Proiecte de acte normative

28.02.2024

Proiectul de Hotărâre de Guvern privind modificarea datelor de identificare și a valorilor de inventar ale bunurilor din domeniul public al statului, aflate în administrarea Ministerului Transporturilor si Infrastructurii și în concesiunea Companiei Naționale “Administrația Canalelor Navigabile” – S.A. Constanța, prevăzute în Anexa nr. 16 la Hotărârea Guvernului nr. 1.705/2006 pentru aprobarea inventarului centralizat al bunurilor din domeniul public al statului, ca urmare a reevaluării, a efectuării măsurătorilor cadastrale și a eliminării suprapunerilor cu Compania Națională „Administrația Porturilor Maritime” S.A.

Data publicării: 27.02.2024
Data limită pentru primirea de propuneri/observaţii: 11.03.2024

Grup ţintă

Toate persoanele fizice sau juridice interesate pot transmite propuneri/opinii/sugestii cu privire la proiectul de act normativ.

Scurtă descriere

Proiectul de act normativ se referă la modificările intervenite asupra inventarului bunurilor ce alcătuiesc domeniul public al statului, aflate în administrarea Ministerului Transporturilor și Infrastructurii și concesiunea Companiei Naţionale Administraţia Canalelor Navigabile S.A. Constanţa

Documentaţia aferentă proiectului de act normativ include:

 

https://www.mt.ro/web14/transparenta-decizionala/consultare-publica/acte-normative-in-avizare/5135-hg23022024dapsi

Atasamente

Vezi mai mult Descarca
07.02.2024

Proiectul de Hotărâre de Guvern pentru aprobarea indicatorilor tehnico-economici ai obiectivului de investiții “Reabilitarea și modernizarea infrastructurii portuare în portul Drobeta Turnu Severin”

Data publicării: 05.02.2024

Data limită pentru primirea de propuneri/observaţii: 16.02.2024

Grup ţintă

Toate persoanele fizice sau juridice interesate pot transmite propuneri/opinii/sugestii cu privire la proiectul de act normativ.

Scurtă descriere

Dezvoltarea traficului de mărfuri în portul comercial Drobeta Turnu Severin este strâns legată de condițiile de operare a mărfurilor, condițiile de staționare și siguranță a navelor, facilitățile pe care infrastructura portuară le poate oferi în orice anotimp și legătura portului cu rețeaua de drumuri locale și naționale.

Reabilitarea cheului vertical existent va conduce la dezvoltarea traficului de mărfuri în port. Reabilitarea și modernizarea infrastructurii portuare va asigura condiții de lucru optime, derularea în condiții normale a activităților specifice precum și crearea de noi locuri de muncă, creșterea veniturilor populației (din salarii și/sau activități conexe), creșterea contribuției fiscale la nivel local (implicit dezvoltare locală și regională).

 

Documentaţia aferentă proiectului de act normativ include:

https://www.mt.ro/web14/transparenta-decizionala/consultare-publica/acte-normative-in-avizare/5081-hg31012024dtn

Atasamente

Vezi mai mult Descarca
07.02.2024

Proiectul de Hotărâre de Guvern privind aprobarea bugetului de venituri și cheltuieli pe anul 2024 al Companiei Naționale „Administrația Canalelor Navigabile” – S.A. aflată sub autoritatea Ministerului Transporturilor și Infrastructurii

Data publicării: 05.02.2024

Data limită pentru primirea de propuneri/observaţii: 16.02.2024

Grup ţintă

Toate persoanele fizice sau juridice interesate pot transmite propuneri/opinii/sugestii cu privire la proiectul de act normativ.

Scurtă descriere

În conformitate cu prevederile art. 4, alin. 1, lit. a) din Ordonanța Guvernului nr. 26/2013 privind întărirea disciplinei financiare la nivelul unor operatori economici la care statul sau unitățile administrativ-teritoriale sunt acționari unici ori majoritari sau dețin direct ori indirect o participație majoritară, cu modificările şi completările ulterioare, bugetul de venituri și cheltuieli pe anul 2024 al Companiei Naționale „Administrația Canalelor Navigabile”- S.A.  urmează sa fie aprobat prin Hotărâre de Guvern.

Realitatea datelor prezentate în proiectul bugetului de venituri și cheltuieli  pe anul 2024, aparține Ministerului Transporturilor și Infrastructurii și organelor de conducere ale Companiei Naționale „Administrația Canalelor Navigabile”- S.A. aflată sub autoritatea Ministerului Transporturilor și Infrastructurii.

Proiectul bugetului de venituri și cheltuieli pe anul 2024 al Companiei Naționale „Administrația Canalelor Navigabile” – S.A. a fost avizat de către membrii  Consiliului de Administrație prin Hotărârea nr. 3/11.01.2024 și stabilit de către Adunarea Generală Ordinară a Acționarilor prin Hotărârea nr.2 din 25.01.2024.

În conformitate cu art.6 alin. (1) din Ordonanța Guvernului nr. 26/2013, proiectul de buget de venituri și cheltuieli pe anul 2024 a fost supus consultării Sindicatului Unit Dunăre – Marea Neagră.

Precizăm că sumele sunt actualizate conform filei de buget aprobată de ordonatorul principal de credite din cadrul Ministerului Transporturilor și Infrastructurii.

 

Documentaţia aferentă proiectului de act normativ include:

 

https://www.mt.ro/web14/transparenta-decizionala/consultare-publica/acte-normative-in-avizare/5086-hg02022024dgc

Atasamente

Vezi mai mult Descarca
01.02.2024

Proiectul de Hotărâre de Guvern privind înscrierea în inventarul centralizat al bunurilor din domeniul public al statului a unor bunuri imobile, darea acestora în administrarea Ministerului Transporturilor și Infrastructurii și în concesiunea Companiei Naționale „Administrația Porturilor Maritime” S.A. Constanța, ca urmare a finalizării obiectivului de investiție „POD RUTIER LA KM 0+540 AL CANALULUI DUNĂRE -MAREA NEAGRĂ ȘI LUCRĂRI AFERENTE INFRASTRUCTURII RUTIERE ȘI DE ACCES ÎN PORTUL CONSTANȚA

Data publicării: 30.01.2024
Data limită pentru primirea de propuneri/observaţii: 09.02.2024

Grup ţintă
Toate persoanele fizice sau juridice interesate pot transmite propuneri/opinii/sugestii cu privire la proiectul de act normativ.

Scurtă descriere

Prezentul proiect de act normativ va conduce la modificarea anexei nr. 16 la Hotărârea Guvernului nr. 1705/2006 pentru aprobarea inventarului centralizat al bunurilor din domeniul public al statului.

Documentaţia aferentă proiectului de act normativ include:

Instrument motivare
Textul complet al proiectului actului respectiv
Anexa

https://www.mt.ro/web14/transparenta-decizionala/consultare-publica/acte-normative-in-avizare/5073-hg29012024dapsi

Atasamente

Vezi mai mult Descarca
22.01.2024

Proiectul de Hotărâre de Guvern pentru aprobarea indicatorilor tehnico-economici ai obiectivului de investiții “Dragaj de investiții în porturile maritime”

Data publicării: 22.01.2024
Data limită pentru primirea de propuneri/observaţii: 30.01.2024

Grup ţintă
Toate persoanele fizice sau juridice interesate pot transmite propuneri/opinii/sugestii cu privire la proiectul de act normativ.

Scurtă descriere

Prin realizarea proiectului, adâncimea șenalelor de acces, a bazinelor de manevră și a bazinelor aferente danelor de operare vor fi aduse până la cotele proiectate, conform adâncimii de fundare a cheurilor respective, în scopul asigurării condițiile necesare pentru operare. Se vor extinde zonele navigabile prin crearea de șenale/bazine în zonele care în prezent au adâncimi naturale, îmbunătățind astfel condițiile de navigație, siguranța navigației și vor crea condiții pentru creșterea traficului de marfă.

Documentaţia aferentă proiectului de act normativ include:

Instrument motivare
Textul complet al proiectului actului respectiv

https://www.mt.ro/web14/transparenta-decizionala/consultare-publica/acte-normative-in-avizare/5066-hg19012024dtn

Atasamente

Vezi mai mult Descarca
20.12.2023

Proiectul de Ordin comun al ministrului transporturilor și infrastructurii și ministrului sănătății nr. 1151/1752/03.09.2021 pentru aprobarea cadrului general privind examinarea medicală și psihologică a personalului cu atribuții în siguranța transporturilor

Data publicării: 13.12.2023

Data limită pentru primirea de propuneri/observaţii: 27.12.2023

 

Grup ţintă

Toate persoanele fizice sau juridice interesate pot transmite propuneri/opinii/sugestii cu privire la proiectul de act normativ.

 

Scurtă descriere

Luând în considerare:

– prevederile art.11, alin.(2) şi (3) şi art. 13  din Legea nr.67/2015 pentru aprobarea  Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr.8/2013 privind reorganizarea reţelei sanitare proprii a Ministerului Transporturilor şi pentru modificarea Legii nr. 95/2006 privind reforma în domeniul sănătăţii, publicată în Monitorul Oficial al României nr. 242/09.04.2015, respectiv necesitatea elaborării legislaţiei secundare în domeniul specific al siguranţei transporturilor, prin  emiterea de ordin al ministrului transporturilor și infrastructurii care să reglementeze normele privind procedura de agreare a unităţilor medicale şi/ sau psihologice care efectuează examinări pentru personalul cu atribuţii în siguranţa transporturilor, eliberarea cerificatului de agreare pentru unităţile medicale şi/sau psihologice specializate în siguranţa transporturilor, normele privind procedura de control la unităţile medicale sau psihologice şi persoanele desemnate să efectueze controlul, precum şi tarifele pentru agreare, avizare anuală şi preschimbarea certificatului, funcţiile din siguranţa transporturilor pentru care sunt necesare avizele de aptitudine medicală şi/sau psihologică, stabilirea normelor metodologice privind examinările clinice de specialitate, investigaţiile paraclinice şi analizele de laborator, probele funcţionale şi testele necesare obţinerii avizelor de aptitudine medicală şi psihologică, precum şi periodicitatea examinărilor medicale şi psihologice pentru funcţiile specifice din siguranţa transporturilor,

– dispozițiile prevăzute la art. 23 din Directiva (UE) 2017/2397 a Parlamentului European și a Consiliului din 12 decembrie 2017 privind recunoașterea calificărilor profesionale în domeniul navigației interioare și de abrogare a Directivelor 91/672/CCE și 96/50/CE ale Consiliului, prin care s-a introdus obligația eliberării certificatelor de calificare numai persoanelor care au nivelurile minime de competență, vârsta minimă și îndeplinesc standardele de capacitate din punct de vedere medical,

– adresa Oficiului Național al Registrului Comerțului nr.863.459/40018 din data de 18.11.2021    și adresa Institutului Național de Statistică – Direcția Generală de Exploatare și Gestionare a Surselor de Date Statistice nr.  831.386/44994/09.11.2021, prin care se precizează că, în cadrul clasei CAEN 8690 ”Alte activități referitoare la sănătatea umană”, există o subclasă elementară, respectiv 8690.18 ”Servicii de sănătate mintală” care include servicii furnizate de persoane autorizate, altele decât medici: – servicii de sănătate mintală furnizate de psihoanaliști, psihologi și psihoterapeuți, mențiune care nu se regăsește pe portalul legislativ,

– având în vedere situația unităților medicale publice, care potrivit Legii 95/2006, privind reforma în domeniul sănătății, republicată, sunt instituții publice finanțate din venituri proprii, precum și  prevederile legale ale OUG.80/2022, prin care se suspendă ocuparea prin concurs        a posturilor din instituțiile publice, coroborat cu prevederile art.30 din Codului muncii, care impun organizarea de concursuri pentru orice post vacant,

– având în vedere datele, rezultatele și aspectele reliefate în urma studiului privind evaluarea stărilor de fapt caracteristice siguranței rutiere, din perspectiva analizei exploratorii a datelor statistice privind accidentele de circulație cu victime înregistrate în perioada 2017-2021, cu accent deosebit pe evidențierea ratei de implicare cu vinovăție a diferitelor categorii de participanți la trafic,

– recunoașterea că cele constatate pe parcursul aplicării prevederilor actelor normative în vigoare, cu referire expresă la activitatea de control, vizând verificarea îndeplinirii condițiilor inițiale, precum și ale celor de efectuare a examinărilor medicale/psihologice de către unităţile agreate, au reliefat o serie de disfuncţionalităţi, care susțin necesitatea/oportunitatea îmbunătățirii/ actualizării reglementărilor privind procedurile de comunicare/documentare, precum și ale celor ce țin de agrearea/avizarea unităţilor medicale şi/sau psihologice pentru efectuarea examinărilor medicale și/sau psihologice în siguranța transporturilor,

– observațiile și propunerilor formulate de partenerii sociali în urma consultărilor desfășurate pe tot parcursul procesului de elaborare a proiectului de modificare și completare a Ordinului comun al ministrului transporturilor și infrastructurii și ministrului sănătății nr.1151/1752/03.09.2021 pentru aprobarea cadrului general privind examinarea medicală             și psihologică a personalului cu atribuții în siguranța transporturilor,

Propunem aprobarea prezentului ordin pentru modificarea și completarea Ordinului comun al ministrului transporturilor și infrastructurii și ministrului sănătății nr.1151/1752/03.09.2021 pentru aprobarea cadrului general privind examinarea  medicală și psihologică a personalului     cu atribuții în siguranța transporturilor, din următoarele considerente:

  1. necesitatea actualizării listei funcțiilor din siguranța navigației fluviale și a periodicității efectuării examenelor medicale și psihologice pentru aceste funcții, în conformitate cu dispozițiile Directivei (UE) 217/2397, prin înlocuirea anexei aferente di cuprinsul ordinului în vigoare;
  2. necesitatea alinierii la normele europene privind periodicitatea efectuării examenelor medicale/psihologice pentru personalul din transportul naval, prin actualizarea dispozițiilor corespunzătoare din cuprinsul ordinului comun în vigoare;
  3. optimizarea și/sau reflectarea cerințelor actualizate ce țin de onorarea/documentarea cererilor/procedurilor de agreare/avizare, prin actualizarea/modificarea anexelor la ordinul în vigoare, cuprinzând formularele aferente administrării activităților specifice, vizând inclusiv necesitatea creării premiselor indispensabile digitalizării, respectiv implementării unei aplicații informatice de înregistrare/procesare a cererilor de autorizare/avizare, precum și de eliberare a avizelor de aptitudini de către unitățile agreate, vizând inclusiv automatizarea activităților de monitorizare și administrare a activităților aferente;
  4. necesitatea actualizării prevederilor referitoare la sistemul de management al calității aplicabil unităților medicale – standardul SR EN ISO 9001/2015;
  5. facilitarea angajării privind înlocuirea medicilor din comisiile medicale, inclusiv prin contracte de prestări servicii încheiate conform legii, din considerente ce țin de recunoașterea imposibilității angajării medicilor în baza unor contracte de muncă în anumite situații, perioade de timp sau anumite posturi;
  6. statuarea posibilității ca medicii din cadrul ambulatoriilor de specialitate să poată desfășura activitățile specifice atât în cadrul cât și în afara normei de bază, în conformitate și cu respectarea dispozițiilor legale aplicabile în materie;
  7. crearea condițiilor legale pentru ca entitatea agreată să poată stabili, și să-și asume în consecință, programul de activități al comisiei medicale și al psihologilor în funcție de necesarul real, identificat în baza cererii și ofertei specifice pieței;
  8. instituirea obligativității raportării de către comisiile medicale a emiterii avizelor medicale de inaptitudine la Direcția Medicală din cadrul Ministerului Transporturilor și Infrastructurii;
  9. necesitatea perfectării și respectiv nominalizării exhaustive a formelor de organizare a entităților agreate să efectueze examinări medicale/psihologice;
  10. necesitatea reconsiderării măsurilor administrative aplicabile în cazul constatării nerespectării normelor privind obligațiile unităților medicale și/sau psihologice agreate;
  11. simplificarea documentării solicitărilor de acordare a avizelor anuale;
  12. menținerea datelor de identificare univocă ale entităților medicale/psihologice agreate, prin eliberarea de certificate de agreare cu valabilitate nedeterminată, în mod condiționat de menținerea condițiilor inițiale, precum și ale celor de efectuare a examinărilor medicale/psihologice, certificate prin avize anuale solicitate/acordate în condițiile legii.

 

Documentaţia aferentă proiectului de act normativ include:

 https://www.mt.ro/web14/transparenta-decizionala/consultare-publica/acte-normative-in-avizare/4721-omti13122023dm

Atasamente

Vezi mai mult Descarca
20.12.2023

Proiectul de Ordin al ministrului transporturilor și infrastructurii privind aprobarea hărților strategice de zgomot pentru zona Constanța a portului Constanța

Data publicării: 08.12.2023

Data limită pentru primirea de propuneri/observaţii: 19.12.2023

Grup ţintă

Toate persoanele fizice sau juridice interesate pot transmite propuneri/opinii/sugestii cu privire la proiectul de act normativ.

 

Scurtă descriere

Legea nr. 121/2019 privind evaluarea şi gestionarea zgomotului ambiant, cu modificările și completările ulterioare, în vigoare de la 26 iulie 2019, transpune în legislația națională, prevederile Directivei 2002/49/CE a Parlamentului European şi a Consiliului din 25 iunie 2002 privind evaluarea şi gestiunea zgomotului ambiental, publicată în Jurnalul Oficial al Comunităţilor Europene (JOCE), seria L, nr. 189 din 18 iulie 2002, şi ale anexei la Directiva (UE) 2015/996 a Comisiei din 19 mai 2015 de stabilire a unor metode comune de evaluare a zgomotului, în conformitate cu Directiva 2002/49/CE a Parlamentului European şi a Consiliului, publicată în Jurnalul Oficial al Uniunii Europene (JOUE), seria L, nr. 168 din 1 iulie 2015.

Această lege abordează unitar la nivel naţional evitarea, prevenirea sau reducerea efectelor dăunătoare, inclusiv a disconfortului, cauzate de expunerea populaţiei la zgomotul ambiant, prin implementarea progresivă a următoarelor măsuri:

– determinarea expunerii la zgomotul ambiant, prin realizarea cartării zgomotului cu metodele de evaluare prevăzute în prezenta lege;

– asigurarea accesului publicului la informaţiile cu privire la zgomotul ambiant şi la efectele sale;

 adoptarea, pe baza rezultatelor cartării zgomotului, a planurilor de acţiune pentru prevenirea şi reducerea zgomotului ambiant, unde este cazul, în special acolo unde nivelurile de expunere pot cauza efecte dăunătoare asupra sănătăţii umane, şi pentru a menţine nivelurile zgomotului ambiant sub valorile- limită, în situaţia în care acestea nu sunt depăşite.

Prin anexa nr. 3 la Ordinul comun al Ministerului Mediului Apelor și Pădurilor și Ministerului Transporturilor şi Infrastructurii nr. 1928/1544/2022 privind stabilirea drumurilor principale, căilor ferate principale şi a porturilor, aflate în administrarea Companiei Naţionale de Administrare a Infrastructurii Rutiere – S.A., Companiei Naţionale de Căi Ferate „CFR” – S.A., Companiei Naţionale „Administraţia Porturilor Maritime” – S.A. Constanţa, Companiei Naţionale „Administraţia Porturilor Dunării Maritime” – S.A. Galaţi şi a Companiei Naţionale „Administraţia Porturilor Dunării Fluviale” – S.A. Giurgiu, pentru care există obligaţia realizării hărţilor strategice de zgomot şi a

planurilor de acţiune au fost stabilite principalele porturi aflate în administrarea Companiei Naţionale „Administraţia Porturilor Maritime” – S.A. Constanța pentru care există obligaţia realizării hărţilor strategice de zgomot.

Înainte ca autoritatea centrală pentru protecția mediului să realizeze raportarea către Comisia Europeană, în conformitate cu prevederile art. 65 lit. d) din Legea 121/2019 privind evaluarea și gestionarea zgomotului ambiant, datele aferente hărţilor strategice de zgomot elaborate pentru porturile aflate în administrarea Companiei Naţionale „Administraţia Porturilor Maritime”  S.A. Constanța, se aprobă prin ordin al conducătorului autorității centrale pentru transporturi.

Elaborarea hărților strategice de zgomot pentru zona Constanța a portului Constanța s-a realizat în cadrul contractului încheiat între C.N. Administrația Porturilor Maritime S.A. Constanța și SC ENVIRO CONSULT SRL, societate care este atestată ca expert nivel principal EGZA, iar personalul responsabil de îndeplinirea contractului și realizarea planurilor de acțiune este atestat ca expert nivel principal EGZA (https://regexp.ro/pages/lista-experti).

Precizăm faptul că hărţile strategice de zgomot întocmite de către C.N. Administrația Porturilor Maritime S.A. Constanța, pentru zona Constanța a portului Constanța, au fost analizate și evaluate de către Comisia constituită la nivelul Agenției pentru Protecția Mediului Constanța, care a constatat faptul că documentele depuse respectă precederile legislației actualizate privind evaluarea și gestionarea zgomotului ambiant, conform cerințelor minime prevăzute în anexa nr. 4 din Legea nr. 121/2019 privind evaluarea şi gestionarea zgomotului ambiant, cu modificările și completările ulterioare și comunicate prin adresa nr. 8889/18.08.2023 – anexată).

Menționăm faptul că din motive tehnico – redacționale și din cauza complexității acestor documente nu considerăm necesară publicarea acestora în Monitorul Oficial al României, Partea I.

Hărțile strategice de zgomot revizuite se găsesc postate pe pagina de internet a Companiei Naționale “Administraţia Porturilor Maritime” – S.A. Constanța (www.portofconstantza.com).

 

Documentaţia aferentă proiectului de act normativ include:

https://www.mt.ro/web14/transparenta-decizionala/consultare-publica/acte-normative-in-avizare/4993-omti08122023dtn-2

Atasamente

Vezi mai mult Descarca
31.10.2023

Proiectul de Ordin al ministrului transporturilor și infrastructurii privind aprobarea Regimului de acceptanță a trenurilor de marfă în stațiile de cale ferată care deservesc porturile maritime Constanța

Data publicării: 25.10.2023
Data limită pentru primirea de propuneri/observaţii: 06.11.2023

Grup ţintă

Toate persoanele fizice sau juridice interesate pot transmite propuneri/opinii/sugestii cu privire la proiectul de act normativ.

Scurtă descriere

CNCF „CFR” – S.A., în calitate de administrator al infrastructurii feroviare publice, realizează atât alocarea capacității de infrastructură, în conformitate cu prevederile Legii 202/2016, cu modificările și completările ulterioare, cât și managementul traficului feroviar.

În multe situații se constată perturbarea traficului feroviar, generată de numărul crescut de trenuri de marfă în relația cu Ucraina, în special pe secțiile de circulație care converg spre stațiile de cale ferată care deservesc porturile maritime Constanța.

Cauza acestor situații o constituie lipsa corelării între ritmul de încărcare a vagoanelor cu cel al posibilității reale de descărcare de către operatorii portuari (în condițiile în care aceștia descarcă mărfuri atât din trenuri, cât și din autovehicule și barje). În situația actuală există mai mulți operatori de transport feroviar de marfă (care de multe ori transportă pentru aceeași navă sau aceeași dană de descărcare), și mai mulți operatori portuari, iar între acești actori ai pieței nu există, de regulă, relații contractuale (fiecare dintre ei având contract cu un agent economic care face operațiuni de cumpărare – vânzare, iar uneori și alte firme de import export intervin pe acest lanț).

Lipsa corelării descrisă mai sus și programarea în circulație a multor trenuri care nu au posibilitatea imediată de operare în port generează situații frecvente de așteptare prelungită a primirii trenurilor la operare, staționarea trenurilor făcându-se atât în stații din parcurs cât și în stațiile de cale ferată care deservesc porturile maritime Constanța.

De asemenea, prin faptul că stațiile de cale ferată deservesc mai multe dane portuare, la care se operează de multe ori mărfuri diferite, blocarea cu trenuri care așteaptă descărcarea sau încărcarea a liniilor de primire-expediere a respectivelor stații afectează pe toți operatorii portuari deserviți de stația respectivă.

Pentru a se optimiza activitatea de programare și circulație a trenurilor având ca destinație stațiile care deservesc porturile maritime, CNCF „CFR” – S.A. a demarat o activitate de analiză împreună cu Administrația Porturilor Maritime Constanța, operatorii portuari și operatorii de transport, având ca urmare proiectarea și implementarea unei aplicații informatice pentru programarea circulației trenurilor spre port – denumită IMComm. Prin această aplicație informatică operatorii de transport introduc date privind trenurile pe care doresc să le programeze spre stațiile care deservesc porturi, iar operatorii portuari confirmă data și ora la care pot primi trenurile la operare. În acest fel, se urmărește optimizarea programării circulației trenurilor prin evitarea programării celor care nu au posibilitate de operare în port.

După o fază de testare, CNCF „CFR” – S.A. și toți factorii implicați au decis implementarea acestei aplicații la data de 01 august 2016, rezultatele fiind promițătoare.

Toți factorii implicați în acest proces, și în special operatorii de transport feroviar (care sunt cei mai afectați de situația existentă, prin costurile suplimentare generate de staționarea îndelungată a trenurilor în parcurs) au evidențiat necesitatea actualizării cadrului normativ existent, respectiv emiterea unui ordin de ministru care să reglementeze utilizarea aplicației IMComm, precum și adoptarea unor măsuri de ordin pecuniar care să prevină și să combată comportamentul abuziv al unora dintre factorii implicați în proces.

Scopul actului normativ reprezintă realizarea obiectivelor privind optimizarea proceselor legate de:

  1. programarea circulației trenurilor de marfă care au ca destinație una dintre stațiile care deservesc porturile maritime Constanța;
  2. derularea traficului feroviar de marfă spre și dinspre stațiile care deservesc porturile maritime Constanța;
  3. diminuarea staționării materialului rulant feroviar pe liniile din stațiile care deservesc porturile maritime Constanța;
  4. efectuarea manevrelor necesare pentru introducerea și scoaterea vagoanelor de la fronturile unde efectuează operațiuni de încărcare-descărcare operatorii portuari din porturile maritime Constanța;
  5. efectuarea operațiunilor de încărcare-descărcare de către operatorii portuari din porturile maritime Constanța.

 

Documentaţia aferentă proiectului de act normativ include:

https://www.mt.ro/web14/transparenta-decizionala/consultare-publica/acte-normative-in-avizare/4905-omti25102023dtf

 

Atasamente

Vezi mai mult Descarca