Romania in discutii cu Turkmenistan pentru una dintre cele mai mari investitii din domeniul transportului – Revista presei 27 – 28 August 2018
- Port Constanța
28.08.2018
Romania planuieste de cativa ani una dintre cele mai mari si impozante investitii in domeniul transportului. Este vorba despre un contract care ar ajunge sa coste peste 1.5 miliarde de euro. In mai 2018, Romania s-a intalnit cu reprezentantii Turkmenistanului, la un eveniment oficial din Asia, in cadrul caruia s-a discutat posibilitatea lansarii unui asemenea proiect.
Despre ce proiect este vorba?
Oficialii romani au discutat cu autoritatile asiatice pentru posibilitatea finantarii unui proiect de anvergura internationala. Romania doreste sa pozitioneze portul Constanta ca fiind punctul cheie in transportul de marfuri din Asia catre UE. Astfel, ar urma ca in cativa ani sa semneze un acord pentru realizarea unui coridor de tranzit intre Marea Neagra si Marea Caspica.
Acest lucru ar duce la realizarea unui canal de transport maritim al marfurilor din Asia catre UE, prin intermediul Romaniei, ca jucator principal si punct cheie, pozitionat strategic pentru a intermedia acest tranzit de marfuri.
Beneficiile sunt inimaginabile pentru romani, declara specialistii. Economia ar putea avea o crestere spectaculoasa, cel putin in sectorul de transporturi. Afacerile din aceasta zona s-ar putea tripla in primul an, considera oficialitatile.
Deja Romania reprezinta un punct de reper pe piata europeana a transporturilor de marfa, iar cu aceasta ocazie, Romania ar ajunge cu adevarat un jucator important la masa celor mai mari transportatori de marfa.
Afaceri au existat si in trecut intre Romania si Turkmenistan
In ultimii ani, Turkmenistan a transportat deja in Romania gaz lichefiat si diverse alte bunuri, prin intermediul portului Constanta. Asadar, ideea ar fi testata. Proiectul ar putea fi implementat cu succes.
Ruta de sustinere a acestor transporturi include Baku (locul unde containerele speciale ajung prin intermediul Marii Caspice), apoi Batumi sau Poti, locuri in care marfa ajunge cu trenul. Iar de aici ar urma ca marfa sa fie transportata pe mare pana in Constanta.
Aceasta ar fi insa o ocazie excelenta ca Turkmenistanul sa poata trimite si marfa ce ajunge pe drumul matasei din Azerbaijan sau Iran in UE, prin intermediul Marii Negre si implicit al portului Constanta.
Astfel, ruta este deja testata, deschidere din partea oficialitatilor exista, insa este nevoie doar de mai mult efort diplomatic pentru ca acest contract sa fie si semnat, spun oficialitatile. Amandoua tarile, atat Romania cat si Turkmenistan, au promis ca se vor implica in influentarea deciziilor in acest sens.
http://www.curierulnational.ro/Transporturi/2018-08-27/Romania+in+discutii+cu+Turkmenistan+pentru+una+dintre+cele+mai+mari+investitii+din+domeniul+transportului+
In lungime de 3.663 kilometri coridorul feroviar dintre cele doua orase, de la Marea Baltica, respectiv Marea Neagra este propunerea Romaniei pentru Summitul “Initiativa celor 3 Mari”, ce va fi organizat la Bucuresti in perioada 17-18 septembrie.
Astfel, coridorul ar stabili o conexiune feroviara intre Portul Constanta si Portul polonez Gdansk.
„In legatura cu Summitul Initiativei celor 3 Mari au fost adoptate trei Memorandumuri, mai multe proiecte pe care le va propune Romania. Dupa cum stiti, Summit-ului Initiativei celor 3 Mari va avea loc la Bucuresti in perioada 17-18 septembrie 2018 si au fost aprobate proiecte din domeniul digital, transporturi si energie, care vor intra pe lista proiectelor prioritare ale Romaniei”, a declarat, dupa sedinta de Guvern, purtatorul de cuvant al Executivului, Nelu Barbu.
„In domeniul Transporturilor sunt doua proiecte pe care le propune Romania. Proiectul FAIRway Danube care are ca obiectiv general implementarea Master Planului pentru Reabilitarea si Intretinerea Senalului Dunarii si Afluentilor sai Navigabili, elaborat in cadrul Strategiei Uniunii Europene pentru Regiunea Dunarii, si proiectul RAIL 2 SEA – „Modernizarea si dezvoltarea rutei feroviare Gdansk– Constanta” care are ca obiectiv principal modernizarea unor coridoare feroviare atat pentru utilizarea comerciala cat si pentru transportul rapid al fortelor si echipamentelor militare pe teritoriul Romaniei, lungimea totala va fi de 3.663 kilometri, intre Portul Gdansk din Polonia si Portul Constanta care va traversa patru state: Polonia, Republica Slovaca, Ungaria si Romania”, a adaugat Barbu.
Proiectul „Initiativa celor Trei Mari” urmareste sa ofere sustinere politica pentru o mai buna cooperare si interconectare a economiilor statelor din spatiul geografic cuprins intre cele trei mari – Adriatica, Baltica si Neagra – in domenii precum energie, transporturi, telecomunicatii sau protectia mediului.
Initiativa a fost lansata de catre Croatia, alaturi de Polonia, in anul 2015, iar o prima reuniune la nivel inalt a avut loc la Adunarea Generala ONU din 2015, intrunirea fiind gazduita de presedintele Croatiei, Kolinda Grabar- Kitarović, in colaborare cu Atlantic Council.
Şantierul Naval Vard Brăila se află în faţa unei noi premiere tehnologice româneşti. Compania cu acţionariat norvegian tocmai a semnat un contract în valoare de 26 de milioane de euro pentru realizarea unei nave speciale pentru transportul containerelor: este complet automată pe partea de încărcare, descărcare şi navigare şi este pe propulsie sută la sută electrică. Beneficiarul vasului ‘Yara Birkeland” este o cunoscută companie din Norvegia (YARA), cel mai mare producător de îngrăşăminte chimice din lume. Coca navei şi echiparea de bază se vor face la Brăila, iar restul echipamentelor, în Norvegia.
Compania Națională Administrația Porturilor Maritime SA Constanța a atribuit contractul de achiziție publică „Cumpărare gaze naturale“ societății Engie România SA. Valoarea contractului este de 1.054.292,9 lei.
Potrivit anunțului de atribuire, publicat pe licitatiapublica.ro, gazele vor fi furnizate la centrale termice din Portul Constanța, Stadionul Portul Constanța, Incinerator Port și clădire Pârâul Rece, județul Brașov.
Persoanele care dețin funcții de decizie din cadrul CN Administrația Porturilor Maritime SA Constanța, responsabile de atribuirea contractului, sunt: Nicolae Dan Tivilichi – director general, Marian Tănase – director general adjunct, Daniela Șerban – director economic, Tănase Iulian Pepi – șef Serviciu Juridic ș Contencios, Otilia Ifimov – șef Departament Achiziții Publice, Nicoleta Adina Gamalan – șef Birou Control Financiar Preventiv, Cristian Marius Stoicescu – Departamentul Achiziții Publice, Patrichi Teodor – director Direcția Exploatare, Hanganu Ciprian – director Coordonator, Tomescu Ion – director Direcția Tehnică, Crăciun Mădălin Alexandru – director Direcția Comercială, Kiss Laszlo Eduard – șef Sucursala Energetică Port Constanța, Petrescu Vicentius – șef Sucursala de Servicii Port Constanța, Banias Emil Sorin – șef Sucursala Nave Tehnice Port Constanța, Moldoveanu Antoniela – inginer, Bola Laura Valentina – inginer, Murgeanu Gabriela – administrator, Naftali Daniel-Adrian – administrator, Panait Traian – administrator, Petrașcu Elena – administrator, Popeanga Silvia – administrator. Engie România SA, în datele Registrului Comerţului Înființată în anul 2000, firma are sediul social în Bucureşti. Capitalul social subscris de 199.245.530 de lei, integral vărsat, este compus din 1.9924.553 acţiuni nominative. Valoarea unei acţiuni este de 10 lei. Compania este controlată de Ministerul Energiei, cu 36,996162% din capitalul social, Cogac SAS, cu sediul în Franța, cu 0,000005% din capitalul social, Romania Gas Holding BV, cu sediul în Olanda, cu 50,9947% din capitalul social, Fondul Proprietatea SA, cu 11,998753% din capitalul social, GDF International SAS, cu sediul în Franţa, cu 0,00001% din capitalul social, Consiliul Local al Comunei Cogealac, cu 0,003112% din capitalul social, Consiliul Local al Orașului Ovidiu, cu 0,001034% din capitalul social, Consiliul Local al Municipiului Medgidia, cu 0,001034% din capitalul social, Consiliul Local al Comunei Mihail Kogălniceanu, cu 0.00519% din capitalul social.
Persoane împuternicite ale companiei, care se ocupă de comercializarea combustibililor gazoşi, prin conducte, sunt: Paţaliu Răzvan Ionuţ, Slate Aurelia-Carmen, Stab Eric Joseph, Popescu Alexandru George, Stab Eric Joseph – președinte consiliu de administrație, Etienne Jaques Andre Jacolin, Olivier Bloeyaert, Marleen Florence Julie Marie Delvaux. Cenzoriul companiei este Ernst & Young Assurance Services SRL. În anul fiscal 2015, compania cu 553 de salariați a avut o cifră de afaceri de
4.530.787.266 de lei și un profit de 42.4945.435 de lei. Situaţia financiară pe anul 2016 arată astfel: 626 de salariaţi, cifră de 4.688.387.209 lei și profit de 369.708.800 lei.
https://www.ziuaconstanta.ro/informatii/combaterea-criminalitatii-in-achizitiile-publice/engie-romania-va-livra-gaze-naturale-companiei-nationale-administratia-porturilor-maritime-constanta-document-668928.html
Sorena SA a semnat cu Compania Naţională Administraţia Porturilor Maritime SA Constanţa. Societatea va executa reparaţii planificate în cadrul reclasificării la nava „Anghel Saligny“. Valoarea contractului atribuit este de 330.971,81 de lei.
Obiectul achiziţiei constă în încheierea unui contract de prestări servicii de reparaţii planificate cu ocazia reclasificării navei „Anghel Saligny“.
Responsabili de atribuirea licitaţiei
Persoanele care deţin funcţii de decizie în cadrul CN Administraţia Porturilor Maritime SA Constanţa responsabile de atribuirea procedurii publice sunt: director general – Dan Nicolae Tivilichi, director general adjunct – Marian Tanase, director Direcţia Exploatare – Patrichi Teodor, director Direcţia Tehnică – Tomescu Ion, director economic – Daniela Şerban, director coordonator – Ciprian Hanganu, director Direcţia Comercială – Crăciun Mădălin Alexandru, şef Departament Achiziţii Publice – Otilia Ifimov, şef Serviciul Juridic şi Contencios – Tănase Iulian Pepi, şef Sucursala Energetică Port Constanţa – Kiss Laszlo, şef Sucursala de Servicii Port Constanţa – Eduard Petrescu Vicentius, şef Sucursala Nave Tehnice Port Constanţa – Banias Emil Sorin, inginer Moldoveanu Antoniela, inginer Bola Laura Valentina, Control Financiar Preventiv – Adina Gamalan; Departament Achiziţii Publice – Laura Coadă.
Sorena SA, în datele Registrului Comerţului
Înfiinţată în anul 1991, firma are sediul social în municipiul Constanţa, incinta Port. Capitalul social subscris, de 314.882,5 lei, integral vărsat, este compus din 125.953 de acţiuni nominative. Valoarea unei acţiuni este de 2,5 lei. Sorena SA este controlată de Taşula Nastasia, cu 28,151% din capitalul social, Nicolau Gheorghe, cu 33,5093% din capitalul social,
Gache Hristu, cu 12,7937% din capitalul social, Acţionari Listă – 770 de acţionari, cu 25,546% din capitalul social. Persoane împuternicite ale societăţii, care se ocupă de repararea şi întreţinerea navelor şi bărcilor, sunt: Nicolau Petre – preşedinte Consiliu de Administraţie, Popescu Eugenia – membru CA, Mocanu Raluca – membru CA.
În anul fiscal 2015, firma a declarat 61 de salariaţi, o cifră de afaceri de 5.312.454 de lei şi un profit de 1.143.995 de lei. De asemenea, în anul fiscal 2016, societatea cu 61 de salariaţi a avut o cifră de afaceri de 5.083.287 de lei și un profit de 527.760 de lei. Situaţia financiară pe anul 2017 arată astfel: 61 de salariaţi, cifră de afaceri de 4.201.048 de lei și o pierdere de 1.308.961 de lei.
https://www.ziuaconstanta.ro/informatii/combaterea-criminalitatii-in-achizitiile-publice/reparatiile-planificate-in-cadrul-reclasificarii-la-nava-anghel-saligny-executate-de-sorena-sa-document-668936.html
27.08.2018
Dezvoltatorul Global Vision, controlat de omul de afaceri român Sorin Preda, a cumpărat anul trecut un tren de aproape 100 de hectare în apropierea Portului Constanţa şi a demarat procedurile pentru a dezvolta un proiect industrial cu o valoare estimată la 200 de milioane de euro, potrivit declaraţiilor sale. Anterior, în 2008, pe acel teren austriecii de la Voestalpine voiau să construiască un combinat siderurgic.
„Planul este să dezvoltăm 70.000-80.000 de metri pătraţi anual, ca în şase ani să avem 550.000 – 600.000 mp de proiect mixt use. Noi putem începe singuri proiectul sau în asociere cu un partener. Acum cel mai activ investitor se uită la proiect şi face o analiză a acestuia. Şi mai sunt două fonduri de investiţii cu care Global Vision colaborează afară şi care se uită să intre în România şi se uită numai la dezvoltări mari“, a subliniat antreprenorul.
Global Vision mai deţine clădirea de birouri Brătianu din apropierea Pieţei Universităţii, a dezvoltat proiectul rezidenţial Origami Residence din Timişoara şi a dezvoltat pentru Globalworth Timişoara Airport Park.
Potrivit datelor din piaţă, dezvoltatorul de birouri Globalworth analizează proiectul celor de la Global Vision. Globalworth de asemenea colaborează cu compania lui Sorin Preda pentru dezvoltarea parcului industrial Timişoara Airport Park (TAP).
„Suprafaţa construită estimată pentru acest parc va fi de 550.000 – 600.000 mp şi valoarea investiţiilor va fi de peste 200 mil. euro – doar acest proiect. Valoarea terenului cu business plan este de circa 20 mil. euro. Ne propunem ca în viitor să gândim o dezvoltare a întregului lot de 300 de hectare. Zona este una de agricultură şi terenurile sunt exploatate ca terenuri agricole“, a spus CEO-ul dezvoltatorului.
El a subliniat că Planul Urbanistic Zonal (PUZ-ul) este deja în lucru şi estimează că în septembrie va fi gata.
El spune că în prezent Constanţa nu dispune de centre logistice care să permită dezvoltarea portului, iar companiile de transport decid să-l ocolească şi pentru că transportul acolo presupune costuri suplimentare.
https://www.zf.ro/companii/sorin-preda-global-vision-constanta-este-cel-mai-mare-hub-de-infrastructura-si-resursa-umana-neexploatat-din-europa-vrem-sa-construim-un-proiect-industrial-de-200-de-milioane-de-euro-17482113
Operatorul portuar Comvex Constanţa (CMVX) a înregistrat în primele şase luni din acest an o cifră de afaceri de 32,7 milioane lei, în creştere cu 32,3% faţă de aceeaşi perioadă a anului trecut, în timp ce profitul s-a situat la 1,57 milioane lei, faţă de 0,416 milioane lei în S1/2017.
„Veniturile din prestări de servicii variază în funcţie de tonele de materii prime vrac manipulate, astfel comparativ cu aceeaşi perioadă a anului trecut, în primul semestru al anului 2018 volumul de mărfuri vrac manipulate în terminaul Comvex a crescut. De asemenea, tarifele pentru prestaţiile efectuate de companie sunt stabilite în euro, veniturile obţinute din aceste prestaţii urmând evoluţia cursului leu/euro“, se arată în raportul Comvex. Capitalizarea bursieră a Comvex Constanţa (CMVX) este de 163,18 milioane lei (35,47 milioane euro), după ce de la începutul acestui an acţiunile Comvex Constanţa au crescut cu 40%, pe fondul unor tranzacţii în valoare de aproape 0,1 milioane lei.
„În primul semestru al acestui an, pe lângă clienţii existenţi: Vitol, Alum, ArcelorMitall Galaţi, Transport Trade Services, CRH România şi CRH Serbia, societatea a încheiat contracte cu noi clienţi precum: Nordwest Management Ip, Carbon and Natural Resources Corp. Ltd, C.Steinweg România“, se mai arată în raportul semestrial al Comvex Constanţa. Conform datelor furnizate de Bursa de Valori Bucureşti, compania este deţinută de Solidmet, cu o participaţie de 30,68%, iar Expert Placement deţine 28,11%, restul acţiunilor fiind împărţite de ceilalţi investitori de pe piaţa alternativă de capital AeRO.
https://www.zf.ro/burse-fonduri-mutuale/comvex-constanta-afaceri-mai-mari-cu-32-3-in-s1-si-un-profit-de-1-57-milioane-lei-de-3-7-ori-mai-mare-17481526
OMV Petrom, unicul producător local de petrol şi gaze, va renunţa la încă 50-60 de zăcăminte, compania având acum un portofoliu de circa 200 de perimetre. Reconfigurarea portofoliului din zona de explorare şi producţie are loc şi în contextul în care cea mai mare parte a investiţiilor companiei se concentrează în zona de mare adâncime a Mării Negre, în perimetrul Neptun Deep, operat în parteneriat cu americanii de la ExxonMobil.
„Ne concentrăm pe barilii cei mai profitabili, alte 50-60 de zăcăminte urmând a fi vândute“, se arată în raportul semestrial al companiei, publicat recent.
Compania are pentru anul acesta un buget de investiţii de 3,7 miliarde de lei, din care 75% merg către zona de explorare şi producţie, acolo unde OMV Petrom intenţionează să facă peste 100 de sonde noi, aproximativ 1.000 de reparaţii capitale şi să continue lucrările la proiectul Neptun Deep.
„În cazul Neptun Deep ne proprunem să luăm o decizie finală de investiţie în 2018, aceasta depinzând de regimul fiscal, liberalizarea pieţei gazelor şi dezvoltarea infrastructurii de gaze naturale“, se mai arată în rapotul companiei.
https://www.zf.ro/companii/energie/omv-petrom-vinde-60-de-zacaminte-pentru-a-finanta-exploatarea-la-marea-neagra-17482088
Reprezentanții Sindicatului Liber al Navigatorilor spun că în ultima perioade au primit numeroase sesizări de la navigatori cu privire la neplata concediilor medicale. Motivele invocate de operatorii de shipping vizează lipsa actelor necesare, drept pentru care Sindicatul Liber al Navigatorilor atrag atenția asupra procedurilor și documentelor care trebuie îndeplinite.
„În caz de accident sau îmbolnăvire la bordul navei, în drum de la și către navă, navigatorii au dreptul, prin contractele de muncă încheiate și în baza convențiilor internaționale obligatorii, la asistență medicală gratuită, concediu de boală plătit și compensații materiale după caz. Pentru a beneficia de concediu medical plătit de armator, trebuiesc obligatoriu certificate medicale eliberate de medic. Numai în baza acestor documente se pot achita cheltuielile medicale și concediile medicale pentru îmbolnăvire/accident. Acestea de regulă acoperă 130 de zile de concediu medical, în caz de îmbolnăvire, iar în caz de accident până când navigatorul devine apt medical sau starea de sănătate nu mai poate fi îmbunătățită. În caz de accident se plătește și o compensație în conformitate cu grila P&I de invaliditate suferită.
Sfatul nostru este ca atunci când survine debarcarea în urma îmbolnăvirii sau a unui accident, în măsura în care se poate să aveți documentul de la navă care atestă motivul debarcării și în țară, să mergeți imediat ce se poate la medicul specialist pentru a vă lua în evidență și a vă elibera certificatul medical, în care se atestă că sunteți inapt de muncă pe mare și neapărat trecută și cauza care a generat starea de inapt medical (accident sau îmbolnăvire la bordul navei respective)”, au transmis sindicaliștii.
https://www.replicaonline.ro/concediile-medicale-o-problema-pentru-navigatori-365389/
Compania Națională Administrația Porturilor Maritime SA Constanța scoate din conturi circa 1.500.000 lei pentru realizarea unei hale pentru un parc auto.
Din acest motiv, CN APMC va organiza și desfășura o achiziție publică pentru atribuirea contractului „Proiect tehnic și execuție hală parc auto“.
Obiectul achiziției constă în realizarea unui proiect tehnic și execuție hală parc auto. Valoarea estimată fără TVA a contractului este de: 1.500.000 de lei din care: proiectare – 45.000 lei, execuție -1.455.000 lei. Ofertele pot fi depuse până pe data de 14.09.2018, ora 15.00, acestea urmând să fie deschise în aceeași zi. Cuantumul garanției de participare este de 15.000 lei. Ofertanții vor demonstra că au prestat, în ultimii trei ani, servicii de proiectare de natura și complexitatea similare/comparabile cu cele care fac obiectul achiziției, în valoare cumulată de cel puțin 45.000 lei, la nivelul unuia sau al mai multor contracte. Totodată, este necesară demonstrarea finalizării execuției în ultimii 5 ani a unor lucrări de natura și complexitatea similară/comparabilă cu cele care fac obiectul achiziției în valoare cumulată de cel puțin 1.450.000 lei, la nivelul unuia sau al mai multor contracte de lucrări de aceeași natură.
Construcția propusă a se realiza va fi de tip hală metalică, pentru parcarea autoturismelor, a autospecialelor, a utilaje de mari dimensiuni și spații în suprafață de 200 mp, cu planșeu intermediar pentru vestiare, grupuri sanitare, sala de mese, spații de odihnă a personalului ce se află la permanență în cazul situațiilor de urgență. Responsabili de atribuirea contractului Persoanele care dețin funcții de decizie din cadrul CN Administrația Porturilor Maritime SA Constanța, responsabile de atribuirea contractului, sunt: director general – Dan Nicolae Tivilichi, director general adjunct – Marian Tănase, director Direcția Exploatare – Patrichi Teodor, director Direcția Tehnică -Tomescu Ion, director economic – Daniela Șerban, director Coordonator- Ciprian Hanganu, director Direcția Comercială – Crăciun Mădălin Alexandru, șef Departament Achiziții Publice – Otilia Ifimov, șef Serviciu Juridic și Contencios – Tănase Iulian Pepi, șef Sucursala Energetică Port Constanța – Kiss Laszlo Eduard, șef Sucursala de Servicii Port Constanța Niculescu Daniel, șef Sucursala Nave Tehnice Port Constanța – Banias Emil Sorin, inginer – Moldoveanu Antoniela, inginer – Bola Laura Valentina, șef Birou Control Financiar Preventiv – Adina Gamalan, Departament achizitii publice – Laura Coadă, Murgeanu Gabriela, Naftali Daniel-Adrian, Panait Traian, Petrașcu Elena, Popeanga Silvia.
https://www.ziuaconstanta.ro/stiri/actualitate/hala-pentru-un-parc-auto-realizata-de-cn-apm-constanta-contract-de-peste-1-5-milioane-de-lei-document-668829.html
Străzile Termele Romane şi Traian, pe sectorul cuprins între Poarta 1 – Portul Constanţa şi bulevardul Tomis, au fost reabilitate, circulaţia rutieră fiind reorganizată şi fluidizată.
Societatea Confort Urban SRL a executat contractul „Lucrări de reparaţii şi modernizare strada Termele Romane şi strada Traian, sectorul cuprins între Poarta 1 – Portul Constanţa – bulevardul Tomis“.
Lucrările sunt executate pe următoarele sectoare de drum:
– strada termele Romane şi Valea Portului, de la intersecţia cu accesul Post control Poarta 1 Portul Constanţa spre zona Mozaicul Roman, pe o lungime de 275 mp, cuprinzând carosabil şi trotuare, pe o suprafaţă de 9,80 mp;
– strada Termele Romane, pe zona staţiilor BUS Poarta 2 şi Tribunalul Constanţa, până la intersecţia cu strada Traian, pe o lungime de 120 de metri, cuprinzând carosabil şi trotuare, pe o suprafaţă de 3.800 mp;
– strada Traian, pe sectorul de la intersecţia cu strada Mihai Viteazu până la intersecţia cu bulevardul Tomis şi strada Negru Vodă, pe o lungime de 300 de metri, cuprinzând carosabil, giraţii şi trotuare, pe o suprafaţă de 99.350 mp.
Traficul rutier de intrare şi ieşire în Poarta 1 se desfăşoară pe o singură cale de intrare şi una de ieşire, determinând staţionări şi coloane de autovehicule atât pe strada Termene Romane şi la intersecţia cu strada Traian la vârfurile de trafic orare de intrare, cât şi în interiorul portului la vârfurile de trafic orare de ieşire, îngreunând circulaţia mijloacelor de transport în comun.
Ca urmare a deficienţelor circulaţiei rutiere şi pietonale de acces în Portul Constanţa prin Postul de control Poarta 1, Campania Naţională Administraţia Porturilor Maritime SA implementează proiectul „Modernizare clădire Post Control Poarta 1“, având ca obiectiv inclusiv fluidizarea circulaţiei rutiere şi pietonale prin postul de control, prin deschiderea a două căi de intrare pe direcţia Valea Portului, cele două căi existente fiind destinate numai pentru ieşire şi ieşire îmbunătăţiri ale circulaţiilor pietonale dinspre/către staţia BUS existentă.
Documentaţia aferentă amenajărilor aferente pe domeniul public al municipiului Constanţa va fi pusă la dispoziţia ofertantului la cererea scrisă a acestuia. Aceste amenajări ale CN APM Constanţa determină oportunitatea şi necesitatea racordării lucrărilor proiectului propus, reprezentând un proiect complementar investiţiei de modernizare aflată în curs de implementare de către CN APM Constanţa.
Efectul pozitiv previzionat este de fluidizare a traficului, îmbunătăţirea condiţiilor de circulaţie, sporirea gradului de confort şi creşterea siguranţei circulaţiei rutiere pietonale din zona accesului în Poarta 1, zona intersecţiei strada Termele Romane cu strada Traian şi pentru transportul public din zona staţiilor BUS Poarta 4 şi de la Poarta 1. Efectele negative, în cazul nerealizării obiectivului propus, se menţin în special pentru fluidizarea circulaţiei la intersecţia străzii Termele Romane cu strada Traian şi către/dinspre peninsulă şi Portul Tomis în zona staţiei BUS Poarta 1 şi Poarta 4. La intersecţia străzii Termele Romane cu strada Traian funcţionează în prezent o minigiraţie provizorie, iar la intersecţia străzii Traian cu bulevardul Tomis o insulă de dirijare provizorie, care reglementează într-o oarecare măsură fluidizarea circulaţiei în intersecţie, minigiraţie care necesită îmbunătăţiri privind redimensionarea elementele geometrice de viraj al autovehiculelor.
Prin amenajările propuse se urmăreşte realizarea principalelor obiective:
– racordarea lucrărilor şi reglementărilor la prevederile proiectului CN APM Constanţa de modernizare a accesului prin postul de control Poarta 1;
– creşterea capacităţii de intrare/ieşire a autovehiculelor şi a pietonilor prin postul de control acces şi reducerea timpilor de aşteptare;
– reorganizarea circulaţiei rutiere şi pietonale de intrare/ieşire în zona de acces în vederea creşterii volumului de trafic, a fluidizării traficului, îmbunătăţirea condiţiilor de circulaţie, sporirea gradului de confort şi creşterea siguranţei circulaţiei rutiere şi pietonale din zonă;
– fluidizarea circulaţie rutiere către/dinspre peninsulă şi Portul Tomis, la intersecţia străzii Termele Romane cu strada Traian şi la intersecţia străzii Traian cu bulevardul Tomis;
– îmbunătăţirea condiţiilor de circulaţie, întoarcere şi staţionare a autobuzelor pentru transportul public din zona staţiilor Bus Poarta 4 şi Poarta 1;
– refacerea sistemului de reglementare a circulaţiei rutiere prin marcaje şi indicatoare, pentru îmbunătăţirea condiţiilor de circulaţie, sporirea gradului de confort şi a siguranţei rutiere;
– reducerea factorilor de poluare, în principal, a aerului. Ce lucrări au fost executate Principalele lucrări propuse prin prezentul proiect constau în:
– reamenajarea a două căi de acces rutiere (la Poarta 1 şi zona peninsulară) – varianta Valea Portului şi strada Termele Romane;
– reamenajarea intersecţiei dintre strada Termele Romane cu strada Traian prin realizarea unui sens giratoriu, cu insulă circulară cu spaţiu verde;
– reamenajarea staţiei BUS Poarta 2 prin lucrări de îmbunătăţire a circulaţiei autobuzelor, de ranforsare şi refacere a carosabilului şi a trotuarelor pietonale;
– refacerea insulei de dirijare cu spaţiu verde interior de la intersecţia bd. Tomis cu strada Negru Vodă;
– amenajarea de noi căi pietonale pentru asigurarea circulaţiei în condiţii de creştere a siguranţei pietonale;
– refacerea sistemului de iluminat public şi amenajarea de noi spaţii verzi;
– asigurarea ne noi facilităţi pentru circulaţia autobuzelor (benzi cu destinaţie proprie de circulaţie, semafoare cu telecomandă, după caz);
– reamenajarea spaţiilor de parcare adiacente trotuarelor.
https://www.ziuaconstanta.ro/stiri/actualitate/lucrarile-de-reamenajare-a-strazii-termele-romane-in-zona-poarta-1-la-final-cum-arata-acum-detalii-din-proiect-document-video-galerie-foto-668845.html?print
În Monitorul Oficial al României au fost publicate deciziile luate de Adunarea Generală Ordinară a Acţionarilor Daewoo Mangalia Heavy Industries SA, în şedinţa din data de 20 iulie 2018.
Astfel, acţionarii societăţii, respectiv Şantierul Naval 2 Mai SA şi B.V. Holding Maatschappij Damen, s-au întrunit deoarece au demisionat membri din cadrul Consiliului de Administraţie al societăţii, respectiv DoYeong Park – preşedintele Consiliului de Administraţie şi preşedinte al societăţii, Kyung Sang Bae, Kyung Seok Kim şi Byeongo Cho, cu efect de la 21 iulie 2018. Au fost numiţi patru noi membri: Bert Jan ter Riet, desemnat preşedintele Consiliului de Administraţie, Joannes Adrianus Cornelius Maria Maerkelbach van Enkhuizen, Vadiim Akimov, Emile Huibertus Poot.
În cadrul şedinţei, s-au aprobat desemnările, pentru o perioadă de doi ani, cu data de începere 21 iulie 2018. S-a aprobat revocarea tuturor secretarilor societăţii. S-a împuternicit, de asemenea, Reff & Asociaţii SCA, o societate civilă de avocaţi organizată şi funcţionând conform legilor din România, având sediul social în Bucureşti, să semneze în numele şi pe seama societăţii toate documentele necesare, incluzând orice hotărâre a societăţii, actul constitutiv, declaraţii, cereri, chiar şi în faţa unui notar public, să aplice şi să dispună actele necesare, să achite taxele corespunzătoare, să primească documente, să asiste şi să reprezinte societatea în toate procedurile, în faţa Registrului Comerţului, a persoanei desemnate, a directorului Oficiului Registrului Comerţului sau în faţa oricărei alte autorităţi. Şantierul Naval 2 Mai SA, în datele Registrului Comerţului Înfiinţată în anul 1991, firma Şantierul Naval 2 Mai SA are sediul social în municipiul Mangalia. Capitalul social subscris, de 16.681.612,5 lei, integral vărsat, este compus din 6.672.645 de acţiuni nominative. Valoarea unei acţiuni este de 2,5 lei. Societatea Şantierul Naval 2 Mai SA este controlată de Ministerul Economiei, cu 93,88781% din capitalul social, şi Acţionari Listă Persoane Juridice, cu 5,92122% din capitalul social.
Persoane împuternicite ale firmei, care desfăşoară activităţi de servicii suport pentru întreprinderi, sunt: Mirela Popină – membru în CA, Ioan Griguţă – director general, Anca-Ruxandra Neacşu – membru în CA, Adrian Mitroi – membru în CA. Cenzorii companiei sunt Contaudit SRL şi Romar-Co Audit SRL.
În anul fiscal 2015, compania cu şapte salariaţi a declarat o cifră de afaceri de 19.648.496 de lei şi un profit de 152.868 de lei. De asemenea, în anul fiscal 2016, Şantierul Naval 2 Mai SA a avut opt salariaţi, o cifră de afaceri de 29.989.031 de lei şi un profit de 395.581 de lei. Situaţia financiară pe anul 2017 arată astfel: opt salariaţi, cifră de afaceri de 9.933.818 lei şi profit de 19.043 de lei.
B.V. Holding Maatschappij Damen este o societate din Olanda, înregistrată la Registrul Comerţului din Olanda, cu sediul social în Avelingen – West, Olanda, deţinând 530.0000 de acţiuni nominale din capitalul social al societăţii, reprezentată de C.F. (Frank) Eggink.
https://www.ziuaconstanta.ro/stiri/actualitate/olandezi-numiti-in-consiliul-de-administratie-al-santierului-naval-din-mangalia-preluat-de-damen-668841.html
- Economie
27.08.2018
Preşedintele Klaus Iohannis a declarat, vineri, că summitul ”Iniţiativa Celor Trei Mări”, care se va desfăşura în perioada 17-18 septembrie, la Bucureşti, va fi organizat ”pe datorie”, deoarece bugetul Administraţiei Prezidenţiale va fi redus cu 11 milioane de lei la rectificare.
”Vom organiza summitul pe datorie. Aici ne duce guvernul de incompetenţi, aici ne descurcăm. Deci summitul se va organiza în bună parte pur şi simplu pe datorie”, a declarat Klaus Iohannis, întrebat despre cum va organiza summitul Celor Trei Mări în condiţiile în care guvernul vrea să scadă bugetul Administraţuiei Prezidenţiale cu 11 milioane de lei.
El a mai spus că nu se pune problema de anularea summitului.
”Eu nu pot să anulez un summit pentru care ne-am luptat toţi – diplomaţia română şi eu – un summitul unde s-au făcut invitaţiile de anul trecut. La ediţia anterioară am convenit cu colegele şi colegii preşedinţi să facem acest summit în Bucureşti. Deci de contramandat nici nu poate fi vorba, de finanţat din bugetul curent dacă rămânem fără bani, aşa cum îşi doreşte PSD, nu putem. Şi atunci organizăm summitul pe datorie”, a adăugat şeful statului.
La acest eveniment vor participa şefi de stat şi reprezentanţi ai acestora din 12 ţări din Europa Centrală şi de Est: Republica Austria, Republica Bulgaria, Republica Croaţia, Republica Cehă, Republica Estonia, Republica Letonia, Republica Lituania, Republica Polonă, România, Republica Slovacă, Republica Slovenia şi Ungaria.
https://www.mediafax.ro/social/presedintele-romaniei-vom-organiza-summitul-initiativa-celor-trei-mari-pe-datorie-17474455
Viceprim-ministrul pentru implementarea parteneriatelor strategice ale României, Ana Birchall, a declarat vineri că există banii necesari pentru organizarea Summitului Iniţiativei celor 3 Mări, care va avea loc la Bucureşti pe 17 şi 18 septembrie.
„Dispoziţia doamnei prim-ministru a fost să tratăm acest proiect important pentru România cu maximă seriozitate şi cu o atitudine constructivă, lucru pe care l-am făcut din primul moment şi vom continua să îl facem, pentru că aşteptările (…) de la summit sunt destul de mari. (…) Eu vă garantez că sunt bani. Este un examen extrem de important pentru România acest summit. (…) Bani sigur că sunt, nu cred că s-a pus vreodată discuţia să nu existe fondurile necesare. (…) Din punctul de vedere al Guvernului, va exista aceeaşi atitudine constructivă, tocmai pentru că este un examen extrem de important pentru România şi eu cred că orgoliile chiar nu-şi au rostul aici”, a afirmat Birchall, la Antena 3.
Ea a fost întrebată dacă există bani pentru organizarea acestui summit, având în vedere că, pe 7 august, purtătorul de cuvânt al preşedintelui, Mădălina Dobrovolschi, a susţinut că reducerea de către Guvern a bugetului Administraţiei Prezidenţiale la rectificarea bugetară este de natură să ducă la imposibilitatea de a se mai desfăşura Summitul Iniţiativei celor 3 Mări.
Summitul, pregătit încă din ianuarie
Vicepremierul Ana Birchall a precizat că la organizarea acestui summit se lucrează de la sfârşitul lunii ianuarie.
„A fost o întâlnire la Palatul Cotroceni – sfârşit de ianuarie – şi (…), în secunda doi, doamna prim-ministru ne-a convocat pe toţi, a spus că acesta este un proiect extrem de important pentru România. (…) Noi am fost într-un dialog constant, permanent, deschis, transparent şi foarte constructiv cu orice instituţie, începând de la Administraţia Prezidenţială la orice altă instituţie care a avut un cuvânt de spus pe organizarea acestui summit”, a spus Birchall.
Potrivit viceprim-ministrului, Guvernul s-a achitat „cu brio” de principala sa responsabilitate, aprobând în şedinţa de joi, prin trei memorandumuri, proiectele din domeniile digital, transporturi şi energie care vor fi promovate la summit.
„Aceste proiecte vor fi incluse într-o listă scurtă, care va fi finanţată din fonduri mixte probabil, şi publice şi fonduri private”, a explicat Ana Birchall, precizând că este extrem de important să fie finanţate multe proiecte care să implice ţara noastră.
UE și SUA, prezente
Totodată, ea a anunţat că la acest summit vor participa atât reprezentanţi ai statelor Uniunii Europene, cât şi din partea Administraţiei Statelor Unite.
„Este a treia reuniune, prima dată când este organizată în România şi aşteptările sunt ca în urma acestui summit să venim cu o listă de proiecte, care practic să contribuie la dezvoltarea economică, pe de o parte, a regiunii, dar şi din punctul de vedere al rolului geostrategic în această regiune a celor trei mări, vorbim de Baltică, Adriatică şi Marea Neagră”, a evidenţiat Birchall.
https://www.dcnews.ro/summit-ini-iativa-celor-trei-mari-birchall-examen-pentru-romania_609684.html
Administrația Prezidențială va fi controlată de inspectorii Curții de Conturi în perioada septembrie -noiembrie 2018, potrivit documentului publicat vineri de organul de control, care în premieră afișează public programul de activitate pe perioada următoare şi lista instituţiilor care vor fi auditate în semestrul al doilea al anului.
Reprezentanţii instituţiei arată că publicarea programului de activitate se încadrează în operaţiunile şi activităţile realizate de Institutiile Supreme de Audit (SAI) pentru care standardele internaționale recomandă transparenţă şi responsabilitate.
„În acest sens, Curtea de Conturi a României realizează un pas important în comunicarea cu entităţile auditate cu privire la planificarea misiunilor de audit, inclusiv tematica acestora, asigurând deopotrivă şi accesul publicului la informaţiile referitoare la activităţile instituţiei. Totodată, publicarea programului de activitate al Curţii de Conturi reprezintă o nouă abordare a conducerii instituţiei faţă de propriile structuri prin facilitarea unei mai bune derulări a procesului de asigurare, consiliere şi evaluare în cadrul misiunilor de audit”, se arată în comunicat.
Publicarea pe site-ul propriu al activităţii a fost aprobată de Curtea de Conturi prin hotărârea nr. 315/9 august 2018.
Programul de activitate al Curtii de Conturi pe anul 2018 – semestrul II cuprinde acţiunile structurilor centrale şi teritoriale cu privire la entităţile care urmează să fie auditate până la sfârşitul anului pe cele trei tipuri de audit public extern: financiar, de conformitate şi de performanţă.
Lista privind administraţia publică centrală include instituţiile care vor fi auditate în următoarele luni, printre ele regăsindu-se majoritatea ministerelor, Administraţia Prezidenţială, Serviciul Român de Informaţii, Secretariatul General al Guvernului, Consiliul Concurenţei, Eximbank, Primăria Municipiului Bucureşti, Academia Română
Reamintim că în fruntea Curții de Conturi se află fostul Secretar general al Guvernului, Mihai Busuioc, apropiat al liderului PSD Liviu Dragnea, iar în fruntea Autorității de Audit a fost votat Florin Tunaru, tot un apropiat al lui Liviu Dragnea.
https://economie.hotnews.ro/stiri-finante_banci-22667466-curtea-conturi-public-premier-lista-institu-iilor-care-controla-urm-toarele-luni.htm
28.08.2018
În prezent, producătorii agricoli care îşi transportă recoltele obţinute fără să aibă asupra lor documentele cerute de lege riscă amenzi de la 10.000 la 50.000 de lei.
Sancţiunile pentru fermierii sau traderii care transportă produse agricole vegetale fără să aibă asupra lor documentele cerute de lege s-ar putea îndulci pe viitor, potrivit unui proiect de lege care va fi dezbătut astăzi în Comisia pentru agricultură din Camera Deputaţilor.
Liga Asociaţiilor Producătorilor Agricoli din România (LAPAR), federaţia care îşi asumă acest proiect, susţine că sancţiunile aplicate în prezent, conform cărora se poate confisca marfa sau suspenda activitatea celui care transportă produse agricole fără documente, sunt nişte „măsuri disproporţionate în raport cu gradul de pericol al faptei” şi cer eliminarea lor, potrivit datelor trecute în Expunerea de motive a proiectului de lege PLx 383/2018.
https://www.zf.ro/eveniment/fermierii-vor-sanctiuni-mai-blande-pentru-transportul-recoltelor-fara-documente-17487426
Cea mai mare companie de construcţii din China şi un important producător chinez de zinc intenţionează să deschidă fabrici în Serbia, a anunţat preşedintele ţării Aleksandar Vucic, potrivit Seenews.com. O companie care deţine 20% din piaţa mondială a zincului a ales drept loc pentru o fabrică ce va angaja 500 de persoane Zrenjanin, din nordul Serbiei. Cea mai mare companie de construcţii din China, CSCE, cu un profit de patru ori valoarea PIB-ului sârb, va construi de asemenea o fabrică în Serbia.
https://www.zf.ro/business-international/mari-grupuri-chineze-din-constructii-si-productia-de-metale-vor-deschide-fabrici-in-serbia-17481746
În perioada 2000-2017, România a înregistrat un deficit continuu în comerţul mărfurilor cu restul lumii – importurile au fost mai mari decât exporturile -, valoarea acestuia triplându-se de la 3,7 mld. euro la 11,9 mld. euro, arată un raport publicat luni de Eurostat.
În anul 2000, ţara noastră importa mărfuri de 8,6 mld. euro, pentru ca în 2017 să importe în valoare de peste 69,1 mld. euro. În privinţa exporturilor, acestea au însumat în anul 2000 în jur de 5 mld. euro, ajungând ca 17 ani mai târziu ţara noastră să trimită către restul lumii mărfuri de 57,2 mld. euro.
În privinţa comerţului cu mărfuri dintre Uniunea Europeană şi restul lumii, între 2000 şi 2012 a existat un deficit, această situaţie schimbându-se însă în 2013, când a existat un excedent de 42 mld. euro, surplusul ajungând să atingă în 2017 puţin peste 137 mld.euro.
https://www.zf.ro/eveniment/deficitul-extern-de-marfuri-s-a-triplat-in-18-ani-de-la-3-mld-euro-la-12-mld-euro-17487570