Constanța Port Business Association solicită Ministerului Transporturilor modificarea O.M.T. nr. 548/2014 prin care să fie clarificată, de o manieră lipsită de orice echivoc, desfășurarea serviciului de remorcaj și obligativitatea tuturor agenților economici care doresc efectuarea acestui serviciu să îndeplinească criteriile menționate în contractul de remorcaj aprobat prin Hotărârea Consiliului de Administrație al CN APMC nr. 9/2017
Atasamente
Constanța Port Business Association în continuarea observațiilor transmise Consiliului de Supraveghere din Domeniul Naval, în data de 09.07.2020 și a dezbaterii publice din data de 14.09.2020, transmite propuneri referitoare la Proiectul ghidului cu privire la elaborarea și consultarea normelor de fundamentare a tarifelor practicate de administraţiile aflate sub incidenţa Ordonanţei Guvernului nr. 22/1999
Atasamente
Constanța Port Business Association solicită Ministerului Transporturilor extinderea monitorizării, verificării și testării tuturor remorcherelor care efectuează acest serviciu de siguranță
Atasamente
Proiectul de Ordin al ministrului transporturilor, infrastructurii şi comunicaţiilor privind aplicarea Instrucţiunilor de inspecţie din 2019 în conformitate cu Sistemul armonizat de inspectare şi certificare (HSSC), adoptate de Adunarea Organizaţiei Maritime Internaţionale prin Rezoluţia A.l 140(31) din 4 decembrie 2019
Data publicării: 16.07.2020
Data limită pentru primirea de propuneri/observaţii: 27.07.2020
Grup ţintă
Toate persoanele fizice sau juridice interesate pot transmite propuneri/opinii/sugestii cu privire la proiectul de act normativ.
Scurta descriere a reglementării:
Organizaţia Maritimă Internaţională (OMI), înfiinţată prin Convenţia de la Geneva din 1948, cu sediul la Londra, este instituţia specializată din sistemul Naţiunilor Unite în domeniul navigaţiei maritime comerciale internaţionale şi are ca scop principal elaborarea cadrului juridic, tehnic şi organizatoric pentru asigurarea siguranţei navigaţiei, securităţii navelor şi a instalaţiilor portuare şi prevenirii poluării mediului marin de către nave. România este stat membru al acestei organizaţii ca urmare a aderării, prin Decretul Consiliului de Stat nr. 114/1965, la Convenţia de la Geneva din 1948 privind crearea OMI şi în prezent este parte la toate convenţiile internaţionale principale privind siguranţa maritimă, securitatea maritimă şi prevenirea poluării mediului marin de către nave, adoptate sub egida organizaţiei.
În vederea realizării scopurilor sale, OMI organizează conferinţe internaţionale şi sesiuni ale Adunării statelor membre şi ale comitetelor sale, pentru adoptarea convenţiilor maritime, codurilor şi rezoluţiilor în materie.
Astfel, la Londra la 11 noiembrie 1988, a avut loc Conferinţa internaţională privind Sistemul armonizat de inspectare şi certificare a navelor comerciale maritime care efectuează voiajuri internaţionale. La această conferinţă au fost adoptate: Protocolul din 1988 privind Convenţia internaţională din 1974 pentru ocrotirea vieţii omeneşti pe mare şi, respectiv, Protocolul din 1988 privind Convenţia internaţională din 1966 asupra liniilor de încărcare, prin care s-a instituit Sistemul armonizat de inspectare şi certificare în cadrul celor două convenţii susmenţionate.
Ulterior, în anul 1990, Sistemul armonizat de inspectare şi certificare s-a extins şi la Convenţia internaţională din 1973 pentru prevenirea poluării de către nave, modificată prin Protocolul încheiat la Londra la data de 17 februarie 1978, precum şi la următoarele coduri cu caracter obligatoriu în temeiul convenţiilor susmenţionate: Codul internaţional pentru construcţia şi echipamentul navelor pentru transportul în vrac al produselor chimice periculoase, Codul internaţional pentru construcţia şi echipamentul navelor pentru transportul în vrac al gazelor lichefiate şi Codul pentru construcţia şi echipamentul navelor pentru transportul în vrac al produselor chimice periculoase, prin adoptarea de către comitetele relevante ale OMI a unor amendamente la respectivele instrumente internaţionale.
Precizăm că România este parte la toate instrumentele internaţionale susmenţionate, prin acte normative specifice de aderare, respectiv de acceptare a acestora şi toate amendamentele în vigoare la respectivele instrumente, sunt implementate în legislaţie națională.
În vederea aplicării unitare a prevederilor referitoare la efectuarea inspecţiilor la nave, precum şi pentru detalierea respectivelor inspecţii, Adunarea OMI a adoptat în anul 1993, prin Rezoluţia A.746(18), Instrucţiuni de inspecţie privind Sistemul armonizat de inspectare şi certificare. Sistemul armonizat de inspectare şi certificare a intrat în vigoare pe plan internaţional la data de 3 februarie 2000.
Prin OMT nr. 291/2000 au fost aprobate Instrucţiunile de inspecţie privind Sistemul armonizat de inspectare şi certificare, cod MT.RNR-I/SAIC-2000 aplicabile navelor comerciale maritime sub pavilion român, care au fost elaborate pe baza Rezoluţiei A.746(18). OMT nr. 291/2000, fiind abrogat, ulterior de OMT nr. 819/2013 privind aplicarea Instrucţiunilor de inspecţie din 2011 în conformitate cu Sistemul armonizat de inspectare şi certificare (HSSC), adoptate de Adunarea Organizaţiei Maritime Internaţionale prin Rezoluţia A.1053(27) din 30 noiembrie 2011, precum şi a amendamentelor ulterioare la aceasta.
Amendamentele ulterioare adoptate de OMI la instrumentele internaţionale susmenţionate, au impus revizuirea Instrucţiunilor de inspecţie privind Sistemul armonizat de inspectare şi certificare. Astfel, prin Rezoluţia A.1053(27) au fost adoptate Instrucţiunile de inspecţie din 2011 în conformitate cu Sistemul armonizat de inspectare şi certificare (HSSC), care abrogă instrucţiunile anterioare şi care au fost implementate în legislaţia naţională prin Ordinul ministrului transporturilor nr. 819/2013. Instrucţiunile de inspecţie din 2011 au fost amendate prin Rezoluţia A.1076(28). Aceste amendamente au fost implementate în legislaţia naţională prin OMT nr. 646/2015.
De asemenea, adoptarea unor noi amendamente la convenţiile şi codurile menţionate mai sus, care au intrat în vigoare sau care au început să producă efecte după adoptarea Rezoluţiei A.1076(28), precum şi adoptarea unor noi coduri, respectiv Codul internaţional privind siguranţa navelor care utilizează gaze sau alţi combustibili cu punct de aprindere scăzut (Codul IGF) şi Codul internaţional pentru nave care operează în ape polare (Codul Polar), au impus revizuirea Instrucţiunilor de inspecţie din 2011.
Astfel prin Rezoluţia A.1140(31) au fost adoptate Instrucţiunile de inspecţie din 2019 în conformitate cu Sistemul armonizat de inspectare şi certificare (HSSC), care care înlocuiesc instrucţiunile anterioare. Instrucţiunile de inspecţie din 2019 ţin seama de amendamentele la instrumentele IMO obligatorii care au intrat în vigoare până la 31 decembrie 2019. Apare astfel necesitatea actualizării corespunzătoare a legislaţiei naţionale.
Menţionăm că cele două noi coduri obligatorii au fost acceptate de România şi publicate după cum urmează: Codul IGF prin Ordinul ministrului transporturilor nr. 707/2016 și Codul Polar prin Ordinul ministrului transporturilor nr. 1404/2016.
Atasamente
Proiectul de Ordinul al ministrului transporturilor, infrastructurii și comunicațiilor privind modificarea și completarea Ordinului ministrului transporturilor nr. 917/2013 pentru publicarea acceptării Rezoluției A.761(18) – Recomandarea cu privire la condițiile de autorizare a stațiilor de întreținere a plutelor de salvare gonflabile, adoptată la 4 noiembrie 1993, precum și a Rezoluției MSC.55(66) – Adoptarea amendamentelor la Recomandarea cu privire la condițiile de autorizare a stațiilor de întreținere a plutelor de salvare gonflabile [Rezoluția A.761(18)], adoptată la 30 mai 1996 de către Comitetul de siguranță maritimă al Organizației Maritime Internaționale, și stabilirea unor măsuri de aplicare a acestora
Data publicării: 15.07.2020
Data limită pentru primirea de propuneri/observaţii: 27.07.2020
Grup ţintă
Toate persoanele fizice sau juridice interesate pot transmite propuneri/opinii/sugestii cu privire la proiectul de act normativ.
Scurta descriere a reglementării:
Organizația Maritimă Internațională (OMI), înființată prin Convenția de la Geneva din 1948, cu sediul la Londra, este instituția specializată din sistemul Națiunilor Unite în domeniul navigației maritime comerciale internaționale și are ca scop principal elaborarea cadrului juridic, tehnic și organizatoric pentru asigurarea siguranței navigației, securității navelor și a instalațiilor portuare și prevenirii poluării mediului marin de către nave. România este stat membru al acestei organizații ca urmare a aderării, prin Decretul nr.114/1965, la Convenția de la Geneva din 1948 privind crearea OMI și în prezent este parte la toate convențiile internaționale principale privind siguranța maritimă, securitatea maritimă și prevenirea poluării mediului marin de către nave, adoptate sub egida organizației.
În vederea realizării scopurilor sale, OMI organizează conferințe internaționale și sesiuni ale Adunării statelor membre și ale comitetelor sale, pentru adoptarea convențiilor maritime, codurilor și rezoluțiilor în materie.
Una dintre cele mai importante convenții privind siguranța navigației, adoptate de OMI, este Convenția internațională din 1974 pentru ocrotirea vieții omenești pe mare (Convenția SOLAS 1974), la care România a aderat prin Decretul nr. 80/1979. Prevederile anexei la această convenție, structurată în douăsprezece capitole, care cuprinde reguli privind construcția, dotarea și operarea navelor maritime, sunt perfecționate continuu prin rezoluții de amendare, adoptate în cadrul sesiunilor Comitetului de siguranță maritimă (MSC) al OMI. O importanță deosebită în cadrul acestei convenții se acordă mijloacelor de salvare. Acestea sunt tratate distinct în Capitolul III al Convenției SOLAS 1974. La regula 20 paragraful 8.1 din acest capitol, se prevede obligativitatea ca plutele de salvare gonflabile să fie supuse, periodic, întreținerii într-o stație de întreținere care trebuie autorizată de Administrație.
Funcție de progresele tehnologice realizate de-a lungul anilor pentru întărirea siguranței și ocrotirea vieții omenești pe mare, MSC, la cea de-a șaizeci și doua sesiune a sa, a propus Adunării OMI adoptarea a o serie de recomandări privind modul de gestionare a activității desfășurate de către stațiile autorizate privind întreținerea plutelor de salvare gonflabile. Aceste recomandări au fost adoptate de către Adunarea OMI prin rezoluția A.761(18) în anul 1993. Structural, rezoluția stabilește responsabilitățile care revin Administrațiilor care autorizează stațiile de întreținere a plutelor de salvare gonflabile, precum și condițiile pe care aceste stații trebuie să le respecte pentru a fi autorizate. Datorită progresului tehnologic realizat în procedurile de testare aplicabile plutelor de salvare gonflabile, precum și datorită îmbunătățirii standardului lor de siguranță, MSC a adoptat în anul 1996 unele amendamente la respectiva Recomandare, prin Rezoluția MSC.55(66). Prin acele amendamente s-a urmărit creșterea gradului de siguranță a plutelor de salvare gonflabile prin introducerea unor teste suplimentare.
Atât Rezoluția A.761(18) cât și Rezoluția MSC.55(66), au fost acceptate de România în temeiul legii și publicate în Monitorul Oficial, pe baza versiunii în limba engleză prin Ordinul ministrului transporturilor nr. 917/2013 pentru publicarea acceptării Rezoluției A.761(18) – Recomandarea cu privire la condițiile de autorizare a stațiilor de întreținere a plutelor de salvare gonflabile, adoptată la 4 noiembrie 1993, precum și a Rezoluției MSC.55(66) – Adoptarea amendamentelor la Recomandarea cu privire la condițiile de autorizare a stațiilor de întreținere a plutelor de salvare gonflabile [Rezoluția A.761(18)], adoptată la 30 mai 1996 de către Comitetul de siguranță maritimă al Organizației Maritime Internaționale, și stabilirea unor măsuri de aplicare a acestora. Potrivit acestui ordin, autorizarea stațiilor de întreținere a plutelor de salvare gonflabile este confirmată prin emiterea Certificatului pentru autorizarea stației de întreținere a plutelor de salvare gonflabile de către Autoritatea Navală Română; forma și conținutul acestui certificat corespund modelului prevăzut într-una din anexele la acel ordin.
Ulterior, în anul 2014, prin Rezoluția MSC.388(94), au fost adoptate noi amendamente la respectiva Recomandare. Prin noile amendamente se urmărește creșterea gradului de siguranță a utilizării plutelor de salvare gonflabile, prin obligativitatea înlocuirii elementelor de echipament al plutei, care sunt datate, în momentul reviziei în cazul în care data expirării este anterioară următoarei date de revizie a plutei de salvare.
În consecință, este necesară introducerea în legislația națională a Rezoluției MSC.388(94) și publicarea ei printr–un nou ordin al ministrului, iar, ca măsură conexă, se dispune totodată modificarea trimiterilor din Certificatul pentru autorizarea stației de întreținere a plutelor de salvare gonflabile la legislația internațională și națională relevantă.
Atasamente
Constanța Port Business Association transmite Consiliului de Supraveghere din Domeniul Naval o serie de propuneri referitoare la Proiectul ghidului cu privire la elaborarea și consultarea normelor de fundamentare a tarifelor practicate de administraţiile aflate sub incidenţa Ordonanţei Guvernului nr. 22/1999
Atasamente
Proiectul de Ordinul al ministrului transporturilor, infrastructurii și comunicațiilor pentru modificarea și completarea Ordinului ministrului transporturilor nr. 411/2016 privind publicarea acceptării amendamentelor la Convenția internațională din 1974 pentru ocrotirea vieții omenești pe mare, așa cum a fost amendată, adoptate de Organizația Maritimă Internațională prin Rezoluția MSC.380(94) a Comitetului de siguranță maritimă din 21 noiembrie 2014
Proiectul de Ordinul al ministrului transporturilor, infrastructurii și comunicațiilor pentru modificarea și completarea Ordinului ministrului transporturilor nr. 411/2016 privind publicarea acceptării amendamentelor la Convenția internațională din 1974 pentru ocrotirea vieții omenești pe mare, așa cum a fost amendată, adoptate de Organizația Maritimă Internațională prin Rezoluția MSC.380(94) a Comitetului de siguranță maritimă din 21 noiembrie 2014
Data publicării: 07.07.2020
Data limită pentru primirea de propuneri/observaţii: 20.07.2020
Grup ţintă
Toate persoanele fizice sau juridice interesate pot transmite propuneri/opinii/sugestii cu privire la proiectul de act normativ.
Scurta descriere a reglementării:
Organizația Maritimă Internațională (OMI), înființată prin Convenția de la Geneva din 1948, cu sediul la Londra, este instituția specializată din sistemul Națiunilor Unite în domeniul navigației maritime comerciale internaționale și are ca scop principal elaborarea cadrului juridic, tehnic și organizatoric pentru asigurarea siguranței navigației, securității navelor și a instalațiilor portuare și prevenirii poluării mediului marin de către nave. România este stat membru al acestei organizații ca urmare a aderării, prin Decretul Consiliului de Stat nr. 114/1965, la Convenția de la Geneva din 1948 privind crearea OMI și în prezent este parte la toate convențiile internaționale principale privind siguranța maritimă, securitatea maritimă și prevenirea poluării mediului marin de către nave, adoptate sub egida organizației.
În vederea realizării scopurilor sale, OMI organizează conferințe internaționale și sesiuni ale Adunării statelor membre și ale comitetelor sale, pentru adoptarea convențiilor maritime, codurilor și rezoluțiilor în materie.
Una dintre cele mai importante convenții privind siguranța navigației adoptate de OMI este Convenția internațională din 1974 pentru ocrotirea vieții omenești pe mare (Convenția SOLAS 1974), la care România a aderat prin Decretul Consiliului de Stat nr. 80/1979. Prevederile anexei la această convenție, structurată în treisprezece capitole, care cuprinde reguli privind construcția, dotarea și operarea navelor maritime, sunt perfecționate continuu prin rezoluții de amendare, adoptate în cadrul sesiunilor Comitetului de siguranță maritimă (MSC) al OMI; menționăm că toate amendamentele intrate în vigoare pe plan internațional au fost implementate în legislația națională prin acte normative specifice.
La sesiunea 94 a MSC din noiembrie 2014, prin Rezoluția MSC.380(94) au fost adoptate noi amendamente la Convenția SOLAS 1974. Aceste amendamente au fost acceptate de România în temeiul legii și publicate în Monitorul Oficial, pe baza versiunii în limba engleză, prin Ordinul ministrului transporturilor nr. 411/2016.
Una dintre problemele care se doresc a fi reglementate prin amendamentele introduse prin MSC.380(94) o reprezintă modul de determinare a masei containerelor încărcate cu marfă. Această determinare se precizează că poate fi făcută printr-una din următoarele două metode:
1. fie prin cântărirea containerului încărcat, utilizând un echipament calibrat și certificat;
2. fie prin cântărirea tuturor ambalajelor și articolelor de marfă, incluzând masa paleților, fardajului și a oricărui alt material pentru arimare, ce urmează să fie încărcate în container, și adăugând tara containerului la suma diferitelor mase, utilizând o metodă certificată aprobată de către autoritatea competentă a statului în care a fost terminată încărcarea containerului.
Pentru cea de-a doua metodă rezoluția prevede ca administrațiile statelor parte la Convenția SOLAS 1974 să emită proceduri autorizate în acest sens.
http://www.mt.gov.ro/web14/transparenta-decizionala/consultare-publica/acte-normative-in-avizare/3027-omtic07072020dtn
Atasamente
Proiectul de Ordin al ministrului transporturilor pentru publicarea acceptării amendamentelor la Partea B din Codul Internațional din 2008 privind stabilitatea navei în starea intactă (Codul IS din 2008), adoptate de Organizația Maritimă Internațională prin Rezoluția MSC.415(97) a Comitetului de siguranță maritimă din 25 noiembrie 2016, așa cum a fost rectificată prin documentul MSC 97/22/Add.1/Corr.1 al Organizației Maritime Internaționale din 2 mai 2017
Proiectul de Ordin al ministrului transporturilor pentru publicarea acceptării amendamentelor la Partea B din Codul Internațional din 2008 privind stabilitatea navei în starea intactă (Codul IS din 2008), adoptate de Organizația Maritimă Internațională prin Rezoluția MSC.415(97) a Comitetului de siguranță maritimă din 25 noiembrie 2016, așa cum a fost rectificată prin documentul MSC 97/22/Add.1/Corr.1 al Organizației Maritime Internaționale din 2 mai 2017
Data publicării: 25.06.2020
Data limită pentru primirea de propuneri/observaţii: 06.07.2020
Grup ţintă
Toate persoanele fizice sau juridice interesate pot transmite propuneri/opinii/sugestii cu privire la proiectul de act normativ.
Scurta descriere a reglementării:
Organizaţia Maritimă Internaţională (OMI), înfiinţată prin Convenţia de la Geneva din 1948, cu sediul la Londra, este instituţia specializată din sistemul Naţiunilor Unite în domeniul navigaţiei maritime comerciale internaţionale şi are ca scop principal elaborarea cadrului juridic, tehnic şi organizatoric pentru asigurarea siguranţei navigaţiei, securităţii navelor şi a instalaţiilor portuare şi prevenirii poluării mediului marin de către nave. România este stat membru al acestei organizaţii ca urmare a aderării, prin Decretul Consiliului de Stat nr. 114/1965, la Convenţia de la Geneva din 1948 privind crearea OMI şi în prezent este parte la toate convenţiile internaţionale principale privind siguranţa maritimă, securitatea maritimă şi prevenirea poluării mediului marin de către nave, adoptate sub egida organizaţiei.
În vederea realizării scopurilor sale, OMI organizează conferinţe internaţionale şi sesiuni ale Adunării statelor membre şi ale comitetelor sale, pentru adoptarea convenţiilor maritime, codurilor şi rezoluţiilor în materie.
Una dintre cele mai importante probleme din domeniul siguranţei navigaţiei o reprezintă stabilitatea navelor. În acest sens, în anul 1993, Adunarea OMI a adoptat prin Rezoluţia A.749(18) denumită „Codul privind stabilitatea în starea intactă a tuturor tipurilor de nave prevăzute de instrumentele OMI”, unele recomandări privind criteriile de stabilitate şi măsurile necesare pentru a se asigura operarea în siguranţă a navelor maritime. Acest cod a fost perfecţionat continuu, astfel încât, prin Rezoluţia MSC.267(85) a Comitetului de Siguranţă Maritimă (MSC) a fost adoptat „Codul internaţional din 2008 privind stabilitatea navei în starea intactă (Codul IS din 2008)”, care a devenit obligatoriu în baza amendamentelor la Convenţia internaţională din 1974 pentru ocrotirea vieţii omeneşti pe mare (Convenţia SOLAS 1974) şi respectiv, la Protocolul din 1988 asupra liniilor de încărcare, adoptate prin Rezoluţiile MSC.269(85) şi MSC.270(85).
Codul IS din 2008, structurat pe părţi, cuprinde, pe lângă cerinţele obligatorii incluse în partea A şi prevederi cu caracter de recomandare, incluse în partea B, referitoare la stabilitatea navei în starea intactă, ţinând seama de principiile de bază ale proiectării şi construcţiei navelor maritime, precum şi de experienţa acumulată în cursul exploatării acestor nave.
Codul IS din 2008 a intrat în vigoare în condițiile Convenției SOLAS 1974, în temeiul legii, fiind publicat prin Ordinul ministrului transporturilor şi infrastructurii nr. 675/2010, publicat în Monitorul Oficial nr. 663 din 28 septembrie 2010, iar amendamentele ulterioare la partea B, adoptate prin Rezoluţia MSC.319(89) din 20 mai 2011 şi prin Rezoluţia MSC.398(95) din 5 iunie 2015, au fost publicate prin Ordinul ministrului transporturilor nr. 722/2015, publicat în Monitorul Oficial nr. 419 din 12 iunie 2015, respectiv prin Ordinul ministrului transporturilor nr. 1024/2015, publicat în Monitorul Oficial nr. 779 din 20 octombrie 2015.
În anul 2016, Comitetul de Siguranţă Maritimă al OMI a adus noi modificări Codului IS din 2008, prin Rezoluţia MSC. 415(97) care a fost rectificată prin documentul MSC 97/22/Add.l/Corr.l, referitoare la navele care efectuează operaţiuni de manevrare a ancorelor, de ridicare sau de remorcare, inclusiv remorcarea de escortă. Aceste modificări trebuie să producă efecte la aceeaşi dată la care intră în vigoare amendamentele la partea obligatorie din Codul IS 2008, adoptate prin Rezoluţiile MSC.413(97) şi MSC.414(97); precizăm că aceste ultime două rezoluţii menţionate fac obiectul unor alte acte normative specifice, OMT nr. 1265/2019 și respectiv, OMTIC nr. 283/2020.
http://www.mt.gov.ro/web14/transparenta-decizionala/consultare-publica/acte-normative-in-avizare/3012-omtic25062020dtn