Revista presei

Revista presei 09 – 14 Septembrie 2016

PORT CONSTANȚA


13 Septembrie 2016 / Guvernul driblează Parlamentul: Master Planul General de Transport, adoptat prin Hotărâre de Guvern / Stiri pe Surse 

Guvernul intră din nou în conflict cu Parlamentul. După ce a promis că le va trimite aleşilor pentru dezbateri un proiect de Lege privind Master Planul General Transporturi (MPGT), Guvernul s-a hotărât să promoveze documentul prin Hotărâre de Guvern (HG), conform bugetul.ro.

Gabriel ZAMFIRESCU

http://www.stiripesurse.ro/guvernul-dribleaza-parlamentul-master-planul-general-de-transport-adoptat-prin-hotarare-de-guvern_1151695.html


14 Septembrie 2016 / Master Planul General de Transport, trimis spre aprobare. Cati km de autostrada si ce drumuri express vom avea in 2036. / Stirile PRO TV 

Ministerul Transporturilor a promovat proiectul de Hotarare a Guvernului pentru aprobarea documentului strategic Master Planul General de Transport al Romaniei.
Documentul care contine Master Planul General de Transport al Romaniei poate fi descarcat la finalul articolului.
Actul se afla in prezent pe circuitul de avizare interministeriala, dupa care va fi aprobat de Guvern, in cel mai scurt timp.
Potrivit unui comunicat al Ministerului Transporturilor (MT), remis marti AGERPRES, adoptarea MPGT devine esentiala pentru accesarea fondurilor structurale si asigurarea continuitatii finantarii din partea Uniunii Europene.
Necesitatea elaborarii Master Planului General de Transport, instrument de lucru prin care sa se analizeze situatia existenta si sa se stabileasca nevoile de dezvoltare si de prioritizare pe baze economice solide, proiectele de infrastructura de transport la nivel national, se impune ca o conditionalitate ex-ante a finantarilor din cadrul Programului Operational Infrastructura Mare (POIM).
„Asigurarea respectarii la termen a prevederilor si angajamentelor statului roman referitoare la indeplinirea conditionalitatilor ex-ante in raporturile cu Comisia Europeana presupune garantarea unui cadru normativ predictibil si coerent care sa creeze conditiile pentru indeplinirea angajamentelor sus mentionate”, se mentioneaza in comunicat.

Astfel, se ofera continuitate actului de administrare a fondurilor europene in domeniul infrastructurii de transport.
Acest document strategic are ca instrument de decizie Modelul National de Transport care utilizeaza date de natura economica, demografica si de transport pe baza caruia se determina prognozele de trafic pentru toate modurile de transport la nivelul unui proiect de infrastructura oferind date pentru fundamentarea analizei cost-beneficiu in vederea prioritizarii proiectelor.
Pe langa proiectele de construire si modernizare a infrastructurii, in Master Planul General de Transport sunt prevazute si proiecte de imbunatatire a serviciilor pentru toate modurile de transport: achizitionarea de material rulant nou pentru calea ferata, achizitionarea navelor de dragaj sau interventie in sectorul naval, a echipamentului de siguranta si securitate in domeniul aerian, dar si a echipamentelor IPS pe sectorul rutier.
Documentul prevede anul 2022 ca termen de finalizare a autostrazii Sibiu – Pitesti, in lungime de 116,60 kilometri, valoarea estimata a acesteia ridicandu-se la 1,674 miliarde euro. Tot in anul 2022 este preconizata finalizarea autostrazii Comarnic – Brasov, de 58 de kilometri, cu o valoarea estimata de circa 998 milioane de euro.

Cu doi ani mai devreme, in 2020, trebuie data in folosinta autostrada Tg. Neamt – Iasi – Ungheni, cu o lungime de 135 de kilometri si o valoare estimata de circa 1,130 milioane de euro, iar anul viitor ar trebui sa se deschida traficului autostrada Suplacu de Barcau – Bors (+ Oradea), cu o lungime de 74,5 kilometri si o valoare estimata de 304,43 milioane de euro.
Documentul mai prevede si constructia de drumuri expres, termenul cel mai apropiat fiind cel extinderii la patru benzi a Centurii Sud Bucuresti, respectiv 2018.
In ceea ce priveste sectorul feroviar, Master Planul urmareste eficientizarea acestuia, cresterea atractivitatii transportului pe calea ferata prin imbunatatirea conditiilor de deplasare prin modernizarea retelei feroviare nationale si prin dezvoltarea serviciilor feroviare. Astfel, sunt prevazute, printre altele, finalizarea lucrarilor incepute la cale ferata si demararea de altele noi, precum si modernizarea cailor ferate pentru viteze de 160 kilometri/ora.
In sectorul naval se doreste cresterea volumelor de marfuri si pasageri transportati pe apa, prin dezvoltarea infrastructurii portuare si a rutelor pe Marea Neagra, pe Dunare si pe canalele navigabile.

O crestere a numarului de pasageri si a volumelor de marfuri transportate se urmareste si in sectorul aerian, prin dezvoltarea infrastructurii aeroportuare si realizarea de noi legaturi nationale si internationale. in acest sens, documentul propune dezvoltarea infrastructurii aeroportului Bucuresti – Henri Coanda, dezvoltarea infrastructurii aeroporturilor internationale, un program de eficientizare a serviciilor aeriene si de reinnoire a flotei de aeronave a companiei TAROM, dar si cresterea sigurantei si securitatii aeriene prin achizitia de echipamente si instrumente specifice.
In procesul de definitivare a MPGT, inca din 2014, au avut loc o serie de consultari desfasurate cu societatea civila. Dupa parcurgerea acestei etape au fost initiate discutii cu reprezentantii Comisiei Europene pentru definitivarea acestui document. MPGT a fost agreat de Comisia Europeana.
Totodata, documentul a fost prezentat comisiilor de specialitate de la nivelul Parlamentului Romaniei.

In iunie 2016, Proiectul de Hotarare a Guvernului pentru aprobarea documentului strategic Master Planul General de Transport al Romaniei a fost supus consultarii publice si dezbaterii in cadrul Comisiei de Dialog Social.
Master Planul General de Transport al Romaniei este documentul care stabileste principalele directii de dezvoltare ale infrastructurii de transport din Romania, pe toate modurile de transport: rutier, feroviar, naval, aerian si multimodal. Master Planul reprezinta cadrul general de dezvoltare, sursele de finantare, strategia de implementare a proiectelor, precum si asigurarea activitatii de intretinere si reparatii curente pentru infrastructura de transport national pana in anul 2030.

http://stirileprotv.ro/stiri/actualitate/master-planul-general-de-transport-trimis-spre-aprobare-cati-km-de-autostrada-si-ce-drumuri-express-vom-avea-in-2036-foto.html


13 Septembrie 2016 / Regata Marilor Veliere, un succes: 100.000 de persoane au vizitat navele / Replica

Regata Marilor Veliere 2016 a debutat ieri, la ora 17.00, când s-a dat startul în prima cursă, spre portul rusesc Novorossissk. Evenimentul a fost precedat de parada velierelor, care a putut fi urmărită de pe ţărm. În cele patru zile cât au acostat în Portul Constanţa, navele au fost vizitate de zeci de mii de constănţeni şi turişti. „Estimăm că în cele patru zile ale evenimentului au participat la evenimente circa 100.000 de persoane”, au precizat organizatorii. Cifra este similară cu cea de la ediţia 2014 şi este dovada faptului că interesul pentru veliere, în special, pentru mare şi nave, în general, este foarte mare. O bună parte din cei care venit în Portul Constanţa au dorit să vadă şi concertele pe care organizatorii le-au oferit gratuit.
„Le mulțumesc pe această cale tuturor constănțenilor care au venit să vadă velierele. Așa cum spuneam, fără veliere orașul nostru, cu o istorie de 2.500 de ani, nu ar fi existat. Le mulțumesc și partenerilor care au fost alături de noi, Primăria Constanța, Administrația Porturilor Maritime, Poliția de Frontieră, Autoritatea Navală Română, dar și companiilor de pilotaj și remorcaj, agenților navelor, voluntarilor de la Academia Navală ”Mircea cel Bătrân”, tuturor sponsorilor, fără de care acest eveniment nu ar fi fost posibil. Nu a fost deloc ușor, dar știu că, în urma regatei, mai mulți oameni iubesc marea, și acest lucru face ca toate eforturile noaste să fie răsplătite”, a spus Alin Vintilă, organizatorul evenimentului. Regata se va încheia la începutul lunii octombrie, când navele vor ajunge și vor acosta, timp de patru zile, în Varna.

Diana NEATA

http://www.replicaonline.ro/regata-marilor-veliere-un-succes-100-000-de-persoane-au-vizitat-navele-290206/


12 Septembrie 2016 / Portul Constanţa își aniversează ziua la Belgrad / Telegraf 

Moment aniversar pentru Portul Constanța! Se apropie cea de-a zecea ediţie a evenimentului ”Ziua Portului Constanţa la Belgrad”, care se va desfăşura pe 22 septembrie 2016, la Holiday Inn Hotel din Belgrad, Serbia, evenimentul fiind aşteptat cu interes în egală măsură de partenerii sârbi şi de comunitatea portuară constănţeană. Evenimentul face parte din strategia de promovare a facilităţilor şi serviciilor oferite de Portul Constanţa, a proiectelor pentru dezvoltarea acestuia, dată fiind legătura avantajoasă cu Dunărea, Coridorul de Transport Pan European VII. Îmbunătăţirea constantă a relaţiilor de colaborare între Portul Constanţa şi porturile sârbeşti din ultimii zece ani, întărite prin declararea Portului Constanţa ca principal port maritim de tranzit pentru Serbia şi parafate prin Memorandumul de Înţelegere cu Portul Pancevo, reprezintă un context favorabil pentru dezvoltarea în continuare a relaţiilor de transport şi schimbului de mărfuri în zonă, potrivit reprezentanților Companiei Naționale ”Administrația Porturilor Maritime Constanța” (CN APMC). Administrația Porturilor Maritime vizează o interacţiune mai eficientă cu membrii comunităţii portuare, în special companiile de operare, astfel încât să fie atinse cât mai multe dintre obiectivele de dezvoltare pentru Portul Constanţa. La eveniment și-au exprimat intenţia de participare companiile CHIMPEX SA, COMVEX, SOCEP SA, TTS SA, UMEX SA şi CN Administraţia Canalelor Navigabile SA Constanţa.

Cristina CLESIU

http://www.telegrafonline.ro/portul-constanta-isi-aniverseaza-ziua-la-belgrad-luni-12-septembrie-2016-16-46-41

ECONOMIE


12 Septembrie 2016 / Modificări la Codul Muncii: Perioada de probă pentru muncitorii necalificați, negociată la 14 zile calendaristice / Profit.ro 

Muncitorii necalificați vor fi angajați cu o perioadă de probă, care nu va putea depăși 14 zile calendaristice, conform informațiilor Profit.ro privind ultimele înțelegeri din negocieri între patronate și sindicate pentru modificarea Codului Muncii.
Negocierile pornesc de la o inițiativă cetățenească de modificare a Codului Fiscal, aprobată de Senat în urmă cu un an, care face referire în mod particular la perioada de probă necesară la angajarea unui muncitor necalificat.
Forma adoptată de Senat, care nu este încă aplicată fiind nevoie și de avizul deputaților, a păstrat dispozițiile actuale pentru verificarea aptitudinilor unui salariat, cu o perioadă de probă de cel mult 90 de zile calendaristice pentru funcțiile de execuție și de cel mult 120 de zile calendaristice pentru funcțiile de conducere stabilită la momentul încheierii unui contract de muncă, dar a introdus o perioada de probă distinctă pentru muncitorii necalificați, de 10 zile lucrătoare.
Acum, sindicatele și patronatele, care negociază forma finală a proiectului pentru a fi adoptată în Camera Deputaților și aplicată, au stabilit, conform informațiilor Profit.ro, ca această perioadă de probă să fie fixată la 14 zile calendaristice.
Regulile perioadei de probă au fost în același timp detaliate în proiect, cu menționarea explicită că, la finalul acestei perioade, angajatorul poate dispune concedierea angajatului pentru lipsa de corespundere profesională, angajatul poate denunța contractul de muncă în mod unilateral prin notificare scrisă sau părțile pot conveni de comun acord încetarea contractului de muncă.

Ovidiu BARBULESCU

http://www.profit.ro/perspective/exclusiv-modificari-la-codul-muncii-perioada-de-proba-pentru-muncitorii-necalificati-negociata-la-14-zile-calendaristice-15565356


05 Septembrie 2016 / CCINA va acorda tot sprijinul companiilor străine pentru a-şi putea dezvolta afacerile în Constanţa / Cuget Liber 

Perspectivele dezvoltării relaţiilor economice între agenţi economici constănţeni şi companii sârbeşti au făcut obiectul întâlnirii de la sfârşitul săptămânii trecute între Ion Dănuţ Jugănaru, directorul gene-ral al Camerei de Comerţ, Industrie, Navigaţie şi Agricultură Constanţa şi Ratko Filipović, preşedintele Camerei Economice din Vojvodina.

Evenimentul a avut loc la sediul CCINA Constanţa, iar delegaţia sârbă a fost compusă din Milan Gutić, şeful delegaţiei, şi Ratko Filipović, preşedintele Camerei Economice din Vojvodina Novica Hornjak.

Ion Dănut Jugănaru a prezentat principalele domenii de activitate ale firmelor din judeţul Constanţa, referindu-se, în special, la transportul pe Dunăre şi la acţiunile care trebuie întreprinse pentru ca Dunărea să poată fi un fluviu navigabil în orice perioadă a anului. Acesta a subliniat că există, în momentul acesta, foarte puţine firme cu capital sârbesc, înmatriculate în judeţul Constanţa şi că se doreşte atragerea de mai mulţi investitori sârbi în judeţul nostru. De aceea, în cadrul întâlnirii au avut loc discuţii referitoare la intensificarea relaţiilor comerciale şi sprijinirea companiilor din cele două ţări, de a dezvolta relaţii bilaterale. „CCINA Constanţa va acorda, oricând, tot sprijinul său companiilor nou înfiinţate, cu capital străin, pentru a-şi putea dezvolta afacerile în Constanţa”, a declarat Ion Dănuţ Jugănaru.

Preşedintele Camerei Economice din Vojvodina, Ratko Filipović, a afirmat că, domeniile cele mai atractive pentru companiile din ambele ţări ar fi agricultura, transportul fluvial şi domeniul energetic. Astfel, în luna octombrie 2016, la Novisad, va avea loc Forumul Ţărilor Riverane Dunării, iar în luna mai 2017 va avea loc cel mai mare Târg european de agricultură.

Părţile au adus în discuţie participarea firmelor româneşti la cele două evenimente, dar şi a companiilor sârbeşti la târgurile organizate de CCINA la Constanţa, cum ar fi Expoagroutil, Tinimtex sau Salonul de Dotări Hoteliere.

În cadrul întâlnirii s-a semnat şi un acord de cooperare între Camera de Comerţ, Industrie, Navigaţie şi Agricultură Constanţa şi Camera Economică din Vojvodina, protocol ce ar urma să deschidă accesul la informaţii pentru companiile din cele două regiuni, să asigure consultanţă şi sprijin companiilor nou înfiinţate cu capital străin şi să sprijine companiile în participarea lor la misiuni economice, expoziţii şi târguri specializate.

http://www.cugetliber.ro/stiri-economie-ccina-va-acorda-tot-sprijinul-companiilor-straine-pentru-a-si-putea-dezvolta-afacerile-in-constanta-298378?utm_source=cugetliber&utm_medium=site&utm_content=sectiune-Economie&utm_campaign=Articole%20sectiune%20Economie


03 Septembrie 2016 / Mihai Daraban: „Trebuie să avem o idee despre necesităţile economiei” / Cuget Liber 

Decidentul politic trebuie să lucreze alături de mediul de afaceri pentru a îndeplini acest deziderat al forţei calificate de muncă, susţine preşedintele Camerei de Comerţ şi Industrie a României (CCIR), Mihai Daraban, care a deschis joi întâlnirea de lucru referitoare la Programul naţional de promovare a învăţământului profesional de tip dual.

„Trebuie să avem o idee despre necesităţile economiei. Sunt lucrurile care trebuie să ne preocupe şi cred că persoanele cu putere de decizie din învăţământ trebuie să înţeleagă că această direcţie nenegociabilă de a menţine unele catedre trebuie schimbată pentru că (…) învăţământul românesc a fost deteriorat din interior”, a declarat preşedintele CCIR.

Acesta a susţinut că trebuie să privim cu seriozitate nevoile mediului de afaceri şi că trebuie ca „decidentul politic să lucreze alături de mediul de afaceri pentru a îndeplini acest deziderat al forţei calificate de muncă, întrucât se pare că ne apropiem de o criză a forţei de muncă”, se arată într-un comunicat al CCIR remis Agerpres.

În opinia directorului Centrului Naţional de Dezvoltare a Învăţământului Profesional şi Tehnic, Gabriela Liliana Petre, avantajele învăţământului profesional de tip dual se referă la trei elemente esenţiale, care sunt preluate din sistemul de tip dual original şi care trebuie introduse în sistemul de învăţământ profesional.

„Primul se referă la o mai mare implicare şi responsabilitate a operatorilor economici, a angajatorilor, care au parteneriate cu şcolile; acest lucru înseamnă implicarea lor în consiliul de administraţie al şcolilor. Un al doilea element important se referă la susţinerea de către companii a elevilor care urmează învăţământul profesional, iar a treia componentă reprezintă un alt tip de management al procesului de formare a elevilor, în sensul în care activitatea de pregătire profesională a elevilor în practică la companie şi în şcoală se desfăşoară într-o colaborare şi într-un parteneriat mult mai strâns între profesori, maiştrii instructori şi tutorii din întreprinderi. Elevii beneficiază de o pregătire profesională mult mai adaptată nevoilor angajatorilor şi cresc semnificativ şansele de a avea un loc de muncă”, consideră Liliana Petre.

Aceasta a menţionat că anul viitor va ieşi prima serie de absolvenţi de învăţământ dual cu durata studiilor de 3 ani şi ulterior vor putea fi cuantificate rezultatele concrete pentru prima generaţie.

Potrivit CCIR, absolvenţii învăţământului obligatoriu au posibilitatea de a intra pe piaţa muncii şi, în acelaşi timp, de a continua pregătirea profesională la un nivel superior de calificare. Învăţământul dual marchează marele avantaj de a se desfăşura pe baza unui contract de muncă, încheiat între agentul economic şi elev.

http://www.cugetliber.ro/stiri-economie-mihai-daraban-trebuie-sa-avem-o-idee-despre-necesitatile-economiei-298286


13 Septembrie 2016 / De ce s-a ajuns la o criză a lucrătorilor calificaţi, în România / Cuget Liber 

„Învăţământul românesc şi economia reală sunt două linii paralele”, a declarat Mihai Daraban, preşedintele Camerei de Comerţ şi Industrie a României şi al Camerei de Comerţ, Industrie, Navigaţie şi Agricultură Constanţa, la întâlnirea de ieri, cu ziariştii.

„Economia a suferit schimbări majore generate de privatizările din anii ´90, de măsurile de restructurare din etapa preaderării la Uniunea Europeană şi de cele adoptate după intrarea în UE. La ele se adaugă reorientarea economiei fiecărui judeţ. La toate aceste transformări, învăţământul nu a reacţionat. A continuat să ducă aceeaşi politică de menţinere, cu orice preţ, a catedrelor existente. Ca urmare s-a ajuns la un impas, la o criză a forţei de muncă calificate” – a spus Daraban.

Problemele pieţei forţei de muncă vor fi abordate şi în cadrul sondajului la nivel naţional comandat Centrului de Sociologie Urbană şi Regională (CURS), de către Camera de Comerţ şi Industrie a Românie. Cercetarea este axată pe opt teme legate de mediul de afaceri şi permite o analiză comparativă cu datele studiului precedent.

Referindu-se la învăţământul superior din municipiul Constanţa, preşedintele CCIR a afirmat: „Sunt de 14 ani la CCINA. În toată această perioadă, nu m-am întâlnit cu rectorii universităţilor constănţene decât la recepţii. Nu ne-a întrebat niciunul despre economia reală. Nu ne-a întrebat nimeni de la Academia Navală „Mircea cel Bătrân” şi Universitatea Maritimă Constanţa, care scot absolvenţi pe bandă rulantă, dacă mai există pavilion românesc. Aici e problema: neadaptarea la realitate! Cei din anul întâi de studii ştiu că trebuie să-şi găsească de lucru în flotele străine. Doar câţiva mai nimeresc pe la remorcherele din porturi sau pe navele fluviale. Bieţii studenţi sunt înebuniţi să-şi găsească un loc de practică, deşi şcoala este responsabilă de practica studenţilor. Eu, personal, sunt asaltat de cereri de cadeţie. Aceasta e oglinda învăţământului românesc”.

Vorbind despre faptul că un număr mare de persoane preferă să trăiască din ajutoarele sociale, în loc să muncească, în condiţiile în care tot mai mulţi agenţi economici se plâng că nu găsesc pe piaţă nici lucrători necalificaţi, Daraban a semnalat următorul fenomen:

„A apărut o nouă categorie socială: cursantul din învăţământul profesional gratuit. În momentul în care cei înscrişi figurează că sunt la cursul de reconversie profesională primesc ajutorul de şomaj, ajutoare sociale. Sistemul cameral, oamenii de afaceri cer de mult timp să se pună capăt acestei practici. Pentru a primi ajutoare sociale, cei apţi de muncă ar trebui să presteze o activitate în folosul comunităţii.”

Ion TITA – CALIN

http://www.cugetliber.ro/stiri-economie-de-ce-s-a-ajuns-la-o-criza-a-lucratorilor-calificati-in-romania-299050?utm_source=cugetliber&utm_medium=site&utm_content=sectiune-Economie&utm_campaign=Articole sectiune Economie


14 Septembrie 2016 / Ce acte normative aprobă, astăzi, Guvernul / Cuget Liber 

În şedinţa de astăzi, Guvernul Ciloş va discuta şi aproba următoarele proiecte de acte normative:- OUG privind contractele de credit oferite consumatorilor pentru bunuri imobile şi modificarea Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr.50/2010 privind contractele de credite pentru consumatori;- OUG pentru modificarea şi completarea unor acte normative cu impact asupra domeniului achiziţiilor publice;- OUG privind modificarea şi completarea art. 14 din Ordonanţa Guvernului nr.26/2013 privind întărirea disciplinei financiare la nivelul unor operatori economici la care statul sau unităţile administrativ-teritoriale sunt acţionari unici ori majoritari sau deţin direct ori indirect o participaţie majoritară;- OUG privind asigurarea obligatorie de răspundere civilă pentru prejudicii produse terţilor prin accidente de vehicule;- OUG privind reorganizarea Companiei Naţionale de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale din România-S.A şi înfiinţarea Companiei Naţionale de Investiţii Rutiere S.A, precum şi de modificare şi completare a unor acte normative;- HG pentru aprobarea Strategiei naţionale „O societate fără bariere pentru persoanele cu dizabilităţi” 2016-2020 şi a Planului operaţional privind implementarea strategiei naţionale „O societate fără bariere pentru persoanele cu dizabilităţi” 2016-2020;- HG pentru aprobarea Listei cuprinzând categoriile de informaţii clasificate secrete de stat pe niveluri de secretizare, elaborate sau deţinute de Ministerul Muncii, Familiei, Protecţiei Sociale şi Persoanelor Vârstnice, precum şi de către instituţiile şi structurile aflate în subordinea sau sub autoritatea acestuia şi termenele de clasificare aferente acestor;- HG privind aprobarea bugetului de venituri şi cheltuieli pe anul 2016 al Societăţii Naţionale de Transport Feroviar de Marfă ”C.F.R-Marfă”-S.A aflată sub autoritatea Ministerului Transporturilor;- HG pentru modificarea şi completarea Hotărârii Guvernului nr. 402/2016 privind domeniile şi programele de studii universitare de master acreditate şi numărul maxim de studenţi ce pot fi şcolarizaţi în anul universitar 2016-2017;- HG pentru modificarea şi completarea Hotărârii Guvernului nr.376/2016 privind aprobarea Nomenclatorului domeniilor şi al specializărilor/programelor de studii universitare şi a structurii instituţiilor de învăţământ superior pentru anul universitar 2016-2017;- HG pentru aprobarea documentului strategic Master Planul General de Transport al României.

Ion TITA-CALIN

http://www.cugetliber.ro/stiri-economie-ce-acte-normative-aproba-astazi-guvernul-299149?utm_source=cugetliber&utm_medium=site&utm_content=sectiune-Economie&utm_campaign=Articole sectiune Economie

SOCIAL


13 Septembrie 2016 / 1.000 de maşini vor bloca, joi, Constanţa / Observator de Constanta 

Taximetristii sustin ca vor creste tariful, avand in vedere ca acesta ar fi ramas neschimbat la Constanta de aproximativ 9 ani.
Protest va avea loc si la Mangalia acolo unde aproximativ de 70 de autovehicule vor circula cu viteza redusa pe strazi. O delegatie va merge si la primar pentru depune o sesizare.
UPDATE! Politistii le-au impus transportatorilor ca intre autovehiculele de mare tonaj sa se pastreze in timpul protestului o distanta de aproximativ 100 de metri. Intre acestea vor fi taxiuri sau microbuze pentru a nu se afecta asfaltul.
UPDATE! Protestatarii vor pleca de la vaporașul din Tomis Nord pe bulevardul Tomis pana la Prefectura, apoi pe strada Traian pe strada Mihai Viteazu, bulevardul Ferdinand, Gara CFR, strada Caraiman, Soseaua Mangaliei, către Agigea. La Prefectura protestatarii vor opri pentru a-si striga nemultumirile, iar o delegatie va incerca sa discute cu prefectul pentru a gasi o solutie. La nivel national la protest sunt asteptate aproximativ 45.000 de autovehicule fără agabaritice si utilaje, iar la Constanta aproximativ 1000 de autovehicule. Adunarea se va face pe bulevardul Aurel Vlaicu catre Vaporasul de la intrarea dinspre Ovidiu. La Gara protestatarii se vor imparti in doua tabere, una va porni catre Agigea si cealalta catre Valu lui Traian.
UPDATE! Transportatorii au decis astazi ca pe 15 septembrie sa protesteze la Constanta, suparati ca Guvernul impus de Bruxelles vrea sa distrugă si transportul românesc. Acestia vor sa creasca si tariful la taxi pentru a-si recupera banii dati pe politele RCA. Acestia solicita revenirea la RCA din 2015 plus indexare de 52%. Joi va fi protestul patronatelor, primul de acest gen.

După o lună în care au aşteptat ca Guvernul să ia o decizie în privinţa creşterilor de preţuri ale poliţelor de asigurare de răspundere civilă, transpotatorii constănţeni trec şi ei la proteste de stradă. O vor face joi, 15 septembrie 2016, intre orele 9-15, când şi-au propus să blocheze municipiul Constanţa.
La manifestatie vor participa peste 1000 de autovehicule si 1000 de persoane.
„Vom protesta impotriva RCA, care s-a marit exagerat de mult si nejustificat, ceea ce va duce la falimentarea firmelor de transport din Romania“, transmite Lică Neagru, co-preşedinte COTAR.

http://observator.ro/stiri-live-1000-masini-vor-bloca-joi-constanta-397320.html


12 Septembrie 2016 / Circulaţia pe podul de la Agigea, închisă total. Ce rute aveţi la dispoziţie / Cuget Liber 

Începând de astăzi şi până pe 30 noiembrie, circulaţia rutieră pe podul de la Agigea este închisă total pentru toate categoriile de vehicule, în vederea execuţiei şi finalizării lucrărilor de înlocuire a hobanelor.

CNADNR menţionează că circulaţia autovehiculelor afectate de restricţia impusă va fi deviată pe următoarea rută ocolitoare, astfel: Nod rutier A4 (intersecţie cu DN 39), Agigea – A4 (intrare port Constanţa Sud) – Podul Nou (Apolodor) peste Canalul Dunăre Marea Neagră – Bretea acces la DN 39 (Eforie Nord – Agigea) – DN 38 (Agigea – Negru Vodă) şi retur.

Circulaţia pietonală se va realiza tot pe podul Agigea printr-un culoar protejat sub directa supraveghere a piloţilor de trafic.

Sorin HULUBEI

http://www.cugetliber.ro/stiri-eveniment-circulatia-pe-podul-de-la-agigea-inchisa-total-ce-rute-aveti-la-dispozitie-298970?utm_source=cugetliber&utm_medium=site&utm_content=sectiune-Eveniment&utm_campaign=Articole sectiune Eveniment