Documente Publice Organizatie

11.03.2025

Ordin al ministrului transporturilor și infrastructurii privind abrogarea art.30 din anexa Ordinului ministrului transporturilor, construcțiilor și turismului nr.426/2006 privind aprobarea Regulilor de navigație pe canalul Dunăre-Marea Neagră și Canalul poarta Albă-Midia-Năvodari

Data publicării: 07.03.2025
Data limită pentru primirea de propuneri/observaţii: 18.03.2025

Grup ţintă

Toate persoanele fizice sau juridice interesate pot transmite propuneri/opinii/sugestii cu privire la proiectul de act normativ.

Scurtă descriere

În urma controlului efectuat la Autoritatea Navală Română, prin Raportul înregistrat sub nr. 10581 din data de 06.12.2023, Corpul de Control al Primului Ministru a constatat că în virtutea dispozițiilor art. 30 din ,,Regula de navigație pe Canalul Dunăre-Marea Neagră și Canalul Poarta Albă-Midia-Năvodari” aprobată prin OMTCT nr. 426/2006, au existat agenți economici privați care au eliberat certificate gas-free, percepând tarifele aferente, navelor tanc goale care au tranzitat Canalul Dunăre Marea Neagră și Poarta Albă Midia Năvodari.

Conform reglementărilor prin ordin de ministru al transporturilor, emiterea certificatului de gas-free se realizează numai după efectuarea inspecției în acest scop, atribuții în acest sens având exclusiv Autoritatea Navală Română, autoritate centrală de specialitate a statului în ceea ce privește siguranța navigației și securitatea navelor.

Aria de aplicabilitate a inspecției în vederea emiterii certificatului de gas- free a fost reglementată în timp prin OMTCT nr. 276/2004, OMT nr. 813/2008, OMTI nr. 245/2022 și, în anul 2024, prin OMTI nr. 1750/2024, aceasta vizând exclusiv navele suspuse lucrărilor de reparații, dezmembrare și/sau dezafectare în apele naționale navigabile.

Astfel cum a constatat Corpul de Control al Primului Ministru, prin Raportul nr. 10581 din data de 06.12.2023, în baza art. 5, alin. (3) din OMT nr. 813/2008, prin Decizia Directorului General al ANR nr. 39/2017 privind metodologia de autorizare a persoanelor fizice și juridice pentru inspecția navelor în vederea emiterii certificatului „Gas-Free” la bordul navelor, sfera de aplicabilitate a acestor inspecții a fost extinsă și pe căile navigabile interioare.

Prin abrogarea OMT nr. 813/2008 și potrivit dispozițiilor în vigoare ale OMTI nr. 1750/2024, eliberarea certificatului de gas-free rămâne în competența exclusivă a Autorității Navale Române, ca autoritate centrală de specialitate a Ministerului Transporturilor și Infrastructurii în domeniul siguranței navigației și al securității, cu atribuții de inspecție și control în acest sens, pentru navele suspuse lucrărilor de reparații, dezmembrare și/sau dezafectare în apele naționale navigabile.

Regulile de navigație pe canalele navigabile se stabilesc prin ordin al ministrului transporturilor, în conformitate cu reglementările interne și cu acordurile și convențiile internaționale la care România este parte, astfel cum stabilește fără echivoc art. 14 din Ordonanța Guvernului nr. 79/2000 privind regimul navigației pe Canalul Dunăre-Marea Neagră și Canalul Poarta Albă-Midia-Năvodari.

Canalul Dunăre Marea Neagră și Canalul Poarta Albă Midia Năvodari fac parte din Lista căilor navigabile de importanță internațională, Anexă la Acordul european privind marile căi navigabile de importanță internațională (AGN), ratificat de România prin Ordonanța Guvernului nr. 68/1998.

În ceea ce privește transportul mărfurilor periculoase pe Canalul Dunăre Marea Neagră și Canalul Poarta Albă Midia Năvodari, prin Legea nr. 159/2008, România a aderat la Acordul european privind transportul internațional al mărfurilor periculoase pe căile navigabile interioare (ADN), adoptat la Geneva la 26 mai 2000.

Prin raportare la art. 14 Ordonanța nr. 79/2000 privind regimul navigației pe Canalul Dunăre-Marea Neagră și Canalul Poarta Albă-Midia-Năvodari și având în vedere faptul că în anul 2008, prin Legea nr. 159/2008, România a aderat la Acordul european privind transportul internațional al mărfurilor periculoase pe căile navigabile interioare, precum și

față de lipsa unor prevederi care să condiționeze tranzitarea celor două canale, de către navele-tanc goale, de existența unui certificat de degazare și, implicit, de plata unui tarif în acest sens,

norma cuprinsă în art. 30 din Regula de navigație pe Canalul Dunăre-Marea Neagră și Canalul Poarta Albă-Midia-Năvodari, instituită în anul 2006 prin OMT 426/2006,

excedează cadrului normativ aplicabil transporturilor de mărfuri periculoase, precum și dispozițiilor art. 11 din Ordonanța Guvernului nr. 79/2000 privind regimul navigației pe Canalul Dunăre-Marea Neagră și Canalul Poarta Albă-Midia-Năvodari referitoare la tarifele aplicate pentru tranzitarea canalelor navigabile.

 

Documentaţia aferentă proiectului de act normativ include:

 

https://www.mt.ro/web14/transparenta-decizionala/consultare-publica/acte-normative-in-avizare/5767-omti07032025dtn

Atasamente

Vezi mai mult Descarca
06.03.2025

Ordin al ministrului transporturilor și infrastructurii pentru modificarea Anexei la Ordinul ministrului transporturilor, infrastructurii și comunicațiilor nr. 244/2020 privind aprobarea tarifelor pentru prestațiile de servicii specifice efectuate de Centrul Român pentru Pregătirea și Perfecționarea Personalului din Transporturi Navale -“CERONAV”

Data publicării: 05.03.2025
Data limită pentru primirea de propuneri/observaţii: 17.03.2025

Grup ţintă

Toate persoanele fizice sau juridice interesate pot transmite propuneri/opinii/sugestii cu privire la proiectul de act normativ.

Scurtă descriere

Având în vedere Hotărârea Consiliului de Conducere al CERONAV nr. 7/28.01.2025, prevederile art. 4 din Ordonanța nr. 33/30.01.2003 privind înființarea Centrului Român pentru Pregătirea și Perfecționare Personalului din Transporturi Navale – CERONAV, precum și art.12 alin (1) lit. m) din Anexa 1 la Hotărârea Guvernului nr. 449/10.04.2003 – Regulament de organizare și funcționare a Centrului Român pentru Pregătirea și Perfecționarea Personalului din Transporturi Navale – CERONAV, supunem spre aprobare, prin Ordin al Ministrului Transporturilor și Infrastructurii, următoarele:

Tarife cursuri obligatorii, în materie de siguranță maritimă, în conformitate cu ANEXA 3 la O.M.T. nr. 1252 din 13.08.2014 pentru aprobarea criteriilor minime de pregătire și perfecționare a personalului navigant maritim român și a sistemului de recunoaștere a brevetelor și certificatelor de capacitate și cu cerințele Convenției Internaționale privind Standardele de Instruire, Certificare și Efectuarea Serviciului de Cart pentru Navigatori (STCW) 1978, cu amendamentele în vigoare, astfel:

  1. Modificarea duratei de desfășurare a cursului obligatoriu GMDSS – GOC:

Ca urmare a actualizării programei analitice, astfel încât să fie în conformitate cu reglementările modelelor de curs IMO, durata cursului s-a modificat. Cursul se va desfășura pe parcursul a 120 de ore, în loc de 144 ore (la această dată), astfel:
Curs pentru obținerea unui Certificat de operator General radio in sistemul GMDSS – cod GMDSS – GOC, cu durată de 120 ore (în loc de 144 ore – la data prezentei), tarif 4.743 lei/ cursant.
Denumirea, codul și tariful acestui curs vor rămâne neschimbate.

  1. Modificarea denumirii și codului a 4 (patru) cursuri obligatorii, conform Anexei 1 (atașată).
    Ca urmare a actualizării programelor analitice, astfel încât să fie în conformitate cu reglementările modelelor de curs IMO, s-au modificat denumirile și codurile cursurilor enumerate în Anexa 1.
    Duratele de desfășurare, precum și tarifele cursurilor, vor rămâne neschimbate.

 

Documentaţia aferentă proiectului de act normativ include:

 

https://www.mt.ro/web14/transparenta-decizionala/consultare-publica/acte-normative-in-avizare/5759-omti04022025dtf1-2

Atasamente

Vezi mai mult Descarca
06.03.2025

Ordin al ministrului transporturilor și infrastructurii privind adoptarea amendamentelor necesare adaptării la progresul științific și tehnic, a prevederilor anexelor la Hotărârea Guvernului nr. 1326/2009 privind transportul mărfurilor periculoase în România

Data publicării: 03.03.2025
Data limită pentru primirea de propuneri/observaţii: 14.03.2025

Grup ţintă

Toate persoanele fizice sau juridice interesate pot transmite propuneri/opinii/sugestii cu privire la proiectul de act normativ.

Scurtă descriere

În prezent, transportul intern și internațional al mărfurilor periculoase se desfășoară în conformitate cu prevederile legislației internaționale reprezentată de Directiva 2008/68/CE, care are ca anexe modale, Regulamentul R.I.D., respectiv Acordurile A.D.R. pentru transportul rutier și A.D.N. pentru transportul pe canale navigabile interioare. Directiva menționată mai sus este deja transpusă în legislația națională prin HG nr. 1326/2009.

Având în vedere faptul că anexele la Directiva 2008/68/CE se modifică periodic datorită progresului științific și tehnic în domeniul transportului mărfurilor periculoase, Comisia Europeană a adoptat Directiva Delegată (UE) 2025/149 a Comisiei din 15 noiembrie 2024 de modificare a anexelor la Directiva 2008/68/CE a Parlamentului European și a Consiliului pentru a ține seama de progresul științific și tehnic.

Această Directivă (2008/68/CE) are ca anexe reglementările modale A.D.R, R.I.D și A.D.N, versiunile obligatorii de la 1 ianuarie 2025.

Motivul elaborării prezentului proiect de ordin îl constituie necesitatea transpunerii în dreptul intern a Directivei Delegate (UE) 2025/149, în conformitate cu art. 10 al HG nr. 1326/2009, care prevede că „amendamentele necesare pentru adaptarea anexelor la prezenta hotărâre la progresul științific și tehnic, inclusiv utilizarea tehnologiilor pentru localizare și urmărire, în domeniile reglementate de prezenta hotărâre, în special pentru a lua în considerare modificările aduse A.D.R, R.I.D. și A.D.N., se adoptă prin ordin al ministrului transporturilor și infrastructurii.”.

 

Documentaţia aferentă proiectului de act normativ include:

 

https://www.mt.ro/web14/transparenta-decizionala/consultare-publica/acte-normative-in-avizare/5755-hg03032025dtr-2

 

Atasamente

Vezi mai mult Descarca
06.02.2025

Ordin al ministrului transporturilor și infrastructurii pentru publicarea rectificării aduse Rezoluției MEPC.340(77) prin documentul MEPC 77/16/Add.1/Corr.2 al Organizației Maritime Internaționale din 4 noiembrie 2024

Data publicării: 04.02.2025

Data limită pentru primirea de propuneri/observaţii: 17.02.2025

Grup ţintă

Toate persoanele fizice sau juridice interesate pot transmite propuneri/opinii/sugestii cu privire la proiectul de act normativ.

Scurtă descriere

Pentru prezentul proiect de act normativ este necesară aprobarea sumei cu titlu de despăgubire, în valoare de 36.640,24 lei, pentru o suprafață totală de 108 mp reprezentând un drum, aflat în proprietatea privată a UAT Giurgiu, astfel cum rezultă din anexa nr. 2.

Organizația Maritimă Internațională (OMI), înființată prin Convenția de la Geneva din 1948, cu sediul la Londra, este instituția specializată din sistemul Națiunilor Unite în domeniul navigației maritime comerciale internaționale și are ca scop principal elaborarea cadrului juridic, tehnic și organizatoric pentru asigurarea siguranței navigației, securității navelor și a instalațiilor portuare și prevenirii poluării mediului marin de către nave. România este stat membru al acestei organizații ca urmare a aderării, prin Decretul Consiliului de Stat nr.114/1965, la Convenția de la Geneva din 1948 privind crearea OMI și în prezent este parte la toate convențiile internaționale principale privind siguranța maritimă, securitatea maritimă și prevenirea poluării mediului marin de către nave, adoptate sub egida organizației.
În vederea realizării scopurilor sale, OMI organizează conferințe internaționale și sesiuni ale Adunării statelor membre și ale comitetelor sale, pentru adoptarea convențiilor maritime, codurilor și rezoluțiilor în materie.
Convenția internațională din 1973 pentru prevenirea poluării de către nave, așa cum a fost modificată prin Protocolul din 1978 referitor la aceasta, cunoscută sub abrevierea MARPOL, include în prezent şase anexe şi este principala convenție internaţională privind prevenirea poluării mediului de către nave, atât din cauze care țin de operarea navelor, cât și din cauza unor accidente. România a aderat la MARPOL prin Legea nr. 6/1993.
Anexa VI la MARPOL – Reguli privind prevenirea poluării atmosferei de către nave a fost adoptată prin Protocolul din 1997 privind amendarea Convenției internaționale din 1973 pentru prevenirea poluării de către nave, așa cum a fost modificată prin Protocolul din 1978 referitor la aceasta. România a aderat la Protocolul din 1997 și implicit a acceptat anexa VI la MARPOL prin Legea nr. 269/2006. Menţionăm că anexa VI la MARPOL aşa cum a fost revizuită prin MEPC.328(76) a fost publicată în legislaţia naţională prin Ordinul viceprim-ministrului, ministrul transporturilor și infrastructurii, nr. 999/2022.
În conformitate cu regula 4 din anexa VI revizuită la MARPOL, Administrația unui stat parte poate permite utilizarea unor metode alternative de conformitate cel puţin la fel de eficace, din punctul de vedere al reducerii emisiilor, ca acelea prevăzute în anexa VI revizuită la MARPOL, inclusiv oricare dintre standardele specificate în regula 14, luând în considerare liniile directoare elaborate de către Organizaţie.
Utilizarea instalaţiilor de epurare a gazelor arse evacuate este considerată o metodă alternativă de conformitate frecvent aplicată în domeniul transporturilor maritime. În 2009, prin rezoluția MEPC.184(59), OMI a adoptat Liniile directoare din 2009 privind instalaţiile de epurare a gazelor arse, iar ulterior, ca urmare a progreselor tehnice continue și exigențelor tot mai sporite privind protecția mediului, aceste linii directoare au fost revizuite în 2015 şi 2021 prin rezoluția MEPC.259(68) și, respectiv, rezoluția MEPC.340(77). Liniile directoare privind instalaţiile de epurare a gazelor arse evacuate adoptate în 2009, 2015 şi 2021 au fost implementate prin Ordinul ministrului transporturilor nr. 139/2014, publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 153 din 3 martie 2014, cu modificările şi completările ulterioare.
Recent, prin documentul MEPC 77/16/Add.1/Corr.2 al OMI din 4 noiembrie 2024, a fost emisă rectificarea la Rezoluția MEPC.340(77). În consecință, este necesară introducerea în legislația națională a acestei rectificări aduse Rezoluției MEPC.340(77) prin emiterea unui nou ordin al ministrului de publicare a acesteia.
În temeiul prevederilor art. 4 alin. (1) din Ordonanța Guvernului nr. 42/1997 privind transportul maritim și pe căile navigabile interioare, republicată, cu modificările și completările ulterioare, Ministerul Transporturilor și Infrastructurii asigură ducerea la îndeplinire a obligațiilor ce revin statului din acordurile și convențiile internaționale din domeniul său de activitate, la care România este parte.

 

Documentaţia aferentă proiectului de act normativ include:

 

https://www.mt.ro/web14/transparenta-decizionala/consultare-publica/acte-normative-in-avizare/5725-omti03022025dtn

Atasamente

Vezi mai mult Descarca
06.02.2025

Ordin al ministrului transporturilor și infrastructurii pentru publicarea acceptării amendamentelor la Convenția internațională din 1978 privind standardele de pregătire a navigatorilor, brevetare/atestare și efectuare a serviciului de cart, adoptată la Londra la 7 iulie 1978 (STCW 1978), așa cum a fost amendată, adoptate de Organizația Maritimă Internațională prin Rezoluția MSC.540 (107) a Comitetului de siguranță maritimă din 8 iunie 2023

Data publicării: 04.02.2025

Data limită pentru primirea de propuneri/observaţii: 17.02.2025

Grup ţintă

Toate persoanele fizice sau juridice interesate pot transmite propuneri/opinii/sugestii cu privire la proiectul de act normativ.

Scurtă descriere

Organizaţia Maritimă Internaţională (OMI), cu sediul la Londra, activează ca agenţie specializată a Organizaţiei Naţiunilor Unite şi se ocupă cu elaborarea cadrului juridic, tehnic şi organizatoric privind navigaţia maritimă în apele internaţionale. Prin reglementările adoptate, OMI stabileşte cerinţele minime care se impun navelor comerciale care efectuează voiaje internaţionale, privind siguranţa navigaţiei, securitatea navelor şi a porturilor şi protecţia mediului, precum şi cerinţele privind modul de certificare şi pregătire a echipajelor ce îşi desfăşoară activitatea la bordul acestora. România a devenit membră a acestei organizaţii prin Decretul nr. 114/1965 şi în această calitate este parte la toate convenţiile internaţionale majore privind siguranţa navigaţiei şi prevenirea poluării de către navele maritime.

În vederea realizării scopurilor sale, OMI organizează conferințe internaționale și sesiuni ale Adunării statelor membre și ale comitetelor sale, pentru adoptarea convențiilor maritime, codurilor și rezoluțiilor în materie.

Una dintre cele mai importante convenţii privind siguranţa navei şi a echipajului este Convenţia internaţională privind standardele de pregătire a navigatorilor, brevetare/atestare şi efectuare a serviciului de cart, adoptată la Londra la 7 iulie 1978 (STCW 1978), la care România a aderat prin Legea nr.107/1992. Prevederile acestei Convenții sunt perfecționate continuu prin rezoluții de amendare, adoptate în cadrul sesiunilor Comitetului de siguranță maritimă (MSC) ale OMI; menționăm că toate amendamentele adoptate până în prezent au fost implementate în legislația națională prin acte normative specifice.

În data de 08 iunie 2023, prin Rezoluția MSC.540(107) a Comitetului de siguranță maritimă au fost adoptate noi amendamente la Convenția STCW 1978.

Aceste amendamente constau în adăugarea la paragraful 1 a unei noi definiţii după subparagraful 44 existent:

Definiții și precizări

La paragraful 1, se adaugă următoarea definiție nouă după subparagraful .44 existent:

„.45 Formular original înseamnă un formular în format de hârtie sau în format  electronic a oricărui certificat necesar prin Convenție, emis în formatul aprobat de Administrație, cu condiția ca informațiile minime, astfel cum sunt cerute la paragraful 4 al secțiunii A-I/2 din Codul STCW, să fie uşor accesibile.”

Regula I/2

Certificate și atestate

2 Alineatul 11 se înlocuiește cu următorul text, împreună cu nota de subsol asociată:

„11 Sub rezerva prevederilor regulamentului I/10, paragraful 5, orice certificate cerute de convenție trebuie să fie păstrate în formă originală la bordul navei pe care deținătorul execută serviciul la bord. Dacă se folosește un formular electronic *, datele minim necesare trebuie să fie accesibile așa cum este definit de Administrație în conformitate cu Codul STCW, care sunt necesare pentru inițierea unei proceduri de verificare„

_____________________________________________

* Vezi Linii directoare privind certificatele electronice ale navigatorilor (MSC.1/Circ.1665).”

Întrucât la 1 iulie 2024 au fost îndeplinite condițiile de acceptare a amendamentelor adoptate prin Rezoluția MSC.540(107) (prin așa numita procedură de acceptare tacită), în conformitate cu prevederile specifice ale Convenției STCW 1978 precizate în rezoluție, respectivele amendamente vor intra în vigoare pe plan internațional la 1 ianuarie 2025.

În temeiul prevederilor art. 4 alin. (1) din Ordonanța Guvernului nr. 42/1997 privind transportul maritim și pe căile navigabile interioare, republicată, cu modificările și completările ulterioare, precum și ale art. 9 alin. (4) din Hotărârea Guvernului nr. 370/2021, Ministerului Transporturilor și Infrastructurii, în calitatea sa de autoritate de stat în domeniul transportului maritim, elaborează și promovează acte normative și norme specifice aplicabile transportului maritim, urmărește aplicarea acestora și asigură ducerea la îndeplinire a obligațiilor ce revin statului din acordurile și convențiile internaționale la care România este parte.

 

Documentaţia aferentă proiectului de act normativ include:

 

https://www.mt.ro/web14/transparenta-decizionala/consultare-publica/acte-normative-in-avizare/5724-omti03022025dta-4

Atasamente

Vezi mai mult Descarca
06.02.2025

Ordin al ministrului transporturilor și infrastructurii pentru publicarea acceptării amendamentelor la Partea A din Codul privind pregătirea, brevetarea/atestarea și efectuarea serviciului de cart (Codul STCW), adoptate de Organizația Maritimă Internațională prin Rezoluția MSC.541(107) a Comitetului de siguranță maritimă din 8 iunie 2023

Data publicării: 04.02.2025

Data limită pentru primirea de propuneri/observaţii: 17.02.2025

Grup ţintă

Toate persoanele fizice sau juridice interesate pot transmite propuneri/opinii/sugestii cu privire la proiectul de act normativ.

Scurtă descriere

Organizaţia Maritimă Internaţională (OMI), cu sediul la Londra, activează ca agenţie specializată a Organizaţiei Naţiunilor Unite şi se ocupă cu elaborarea cadrului juridic, tehnic şi organizatoric privind navigaţia maritimă în apele internaţionale. Prin reglementările adoptate, OMI stabileşte cerinţele minime care se impun navelor comerciale care efectuează voiaje internaţionale, privind siguranţa navigaţiei, securitatea navelor şi a porturilor şi protecţia mediului, precum şi cerinţele privind modul de certificare şi pregătire a echipajelor ce îşi desfăşoară activitatea la bordul acestora. România a devenit membră a acestei organizaţii prin Decretul nr. 114/1965 şi în această calitate este parte la toate convenţiile internaţionale majore privind siguranţa navigaţiei şi prevenirea poluării de către navele maritime.
În vederea realizării scopurilor sale, OMI organizează conferințe internaționale și sesiuni ale Adunării statelor membre și ale comitetelor sale, pentru adoptarea convențiilor maritime, codurilor și rezoluțiilor în materie.
Una dintre cele mai importante convenţii privind siguranţa navei şi a echipajului este Convenţia internaţională privind standardele de pregătire a navigatorilor, brevetare/atestare şi efectuare a serviciului de cart, adoptată la Londra la 7 iulie 1978 (STCW 1978), la care România a aderat prin Legea nr.107/1992. Prevederile acestei Convenții sunt perfecționate continuu prin rezoluții de amendare, adoptate în cadrul sesiunilor Comitetului de siguranță maritimă (MSC) ale OMI; menționăm că toate amendamentele adoptate până în prezent au fost implementate în legislația națională prin acte normative specifice.
Recunoscând importanța stabilirii standardelor de competentă obligatorii detaliate şi a altor prevederi obligatorii necesare să se asigure că întregul personal navigant este educat şi instruit corespunzător, experimentat adecvat, calificat și competent pentru îndeplinirea sarcinilor lor într-o manieră care asigură siguranța vieții, proprietatea și securitatea pe mare precum și protecția mediului marin, în anul 1995, prin Conferința Părților la Convenția STCW 1978, prevederile cuprinse în anexa la respectiva convenție au fost complet revizuite, ocazie cu care s-a introdus în Convenția STCW 1978 obligativitatea respectării noului Cod privind pregătirea, brevetarea/atestarea și efectuarea serviciului de cart (Codul STCW), adoptat la aceeași conferință.
Codul STCW a fost acceptat de România prin art. 2 din Ordonanța Guvernului nr. 122/2000, aprobată prin Legea nr. 20/2001.
Codul STCW este structurat în două părți: Partea A intitulată „Standardele obligatorii în ceea ce privește dispozițiile din anexa la Convenția STCW”, și, respectiv, Partea B, intitulată „ Recomandări orientative privitoare la prevederile Convenției STCW și ale anexei acesteia” care cuprinde recomandările orientative menite să ajute Părțile la convenție, precum și pe cei implicați în aplicarea sau impunerea măsurilor preconizate de aceasta pentru transpunerea efectivă și deplină a convenției în practică, într-o maniera uniformă.
În data de 08 iunie 2023, prin Rezoluția MSC.541(107) a Comitetului de siguranță maritimă au fost adoptate noi amendamente la Convenția STCW 1978.
Aceste amendamente constau în înlocuirea alineatului (4) din secţiunea A-I/2 Certificate şi atestate cu următorul text „4. Folosind formate care pot fi diferite de cele stabilite în această secțiune, în conformitate cu regula I/2 alineatul (10), părțile se asigură că, în toate cazurile:
1 toate informațiile referitoare la identitatea și descrierea personală a titularului, inclusiv numele, data nașterii, fotografia și semnătura, împreună cu data la care a fost eliberat documentul, vor fi afișate pe aceeași parte a documentelor;
2 toate informațiile referitoare la capacitatea sau capacitățile în care titularul are dreptul să servească, în conformitate cu cerințele Administrației privind echipajul minim de siguranță, precum și orice limitări, sunt afișate în mod vizibil și ușor de identificat;

3 termenii „față”, „spate” și „verso”, astfel cum sunt menționați în prezentele dispoziții, nu se aplică certificatelor și atestatelor în format electronic; și
4. o stampilă oficială, fotografia și semnătura navigatorului nu sunt necesare pentru certificate și atestate în format electronic.”
Întrucât la 1 iulie 2024 au fost îndeplinite condițiile de acceptare a amendamentelor adoptate prin Rezoluția MSC.541(107) (prin așa numita procedură de acceptare tacită), în conformitate cu prevederile specifice ale Convenției STCW 1978 precizate în rezoluție, respectivele amendamente vor intra în vigoare pe plan internațional la 1 ianuarie 2025.
În temeiul prevederilor art. 4 alin. (1) din Ordonanța Guvernului nr. 42/1997 privind transportul maritim și pe căile navigabile interioare, republicată, cu modificările și completările ulterioare, precum și ale art. 9 alin. (4) din Hotărârea Guvernului nr. 370/2021, Ministerului Transporturilor și Infrastructurii, în calitatea sa de autoritate de stat în domeniul transportului maritim, elaborează și promovează acte normative și norme specifice aplicabile transportului maritim, urmărește aplicarea acestora și asigură ducerea la îndeplinire a obligațiilor ce revin statului din acordurile și convențiile internaționale la care România este parte.

 

Documentaţia aferentă proiectului de act normativ include:

 

https://www.mt.ro/web14/transparenta-decizionala/consultare-publica/acte-normative-in-avizare/5723-omti03022025dta-3

 

Atasamente

Vezi mai mult Descarca
06.02.2025

Ordin al ministrului transporturilor și infrastructurii privind publicarea acceptării amendamentelor la Codul maritim internațional pentru mărfuri solide în vrac (Codul IMSBC), adoptate de Organizația Maritimă Internațională prin Rezoluția MSC.539(107) a Comitetului de siguranță maritimă din 8 iunie 2023

Data publicării: 04.02.2025

Data limită pentru primirea de propuneri/observaţii: 17.02.2025

Grup ţintă

Toate persoanele fizice sau juridice interesate pot transmite propuneri/opinii/sugestii cu privire la proiectul de act normativ.

Scurtă descriere

Organizația Maritimă Internațională (OMI), înființată prin Convenția de la Geneva din 1948, cu sediul la Londra, este instituția specializată din sistemul Națiunilor Unite în domeniul navigației maritime comerciale internaționale și are ca scop principal elaborarea cadrului juridic, tehnic și organizatoric pentru asigurarea siguranței navigației, securității navelor și a instalațiilor portuare și prevenirii poluării mediului marin de către nave. România este stat membru al acestei organizații ca urmare a aderării, prin Decretul Consiliului de Stat nr.114/1965, la Convenția de la Geneva din 1948 privind crearea OMI și în prezent este parte la toate convențiile internaționale principale privind siguranța maritimă, securitatea maritimă și prevenirea poluării mediului marin de către nave, adoptate sub egida organizației.

În vederea realizării scopurilor sale, OMI organizează conferințe internaționale și sesiuni ale Adunării statelor membre și ale comitetelor sale, pentru adoptarea convențiilor maritime, codurilor și rezoluțiilor în materie.

Codul maritim internațional pentru mărfuri solide în vrac (Codul IMSBC) a fost adoptat în anul 2008 prin Rezoluția MSC.268(85) a Comitetului de siguranță maritimă (MSC) al OMI și a devenit obligatoriu, începând cu anul 2011, în baza prevederilor Capitolului VI din Convenția internațională din 1974 pentru ocrotirea vieții omenești pe mare (Convenția SOLAS 1974), convenție la care România a aderat prin Decretul Consiliului de Stat nr. 80/1979. Scopul acestui cod este acela de a asigura efectuarea în condiții de siguranță a transportului pe mare al mărfurilor solide în vrac și a depozitării acestora, prin furnizarea de informații cu privire la proprietățile mărfurilor solide în vrac, la riscurile asociate transportului anumitor tipuri de mărfuri solide în vrac, precum și de instrucțiuni cu privire la procedurile corespunzătoare ce trebuie urmate în timpul acestor activități.

Codul IMSBC a fost publicat prin Ordinul ministrului transporturilor nr. 1.177/2014 privind publicarea acceptării Codului maritim internațional pentru mărfuri solide în vrac (Codul IMSBC), adoptat de Organizația Maritimă Internațională prin Rezoluția MSC.268(85) a Comitetului de siguranță maritimă din 4 decembrie 2008.

Prevederile Codului IMSBC sunt perfecționate continuu prin rezoluții de amendare, adoptate în cadrul sesiunilor Comitetului MSC. Astfel în anii 2011, 2013, 2015  2017, 2019 și 2022, prin rezoluțiile MSC.318(89), MSC.354(92), MSC.393(95), MSC.426(98) MSC.462(101) și MSC.500(105), iar amendamentele astfel adoptate au fost acceptate și publicate prin Ordinul ministrului transporturilor nr. 1.387/2014, Ordinul ministrului transporturilor nr. 1.518/2014, Ordinul ministrului transporturilor nr. 1.420/2016, Ordinul ministrului transporturilor nr. 1.299/2018,  Ordinul ministrului transporturilor, infrastructurii și comunicațiilor nr. 1.950/2020, Ordinul ministrului transporturilor și infrastructurii nr. 1.463/2023.

Recent, în anul 2023, prin Rezoluția MSC.539(107), s-au adoptat noi amendamente la Codul IMSBC.

Practic textul Codului IMSBC a fost înlocuit integral cu textul existent în Anexa la Rezoluția MSC.539(107) a Comitetului de siguranță maritimă din 8 iunie 2023.

Întrucât la 1 iulie 2024 au fost îndeplinite condițiile de acceptare a amendamentelor la Codul IMSBC adoptate prin Rezoluția MSC.539(107) (prin așa-numita procedură de acceptare tacită), în conformitate cu prevederile specifice precizate în rezoluție, respectivele amendamente vor intra în vigoare pe plan internațional la data de 1 ianuarie 2025.

 

Ministerul Transporturilor și Infrastructurii, în calitatea sa de organ de specialitate al administrației publice centrale, ia măsuri de aplicare a convențiilor internaționale și a protocoalelor la respectivele convenții, din domeniul său de activitate, la care România este parte, și, implicit, a codurilor cu caracter obligatoriu în baza prevederilor respectivelor convenții.

 

Documentaţia aferentă proiectului de act normativ include:

 

https://www.mt.ro/web14/transparenta-decizionala/consultare-publica/acte-normative-in-avizare/5713-omti28012025dtn

Atasamente

Vezi mai mult Descarca
06.12.2024

Hotărâre de Guvern pentru reaprobarea caracteristicilor principale și a indicatorilor tehnico – economici pentru obiectivul de investiții „Reabilitare taluz afectat de alunecarea de teren (calamitate naturală) zona Cumpăna – mal stâng Canal Dunăre – Marea Neagră în proximitatea descărcătoarelor D20 și D21 – Lucrări în primă urgență”

Data publicării: 05.12.2024
Data limită pentru primirea de propuneri/observaţii: 16.12.2024

Grup ţintă

Toate persoanele fizice sau juridice interesate pot transmite propuneri/opinii/sugestii cu privire la proiectul de act normativ.

Scurtă descriere

Prin prezentul act normativ se propune aprobarea noilor indicatori tehnico – economici pentru investiția „Reabilitare taluz afectat de alunecarea de teren (calamitate naturală) zona Cumpăna – mal stâng Canal Dunăre – Marea Neagră în proximitatea descărcătoarelor D20 și D21 – Lucrări în primă urgență”, ceea ce va permite continuarea și finalizarea lucrărilor aflate în derulare.

Continuarea implementării măsurilor propuse prin expertizele tehnice este necesară cu celeritate pentru a:

– asigura circulația normală pe Canalul Dunăre – Marea Neagră;

– asigura libera circulație pe drumul de la cota +10,00;

– asigura stabilitatea taluzului CDMN în vedere protejării proprietăților private de la cota +61,00;

– reface drumurile de pe taluz CDMN

 

Documentaţia aferentă proiectului de act normativ include:

 

 

https://www.mt.ro/web14/transparenta-decizionala/consultare-publica/acte-normative-in-avizare/5647-hg05122024dtn

Vezi mai mult Descarca