Proiectul de Ordin al ministrului transporturilor și infrastructurii pentru publicarea acceptării rectificărilor aduse Rezoluției MEPC.265(68) prin Nota Verbală 029 emisă de Organizaţia Maritimă Internaţională la 20 octombrie 2020
Data publicării: 03.03.2021
Data limită pentru primirea de propuneri/observaţii: 15.03.2021
Grup ţintă
Toate persoanele fizice sau juridice interesate pot transmite propuneri/opinii/sugestii cu privire la proiectul de act normativ.
Scurta descriere a reglementării:
Organizaţia Maritimă Internaţională (OMI), înfiinţată prin Convenția de la Geneva din 1948, cu sediul la Londra, este instituţia specializată din sistemul Naţiunilor Unite în domeniul navigației maritime comerciale internaţionale şi are ca scop principal elaborarea cadrului juridic, tehnic şi organizatoric pentru asigurarea siguranţei navigaţiei, securității navelor şi a instalațiilor portuare şi prevenirii poluării mediului marin de către nave. România este stat membru al acestei organizații ca urmare a aderării, prin Decretul Consiliului de Stat nr.114/1965, la Convenţia de la Geneva din 1948 privind crearea OMI şi în prezent este parte la toate convenţiile internaţionale principale privind siguranţa maritimă, securitatea maritimă şi prevenirea poluării mediului marin de către nave, adoptate sub egida organizației.
În vederea realizării scopurilor sale, OMI organizează conferințe internaționale și sesiuni ale Adunării statelor membre și ale comitetelor sale, pentru adoptarea convențiilor maritime, codurilor și rezoluțiilor în domeniu.
Convenţia internaţională din 1973 pentru prevenirea poluării de către nave, aşa cum a fost modificată prin Protocolul din 1978 referitor la aceasta, cunoscută sub abrevierea MARPOL 73/78, este cea mai importantă convenţie privind prevenirea poluării mediului marin de către nave, atât din cauze care ţin de operarea navelor, cât şi din cauza unor accidente.
România a aderat la MARPOL 73/78 prin Legea nr. 6/1993.
În conformitate cu art. 38(a) al Convenţiei privind crearea OMI, referitor la funcţiile conferite Comitetului pentru protecţia mediului marin (MEPC) prin convenţiile internaţionale pentru prevenirea şi controlul poluării marine, MEPC poate adopta rezoluţii prin care se modifică textul convenţiilor sau anexelor la acestea.
În conformitate cu art. 16 al Convenţiei MARPOL din 1973 și cu art. VI al Protocolului din 1978, care specifică procedura de amendare, MEPC poate adopta amendamente la anexele convenţiei şi la apendicele acestora.
Pentru a conferi caracter obligatoriu prevederilor Codului polar referitoare la mediu, La sesiunea 68 a MEPC, care a avut loc în mai 2015au fost aduse amendamente la anexele I, II, IV şi V la MARPOL, care au fost adoptate prin Rezoluţia MEPC.265(68) din 15 mai 2015.
Acceptarea acestor amendamente în legislația națională s-a făcut prin Ordinul ministrului transporturilor nr. 1203 din 30 septembrie 2016.
După difuzarea copiei certificate a acestei rezoluții, s-au sesizat unele erori editoriale la textul amendamentelor, astfel încât aceste erori au fost rectificate prin Nota Verbală 029 din 20 octombrie 2020 a Secretarului general al OMI, pentru care guvernele statelor membre sunt rugate să ia notă și să aplice rectificările efectuate.
În temeiul prevederilor art. 4 alin. (1) din Ordonanța Guvernului nr. 42/1997 privind transportul maritim și pe căile navigabile interioare, republicată, cu modificările și completările ulterioare, Ministerul Transporturilor şi Infrastructurii elaborează actele normative și asigură ducerea la îndeplinire a obligațiilor ce revin statului din acordurile și convențiile internaționale din domeniul său de activitate, la care România este parte.
Drept urmare, este necesară implementarea în legislația națională a acestor rectificări aduse Rezoluţiei MEPC.265(68), prin emiterea unui nou ordin al ministrului pentru publicarea acceptării lor.
http://www.mt.gov.ro/web14/transparenta-decizionala/consultare-publica/acte-normative-in-avizare/3314-omti03032021dtn
Atasamente:
Pr. OMTI rectif. Rez.MEPC.26568 prin NV.029_20.10.2020
Pr. Ref.-OMTI rectif. Rez.MEPC.26568 prin NV.029_20.10.2020
Anexă OMTI rectif. Rez.MEPC.26568 prin NV.029_20.10.2020
Atasamente
Proiectul de Ordinului ministrului transporturilor și infrastructurii privind modificarea şi completarea Ordinului ministrului transporturilor nr. 1.472/2018 pentru aprobarea cerinţelor tehnice pentru navele de navigaţie interioară
Data publicării: 04.03.2021
Data limită pentru primirea de propuneri/observaţii: 15.03.2021
Grup ţintă
Toate persoanele fizice sau juridice interesate pot transmite propuneri/opinii/sugestii cu privire la proiectul de act normativ.
Scurta descriere a reglementării:
Ordinul ministrului transporturilor nr. 1472/2018 pentru aprobarea cerinţelor tehnice pentru navele de navigaţie interioară, publicat în Monitorul Oficial al României Partea I, nr. 844 din 4 octombrie 2018 a transpus Directiva (UE) 2016/1.629 a Parlamentului European şi a Consiliului din 14 septembrie 2016 de stabilire a cerinţelor tehnice pentru navele de navigaţie interioară, de modificare a Directivei 2009/100/CE şi de abrogare a Directivei 2006/87/CE, publicată în Jurnalul Oficial al Uniunii Europene, seria L, nr. 252 din 16 septembrie 2016, aşa cum a fost amendată prin Directiva delegată (UE) 2018/970 a Comisiei din 18 aprilie 2018 de modificare a anexelor II, III şi V la Directiva (UE) 2016/1.629 a Parlamentului European şi a Consiliului de stabilire a cerinţelor tehnice pentru navele de navigaţie interioară, publicată în Jurnalul Oficial al Uniunii Europene, seria L, nr. 174/15 din 10 iulie 2018.
În Jurnalul Oficial al Uniunii Europene, seria L, nr. 181 din 5 iulie 2019 a fost publicată o Rectificare la Directiva (UE) 2016/1629 a Parlamentului European și a Consiliului din 14 septembrie 2016 de stabilire a cerințelor tehnice pentru navele de navigație interioară, de modificare a Directivei 2009/100/CE și de abrogare a Directivei 2006/87/CE.
Această rectificare introduce o modificare la art. 28 al Directivei (UE) 2016/1629 în sensul că „Documentele care intră în domeniul de aplicare al prezentei directive și care au fost eliberate de autoritățile competente ale statelor membre în temeiul Directivei 2006/87/CE înainte de 6 octombrie 2018 rămân valabile până la expirarea lor”. Precizăm că textul inițial era: „Documentele care intră în domeniul de aplicare al prezentei directive și care au fost eliberate de autoritățile competente ale statelor membre în temeiul Directivei 2006/87/CE înainte de 6 octombrie 2016 rămân valabile până la expirarea lor.”
Anexa II la Directiva (UE) 2016/1629, transpusă prin Anexa nr. 2 la Ordinul ministrului transporturilor nr. 1472/2018, prevede că cerințele tehnice aplicabile construcțiilor navale sunt cele stabilite în standardul ES-TRIN 2017/1.
Comitetul european pentru elaborarea de standarde în domeniul navigației interioare („CESNI”), instituit la 3 iunie 2015 în cadrul Comisiei Centrale pentru Navigația pe Rin („CCNR”), cu scopul de a elabora standarde tehnice pentru căile navigabile interioare în diverse domenii, în special în ceea ce privește navele, tehnologia informației și echipajul, a adoptat, la reuniunea sa din 8 noiembrie 2018, un nou standard european de stabilire a cerințelor tehnice pentru navele de navigație interioară (standardul ES-TRIN 2019/1).
Astfel, în Jurnalul Oficial al Uniunii Europene, seria L, nr. 256/1 din 07.10.2019 a fost publicat Regulamentul delegat (UE) 2019/1668 al Comisiei din 26 iunie 2019 de modificare a Directivei (UE) 2016/1629 a Parlamentului European și a Consiliului de stabilire a cerințelor tehnice pentru navele de navigație interioară, care face obligatorie aplicarea standardul ES-TRIN 2019/1.
Regulamentul delegat (UE) 2019/1668 intră în vigoare în a douăzecea zi de la data publicării în Jurnalul Oficial al Uniunii Europene şi se aplică începând cu 1 ianuarie 2020.
Modificările mai importante introduse prin standardul ES-TRIN 2019/1 faţă de ediţia anterioară sunt următoarele: introducerea noului Capitolul 11 – Prevederi speciale aplicabile propulsiei electrice a navei, modificarea cerinţelor privind instalaţiile de stingere a incendiului, introducerea unor cerinţe privind navele de pasageri şi a altor prevederi tranzitorii.
Ținând seama de prevederile art. 2 din Legea nr. 157/2005 pentru ratificarea Tratatului de aderare a României la U.E, devine necesară introducerea în legislaţia română a prevederilor acestui regulament european.
În temeiul prevederilor art. 4 alin. (1) din Ordonanța Guvernului nr. 42/1997 privind transportul maritim și pe căile navigabile interioare, republicată, cu modificările și completările ulterioare, Ministerul Transporturilor şi Infrastructurii elaborează actele normative și asigură ducerea la îndeplinire a obligațiilor ce revin statului din acordurile și convențiile internaționale din domeniul său de activitate, la care România este parte.
Prin acest proiect de act normativ au fost preluate în legislaţia naţională amendamentele la ES-TRIN 2017/1 care au condus la ediţia ES-TRIN 2019/1, precum și rectificarea mai sus menționată la Directiva (UE) 2016/1629 prin Regulamentul delegat (UE) 2019/1668
http://www.mt.gov.ro/web14/transparenta-decizionala/consultare-publica/acte-normative-in-avizare/3318-omti04032021dtn
Atasamente:
ORDIN Modif OMT 1472-2018 ESTRIN 2019cu rectificare 2021 refacut
DTN referat OMT modif OMT 1472-2018 cu rectificare – 2021
ANEXA LA OMTI 2021
Atasamente
Proiectul de Ordin al ministrului transporturilor și infrastructurii pentru publicarea acceptării amendamentelor din 2021 la Regulamentul anexat la Acordul european privind transportul internaţional al mărfurilor periculoase pe căile navigabile interioare (ADN) adoptat la Geneva la 26 mai 2000 şi a rectificărilor la acestea, precum și a rectificărilor la Regulamentul anexat la ADN aplicabil de la 1 ianuarie 2019, adoptate de Comisia Economică pentru Europa a Organizaţiei Naţiunilor Unite (CEE – ONU), la Geneva
Data publicării: 23.02.2021
Data limită pentru primirea de propuneri/observaţii: 08.03.2021
Grup ţintă
Toate persoanele fizice sau juridice interesate pot transmite propuneri/opinii/sugestii cu privire la proiectul de act normativ.
Scurta descriere a reglementării:
Acordul european privind transportul internaţional al mărfurilor periculoase pe căile navigabile interioare (ADN) a fost adoptat la Conferinţa diplomatică convocată de comun acord de Comisia Economică pentru Europa a Naţiunilor Unite (CEE – ONU) şi de Comisia Centrală pentru Navigaţia pe Rin (CCNR) care a avut loc la Geneva în perioada 22 – 26 mai 2000.
ADN cuprinde Acordul propriu – zis şi Regulamentul anexat la acest Acord. Acordul a fost adoptat pentru stabilirea unor principii şi reguli uniforme în scopul creşterii siguranţei transportului internaţional al mărfurilor periculoase pe căile navigabile interioare, protecţiei mediului prin prevenirea poluării care ar putea să rezulte din accidente şi incidente în cursul acestor transporturi şi facilitării operaţiunilor de transport şi promovării comerţului internaţional.
Regulamentul anexat la ADN cuprinde prescripţii referitoare la transportul internaţional al mărfurilor periculoase pe căile navigabile interioare, prescripţii şi proceduri referitoare la inspecţii, la stabilirea certificatelor de conformitate, la agrearea societăţilor de clasificare, derogări, autorizaţii speciale, dispoziţii tranzitorii generale şi dispoziţii tranzitorii suplimentare aplicabile pe căile navigabile interioare specifice.
Prin Legea nr. 159/2008 publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 675 din 1 octombrie 2008, România a aderat la ADN, adoptat la Geneva la 26 mai 2000. Regulamentul anexat la ADN, publicat în Monitorul Oficial susmenţionat, reprezintă ediţia consolidată aplicabilă de la 1 ianuarie 2007 (ADN 2007).
Urmare activităţii permanente de aliniere la progresul tehnic a cerinţelor tehnice incluse în Regulamentul anexat la ADN, la nivelul CEE – ONU au fost adoptate numeroase amendamente.
Prin Ordinul ministrului transporturilor şi infrastructurii nr. 466/2011, publicat in Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 499 din 13 iulie 2011, România a acceptat amendamentele din 2009 şi 2011 la Regulamentul anexat la ADN, adoptate de CEE-ONU, la Geneva, amendamente care au intrat în vigoare la 1 ianuarie 2009, respectiv la 1 ianuarie 2011.
Prin Ordinul ministrului transporturilor nr. 160/2013, publicat in Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 153 din 22 martie 2013, România a acceptat amendamentele din 2013 la Regulamentul anexat la ADN, adoptate de CEE-ONU, la Geneva, amendamente care au intrat în vigoare la 1 ianuarie 2013.
Prin Ordinul ministrului transporturilor nr. 147 din 2 martie 2015, publicat in Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 201 din 26 martie 2015, România a acceptat amendamentele din 2015 la Regulamentul anexat la Acordul european privind transportul internaţional al mărfurilor periculoase pe căile navigabile interioare (ADN), adoptat la Geneva la 26 mai 2000, şi a rectificărilor la acestea, precum şi a rectificărilor la Regulamentul anexat la ADN aplicabil de la 1 ianuarie 2013, adoptate de CEE-ONU.
Prin Ordinul ministrului transporturilor nr. 409/2017 din 10 aprilie 2017, publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 356 din 15 mai 2017, România a acceptat amendamentele din 2017 la Regulamentul anexat la Acordul european privind transportul internaţional al mărfurilor periculoase pe căile navigabile interioare (ADN), adoptat la Geneva la 26 mai 2000, şi rectificările la acestea, precum şi rectificărilor la Regulamentul anexat la ADN aplicabil de la 1 ianuarie 2015, adoptate de CEE – ONU, la Geneva.
Prin Ordinul ministrului transporturilor nr. 410/2018 din 2 aprilie 2018, publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 375 din 2 mai 2018, România a acceptat rectificările la Regulamentul anexat la Acordul european privind transportul internaţional al mărfurilor periculoase pe căile navigabile interioare (ADN) adoptat la Geneva la 26 mai 2000, aplicabil de la 1 ianuarie 2017, adoptate de CEE – ONU, la Geneva.
Prin Ordinul ministrului transporturilor nr.1084/2019 din 25 iulie 2019, publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 699 din 26 august 2019, România a acceptat amendamentelor din 2019 la Regulamentul anexat la Acordul european privind transportul internaţional al mărfurilor periculoase pe căile navigabile interioare (ADN), adoptat la Geneva la 26 mai 2000 şi a rectificărilor la acestea, precum şi a rectificărilor la Regulamentul anexat la ADN aplicabil de la 1 ianuarie 2017, adoptate de Comisia Economică pentru Europa a Organizaţiei Naţiunilor Unite (CEE – ONU), la Geneva.
Prin Ordinul ministrului transporturilor, infrastructurii şi comunicaţiilor Nr. 1140/2020 din 9 iulie 2020, publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 678 din 30 iulie 2020, România a acceptat rectificărilor la Regulamentul anexat la Acordul european privind transportul internaţional al mărfurilor periculoase pe căile navigabile interioare (ADN), adoptat la Geneva la 26 mai 2000, aplicabil de la 1 ianuarie 2019, adoptate de Comisia Economică pentru Europa a Organizaţiei Naţiunilor Unite (CEE – ONU) la Geneva.
Ulterior, au fost adoptate noi amendamente la Regulamentul anexat la ADN. Respectivele amendamente au fost acceptate de părţile contractante la ADN prin aşa numita procedură de acceptare tacită în conformitate cu prevederile specifice precizate la art.20 din Acord şi au intrat în vigoare la 1 ianuarie 2021.
Ținând cont de importanţa şi impactul subiectului „transportul internaţional al mărfurilor periculoase pe căile navigabile interioare la nivel Uniunii Europene (UE)” obligativitatea respectării cerinţelor menţionate în ADN a fost preluată şi în legislaţia UE prin Directiva 2008/68/CE, amendată periodic, care a fost transpusă prin Hotărârea Guvernului nr. 1326/2009 privind transportul mărfurilor periculoase în România, amendată periodic.
În acest context, este necesară introducerea în legislaţia naţională a amendamentelor din 2021 la Regulamentul anexat la ADN incluse în documentul ECE/ADN/54 al CEE-ONU cu modificările completările și rectificările aferente care figurează în documentele ECE/ADN/54/Add.1 și ECE/ADN/54/Corr.1.
De asemenea, CEE-ONU a difuzat și unele rectificări la Regulamentul anexat la ADN aplicabil de la 1 ianuarie 2019 (ADN 2019), a căror acceptare de către părțile contractante la ADN se face tot în conformitate cu procedura de acceptare tacită mai sus menționată. Respectivele rectificări figurează în documentul ECE/TRANS/WP.15/AC.2/2020/25.
În art. 3 din Legea nr. 159/2008 se menţionează la alin. (1) că: „Amendamentele ulterioare la Regulamentul anexat la Acordul european privind transportul internaţional al mărfurilor periculoase pe căile navigabile interioare (ADN) vor fi preluate în legislaţia internă, prin ordin al ministrului transporturilor”.
În temeiul prevederilor art. 4 alin. (1) din Ordonanța Guvernului nr. 42/1997 privind transportul maritim și pe căile navigabile interioare, republicată, cu modificările și completările ulterioare, Ministerul Transporturilor şi Infrastructurii elaborează actele normative și asigură ducerea la îndeplinire a obligațiilor ce revin statului din acordurile și convențiile internaționale din domeniul său de activitate, la care România este parte
Proiect OMTIC
Anexa nr. 1 ADN
Anexa nr. 2 ADN
DTN Referat MTI ADN
Atasamente
Proiectul de Ordin al ministrului transporturilor și infrastructurii pentru modificarea Anexei la Ordinul ministrului transporturilor, infrastructurii și comunicațiilor nr. 244/2020 privind aprobarea tarifelor pentru prestaţiile de servicii specifice efectuate de Centrul Român pentru Pregătirea şi Perfecţionarea Personalului din Transporturi Navale -“CERONAV”
Data publicării: 13.01.2021
Data limită pentru primirea de propuneri/observaţii: 25.01.2021
Grup ţintă
Toate persoanele fizice sau juridice interesate pot transmite propuneri/opinii/sugestii cu privire la proiectul de act normativ.
Scurta descriere a reglementării:
Având în vedere Hotărârea Consiliului de Conducere al CERONAV nr. 41/16.12.2020, prevederile art. 4 din Ordonanţa nr. 33/30.01.2003 privind înființarea Centrului Român pentru Pregătirea și Perfecționare Personalului din Transporturi Navale – CERONAV, precum şi art.12 alin (1) lit. m) din Anexa 1 la Hotǎrârea Guvernului nr. 449/10.04.2003 – Regulament de organizare și funcționare a Centrului Român pentru Pregătirea și Perfecționarea Personalului din Transporturi Navale – CERONAV, se doreste aprobarea, prin Ordin al Ministrului Transporturilor și Infrastructurii, după cum urmează:
Introducerea cursurilor mai jos menționate în grila de cursuri obligatorii, astfel:
– Pregătire de bază pentru operarea în siguranță a navelor care fac obiectul codului IGF (Specification of minimum standard of competence in the basic training for ships subject to the IGF Code (AV / 3 -1)) – cod IGF-B, tarif 981 lei/ cursant;
– Pregătire avansată pentru operarea în siguranță a navelor care fac obiectul codului IGF (Advanced training for ships personnel subject to the IGF Code (A-V/3 – 2)) – cod IGF-A, tarif 1,716 lei/ cursant.
Menționăm că, în conformitate cu ANEXA 3 la O.M.T. nr. 1252 din 13.08.2014 pentru aprobarea criteriilor minime de pregătire şi perfecţionare a personalului navigant maritim român şi a sistemului de recunoaştere a brevetelor şi certificatelor de capacitate, actualizată cu Ordinul nr. 270/28.02.2018 şi cu cerintele Convenţiei Internaţionale privind Standardele de Instruire, Certificare şi Efectuarea Serviciului de Cart pentru Navigatori (STCW) 1978, cu amendamentele în vigoare, se impune desfășurarea acestor cursuri în regim obligatoriu.
Aceste cursuri se desfășoară în regim opțional, la tarifele menționate mai sus, urmând să se organizeze în regim obligatoriu după aprobarea lor prin Ordin al Ministrului Transporturilor și Infrastructurii.
Atasamente:
Proiectul de ORDONANŢA DE URGENŢĂ A GUVERNULUI privind derogarea de la alineatul (3) al articolului 27 din Legea nr. 55/2020
Data publicării: 04.12.2020
Data limită pentru primirea de propuneri/observaţii: 15.12.2020
Grup ţintă
Toate persoanele fizice sau juridice interesate pot transmite propuneri/opinii/sugestii cu privire la proiectul de act normativ.
Scurta descriere a reglementării:
În acest context, se propune adoptarea unei măsuri legislative prin care Autoritatea Navală Română și Agenția Română de Salvare a Vieții Omenești pe Mare (ARSVOM) Constanța, Autoritatea Rutiere Române – ARR și Inspectoratul de Stat pentru Controlul în Transportul Rutier – ISCTR, instituții publice cu atribuții specifice, aflate în subordinea Ministerului Transporturilor, Infrastructurii și Comunicațiilor, să beneficieze de o derogare de la aplicarea prevederilor art.27 alin.3 din Legea nr.55/2020, strict pentru ocuparea, în condițiile legii, a posturilor vacante în cadrul structurilor de specialitate din cadrul instituțiilor
Atasamente
Proiectul de HOTĂRÂRE de Guvern privind aprobarea bugetului de venituri şi cheltuieli rectificat pe anul 2020 al Companiei Naţionale „Administraţia Canalelor Navigabile” – S.A. , aflată sub autoritatea Ministerului Transporturilor, Infrastructurii și Comunicațiilor
Data publicării: 27.11.2020
Data limită pentru primirea de propuneri/observaţii: 08.12.2020
Grup ţintă
Toate persoanele fizice sau juridice interesate pot transmite propuneri/opinii/sugestii cu privire la proiectul de act normativ.
Scurta descriere a reglementării:
2. Schimbări preconizate
Compania Naţională „Administraţia Canalelor Navigabile” – S.A. organizează și conduce exploatarea, întreţinerea canalelor, ecluzelor și a instalațiilor de telecomunicații, astfel încât să asigure tranzitarea în condiții de siguranță a navelor și convoaielor pe canalele navigabile interioare.
Compania Naţională „Administraţia Canalelor Navigabile” – S.A. își acoperă cheltuielile, în conformitate cu prevederile Hotărârii Guvernului nr.519/1998, completată cu Hotărârile de Guvern nr.383/2003 și nr. 599/2009, din venituri proprii şi în completare din subvenții de la bugetul de stat și angajează cheltuieli la nivelul creditelor bugetare aprobate și repartizate de ordonatorul principal de credite, respectiv de Ministerul Transporturilor, Infrastructurii și Comunicațiilor.
Prin proiectul bugetului de venituri și cheltuieli rectificat pe anul 2020 nu se modifică nivelul indicatorilor economico–financiari, aprobați pentru anul 2020, prin HG nr.231/2020, pentru activitatea de exploatare.
Prezenta rectificare bugetară are la bază modificarea surselor de finanţare a investiţiilor și a cheltuielilor de investiții.
Sursele de finanţare a investiţiilor au fost majorate cu suma de 16.748 mii lei (131,20%), de la 53.685,06 mii lei la 70.433,06 mii lei.
În structură, sursele de finanțare a investițiilor au următoarea componență:
-sursele proprii de finanţare a investițiilor, au fost menținute la nivelul aprobat în bugetul de venituri și cheltuieli pe anul 2020, prin HG nr.231/2020, la valoarea de 9.163,06 mii lei;
-alocațiile bugetare au fost majorate cu suma de 23.238 mii lei (369,18%), de la 8.633 mii lei la 31.871 mii lei.
Au fost suplimentate alocațiile bugetare la titlul 55 – alte transferuri: investiții ale agenților economici cu capital de stat, cu suma de 23.238 mii lei, în vederea realizării în regim de urgență a unor lucrări de investitii, de prevenire și înlăturare a efectelor calamităților naturale, urmarea alunecării de teren din zona Cumpăna și totodata, și pentru canalul navigabil – Dunăre-Marea Neagră.
-alte surse – au fost diminuate cu suma de 6.490 mii lei, de la 35.889 mii lei la 29.399 mii lei, dupa cum urmează:
· sumele aferente proiectelor cu finanţare din fonduri externe nerambursabile
aferente cadrului financiar 2014–2020 (POIM), alocate Companiei Naţionale „Administraţia Canalelor Navigabile” – S.A. prin bugetul Ministerului Transporturilor, Infrastructurii și Comunicațiilor, au fost diminuate cu suma de 6.490 mii lei, de la 35.532 mii lei la 29.042 mii lei;.
· sumele aferente proiectelor cu finanţare din fonduri externe nerambursabile
Connecting Europe Facility (CEF), alocate Companiei Naţionale „Administraţia Canalelor Navigabile” – S.A. prin bugetul Ministerului Fondurilor Europene, au fost menținute la nivelul aprobat în bugetul de venituri și cheltueli pe anul 2020, prin HG nr.231/2020, la valoarea de 357 mii lei.
Cheltuielile pentru investiţii, au fost majorate cu suma de 16.748 mii lei (131,20%), de la 53.685,06 mii lei la 70.433,06 mii lei.
În structură, cheltuielile pentru investiții au următoarea componență:
-investițiile în curs, au fost majorate cu suma de 23.238 mii lei (82,43%), de la 28.191 mii lei la 51.429 mii lei, astfel:
· pentru bunurile proprietatea privată a operatorului economic, au fost menținute
la nivelul aprobat în bugetul de venituri și cheltuieli pe anul 2020, prin HG nr.231/2020, la valoarea de 19.558 mii lei;
· pentru bunurile de natura domeniului public al statului sau al unităţii
administrativ teritoriale au fost majorate cu suma de 23.238 mii lei (369,18%), de la 8.633 mii lei la 31.871 mii lei.
Au fost majorate cheltuielile pentru investitii, în vederea realizării în regim de urgență, a unor lucrări de prevenire și înlăturare a efectelor calamităților naturale, urmarea alunecării de teren din zona Cumpăna și totodata, și pentru lucrari de investitii pentru canalul navigabil – Dunăre-Marea Neagră.
– investitiile noi au fost diminuate cu suma de 6.490 mii lei, de la 16.331 mii lei la 9.841 mii lei, dupa cum urmează:
· pentru bunurile proprietatea privată a operatorului economic au fost diminuate
cu suma de 1.490 mii lei, de la 2.490 mii lei la 1.000 mii lei;
· pentru bunurile de natura domeniului public al statului sau al unităţii
administrativ teritoriale, au fost diminuate cu suma de 5.000 mii lei, de la 13.841 mii lei la 8.841 mii lei;
-investiţiile efectuate la imobilizările corporale existente (modernizări), au fost menținute la nivelul aprobat în bugetul de venituri și cheltueli pe anul 2020, prin HG nr.231/2020, la valoarea de 8.654,66 mii lei;
-dotări (alte achiziţii de imobilizări corporale) au fost menținute la nivelul aprobat în bugetul de venituri și cheltuieli pe anul 2020, prin HG nr.231/2020, la valoarea de 508,40 mii lei și vor fi supotatate din veniturile proprii ale Companiei Naţionale „Administraţia Canalelor Navigabile” – S.A.
Ceilalți indicatori economico-financiari:
– cheltuielile de natură salarială, numărul de personal la finele anului, rezultatul brut, valoarea dividendelor cuvenite bugetului de stat, productivitatea muncii în unităţi valorice pe total personal mediu, câstigul mediu brut pe salariat lei/persoana, nivelul cheltuielilor totale la 1.000 lei venituri totale, valoarea plăților restante, rămân nemodificați, așa cum au fost prevăzuți în bugetul de venituri și cheltuieli pe anul 2020, aprobat prin Hotărârea Guvernului nr. 231/2020.
Precizăm că sumele sunt actualizate conform filei de buget aprobată de ordonatorul principal de credite din cadrul Ministerului Transporturilor, Infrastructurii și Comunicatiilor, transmisă Ministerului Finanțelor Publice cu adresa nr.3879/35887/02.09.2020 și înregistrată sub nr.1016112-2020/03.09.2020.
Atasamente
Proiectul de HOTĂRÂRE de Guvern pentru aprobarea normelor metodologice de punere în aplicare a prevederilor Legii nr. 214/2015 pentru ratificarea Convenţiei privind munca în domeniul maritim (MLC 2006)
Data publicării: 25.11.2020
Data limită pentru primirea de propuneri/observaţii: 07.12.2020
Grup ţintă
Toate persoanele fizice sau juridice interesate pot transmite propuneri/opinii/sugestii cu privire la proiectul de act normativ.
Scurta descriere a reglementării:
Instituirea cadrului legislativ prin care se garantează a fi acordate navigatorilor cele şase ramuri de protecţie socială: ingrijirile medicale, indemnizațiile de boală, indemnizațiile pentru șomaj, indemnizațiile pentru pensie, indemnizațiile în caz de accidente de muncă sau boală profesională, indemnizațiile familiale.
Obligativitatea armatorilor români şi străini de a:
– introduce în contractele de angajare ale navigatorilor standardele minime impuse de MLC 2006 și de amendamentele din 2014 la aceasta;
– asigura la bordul navelor condiţii minime de muncă şi viaţă conform prevederilor MLC 2006 și amendamentelor din 2014 la aceasta;
– constitui o garanţie minimă care să acopere cheltuielile membrilor de echipaj în caz de abandon;
– asigura repatrierea navigatorilor.
Obligaţia agenţiilor de recrutare şi plasare a navigatorilor de a:
– constitui o garanţie minimă care să acopere cheltuielile și repatrierea navigatorilor plasaţi la bordul navelor, în caz de abandon;
– plasa personal navigant doar pe nave ai căror proprietari respectă prevederile MLC 2006 și amendamentele din 2014 la aceasta.
Obligațiile Ministerului Transporturilor Infrastructurii și Comunicațiilor prin Autoritatea Navală Română de:
– certificare a navelor româneşti care efectuează voiajuri internaţionale şi de verificare a tuturor navelor româneşti la care se aplică prevederile MLC 2006 și amendamentele din 2014 la aceasta;
– verificare a navelor care arborează pavilion străin care intră în apele naţionale navigabile privind respectarea prevederilor MLC 2006 și amendamentelor din 2014 la aceasta;
– autorizare şi verificare a agenţiilor de recrutare şi plasare pentru respectarea prevederilor MLC 2006 și amendamentelor din 2014 la aceasta;
– implicare în repatrierea tuturor navigatorilor români în caz de abandon.
Atasamente
Proiectul de Ordin al ministrului transporturilor, infrastructurii și comunicațiilor privind publicarea acceptării amendamentelor la Codul internațional din 2011 privind programul intensificat de inspecții efectuate cu ocazia inspecțiilor la vrachiere și petroliere (Codul ESP 2011), adoptate de Organizația Maritimă Internațională, prin Rezoluția MSC.461(101) a Comitetului de siguranță maritimă din 13 iunie 2019
Data publicării: 16.11.2020
Data limită pentru primirea de propuneri/observaţii: 27.11.2020
Grup ţintă
Toate persoanele fizice sau juridice interesate pot transmite propuneri/opinii/sugestii cu privire la proiectul de act normativ.
Scurta descriere a reglementării:
Organizația Maritimă Internațională (OMI), înființată prin Convenția de la Geneva din 1948, cu sediul la Londra, este instituția specializată din sistemul Națiunilor Unite în domeniul navigației maritime comerciale internaționale și are ca scop principal elaborarea cadrului juridic, tehnic și organizatoric pentru asigurarea siguranței navigației, securității navelor și a instalațiilor portuare și prevenirii poluării mediului marin de către nave. România este stat membru al acestei organizații ca urmare a aderării, prin Decretul Consiliului de Stat nr. 114/1965, la Convenția de la Geneva din 1948 privind crearea OMI și în prezent este parte la toate convențiile internaționale principale privind siguranța maritimă, securitatea maritimă și prevenirea poluării mediului marin de către nave, adoptate sub egida organizației.
În vederea realizării scopurilor sale, OMI organizează conferințe internaționale și sesiuni ale Adunării statelor membre și ale comitetelor sale, pentru adoptarea convențiilor maritime, codurilor și rezoluțiilor în materie.
În vederea creșterii nivelului siguranței maritime, precum și a prevenirii poluării mediului marin de către nave, efectuarea unor inspecții tehnice la vrachiere și petroliere, adecvate tipului constructiv și vechimii acestora, este de maximă importanță. Astfel, în anul 1993, Adunarea OMI a adoptat ”Instrucțiunile privind programul intensificat de inspecții efectuate cu ocazia inspecțiilor la vrachiere și petroliere”. În anul 1996 aceste instrucțiuni au devenit obligatorii în temeiul Convenției internaționale din 1974 pentru ocrotirea vieții omenești pe mare (Convenția SOLAS 1974), ca urmare a intrării în vigoare a amendamentelor la convenție adoptate prin Rezoluția nr. 1 a Conferinței din 1974.
Respectivele instrucțiuni au fost amendate ulterior în repetate rânduri. Precizăm faptul că România a aderat la Convenția SOLAS 1974 prin Decretul Consiliului de Stat nr. 80/1979 și că toate reglementările OMI menționate anterior au fost implementate în legislația națională prin acte normative specifice.
În anul 2011, Adunarea OMI, recunoscând faptul că, din cauza numeroaselor amendamente aduse rezoluției A.744(18), a devenit necesară revizuirea completă a acestor instrucțiuni pentru a se garanta aplicarea efectivă a dispozițiilor acestora și pentru a se păstra nivelul de siguranță cel mai ridicat posibil în practică, a adoptat un nou cod, cu titlul ”Codul internațional din 2011 privind programul intensificat de inspecții efectuate cu ocazia inspecțiilor la vrachiere și petroliere (Codul ESP 2011)” prin rezoluția A.1049(27), care înlocuiește respectivele instrucțiuni. Codul ESP 2011 are deci un caracter obligatoriu și este aplicabil de la 1 ianuarie 2014, odată cu intrarea în vigoare la aceeași dată a amendamentelor la Convenția SOLAS 1974 adoptate prin rezoluția MSC.325(90), care au fost acceptate de România prin Ordinul ministrului transporturilor nr. 1131/2013.
Codul ESP 2011 a fost acceptat de România în temeiul legii și publicat în Monitorul Oficial, pe baza versiunii în limba engleză, prin Ordinul ministrului transporturilor nr. 1352/2013, iar rectificarea adusă Rezoluției A.1049(27) prin documentul A 27/Rez.1049/Corr.2 al Organizației Maritime Internaționale din 17 iunie 2014 a fost acceptat în temeiul legii și publicate în Monitorul Oficial, pe baza versiunii în limba engleză, prin Ordinul ministrului transporturilor nr. 1395/2014.
Amendamentele ulterioare la Codul ESP 2011, adoptate prin Rezoluția MSC.371(93) din 22 mai 2014, Rezoluția MSC.381(94) din 21 noiembrie 2014 și Rezoluția MSC.405(96) din 19 mai 2016 și Rezoluția MSC.412(97) din 25 noiembrie 2016 au fost implementate în legislația națională.
Prin Rezoluția MSC.461(101) din 13 iunie 2019, s-au adoptat noi amendamente la Codul ESP 2011 care practic înlocuiesc integral textul Codului ESP 2011 așa cum a fost repetat amendat ținând cont de asemenea de progresul tehnic în domeniul și evoluția altor reglementări internaționale.
Întrucât la 1 iulie 2020 au fost îndeplinite condițiile de acceptare a amendamentelor la Codul ESP 2011 adoptate prin Rezoluția MSC.461(101) (prin așa-numita procedură de acceptare tacită) în conformitate cu prevederile specifice ale Convenției SOLAS 1974 precizate în rezoluție, respectivele amendamente vor intra în vigoare pe plan internațional la 1 ianuarie 2021.