Regulamentul privind digitalizarea documentelor va aduce operatorilor economii de 27 miliarde euro – Revista presei 17 – 18 august 2020
- Port Constanța
18.08.2020
Regulamentul privind documentele de transport în format electronic (eFTI) a fost aprobat recent de UE și va intra în vigoare din 2024, începând cu luna august. Noul regulament stabilește cadrul legal prin care operatorii vor împărtăși informații în format electronic cu autoritățile, urmând ca economiile totale pentru companii să ajungă la circa 27 de miliarde de euro.
La momentul actual, în Europa se folosesc numeroase soluții IT pentru schimbul de informații în transportul de marfă. De cele mai multe ori apare o incompatibilitate între aceste soluții, ceea ce face ca șoferul să prefere documentele pe hârtie, un proces anevoios și costisitor. În acest context, Regulamentul (eFTI) va standardiza documentele de transport în format electronic și va încuraja operatorii de transport treacă la soluții digitale. Totodată, eFTI va facilita și controalele, reducând timpii de așteptare în timpul inspecțiilor.
„Acest Regulament este punctul de plecare pentru un grad și mai mare de digitalizare în transport, așa cum este acțiunea de ratificare de către toate statele UE a convenției eCMR“, a declarat Raluca Marian, șefa delegației permanente a IRU la UE. „Utilizarea eCMR față de alternativa clasică pe hârtie a demonstrat deja că este de șapte ori mai ieftină”, a mai spus aceasta.
Comisia Europeană estimează că utilizarea documentelor de transport în format digital va scuti operatorii de transport de plata a 27 de miliarde de euro în următorii 20 de ani. Având în vedere impactul pandemiei Covid-19 asupra transportatorilor de mărfuri din Europa, estimat la 64 de miliarde de euro în 2020, economiile făcute reprezintă un element de relaxare financiară.
„Regulamentul eFTI va crește eficiența tuturor tipurilor de transport, reducând costurile pentru operatori, simplificând aplicarea și eliminând barierele lingvistice. Acest lucru va îmbunătăți considerabil eficiența transportului pe piața unică a UE ”, a mai adaugat Raluca Marian.
Regulamentul privind digitalizarea documentelor va aduce operatorilor economii de 27 miliarde euro
Numărul navelor care trec prin Canalul Panama a început să crească, de la nivelul redus la care a ajuns din cauza pandemiei de coronavirus, ceea ce semnalează o revenire a comerţului mondial, transmite Bloomberg.
Autoritatea Canalului Panama (APC) a informat că numărul total de treceri a crescut până la 933 în luna iulie, de la 845 în luna iunie, care a fost cel mai mic număr de nave înregistrat de la inaugurarea unui nou set de ecluze, în urmă cu patru ani, care permit trecerea unor nave mai mari.
Primele cifre pentru luna august arată că tendinţa de îmbunătăţire continuă, a declarat adjunctul administratorului canalului, Ilya Espino de Marotta. Aceasta a precizat că traficul navelor portcontainer între SUA şi Asia a început să crească luna aceasta. În schimb, operatorii navelor de croazieră au continuat să anuleze sloturile lor, iar comerţul cu gaze naturale lichefiate va avea nevoie de mai mult timp pentru a-şi reveni.
„Dacă analizăm fiecare segment separat, credem că traficul navelor portcontainer ar putea să înregistreze o revenire puternică în timp ce navele de croazieră nu vor înregistra niciun fel de revenire”, a spus Espino de Marotta.
Aproximativ 14.000 de nave trec anual prin Canalul Panama, care face legătura între oceanele Atlantic şi Pacific. Autoritatea Canalului Panama (APC) estimează că 3,5% din comerţul mondial trece prin acest canal care este utilizat în special de SUA, China şi Japonia.
https://www.agerpres.ro/economic-extern/2020/08/17/traficul-navelor-prin-canalul-panama-da-semne-de-revenire-o-veste-buna-pentru-comertul-mondial–557330
17.08.2020
CN APM Constanța caută societate care să execute operațiuni de dragaj în bazinele din porturi (document)
CN APM Constanța caută societate care să execute operațiuni de dragaj de întreținere în bazinele din porturile maritime.
Compania Națională „Administrația Porturilor Maritime” SA Constanța organizează licitație publică pentru executarea de operațiuni de dragaj de întreținere în bazinele și senalele porturilor maritime.
Descrierea contractului
Executia operatiunilor de dragaj de întreținere în bazinele și senalele porturilor maritime și realizarea acestor lucrări în zone afectate de situații neprevazute, aparute pe perioada derularii contratului. Număr zile până la care se pot solicita clarificări înainte de data limită de depunere a ofertelor/candidaturilor : 6 Termenul în care entitatea contractantă va răspunde la solicitările de clarificări sau informatii suplimentare în legătură cu documentatia de atribuire este a 4 -a zi înainte de termenul stabilit pentru depunerea ofertelor. La solicitarile adresate dupa acest termen entitatea contractanta nu va raspunde.
Valoarea totală estimată a contractului este de 4.000.000 lei.
Termenul limită pentru primirea ofertelor sau a cererilor de participare este 01.09.2020, ora 15:00.
https://www.ziuaconstanta.ro/stiri/actualitate/cn-apm-constanta-cauta-societate-care-sa-execute-operatiuni-de-dragaj-in-bazinele-din-porturi-document-726704.html
Asirom VIG, Groupama Asigurări și asocierile formate din Signal Iduna și Campion Broker, respectiv Omniasig VIG și Marsh Broker au depus oferte pentru furnizarea de servicii de asigurări medicale private pentru personalul Companiei Naționale Administrația Porturilor Maritime Constanța. Cu o durată de doi ani, contractul a fost estimat la 4,05 milioane de lei. „Compania Națională Administrația Porturilor Maritime Constanța intenționează să achiziționeze servicii de asigurări medicale private pentru personalul companiei, inclusiv pentru personalul din sistemul de conducere și, după caz, pentru coasigurații (dependenții) acestora, în cazul în care se optează pentru asigurarea acestora. CNAPM Constanța achiziționează servicii de asigurări medicale private în conformitate cu prevederile Legii 95/2006 privind reforma în domeniul sănătății, a Normelor metodologice privind asigurările voluntare de sănătate aprobate prin Ordinul nr. 1/ 22 februarie 2007 emis de Comisia de Supraveghere a Asigurărilor, ale Codului Fiscal și ale Contractului Colectiv de Munca aplicabil. Prin contractul de asigurare, CNAPM Constanța se obliga să platească o primă asigurătorului iar acesta se obligă, ca la producerea riscului asigurat, să asigure accesarea serviciilor medicale acoperite, să platească furnizorului de servicii medicale sau asiguratului, după caz, despăgubirea, în limitele și termenele convenite. Serviciile medicale asigurate sunt complementare serviciilor medicale acoperite prin sistemul asigurărilor de stat. Asigurarea va acoperi și consecințele unor afecțiuni pre-existente pentru care există recomandări medicale de efectuare a unor servicii medicale care fac obiectul contracului, în perioada de valabilitate a acestuia”, se arată în fișa de date a procedurii de atribuire.
CNAPM Constanța avea la finele anului trecut circa 870 de angajați.
Potrivit datelor publice, compania a raportat un profit net de 108,2 milioane de lei la o cifră de afaceri de 349,9 milioane de lei.
https://www.profit.ro/stiri/asirom-groupama-omniasig-si-marsh-sunt-in-portul-constanta-19442033
Vineri, 14 august 2020, aproape de miezul zilei. În dana de armare a Șantierului Naval Constanța, tancul de produse petroliere și chimice de 40.000 tdw „Histria Dione” privește uimit la pregătirile de pe cheu. Iată, dintr-un autobuz a coborât fanfara militară. Alămurile strălucesc sub soarele verii. Echipajul navei și câteva plutoane de muncitori, maiștri, tehnicieni și ingineri navaliști se desfășoară pe platformă, iar un sobor de preoți și-a ocupat poziția strategică.
În centrul careului format de această „oștire” se află cei ce conduc destinele marelui șantier naval românesc și invitații lor. Printre ei, îi zăresc pe Gheorghe Bosînceanu – președintele adunării generale a acționarilor din SNC, Dumitrița Bosînceanu – președintele consiliului de administrație al companiei, directorul general Radu Rusen, Mihai Daraban – președintele Camerei de Comerț și Industrie a României, Daniel Albu – directorul general al companiei Histria Shipmanagement, Cosmin Călin – directorul executiv pentru Marii Clienți Corporatiști din cadrul Băncii Transilvania.
În apă, chiar în pupa navei, au aterizat cinci lebede și câteva rațe sălbatice. Au aflat că pruncul de oțel va primi botezul și au venit să asiste la festivitate, care – iată! – începe. Din alămurile fanfarei militare se revarsă acordurile solemne ale Imnului de stat al României. Nava ascultă vrăjită. Se întreabă: „Pentru mine cântă? Oh, ce onoare!” și oțelul îi vibrează de emoție.
Privind cu încredere spre viitor
Alămurile și tobele au tăcut, pentru a-i da cuvântul lui Radu Rusen, directorul general al SNC. Oratorul și-a început discursul amintindu-le celor prezenți faptul că acest proiect a fost finalizat în condițiile grele ale pandemiei Covid-19, o perioadă extrem de grea pentru construcțiile navale, fără ca șantierul să concedieze vreun lucrător. El le-a mulțumit tuturor celor ce au contribuit la construcția navei pentru efortul depus și dăruirea arătată și Băncii Transilvania, finanțatorul proiectului.
„«Histria Dione» este cea de-a doua navă din serie. Prima navă, «Histria Atlas», livrată în 2019, s-a bucurat de un real succes, fiind nominalizată la premiul «Tancul petrolier al anului 2019» de către societatea Tanker Shipping and Trading din Anglia, fiind listată de către The Royal Institution of Naval Architects, printre cele mai moderne nave livrate în anul 2019.
Cea de-a treia navă din serie se află, deja, la montaj, în docul uscat, și va fi livrată în anul 2021. De asemenea, sperăm ca în trimestrul patru să începem debitarea tablelor pentru cea de-a patra navă din serie”, a precizat Rusen.
Vorbind despre viitor, el a subliniat faptul că șantierul naval trebuie să își îmbunătățească performanțele, având în vedere faptul că piața construcțiilor de nave este una extrem de dificilă și de competitivă. Activitatea de reparații va continua – a spus directorul general -, șantierul străduindu-se să atragă proiecte cât mai complexe, reparații și modernizări ale navelor militare ale Forțelor Navale Române, așa cum au fost cele două fregate – „Regina Maria” și „Regele Ferdinand” – reparate pe parcursul acestui an.
„Suntem în continuare angajați în negocierea pentru construcția celor patru corvete multifuncționale, împreună cu firma Naval Group din Franța, proiect ce ar deschide un orizont nou pentru construcția de nave în șantierul nostru.
SNC are planuri clare pentru anii ce vin, pentru asigurarea locurilor de muncă pentru personalul societății, singurele condiții fiind legate de eficientizarea activității, de reducerea consumurilor specifice de materiale și utilități, obiective ce nu pot fi realizate fără implicarea fiecărui angajat al societății”, a afirmat Radu Rusen.
Un proiect de succes, sută la sută românesc
Salutând realizarea navaliștilor constănțeni, Daniel Albu, directorul general al companiei Histria Shipmanagement, a declarat: „Livrarea navei «Histria Dione» vine ca o confirmare a succesului înregistrat de nava soră, «Histria Atlas». Nava este eficientă, cu un consum de combustibil redus cu circa 50%, la aceeași performanță de viteză, păstrând capacitatea de încărcare comparabilă la aceleași pescaje, beneficiind de o clasă de automatizare ce permite navigația în condiții de maximă siguranță, cu un echipaj redus, cu considerabile îmbunătățiri față de proiectul anterior, fapt ce i-a adus aprecierile cele mai înalte din partea navlositorilor ce au angajat-o în acest prim an de exploatare”.
Continuarea la: https://www.cugetliber.ro/stiri-economie-vant-bun-din-pupa-histria-dione-si-8221-tancul-de-produse-petroliere-si-chimice-de-40-000-tdw-a-primit-botezul-409440
Ultimele luni au reprezentat o perioadă grea pentru toate activităţile economice. La nivelul Oil Terminal, pandemia COVID 19 nu a blocat activitatea, ci dimpotrivă. Directorul general al companiei petroliere, Sorin Ciutureanu, a explicat, pentru Focus Press, care a fost impactul pandemiei asupra societăţii pe care o conduce, dar şi care sunt planurile de viitor.
Reporter: Cum a evoluat piaţa pe segmentul dvs. de activitate în prima parte a acestui an?
Sorin Ciutureanu: Pentru Oil Terminal primul semestru al anului 20202 nu a adus schimbări în portofoliul de produse şi nici în cel al serviciilor operaţionale. Piaţa partenerilor interni şi externi s-a menţinut cam aceeaşi. Noi am menţinut şi crescut relaţiile cu clienţii bazate pe corectitudine şi fair play şi credem că ne-am descurcat bine şi am demonstrat că suntem un partener extrem de important în bazinul Mării Negre. În zona Mării Negre şi în ţările riverane apar foarte greu jucători noi. În luna martie, odată cu declanşarea pandemiei COVID 19 la nivel mondial, cotaţiile internaţionale la ţitei şi produse petroliere au înregistrat o scădere drastică, ceea ce a dus la scăderea dramatică a consumurilor atât pe piaţa internă cât şi internaţională. Acest fapt a favorizat terminalul petrolier prin creşterea cererii de stocare, acest lucru generând venituri suplimentare din depozitare. Astfel, la data de 30 iunie veniturile totale înregistrate au crescut cu 13,7%, cheltuielile totale realizate s-au majorat cu 4%, ceea ce a condus la realizarea unui profit brut în sumă de 8.991 000 lei, mai mare de 9,4 ori decât nivelul aprobat de 959 000 lei.
Rep.: Ce proiecte investiţionale vizaţi în acest an şi în perspectivă?
S.C.: Vizăm continuarea unor proiecte începute în anii trecuţi ai manadatului meu, din care amintesc: mărirea capacităţilor de depozitare prin modernizarea/supraînălţarea rezervoarelor existente şi construirea unora noi, scoaterea la suprafaţă a conductelor tehnologice, modernizarea sistemelor de contorizare, dotarea rezervoarelor cu telemăsuri şi etanşări duble conform normelor de mediu în vigoare, extinderea rampei de încărcare cisterne CF. Un obiectiv important pentru noi este mutarea capacităţilor tehnologice şi de depozitare din depozitul Nord, depozit istoric care se află în zona centrală a oraşului, în depozitul Sud, amplasat in afara orasului. Un prim pas a fost făcut prin obţinerea aprobării de principiu a acţionarilor în data de 12 iunie 2020 de a forma un parteneriat cu Societatea de Administrare a Participaţiilor în Energie (SAPE) pentru construcţia a două rezervoare de 50000 mc în secţia platforma sud. În prezent lucrăm la întocmirea propunerii concrete de parteneriat pentru a o supune aprobării acţionarilor. De asemeneea, ne propunem diversificarea portofoliului de produse derulate, prin includerea bitumului, având în vedere creşterea pe piaţă a consumului pentru construcţia de drumuri.
Rep.: Ce măsuri aţi luat în vederea combaterii pandemiei de coronavirus?
S.C.: Oil Terminal a elaborat un Plan de Continuitate a activității și a format un Grup de Lucru intern care elaborează, coordonează și implementează măsurile de prevenire. Planul de asigurare a continuității activității se aplică gradual, de la măsuri preventive de igienă, până la măsuri de asigurare a personalului esențial, astfel încât să se reducă la minim riscul de contaminare pentru personal. În lupta cu pandemia COVID 19, Oil Terminal are câteva atuuri: dispunerea în trei locații distincte și pe suprafață întinsă a locurilor de muncă, fapt ce a permis asigurarea distanțării fizice, existența unui sistem propriu de management al situațiilor de urgență si a serviciului propriu de prevenire și protecție, posibilitatea de a intensifica măsurile de igienizare și dezinfectare prin forțe proprii. Şi, nu în ultimul rând, existența cabinetului propriu de medicina muncii, în cadrul căruia activează personal calificat ce a implementat și monitorizat măsurile de prevenire. La nivelul societăţii au fost implementate măsuri precum dezinfecția clădirilor în care se desfășoară activitatea, limitarea accesului persoanelor pe teritoriul societății, decalarea programului de lucru pentru personal, instituirea programului de muncă la domiciliu/telemunca, dotarea personalului şi a locurilor de muncă cu materiale dezinfectante, instruirea personalului în privința măsurilor de prevenire, reamenajarea unor spații disponibile în vederea suplimentării spațiilor de muncă și a optimizării densității angajaților la locul de muncă. Mai mult, organismul independent Bureau Veritas România a efectuat un audit la Oil Terminal constatand că sunt indeplinite cerințele pentru acordarea „etichetei albastre”, parte a programului Restart Your Business. Acesta este sistem de certificare pentru gestionarea corespunzătoare a situațiilor de urgență, care verifică adaptarea companiilor la noile riscuri generate de COVID 19 pentru a se asigura că măsurile preventive și de protecție de siguranță și igienă sunt stabilite și implementate de organizații in scopul de a proteja angajații, clienții, furnizorii etc. Vreau să accentuez că înțelegem impactul acestei pandemii și suntem pregătiți să ne desfăşurăm activitatea în noile condiţii, concentrându-ne atenția asupra satisfacerii cerintelor clienţilor având ca prioritate protejarea sănătăţii salariaţilor noştri.
Rep.: Care este relaţia cu acţionarul Dumitrescu Sebastian, având în vedere că pe portalul instanţelor de judecată am observat nu mai puţin de 25 de noi dosare deschise de acesta împotriva societăţii?
S.C.: Societatea are obligaţia legală de a majora capitalului social cu valoarea celor două terenuri obiect al certificatelor de atestare a dreptului de proprietate obtţinute în 2011. Pe parcursul anilor trecuţi, toate încercarile de a finaliza acest proces au fost blocate în instanţă de acţionarii minoritari. Deşi în final noi am câştigat procesele, termenul de punere în aplicare a acestor hotărâri a expirat până la data obţinerii unei hotărâri definitive. În acest an am reluat paşii de realizare a majorării, Adunarea Generală hotărând în acest sens în 12 iunie. Ulterior, domnul Dumitrescu Sebastian, acţionar semnificativ al societăţii a atacat în instanţă înregistrarea tuturor hotărârilor adunării şi a iniţiat litigii pentru fiecare punct privind majorarea, motiv pentru care se poate observa pe portalul instanţelor un număr atât de mare de litigii. Nu îl cunoaştem personal pe acest domn, de când a devenit acţionar semnificativ el a acţionat numai prin avocaţi. Oil Terminal a răspuns la toate solicitările sale, de informaţii şi documente, asigurându-i-se un tratament egal şi transparent la fel ca oricărui acţionar, cu respectarea prevederilor pieţii de capital.
https://focuspress.ro/directorul-general-al-oil-terminal-sorin-ciutureanu-un-obiectiv-important-pentru-companie-este-constructia-a-doua-noi-rezervoare-in-sectia-platforma-sud/
In aceste zile, in portul sloven Koper au fost demarate principalele lucrari de constructie pentru extinderea partii de sud a Digului I. Prima faza a proiectului consta in extinderea cheiului cu 98,5 m lungime si 34,4 m latime. Este de asteptat ca lucrarile sa fie finalizate in martie 2021, aducand astfel lungimea totala a cheiului la 695 m.
In a doua faza, vor fi construite zone suplimentare de stivuire pentru containere (24.830 m2), lucrari ce ar trebui finalizate in 2022. Odata cu extinderea Digului I, capacitatea anuala a terminalului de containere va creste la 1,3 milioane TEU, dar impreuna cu optimizarea diferitelor procese, capacitatea va ajunge la 1,5 milioane TEU / an. Utilizarea medie a spatiului variaza in 2020 intre 60 si 70%, ceea ce permite operatiuni linistite pe toate nivelurile, dar noile zone de stivuire vor oferi spatiu suplimentar pentru manipulare in cazul perioadelor ocazionale de varf, cand utilizarea zilnica a santierului poate depasi 90% din capacitate.
Valoarea investitiei se ridica la 45,6 milioane de euro, fiind partial co-finantata din proiectul NAPA4CORE al programului Connecting Europe Facility (CEF).
Portul Koper isi extinde capacitatea de stocare la 1,5 milioane TEU / an
- Economie
17.08.2020
Compania care controlează unul dintre cei mai mari operatori din Portul Constanţa ridică un parc retail în zona Halta Traian. SC Ameropa Grains SA, ce aparţine afaceristului elveţian Zivy Andrew Henry, schimbă reglementările urbanistice în zonă pentru realizarea investiţiei. Documentele au ajuns la Primăria Constanţa, fiind consultaţi constănţenii cu privire la PUZ-ul iniţiat de firma afeceristului.
PUZ-ul iniţiat de companie vizează zona delimitată de bd. Aurel Vlaicu, str. Nicolae Filimon, str. Interioară 4 şi proprietăţi private, iar amplasamentul pentru care se iniţiază PUZ-ul este situat pe bulevardul Aurel Vlaicu, incinta siloz Traian, poligon, lot 1 şi are o suprafaţă de aproximativ 80.000 mp.
Se schimbă reglementările urbanistice pentru construirea unui parc retail
Prin planul urbanistic zonal se vor stabili reglementări noi cu privire la: regimul de construire, funcţiunea amplasamentului, înălţimea maximă admisă, coeficientul de utilizare a terenului (C.U.T.), procentul de ocupare a terenului (P.O.T.), etc, în vederea realizării unui parc retail. Astfel se va realiza ca o compoziţie unitară cu spaţii verzi şi amenajări specifice.
Elveţianul Zivy Andrew Henry a preluat, în urmă cu 10 ani, unul dintre cei mai mari operatori din Portul Constanţa
Înfiinţată în anul 1996, societatea are sediul în municipiul Constanţa. Acţionari sunt: SC Ameropa Holding AG Binningen CHE, cu sediul în Elveţia, cu 99,9999% din capitalul social, şi Zivy Andrew Henry, cetăţean elveţian, cu 0,0001% din capitalul social. Controversatul afacerist elveţian Andreas Zivy a devenit cel mai mare operator portuar din România, după ce societatea sa, Ameropa Grains SA, fostă Comcereal, a preluat Chimpex SA, în urmă cu 10 ani.
Societatea deţine în România, pe lângă Chimpex SA, unul dintre cei mai mari operatori din Portul Constanţa, şi Combinatul de Îngrăşăminte Azomureş. Ameropa Grains este unul dintre cei mai mari distribuitori din ţară de îngrăşăminte pentru agricultură, seminţe şi pesticide.
https://www.replicaonline.ro/magnatul-elvetian-zivy-andrew-henry-ridica-un-parc-retail-la-halta-traian-441949/
Comisia Europeană conseamnează un început foarte slab al anului de marketing 2020/2021 pentru grâul și porumbul românesc, principalele produse agroalimentare exportate de România. Suntem însă în trend cu celelate state europene, totalul exporturilor UE scăzând vertiginos în această perioadă. Până acum, dintre statele membre am exportat cele mai mari cantități.
Mai exact, conform ultimelor date ale Comisiei Europene analizate de ECONOMICA.NET, România a trimis către țările terțe, în primele șase săptămâni ale acestui an de marketing (01.07.2020 – 09.08.2020), în jur de 479.000 de tone de grâu, cu 50,6% mai puțin decât perioada similară a anului trecut. Dacă ne raportăm la activitatea traderilor din toată Uniunea, constatăm că situația României este ceva mai bună, în condițiile în care exporturile totale ale statelor membre au scăzut cu peste 61%, până la peste 977.700 de tone. Mai mult, în perioada analizată, am raportat cele mai mari cantități trimise peste granițele UE, respectiv în jur de 49% din total.
Lideri pe piața de export între statele UE am rămas și la porumb, dar am vândut cu 45% mai puțin decât în perioada similară a lui 2019, resprectiv sub 15.600 de tone. UE a exportat peste 36.700 de tone, cu 63% sub nivelul raportat în aceeași perioadă a lui 2019. Ca țări de destinație, Iordania și Filipine a cumpărat cel mai mult grâu european, în timp ce porumbul a plecat cu precădere spre Coreea. Anul acesta, România va raporta o scădere importantă a producției agricole, urmare a secetei prelungite. Producția degrâu ar putea fi de numai 7 milioane de tone (grâu dur și grâu moale) față de anul trecut când s-au obținut 10 milioane de tone. Ministerul Agriculturii estimează un randament mediu la hectar de 2,9 tone, ceea ce înseamnă o producție totală de aproximativ 5,5 – 5,6 milioane de tone. La porumb, estimările indică o pierdere de 4% din cantitate. Cu o producție estimată la 16,6 milioane de tone, rămânem cel mai are producător al Europei, înaintea Franței care a reușit un plus de 14%, până la 14,8 milioane de tone.