Hotărâre de Guvern pentru reaprobarea caracteristicilor principale și a indicatorilor tehnico – economici pentru obiectivul de investiții „Reabilitare taluz afectat de alunecarea de teren (calamitate naturală) zona Cumpăna – mal stâng Canal Dunăre – Marea Neagră în proximitatea descărcătoarelor D20 și D21 – Lucrări în primă urgență”
Data publicării: 05.12.2024
Data limită pentru primirea de propuneri/observaţii: 16.12.2024
Grup ţintă
Toate persoanele fizice sau juridice interesate pot transmite propuneri/opinii/sugestii cu privire la proiectul de act normativ.
Scurtă descriere
Prin prezentul act normativ se propune aprobarea noilor indicatori tehnico – economici pentru investiția „Reabilitare taluz afectat de alunecarea de teren (calamitate naturală) zona Cumpăna – mal stâng Canal Dunăre – Marea Neagră în proximitatea descărcătoarelor D20 și D21 – Lucrări în primă urgență”, ceea ce va permite continuarea și finalizarea lucrărilor aflate în derulare.
Continuarea implementării măsurilor propuse prin expertizele tehnice este necesară cu celeritate pentru a:
– asigura circulația normală pe Canalul Dunăre – Marea Neagră;
– asigura libera circulație pe drumul de la cota +10,00;
– asigura stabilitatea taluzului CDMN în vedere protejării proprietăților private de la cota +61,00;
– reface drumurile de pe taluz CDMN
Documentaţia aferentă proiectului de act normativ include:
Ordin al ministrului transporturilor și infrastructurii pentru publicarea acceptării amendamentelor din 2025 la Regulamentul anexat la Acordul european privind transportul internaţional al mărfurilor periculoase pe căile navigabile interioare (ADN) adoptat la Geneva la 26 mai 2000 şi a rectificărilor la acestea, precum și a rectificărilor la Regulamentul anexat la ADN aplicabil de la 1 ianuarie 2023, adoptate de Comisia Economică pentru Europa a Organizaţiei Naţiunilor Unite (CEE – ONU), la Geneva
Data publicării: 04.12.2024
Data limită pentru primirea de propuneri/observaţii: 16.12.2024
Grup ţintă
Toate persoanele fizice sau juridice interesate pot transmite propuneri/opinii/sugestii cu privire la proiectul de act normativ.
Scurtă descriere
Acordul european privind transportul internaţional al mărfurilor periculoase pe căile navigabile interioare (ADN) a fost adoptat la Conferinţa diplomatică convocată de comun acord de Comisia Economică pentru Europa a Naţiunilor Unite (CEE – ONU) şi de Comisia Centrală pentru Navigaţia pe Rin (CCNR) care a avut loc la Geneva în perioada 22 – 26 mai 2000.
ADN cuprinde Acordul propriu – zis şi Regulamentul anexat la acest Acord. Acordul a fost adoptat pentru stabilirea unor principii şi reguli uniforme în scopul creşterii siguranţei transportului internaţional al mărfurilor periculoase pe căile navigabile interioare, protecţiei mediului prin prevenirea poluării care ar putea să rezulte din accidente şi incidente în cursul acestor transporturi şi facilitării operaţiunilor de transport şi promovării comerţului internaţional.
Regulamentul anexat la ADN cuprinde prescripţii referitoare la transportul internaţional al mărfurilor periculoase pe căile navigabile interioare, prescripţii şi proceduri referitoare la inspecţii, la stabilirea certificatelor de conformitate, la agrearea societăţilor de clasificare, derogări, autorizaţii speciale, dispoziţii tranzitorii generale şi dispoziţii tranzitorii suplimentare aplicabile pe căile navigabile interioare specifice.
Prin Legea nr. 159/2008 pentru aderarea României la Acordul european privind transportul internațional al mărfurilor periculoase pe căile navigabile interioare (ADN), adoptat la Geneva la 26 mai 2000, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 675 din 1 octombrie 2008, România a aderat la ADN, adoptat la Geneva la 26 mai 2000. Regulamentul anexat la ADN, publicat în Monitorul Oficial susmenţionat, reprezintă ediţia consolidată aplicabilă de la 1 ianuarie 2007 (ADN 2007).
Urmare activităţii permanente de aliniere la progresul tehnic a cerinţelor tehnice incluse în Regulamentul anexat la ADN, la nivelul CEE – ONU au fost adoptate numeroase amendamente.
Prin Ordinul ministrului transporturilor şi infrastructurii nr. 466/2011 pentru publicarea acceptării amendamentelor din 2009 și 2011 la Regulamentul anexat la Acordul european privind transportul internațional al mărfurilor periculoase pe căile navigabile interioare (ADN), adoptate de Comisia Economică a Națiunilor Unite pentru Europa (CEE-ONU), la Geneva, publicat in Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 499 din 13 iulie 2011, România a acceptat amendamentele din 2009 şi 2011 la Regulamentul anexat la ADN, adoptate de CEE-ONU, la Geneva, amendamente care au intrat în vigoare la 1 ianuarie 2009, respectiv la 1 ianuarie 2011.
Prin Ordinul ministrului transporturilor nr. 160 pentru publicarea acceptării amendamentelor din 2013 la Regulamentul anexat la Acordul european privind transportul internațional al mărfurilor periculoase pe căile navigabile interioare (ADN), adoptate de Comisia Economică a Națiunilor Unite pentru Europa (CEE – ONU), la Geneva la 26 mai 2000, publicat in Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 153 din 22 martie 2013, România a acceptat amendamentele din 2013 la Regulamentul anexat la ADN, adoptate de CEE-ONU, la Geneva, amendamente care au intrat în vigoare la 1 ianuarie 2013.
Prin Ordinul ministrului transporturilor nr. 147 pentru publicarea acceptării amendamentelor din 2015 la Regulamentul anexat la Acordul european privind transportul internațional al mărfurilor periculoase pe căile navigabile interioare (ADN), adoptat la Geneva la 26 mai 2000, și a rectificărilor la acestea, precum și a rectificărilor la Regulamentul anexat la ADN aplicabil de la 1 ianuarie 2013, adoptate de Comisia Economică pentru Europa a Organizației Națiunilor Unite (CEE – ONU) la Geneva, publicat in Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 201 din 26 martie 2015, România a acceptat amendamentele din 2015 la Regulamentul anexat la ADN, adoptat la Geneva la 26 mai 2000, şi rectificările la acestea, precum şi rectificările la Regulamentul anexat la ADN aplicabil de la 1 ianuarie 2013.
Prin Ordinul ministrului transporturilor nr. 409 pentru publicarea acceptării amendamentelor din 2017 la Regulamentul anexat la Acordul european privind transportul internațional al mărfurilor periculoase pe căile navigabile interioare (ADN), adoptat la Geneva la 26 mai 2000, și a rectificărilor la acestea, precum și a rectificărilor la Regulamentul anexat la ADN aplicabil de la 1 ianuarie 2015, adoptate de Comisia Economică pentru Europa a Organizației Națiunilor Unite (CEE-ONU) la Geneva, publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 356 din 15 mai 2017, România a acceptat amendamentele din 2017 la Regulamentul anexat la ADN, adoptat la Geneva la 26 mai 2000, şi rectificările la acestea, precum şi rectificările la Regulamentul anexat la ADN aplicabil de la 1 ianuarie 2015.
Prin Ordinul ministrului transporturilor nr.410 pentru acceptarea rectificărilor la Regulamentul anexat la Acordul european privind transportul internațional al mărfurilor periculoase pe căile navigabile interioare (ADN) adoptat la Geneva la 26 mai 2000, aplicabil de la 1 ianuarie 2017, adoptate de Comisia Economică pentru Europa a Organizației Națiunilor Unite (CEE – ONU) la Geneva, publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 375 din 2 mai 2018, România a acceptat rectificările la Regulamentul anexat la ADN, adoptat la Geneva la 26 mai 2000, aplicabil de la 1 ianuarie 2017.
Prin Ordinul ministrului transporturilor nr.1084 pentru publicarea acceptării amendamentelor din 2019 la Regulamentul anexat la Acordul european privind transportul internațional al mărfurilor periculoase pe căile navigabile interioare (ADN), adoptat la Geneva la 26 mai 2000, și a rectificărilor la acestea, precum și a rectificărilor la Regulamentul anexat la ADN aplicabil de la 1 ianuarie 2017, adoptate de Comisia Economică pentru Europa a Organizației Națiunilor Unite (CEE – ONU), la Geneva, publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 699 din 26 august 2019, România a acceptat amendamentele din 2019 la Regulamentul anexat la ADN, adoptat la Geneva la 26 mai 2000 şi a rectificările la acestea, precum şi a rectificările la Regulamentul anexat la ADN aplicabil de la 1 ianuarie 2017.
Prin Ordinul ministrului transporturilor, infrastructurii și comunicațiilor nr. 1140 pentru publicarea acceptării rectificărilor la Regulamentul anexat la Acordul european privind transportul internațional al mărfurilor periculoase pe căile navigabile interioare (ADN), adoptat la Geneva la 26 mai 2000, aplicabil de la 1 ianuarie 2019, adoptate de Comisia Economică pentru Europa a Organizației Națiunilor Unite (CEE – ONU) la Geneva, publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 678 din 30 iulie 2020, România a acceptat rectificările la Regulamentul anexat la ADN, adoptat la Geneva la 26 mai 2000, aplicabile de la 1 ianuarie 2019.
Prin Ordinul ministrului transporturilor și infrastructurii nr. 249 pentru publicarea acceptării amendamentelor din 2021 la Regulamentul anexat la Acordul european privind transportul internațional al mărfurilor periculoase pe căile navigabile interioare (ADN), adoptat la Geneva la 26 mai 2000, și a rectificărilor la acestea, precum și a rectificărilor la Regulamentul anexat la ADN aplicabil de la 1 ianuarie 2019, adoptate de Comisia Economică pentru Europa a Organizației Națiunilor Unite (CEE – ONU) la Geneva , publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, Nr. 421 din 21 aprilie 2021, România a acceptat amendamentele din 2021 la Regulamentul anexat la ADN, adoptat la Geneva la 26 mai 2000, și rectificările la acestea, precum și rectificările la Regulamentul anexat la ADN aplicabil de la 1 ianuarie 2019.
Prin Ordinul viceprim-ministrului, ministrul transporturilor și infrastructurii, nr. 99 pentru publicarea acceptării amendamentelor din 2023 la Regulamentul anexat la Acordul european privind transportul internațional al mărfurilor periculoase pe căile navigabile interioare (ADN), adoptat la Geneva la 26 mai 2000, și a rectificărilor la acestea, precum și a rectificărilor la Regulamentul anexat la ADN aplicabil de la 1 ianuarie 2021, adoptate de Comisia Economică pentru Europa a Organizației Națiunilor Unite (CEE – ONU) la Geneva , publicat în Monitorul Oficial, Partea I nr. 82 din 31 ianuarie 2023, România a acceptat amendamentele din 2023 la Regulamentul anexat la ADN, adoptat la Geneva la 26 mai 2000, și rectificările la acestea, precum și a rectificărilor la Regulamentul anexat la ADN aplicabil de la 1 ianuarie 2021.
Ulterior, au fost adoptate noi amendamente la Regulamentul anexat la ADN. Respectivele amendamente au fost acceptate de părţile contractante la ADN prin aşa numita procedură de acceptare tacită în conformitate cu prevederile specifice precizate la art.20 din Acord şi vor intra în vigoare la 1 ianuarie 2025.
Dat fiind importanţa şi impactul subiectului „transportul internaţional al mărfurilor periculoase pe căile navigabile interioare la nivel Uniunii Europene (UE)” obligativitatea respectării cerinţelor menţionate în ADN a fost preluată şi în legislaţia UE prin Directiva 2008/68/CE, amendată periodic, care a fost transpusă prin Hotărârea Guvernului nr. 1326/2009 privind transportul mărfurilor periculoase în România, amendată periodic.
În acest context apare ca necesară introducerea în legislaţia naţională a amendamentelor din 2025 la Regulamentul anexat la ADN incluse în documentul ECE/ADN/70 al CEE-ONU cu modificările şi completările aferente care figurează în documentele ECE/ADN/70/Add.1 și ECE/ADN/70/Corr.1. și în Anexa II a documentului ECE/TRANS/WP.15/AC.2/88 din 26 februarie 2024.
De asemenea, CEE-ONU a difuzat și unele rectificări la Regulamentul anexat la ADN aplicabil de la 1 ianuarie 2023 (ADN 2023), a căror acceptare de către părțile contractante la ADN se face tot în conformitate cu procedura de acceptare tacită mai sus menționată. Respectivele rectificări figurează în Anexa III a documentului ECE/TRANS/WP.15/AC.2/88 din 26 februarie 2024.
În art. 3 din Legea nr. 159/2008 se menţionează la alin. (1) că: „Amendamentele ulterioare la Regulamentul anexat la Acordul european privind transportul internaţional al mărfurilor periculoase pe căile navigabile interioare (ADN) vor fi preluate în legislaţia internă, prin ordin al ministrului transporturilor”.
În temeiul prevederilor art. 4 alin. (1) din Ordonanța Guvernului nr. 42/1997 privind transportul maritim și pe căile navigabile interioare, republicată, cu modificările și completările ulterioare, Ministerul Transporturilor și Infrastructurii asigură ducerea la îndeplinire a obligațiilor ce revin statului din acordurile și convențiile internaționale din domeniul său de activitate, la care România este parte.
Documentaţia aferentă proiectului de act normativ include:
Atasamente
Hotărâre a Guvernului privind modificarea descrierii tehnice și actualizarea valorii de inventar a unui imobil aflat în domeniul public al statului, administrarea Ministerului Transporturilor și Infrastructurii și concesiunea Companiei Naționale ”Administrația Porturilor Dunării Maritime”- S.A. Galați, precum și trecerea unei părți din acest imobil din administrarea Ministerului Transporturilor și Infrastructurii și concesiunea Companiei Naționale ”Administrația Porturilor Dunării Maritime”- S.A. Galați, în administrarea Ministerului Finanțelor – Autoritatea Vamală Română
Data publicării: 06.08.2024
Data limită pentru primirea de propuneri/observaţii: 19.08.2024
Grup ţintă
Toate persoanele fizice sau juridice interesate pot transmite propuneri/opinii/sugestii cu privire la proiectul de act normativ.
Scurtă descriere
- Proiectul de act normativ se referă la modificarea descrierii tehnice și la actualizarea valorii de inventar a imobilului cu nr. MF 150262, aflat în administrarea Ministerului Transporturilor și Infrastructurii și concesiunea Companiei Naționale ”Administrația Porturilor Dunării Maritime”- S.A. Galați , ca urmare a dezmembrării și a reevaluării, astfel:
La nr. MF 150262 ”Teren”, se modifică descrierea tehnică din ”Teren portuar – port Isaccea; Sp = 49.785 mp; CF 30456” în ” Teren împrejmuit Port Isaccea
LOT 1. Suprafață = 46.205 mp; CF 37552 Tulcea
LOT 2. Suprafață=3.580mp; CF 37553 Tulcea”.
Valoarea de inventar a bunului cu nr. MF 150262 este de 6.307.905. lei, conform Raportului de reevaluare întocmit de Varasciuc Bogdan Cătălin, evaluator autorizat, membru titular ANEVAR.
II. Proiectul de act normativ se referă și la trecerea unei părți din imobilul înregistrat la poziţia cu nr. M.F. 150262 (parțial), în suprafață de 3.580 mp, din administrarea Ministerul Transporturilor și Infrastructurii și concesiunea Companiei Naționale ”Administrația Porturilor Dunării Maritime”- S.A. Galați (Contract nr. LO/3447/12.09.2008), în administrarea Ministerului Finanțelor – Autoritatea Vamală Română .
Contractul de concesiune nr. LO/3447/12.09.2008 încheiat între Ministerul Transporturilor în calitate de concedent și Companiei Naționale ”Administrația Porturilor Dunării Maritime”- S.A. Galați în calitate de concesionar se va modifica corespunzător.
Realitatea datelor înscrise în anexa la proiect, precum și necesitatea și oportunitatea promovării actului normativ aparțin aparțin inițiatorilor, respectiv Ministerul Transporturilor și Infrastructurii, prin Compania Națională ”Administrația Porturilor Dunării Maritime”- S.A. Galați și Ministerului Finanțelor.
Bunurile imobile nu fac obiectul unor litigii aflate pe rolul instanţelor de judecată, nu sunt supuse cererilor de retrocedare și nu sunt grevate de sarcini
Documentaţia aferentă proiectului de act normativ include:
Atasamente
Ordin al ministrului transporturilor și infrastructurii pentru modificarea şi înlocuirea anexei la Ordinul ministrului transporturilor şi infrastructurii nr. 982/2011 privind aprobarea Listei cuprinzând porturile şi locurile de operare şi limitele acestora, a căror infrastructură portuară este proprietate privată, precum şi limitele radelor portuare şi ale zonelor de ancoraj
Data publicării: 09.07.2024
Data limită pentru primirea de propuneri/observaţii: 22.07.2024
Grup ţintă
Toate persoanele fizice sau juridice interesate pot transmite propuneri/opinii/sugestii cu privire la proiectul de act normativ.
Scurtă descriere
În conformitate cu prevederile art. 8 alin. (1) și art. 10 din Ordonanța Guvernului nr. 22/1999 privind administrarea porturilor şi a căilor navigabile, utilizarea infrastructurilor de transport naval aparținând domeniului public, precum şi desfăşurarea activităților de transport naval în porturi şi pe căile navigabile interioare, republicată, cu modificările și completările ulterioare:
„Art. 8. – (1) Lista cuprinzând porturile şi locurile de operare deschise accesului public, precum şi limitele acestora se stabilesc şi se aprobă prin ordin al ministrului transporturilor.”
„Art 10 – Limitele radelor portuare şi ale zonelor de ancoraj se stabilesc de către Autoritatea Navală Română, prin căpităniile de port și se fac publice prin avize către navigatori şi pe website-ul propriu.”
Prin adresa nr. 2217 din 27.05.2024, UAT Sfântu Gheorghe solicită includerea în Lista cuprinzând porturile şi locurile de operare şi limitele acestora, a căror infrastructură portuară este proprietate privată, precum şi limitele radelor portuare şi ale zonelor de ancoraj a investiției „Mininiport în localitatea Sfântu Gheorghe și dană (estacadă) de acostare nave pasageri”, situată la km 4 – 5, brațul Sfântu Gheorghe, Dunăre, mal stâng.
Localitatea Sfântu Gheorghe este situată în imediata vecinătate a gurii de vărsare a Dunării, prin brațul Sfântu Gheorghe, în Marea Neagră și dispune de facilitățile unei localități de frontieră. Distanța Tulcea – Sfântu Gheorghe este de 120 km pe brațul Sfântu Gheorghe. Accesul în localitatea Sfântu Gheorghe se face doar cu nave de pasageri din portul Tulcea în aproximativ 4 ore, din portul Mahmudia în aprox. 2 ore și jumătate sau din portul Murighiol în 2 ore.
Debarcaderul de la Sfântu Gheorghe este punct de acostare pentru navele de pasageri care circulă spre și dinspre Tulcea. Deoarece în zona de acostare amenajată existentă, din cauza depunerilor de aluviuni nu se mai putea acosta, în amonte de portul pescăresc a fost amenajat un debarcader. Accesul la acest debarcader era însă îngreunat de faptul că se trecea prin incinta portului pescăresc.
Consiliul Judeţean Tulcea a amenajat o dană (estacadă) pentru acostarea navelor de pasageri pe vechiul amplasament care are acces rutier direct spre centrul comunei. Proiectul a avut ca scop dezvoltarea turistică a zonei prin modernizare și extindere a infrastructurii în vederea acostării navelor de pasageri, în continuarea obiectivului deja realizat, „Miniport în localitatea Sfântu Gheorghe”.
Planul de sistematizare al localității Sfântu Gheorghe prevede ca dana de acostare (estacada) nave pasageri să fie amplasată în zona vechiului debarcader din centrul localitatii. Frontul de acostare se află pe curba batimetrică – 3,00 m și permite și acostarea ambarcațiunilor și remorcherelor care navighează pe brațul Sfântu Gheorghe. Dana de acostare este de tip estacadă prevăzută cu o pasarelă legată de noua platformă a debarcaderului pe care se desfășoară traficul de pasageri. În afară de rolul de acces al pasagerilor, platforma debarcader are și rolul de construcție pentru rezemarea și fixarea pasarelei și poate fi utilizată optim pentru amenajarea unor chioșcuri de bilete sau alte tipuri de utilități. Pe platformă sunt prevăzute spațiile necesare pentru așteptare la îmbarcare, spații pentru promenadă cu banci și plantații perimetrale de arbuşti.
Din punct de vedere al regimului juridic terenul face parte din domeniul privat al comunei Sfântu Gheorghe, județul Tulcea.
Analizând documentația depusă s-a constatat că investiția „Mininiport în localitatea Sfântu Gheorghe și dană (estacadă) de acostare nave pasageri” întrunește condițiile de a fi introdusă ca loc de operare în Lista cuprinzând porturile şi locurile de operare şi limitele acestora, a căror infrastructură portuară este proprietate privată, precum şi limitele radelor portuare şi ale zonelor de ancoraj, aprobată prin OMTI nr. 982/2011, cu modificările și completările ulterioare.
Documentaţia aferentă proiectului de act normativ include:
Atasamente
Ordin al ministrului transporturilor și infrastructurii pentru modificarea şi înlocuirea anexei la Ordinul ministrului transporturilor şi infrastructurii nr. 982/2011 privind aprobarea Listei cuprinzând porturile şi locurile de operare şi limitele acestora, a căror infrastructură portuară este proprietate privată, precum şi limitele radelor portuare şi ale zonelor de ancoraj
Data publicării: 09.07.2024
Data limită pentru primirea de propuneri/observaţii: 22.07.2024
Grup ţintă
Toate persoanele fizice sau juridice interesate pot transmite propuneri/opinii/sugestii cu privire la proiectul de act normativ.
Scurtă descriere
În conformitate cu prevederile art. 8 alin. (1) și art. 10 din Ordonanța Guvernului nr. 22/1999 privind administrarea porturilor şi a căilor navigabile, utilizarea infrastructurilor de transport naval aparținând domeniului public, precum şi desfăşurarea activităților de transport naval în porturi şi pe căile navigabile interioare, republicată, cu modificările și completările ulterioare:
„Art. 8. – (1) Lista cuprinzând porturile şi locurile de operare deschise accesului public, precum şi limitele acestora se stabilesc şi se aprobă prin ordin al ministrului transporturilor.”
„Art 10 – Limitele radelor portuare şi ale zonelor de ancoraj se stabilesc de către Autoritatea Navală Română, prin căpităniile de port și se fac publice prin avize către navigatori şi pe website-ul propriu.”
Prin adresa nr. 39 din 24.04.2024, SC Serv Reparații DIV SRL, în calitate de beneficiar al investiției „Construire hală reparații și stație carburanți” solicită includerea acesteia ca „Loc Operare Eșelnița” în Lista cuprinzând porturile şi locurile de operare şi limitele acestora, a căror infrastructură portuară este proprietate privată, precum şi limitele radelor portuare şi ale zonelor de ancoraj, aprobată prin OMTI nr. 982/2011, cu modificările și completările ulterioare.
Amplasamentul investiției este între km 959+600 – km 959+950, Dunăre, mal stâng, localitatea Eșelnița, județul Mehedinți.
Investiția a fost realizată în baza autorizațiilor/aprobărilor și avizelor conform cerințelor legislației în vigoare, finalizată și recepționată în aceleași condiții, în anul 2022.
Investiţia dispune de amenajări permanente, respectiv de construcții plutitoare (pontoane de acostare) pentru acostarea și staționarea temporară şi/sau permanentă a ambarcațiunilor și navelor de mici dimensiuni, hală pentru depozitarea ambarcațiunilor și atelier de reparații pentru ambarcațiuni, stație carburanți plutitoare pentru aprovizionare cu combustibil ambarcațiuni de agrement, precum și spații de cazare.
Îmbarcarea și debarcarea pasagerilor se face la construcția plutitoare (ponton de acostare) nr. 6794, amplasată în laterala staţiei de distribuţie carburanţi.
Societatea este autorizată de către Autoritatea Navală Română pentru efectuarea de lucrări de construcţii/reparaţii/modernizare şi transformare la nave şi construcţii plutitoare de navigaţie interioară din oţel şi aluminiu, precum și pentru lucrări de construcţii/reparaţii la ambarcaţiuni de agrement în scop comercial şi construcții metalice.
Analizând documentația depusă s-a constatat că investiția „Construire hală reparații și stație carburanți” întrunește condițiile de loc de operare și poate fi inclusă în Lista cuprinzând porturile şi locurile de operare şi limitele acestora, a căror infrastructură portuară este proprietate privată, precum şi limitele radelor portuare şi ale zonelor de ancoraj, aprobată prin OMTI nr. 982/2011, cu modificările și completările ulterioare.
Documentaţia aferentă proiectului de act normativ include:
Atasamente
Hotărâre de Guvern privind declanșarea procedurilor de expropriere a imobilului proprietate privată care constituie coridorul de expropriere al lucrării de utilitate publică de interes național „D.A.N.U.B.E – Rețea de acces la Dunăre – Deblocarea circulației în Europa prin dezvoltarea în România a unei infrastructuri de porturi TEN-T de înaltă calitate în condiții economice optime – Port Giurgiu și aprobarea listei cuprinzând imobilele proprietate publică a unității administrativ teritoriale, care fac parte din coridorul de expropriere al lucrării de utilitate publică de interes național
Grup ţintă
Toate persoanele fizice sau juridice interesate pot transmite propuneri/opinii/sugestii cu privire la proiectul de act normativ.
Scurtă descriere
Pentru prezentul proiect de act normativ este necesară aprobarea sumei cu titlu de despăgubire, în valoare de 36.640,24 lei, pentru o suprafață totală de 108 mp reprezentând un drum, aflat în proprietatea privată a UAT Giurgiu, astfel cum rezultă din anexa nr. 2.
Aceasta rezultă din Raportul de evaluare privind determinarea cuantumului despăgubirilor aferente imobilelor necesare realizării lucrării de utilitate publică de interes național „D.A.N.U.B.E. – Rețea de acces la Dunăre – Deblocarea circulației în Europa prin dezvoltarea în România a unei infrastructuri de porturi TEN-T de înaltă calitate în condiții economice optime – Port Giurgiu”, întocmit în martie 2024, de către expertul autorizat ANEVAR Chelaru Ștefan Dragoș, deținător al Legitimației nr. 11297 valabilă pe anul 2024, în conformitate cu dispozițiile Legii nr. 255/2010 privind exproprierea pentru cauză de utilitate publică necesară realizării unor obiective de interes naţional, judeţean şi local, cu modificările şi completările ulterioare şi de Hotărârea Guvernului nr. 53/2011 pentru aprobarea Normelor Metodologice de aplicare a acesteia, cu completările ulterioare, avându-se în vedere expertizele întocmite și actualizate de camerele notarilor publici. Astfel, s-a avut în vedere studiul de piață privind valorile minime ale proprietăților imobiliare din județul Giurgiu pentru anul 2022, valabil și pentru anul 2024 conform informării UNNPR nr. 9804/28.12.2023.
Prin prezentul act normativ se propune aprobarea:
1) amplasamentului lucrării de utilitate publică de interes național „D.A.N.U.B.E. – Rețea de acces la Dunăre – Deblocarea circulației în Europa prin dezvoltarea în România a unei infrastructuri de porturi TEN-T de înaltă calitate în condiții economice optime – Port Giurgiu”, pe raza localității Giurgiu, din județul Giurgiu, conform variantei finale a studiului de fezabilitate, prevăzut în anexa nr. 1 la proiectul de act normativ;
2) declanșării procedurilor de expropriere pentru imobilul proprietate privată supus exproprierii, care face parte din coridorul de expropriere a lucrării de utilitate publică de interes național, „D.A.N.U.B.E. – Rețea de acces la Dunăre – Deblocarea circulației în Europa prin dezvoltarea în România a unei infrastructuri de porturi TEN-T de înaltă calitate în condiții economice optime – Port Giurgiu”, situat pe raza localității Giurgiu, din județul Giurgiu;
3) listei cuprinzând imobilul proprietate privată supus exproprierii, situat pe raza localității Giurgiu, din județul Giurgiu, proprietarul sau deținătorul acestuia, așa cum rezultă din evidențele Agenţiei Naţionale de Cadastru şi Publicitate Imobiliară (OCPI Giurgiu), precum şi suma individuală estimată de către expropriator, aferentă despăgubirii, în valoare de 36.640,24 lei, pentru imobilul cu o suprafață de 108 mp, în conformitate cu anexa nr. 2;
4) listei cuprinzând imobilele proprietate publică a unității administrativ-teritoriale, care fac parte din coridorul de expropriere a lucrării de utilitate publică de interes național „D.A.N.U.B.E. – Rețea de acces la Dunăre – Deblocarea circulației în Europa prin dezvoltarea în România a unei infrastructuri de porturi TEN-T de înaltă calitate în condiții economice optime – Port Giurgiu”, prevăzută în anexa nr. 3 la prezenta hotărâre.
Documentaţia aferentă proiectului de act normativ include:
Atasamente
Ordinul ministrului transporturilor și infrastructurii privind publicarea acceptării rectificării aduse Rezoluției MSC.501(105) prin documentul MSC 105/20/Add.2/Corr.1 al Organizației Maritime Internaționale din 13 decembrie 2023
Data publicării: 09.07.2024
Data limită pentru primirea de propuneri/observaţii: 22.07.2024
Grup ţintă
Toate persoanele fizice sau juridice interesate pot transmite propuneri/opinii/sugestii cu privire la proiectul de act normativ.
Scurtă descriere
Organizația Maritimă Internațională (OMI), cu sediul la Londra, activează ca agenție specializată a Organizației Națiunilor Unite și se ocupă cu elaborarea cadrului juridic, tehnic și organizatoric privind navigația maritimă în apele internaționale. Prin reglementările adoptate, OMI stabilește cerințele minime care se impun navelor comerciale care efectuează voiaje internaționale, privind siguranța navigației, securitatea navelor și a porturilor și protecția mediului, precum și cerințele privind modul de certificare și pregătire a echipajelor ce își desfășoară activitatea la bordul acestora. România a devenit membră a acestei organizații prin Decretul Consiliului de Stat nr. 114/1965 și în această calitate este parte la toate convențiile internaționale majore privind siguranța navigației și prevenirea poluării de către navele maritime.
În vederea realizării scopurilor sale, OMI organizează conferințe internaționale și sesiuni ale Adunării statelor membre și ale comitetelor sale, pentru adoptarea convențiilor maritime, codurilor și rezoluțiilor în materie.
Codul maritim internațional pentru mărfuri periculoase (denumit în continuare ,,Codul IMDG”) adoptat în 2002 prin Rezoluţia MSC.122(75) a Comitetului de siguranță maritimă (MSC) al OMI, a devenit obligatoriu în anul 2004, în baza prevederilor Capitolului VII (care vizează transportul mărfurilor periculoase) din Convenția internațională din 1974 pentru ocrotirea vieții omenești pe mare (Convenția SOLAS 1974), convenție la care România a aderat prin Decretul Consiliului de Stat nr. 80/1979.
Scopul Codului IMDG este acela de a asigura efectuarea în condiții de siguranță a transportului pe mare al mărfurilor periculoase sub formă ambalată, a măsurilor necesare în cazul producerii unor accidente navale, inclusiv depozitarea acestora în zonele portuare, prin furnizarea de informații actualizate cu privire la proprietățile acestor mărfuri, la riscurile asociate transportului anumitor tipuri de astfel de mărfuri, precum și prin furnizarea de instrucțiuni actualizate cu privire la procedurile corespunzătoare ce trebuie urmate în timpul acestor activități.
Prevederile Codului IMDG sunt perfecționate continuu prin rezoluții de amendare adoptate în cadrul sesiunilor MSC; astfel, codul este amendat ciclic, o dată la doi ani. Codul IMDG, așa cum a fost integral amendat prin Rezoluţia MSC.406(96) din 2016, a fost implementat în legislația națională prin Ordinul ministrului transporturilor nr. 1.597/2018.
Prin Rezoluţia MSC.442(99) din 24 mai 2018 au fost adoptate noi amendamente la Codul IMDG care au fost implementate în legislația națională prin Ordinul ministrului transporturilor, infrastructurii şi comunicaţiilor nr. 287/2019.
Prin Rezoluţia MSC.477(102) din 11 noiembrie 2020 au fost adoptate noi amendamente la Codul IMDG, prin care textul existent al Codului IMDG a fost înlocuit integral, care au fost implementate în legislația națională prin Ordinul ministrului transporturilor și infrastructurii nr. 275/2022.
Ulterior prin documentul MSC 102/24/Add.2/Corr.1 al Organizației Maritime Internaționale din 3 februarie 2022 au fost aduse rectificări la Rezoluţia MSC.477(102), care au fost implementate în legislația națională prin Ordinul ministrului transporturilor și infrastructurii nr. 568/2022.
Prin Rezoluţia MSC.501(105) din 28 aprilie 2022 au fost adoptate noi amendamente la Codul IMDG, care au fost implementate în legislația națională prin Ordinul ministrului transporturilor și infrastructurii nr. 1.588/2023.
La data de 13 decembrie 2023, prin documentul MSC 105/20/Add.2/Corr.1 al Organizației Maritime Internaționale din 3 februarie 2022 Comitetului de siguranță maritimă a adus rectificări la Rezoluţia MSC.501(105).
Aceste rectificări se referă la modificarea definiției lichidelor, la clasificarea mărfurilor periculoase, la lista mărfurilor periculoase, la dispozițiile speciale și exceptări, la dispozițiile privind utilizarea ambalajelor și cisternelor, la procedurile de expediere, la construcția și încercarea ambalajelor, containerelor intermediare pentru vrac (ibc-urilor), ambalajelor mari, cisternelor mobile, containerelor cu elemente multiple pentru gaze (megc-urilor) și vehiculelor-cisternă rutiere, la prevederile privind operațiunile de transport.
În conformitate cu prevederile art. 4 alin. (1) din Ordonanța Guvernului nr. 42/1997 privind transportul maritim și pe căile navigabile interioare, republicată, cu modificările și completările ulterioare, Ministerul Transporturilor şi Infrastructurii, în calitatea sa de autoritate de stat, asigură ducerea la îndeplinire a obligațiilor ce revin statului din acordurile și convențiile internaționale relevante la care România este parte și, implicit, a codurilor cu caracter obligatoriu în baza prevederilor respectivelor convenții.
Documentaţia aferentă proiectului de act normativ include:
Atasamente
Ordinul ministrului transporturilor și infrastructurii privind publicarea acceptării amendamentelor la Codul internaţional pentru construcţia şi echipamentul navelor pentru transportul în vrac al produselor chimice periculoase (Codul IBC), adoptate de Organizaţia Maritimă Internaţională prin Rezoluţia MEPC.345(78) a Comitetului pentru protecţia mediului marin din 10 iunie 2022 şi, respectiv, prin Rezoluţia MSC.526(106) a Comitetului de siguranţă maritimă din 10 noiembrie 2022
Data publicării: 09.07.2024
Data limită pentru primirea de propuneri/observaţii: 22.07.2024
Grup ţintă
Toate persoanele fizice sau juridice interesate pot transmite propuneri/opinii/sugestii cu privire la proiectul de act normativ.
Scurtă descriere
Organizația Maritimă Internațională (OMI), înființată prin Convenția de la Geneva din 1948, cu sediul la Londra, este instituția specializată din sistemul Națiunilor Unite în domeniul navigației maritime comerciale internaționale și are ca scop principal elaborarea cadrului juridic, tehnic și organizatoric pentru asigurarea siguranței navigației, securității navelor și a instalațiilor portuare și prevenirii poluării mediului marin de către nave. România este stat membru al acestei organizații ca urmare a aderării, prin Decretul Consiliului de Stat nr.114/1965, la Convenția de la Geneva din 1948 privind crearea OMI și în prezent este parte la toate convențiile internaționale principale privind siguranța maritimă, securitatea maritimă și prevenirea poluării mediului marin de către nave, adoptate sub egida organizației.
În vederea realizării scopurilor sale, OMI organizează conferințe internaționale și sesiuni ale Adunării statelor membre și ale comitetelor sale, pentru adoptarea convențiilor maritime, codurilor și rezoluțiilor în materie.
Transportul în vrac, pe mare, al produselor chimice periculoase lichide, cu nave cisternă construite la 1 iulie 1986 sau după această dată, care efectuează voiaje internaționale, se face conform prevederilor cuprinse în Codul internațional pentru construcția și echipamentul navelor pentru transportul în vrac al produselor chimice periculoase (Codul IBC), adoptat de OMI prin Rezoluția MSC.4(48) a Comitetului de siguranță maritimă (MSC) din 17 iunie 1983 având în vedere aspecte legate de siguranța constructivă a navelor cisternă, și respectiv prin Rezoluția MEPC.19(22) a Comitetului pentru protecția mediului marin (MEPC) din 5 decembrie 1985 având în vedere aspecte legate de prevenirea poluării mediului marin cu astfel de produse.
Codul IBC a devenit obligatoriu, în conformitate cu prevederile capitolului VII din Convenția internațională din 1974 pentru ocrotirea vieții omenești pe mare (SOLAS 74) la care România a aderat prin Decretul Consiliului de Stat nr. 80/1979, și respectiv cu prevederile anexei II din Convenția internațională din 1973 pentru prevenirea poluării de către nave, modificată prin Protocolul din 1978 referitor la aceasta (MARPOL 73/78) la care România a aderat prin Legea nr. 6/1993.
Codul IBC este o normă tehnică internațională referitoare la siguranța transportului maritim în vrac al produselor chimice periculoase lichide, impunând navelor cisternă utilizate pentru un asemenea transport cerințe tehnice de proiectare și construcție a corpului și echipamentelor de la bord, în vederea reducerii pericolului la care sunt expuse navele și echipajele lor, precum și prevenirii poluării mediului marin, împreună cu proceduri corespunzătoare de operare.
Codul IBC a fost modificat și completat ulterior printr-o serie de amendamente adoptate prin rezoluții ale celor două comitete, MSC și MEPC, care au stabilit de comun acord proceduri de adoptare oficială a acelorași amendamente.
România a acceptat Codul IBC și amendamentele la acesta adoptate de OMI până în anul 2000, prin Legea nr. 72/2003. Toate amendamentele intrate în vigoare pe plan internațional până în prezent, au fost publicate în legislația națională prin acte normative specifice.
În anul 2022 cele două comitete au adoptat prin rezoluția MEPC.345(78) și, respectiv, prin rezoluția MSC.526(106), noi amendamente la Codul IBC. Subliniem faptul că anexa rezoluției MEPC.345(78) este identică cu anexa rezoluției MSC.526(106), acestea fiind rezultatul comun al activității specifice celor două comitete OMI.
Amendamentele la Codul IBC adoptate prin cele două rezoluții constau în principal în înlocuirea integrală a punctului 2.9.2.1 din capitolul 2 – Capacitatea de supraviețuire a navei și amplasarea tancurilor de marfă, Cerinţe referitoare la supravieţuire.
Întrucât la 1 ianuarie 2024 au fost îndeplinite condițiile de acceptare a amendamentelor la Codul IBC adoptate prin cele două rezoluții (prin așa-numita procedură de acceptare tacită), în conformitate cu prevederile specifice precizate în acele rezoluții, respectivele amendamente vor intra în vigoare pe plan internațional la 1 iulie 2024.
În temeiul prevederilor art. 4 alin. (1) din Ordonanța Guvernului nr. 42/1997 privind transportul maritim și pe căile navigabile interioare, republicată, cu modificările și completările ulterioare, precum și ale art. 9 alin. 4 din Hotărârea Guvernului nr. 370/2021, cu modificările și completările ulterioare, Ministerul Transporturilor și Infrastructurii, în calitatea sa de autoritate de stat asigură ducerea la îndeplinire a obligațiilor ce revin statului din acordurile și convențiile internaționale la care România este parte și respectiv în calitatea sa de organ de specialitate al administrației publice centrale, ia măsuri de aplicare a convențiilor internaționale din domeniul său de activitate, la care România este parte și, implicit, a codurilor cu caracter obligatoriu în baza prevederilor respectivelor convenții.
Documentaţia aferentă proiectului de act normativ include: