Procedura de acces în portul Constanța în sezonul de vară 2019 – Revista presei 01 – 03 Iulie 2019
- Port Constanța
03.07.2019
In perioada campaniei agricole 2019, incepand cu data de 1 iulie, punctele de acces in zona portuara pentru autovehiculele de transport marfa, cu sau fara marfa, sunt stabilite in cadrul unei noi proceduri astfel:
PORTUL CONSTANTA
INTRARE:
Poarta 7 – intrare pentru toate tipurile de autovehicule de transport.
Poarta 9 – intrare pentru toate autovehiculele ce transporta marfa pentru danele 100-103.
– intrare in perioadele cu varfuri de trafic pentru autovehiculele ce transporta cereale, conform dispozitiilor CN APM SA Constanta*.
IESIRE:
Poarta 7 – iesire pentru toate tipurile de autovehicule de transport.
Poarta 9 – iesire pentru toate autovhiculele care au activat in danele 100-103.
In perioadele cu varfuri de trafic, administratia portuara poate dispune temporar ca intrarea autovehiculelor de transport cereale sa fie permisa si pe la Poarta 9.
PORTUL CONSTANTA SUD
INTRARE:
Poarta 14 – intrare pentru toate autovehiculele de transport cereale, cu marfa.
Poarta 10 intrare pentru toate autotrenurile cu destinatia linie Ro-Ro.
Poarta 10 bis intrare pentru toate autovehiculele cu exceptia celor de transport cereale.
IESIRE:
Poarta 10 – iesire pentru toate autotrenurile sosite pe linia Ro-Ro.
Poarta 10 bis – iesire pentru toate autovehiculele, cu exceptia Ro-Ro.
Procedura are rolul de a fluidiza traficul din categoria transportului auto greu de cereale in incinta porturilor maritime, organizarea, monitorizarea, eficientizarea activitatilor si responsabilizarea tuturor partilor implicater.
De asemenea au fost selectate zonele de stationare a autovehiculelor de traffic greu, in vederea trierii si repartizarii catre terminalele specializate.
La intrarea pe la poarta de acces, in functie de destinatia marfii/avizul de insotire, se inmaneaza tichetul de parcare.
http://www.portofconstantza.com/apmc/portal/vizstire.do?bifa=true&method=showNews&id_stire=16815&tip_stire=1
În perioada campaniei agricole 2019, începând cu data de 1 iulie, punctele de acces în zona portuara pentru autovehiculele de transport marfă, cu sau fără marfă, sunt stabilite în cadrul unei noi proceduri astfel:
PORTUL CONSTANTA
INTRARE:
Poarta 7 – intrare pentru toate tipurile de autovehicule de transport.
Poarta 9 – intrare pentru toate autovehiculele ce transporta marfa pentru danele 100-103.
– intrare în perioadele cu vârfuri de trafic pentru autovehiculele ce transporta cereale, conform dispozițiilor CN APM SA Constanta*.
IEȘIRE:
Poarta 7 – ieșire pentru toate tipurile de autovehicule de transport.
Poarta 9 – ieșire pentru toate autovhiculele care au activat în danele 100-103.
În perioadele cu vârfuri de trafic, administrația portuară poate dispune temporar ca intrarea autovehiculelor de transport cereale să fie permisă și pe la Poarta 9.
PORTUL CONSTANȚA SUD
INTRARE:
Poarta 14 – intrare pentru toate autovehiculele de transport cereale, cu marfă.
Poarta 10 – intrare pentru toate autotrenurile cu destinația linie Ro-Ro.
Poarta 10 bis – intrare pentru toate autovehiculele cu excepția celor de transport cereale.
IESIRE:
Poarta 10 – ieșire pentru toate autotrenurile sosite pe linia Ro-Ro.
Poarta 10 bis – ieșire pentru toate autovehiculele, cu excepția Ro-Ro.
Procedura are rolul de a fluidiza traficul din categoria transportului auto greu de cereale în incinta porturilor maritime, organizarea, monitorizarea, eficientizarea activităților și responsabilizarea tuturor părților implicate.
De asemenea, au fost selectate zonele de staționare a autovehiculelor de trafic greu, în vederea trierii și repartizării către terminalele specializate.
La intrarea pe la poarta de acces, în funcție de destinația mărfii/avizul de însoțire, se înmânează tichetul de parcare.
Iată procedura de acces în portul Constanța în perioada campaniei agricole
Reprezentanții Șantierului Naval Constanța afirmă că au fost înștiințați astăzi că sunt selectați drept câștigători ai licitației pentru achiziția celor patru corvete multifuncționale destinate Marinei Militare Române, contract de peste 1 miliard de euro, la care au concurat în parteneriat cu Naval Group, deținut de statul francez. Asocierea dintre compania franceză Naval Group și Șantierul Naval Constanța a primit, în cursul zilei de marți, o comunicare privind câștigarea licitației referitoare la construcția corvetelor, transmite și Agerpres, citând surse din industria navală constănțeană și de la nivelul MApN. Licitația face obiectul mai multor suspiciuni prin care sunt reclamate nereguli, fiind una extrem de controversată, în contextul în care șeful Departamentului pentru Armamente din Ministerul Apărării, cel care a sesizat Parchetul Militar de pe lângă Curtea Militară de Apel pentru „suspiciuni rezonabile” privind derularea în deplină legalitate a licitației corvetelor, a fost demis recent la propunerea ministrului de resort. De asemenea, la acest moment, dosarul corvetelor a ajuns la Direcția Națională Anticorupție. Naval Group (Franța), Damen (Olanda) și Fincantieri (Italia) sunt cei trei competitori în această licitație.
https://www.profit.ro/stiri/politic/reprezentantii-santierului-naval-constanta-afirma-ca-au-fost-instiintati-ca-au-castigat-cu-naval-group-licitatia-corvetelor-de-peste-1-miliard-euro-19049527
La puțin peste o lună de când a fost trimisă la Bruxelles cererea de finanțare privind realizarea podului de peste Dunăre de la Brăila, apar primele reacții, deocamdată neoficiale. Comisia este nemulțumită de lipsa unei componente feroviare a podului.
Comisia Europeană nu privește cu ochi buni proiectul podului de peste Dunăre de la Brăila, obiecțiile privind însă nu atât proiectul în sine, cât felul în care oficialii români au decis să îl implementeze.
Mai precis podul la care tocmai au început lucrările ar urma să aibă câte două benzi de circulație pe fiecare sens, benzi adiționale pentru traficul pietonal și pentru biciclete, însă nu și cale ferată.
Absența nu este văzută cu ochi buni de către Comisia Europeană în condițiile în care transportul feroviar este nepoluant, iar podul ar urma să fie realizat din bani europeni, potrivit informațiilor furnizate Club Feroviar de către oficiali ai Ministerului Transporturilor, sub protecția anonimatului.
Un alt motiv este că podul ar fi putut scurta cu zeci de kilometri legătura feroviară între Moldova și Portul Constanța și ar fi ajutat la decongestionarea traficului feroviar între Fetești și București Nord, cel puțin. În prezent singura verigă feroviară din nordul Dobrogei este o linie simplă neelectrificată între Medgidia și Tulcea. Legătura feroviară între sudul Moldovei și Constanța se face în prezent prin nodul de la Făurei și mai apoi pe la Țăndărei și Fetești.
Utilitatea componentei feroviare a podului a fost recunoscută inclusiv de către ministrul de finanțe, Eugen Teodorovici. „Mi-aş fi dorit să fie un pod care să aibă şi cale ferată, recunosc”, spunea în luna mai ministrul Teodorovici, vorbind de infrastructura de transport conexă podului.
Nemulțumirile CE vin în contextul în care proiectul a ajuns la Bruxelles acum o lună pentru obținerea aprobării pe cererea de finanțare..
Ministerul Transporturilor, în calitate de Organism Intermediar pentru Transport la POIM 2014-2020 și Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere din România (CNAIR) au trimis proiectul în 24 mai 2019. Sursa finanțării urmează să fie Fondul European de Dezvoltare Regională prin Programul Operațional Infrastructură Mare.
Observațiile Comisiei Europene riscă însă să vină prea târziu. Contractul de proiectare și execuție a fost semnat încă de la începtul anului trecut, iar asocierea constructoare Astaldi – IHI a încheiar partea de proiectare a podului. Oricare modificări aduse în acest punct pot deveni pretext de pretenții financiare semnificative din partea firmei Astaldi, aceasta fiind cunoscută pentru abilitatea sa de a stoarce bani de la partea română ca urmare a obligațiilor neîndeplinite de către aceasta.
Cum va arăta podul de peste Dunăre
Podul suspendat va avea o lungime totală de 1.974 metri, o deschidere centrală de 1.120 metri şi două deschideri laterale, de 489,65 şi 364,65 metri. Gabaritul pe verticală al podului va fi de 38 metri de la nivelul de inundaţii maxim, îndeplinind astfel criteriile de navigaţie pe Dunăre. Sistemul de suspendare cuprinde un cablu principal şi tiranţi verticali de legătură între tablier şi cablul principal, iar blocurile de ancorare sunt integrate în teren şi sunt localizate în afara digurilor Dunării. Lăţimea totală a podului suspendat va fi de 31,70 metri. Calea pe pod va avea 22 metri şi va fi alcătuită din 4 benzi de circulaţie de câte 3,50 metri lăţime fiecare, 4 benzi de încadrare de câte 0,5 metri lăţime, două acostamente de 1,5 metri lăţime şi o zonă mediană cu lăţimea de trei metri. La acestea se adaugă, de o parte şi de alta, două benzi adiţionale pentru trafic pietonal, biciclete şi întreţinere, trotuarele având lăţimi de câte 2,8 metri fiecare.
Durata contractului cu o valoare de 1,89 miliarde lei, fără TVA este de 48 de luni, din care 12 luni proiectare și 36 luni execuție (de la data emiterii Ordinului de Începere pentru Lucrări), iar perioada de garanție a lucrărilor va fi de 120 luni. Autorizația de construire pentru fundațiile și elevațiile de la turnurile podului suspendat a fost emisă în 19 decembrie 2018.
Comisia Europeană, nemulțumită de proiectul podului de peste Dunăre de la Brăila
02.07.2019
Pe 30 iunie 2019, în Terminalul de Pasageri al Portului Constanța a acostat nava fluvială de pasageri MS River Aria, cu pavilion Malta.
Aceasta vine din Budapesta, cu itinerariul Mohacs-Batina-Vukovar-Novi Sad-Belgrad-Vidin-Ruse-Călărași.
Pe durata escalei în Constanța, turiștii vor vizita Muzeul de Istorie Națională și Arheologie, Edificiul Roman cu Mozaic, Catedrala Sf. Petru și Pavel, stațiunea Mamaia.
River Aria va părăsi Portul Constanța pe 2 iulie 2019.
OMV Petrom, cea mai mare companie românească de energie, a demarat o nouă campanie de forajoffshore în ape de mică adâncime, în perimetrul Istria din Marea Neagră. Două sonde noi vor fi forate până la sfârșitul anului, cu investiții aferente de peste 30 de milioane de euro.
“Ne menținem angajamentul față de România și investim sume importante pentru asigurarea necesarului de energie al României. Perimetrul Istria, aflat în apele de mică adâncime ale Mării Negre,are peste 30 de ani de istorie în producția de țiței și gaze. Deși zăcămintele sunt mature și au atins vârful producției cu ani în urmă, investițiile susținute și utilizarea unor soluții tehnice adecvate ne permit să deblocămresurse suplimentare și să compensăm declinul producției”,a declarat Peter Zeilinger, membru al Directoratului OMV Petrom, responsabil pentru Upstream.
Cele două sonde vor fi forate la adâncimi de peste 2.000 de metri sub fundul mării, în ape cu o adâncime de aproximativ 50 de metri. Sondele vizează suplimentarea producției din zăcământul Lebăda Est (țiței și gaze asociate), descoperit în 1979.Această campanie de foraj vine în continuareaproiectelor de investiții pentru producția offshore din apele de mică adâncime din Marea Neagră: peste 350 de milioane de euro au fost investiți între 2014 și 2018, inclusiv pentru forarea a zece noi sonde și sidetrack-uri, modernizarea sistemuluide comprimare a gazelor și modernizarea instalațiilor de producție.
OMV Petrom în Marea Neagră
Explorarea platoului continental românesc din Marea Neagră a început în1969. Prima descoperire de hidrocarburi a avut loc în 1980, iar prima producțiepe mare a început în anul 1987. În prezent, OMV Petrom are operațiuni de explorare, dezvoltare și producție în apele de mică adâncime (blocul Istria) şi activitățide explorare în parteneriat cu ExxonMobil în apele de mare adâncime (Neptun Deep).Producţia de ţiţei şi gaze din apele de mică adâncime (blocul Istria) este de circa 25.000 bep/zi. În 2018, a reprezentat circa 17% din producția Grupului în România.
Producția de țiței și gaze provenită din Marea Neagră în 2018 este echivalentă cu cantitatea necesară pentru a încălzi 1 milion de gospodării timp de un an sau pentru a face plinul a 3,5milioane de autoturisme.Producţia provine din cinci zăcăminte aflate în exploatare: Lebăda Est (descoperit în 1979), Lebăda Vest (descoperit în 1984), Sinoe (descoperit în 1988), Pescăruș (descoperit în 1999) şi Delta (descoperit în 2007).
Despre OMV Petrom
OMV Petrom este cea mai mare companie de energie din Europa de Sud-Est, cu o producție anuală de ţiţei şi gaze la nivel de grup de 58,3 milioane bepîn 2018. Grupul are o capacitate de rafinare de 4,5 milioane tone anual şi operează o centrală electrică de înaltă eficienţă de 860 MW.
Pe piaţa distribuţiei de produse petroliere cu amănuntul, Grupul este prezent în România şi ţările învecinate prin intermediul a 792 benzinării, la sfârșitul lui martie 2019, sub două branduri, OMV și Petrom. OMV Aktiengesellschaft, una dintre cele mai mari companii industriale listate din Austria, deţine 51,011% din acţiunile OMV Petrom. Statul român, prin Ministerul Energiei, deţine 20,639% din acțiunile OMV Petrom, Fondul Proprietatea deţine 9,998%, iar 18,352% se tranzacţionează liber la Bursa de Valori Bucureşti și la Bursa de Valori Londra.
OMV Petrom este cel mai mare contribuabil la bugetul de stat, cu contribuții de 27,8 miliarde de euro reprezentând taxe, impozite și dividende plătite în perioada 2005 –2018.Din 2007, OMV Petrom a integrat în strategia sa de business principiile responsabilităţii corporatiste. În perioada 2007-2018, compania a alocat aproximativ 52,5 milioane euro pentru dezvoltarea comunităţilor din România, concentrându-se pe protecţia mediului, educaţie, sănătate şi dezvoltare locală.
https://www.ziuaconstanta.ro/stiri/actualitate/omv-petrom-a-demarat-o-noua-campanie-de-foraj-in-marea-neagra-694846.html
01.07.2019
Oil Terminal (OIL), cel mai mare terminal din România pentru import/export ţiţei, produse petroliere şi petrochimice, convoacă acţionarii pe 5 august 2019 pentru a-i informa cu privire la interesul fondului american de investiţii Amerocap de a investi în compania de stat.
În luna mai a acestui an, americanii de la Amerocap au sprijinit Chimcomplex Borzeşti în preluarea unor active de la fostul combinat chimic Oltchim Râmnicu Vâlcea, compania devenind astfel cel mai mare exportator al României.
https://www.zf.ro/burse-fonduri-mutuale/fondul-american-de-investitii-amerocap-sa-investeasca-in-oil-terminal-cel-mai-mare-operator-portuar-din-romania-si-cere-votul-actionarilor-18204504
Pe 30 iunie 2019, în Terminalul de Pasageri al Portului Constanța a acostat nava fluvială de pasageri MS River Aria, cu pavilion Malta, care are la bord 149 pasageri (majoritatea americani) și 43 de membrii de echipaj.
Nava vine din Budapesta, cu itinerariul Mohacs-Batina-Vukovar-Novi Sad-Belgrad-Vidin-Ruse-Călărași.
Pe durata escalei în Constanța, turiștii vizitează Muzeul de Istorie Națională și Arheologie, Edificiul Roman cu Mozaic, Catedrala Sf. Petru și Pavel, stațiunea Mamaia.
River Aria va părăsi Portul Constanța pe 2 iulie 2019.
- Economie
01.07.2019
Premierul Viorica Dăncilă a anunţat că va înfiinţa un Departament pentru infrastructură pentru 10 proiecte, sub coordonarea sa, subliniind că va fi „neiertătoare” cu cei care îşi vor permite să întârzie lucrările.
„Un domeniu în care sunt mari aşteptări, aşteptări care nu sunt de un an, doi, sunt de 30 de ani şi mă refer la infrastructură, fie că vorbim de spitale, fie de autostrăzi. De aceea, săptămâna aceasta, am deja hotărârea de guvern pe masă, voi înfiinţa un Departament pentru infrastructură, în care vom lua 10 proiecte importante, pe fiecare proiect va fi desemnată o persoană, astfel încât să vedem săptămânal ce se întâmplă cu această investiţie majoră. Din departament vor face parte mai mulţi specialişti, oameni care vor urmări, în funcţie de investiţia respectivă, fie că este în sănătate, în spital, fie că este în infrastructură, va fi o altă persoană, dar care săptămânal va monitoriza cum funcţionează lucrurile pentru această investiţie”, a afirmat Viorica Dăncilă duminică seară la Antena 3.
Ea a spus că luni va avea o întâlnire cu ministrul Transporturilor pe această temă.
„Am spus la congres că vreau să facem autostradă cap coadă, să o luăm de la început şi până la sfârşit. Mâine am o întâlnire cu ministrul Transporturilor, vedem unde suntem cei mai avansaţi. Ceea ce spun acum este pentru prima dată – chiar primul-ministru va urmări cum vor merge lucrurile şi, credeţi-mă, sunt un om al consensului, al echilibrului, dar vor fi neiertătoare pentru cei care îşi vor permite să întârzie lucrările sau pentru cei care nu îşi fac datoria. Nu mai avem timp de pierdut şi cred că trebuie să avem o abordare echilibrată, dar în acelaşi timp fermă atunci când vorbim despre investiţii”, a adăugat Dăncilă.
Potrivit premierului, nicio scuză nu este acceptată de oamenii care aşteaptă lucruri concrete.
„Din punctul meu de vedere, trebuie ca fiecare obiectiv de importanţă majoră pentru această ţară să fie urmărit de o persoană. Să nu înţelegeţi că încercăm să monitorizăm un ministru sau că încercăm să monitorizăm pentru că nu am avea încredere, dar am văzut că de fiecare dată au fost obstacole, fie că nu s-a luat autorizaţia de mediu, fie că a plouat şi nu se putea lucra, fie că cine ştie ce s-a întâmplat. Vrem să vedem săptămânal ce se întâmplă, inclusiv din punctul de vedere al firmelor şi ministrul Transporturilor a procedat foarte bine: nu te încadrezi în termenele stabilite, să vină o altă firmă, care poate face acest lucru, dar nu mai putem să găsim doar scuze. Orice scuză pe care o aducem în spaţiul public nu este acceptată de către oameni. Oamenii vor lucruri concrete. Vor să vorbim mai puţin şi să construim mai mult şi să facem lucruri mai bune”, a subliniat Dăncilă.
Premierul promite departament pentru proiecte de infrastructură
Locomotiva unui tren de marfă format din 40 de vagoane a deraiat, în timpul nopţii de duminică spre luni, în Constanţa. Reprezentanţii ISU Dobrogea Constanţa au intervenit pentru a asigura măsurile de siguranţă.
Potrivit ISU Constanţa, locomotiva trenului format din 40 de vagoane a deraiat în partea din spate.
Incidentul s-a produs la urcarea pe un pod care traversează bulevardul I.C. Brătianu din Constanţa.
„A deraiat deraiată partea din spate a locomotivei. La faţa locului a intervenit o autospecială de stingere din cadrul Detaşamentului Palas. Vagoanele (40) sunt goale. Se îndrepta către Midia”, a transmis ISU Dobrogea.
https://www.mediafax.ro/social/incident-feroviar-locomotiva-unui-tren-de-marfa-care-mergea-spre-midia-a-deraiat-18205883
02.07.2019
Potrivit unui sondaj privind calitatea climatului investițional realizat de către AmCham România, calitatea infrastructurii digitale este cea mai apreciată condiție de piață în România. De cealaltă parte însă, calitatea infrastructurii de transport reprezintă cea mai mare limitare a creșterii economice sustenabile.
Răspunsurile la întrebările ce au vizat în mod special nivelul de apreciere a avantajelor competitive ale României, a principalelor condiții de piață și a măsurilor cu impact în economie din ultimul an întăresc semnalul de alarmă cu privire la sustenabilitatea creșterii economice în lipsa investițiilor publice, îndeosebi în proiecte de infrastructură de transport. Deși majoritatea companiilor respondente confimă menținerea și în 2019 a tendinței de creștere a veniturilor, a investițiilor și a numărului de angajați, acestea exprimă totodată îngrijorarea cu privire la acele aspecte care afectează climatul investițional. Cele mai apreciate condiții de piață care au contribuit la performanța raportată de companii sunt calitatea infrastructurii digitale (52%), a capitalului uman (50%), și nivelul de impozitare a companiilor. La polul opus, sunt considerate precare calitatea infrastructurii de transport, ce se regăsește într-un covârșitor procent de 94% din răspunsuri, urmată de lipsa politicilor și programelor de investiții publice, cu 66% și stabilitatea macroeconomică, cu 59%.
Principalele trei măsuri pe care respondenții le văd necesare pentru îmbunătățirea semnificativă a cadrului investițional și a competitivității economice a României sunt revizuirea calității cheltuielor publice și canalizarea lor către investiții (64%), creșterea absorbției fondurilor Europene (55%) și investițiile în infrastructură (51%).
În topul celor mai apreciate avantaje, în mod surprinzător nu se află creșterea economică, 87% dintre companiile participante la sondaj apreciind mai mult potențialul de creștere, 78% calitatea României de membru EU și 53% calitatea capitalului uman, ceea ce demonstrează că UE este considerată principala ancoră de stabilitate într-un climat local perceput ca advers din perspectiva politicilor publice. În același timp, observăm că deocamdată capitalul uman este un punct forte pentru România, dificil de menținut însă în mixul de avantaje competitive în lipsa unor măsuri urgente de a adresa riscurile demografice și de redresare a sistemului educațional.
În ansamblu, răspunsurile celor 120 de companii membre AmCham Romania participante la sondaj, companii mari și mici din toate domeniile de activitate, reprezentative pentru asociație, denotă prudență, cel mai clar reflectată în deciziile de extindere a investițiilor în România pentru anul 2019. Astfel, cele mai multe companii preconizează în acest an investiții mici, de până la 1 milion EUR, deciziile de investiții fiind puternic condiționate de stabilitatea politică, de investițiile în infrastructură și de creșterea performanței administrației publice.
https://www.intermodal-logistics.ro/infrastructura-de-transport-limiteaza-crestere-economica-sustenabila-in-romania
GEFCO China, împreună cu cele două companii chineze partenere, DongFeng GEFCO și SMGL (Shenzhen Minsheng GEFCO Logistics), intenționează să își crească cifra de afaceri cu cel putin 40% în 2021, anticipând o creștere a cererii de logistică pentru automobile de ultimă generație și noi oportunități de dezvoltare, ca urmare a inițiativei „Belt & Road”. Compania își desfășoară operațiunile în China de mulți ani și a sărbătorit recent aniversarea de 10 ani de activitate a filialei din această țară, pentru care urmează să angajeze 1.300 de persoane în 15 orașe.
Cu 70 de ani de expertiză în sectorul lanțului de aprovizionare industrială, GEFCO le oferă clienților săi o înțelegere profundă a pieței chineze și o abordare unică cu focus pe colaborare, în conformitate cu semnătura de brand a companiei, „Partners, unlimited”.
De-a lungul timpului, Grupul GEFCO s-a extins la nivel global, dezvoltând soluții inovatoare și durabile în logistica auto și pentru o varietate de alte domenii de activitate, inclusiv sectorul industrial și cel de tehnologie.
Grupul oferă, de asemenea, cele mai bune soluții de transport de mărfuri la nivel național și internațional, precum și o expertiză punctuală în industria farmaceutică și de servicii medicale.
Soluții personalizate de expediere mărfuri, în sprijinul inițiativei „Belt & Road”
GEFCO livrează în China soluții unice integrate pentru toate segmentele lanțului de aprovizionare, inclusiv pentru logistica vehiculelor finite, managementul unităților de depozitare, precum și servicii dedicate formalităților de carantină/vamale și transportului de mărfuri.
GEFCO China joacă un rol-cheie în rețeaua de transporturi de mărfuri a Grupului GEFCO, care gestionează un volum tot mai mare de servicii de expediere de mărfuri pe toate tipurile de transport. În acest sens, Grupul GEFCO a înființat o nouă filială în Chongqing, dedicată importului și exportului de vehicule pe cale feroviară între Europa, Rusia și China și axată pe dezvoltarea tuturor celorlalte activități logistice ale GEFCO din această regiune centrală din China.
În ianuarie 2019, GEFCO a finalizat o livrare de mărfuri pe cale maritimă accesând ruta China-Ucraina pentru compania Scatec & Risen Energy. GEFCO a livrat cu succes 217 containere cu echipamente solare către trei destinații distincte în intervalul de timp prestabilit. Drept urmare, GEFCO a fost desemnat ca fiind un furnizor logistic strategic pentru proiecte viitoare.
Dezvoltarea lanțului de aprovizionare în industria auto pentru revoluţia maşinilor electrice
Importanța activității GEFCO în China depășește activitatea companiei în sectorul de logistică auto (cu recent accesatele segmente de logistică a instalațiilor și a pieselor de schimb). GEFCO se bazează pe know-how-ul și capabilitățile sale unice pentru a stimula dezvoltarea lanțurilor de aprovizionare tip OEM (pentru producătorii de echipamente originale) din China prin soluții de neegalat pentru logistica vehiculelor finite. Acestea includ servicii door-to-door pentru unități complete de construcție, pre-transport și transport auto, depozitare, proiectare de compound-uri, gestionarea operațiunilor și distribuția către dealerii auto.
„Motoarele pentru vehiculele electrice necesită mai puține componente decât motoarele ICE (cu ardere internă), ceea ce în viitor se va traduce prin optimizarea transporturilor de piese de schimb. În plus, procesele și sistemele de transport vor trebui aliniate la reglementările privind transportul bateriilor. Suntem convinși că cei 70 de ani de experiență câștigați de GEFCO în logistica auto pot contribui la dezvoltarea lanțurilor de aprovizionare ale clienților noștri în anticiparea revoluției electrice”, a declarat Paul-Henry Fréret, Executive Vice President East Asia la GEFCO.
Începând din februarie 2019, Grupul GEFCO transportă baterii din China în Europa pentru producători și furnizori de echipamente originale, inclusiv CATL (în baza unui contract încheiat pe 5 ani) și furnizează pe diferite piețe servicii nișate pe compound-uri destinate motoarelor electrice. GEFCO și asociațiile chineze în care compania este parteneră au lucrat și cu alte branduri de succes din China, cum ar fi BYD.
Suplimentar, GEFCO China a transformat inovația într-o prioritate din strategia sa de dezvoltare, pentru a răspunde nevoilor piețelor în continuă dezvoltare, precum segmentul serviciilor destinate autoturismelor second-hand. La nivel mondial, GEFCO încurajează inovația prin intermediul proiectul intern Fabrica de Inovație și printr-un parteneriat cu acceleratorul de afaceri Techstars. Aceste inițiative le oferă echipelor GEFCO oportunitatea de a dezvolta soluții disruptive și de a crea valoare adăugată pentru lanțurile de aprovizionare ale clienților companiei.
03.07.2019
Guvernul sârb este în discuţii cu Rusia pentru o linie de credit de 172,5 milioane de euro care va fi folosită pentru finanţarea de proiecte de dezvoltare a infrastructurii, relatează Seenews.
Presa rusă anunţa luna trecută că Moscova intenţionează să acorde o linie de credit Serbiei anul viitor pentru finanţarea de proiecte din sectorul feroviar cu o valoare totală de 230 milioane de euro. Linia de credit va finanţa 70% din costul proiectelor, restul fiind acoperit de guvernul sârb.
https://www.zfcorporate.ro/auto-transporturi/serbia-poarta-negocieri-cu-rusia-pentru-un-credit-de-172-5-mil-euro-pentru-infrastructura-18216089