Proiectul de Ordin al ministrului transporturilor și infrastructurii pentru publicarea acceptării amendamentelor la anexa Protocolului din 1997 privind amendarea Convenției internaționale din 1973 pentru prevenirea poluării de către nave, așa cum a fost modificată prin Protocolul din 1978 referitor la aceasta – Amendamente la Anexa VI la MARPOL – (Zona de control al emisiilor oxizilor de sulf (SOx) din Marea Mediterană și al emisiilor de particule fine în suspensie) și (Instalații de recepție regionale în apele arctice, informații care trebuie incluse în nota de livrare a buncărului (BDN) și informații care trebuie să fie transmise către baza de date a OMI privind consumul combustibilul lichid al navelor), adoptate de Organizația Maritimă Internațională prin Rezoluția MEPC.361(79), respectiv Rezoluția MEPC.362(79) a Comitetului pentru protecția mediului marin din 16 decembrie 2022
Data publicării: 08.03.2024
Data limită pentru primirea de propuneri/observaţii: 19.03.2024
Grup ţintă
Toate persoanele fizice sau juridice interesate pot transmite propuneri/opinii/sugestii cu privire la proiectul de act normativ.
Scurtă descriere
Organizația Maritimă Internațională (OMI), înființată prin Convenția de la Geneva din 1948, cu sediul la Londra, este instituția specializată din sistemul Națiunilor Unite în domeniul navigației maritime comerciale internaționale și are ca scop principal elaborarea cadrului juridic, tehnic și organizatoric pentru asigurarea siguranței navigației, securității navelor și a instalațiilor portuare și prevenirii poluării mediului marin de către nave. România este stat membru al acestei organizații ca urmare a aderării, prin Decretul Consiliului de Stat nr.114/1965, la Convenția de la Geneva din 1948 privind crearea OMI și în prezent este parte la toate convențiile internaționale principale privind siguranța maritimă, securitatea maritimă și prevenirea poluării mediului marin de către nave, adoptate sub egida organizației.
În vederea realizării scopurilor sale, OMI organizează conferințe internaționale și sesiuni ale Adunării statelor membre și ale comitetelor sale, pentru adoptarea convențiilor maritime, codurilor și rezoluțiilor în materie.
Convenţia internaţională din 1973 pentru prevenirea poluării de către nave, aşa cum a fost modificată prin Protocolul din 1978 referitor la aceasta, cunoscută sub abrevierea MARPOL 73/78, este cea mai importantă convenţie privind prevenirea poluării mediului marin de către nave, atât din cauze care ţin de operarea navelor, cât şi din cauza unor accidente. România a aderat la MARPOL 73/78 prin Legea nr. 6/1993.
Anexa VI – Reguli privind prevenirea poluării atmosferei de către nave a fost adoptată prin Protocolul din 1997 privind amendarea Convenţiei internaţionale din 1973 pentru prevenirea poluării de către nave, aşa cum a fost modificată prin Protocolul din 1978 referitor la aceasta. România a aderat la Protocolul din 1997 şi implicit a acceptat Anexa VI la MARPOL 73/78 prin Legea nr. 269/2006, iar punerea în aplicare a prevederilor acestei Anexe se face în conformitate cu Normele metodologice aprobate prin Hotărârea Guvernului nr.1105/2007, cu modificările și completările ulterioare.
În conformitate cu art. 38(a) al Convenţiei privind crearea OMI, referitor la funcţiile conferite Comitetului pentru protecţia mediului marin (MEPC) prin convenţiile internaţionale pentru prevenirea şi controlul poluării marine, acest comitet poate adopta rezoluţii prin care se modifică textul convenţiilor sau anexelor la acestea.
În conformitate cu art. 16 al Convenţiei MARPOL din 1973, cu art. VI al Protocolului din 1978 şi cu art. 4 al Protocolului din 1997 care specifică împreună procedura de amendare, MEPC poate adopta amendamente la anexele convenţiei şi la apendicele acestora.
De asemenea, în conformitate cu art. 16(2)(f)(iii) şi ale art. 16(2)(g)(ii) din Convenţiei MARPOL din 1973, MEPC poate stabili ca amendamentele să se considere ca fiind acceptate la o anumită dată (prin așa-numita procedură simplificată de acceptare tacită), cu excepţia cazului în care înainte de această dată, cel puţin o treime din Părți sau Părţile ale căror flote comerciale reprezintă în total nu mai puţin de 50% din tonajul brut al flotei comerciale mondiale, vor fi comunicat OMI obiecțiunile lor la aceste amendamente.
Întrucât la 1 noiembrie 2023 au fost îndeplinite condițiile de acceptare a amendamentelor la Convenţiei MARPOL din 1973 adoptate prin Rezoluția MEPC.361(79) respectiv Rezoluția MEPC.362(79) (prin așa numita procedură de acceptare tacită), respectivele amendamente vor intra în vigoare pe plan internațional la 1 mai 2024, în conformitate cu prevederile specifice ale Convenției SOLAS 1974 precizate în rezoluții.
În sesiunea șaptezeci și nouă a Comitetul pentru protecţia mediului marin al OMI,care a avut loc in decembrie 2022, au fost adoptate rezoluțiile MEPC.361(79) – (Zona de control al emisiilor oxizilor de sulf (SOx) din Marea Mediterană și al emisiilor de particule fine în suspensie) respectiv MEPC.362(79) – (Instalații de recepție regionale în apele arctice, informații care trebuie incluse în nota de livrare a buncărului (BDN) și informații care trebuie să fie transmise către baza de date a OMI privind consumul combustibilul lichid al navelor), care fac obiectul prezentului proiect de Ordin și care aduc amendamente la:
- Regula 14 – Oxizi de sulf (SOx) şi particule fine în suspensie
- Regula 17- Instalaţii de primire
De asemenea, pentru conformitate, tot prin aceaste rezoluții se aduc modificări și la:
- Apendicele V – Informaţii care trebuie să fie incluse în nota de livrare a buncherului (Regula 18.5);
- Apendicele VII – Zonele de control al emisiilor (regulile 13.6 şi 14.3);
- Apendicele IX – Informaţiile care trebuie transmise către Baza de date a OMI privind consumul de combustibil lichid al navelor (regula 27).
Documentaţia aferentă proiectului de act normativ include:
Atasamente
Proiectul de Hotărâre de Guvern privind modificarea datelor de identificare și a valorilor de inventar ale bunurilor din domeniul public al statului, aflate în administrarea Ministerului Transporturilor si Infrastructurii și în concesiunea Companiei Naționale “Administrația Canalelor Navigabile” – S.A. Constanța, prevăzute în Anexa nr. 16 la Hotărârea Guvernului nr. 1.705/2006 pentru aprobarea inventarului centralizat al bunurilor din domeniul public al statului, ca urmare a reevaluării, a efectuării măsurătorilor cadastrale și a eliminării suprapunerilor cu Compania Națională „Administrația Porturilor Maritime” S.A.
Data publicării: 27.02.2024
Data limită pentru primirea de propuneri/observaţii: 11.03.2024
Grup ţintă
Toate persoanele fizice sau juridice interesate pot transmite propuneri/opinii/sugestii cu privire la proiectul de act normativ.
Scurtă descriere
Proiectul de act normativ se referă la modificările intervenite asupra inventarului bunurilor ce alcătuiesc domeniul public al statului, aflate în administrarea Ministerului Transporturilor și Infrastructurii și concesiunea Companiei Naţionale Administraţia Canalelor Navigabile S.A. Constanţa
Documentaţia aferentă proiectului de act normativ include:
Atasamente
Proiectul de Hotărâre de Guvern pentru aprobarea indicatorilor tehnico-economici ai obiectivului de investiții “Reabilitarea și modernizarea infrastructurii portuare în portul Drobeta Turnu Severin”
Data publicării: 05.02.2024
Data limită pentru primirea de propuneri/observaţii: 16.02.2024
Grup ţintă
Toate persoanele fizice sau juridice interesate pot transmite propuneri/opinii/sugestii cu privire la proiectul de act normativ.
Scurtă descriere
Dezvoltarea traficului de mărfuri în portul comercial Drobeta Turnu Severin este strâns legată de condițiile de operare a mărfurilor, condițiile de staționare și siguranță a navelor, facilitățile pe care infrastructura portuară le poate oferi în orice anotimp și legătura portului cu rețeaua de drumuri locale și naționale.
Reabilitarea cheului vertical existent va conduce la dezvoltarea traficului de mărfuri în port. Reabilitarea și modernizarea infrastructurii portuare va asigura condiții de lucru optime, derularea în condiții normale a activităților specifice precum și crearea de noi locuri de muncă, creșterea veniturilor populației (din salarii și/sau activități conexe), creșterea contribuției fiscale la nivel local (implicit dezvoltare locală și regională).
Documentaţia aferentă proiectului de act normativ include:
Atasamente
Proiectul de Hotărâre de Guvern privind aprobarea bugetului de venituri și cheltuieli pe anul 2024 al Companiei Naționale „Administrația Canalelor Navigabile” – S.A. aflată sub autoritatea Ministerului Transporturilor și Infrastructurii
Data publicării: 05.02.2024
Data limită pentru primirea de propuneri/observaţii: 16.02.2024
Grup ţintă
Toate persoanele fizice sau juridice interesate pot transmite propuneri/opinii/sugestii cu privire la proiectul de act normativ.
Scurtă descriere
În conformitate cu prevederile art. 4, alin. 1, lit. a) din Ordonanța Guvernului nr. 26/2013 privind întărirea disciplinei financiare la nivelul unor operatori economici la care statul sau unitățile administrativ-teritoriale sunt acționari unici ori majoritari sau dețin direct ori indirect o participație majoritară, cu modificările şi completările ulterioare, bugetul de venituri și cheltuieli pe anul 2024 al Companiei Naționale „Administrația Canalelor Navigabile”- S.A. urmează sa fie aprobat prin Hotărâre de Guvern.
Realitatea datelor prezentate în proiectul bugetului de venituri și cheltuieli pe anul 2024, aparține Ministerului Transporturilor și Infrastructurii și organelor de conducere ale Companiei Naționale „Administrația Canalelor Navigabile”- S.A. aflată sub autoritatea Ministerului Transporturilor și Infrastructurii.
Proiectul bugetului de venituri și cheltuieli pe anul 2024 al Companiei Naționale „Administrația Canalelor Navigabile” – S.A. a fost avizat de către membrii Consiliului de Administrație prin Hotărârea nr. 3/11.01.2024 și stabilit de către Adunarea Generală Ordinară a Acționarilor prin Hotărârea nr.2 din 25.01.2024.
În conformitate cu art.6 alin. (1) din Ordonanța Guvernului nr. 26/2013, proiectul de buget de venituri și cheltuieli pe anul 2024 a fost supus consultării Sindicatului Unit Dunăre – Marea Neagră.
Precizăm că sumele sunt actualizate conform filei de buget aprobată de ordonatorul principal de credite din cadrul Ministerului Transporturilor și Infrastructurii.
Documentaţia aferentă proiectului de act normativ include:
Atasamente
Proiectul de Hotărâre de Guvern privind înscrierea în inventarul centralizat al bunurilor din domeniul public al statului a unor bunuri imobile, darea acestora în administrarea Ministerului Transporturilor și Infrastructurii și în concesiunea Companiei Naționale „Administrația Porturilor Maritime” S.A. Constanța, ca urmare a finalizării obiectivului de investiție „POD RUTIER LA KM 0+540 AL CANALULUI DUNĂRE -MAREA NEAGRĂ ȘI LUCRĂRI AFERENTE INFRASTRUCTURII RUTIERE ȘI DE ACCES ÎN PORTUL CONSTANȚA
Data publicării: 30.01.2024
Data limită pentru primirea de propuneri/observaţii: 09.02.2024
Grup ţintă
Toate persoanele fizice sau juridice interesate pot transmite propuneri/opinii/sugestii cu privire la proiectul de act normativ.
Scurtă descriere
Prezentul proiect de act normativ va conduce la modificarea anexei nr. 16 la Hotărârea Guvernului nr. 1705/2006 pentru aprobarea inventarului centralizat al bunurilor din domeniul public al statului.
Documentaţia aferentă proiectului de act normativ include:
– Instrument motivare
– Textul complet al proiectului actului respectiv
– Anexa
Atasamente
Proiectul de Hotărâre de Guvern pentru aprobarea indicatorilor tehnico-economici ai obiectivului de investiții “Dragaj de investiții în porturile maritime”
Data publicării: 22.01.2024
Data limită pentru primirea de propuneri/observaţii: 30.01.2024
Grup ţintă
Toate persoanele fizice sau juridice interesate pot transmite propuneri/opinii/sugestii cu privire la proiectul de act normativ.
Scurtă descriere
Prin realizarea proiectului, adâncimea șenalelor de acces, a bazinelor de manevră și a bazinelor aferente danelor de operare vor fi aduse până la cotele proiectate, conform adâncimii de fundare a cheurilor respective, în scopul asigurării condițiile necesare pentru operare. Se vor extinde zonele navigabile prin crearea de șenale/bazine în zonele care în prezent au adâncimi naturale, îmbunătățind astfel condițiile de navigație, siguranța navigației și vor crea condiții pentru creșterea traficului de marfă.
Documentaţia aferentă proiectului de act normativ include:
– Instrument motivare
– Textul complet al proiectului actului respectiv
Atasamente
Proiectul de Ordin comun al ministrului transporturilor și infrastructurii și ministrului sănătății nr. 1151/1752/03.09.2021 pentru aprobarea cadrului general privind examinarea medicală și psihologică a personalului cu atribuții în siguranța transporturilor
Data publicării: 13.12.2023
Data limită pentru primirea de propuneri/observaţii: 27.12.2023
Grup ţintă
Toate persoanele fizice sau juridice interesate pot transmite propuneri/opinii/sugestii cu privire la proiectul de act normativ.
Scurtă descriere
Luând în considerare:
– prevederile art.11, alin.(2) şi (3) şi art. 13 din Legea nr.67/2015 pentru aprobarea Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr.8/2013 privind reorganizarea reţelei sanitare proprii a Ministerului Transporturilor şi pentru modificarea Legii nr. 95/2006 privind reforma în domeniul sănătăţii, publicată în Monitorul Oficial al României nr. 242/09.04.2015, respectiv necesitatea elaborării legislaţiei secundare în domeniul specific al siguranţei transporturilor, prin emiterea de ordin al ministrului transporturilor și infrastructurii care să reglementeze normele privind procedura de agreare a unităţilor medicale şi/ sau psihologice care efectuează examinări pentru personalul cu atribuţii în siguranţa transporturilor, eliberarea cerificatului de agreare pentru unităţile medicale şi/sau psihologice specializate în siguranţa transporturilor, normele privind procedura de control la unităţile medicale sau psihologice şi persoanele desemnate să efectueze controlul, precum şi tarifele pentru agreare, avizare anuală şi preschimbarea certificatului, funcţiile din siguranţa transporturilor pentru care sunt necesare avizele de aptitudine medicală şi/sau psihologică, stabilirea normelor metodologice privind examinările clinice de specialitate, investigaţiile paraclinice şi analizele de laborator, probele funcţionale şi testele necesare obţinerii avizelor de aptitudine medicală şi psihologică, precum şi periodicitatea examinărilor medicale şi psihologice pentru funcţiile specifice din siguranţa transporturilor,
– dispozițiile prevăzute la art. 23 din Directiva (UE) 2017/2397 a Parlamentului European și a Consiliului din 12 decembrie 2017 privind recunoașterea calificărilor profesionale în domeniul navigației interioare și de abrogare a Directivelor 91/672/CCE și 96/50/CE ale Consiliului, prin care s-a introdus obligația eliberării certificatelor de calificare numai persoanelor care au nivelurile minime de competență, vârsta minimă și îndeplinesc standardele de capacitate din punct de vedere medical,
– adresa Oficiului Național al Registrului Comerțului nr.863.459/40018 din data de 18.11.2021 și adresa Institutului Național de Statistică – Direcția Generală de Exploatare și Gestionare a Surselor de Date Statistice nr. 831.386/44994/09.11.2021, prin care se precizează că, în cadrul clasei CAEN 8690 ”Alte activități referitoare la sănătatea umană”, există o subclasă elementară, respectiv 8690.18 ”Servicii de sănătate mintală” care include servicii furnizate de persoane autorizate, altele decât medici: – servicii de sănătate mintală furnizate de psihoanaliști, psihologi și psihoterapeuți, mențiune care nu se regăsește pe portalul legislativ,
– având în vedere situația unităților medicale publice, care potrivit Legii 95/2006, privind reforma în domeniul sănătății, republicată, sunt instituții publice finanțate din venituri proprii, precum și prevederile legale ale OUG.80/2022, prin care se suspendă ocuparea prin concurs a posturilor din instituțiile publice, coroborat cu prevederile art.30 din Codului muncii, care impun organizarea de concursuri pentru orice post vacant,
– având în vedere datele, rezultatele și aspectele reliefate în urma studiului privind evaluarea stărilor de fapt caracteristice siguranței rutiere, din perspectiva analizei exploratorii a datelor statistice privind accidentele de circulație cu victime înregistrate în perioada 2017-2021, cu accent deosebit pe evidențierea ratei de implicare cu vinovăție a diferitelor categorii de participanți la trafic,
– recunoașterea că cele constatate pe parcursul aplicării prevederilor actelor normative în vigoare, cu referire expresă la activitatea de control, vizând verificarea îndeplinirii condițiilor inițiale, precum și ale celor de efectuare a examinărilor medicale/psihologice de către unităţile agreate, au reliefat o serie de disfuncţionalităţi, care susțin necesitatea/oportunitatea îmbunătățirii/ actualizării reglementărilor privind procedurile de comunicare/documentare, precum și ale celor ce țin de agrearea/avizarea unităţilor medicale şi/sau psihologice pentru efectuarea examinărilor medicale și/sau psihologice în siguranța transporturilor,
– observațiile și propunerilor formulate de partenerii sociali în urma consultărilor desfășurate pe tot parcursul procesului de elaborare a proiectului de modificare și completare a Ordinului comun al ministrului transporturilor și infrastructurii și ministrului sănătății nr.1151/1752/03.09.2021 pentru aprobarea cadrului general privind examinarea medicală și psihologică a personalului cu atribuții în siguranța transporturilor,
Propunem aprobarea prezentului ordin pentru modificarea și completarea Ordinului comun al ministrului transporturilor și infrastructurii și ministrului sănătății nr.1151/1752/03.09.2021 pentru aprobarea cadrului general privind examinarea medicală și psihologică a personalului cu atribuții în siguranța transporturilor, din următoarele considerente:
- necesitatea actualizării listei funcțiilor din siguranța navigației fluviale și a periodicității efectuării examenelor medicale și psihologice pentru aceste funcții, în conformitate cu dispozițiile Directivei (UE) 217/2397, prin înlocuirea anexei aferente di cuprinsul ordinului în vigoare;
- necesitatea alinierii la normele europene privind periodicitatea efectuării examenelor medicale/psihologice pentru personalul din transportul naval, prin actualizarea dispozițiilor corespunzătoare din cuprinsul ordinului comun în vigoare;
- optimizarea și/sau reflectarea cerințelor actualizate ce țin de onorarea/documentarea cererilor/procedurilor de agreare/avizare, prin actualizarea/modificarea anexelor la ordinul în vigoare, cuprinzând formularele aferente administrării activităților specifice, vizând inclusiv necesitatea creării premiselor indispensabile digitalizării, respectiv implementării unei aplicații informatice de înregistrare/procesare a cererilor de autorizare/avizare, precum și de eliberare a avizelor de aptitudini de către unitățile agreate, vizând inclusiv automatizarea activităților de monitorizare și administrare a activităților aferente;
- necesitatea actualizării prevederilor referitoare la sistemul de management al calității aplicabil unităților medicale – standardul SR EN ISO 9001/2015;
- facilitarea angajării privind înlocuirea medicilor din comisiile medicale, inclusiv prin contracte de prestări servicii încheiate conform legii, din considerente ce țin de recunoașterea imposibilității angajării medicilor în baza unor contracte de muncă în anumite situații, perioade de timp sau anumite posturi;
- statuarea posibilității ca medicii din cadrul ambulatoriilor de specialitate să poată desfășura activitățile specifice atât în cadrul cât și în afara normei de bază, în conformitate și cu respectarea dispozițiilor legale aplicabile în materie;
- crearea condițiilor legale pentru ca entitatea agreată să poată stabili, și să-și asume în consecință, programul de activități al comisiei medicale și al psihologilor în funcție de necesarul real, identificat în baza cererii și ofertei specifice pieței;
- instituirea obligativității raportării de către comisiile medicale a emiterii avizelor medicale de inaptitudine la Direcția Medicală din cadrul Ministerului Transporturilor și Infrastructurii;
- necesitatea perfectării și respectiv nominalizării exhaustive a formelor de organizare a entităților agreate să efectueze examinări medicale/psihologice;
- necesitatea reconsiderării măsurilor administrative aplicabile în cazul constatării nerespectării normelor privind obligațiile unităților medicale și/sau psihologice agreate;
- simplificarea documentării solicitărilor de acordare a avizelor anuale;
- menținerea datelor de identificare univocă ale entităților medicale/psihologice agreate, prin eliberarea de certificate de agreare cu valabilitate nedeterminată, în mod condiționat de menținerea condițiilor inițiale, precum și ale celor de efectuare a examinărilor medicale/psihologice, certificate prin avize anuale solicitate/acordate în condițiile legii.
Documentaţia aferentă proiectului de act normativ include:
Atasamente
Proiectul de Ordin al ministrului transporturilor și infrastructurii privind aprobarea hărților strategice de zgomot pentru zona Constanța a portului Constanța
Data publicării: 08.12.2023
Data limită pentru primirea de propuneri/observaţii: 19.12.2023
Grup ţintă
Toate persoanele fizice sau juridice interesate pot transmite propuneri/opinii/sugestii cu privire la proiectul de act normativ.
Scurtă descriere
Legea nr. 121/2019 privind evaluarea şi gestionarea zgomotului ambiant, cu modificările și completările ulterioare, în vigoare de la 26 iulie 2019, transpune în legislația națională, prevederile Directivei 2002/49/CE a Parlamentului European şi a Consiliului din 25 iunie 2002 privind evaluarea şi gestiunea zgomotului ambiental, publicată în Jurnalul Oficial al Comunităţilor Europene (JOCE), seria L, nr. 189 din 18 iulie 2002, şi ale anexei la Directiva (UE) 2015/996 a Comisiei din 19 mai 2015 de stabilire a unor metode comune de evaluare a zgomotului, în conformitate cu Directiva 2002/49/CE a Parlamentului European şi a Consiliului, publicată în Jurnalul Oficial al Uniunii Europene (JOUE), seria L, nr. 168 din 1 iulie 2015.
Această lege abordează unitar la nivel naţional evitarea, prevenirea sau reducerea efectelor dăunătoare, inclusiv a disconfortului, cauzate de expunerea populaţiei la zgomotul ambiant, prin implementarea progresivă a următoarelor măsuri:
– determinarea expunerii la zgomotul ambiant, prin realizarea cartării zgomotului cu metodele de evaluare prevăzute în prezenta lege;
– asigurarea accesului publicului la informaţiile cu privire la zgomotul ambiant şi la efectele sale;
– adoptarea, pe baza rezultatelor cartării zgomotului, a planurilor de acţiune pentru prevenirea şi reducerea zgomotului ambiant, unde este cazul, în special acolo unde nivelurile de expunere pot cauza efecte dăunătoare asupra sănătăţii umane, şi pentru a menţine nivelurile zgomotului ambiant sub valorile- limită, în situaţia în care acestea nu sunt depăşite.
Prin anexa nr. 3 la Ordinul comun al Ministerului Mediului Apelor și Pădurilor și Ministerului Transporturilor şi Infrastructurii nr. 1928/1544/2022 privind stabilirea drumurilor principale, căilor ferate principale şi a porturilor, aflate în administrarea Companiei Naţionale de Administrare a Infrastructurii Rutiere – S.A., Companiei Naţionale de Căi Ferate „CFR” – S.A., Companiei Naţionale „Administraţia Porturilor Maritime” – S.A. Constanţa, Companiei Naţionale „Administraţia Porturilor Dunării Maritime” – S.A. Galaţi şi a Companiei Naţionale „Administraţia Porturilor Dunării Fluviale” – S.A. Giurgiu, pentru care există obligaţia realizării hărţilor strategice de zgomot şi a
planurilor de acţiune au fost stabilite principalele porturi aflate în administrarea Companiei Naţionale „Administraţia Porturilor Maritime” – S.A. Constanța pentru care există obligaţia realizării hărţilor strategice de zgomot.
Înainte ca autoritatea centrală pentru protecția mediului să realizeze raportarea către Comisia Europeană, în conformitate cu prevederile art. 65 lit. d) din Legea 121/2019 privind evaluarea și gestionarea zgomotului ambiant, datele aferente hărţilor strategice de zgomot elaborate pentru porturile aflate în administrarea Companiei Naţionale „Administraţia Porturilor Maritime” S.A. Constanța, se aprobă prin ordin al conducătorului autorității centrale pentru transporturi.
Elaborarea hărților strategice de zgomot pentru zona Constanța a portului Constanța s-a realizat în cadrul contractului încheiat între C.N. Administrația Porturilor Maritime S.A. Constanța și SC ENVIRO CONSULT SRL, societate care este atestată ca expert nivel principal EGZA, iar personalul responsabil de îndeplinirea contractului și realizarea planurilor de acțiune este atestat ca expert nivel principal EGZA (https://regexp.ro/pages/lista-experti).
Precizăm faptul că hărţile strategice de zgomot întocmite de către C.N. Administrația Porturilor Maritime S.A. Constanța, pentru zona Constanța a portului Constanța, au fost analizate și evaluate de către Comisia constituită la nivelul Agenției pentru Protecția Mediului Constanța, care a constatat faptul că documentele depuse respectă precederile legislației actualizate privind evaluarea și gestionarea zgomotului ambiant, conform cerințelor minime prevăzute în anexa nr. 4 din Legea nr. 121/2019 privind evaluarea şi gestionarea zgomotului ambiant, cu modificările și completările ulterioare și comunicate prin adresa nr. 8889/18.08.2023 – anexată).
Menționăm faptul că din motive tehnico – redacționale și din cauza complexității acestor documente nu considerăm necesară publicarea acestora în Monitorul Oficial al României, Partea I.
Hărțile strategice de zgomot revizuite se găsesc postate pe pagina de internet a Companiei Naționale “Administraţia Porturilor Maritime” – S.A. Constanța (www.portofconstantza.com).
Documentaţia aferentă proiectului de act normativ include: