de abrogare a Directivei 2006/87/CE, publicată în Jurnalul Oficial al Uniunii Europene, seria L, nr. 252 din 16 septembrie 2016, aşa cum a fost amendată prin Directiva delegată (UE) 2018/970 a Comisiei din 18 aprilie 2018 de modificare a anexelor II, III şi V la Directiva (UE) 2016/1.629 a Parlamentului European şi a Consiliului de stabilire a cerinţelor tehnice pentru navele de navigaţie interioară, publicată în Jurnalul Oficial al Uniunii Europene, seria L, nr. 174/15 din 10 iulie 2018.
Ulterior acest ordin a fost modificat şi completat urmare a amendării în mod repetat a Directivei (UE) 2016/1629.
Comitetul european pentru elaborarea de standarde în domeniul navigației interioare (CESNI), instituit la 3 iunie 2015 în cadrul Comisiei Centrale pentru Navigația pe Rin (CCNR), cu scopul de a elabora standarde tehnice pentru căile navigabile interioare în diverse domenii, în special în ceea ce privește navele, tehnologia informației și echipajul, a adoptat, un nou standard european de stabilire a cerințelor tehnice pentru navele de navigație interioară, standardul ES-TRIN 2021/1.
De asemenea, urmare a comunicărilor diverselor state membre ale Uniunii Europene a fost actualizată lista căilor navigabile interioare ale Uniunii. Prin urmare, Directiva (UE) 2016/1629 a trebuit modificată în consecință.
Astfel, a fost publicat Regulamentul delegat (UE) 2021/1308 al Comisiei din 28 aprilie 2021 de modificare a anexelor I și II la Directiva (UE) 2016/1629 a Parlamentului European și a Consiliului în ceea ce privește modificarea listei căilor navigabile interioare ale Uniunii și a cerințelor tehnice minime aplicabile construcțiilor navale.
Acest regulament menţionează la art. 2 necesitatea aplicării noi ediţii a standardului tehnic ce conţine cerinţe tehnice pentru navele de navigaţie interioară ES-TRIN 2021.
Ca modificări mai importante introduse prin standardul ES-TRIN 2021/1 faţă de ediţia anterioară sunt modificarea reglementărilor privind distanța de siguranță, bordul liber și scările de pescaj, stingătoarele portabile, uşile încăperilor de locuit, echipamentul navelor de agrement, încăperile de maşini la navele de pasageri, coborârea celor două praguri ale nivelului de zgomot pentru o navă aflată în voiaj sau staţionară, utilizarea echipamentului personal de protecție auditivă, introducerea reglementărilor referitoare la bateriile litiu-ion, alimentarea cu gaz natural lichefiat (GNL), recunoașterea unei ancore speciale cu masă redusă, clarificările privind valabilitatea certificatului Uniunii pe Rin, actualizarea referințelor la standardele europene și internaționale şi a prevederilor tranzitorii.
Ținând seama de prevederile art. 2 din Legea nr. 157/2005 pentru ratificarea Tratatului de aderare a României la Uniunea Europeană, devine necesară introducerea în legislaţia română a prevederilor acestui regulament.
Prin acest proiect de act normativ se va abroga Anexa nr. 1 a OMT nr. 1472/2018, în continuare aplicându-se Anexa I a Regulamentului delegat (UE) 2021/1308 și se va modifica Anexa nr. 2 a OMT nr. 1472/2018 cu amendamentele ES-TRIN 2021/1 ce au fost adoptate la 28 octombrie 2021 de către CESNI ca și ”Sumarul modificărilor aduse cerințelor tehnice pentru navele de navigație interioară incluse în proiectul ES-TRIN 2021”, ce au fost publicate pe site-ul CESNI.
Documente supuse consultării
Instrument de motivare
Text proiect
Atasamente
Proiectul de Hotărâre a Guvernului pentru modificarea Anexei nr.1 la Hotărârea Guvernului nr. 185/1994 privind acordarea alocației de hrană zilnice pentru personalul navigant și auxiliar îmbarcat pe nave
Data publicării: 01.03.2022
Data limită pentru primirea de propuneri/observaţii: 14.03.2022
Grup ţintă
Toate persoanele fizice sau juridice interesate pot transmite propuneri/opinii/sugestii cu privire la proiectul de act normativ.
Scurta descriere a reglementării:
În conformitate cu prevederile art.71, alin.(1) al Ordonanței Guvernului nr.42/1997 privind transportul maritim și pe căile navigabile interioare, republicată, personalul navigant și auxiliar ambarcat pe nave are dreptul la o alocație de hrană zilnică.
Personalul ambarcat pe nave beneficiază de alocație zilnică de hrană conform prevederilor Hotărârii Guvernului nr.185/1994 privind acordarea alocației de hrană zilnice pentru personalul navigant și auxiliar îmbarcat pe nave. Cuantumul alocației zilnice de hrană a fost modificat prin Hotărârea Guvernului nr.598/1997, Hotărârea Guvernului nr. 217/2005, Hotărârea Guvernului nr. 1068/2013 și Hotărârea Guvernului nr.437/2018.
În prezent se acordă:
– 42,38 lei/zi pentru personalul ambarcat pe nave maritime de transport de mărfuri și de călători, nave maritime de cercetare, tancuri petroliere, de transport fluvial, platforme de foraj și extracție maritime, nave de pescuit maritime, nave fluviale cu propulsie de transport de mărfuri și de călători, tancuri propulsate de bunkeraj, drăgi fluviale și maritime, șalande, macarale autopropulsate și nepropulsate, șlepuri, ceamuri, remorchere portuare și pilotine;
-37,80 lei/zi pentru personalul ambarcat pe restul navelor și corpurilor plutitoare nespecificate mai sus, nave de orice categorie, pe timpul cât sunt în conservare, pe timpul iernatului, pe timpul construcției și reconstrucției în țară;
-45,84 lei/zi pentru scafandri.
În conformitate cu prevederile Legii nr. 165/2018 privind acordarea biletelor de valoare, salariații de la uscat primesc o alocație individuală de masă sub forma tichetelor de masă. Valoarea tichetului de masă, în luna iulie 2018 era de 15,18 lei, iar conform Legii nr.24/2020 pentru modificarea art.14 din Legea nr.165/2018 privind acordarea biletelor de valoare, valoarea tichetului de masă a fost majorată la 20 lei începând cu luna aprilie 2020.
Prin similitudine cu drepturile salariaților de la uscat ce primesc tichete de masă, este imperios necesar ca și valoarea alocației de hrană să fie majorată cu același procentaj cu care a fost majorată valoarea tichetului de masă. Se poate observa că valoarea tichetului de masă a fost majorată în perioada iulie 2018 – martie 2022 cu un procent de 32,35%.
Pentru asigurarea numărului de calorii prevăzut în anexa nr.1 la Hotărârea de Guvern nr.185/1994, cu modificările și completările ulterioare, este necesară actualizarea valorii alocației de hrană zilnice cu același algoritm de calcul ce a fost aplicat la majorarea tichetelor de masă.
Alocația de hrană urmează să devină:
– 56,08 lei/zi pentru un număr 157 de persoane ambarcate pe nave maritime de transport de mărfuri și de călători, nave maritime de cercetare, tancuri petroliere, de transport fluvial, platforme de foraj și extracție maritime, nave de pescuit maritime, nave fluviale cu propulsie de transport de mărfuri și de călători, tancuri propulsate de bunkeraj, drăgi fluviale și maritime, șalande, macarale autopropulsate și nepropulsate, șlepuri, ceamuri, remorchere portuare și pilotine;
– 50,03 lei/zi pentru personalul ambarcat pe restul navelor și corpurilor plutitoare nespecificate mai sus, nave de orice categorie, pe timpul cât sunt în conservare, pe timpul iernatului, pe timpul construcției și reconstrucției în țară
– 60,67 lei/zi pentru un număr de 8 scafandri.
Documente supuse consultării
Instrument de motivare
Text proiect