FMI, despre infrastructura din Europa: Diferenţele de investiţii dintre Vest şi Est sunt de 1.150 miliarde de euro – Revista presei 30 septembrie – 01 octombrie 2020
Un studiu realizat de FMI înaintea summitului virtual „Trei Mări” arată că diferenţele de investiţii dintre ţările din Europa Centrală şi de Est şi Vestul Europei sunt de 1.150 miliarde de euro.
Citeste mai multNoi reguli pentru vămile din Uniunea Europeană, stabilite de CE – Revista presei 28 – 29 septembrie 2020
Comisia Europeană a lansat un nou plan de acţiune privind uniunea vamală, care conţine o serie de măsuri menite să creeze condiţiile pentru ca vămile UE să fie mai funcţionale, mai inovatoare şi mai eficiente în următorii patru ani.
Citeste mai multGuvernul încearcă a patra oară în ultimii 8 ani să transforme portul Midia în zonă liberă, scutită de taxe – Revista presei 23 – 24 septembrie 2020
Guvernul vrea să modifice legea din 1992 care reglementează regimul zonelor libere pentru a putea transforma și fostul port Midia, care de anul trecut este parte a portului Constanța, în zonă liberă.
Citeste mai multRecesiunea economică și seceta au afectat traficul de mărfuri din portul Constanța – Revista presei 21 – 22 septembrie 2020
Încetinirea economiei mondiale, amânarea a numeroase proiecte de investiții, scăderea consumului populației, dar și a celui industrial au condus la diminuarea volumului de mărfuri transportate pe mările și oceanele planetei.
Citeste mai multTerminalul de cereale Comvex – cel mai rapid și mai modern din Europa – a fost inaugurat official | Grup Servicii Petroliere şi Black Sea Oil & Gas instalează o conductă de peste 120 de km, care va aduce gaze în România din Marea Neagră, investiţie de circa 500 milioane euro – Revista presei 17 – 18 septembrie 2020
Nava „Seaboss”, un bulk-carrier cu capacitatea de 55.426 tone, sub pavilion Malta, a acostat în dana 80 a portului Constanța, în noul terminal de cereale Comvex.
Conducta submarină din cadrul proiectului de dezvoltare gaze naturale Midia – MGD va avea peste 120 de km şi va aduce gaze în România din platoul continental al Mării Negre.
Comvex Constanţa inaugurează cel mai mare terminal de cereale de la Marea Neagră după o investiţie de 56 mil. euro – Revista presei 14 – 16 septembrie 2020
Terminalul oferă cea mai adâncă dană din Marea Neagră, cea mai rapidă viteză de încărcare şi o capacitate zilnică de trei ori mai mare decât media actuală.
Citeste mai multSeceta și lipsa irigațiilor din agricultura românească afectează traficul de mărfuri pe Canalul Dunăre – Marea Neagră – Revista presei 09 – 10 septembrie 2020
Pandemia Covid-19 și recesiunea economică au afectat prea puțin traficul fluvial de mărfuri și pe canalele navigabile Dunăre – Marea Neagră și Poarta Albă – Năvodari. În schimb, seceta cumplită din această vară a dus la scăderea semnificativă a exporturilor de cereale derulate cu apă.
Citeste mai multTraficul de mărfuri din portul Constanța plătește tribut pandemiei Covid-19 – Revista presei 07 – 08 septembrie 2020
Efectele recesiunii economice generate de pandemia Covid-19 se resimt pe toate mările și oceanele lumii, în toate porturile.Fluxurile de produse energetice și cele de mărfuri generale au fost cele mai afectate de încetinirea economiei și de reducerea consumului.
Citeste mai mult