Revista presei

Revista presei 5 februarie

5 Feb / Discuţii aprinse Master Planul Portului Constanţa, mărul discordiei între conducerea APMC şi comunitatea portuară / Ziua de Constanţa

05 Feb, 2016; AUTOR: Nicoleta NICOLAU
Compania Naţională Administraţia Porturilor Maritime SA Constanţa (CN APMC) anunţa, din luna decembrie, faptul că pe 4 februarie avea să aibă loc o nouă dezbatere cu privire la Master Planul Portului Constanţa.

Ieri, la terminalul de pasageri din portul Constanţa, conducerea Administraţiei Porturilor Maritime, reprezentanţi ai Agenţiei pentru Protecţia Mediului şi consultanţi ai Ernst & Young – Inros Lackner au dezbătut îndelung tema, împreună cu operatorii portuari.

Aşa cum era de aşteptat, întrevederea a fost una cu scântei. Operatorii portuari au mai multe nemulţumiri cu privire la mult-discutatul Master Plan: „Reproşăm în primul rând o incoerenţă în ceea ce priveşte documentele la nivel naţional şi european, care cer o dezbatere largă a acestui Master Plan. (n.r. Master Planul) nu reprezintă o dezvoltare durabilă din punct de vedere tehnic, nu are niciun document solid pentru a cere o zonă imobiliară, relocarea unor operatori portuari sau închiderea Portului Mangalia, este ceva aberant în contextul unor politici economice şi comerciale durabile”, a declarat Ştefan Muntoiu, vicepreşedintele Organizaţiei Patronale „Operatorul portuar”.
„Aceste documente trebuie să fie realizate după consultarea largă a întregului mediu economic, a tuturor actorilor care participă. Potrivit opiniilor comunităţii portuare, Master Planul nu s-a trecut printr-un proces de consultare cu actorii principali ai acestei comunităţi, ceea ce creează o pierdere pentru felul în care ar putea fi reprezentată“, este de părere Viorel Panait, directorul general al Comvex.
Şi Uniunea Practicienilor de Protecţia Mediului din România (UPPMR) a luat poziţie faţă de Master Plan. „Cerem respingerea raportului de mediu, care nu corespunde legislaţiei în vigoare“, a declarat Traian Petrescu, preşedintele UPPMR. Acesta a depus, de altfel, şi scrisori de înştiinţare către ministrul Transporturilor, Dan Costescu, ministrul Mediului, Apelor şi Pădurilor, Cristina Paşca Palmer, dar şi către conducerea APM Constanţa.

http://www.ziuaconstanta.ro/stiri/actualitate/discutii-aprinse-master-planul-portului-constanta-marul-discordiei-intre-conducerea-apc-si-comunitatea-portuara-galerie-foto-581449.html

5 Feb /Directorul APMC este la Ministerul Transporturilor. Dacian Cioloş face verificări în Portul Constanţa / Ziua de Constanţa


05 Feb, 2016; AUTOR: Mihaela CIORBARU
Premierul Dacian Cioloş a făcut verificări de ultimă oră la ministerul Transporturilor după ultimele scandaluri.
Cioloş a verificat achiziţiile de la compania de autostrăzi, dar nu a uitat nici de problemele de la Portul Constanţa sau de la Tarom, potrivit știripesurse.ro.

„Vom lua o hotărâre de guvern pentru a clarifica achiziţiile publice. Să transparentizăm aceste contracte. Să pregătim mai bine proiectele de infrastructuură. Am avut o discuţie cu mai multe companii din ministerul Transporturilor. La Portul Constanţa trebuie făcută o analiză. Sunt lucruri care nu sunt bune şi nici clare. Cum se fac contractele de alocare a spaţiilor. Să luăm măsuri. Nu trebuie doar să facă profit. Am avut o discuţie a ceea ce se întrevede la Tarom. Trebuie readusă compania pe profit, dar încă nu suntem pe profit”, a spus Cioloş.

UPDATE ora 17.45:
Contactat telefonic, directorul general al CN Adminmistraţia Porturilor Maritime Constanţa, Valentin Ionescu, a menţionat pentru ZIUA de Constanţa că se află la Bucureşti şi a participat la discuţiile care au avut loc la sediul Ministerului Transporturilor cu premierul Dacian Cioloş. Referitor la declaraţiile primului ministru legate de unele probleme existente în Portul Constanţa şi de modul în care se alocă spaţiile, Ionescu a afirmat că nu a auzit ceea ce a spus acesta.Directorul general al CN APMC, Valentin Ionescu, a promis că va transmite cotidianului nostru un punct de vedere al companiei după ce îl vom solicita oficial, în scris.

http://www.ziuaconstanta.ro/diverse/stiri-calde/stiripesurse-ro-dacian-ciolos-face-verificari-in-portul-constanta-581533.html

5 Feb /Dacian Cioloș face azi o vizită de binecuvântare la Ministerul Transporturilor  / ZIUA NEWS

05.02.2016 ; Scris de: ZIUA NEWS

Premierul Dacian Ciolos va merge astazi, in jurul orelor 14.00, intr-o vizita de lucru la Ministerul Transporturilor condus de catre omul lui Vasile Blaga si al PDL, Dan Costescu. Practic, Ciolos are ocazia sa vada dezastrul de la acest minister dar si structura extrem de stufoasa, adica doar vreo cinci secretari de stat care se pierd in timpul zile printre armata de consilieri si secretare.

Totodata, premierul are ocazia sa vada managementul catastrofal de la Tarom, CFR Marfa, CFR Calatori, CFR SA, AFER, ISCTR, CNADR, Metrorex sau Portul Constanta. In schimb, il poate intreba pe ministrul Dan Costescu cum a reusit sa piarda miliardele de euro din bani europeni pentru modernizarea infrastructurii feroviare cu ajutorul secretarului de stat Marcel Bolos, cel care recomanda subalternilor cand era la AM POS Transporturi exterminarea psihica a unei directoare. De asemenea, primul ministru poate constata cum activitatea Mnisterului Transporturilor este blocata de aranjamentele penale si incompetenta directoarei juridice, Anisoara Cornila, fosta vanzatoare si gestionara intr-un duty -free din Vama Giurgiu.

Poate totusi pe Dacian Ciolos il va roade curiozitatea si va afla cat de multe persoane sunt detasate in sediul central al Ministerului Transporturilor de la cele 19 entitatii aflate sub patronajul acestei institutii mamut. Daca cei detasati s-ar strange in curtea ministerului, cu siguranta premierul n-ar avea pe unde sa intre in Palatul CFR decat poate cu elicopterul de pe acoperis. In schimb, o sa fie placut surpins ca va fi intampinat de o armata de secretare si consilieri care n-au nicio treaba cu activitatea de la Ministerul Transporturilor, dar care beneficiaza de doua salarii, cazare gratuita, masina de serviciu, si, in plus, isi mai rotunjesc veniturile din catre doua-sau trei CA sau AGA.

Dar, mai mult ca sigur Ciolos va veni la Ministerul Transporturilor si ca-l binecuvanteze pe protejatul sau pus chiar de el pe postul de secretar de stat, preotul Marcel Bolos cercetat de ANI in vreo trei dosare, dar totodata si cel care a facut tandari masterplanul de transport si AM POS Transporturi. Despre ministrul Dan Costescu, numai de bine, ca oricum el este nevinovat, vina o poarta premierul ca l-a pus pe aceasta functie, pentru ca Ministerul Transporturilor este o palarie prea mare pentru el si faptul ca a fost pus inainte in fruntea CFR SA era deja prea mult, pentru ca oricum pentru Costescu, Ministerul Transporturilor inseamna doar o statie de alimentare intr-o cursa de motociclete.

http://www.ziuanews.ro/stiri/dacian-ciolo-face-azi-o-vizit-de-binecuv-ntare-la-ministerul-transporturilor-393905

5 Feb /Premierul Cioloş dorește o analiză a situaţiei din Portul Constanţa / Telegraf online

05 Februarie 2016

Premierul Dacian Cioloş a declarat, vineri, după întâlnirea avută la sediul Ministerului Transporturilor cu ministrul de resort, Dan Costescu, că i-a cerut acestuia o analiză asupra Portului Constanţa, fiind nemulţumit de nivelul scăzut al investiţilor.

„Am avut câteva discuţii şi cu câteva dintre conducerile unor companii din subordinea Ministerului Transporturilor. Ne-am concentrat pe funcţionarea Portului Constanţa, unde am cerut ministrului să vină cu o analiză, pentru că sunt câteva lucruri care nu îmi sunt foarte clare. Portul nu e doar o companie care trebuie să fie profitabilă. În ciuda profitului pe care îl realizează se fac foarte puţine investiţii acolo, sunt lucruri care nu sunt foarte clare legate de cum se fac contractele de alocare a spaţiilor. Vreau să văd ce măsuri se vor lua pentru eficientizare lui. Este o infrastructură de care depind alţi agenţi economic de acolo”, a spus Cioloş.

În cadrul întâlnirii, Cioloş şi Costescu au discutat şi despre infrastructura rutieră.

http://www.telegrafonline.ro/premierul-ciolos-doreste-o-analiza-a-situatiei-din-portul-constanta

5 Feb /Mediu comun de schimb al informaţiilor în domeniul maritim al UE / Telegraf online

05 Februarie 2016; AUTOR: Cristina CLEȘIU

În aceste zile s-a desfășurat vizita în România a unei delegații a Comisiei Europene, pentru a organiza întâlniri cu reprezentanţii autorităţilor relevante în domeniul supravegherii maritime. Potrivit reprezentanților Autorității Navale Române (ANR), se dorește realizarea mediului comun de schimb al informaţiilor în domeniul maritim al UE (CISE). La întâlnirile de lucru participă reprezentanți ai Gărzii de Coastă, Forţelor Navale Române, Autorității Navale Române şi ai Agenţiei Naţionale pentru Pescuit şi Acvacultură. Prima parte a vizitei oficiale a avut loc pe 4 februarie, la sediul ANR, cu consultări tehnice cu experţi ai Gărzii de Coastă, Forţelor Navale Române și Autorităţii Navale Române. Vineri, 5 februarie, s-a desfășurat partea a doua a vizitei, cu consultări tehnice derulate cu reprezentanții Agenţiei Naţionale pentru Pescuit şi Acvacultură. ANR va participa și la derularea fazei a doua a proiectului CISE, coordonatorul proiectului fiind Inspectoratul General al Poliției de Frontieră (IGPF) București. Perioada de derulare a proiectului CISE va fi de un an şi jumătate, între 1 ianuarie 2016 și 31 august 2017. ANR va participa în cadrul unor grupuri de lucru coordonate de IGPF pentru identificarea, analiza şi validarea tuturor datelor și informațiilor din domeniul naval, ce vor fi introduse în baza de date CISE-ROM. Totodată, reprezentanții ANR vor participa la reuniuni de lucru interne sau internaționale.

ANR va introduce în baza de date informaţii privind siguranța şi securitatea maritimă şi prevenirea poluării de la nave, pregătirea şi coordonarea răspunsului la poluările marine, dar și privind implementarea legislației naționale şi comunitare din domeniul transportului naval. În anul 2009, potrivit prevederilor Memorandumului nr. 1770, aprobat de Guvernul României, a fost înfiinţat Comitetul interministerial pentru coordonarea implementării politicii maritime integrate a UE.

http://www.telegrafonline.ro/mediu-comun-de-schimb-al-informatiilor-in-domeniul-maritim-al-ue

5 Feb /Poluare în Portul Constanța. Aproximativ 300 de litri de păcură au ajuns în apă! / Telegraf online

05 Februarie 2016 AUTOR: Cristina CLEȘIU

Comandantul unei nave (BETATANK – n.r) a fost sancționat cu 25.000 de lei de către ofițerii Căpităniei Portului Constanța, în urma unei deversări accidentale de păcură. Incidentul a avut loc vineri dimineață, 5 februarie, în jurul orei 11.20, în dana DDL 2 a Portului Constanța. Potrivit reprezentanților Autorității Navale Române (ANR), în timp ce se desfășura un transfer de combustibil naval (păcură) prin metoda STS (ship to ship), de la barja de stocare M/T BETATANK, sub pavilion Cipru, la tancul de bunkerare M/T AMALTHIA, sub pavilion Cipru, s-a produs o poluare accidentală. ”Printr-o gură de ulaj aferentă tancului nr. 5 de marfă, aflată pe puntea navei BETATANK, a refulat o cantitate de păcură care a inundat întreaga punte, scurgându-se în apă aproximativ 200 – 300 litri. Combustibilul poluator a rămas în interiorul barajului plutitor ce înconjura cele două nave, fără a depăși limitele acestuia”, au transmis reprezentanții ANR, într-un comunicat. După incident, membrii echipajului au oprit pompele de transfer păcură și au obturat gura de vizitare. Totodată, ei au strâns păcura scursă și au depozitat-o în tanc, apoi au curățat nava. Mai departe au fost anunțați reprezentanții Companiei Naționale ”Administrația Porturilor Maritime Constanța”, pentru intervenția de depoluare. O echipă de ofițeri operativi ai Căpităniei Portului Constanța a demarat investigațiile pentru stabilirea cauzelor și împrejurărilor producerii incidentului. ”Din primele constatări efectuate a rezultat ca și cauză principală o defecțiune tehnică intervenită la o valvă de linie aflată între tancul nr. 2 și tancul nr. 5, la nava BETATANK, însă concluziile finale privind cauzele producerii poluării vor fi comunicate la definitivarea cercetărilor”, spun reprezentanții ANR.

http://www.telegrafonline.ro/poluare-in-portul-constanta-aproximativ-300-de-litri-de-pacura-au-ajuns-in-apa

5 Feb /Ecologiștii, împotriva master planului din port / Dobrogea TV

05 Februarie 2016

Master planul din portul Constanţa nu este pe placul ecologiştilor. ONG-urile au depus aseară, la dezbaterea publică din terminalul de pasageri, documente oficiale care arată că proiectantul nu respectă directivele europene privind mediul. Mai mult la proiectul comandat de administraţia portului, ar fi fost folosite date false.

http://www.tvdobrogea.ro/ecologistii-impotriva-master-planului-din-port/

5 Feb /Cioloş, verificări inopinate la ministerul Transporturilor: Premierul bagă frica în companii / STIRI PE SURSE:RO

05/02/2016; Autor: Gabriel Zamfirescu

Premierul Dacian Cioloş a făcut verificări de ultimă oră la ministerul Transporturilor după ultimele scandaluri. Cioloş a verificat achiziţiile de la compania de autostrăzi, dar nu a uitat nici de problemele de la Portul Constanţa sau de la Tarom.

„Vom lua o hotărâre de guvern pentru a clarifica achiziţiile publice. Să transparentizăm aceste contracte. Să pregătim mai bine proiectele de infrastructuură. Am avut o discuţie cu mai multe companii din ministerul Transporturilor. La Portul Constanţa trebuie făcută o analiză. Sunt lucruri care nu sunt bune şi nici clare. Cum se fac contractele de alocare a spaţiilor. Să luăm măsuri. Nu trebuie doar să facă profit. Am avut o discuţie a ceea ce se întrevede la Tarom. Trebuie readusă compania pe profit, dar încă nu suntem pe profit”, a spus Cioloş.

http://www.stiripesurse.ro/ciolos-verificari-inopinate-la-ministerul-transporturilor-premierul-baga-frica-in-companii_981590.html

5 Feb /Premierul Cioloș: Sunt lucruri neclare în portul Constanța.  / CONSTANTA 100%.RO

February 5, 2016; ct100.ro

Primul ministru al României, Dacian Cioloș, a declarat astăzi că în portul Constanța sunt lucruri care nu îi sunt clare încă.

Acesta a avut o întrevedere cu ministrul Transporturilor și i-a cerut să găsească soluții pentru îmbunătățirea activității în port.

Cioloș a precizat că portul este important pentru că de el depind o serie de alte afaceri.

Declarațiile vin în contextul în care operatorii portuari s-au arătat profund nemulțumiți de Master Planul propus de CN Administrația Porturilor Maritime.

Iată declarația sa, în întregime:

”Ne-am concentrat pe discuţii privind funcţionarea Portului Constanţa, unde am cerut domnului ministru (al Transporturilor – n.r.) să vină, în perioada următoare, cu o analiză proprie a dânsului, pentru că sunt acolo câteva lucruri care mie cel puţin nu îmi sunt foarte clare. Portul Constanţa nu e doar o companie care trebuie să fie profitabilă şi, aşa cum arată, este profitabilă, dar, în ciuda profitului pe care îl realizează, se fac prea puţine investiţii acolo, sunt lucruri care nu sunt foarte clare legate de modul cum se fac contractele de alocare a spaţiilor acolo. Deci vreau să văd, în perioada următoare, ce măsuri putem lua pentru a eficientiza activitatea portului”, a afirmat Cioloş, la Ministerul Transporturilor, unde a avut vineri după-amiază o întâlnire de lucru cu conducerea instituţiei.”

http://www.ct100.ro/premierul-ciolos-sunt-lucruri-neclare-in-portul-constanta/

http://radioconstanta.ro/wp-content/uploads/sites/9/2016/02/port.jpg

5 Feb /„Operatorul Portuar” solicită refacerea Master Plan-ului Portului Constanța / RADIO CONSTANTA

05 Feb 2016

Organizația patronală „Operatorul Portuar” solicită Agenției pentru Protecția Mediului Constanța respingerea acordării avizului de mediu și refacerea Master Plan-ului Portului Constanța, cu luarea în considerare a tuturor observațiilor și deficiențelor din perspectivă economică, socială si a factorilor de mediu, astfel încât acesta să reflecte o strategie unitară asupra dezvoltării Portului Constanța.

Organizația a transmis un Memoriu, pe care îl puteți citi integral mai jos, prin care semnalează „deficiențele majore ale Raportului de Mediu și ale Master Planului Portului Constanța”.

http://radioconstanta.ro/2016/02/05/operatorul-portuar-solicita-refacerea-master-plan-ului-portului-constanta/

http://radioconstanta.ro/wp-content/uploads/sites/9/2016/02/dacian-ciolos-port-constanta-radio-constanta.pnghttp://radioconstanta.ro/wp-content/uploads/sites/9/2016/02/dacian-ciolos-port-constanta-radio-constanta.png

5 Feb /Premierul Cioloș cere verificări în Portul Constanța. ”Acolo sunt lucruri neclare!” / RADIO CONSTANTA

05 Feb 2016

Portul Constanța a intrat, vineri, în atenția premierului Dacian Cioloș, care s-a arătat nemulțumit de mai multe probleme legate de activitatea unuia dintre cele mai importante obiective ale economiei românești.

După o dezbatere amplă la Ministerul Transporturilor, Dacian Cioloș i-a cerut ministrului Transporturilor, Dan Marian Costescu, să îi prezinte o analiză a situației din Portul Constanța, pentru că sunt unele aspecte nelămurite suficient, legate de contractele de alocare a spațiilor, iar zona atrage prea puține investiții:

”I-am cerut domnului ministru să vină în perioada următoare cu o analiză proprie a dânsului, pentru că sunt acolo câteva lucruri care mie, cel puţin, nu îmi sunt foarte clare.

Portul Constanţa nu e doar o companie care trebuie să fie profitabilă şi aşa cum arată, este profitabilă, dar în ciuda profitului pe care îl realizează, se fac foarte puţine investiţii acolo.

Sunt lucruri care nu sunt foarte clare, legate de modul cum se fac contractele de alocare a spaţiilor acolo.

Deci, vreau să văd în perioada următoare ce măsuri putem lua pentru a eficientiza activitatea portului, care, cum vă spun, nu e doar o companie care trebuie să producă profit, e o infrastructură de care depind o serie de alţi agenţi economici acolo”.

http://radioconstanta.ro/2016/02/05/premierul-ciolos-cere-verificari-in-portul-constanta-acolo-sunt-lucruri-neclare/