Stroe: România este pe cale să obțină acordul scris al Guvernului bulgar pentru a efectua dragajul pe șenalul Dunării – Revista presei 08 – 09 Noiembrie 2017
- Port Constanța
08.11.2017
România este pe cale să obțină acordul scris al Guvernului bulgar pentru a efectua întreg dragajul pe șenalul Dunării, astfel încât să crească de până la cinci ori volumul mărfurilor transportate pe calea apei, ceea ce ar face atractiv portul maritim Constanța Sud – Agigea, a declarat, marți, ministrul de resort, Felix Stroe, la audierile din Comisia pentru transporturi din Camera Deputaților.
„Dunărea are un șenal (…). Acest șenal este ba la noi, ba la bulgari, ba la mijloc. Problema este că partea bulgară nu este interesată deloc să facă dragajul pe șenalul Dunării, pentru că nu au interesul să facă acest lucru. Ei și-au dezvoltat foarte bine, foarte mult, consistent sistemul feroviar și vor să-și facă atractive porturile lor mari, în special Varna, dar și Burgas, și nu sunt interesați să facă acest dragaj pe Dunăre, care să facă atractiv canalul Dunăre-Marea Neagră și să pună în evidență portul maritim Constanța. Premierul a discutat acest subiect la ședința comună de guvern România — Bulgaria, care a fost luna trecută în Bulgaria, și suntem pe cale — verbal ni s-a dat acceptul de către prim ministrul bulgar — suntem pe cale să obținem acordul scris al Guvernului bulgar pentru a efectua noi întreg dragajul Dunării, pentru că este interesul nostru. Va asigura creșterea volumului de mărfuri transportate pe calea apei, estimăm noi, de la 4 la 5 ori, ceea ce ar reprezenta venituri substanțiale pentru canal și ar face atractiv portul maritim Constanța Sud — Agigea”, a explicat ministrul.
În plus, a subliniat el, porturile Corabia și Giurgiu în perioadele de secetă aproape că sunt închise, din cauză că, nefiind efectuat dragajul, nu pot intra și ieși navele în/din porturile respective.
Felix Stroe a adăugat că, în continuare, are în atenție efectuarea de investiții în portul Constanța, dar și instituirea unei discipline stricte în ceea ce privește plata obligațiilor de către operatorii portuari.
„În domeniul naval, ne preocupăm în continuare de investițiile în portul maritim Constanța, dar și de instituirea unei discipline stricte în ceea ce privește obligațiile operatorilor portuari, nu numai drepturile acestora. Categoric că vom acționa pentru stimularea mediului de afaceri. Va fi o constantă a acțiunii ministrului de Transporturi să stimuleze corect, legal, concurențial mediul de afaceri, dar cred că este foarte corect ca și aceștia să își plătească obligațiile financiare pe care le au către Portul Constanța, pentru că sumele de bani de care avem nevoie în 2018 în general în domeniul transporturilor și în special în cel naval sunt consistente”, a subliniat Stroe.
https://www.agerpres.ro/economie/2017/11/07/stroe-romania-este-pe-cale-sa-obtina-acordul-scris-al-guvernului-bulgar-pentru-a-efectua-dragajul-pe-senalul-dunarii-15-00-43
Ministerul Transporturilor va fi supus unei restructurări a structurii centrale, iar din 438 de posturi vor rămâne în organigramă 300, pentru că „se taie frunză la câini” în foarte multe birouri ale instituției, a declarat, marți, ministrul de resort, Felix Stroe, la audierile din Comisia pentru transporturi din Camera Deputaților.
„În ceea ce privește restructurarea, da, se va face. Se va face ferm, pentru că trebuie făcută. Nu de dragul de a o face. Se va face, inclusiv la structura centrală la Ministerul Transporturilor. Am analizat cu secretarul general situația și din 438 de posturi vom rămâne cu 300 foarte rapid, pentru că se taie frunză la câini în multe birouri ale Ministrului Transporturilor și această reducere la 300 de persoane ne va permite și o retribuire mai decentă a celor care sunt la muncă”, a precizat ministrul.
Întrebat după audieri ce le reproșează funcționarilor din minister, Felix Stroe a răspuns: „Nu reproșez nimic nimănui. Există cu siguranță câțiva funcționari care nu au încărcătura necesară”.
El a dat asigurări că funcționarii din minister care vor fi restructurați vor putea fi relocați în sectoare unde este nevoie, la instituțiile subordonate, la instituțiile de control sau la companiile naționale.
„Nu le reproșez nimic. Este vorba să avem un aparat care să fie competent, numeric să fie de ajuns și să fie bine plătit. De unde ați tras concluzia că nu au fost competenți? Poate au fost prea mulți”, le-a spus oficialul MT jurnaliștilor.
Ministrul Transporturilor a reiterat că va fi o restructurare, însă oamenii nu vor fi dați afară.
„Spuneam că vom restructura, nu că vom da afară. Ne restructurăm să fim mai operativi, să fim mai eficienți. Oamenii vor avea locuri de muncă. Nu am dat pe nimeni afară! Știți ce înseamnă o reorganizare? Este un proces de peste 9 luni, care se face în colaborare cu sindicatul, se găsesc soluții sociale la toate problemele și vă asigur că nimeni nu va rămâne fără loc de muncă”, a dat asigurări acesta.
În cadrul audierilor, Felix Stroe a atras atenția că au apărut o serie de informații eronate referitoare la salariile mari care sunt acordate la nivelul ministerului.
„În mod eronat au apărut niște informații cu salariile de la Ministerul Transporturilor, că ar fi extraordinare. Vreau să vă spun și dumneavoastră — poate ne ajutați — cel mai mare salariu la MT este 5.300 de lei net. Este al secretarului general, iar un consilier al ministrului, de exemplu, pentru o normă întreagă primește 2.300 de lei. Este evident că e greu să îți alegi cei mai buni specialiști pe care să îi aduci lângă tine cu 500 de euro salariu, 2.300 de lei. Nu vorbesc de șoferi și de femei de serviciu care au 1.400 de lei. Deci, aceasta este furcuța de salarii de la Ministerul Transporturilor. Cel mai mare, repet, este de 5.300 de lei net. Nu vorbesc de salariul ministrului Transporturilor”, a explicat Stroe.
Acesta a precizat că, în prezent, la minister organigrama prevede 438 de posturi, din care sunt ocupate 400 de posturi, însă vor rămâne 300.
„Deci, facem restructurare. Din 438 de posturi rămânem cu 300. Structura centrală a ministerului are 438 de posturi. Nu sunt toate încadrate, sunt 400. Dar rămânem, ca și organigramă, cu 300”, a subliniat șeful de la Transporturi.
https://www.agerpres.ro/economie/2017/11/07/stroe-din-438-de-posturi-ramanem-cu-300-rapid-in-organigrama-la-minister-se-taie-frunza-la-caini-in-multe-birouri-14-03-03
UTI Servicii și Mentenanță a proiectat și implementat sistemul de monitorizare video a traficului navelor pe șenalul navigabil aferent zonei de intrare/ieșire a navelor maritime pe Canalul Sulina din Marea Neagră (Bara Sulina). Beneficiarul proiectului este Regia Autonomă Administrația Fluvială a Dunării de Jos Galați. Proiectul a fost câștigat prin transmiterea unei oferte ca urmare a anunțului de publicitate publicat în SEAP de Regia Autonomă.
Sistemul transmite imagini pe timp de zi și de noapte, în timp real și simultan către Secția Căi Navigabile din Sulina și către sediul central al Regiei Autonome Administrația Fluvială a Dunării de Jos Galați. Imaginile înregistrate au o acuratețe foarte bună și sunt stocate pentru o perioadă de minim 30 zile.
Pentru obținerea unei eficiențe maxime a sistemului, acesta a fost setat să funcționeze în parametri optimi, fără intervenția unui operator, 24/24. Accesul la setările și funcțiile acestuia este securizat și se face pe bază de parolă.
Este necesară monitorizarea video a șenalului navigabil întrucât prin această zonă are loc traversarea navelor între Dunăre și Marea Neagră, iar imaginile video asigură o evidență clară a tuturor navelor și ambarcațiunilor.
Pe de altă parte, prin implementarea sistemului de monitorizare video se pot descoperi din timp eventuale obstacole care ar împiedica desfășurarea în condiții de siguranță a traficului navelor. În caz de accidente pe apă, imaginile video pot reprezenta probe materiale privind nerespectarea regulilor de navigație.
Pentru realizarea transmisiei de date, specialiștii UTI au testat și implementat soluții de ultimă generație, care răspund nevoilor de siguranță și securitate ale beneficiarului proiectului și permit transmiterea de date între două localități aflate la peste 150 km una de alta, Sulina și Galați, prima dintre acestea fiind accesibilă doar pe apă.
http://www.businesspress.ro/uti-a-realizat-sistemul-de-monitorizare-video-a-traficului-navelor-maritime-la-intrarea-pe-canalul-sulina/
* Ministrul Transporturilor: „12.500 de minute – întârzierea medie zilnică a trenurilor CFR Călători, în acest an”
* Stroe: „Estimez că, anul viitor, vom da în folosinţă minim 150 km de autostradă”
* Xiamen Airlines din China vrea să efectueze curse directe Beijing – Bucureşti
* „Este necesară o restructurare a companiei TAROM”
Structura Centrală a Ministerului Transporturilor va fi supusă unei restructurări şi vor rămâne în organigramă doar 300 de posturi, din cele 438 existente, pentru că se taie frunză la câini în foarte multe birouri, a declarat, ieri, ministrul de resort, Felix Stroe, la audierile din Comisia pentru transporturi din Camera Deputaţilor.
Domnia sa a precizat că această reducere la 300 de persoane va permite şi o retribuire mai decentă a celor care sunt la muncă, în condiţiile în care salariul cel mai mare din Ministerul Transportuilor este cel al secretarului general (5300 de lei lunar), iar un consilier câştigă 2300 de lei/lună.
El a mai menţionat că funcţionarii din minister care vor fi restructuraţi vor putea fi relocaţi în sectoare unde este nevoie, la instituţiile subordonate, la instituţiile de control sau la companiile naţionale: „Spuneam că vom restructura, nu că vom da afară oamenii. Ne restructurăm să fim mai operativi, să fim mai eficienţi. Oamenii vor avea locuri de muncă. Nu am dat pe nimeni afară! Ştiţi ce înseamnă o reorganizare? Este un proces de peste 9 luni, care se face în colaborare cu sindicatul, se găsesc soluţii sociale la toate problemele şi vă asigur că nimeni nu va rămâne fără loc de muncă”.
Întrebat după audieri ce le reproşează funcţionarilor din minister, Felix Stroe a răspuns: „Nu reproşez nimic nimănui. Este vorba să avem un aparat care să fie competent, numeric, să fie de ajuns şi să fie bine plătit”.
* 18 autostrăzi în execuţie, în acest moment
În prezent, în România, sunt în execuţie 18 autostrăzi, a declarat, ieri, Felix Stroe, ministrul transporturilor, în faţa deputaţilor din Comisia de transporturi, adăugând că are convingerea că, anul viitor, vor fi daţi în folosinţă minim 150 de kilometri.
Domnia sa a spus: „Sunt 18 autostrăzi în execuţie, mai mari sau mai mici. Fiecare proiect din cele 18 are un colectiv responsabil de realizarea sa, colectiv care este zilnic prezent pe şantier. Programul nostru de lucru, al meu şi al echipei de consilieri şi de secretari de stat, începe dimineaţa la 7:15, la 7:30 este prima şedinţă operativă unde se discută concret problemele stabilite pentru următoarele zile şi programul se termină noaptea târziu, spre miezul nopţii, din dorinţa de a recupera întârzierile consistente în realizarea acestor proiecte de autostrăzi. Am convingerea fermă că la anul vom da în funcţiune un număr important de kilometri de autostradă şi estimez că vor fi minim 150”.
* O Comisie condusă de secretarul de stat Dragoş Titea lucrează la TAROM
O comisie numită prin ordin de ministru, condusă de secretarul de stat în Ministerul Transporturilor Dragoş Titea, s-a mutat de ieri la TAROM îşi va desfăşura activitatea zi de zi acolo, luând măsuri concrete de reorganizare pe paliere mai mici sau mai mari de activităţi şi de eficientizare, a mai spus Felix Stroe, precizând: „Brandul TAROM trebuie păstrat şi trebuie relansat, în condiţiile în care premierul este interesat personal de evoluţia pentru salvarea companiei. Am analizat în această perioadă situaţia de la TAROM. Comisia, în care sunt încă opt reprezentanţi, oameni cu multă experienţă de la Autoritatea Aeronautică, din minister, din domeniul transporturilor aeriene, va face o diagnoză a stării companiei – noi ştim în linii mari cum stau lucrurile acolo, avem un raport al Curţii de Conturi, avem un raport al corpului de control al prim ministrului vizavi de compania TAROM. Această comisie îşi va desfăşura practic activitatea zi de zi la TAROM, procedând la măsuri concrete, zilnice de reorganizare pe paliere mai mici sau mai mari de activităţi şi de eficientizare”.
Felix Stroe a mai precizat că este necesară o restructurare de urgenţă a companiei: „Trebuie să umblăm la structura de personal. Nu ştim dacă vom vorbi şi de numărul de personal. Dar vreau să vă spun că o companie aeriană românească a transportat anul trecut peste 6 milioane de pasageri şi are în Compartimentul economico-financiar 28 de oameni. TAROM a avut 150, dar TAROM a transportat doar 2 milioane de cetăţeni şi are în această structură economico-financiară 100 de salariaţi şi nu de mult avea 150. Deci, trebuie să procedăm de urgenţă la o restructurare a companiei, astfel încât să asigurăm lucrul timp de 24 de ore de exemplu a serviciilor tehnice, pentru că serviciile tehnice trebuie să asigure mentenanţă şi să facă reparaţii timp de 24 de ore nu numai la aeronavele TAROM, ci şi la alte aeronave care aterizează pe Aeroportul Otopeni şi să facă venituri proprii. În prezent nu se întâmplă aşa. Şi, de asemenea, tot personalul companiei să fie într-un barem rezonabil corect de salariaţi, care să permită funcţionarea, dar fără să fie exagerări de personal”.
De asemenea, şeful de la Transporturi a adus în discuţie şi consumul de piese şi materiale care este enorm la TAROM, dar şi în ceea ce priveşte costurile suplimentare pe care le generează multe agenţii ale operatorului naţional aerian existente în străinătate care nu-şi mai au rostul. „Singurul criteriu care va sta la baza deciziei va fi criteriul de rentabilitate. Nu există criterii de altă natură. Doar criteriul de rentabilitate, criteriu fără culoare politică”, a subliniat Stroe.
Acesta a precizat că trebuie elaborată o strategie pentru TAROM, pentru a vedea dacă se lansează rute de lung curier, cum ar fi către China: „În paralel, trebuie să elaborăm o strategie pentru TAROM, care să ne spună clar ce avem de gând cu această companie pe mediu curier, dacă lansăm lung curierul, o colaborare cu alte companii, de exemplu cum ar fi Xiamen Airlines din China, care vrea să efectueze curse directe Beijing – Bucureşti şi au nevoie de mentenanţă tehnică. Ei folosesc nave Airbus pe care şi noi le putem repara. Această linie este de mare importanţă pentru noi, este o rută foarte circulată şi putem să facem aceste revizii ale acestor aeronave pe care le cunoaştem, suntem acreditaţi să le reparăm, avem acceptul companiei Airbus şi putem să facem venituri”.
De asemenea, ministrul Transporturilor a dat asigurări că vor continua investiţiile la Aeroportul Otopeni.
* Stroe: „Conducerea CNAIR este analizată şi vom lua o decizie până la sfârşitul lunii”
Activitatea conducerii Companiei Naţionale de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) se află în analiză, iar până la sfârşitul lunii se va lua decizia care se impune, a mai spus, ieri, Felix Stroe, când jurnaliştii l-au întrebat dacă pentru întârzierile în inaugurarea autostrăzilor promise la începutul anului, respectiv circa 90 de kilometri, va răspunde într-un fel conducerea CNAIR.
La audierile din comisie, ministrul a subliniat, potrivit Agerpres, că este necesară reorganizarea mai multor activităţi: „La CNAIR, trebuie să separăm foarte clar lucrurile. Să lăsăm o entitate care să răspundă de administrare şi întreţinere (CNAIR – n. r.) şi să facem operaţional CNIR-ul, respectiv Compania Naţională de Investiţii Rutiere. Trebuie să separăm categoric, definitiv partea de întreţinere, partea de administrare de partea de investiţii şi lucrăm la această operaţionalizare a CNIR. Există CNIR, lucrăm la acest proces de operaţionalizare a CNIR din mers, fără să stopăm activităţile. Va prelua din mers problemele de investiţii şi va deveni operaţional cât mai repede”.
Potrivit acestuia, trebuie recuperate multe întârzieri în ceea ce priveşte proiectele de infrastructură de autostrăzi: „Am vizitat trei şantiere. Sunt vizite de lucru. Am constatat şi lucruri bune şi lucruri rele şi am luat măsuri pentru respectarea graficelor de lucrări, pentru executarea de calitate a acestor lucrări şi pentru luarea de măsuri foarte dure faţă de cei care nu-şi fac treaba bine. Avem în atenţie în mod deosebit corelarea corectă, justă a progresului fizic cu cel financiar, astfel încât ce am plătit să fie acoperit în realizări ale proiectului respectiv”.
Felix Stroe a atras atenţia asupra faptului că multe dintre aceste întârzieri au fost cauzate de birocraţie, de chestiuni care ţin de legislaţie.
* Stroe: „Suntem pe cale să obţinem acordul scris al bulgarilor pentru a efectua dragajul pe şenalul Dunării”
Ţara noastră este pe cale să obţină acordul scris al Guvernului bulgar pentru a efectua întreg dragajul pe şenalul Dunării, astfel încât să crească de până la cinci ori volumul mărfurilor transportate pe calea apei, ceea ce ar face atractiv portul maritim Constanţa Sud – Agigea, consideră ministrul de resort, Felix Stroe, la audierile din Comisia pentru transporturi din Camera Deputaţilor.
Domnia sa a explicat: „Dunărea are un şenal (…). Acest şenal este ba la noi, ba la bulgari, ba la mijloc. Problema este că partea bulgară nu este interesată deloc să facă dragajul pe şenalul Dunării, pentru că nu au interesul să facă acest lucru. Ei şi-au dezvoltat foarte bine, foarte mult, consistent sistemul feroviar şi vor să-şi facă atractive porturile lor mari, în special Varna, dar şi Burgas, şi nu sunt interesaţi să facă acest dragaj pe Dunăre, care să facă atractiv canalul Dunăre-Marea Neagră şi să pună în evidenţă portul maritim Constanţa. Premierul a discutat acest subiect la şedinţa comună de guvern România – Bulgaria, care a fost luna trecută în Bulgaria, şi suntem pe cale – verbal ni s-a dat acceptul de către prim ministrul bulgar – suntem pe cale să obţinem acordul scris al Guvernului bulgar pentru a efectua noi întreg dragajul Dunării, pentru că este interesul nostru. Va asigura creşterea volumului de mărfuri transportate pe calea apei, estimăm noi, de la 4 la 5 ori, ceea ce ar reprezenta venituri substanţiale pentru canal şi ar face atractiv portul maritim Constanţa Sud – Agigea”.
În plus, a subliniat el, porturile Corabia şi Giurgiu în perioadele de secetă aproape că sunt închise, din cauză că, nefiind efectuat dragajul, nu pot intra şi ieşi navele în/din porturile respective.
Felix Stroe a adăugat că, în continuare, are în atenţie efectuarea de investiţii în portul Constanţa, dar şi instituirea unei discipline stricte în ceea ce priveşte plata obligaţiilor de către operatorii portuari: „În domeniul naval, ne preocupăm în continuare de investiţiile în portul maritim Constanţa, dar şi de instituirea unei discipline stricte în ceea ce priveşte obligaţiile operatorilor portuari, nu numai drepturile acestora. Categoric că vom acţiona pentru stimularea mediului de afaceri. Va fi o constantă a acţiunii ministrului de Transporturi să stimuleze corect, legal, concurenţial mediul de afaceri, dar cred că este foarte corect ca şi aceştia să îşi plătească obligaţiile financiare pe care le au către Portul Constanţa, pentru că sumele de bani de care avem nevoie în 2018 în general în domeniul transporturilor şi în special în cel naval sunt consistente”.
* Conducerea Metrorex nu a cheltuit în 2016 banii pe care i-a avut pentru întreţinere şi reparaţii
Conducerea Metrorex nu a cheltuit anul trecut banii pe care i-a avut pentru întreţinerea curentă şi reparaţii, iar execuţia bugetară pe acest an este la fel de slabă, a mai spus, ieri, ministrul Transporturilor, Felix Stroe, la audierile din Comisia pentru transporturi din Camera Deputaţilor.
Acesta a afirmat despre incidentul de vineri, când un jgheab de scurgere a infiltraţiilor a căzut din plafon pe tronsonul Eroilor-Politehnica şi a produs un scurt circuit, oprind circulaţia metroului pe relaţia Izvor-Politehnica-Grozăveşti, că a fost unul care putea să aibă consecinţe deosebit de grave, iar concluzia care se conturează este că a fost generat de nerespectarea procedurilor de către personalul Metrorex.
„Am convingerea de la care nu voi face rabat nicio secundă că mai presus de toate trebuie să fie siguranţa cetăţenilor transportaţi. Ceea ce s-a întâmplat zilele trecute la Metrorex este un incident care putea să aibă consecinţe deosebit de grave – se conturează în concluzia anchetei că a fost generat de nerespectarea procedurilor de către personalul Metroului. Nu există jumătăţi de măsură când discutăm de siguranţa cetăţenilor, indiferent pe ce cale sunt transportaţi”, a spus Stroe, în comisie.
El a subliniat că Metrorex a avut la dispoziţie fonduri pentru întreţinerea curentă şi pentru reparaţii, însă nici anul trecut şi se pare că nici anul acesta nu au fost toţi banii cheltuiţi şi nici eficient: „Vorbim despre faptul că nu sunt fonduri pentru întreţinerea curentă, pentru reparaţii? Conducerea Metroului nu a cheltuit anul trecut banii pe care i-a avut pentru întreţinere şi reparaţii. Deci, nu vorbim despre investiţii, de Magistralele 5 şi 6. Vorbim despre banii pentru întreţinerea curentă, periodică, care trebuie făcută, iar conducerea Metroului anul trecut avea bani pentru reparaţii. Execuţia bugetară pe acest an este la fel de slabă. De asemenea, la sfârşitul anului nu vor fi cheltuiţi eficient nici toţi banii pentru reparaţii. Vorbim despre instruirea personalului, despre instituirea unei discipline ferme în cadrul personalului, de la mecanic la personalul de verificare şi de pregătire a trenurilor. Şi de aceea măsura pe care am luat-o a fost extrem de dură şi de fermă, pentru a da un semnal. Nu au fost înlocuiţi, destituiţi, eliberaţi din funcţie directorul general şi directorul de exploatare pentru a face loc altora din clientela politică a nu ştiu cărui partid. Înlocuitorul temporar este un director de la Metrorex”.
În acest sens, şeful de la Transporturi a precizat că director general la Metrorex, conform Contractului Colectiv de Muncă, nu poate fi decât cineva care a lucrat 12 ani în sistemul feroviar, din care minimum 6 ani la Metrou.
Ministrul Transporturilor, Felix Stroe, i-a demis vineri, 3 noiembrie, în prima parte a zilei, pe directorul general al Metrorex, Marin Aldea, şi pe directorul de exploatare al societăţii, Liviu Daniel Dinu. Decizia a fost luată după ce, vineri dimineaţă, circulaţia metroului a fost blocată pe tronsonul Izvor-Politehnica-Grozăveşti, din cauza unui jgheab de scurgere a infiltraţiilor care a căzut din plafon şi a produs un scurt circuit.
Tot vineri, Consiliul de Administraţie al Metrorex a decis numirea lui Ion Constantinescu în funcţia de director general interimar al Metrorex, pe o perioadă de patru luni, şi a aprobat depunerea mandatului pentru Marin Aldea, acesta revenind pe funcţia de director Strategie Planificare Resurse în cadrul companiei.
* Stroe: „70% din cauzele întârzierilor CFR Călători au aparţinut CFR Infrastructură”
Întârzierea medie zilnică pe care CFR Călători a înregistrat-o în acest an, de la 1 ianuarie şi până la 1 octombrie, a fost de 12.500 de minute, 70% din cauzele întârzierilor fiind provocate de CFR Infrastructură, care a instituit restricţii şi nu a mai avut o situaţie clară a acestora, şi doar 5% dintre cauze au fost determinate de vechimea materialului rulant şi condiţia tehnică în care se află acesta, a anunţat Felix Stroe, adăugând: „Dacă vorbim despre cele trei destituiri de la CFR, vorbim despre acelaşi lucru: respectul faţă de cetăţeni şi faţă de meseria pe care o practici. (În cazul CFR Infrastructură – n. r.), nu este vorba despre cele 53 de minute ale trenului InterRegio cu care ministrul de Transporturi a mers noaptea la Deva. Am mers de 4 ori cu trenul în 20 de zile şi voi mai merge de 200 de ori în următorul an, pentru că este un mijloc foarte direct de a lua pulsul căii ferate. Este vorba despre întârzierea medie zilnică pe care CFR Călători o are în ultimul an şi în alţi ani de dinainte. De la 1 ianuarie până la 1 octombrie, în acest an, întârzierea medie zilnică, repet, a fost de 12.500 de minute. Nu se poate tolera aşa ceva! Şi haideţi să intrăm la cauze! Poţi să admiţi o cauză care ţine de intemperii, de vremea vitregă: viscole, furtuni… Ştiţi care sunt cauzele? Doar 5% sunt cauzate de vechimea materialului rulant, de condiţia tehnică în care se află materialul rulant. 70% sunt cauzate de CFR Infrastructură, care atunci când are probleme pe calea ferată de regulă a procedat la restricţii”.
El a precizat că a dispus să fie analizate toate restricţiile de viteză instituite pe calea ferată pentru a vedea cum s-au rezolvat problemele care au dus la aplicarea lor: „Am dispus să fie analizate toate restricţiile de la CFR din ultimii doi ani, 2016 integral şi 2017 la zi, să vedem când s-au instituit. E normal să le institui când se întâmplă ceva, dar să vedem şi cum au fost rezolvate problemele, cum au fost remediate cauzele. Repet: 70% din cauzele întârzierilor au fost provocate de CFR Infrastructură, care nu avea o situaţie clară şi nici măcar nu avea în preocupare să analizeze această stare de lucruri”.
Şeful de la Transporturi a făcut referire şi la destituirea şefului Gării de Nord şi a şefului Regionalei CFR Bucureşti: „Despre Gara de Nord, cred că este mai uşor de vorbit, pentru că toţi intrăm în gară. Şi când auzi nişte scuze că nu se pot înlocui 210 dale din pavajul sărit de pe peroane… sunt nişte gropi în peroane care au ajuns la fierul beton, la plasa aia de sârmă care se pune. Eu le-am văzut cu ochii mei. Dacă plouă, toată apa colectată pe aplecătoarea de pe peroane, ţevile alea, jgheaburile, burlanele sunt sparte, curge pe cetăţeni, grupuri sanitare într-o stare deplorabilă, mizerie, mizerie, mizerie. Lucruri care, în explicaţiile cerute celor care au condus Gara de Nord şi Regionala CFR Bucureşti, ţineau de «Gara este monument istoric, nu putem să o reparăm», dar nu vorbim de reparaţie capitală, ci de a schimba aspectul, «Primăria sectorului 1 este foarte birocrată şi nu ne dă avizele şi autorizaţiile respective» şi încă foarte multe asemenea explicaţii care nu ţineau în niciun fel de cauzele reale”.
Potrivit lui Stroe, acum, în Gara de Nord a început să se lucreze, să se schimbe aspectul.
„Şi să ştiţi că în Gara de Nord a început să se lucreze, se repară pavajul, se repară grupurile sanitare, se repară instalaţiile electrice şi ţevile sparte, se dă cu vopsea, se mătură, adică lucruri care nu ţin nici de Comisia Europeană, nici de UNESCO, că e monument istoric şi nici de Primăria sectorului 1. Repet: în toată activitatea mea voi fi condus de respectul faţă de cetăţenii pe care îi transportăm şi nu voi admite niciun fel de rabat de la siguranţa cetăţeanului transportat şi de la condiţiile decente, civilizate în care trebuie să călătorească”, a dat el asigurări.
Şeful Gării de Nord, Mihai Cândea, şi directorul Regionalei CF Bucureşti, Laurenţiu Maraloi, au fost schimbaţi din funcţii pe 23 octombrie, după ce ministrul Transporturilor, Felix Stroe, s-a declarat nemulţumit de modul de administrare şi de întreţinere a Gării de Nord.
O zi mai târziu, pe 24 octombrie, ministrul Transporturilor, Felix Stroe, a anunţat, la Deva, că directorul Companiei de Căi Ferate CFR SA, Marius Chiper, a fost demis pentru că trenurile întârzie în mod constant din cauza lipsei de organizare din cadrul companiei.
http://www.bursa.ro/radiografie-in-fata-comisiei-de-transporturi-si-infrastructura-din-camera-deputatilor-felix-stroe…&s=companii_afaceri&articol=334814.html
09.11.2017
În Adunarea Generală Ordinară a Acţionarilor Companiei Naţionale Administraţia Porturilor Maritime SA Constanţa (CN APMC) din 13 octombrie au fost luate mai multe decizii.
Acţionarii participanţi la şedinţă sunt deţinătorii unui număr total de 10.632.515 acţiuni, reprezentând 80% din numărul total de acţiuni emise de companie, respectiv: acţionarul Statul Român, reprezentat prin Ministerul Transporturilor, acţionar deţinător al unui număr de 10.632.515 de acţiuni, reprezentând 80% din capitalul social, prin împuternicit Mariana Ioniţă şi Georgeta Măgdalena Bratu, acţionarul Fondul Proprietatea, deţinător al unui număr de 2.658.128 de acţiuni, reprezentând 20% din capitalul social, nu a participat la şedinţă şi nu a votat prin corespondenţă.
Adunarea Generală a Acţionarilor a fost convocată de către preşedintele Consiliului de Administraţie al CN APM SA Constanţa. La şedinţă a fost prezent Nicolae Dan Tivilichi, în calitate de administrator şi director general al CN APM SA Constanţa. În urma votului, a fost luate următoarele decizii: Adunarea Generală a Acţionarilor a aprobat prelungirea valabilităţii contractelor de mandat pentru Maria Magdalena Grigore; Gabriela Murgeanu; Nicolae Dan Tivilichi.
Adunarea Generală a Acţionarilor a decis amânarea stabilirii nivelului de asigurare pentru răspunderea profesională a administratorilor CN APM Constanţa, până la prezentarea unei analize pe baza căreia să se poată stabili cuantumul nivelului de asigurare pentru răspundere profesională. De asemenea, Adunarea Generală a Acţionarilor a aprobat luarea măsurilor legale pentru punerea în aplicare a Deciziei nr. 39/2016 a Curţii de Conturi.
Referitor la propunerea privind aprobarea transferului unei suprafeţe de teren din concesiunea CN APM SA în administrarea DGRFP Galaţi, Adunarea Generală a Acţionarilor consideră că nu are atribuţii în aprobarea transferului unor terenuri din concesiunea CN APMC SA, administrarea MT şi demararea procedurilor legale pentru avizarea unui proiect de hotărâre de guvern pentru transmiterea unui teren din administrarea Ministerului Transporturilor, concesiunea CN AMP Constanţa, în administrarea DGRFP Galaţi.
Referitor la propunerea privind acordul pentru iniţierea şi promovarea proiectului de hotărâre de Guvern pentru actualizarea valorilor de inventar ale bunurilor imobile aparţinând domeniului public al statului, aflat în administrarea Ministerului Transporturilor şi în concesiunea CN APM Constanţa, Adunarea Generală a Acţionarilor a aprobat iniţierea şi promovarea proiectului de hotărâre de guvern pentru actualizarea valorilor de inventar ale bunurilor imobile, aparţinând domeniului public al statului aflate în administrarea Ministerului Transporturilor şi în concesiunea CN APM Constanţa, ca urmare a reevaluării.
http://www.ziuaconstanta.ro/stiri/actualitate/decizii-ale-cn-apm-constanta-contractele-de-mandat-pentru-maria-magdalena-grigore-gabriela-murgeanu-si-nicolae-dan-tivilichi-prelungite-643336.html
Ministrul Afacerilor Externe, Teodor Meleşcanu, a declarat, miercuri, că România este interesată să dezvolte cooperarea economică cu China, subliniind că energia şi infrastructura sunt două domenii cu potenţial.
„Împreună cu dl ministru Petcu am reiterat întreaga deschidere a Guvernului României pentru intensificarea dialogului politic, extinderea şi dezvoltarea relaţiilor economice şi aprofundarea legăturilor interumane, a colaborării culturale şi educaţionale. Am pus un accent deosebit pe interesul major al părţii române pentru dezvoltarea cooperării economice cu China, energia şi infrastructura fiind doar două dintre domeniile cu potenţial”, a spus Meleşcanu, la conferinţa comună cu vicepreşedintele Comisiei Naţionale pentru Dezvoltare şi Reformă, Nur Bekri, directorul Administraţiei Naţionale pentru Energie din Republica Populară Chineză, şi cu ministrul Energiei, Toma Petcu.
El a subliniat importanţa pe care România o acordă unei implicări active în formatul 16+1 (China – Statele Europei Centrale şi de Est).
Potrivit lui Meleşcanu, ţara noastră este interesată să participe la proiectele privind noile ”Drumuri ale Mătăsii” promovate de China.
„România este foarte interesată de participarea la proiecte în cadrul iniţiativei noilor ‘Drumuri ale Mătăsii’ promovate de China. (…) Obiectivul nostru este susţinut atât de poziţia geografică, precum şi de facilităţile de care dispunem şi aş menţiona pe scurt Portul Constanţa, Dunărea, canalul Dunăre-Marea Neagră, care formează împreună una dintre cele mai competitive căi comerciale”, a afirmat ministrul de Externe.
Meleşcanu a punctat şi interesul pentru dezvoltarea dialogului politic româno-chinez.
„Discuţiile au evidenţiat o dată în plus interesul deosebit al autorităţilor de la Bucureşti şi Beijing de a continua eforturile dedicate promovării cooperării bilaterale, per ansamblu în spiritul legăturilor tradiţionale apropiate dintre ţările şi popoarele noastre, al Parteneriatului strategic de prietenie şi cooperare dintre cele două ţări”, a spus ministrul de Externe.
El a arătat că în 2019 România şi China vor celebra 70 de ani de la stabilirea relaţiilor diplomatice şi 15 ani de la lansarea Parteneriatului de prietenie şi cooperare.
Ministerul Afacerilor Externe şi Ministerul Energiei organizează, miercuri, la Bucureşti, în cooperare cu Centrul pentru Dialog şi Cooperare în Domeniul Energiei 16+1, Conferinţa Ministerială privind Cooperarea în Domeniul Energiei în formatul China – Statele Europei Centrale şi de Est (’16+1′).
- Economie
08.11.2017
Preşedintele Comisiei pentru transporturi şi energie de la Senat, Ionel-Daniel Butunoi, a avut marţi o întâlnire cu vicepreşedintele Comisiei Naţionale pentru Dezvoltare şi Reformă şi director al Administraţiei Naţionale pentru Energie a R.P. Chineze, Nur Bekri, în cadrul căreia s-a discutat despre potenţialul relevant de colaborare în sfera dezvoltării infrastructurii de transport din România.
„Vizita în România a demnitarului chinez a fost ocazionată de participarea acestuia la Conferinţa Ministerială privind cooperarea în domeniul energiei în formatul ’16+1′, China – Statele Europei Centrale şi de Est. Butunoi a evidenţiat că dezvoltarea relaţiilor de cooperare parlamentară cu China reprezintă un obiectiv important al activităţii de diplomaţie parlamentară, la nivelul Senatului României”, se arată într-un comunicat de presă remis AGERPRES de Senat.
Potrivit sursei citate, preşedintele Comisiei pentru transporturi a subliniat interesul României pentru amplificarea cooperării în plan energetic prin finalizarea cu succes a negocierilor pentru cele două proiectele majore româno-chineze: construirea unităţilor 3 şi 4 ale Centralei Nucleare de la Cernavodă şi a unui nou grup energetic pentru Termocentrala de la Rovinari.
„În ceea ce priveşte infrastructura de transport, senatorul Butunoi a arătat potenţialul relevant de colaborare româno-chineză în sfera dezvoltării infrastructurii de transport din România, companiile de profil chineze fiind binevenite să participe la implementarea proiectelor româneşti incluse în Master Plan-ul de Transport. Totodată, oficialul român a subliniat interesul de valorificare a tuturor oportunităţilor prilejuite de prezenţa economică a R.P. Chineze la nivel regional prin formatul de cooperare 16+1, la care România este parte, dar şi de intensificare a cooperării bilaterale în domenii precum infrastructurile rutiere şi feroviare. La rândul său, Nur Bekri şi-a exprimat interesul pentru continuarea colaborării în toate domeniile, în special în ceea ce priveşte domeniul energiei şi al infrastructurii, cooperarea în proiectele ce vizează implementarea Noilor Drumuri ale Mătăsii”, mai informează documentul.
Cele mai mari companii de transport din Ungaria îşi majorează tarifele, urmând exemplul companiilor de logistică din alte ţări europene care şi-au crescut deja preţurile, scrie Budapest Business Journal. Atât Rail Cargo Hungaria (RCH), cât şi Waberer International şi-au majorat preţurile invocând costurile în creştere legate de salariile şoferilor, de întreţinere a camioanelor şi de preţurile mai mari ale asigurărilor. RCH se confruntă de asemenea cu un deficit de forţă de muncă. În acelaşi timp, deşi există programe de stat de pregătire pentru şoferii de camioane, nu există subvenţii pentru pregătirea opera¬torilor de locomotive.
http://www.zfcorporate.ro/auto-transporturi/companiile-logistice-maghiare-isi-majoreaza-preturile-pe-fondul-costurilor-in-crestere-16809525
09.11.2017
Vânzarea cerealelor de către producătorii agricoli, pe piața internă sau la export, se va face pe baza unor contracte de vânzare stabilite în mod unitar din punctul de vedere al clauzelor și condițiilor pentru toți producătorii agricoli. Măsura este inclusă într-o ordonanță de urgență adoptată astăzi de Guvern, în scopul întăririi disciplinei și creșterii responsabilității partenerilor pe filiera de comercializare a cerealelor.
Profit.ro a anunțat din vară că statul va interveni pe piața cerealelor și va impune, pe filiera de comercializare, utilizarea unor contracte de vânzare-cumpărare unitare, atât pentru producătorii agricoli persoane fizice, cât și pentru producătorii persoane juridice, cu argumentul că vrea să evite astfel discriminarea și să asigure un grad ridicat de predictibilitate a activității de valorificare a cerealelor. Contactat atunci de Profit.ro, președintele Federației Naționale PRO AGRO, Emil Dumitru, a explicat că modificarea este bună, dar întârziată, deoarece fermierii au început deja recoltarea și au încheiat contracte pentru livrarea de grâu și orz.
Astfel, modelul de contract cadru va fi aprobat prin ordin al ministrului agriculturii și dezvoltării rurale în termen de 30 de zile de la data intrării în vigoare a ordonanței de urgență, la propunerea Organizației Interprofesionale „Cereale și Produse Derivate din România” – O.I.C.P..R.. De asemenea, în termen de 45 de zile de la intrarea în vigoare a actului normativ, orice vânzare de cereale pe piața internă sau la export trebuie să facă obiectul unui contract scris între părți sau primii-cumpărători trebuie să facă o ofertă scrisă de a contracta.
Durata minimă a contractului de vânzare este de 6 luni, perioadă care se aplică și pentru oferta scrisă de a contracta. Prevederile menționate nu aduc atingere drepturilor producătorilor de a refuza durata minimă de 6 luni, cu condiția ca refuzul să fie exprimat în scris, în termen de 15 zile de la primirea ofertei. În acest caz, părțile sunt libere să negocieze, în condițiile legii, toate elementele contractului.
https://www.profit.ro/stiri/economie/guvernul-introduce-contracte-tip-pentru-vanzarea-cerealelor-pe-piata-interna-sau-la-export-profit-ro-a-anuntat-din-vara-interventia-statului-sef-de-patronat-e-bine-dar-tarziu-17381622