Documente Publice Organizatie

04.03.2020

Proiect de Hotărâre privind aprobarea bugetului de venituri şi cheltuieli pe anul 2020 al Companiei Naţionale „Administraţia Porturilor Maritime” – S.A. Constanţa

 

Data publicării: 02.03.2020
Data limită pentru primirea de propuneri/observaţii: 13.03.2020

 

Grup ţintă

Toate persoanele fizice sau juridice interesate pot transmite propuneri/opinii/sugestii cu privire la proiectul de act normativ.

 

Scurta descriere a reglementării:

Bugetul de venituri şi cheltuieli al Companiei Naţionale „Administraţia Porturilor Maritime” – S.A. Constanţa pe anul 2020 a fost elaborat având în vedere:

– prevederile art.21 alin.(5) din Legea nr.500/2002 privind finantele publice;

– prevederile Legii nr. 5/2020 a bugetului de stat pe anul 2020 privind creditele bugetare alocate de la bugetul de stat;

– prevederile O.M.F.P. nr.3818/2019 privind aprobarea formatului şi structurii bugetului de venituri şi cheltuieli;

– prevederile Ordonanţei Guvernului nr. 26/2013 privind întărirea disciplinei financiare la nivelul unor operatori economici la care statul sau unităţile administrativ-teritoriale sunt acţionari unici ori majoritari sau deţin direct ori indirect o participaţie majoritară, aprobată cu completări prin Legea nr. 47/2014, cu modificările şi completările ulterioare.

În bugetul de venituri și cheltuieli pe anul 2020 sunt programate venituri totale cu o creștere, față de realizările anului precedent, cu 7,76%, a cheltuielilor totale cu o creștere cu 11,13%, compania programând un profit brut de 113.510,00 mii lei.

Cheltuielile de natură salarială au fost stabilite cu respectarea prevederilor art.48 alin.(1) lit.d. din Legea nr. 5/2020 a bugetului de stat pe anul 2020.

Compania nu a înregistrat în anul 2019 și nu programează în anul 2020 plăți restante.

http://www.mt.gov.ro/web14/transparenta-decizionala/consultare-publica/acte-normative-in-avizare/2815-hg02032020de

Vezi mai mult Descarca
25.02.2020

Consultare Publica MT – Proiect HG – aprobarea bugetului de venituri şi cheltuieli pe anul 2020 al Companiei Naţionale „Administraţia Canalelor Navigabile” – S.A.

 

Proiectul de Hotărâre a Guvernului privind aprobarea bugetului de venituri şi cheltuieli pe anul 2020 al Companiei Naţionale „Administraţia Canalelor Navigabile” – S.A., aflată sub autoritatea Ministerului Transporturilor, Infrastructurii și Comunicațiilor

 

Data publicării: 21.02.2020
Data limită pentru primirea de propuneri/observaţii: 04.03.2020

 

Grup ţintă

Toate persoanele fizice sau juridice interesate pot transmite propuneri/opinii/sugestii cu privire la proiectul de act normativ.

 

Scurta descriere a reglementării:

Bugetul de venituri şi cheltuieli al Companiei Naţionale „Administraţia Canalelor Navigabile” – S.A. pe anul 2020 a fost elaborat având în vedere:

– prevederile art.21 alin.(5) din Legea nr.500/2002 privind finantele publice;

– prevederile Legii nr. 5/2020 a bugetului de stat pe anul 2020 privind creditele bugetare alocate de la bugetul de stat;

– prevederile O.M.F.P. nr.3818/2019 privind aprobarea formatului şi structurii bugetului de venituri şi cheltuieli;

– prevederile Ordonanţei Guvernului nr. 26/2013 privind întărirea disciplinei financiare la nivelul unor operatori economici la care statul sau unităţile administrativ-teritoriale sunt acţionari unici ori majoritari sau deţin direct ori indirect o participaţie majoritară, aprobată cu completări prin Legea nr. 47/2014, cu modificările şi completările ulterioare.

În bugetul de venituri și cheltuieli pe anul 2020 sunt programate venituri totale cu o creștere, față de realizările anului precedent, cu 19,83 %, a cheltuielilor totale cu o creștere cu 19,44 %, compania programând un profit brut de 3.453,95 mii lei.

Compania nu a înregistrat în anul 2019 și nu programează în anul 2020 plăți restante.

Cheltuielile de natură salarială au fost stabilite cu respectarea prevederilor art.48 alin.(1) lit.c. din Legea nr. 5/2020 a bugetului de stat pe anul 2020 și a:

reîntregirii acestora, pentru întregul an 2020, determinate ca urmare a acordării unor creșteri salariale în anul 2019, cu suma de 273,11 mii lei.

creșterea câștigului mediu brut pe salariat datorată majorării salariului de bază minim brut pe economie garantat în plată, cu suma de 28,14 mii lei.

http://www.mt.gov.ro/web14/transparenta-decizionala/consultare-publica/acte-normative-in-avizare/2795-hg21022020de

Vezi mai mult Descarca
14.02.2020

Anunt Licitatie publica CN APMC – inchiriere parcele de teren domeniu public

Anunt licitatie publica deschisa cu strigare – inchiriere parcele de teren domeniu public

Vineri, 14 februarie 2020

Compania Nationala Administratia Porturilor Maritime SA Constanta organizeaza licitatie publica deschisa cu strigare pentru atribuirea contractelor de inchiriere pentru urmatoarele parcele de teren domeniu public:

1. Parcela 6, Port Constanta Nord zona Midia – face parte din categoria de teren apartinand infrastructurii de transport naval mentionata la art. 2 lit. a din Ordinul Ministrului Transporturilor 1286/2012, respectiv este teren neamenajat, cu o suprafata de 27.765 mp, situat in Portul Constanta zona Midia.
Pretul de pornire a licitatiei este: 0,43 lei/mp/luna (exclusiv TVA).
Activitatea ce va fi desfasurata pe parcela inchiriata: activitati comerciale/industriale.
Durata contractului de inchiriere: 10 (zece) ani, cu posibilitatea prelungirii conform prevederilor legale in vigoare.

2. Parcela 31, Port Constanta Sud – face parte din categoria de teren apartinand infrastructurii de transport naval mentionata la art. 2 lit. b din Ordinul Ministrului Transporturilor 1286/2012, respectiv este teren amenajat partial cu platforma beton (in suprafata de 130 mp) si cladire birouri (in suprafata de 86 mp), cu o suprafata totala de 282,21 mp, situata in Portul Constanta Sud.
Pretul de pornire a licitatiei este: 14,89 lei/mp/luna (exclusiv TVA).
Activitatea ce va fi desfasurata pe parcela inchiriata: activitati comerciale/industriale.
Durata contractului de inchiriere: 5 (cinci) ani, cu posibilitatea prelungirii conform prevederilor legale in vigoare.

3. Parcela 51, Port Constanta Nord – face parte din categoria de teren apartinand infrastructurii de transport naval mentionata la art. 2 lit. a din Ordinul Ministrului Transporturilor 1286/2012, respectiv reprezinta teren neamenajat, are o suprafata de 11.241 mp si este amplasata in Portul Constanta, sector Nord.
Pretul de pornire a licitatiei este: 1,00 lei/mp/luna (exclusiv TVA).
Activitatea ce va fi desfasurata pe parcela inchiriata: activitati de incarcare-descarcare nave si depozitare marfuri, cat si alte activitati comerciale/industriale.
Durata contractului de inchiriere: 10 (zece) ani, cu posibilitatea prelungirii conform prevederilor legale in vigoare.

4. Parcela 339, Port Constanta Nord – face parte din categoria de teren apartinand infrastructurii de transport naval mentionata la art. 2 lit. a din Ordinul Ministrului Transporturilor 1286/2012, respectiv este teren neamenajat, are o suprafata de 9.843 mp, are iesire la Dana de Gabare Sud si este amplasata in Portul Constanta, sector Nord.
Pretul de pornire a licitatiei este: 1,70 lei/mp/luna (exclusiv TVA).
Activitatea ce va fi desfasurata pe parcela inchiriata: activitati comerciale/industriale.
Durata contractului de inchiriere: 10 (zece) ani, cu posibilitatea prelungirii conform prevederilor legale in vigoare.

Data limita pentru solicitarea clarificarilor este 19.02.2020 ora 16:00. Perioada de raspuns la clarificarile formulate este 20 – 25.02.2020, ora 16:00.

Ofertele pot fi depuse la sediul CN APM SA (Registratura, camera 10), in perioada 26.02. – 02.03.2020 ora 16:00.

Licitatia de atribuire se va desfasura la sediul CN APM SA din Gara Maritima, Sala mica, parter, in data de 06.03.2020, ora 10:00.

In situatia in care la licitatia de atribuire se prezinta un singur ofertant, aceasta se va repeta in data de 20.03.2020 ora 10:00. In acest caz, data limita pentru solicitarea clarificarilor este 10.03.2020 ora 16:00, perioada de raspuns la clarificari este 11 – 12.03.2020 ora 16:00, iar perioada de depunere a ofertelor este 13 – 17.03.2020 ora 16:00.

Mai multe detalii gasiti in sectiunea Licitatii.

https://www.portofconstantza.com/apmc/portal/vizstire.do?bifa=true&method=showNews&id_stire=17395&tip_stire=1

Vezi mai mult Descarca
12.02.2020

Anunt Licitatie publica CN APMC – inchiriere parcele de teren domeniu public

 

 

Anunt licitatie publica deschisa cu strigare – inchiriere parcele de teren domeniu public  Miercuri, 12 februarie 2020
Compania Nationala Administratia Porturilor Maritime SA Constanta organizeaza licitatie publica deschisa cu strigare pentru atribuirea contractelor de inchiriere pentru urmatoarele parcele de teren domeniu public:

1. Parcela 27, Port Constanta Nord – face parte din categoria de teren apartinand infrastructurii de transport naval mentionata la art. 2 lit. b din Ordinul Ministrului Transporturilor 1286/2012, respectiv este teren amenajat cu cladire Tomitana apartinand CN APM SA, are o suprafata de 29,14 mp si este amplasata in Portul Constanta, sector Nord.
Pretul de pornire a licitatiei este: 18,33 lei/mp/luna (exclusiv TVA).
Activitatea ce va fi desfasurata pe parcela inchiriata: activitati comerciale/industriale.
Durata contractului de inchiriere: 2 (doi) ani, cu posibilitatea prelungirii conform prevederilor legale in vigoare.

2. Parcela 37, Port Constanta Nord – face parte din categoria de teren apartinand infrastructurii de transport naval mentionata la art. 2 lit. b din Ordinul Ministrului Transporturilor 1286/2012, respectiv este teren amenajat cu platforma apartinand CN APM SA, are o suprafata de 50 mp si este amplasata in Portul Constanta, sector Nord.
Pretul de pornire a licitatiei este: 5,16 lei/mp/luna (exclusiv TVA).
Activitatea ce va fi desfasurata pe parcela inchiriata: activitati comerciale/industriale.
Durata contractului de inchiriere: 5 (cinci) ani, cu posibilitatea prelungirii conform prevederilor legale in vigoare.

3. Parcelele 21.1 si 21.2, Port Constanta Nord – fac parte din categoria de teren apartinand infrastructurii de transport naval mentionata la art. 2 lit. a din Ordinul Ministrului Transporturilor 1286/2012, respectiv reprezinta teren neamenajat, au o suprafata totala de 98 mp (P 21.1 – 80 mp, P 21.2 – 18 mp) si sunt amplasate in Portul Constanta, sector Nord.
Pretul de pornire a licitatiei este: 3,73 lei/mp/luna (exclusiv TVA), pret inchiriere teren.
Activitatea ce va fi desfasurata pe parcela inchiriata: activitati comerciale/industriale.
Durata contractului de inchiriere: 5 (cinci) ani, cu posibilitatea prelungirii conform prevederilor legale in vigoare.

4. Parcelele 300, 301 si 302 Port Constanta Nord – fac parte din categoria de teren apartinand infrastructurii de transport naval mentionata la art. 2 lit. b din Ordinul Ministrului Transporturilor 1286/2012 si au suprafata totala de 691 mp, fiind amplasate in Portul Constanta, sector Nord.
Parcela P 300 este zona cu pamant vegetal cu o suprafata de 450 mp, imprejmuita partial cu gard de plasa.
Parcela P 301 este teren amenajat pe intreaga suprafata cu padoc de caini, aflat in proprietatea CN APM SA, cu o suprafata de 156 mp.
Parcela P 302 este teren in suprafata de 85 mp, amenajat cu cladire Post Control Vizitatori pe o suprafata de 80,65 mp.
Pretul de pornire a licitatiei este: 13,59 lei/mp/luna (exclusiv TVA).
Activitatea ce va fi desfasurata pe parcela inchiriata: activitati comerciale/industriale.
Durata contractului de inchiriere: 5 (cinci) ani, cu posibilitatea prelungirii conform prevederilor legale in vigoare.

Data limita pentru solicitarea clarificarilor este 14.02.2020 ora 16:00. Perioada de raspuns la clarificarile formulate este 17 – 19.02.2020, ora 16:00.
Ofertele pot fi depuse la sediul CN APM SA (Registratura, camera 10), in perioada 20 – 24.02.2020 ora 16:00.
Licitatia de atribuire se va desfasura la sediul CN APM SA din Gara Maritima, Sala mica, parter, in data de 28.02.2020, incepand cu ora 10:00.
In situatia in care la licitatia de atribuire se prezinta un singur ofertant, aceasta se va repeta in data de 13.03.2020 ora 10:00. In acest caz, data limita pentru solicitarea clarificarilor este 03.03.2020 ora 16:00, perioada de raspuns la clarificari este 04 – 05.03.2020 ora 16:00, iar perioada de depunere a ofertelor este 06 – 10.03.2020 ora 16:00.
Terenuri amenajate/neamenajate

Licitatie publica deschisa cu strigare – inchiriere parcele teren domeniu public amenajat cu suprastructura
Loc desfasurare licitatie: CN APM SA Constanta, Incinta Port, Gara Maritima | Persoana de contact: Banica Raluca
Data de desfasurare: Vineri, 28 februarie 2020, 10:00 | Telefon contact: 0241-602199
E-mail contact: rbanica@constantza-port.ro

Anunt inchiriere parcele 300-302
Plan parcela 300
Plan parcela 301
Plan parcela 302

Licitatie publica deschisa cu strigare – inchiriere parcele de teren domeniu public
Loc desfasurare licitatie: CN APM SA Constanta, Incinta Port, Gara Maritima | Persoana de contact: Banica Raluca
Data de desfasurare: Vineri, 28 februarie 2020, 10:00 | Telefon contact: 0241-602199
E-mail contact: rbanica@constantza-port.ro

Anunt inchiriere parcele de teren domeniu public
Plan parcela 27 Port Constanta Nord
Plan parcela 37 Port Constanta Nord
Plan parcelele 21.1 si 21.2 Port Constanta Nord

Vezi mai mult Descarca
17.01.2020

Constanța Port Business Association solicită administrației portuare să ia act de propunerile Direcției Generale a Vămilor, în scopul fluidizării traficului în portul Constanța

Vezi mai mult Descarca
16.01.2020

Anunt Consultare Publica CN APMC – Servicii de asigurare pentru raspundere profesionala a membrilor Consiliului de Administratie si a Directorului General din cadrul CN APM SA Constanta

 

Subscrisa Compania Nationala Administratia Porturilor Maritime SA Constanta, reprezentata legal prin Director General Costel STANCA, in temeiul art. 148 din Legea 99/2016 si a prevederilor art. 19 si 20 din Normele metodologice de aplicare a prevederilor referitoare la atribuirea contractului sectorial/acordului-cadru din Legea nr. 99/2016 privind achizitiile sectoriale aprobate prin Hotararea Guvernului nr. 394/2016, organizeaza urmatoarea consultare publica:

OBIECT CONSULTARE:
Servicii de asigurare pentru raspundere profesionala a membrilor Consiliului de Administratie si a Directorului General din cadrul CN APM SA Constanta.

DESCRIERE:
Se supun consultarii pietei serviciile de asigurare pentru raspundere profesionala a membrilor Consiliului de Administratie si a Directorului General din cadrul CN APM SA Constanta, conform Caietului de sarcini nr. 1002/10.01.2020 anexat, cuprinzand cerintele minimale pe baza carora se vor desfasura consultarile.

Obiectivul principal: Asigurarea de raspundere profesionala a Administratorilor si a Directorului General din cadrul CN APM SA Constanta, conform art. 153^12 alin.4 din Legea 31/1990.
Obiectul asigurarii consta in acoperirea prejudiciilor/daunelor produse Companiei Nationale Administratia Porturilor Maritime SA Constanta si/sau tertilor, ca urmare a faptelor culpabile savarsite in exercitarea atributiilor de administrare, conducere si/sau supervizare a activitatii Companiei de catre cei sapte administratori – membri ai Consiliului de Administratie precum si de catre Directorul General.
Procedura de selectie: se propune aplicarea procedurii – procedura simplificata.

ASPECTE SUPUSE CONSULTARII:
– Determinarea unei valori estimate (prime/pretul politei) pentru asigurarea de raspundere profesionala a administratorilor si directorului general din cadrul CN APM SA Constanta, tinand cont de cerintele tehnice minimale precizate in caietul de sarcini atasat;
– Perioada retroactiva;
– Perioada de avizare;
– Alte recomandari/potentiale solutii tehnice, financiare sau contractuale.
– Stabilirea conditiilor de participare a operatorilor economici la procedura de achizitie, respectiv a societatilor de asigurari autorizate de autoritati competente pentru practicarea asigurarii de raspundere profesionala (Legea nr. 237/2015 privind autorizarea si supravegherea activitatii de asigurare si reasigurare) si/sau a intermediarilor/brokerilor de asigurari/distribuitorilor in asigurari autorizati pentru practicarea distributiei in asigurari (Legea nr. 236/2018 privind distributia de asigurari) cu respectarea dispozitiilor Legii 99/2016 privind achizitiile sectoriale.

MODALITATEA DE DESFASURARE:
Orice persoana/organizatie interesata transmite CN APM SA opinii, sugestii sau recomandari cu privire la aspectele supuse consultarii prin e-mail la adresa achizitii@constantza-port.ro, specificand expres, la referinta/subiect, mentiunea: Servicii de asigurare pentru raspundere profesionala a membrilor Consiliului de Administratie si a Directorului General din cadrul CN APM SA Constanta.
CN APM SA va organiza intalniri cu toti cei interesati in termenele prevazute in prezentul anunt.
CN APM SA va publica rezumatul procesului de consultare a pietei anterior initierii procedurii de atribuire si respectand normele legale de asigurare a confidentialitatii.

DATA PUBLICARE: 15.01.2020.

DATA LIMITA TRANSMITERE PROPUNERI: Propunerile vor fi transmise pana la data de 31.01.2020.

DATA LIMITA CONSULTARE: CN APM SA va organiza intalniri cu toti cei interesati in perioada 03.02.2020 – 07.02.2020.

Caietul de sarcini poate fi consultat aici.

https://www.portofconstantza.com/apmc/portal/vizstire.do?bifa=true&method=showNews&id_stire=17336&tip_stire=1

Vezi mai mult Descarca
15.01.2020

Proiectul de Ordonanta a Guvernului pentru completarea unor acte normative in domeniul transportului naval

 

Data publicării: 14.01.2020

Data limită pentru primirea de propuneri/observaţii: 27.01.2020

Grup ţintă

Toate persoanele fizice sau juridice interesate pot transmite propuneri/opinii/sugestii cu privire la proiectul de act normativ.

Scurta descriere a reglementării:

Prin prezentul proiect de act normativ se urmărește completarea Legii nr. 214/2015 pentru ratificarea Convenției privind munca în domeniul maritim (MLC 2006), adoptată la 23 februarie 2006 la Geneva, la cea de-a 94-a sesiune a Organizației Internaționale a Muncii, precum și a Amendamentelor din 2014 la Convenția privind munca în domeniul maritim (MLC 2006), aprobate în cadrul celei de-a 103-a sesiuni a Organizației Internaționale a Muncii la Geneva la 11 iunie 2014, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I nr. 636 din 21 august 2015, a Legii nr. 31/2016 pentru aderarea României la Convenția internațională de la Nairobi privind îndepărtarea epavelor, adoptată la Nairobi la 18 mai 2007, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I nr. 219 din 24 martie 2016 și respectiv, a Legii nr. 229/2017 pentru aderarea României la Convenția internațională privind standardele de pregătire a navigatorilor, brevetare/atestare și efectuare a serviciului de cart pentru personalul navelor de pescuit, adoptată la Londra la 7 iulie 1995, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I nr. 969 din 07 decembrie 2017 (norme primare) cu câte o dispoziție conform căreia ”În termen de 90 de zile de la data publicării prezentei ordonanțe, Ministerul Transporturilor, Infrastructurii și Comunicațiilor va elabora și va supune spre aprobare Guvernului norme metodologice de punere în aplicare a prevederilor convenției (…)” pentru a fi legal posibilă emiterea de hotărâri de Guvern de aprobare a normelor metodologice (norme secundare), conform art. 108 alin. (2) din Constituția României, republicată.

Prin modificarea propusă se va respecta și principiul ierarhiei actelor normative prevăzut la art. 4 din Legea nr. 24/2000 privind normele de tehnică legislativă pentru elaborarea actelor normative, republicată.

http://www.mt.gov.ro/web14/transparenta-decizionala/consultare-publica/acte-normative-in-avizare/2734-og14012020dtn

Vezi mai mult Descarca
13.01.2020

Constanța Port Business Association sesizează Ministrului Transporturilor dl. Lucian Bode, principalele probleme existente în portul Constanța, la începutul anului 2020

Vezi mai mult Descarca