Curtea de Conturi: Jaf în toată regula la Autoritatea Navală Română – Revista presei 28 Februarie – 01 Martie 2018
- Port Constanța
01.03.2018
Una din instituţiile constănţene la care Curtea de Conturi a descoperit cele mai mari nereguli este Autoritatea Navală Română (ANR). Compania de stat din subordinea Ministerului Transporturilor a tocat ilegal peste două milioane de lei, cea mai mare parte prin acordarea de bani angajaţilor. Din aceste motive, ANR este una din cele două instituţii din Constanţa pentru care Curtea de Conturi a stabilit un nivel de încredere scăzut.
„În perioada 2014-2017, la ANR au fost efectuate plăți nelegale, reprezentând drepturi de natură salarială în sumă de 1.817 mii lei (servicii turistice, de tratament și odihnă, inclusiv transportul pe perioada concediului de odihnă; ajutoare pentru boli grave și incurabile, urgențe medico-chirurgicale), ajutoare suplimentare și adaosuri bănești (sume acordate la naștere, deces salariat, deces persoane – soț, soție, copil, părinți și socri) acordate salariaților cu încălcarea prevederilor legale privind salarizarea personalului din fonduri publice”, se arată în raportul Curţii de Conturi pe 2016. De asemenea, inspectorii au descoperit cheltuieli nelegale constând în „drepturi salariale în sumă de 30 mii lei, acordate persoanelor detașate de la entități private, angajate nelegal în perioada 2014-2016, cu încălcarea restricțiilor bugetare impuse instituțiilor publice”.
S-a băgat mâna până la cot în bugetul ANR
Un alt exemplu de sifonare a banilor publici au fost „cheltuieli cu combustibilul autoturismului și cu salariul conducătorului auto pus la dispoziția Ministerului Transporturilor (190 mii lei)”. Curtea de Conturi a depistat nereguli şi în ceea ce priveşte „contravaloarea asigurărilor voluntare de viață și de sănătate pentru salariați (132 mii lei), cu încălcarea prevederilor legale privind salarizarea personalului din fonduri publice”. În fine, şefii ANR au furat, de-a dreptul, bani din bugetul instituţiei prin „cheltuieli de cazare și transport neefectuate, în sumă de 33 mii lei, ca urmare a neparticipării personalului la cursurile de pregătire profesională conform graficului prestabilit”. Concluzia Curţii de Conturi este dezonorantă pentru ANR, în cazul căreia a fost stabilit nivel de încredere scăzut în sistemul de control intern al entității.
https://www.replicaonline.ro/curtea-de-conturi-jaf-in-toata-regula-la-autoritatea-navala-romana-347477/
Faţa portului de la Marea Neagră se va schimba în următorii ani, promite Administraţia Porturilor MaritimeConstanţa (APMC), care anunţă 16 proiecte majore de modernizare.
O dată cu schimbarea la faţă a portului se va schimba în bine şi viaţa celor 10.000 de oameni care lucrează aici. Aceasta a fost concluzia întâlnirii recente dintre Compania Naţională Administraţia Porturilor MaritimeConstanţa şi organizaţiile patronale, întâlnire care vine în urma unui protocol de colaborare încheiat, între cele două părţi, în urmă cu un an.
La eveniment a participat şi Ionel Minea, secretar de stat în Ministerul Transporturilor. Acesta a afirmat că dezvoltarea Portului Constanţa presupune în acest moment dezvoltarea infrastructurii portuare şi investiţii private în dane specializate. ‘Aceasta este direcţia către care trebuie să mergem printr-o colaborare strânsă între operatori şi administraţie, noi creând infrastructură şi operatorii efectuând investiţii în dane specializate.
Există în acest moment mai multe programe din partea operatorilor în desfăşurare, dar şi din partea Administraţiei Porturilor Maritime Constanţa, inclusiv dragaje de investiţii pentru a asigura adâncimi foarte mari, până la 19 metri, astfel încât să permitem accesul navelor de mare tonaj in port. Odată cu aprobarea Ghidului Solicitantului, din ianuarie şi până acum, Portul Constanţa a depus două proiecte importante pentru aceste investiţii în infrastructură portuară. în acest moment sunt create toate condiţiile pentru ca Administraţia Porturilor Constanţa să îşi pună în aplicare întregul program de investiţii, care totalizează un număr de 16 proiecte majore şi am convingerea că în următorii ani faţa portului se va schimba în mod semnificativ”, a precizat Ionel Minea.
Acesta a adăugat că rolul ministerului este de a asigura condiţii legale, specifice mediului de transport naval, astfel încât 10.000 de lucrători portuari, o forţă „extrem de importantă, împreună cu familiile lor, să aibă o viaţă din ce în ce mai bună.
Investiţii private
O bună parte din investiţiile care se realizează în port sunt realizate de operatorii portuari, adică de firme private. ‘în ultimul an de zile, se deschid investiţii private în Portul Constanţa de peste 300 de milioane de euro, începute, că discutăm de dană specializată, de utilaje, avem un operator în Portul Constanţa care şi-a achiziţionat chiar cea mai performantă macara de containere din bazinul Mării Negre. Am reuşit să deschidem portul spre investiţii”, a declarat Dan Nicolae Tivilichi, directorul general al CNAPMC.
Printre acestea se regăsesc terminale de gaz lichefiat, dar şi de cereale, Portul Constanţa fiind unul dintre cele mai importante din Europa în ceea ce priveşte traficul de cereale. ‘în curând,Constanţa va deveni cel mai important hub pentru cereale. Este un punct de pornire care ne asigură că în continuare vom mări fluxul de mărfuri spre Constanţa prin crearea acestor dane specializate”, a spus Ionel Minea.
Probleme pe Dunăre
Traficul prin Portul Constanţa suferă din cauza navigabilităţii Dunării. Există o problemă în zona bulgărească,unde navigabilitatea nu este asigurată în totalitate. „Lucrurile sunt în desfăşurare, în sensul că avem promisiuni din partea părţii bulgare că vor efectua acest dragaj”, a explicat Ionel Minea, care a precizat că luna viitoare vor avea loc întâlniri cu ministrul bulgar al Transporturilor, în cadrul cărora va fi abordat şi acest aspect.
‘Dumnezeu ne-a dat această autostradă,trebuie să o folosim, nu cred că o folosim la capacitate, din diverse motive. în primul rând, este vorba de adâncimile pe Dunăre şi credeţi-mă că prin grija
Administraţiei Fluviale a Dunării de Jos, partea română a asigurat aproape integral această navigabilitate. Avem o problemă cu colegii de la sud, cu Bulgaria, dar e şi ea pe cale să se rezolve”, a spus şi directorul CNAPMC.
Numai în pielea constructorilor de nave de la Daewoo – Mangalia Heavy Industries să nu fii. De mai bine de trei luni, bieții oameni trăiesc într-o continuă tensiune. Contracte nu mai sunt, sectoare întregi din șantier nu au de lucru, iar viitorul este incert.Repornirea companiei este o problemă de durată. Mai întâi, statul român trebuie să își exercite dreptul de preemțiune privind achiziția părții deținute de acționarul majoritar sud-coreean. Apoi, trebuie să negocieze contractul de vânzare – cumpărare și să achite factura. Abia după aceea va putea negocia cu cei ce doresc să preia managementul lui Daewoo – Mangalia Heavy Industries și un pachet minoritar, de acțiuni. Se pare că, până la acest moment, sunt doi ofertanți: Damen Group și grupul italian Fincantieri. Dar până când viitorul manager va prelua compania și îi va asigura comenzi, vor trece alte săptămâni sau chiar luni de incertitudine pentru salariații de la Daewoo – Mangalia.
O parte dintre aceștia n-au mai avut răbdare și au părăsit compania, îndreptându-se spre alte șantiere navale din țară și străinătate. Numărul celor ce pleacă este în creștere de la o zi la alta. De la 2.580 de persoane, numărul angajaților a scăzut la 1.900, în 2017, și la circa 1.690, în prezent, a declarat, pentru cotidianul „Cuget Liber!, Ilie Laurențiu Gobeajă, președintele Sindicatului „Navalistul”.
La starea de incertitudine s-au adăugat greutățile iernii. Conducerea companiei a fost nevoită să trimită în șomaj tehnic o parte dintre lucrători, începând de luni, 26 februarie 2018, relatează liderul de sindicat. Este vorba în personalul ce locuiește în alte localități și care nu mai poate face naveta, pentru că șoselele sunt înzăpezite.
Pe data de 7 martie 2018 expiră termenul până la care statul român își poate exercita dreptul de preemțiune privind achiziția companiei. Dacă nu o va face, acționarul majoritar sud-coreean va avea mână liberă să finalizeze tranzacția cu Damen Group.
https://www.cugetliber.ro/stiri-economie-hemoragie-de-forta-de-munca-la-daewoo-mangalia-342587?utm_source=cugetliber&utm_medium=site&utm_content=sectiune-Economie&utm_campaign=Articole%20sectiune%20Economie
Grupul Trafigura, cel mai mare trader de metale și al doilea mare trader de petrol la nivel global, după Vitol, deschide o subsidiară în România cu scopul de a exploata oportunitățile create de liberalizarea pieței de gaze și de eventuala producție de gaze din Marea Neagră.
Grupul Trafigura, cel mai mare trader de metale și al doilea mare trader de petrol la nivel global, după Vitol, deschide o subsidiară în România cu scopul de a exploata oportunitățile create de liberalizarea pieței de gaze și de eventuala producție de gaze din Marea Neagră. Înainte de a fi prezentată aici, informația a fost anunțată cu mult înainte pe Profit Insider “Trafigura a înregistrat o societate subsidiară în România, cu intenția de a tranzacționa gaze naturale”, a confirmat informațiile Profit.ro Victoria Dix, șeful departamentului de relații media și Corporate Affairs al Trafigura. Recent, Sorin Gal, directorul general în cadrul Agenției Naționale de Resurse Minerale (ANRM), a anunțat că rezervele de gaze din Marea Neagră se ridică la 200 de miliarde de metri cubi în perimetrele în care au fost efectuate foraje, ceea ce ar însemna ca producția totală a țării să se dubleze timp de 20 de ani. Firma deschisă de Trafigura în România are ca fondatori alte două companii ale grupului Trafigura, Trafigura Electricity BV și Trafigura Ventures BV, ambele cu sediul în Olanda, și pe Michael Wainwright, CEO al Trafigura AG și CFO al Trafigura Beheer BV, alte două companii ale grupului. Trafigura are sediul central în Singapore și a avut anul trecut venituri de 136 miliarde dolari și un profit de 2,2 miliarde dolari, cu aproape 4.000 de angajați în 62 de birouri din 35 de țări.
Trafigura este cunoscută la nivel global în special pentru volumul ridicat de metale și petrol tranzacționat. Comerțul cu gaze naturale este o direcție relativ nouă a business-ului trader-ului asiatic, axată pe SUA și Europa, cu sedii deja înființate în Houston, Geneva și Kiev. Potrivit raportului companiei pe 2017, în Europa, piața gazelor se află în plin proces de reformare, caracterizat de crearea unor noi terminale GNL, îmbunătățirea interconectivității și liberalizarea piețelor din țările din Europa de Est, precum Ucraina. „Am devenit primul trader internațional care a deschis un birou la Kiev pentru a sprijini creșterea business-ului nostru în regiune. Per total volumul gazelor naturale tranzacționate de Trafigura a crescut la 7,9 milioane de tone metrice echivalent petrol în 2017”, se prezintă compania.
În SUA, susține Trafigura, dinamica pieței de gaze s-a schimbat considerabil în ultimul an, determinată de creșterea producției de gaze de șist, de urcarea exporturilor de gaz natural lichefiat (GNL), de apariția unei noi rute de export de gaze pe uscat către Mexic și de piața aflată într-un proces de dereglementare. De altfel, numai după primul an de funcționare, Trafigura a devenit unul dintre cei mai importanți actori de pe pe piața de gaze din Texas.
https://www.profit.ro/povesti-cu-profit/energie/exclusiv-trafigura-unul-dintre-cei-mai-mari-traderi-de-marfuri-la-nivel-global-intra-in-romania-pentru-a-comercializa-gazele-din-marea-neagra-17907645
Contractul „Servicii de consultanță și supervizare a lucrărilor de construcții pentru infrastructura de acostare nave tehnice și amenajare suprastructură platformă (echipamente + utilități) pentru servicii conexe navelor tehnice din cadrul proiectului «Modernizarea infrastructurii și protecția mediului în Portul Constanța»“ este scos la licitație de Compania Națională Administrația Porturilor Maritime SA Constanța (CN APMC). Valoarea estimată a contractului este de 1.517.691,34 de lei fără TVA.
Societățile interesate de acest contract pot depune ofertele de participare până pe data de 21.03.2018, ora 15.00, urmând ca acestea să fie deschise pe data de 18.07.2018, ora 18.00. Cuantumul garanției de participare este de 15.000 de lei, iar cuantumul garanției de bună execuție de 5% din valoarea contractului fără TVA. Ofertantul va face dovada prestării în ultimii trei ani (calculați de la data-limită de depunere a ofertelor) de servicii de supervizare a execuției de lucrări de construcții hidrotehnice, finalizate, cu o valoare cumulată de minimum 1.500.000 de lei, la nivelul unui contract sau al mai multor contracte.
Obiectul contractului constă în oferirea serviciilor de supervizare a proiectării și a execuției lucrărilor la standarde de înaltă calitate, evaluarea și aprobarea lucrărilor, a materialelor, a echipamentelor, conform prevederilor condițiilor contractului de lucrări, atât pe durata perioadei de proiectare și a perioadei de execuție a lucrărilor, cât și pe durata perioadei de garanție a lucrărilor, astfel încât antreprenorul să execute lucrări de bună calitate și să finalizeze proiectarea și execuția lucrărilor. Responsabili de atribuirea contractului Persoanele care dețin funcții de decizie în cadrul CN Administrația Porturilor Maritime SA Constanța, responsabile de organizarea, desfășurarea și atribuirea procedurii publice, sunt: Dan Nicolae Tivilichi – director general, Marian Tănase – director general adjunct, Daniela Șerban – director economic, Otilia Ifimov – șef Departament Achiziții Publice, Tănase Iulian Pepi – șef Serviciu Juridic și Contencios, Laurențiu Teodoru – șef Birou Proiecte Europene, Nicoleta Adina Gamalan – șef Birou CFP, Cristian Stoicescu – Departamentul Achiziții Publice.
https://www.ziuaconstanta.ro/stiri/actualitate/o-noua-procedura-publica-la-cn-apmc-sunt-vizate-modernizarea-infrastructurii-si-protectia-mediului-in-portul-constanta-document-652807.html
În cadrul unei ședințe a Adunării Generale a Acționarilor Companiei Naționale de Investiții (CNI) SA, organizată în această lună, a fost reconfirmată în funcția de cenzor al instituției Maria Mergiu. Născută în satul Nicolae Bălcescu din Tulcea, Mergiu a devenit constănțeancă prin adopție de mai mulți ani.
Ea este șefa Departamentului financiar-contabil din cadrul Companiei Naționale Administrația Porturilor Maritime Constanța, potrivit declarației de avere depuse în anul 2016. Maria Mergiu deține un apartament în municipiu, un autoturism și are mai multe conturi bancare, în valoare de 5.400 de dolari și aproximativ 100.000 de lei.
De la locul de muncă încasează un salariu anual de aproape 100.000 de lei, iar din calitatea de cenzor al Companiei Naționale de Investiții a încasat, în 2016, 4.000 de lei, potrivit aceluiași document.
Decizia de reconfirmare în funcția de cenzor a Mariei Mergiu a fost luată de toți reprezentanții AGA a CNI SA.
https://www.ziuaconstanta.ro/stiri/actualitate/cenzorul-companiei-nationale-de-investitii-vine-de-la-constanta-si-lucreaza-la-cn-apmc-documente-652804.html
Fregata franceză „Jean Bart” va face o escală în portul Constanța, în perioada 7-10 martie 2018, înainte de a participa la un exercițiu militar în apele teritoriale ale României în Marea Neagră, alături de Forțele Navale Române.
Fregata „Jean Bart” face parte din clasa F 70 AA și este specializată în acțiuni de luptă antiaeriană în cadrul operațiunilor aero-maritime și de gestionare de crize, fiind capabilă să desfășoare misiuni în orice zonă, în cadrul unei grupări navale aliate sau internaționale. Nava este echipată cu un elicopter Panther.
„Această escală și acest exercițiu au loc după cele efectuate de fregatele franceze «Chevalier Paul», în iulie 2017, și «Guépratte», în decembrie 2017. Marina Militară Franceză ține foarte mult la cooperarea cu Marina Militară Română în Marea Neagră și este mândră să fie una dintre marinele europene cele mai prezente în această zonă”, a subliniat doamna Michèle Ramis, Ambasadoarea Franței în România.
Căpitanul Geoffroy Roussel este comandantul fregatei „Jean Bart” din 2016. A absolvit Școala Navală în anul 1992. Pe parcursul carierei sale, a deținut mai multe funcții în Franța metropolitană și în teritoriile de peste mări, printre care cea de ofițer responsabil de operațiuni pe port-avionul „Charles de Gaulle”. A participat la operațiuni precum „Enduring Freedom”. În perioada 2013-2014, a fost comandantul fregatei „Aconit”, cu care a participat la operațiunile de atac franceze din Siria și a desfășurat misiuni în Golful Arabo – Persic. Pentru meritele sale, căpitanul Roussel a fost numit Cavaler al Legiunii de Onoare și al Ordinului Național al Meritului.
După această escală, fregata „Jean Bart” va participa la un exercițiu comun alături de forțele navale și aeriene românești, care va permite dezvoltarea cunoștințelor reciproce și interoperabilitatea celor două marine.
De asemenea, miercuri, 7 martie, de la ora 17.30, la bordul fregatei franceze „Jean Bart” va fi organizată o conferință de presă la care va participa doamna Michèle Ramis, Ambasadoarea Franței în România, și căpitanul Roussel.
Joi, 8 martie, o delegație a fregatei „Jean Bart” va participa la o discuție cu reprezentanții școlii generale constănțene poartă numele „Jean Bart”.
Cu ocazia vizitei sale la Constanța, miercuri, 7 martie, doamna Michèle Ramis va efectua, de la ora 15.00, o vizită a Șantierului Naval din Constanța care, în parteneriat cu societatea franceză Naval Group, va construi pentru România nave performante.
https://www.ziuaconstanta.ro/diverse/stiri-calde/fregata-franceza-jean-bart-va-face-o-escala-in-portul-constanta-va-participa-la-un-exercitiu-militar-in-apele-teritoriale-ale-romaniei-in-marea-neagra-652763.html
Direcţia Judeţeană de Statistică a publicat evoluţia principalilor indicatori statistici ai judeţului pentru anul 2017.
Astfel, traficul de mărfuri prin portul Constanţa însumează 36,1 milioane tone în perioada ianuarie-septembrie 2017 şi este cu 3,1% mai mic decât în aceeași perioadă din 2016.
Traficul prin Canalul Dunăre – Marea Neagră, în volum de 10,2 milioane tone mărfuri în primele trei trimestre ale anului 2017, a scăzut cu 5,1% faţă de volumul înregistrat în aceeași perioadă din 2016. Numărul total al navelor tranzitate a scăzut cu 4,4% în perioada ianuarie-septembrie 2017 față cel înregistrat în aceeași perioadă a anului 2016, iar numărul navelor străine care au traversat canalul, a scăzut cu 4,5%.
https://www.ziuaconstanta.ro/diverse/stiri-calde/statistica-2017-traficul-de-marfuri-prin-portul-constanta-cu-3-1-mai-mic-decat-in-2016-652757.html
28.02.2018
Autoritatea Navală Română a luat măsurile necesare pentru navele aflate în porturile maritime, pe timp de furtună, a declarat pentru Radio Constanţa, directorul Mihai Andrei.
Şi Căpităniile Zonale supraveghează traficul și evoluția vremii pentru evitarea unor accidente.
Cât priveşte scoaterea pescadorului scufundat sâmbătă în dana 3 a Portului Constanţa, epava va fi scoasă când se va îmbunătăți vremea.
Proprietarul, care a fost amendat cu 9.000 de lei, a angajat deja o firmă care să execute ranfluarea navei.
„Navele care au avut probleme au fost introduce înăuntru, s-au luat măsuri şi la Căpitănia Zonală să fie totul în regulă. Cerem celor care au mijloace, fie că sunt companii de stat sau companii particulare şi dacă sunt în stare să participle, le cerem să facă intervenţiile necesare. În larg, acolo, pe o vreme ca aceasta, singurul care poate ieşi este GSP-ul, care are o navă“, a precizat Mihai Andrei.
Conform Centrului INFOTRAFIC din cadrul Poliţiei Române, în judeţul Constanţa, au fost închise porturile Constanţa Nord, Constanţa Sud Agigea, Midia şi Mangalia.
De asemenea, în judeţul Tulcea, a fost închisă Bara Sulina.
Autoritatea Navală Română ia măsuri pentru evitarea incidentelor pe vreme rea
Corvete româneşti, dar în stil italian, ar putea să primească Marina după ce o firmă din Italia a venit cu o ofertă atractivă pentru statul român. Italienii ar putea lucra pe şantierul deţinut de stat la Mangalia, dar să producă după standardele lor.
Reporter: Grupul italian a venit cu un plan în trepte. Într-o primă fază ar dori doar să se ocupe de şantier, să preia managementul cu statul acţionar, potrivit datelor obţinute de profit.ro. Abia apoi să se discute şi de preluarea unui pachet de 49%. Miza este contractul pentru construcţia celor 4 corvete şi modernizarea a două fregate. Grupul din Italia i-a propus Guvernului o înţelegere pe termen lung, cu furnizare de suport operaţional. Şantierul ar urma astfel să fie inclus în reţeaua operată de Fincantieri de-a lungul Dunării, inclusiv în piaţa de desfacere. Italienii sunt deja prezenţi în România, însă la o scară mai redusă. Pentru dotarea armatei cu corvete, Fincantieri a avut discuţii preliminare cu MApN. Contractul ar urma să se ridice la 1.6 miliarde de euro, iar programul ar urma să se desfăşoare între 2020 şi 2024. Dacă italienii vor ajunge la înţelegere cu statul român, soarta şantierului va căpăta o nouă turnură. La finalul anului trecut situaţia părea bătută în cuie. Grupul olandez Damen negociase cu Daewoo preluarea a 51% din acţiuni, însă în ianuarie Guvernul a decis să exercite dreptul de preemţiune, fiind deja acţionar cu 49%. A fost o întoarcere la 180 de grade, după ce în octombrie renunţase să cumpere. Damen era grupul cu care deja se stabilise în 2016 o înţelegere pentru a construi cele 4 corvete, o înţelegere însă anulată. Damen stabilise pentru pachetul de 51% din acţiuni deţinute de Daewoo un preţ de 26 de milioane de euro. Statul va trebui să fie acum cel care vine cu banii, însă nu acţiunile vor fi costisitoare. Piatra de moară este datoria şantierului naval Mangalia. De 5 este pe pierdere şi a adunat datorii de aproape 1.2 miliarde de euro. În mare parte sunt către creditorii din Coreea de Sud, iar cumpărătorul va trebui să-şi asume şi să negocieze cu cei cărora le datorează bani.
Ministerul Transporturilor a pus în dezbatere publică proiectul de ordin privind aprobarea formei și conținutului carnetelor de marinar, brevetelor, certificatelor de capacitate și atestatelor pentru personalul navigant maritim și maritim portuar, precum și a formei și conținutului documentelor de atestare pentru personalul navigant pe căile navigabile interioare.
Clc. Mihai Andrei, directorul general al Autorității Navale Române, a declarat, pentru cotidianul „Cuget Liber”, că navigatorii vor putea intra în posesia noile documente fie la cerere, fie pe măsură ce expiră cele vechi. Se estimează că înlocuirea vechilor documente va dura circa patru ani.
Forma și conținutul noilor carnete de marinar, brevete, certificate de capacitate și atestate corespund amendamentelor la Convenția internațională privind standardele de pregătire a navigatorilor, brevetare, atestare și efectuare a serviciului de cart (Codul STCW).
https://www.cugetliber.ro/stiri-economie-se-schimba-carnetele-de-marinar-bretele-si-certificatele-de-capacitate-342506?utm_source=cugetliber&utm_medium=site&utm_content=sectiune-Economie&utm_campaign=Articole%20sectiune%20Economie
Adunarea generală ordinară a acționarilor companiei Oil Terminal, din Constanța, programată pentru data de 27 februarie 2018 nu a avut loc din lipsă de cvorum. Potrivit comunicatului dat publicității pe site-ul pieței de capital, la ședință s-au prezentat acționari minoritari, care dețin doar 0,28% din capitalul social. Reprezentantul statului român, acționarul majoritar al companiei, a absentat. Probabil că iarna grea, care a dus la suspendarea circulației spre Constanța, l-a împiedicat să ajungă la ședință.
Astăzi, este programată cea de a doua convocare a acționariatului. Potrivit articolului nr. 112, din Legea nr. 31?1990, „adunarea ce se va întruni la o a doua convocare poate să delibereze asupra punctelor de pe ordinea de zi a celei dintâi adunări, indiferent de cvorumul întrunit, luând hotărâri cu majoritatea voturilor exprimate”.
Altfel spus, dacă acționarul majoritar nu va face pe dracu’n patru să fie prezent la adunarea de astăzi, votul va depinde doar de acționarii minoritari prezenți. Ar fi o premieră în istoria Oil Terminal ca acționari care dețin doar 0,28% din capitalul social să decidă în locul statului român.
Pe ordinea de zi a adunării figurează următoarele probleme importante:- aprobarea modificării cuantumului indemnizației fixe brute lunare a membrilor consiliului de administrație, prevăzut în contractele de mandat încheiate cu societatea, precum și a limitelor remunerațiilor administratorilor și directorilor, pentru punerea în acord cu noile contribuții sociale obligatorii datorate conform Legii 227/2015, cu modificările și completările ulterioare așa cum a fost modificată prin OUG nr. 79/2017;- aprobarea prelungirii cu două luni a duratei mandatului administratorilor aleși prin hotărârea AGOA nr. 26/24.11.2017;- aprobarea încheierii unui contract de consultanță, asistență juridică și reprezentare legală pentru contestarea măsurilor de ridicare a antrepozitului fiscal;- aprobarea bugetului de venituri și cheltuieli pentru anul 2018.
https://www.cugetliber.ro/stiri-economie-actionarii-minoritari-ar-putea-decide-la-oil-terminal-in-locul-statului-roman-342501?utm_source=cugetliber&utm_medium=site&utm_content=sectiune-Economie&utm_campaign=Articole%20sectiune%20Economie
- Economie
28.02.2018
Guvernul ar putea prelua într-o ordonanță de urgență prevederile adoptate de Senat prin care le este permis firmelor cu cifră de afaceri sub 1 milion de euro să aleagă între impozitul pe profit sau pe cifra de afaceri. Începând cu primul trimestru, aceste firme ar fi urmat să fie impozitate pe cifra de afaceri, conform unei ordonanțe a Guvernului Tudose căreia senatorii i-au adus modificările menționate, dar pe care deputații întârzie să le aprobe. Prin Ordonanța de urgență nr. 79/ 2017, Guvernul a crescut, cu aplicabilitate de la 1 ianuarie, plafonul privind cifra de afaceri sub care este aplicat regimul de impozitare al microîntreprinderilor. Astfel, noul plafon a crescut de la 500.000 de euro la 1 milion de euro, iar toate firmele care în decembrie 2017 înregistrau afaceri sub 1 milion de euro trebuie, astfel, să plătească din acest an impozit pe cifra de afaceri și nu pe profit. Microîntreprinderile plătesc impozit pe venituri de 1% dacă au cel puțin 1 angajat și de 3% dacă nu au niciun salariat, în timp ce impozitul pe profit este de 16%. Î În Senat, însă, când președintele comisiei de buget era actualul ministru de Finanțe, Eugen Teodorovici, ordonanța a fost modificată pentru a acorda posibilitatea renunțării la impozitul pe cifra de afaceri (regimul microîntreprinderilor) dacă firma are cel puțin 2 angajați și își majorează capitalul social peste 45.000 de lei.
ntrebat dacă ministerul pe care îl conduce mai are modificări de adus acestei ordonanțe, Teodorovici a declarat, marți, că are în vedere preluarea anumitor prevederi într-o nouă ordonanță de urgență, dacă deputații mai întârzie cu adoptarea OUG 79/ 2017
”La MFP analizăm chiar posibilitatea ca anumite prevederi, dacă actul normativ mai întârzie în Parlament, să le preluăm la nivelul unei ordonanțe de urgență Guvernului”, a spus ministrul. Solicitat să precizeze dacă în noua ordonanță ar putea fi preluată opțiunea firmelor de a opta pentru tipul de impozit, Teodorovici a confirmat. ”Asta a fost una dintre modificările adusese la Senat, și anume, fsub 1 milion de euro să se poată opta între impozitul pe cifra de afaceri și impozitul pe profit.Ca principiu, asta se discută la Ministerul de Finanțe ca acetee propuneri care sunt corecte logice să fie preluate. () La Ministerul Finanțelor Publice ne uităm care sunt propunerile care sunt imediat de aplicat și cunoscute în piață și o să le preluăm la nivelul unei ordon de urgență”, a declarat Eugen Teodorovici.
https://www.profit.ro/taxe-si-consultanta/guvernul-ar-putea-introduce-prin-ordonanta-optiunea-firmelor-de-a-alege-intre-impozitul-pe-profit-sau-pe-cifra-de-afaceri-17919431
China, tara care dewtine 25.000 de km de linii de mare viteza luycreaza la noi trenuri super-rapide care pot rula in mod constant cu 400 kmh, scrie agentia Xinhua. Trenurile chineze chiar sunt rapide: spre exemplu cei 2.700 km dintre Beijing si Kunming sunt parcursi in sub 11 ore, cam cat fac trenurile noastre intre Bucuresti si Arad. China a lansat cercetari si pentru trenuri care sa ruleze cu 600 km/h, dar este un proiect pe termen lung din cauza sigurantei si a investitiilor uriase.
Din 21 septembrie 2017 trenurile de pe ruta Beijing-Shanghai ruleaza cu 350 km/h, la sase ani dupa ce viteza a fost redusa la 300 km/h dupa doua accidente grave soldate cu zeci de morti. O ancheta extinsa a scos la iveala multe nereguli tehnice si coruptie larg raspandita.
In acesti ani s-au facut teste intense, iar concluzia este ca 350 km/h poate fi considerata o viteza sigura. Acum sunt planuri clare de a duce viteza la 400 km/h, dar vor trebui facute modificari la linii.
Trenurile chineze dispun si de un sistem ultra-sofisticat care sa permita oprirea automata a garniturii in caz ca este detectat un obstacol pe linie sau daca sunt conditii meteo vitrege. Chiar si asa, un tren ce ruleaza cu 350 km/h are nevoie de cativa kilometri pentru a opri.
China a lansat in 2008 prima linie de mare viteza, intre Beijing si Tianjin, iar de atunci nu s-a mai oprit cu inaugurarile.
Intre Beijing si Shanghai sunt 1.300 km, iar trenurile fac sub patru ore si jumatate. Intre Lanzhou si Urumqi sunt 1.700 km, iar trenurile fac 11 ore. Trenurile sunt utile si pe distante scurte: de exemplu intre Shanghai si Suzhou sunt 85 km si cel mai rapid tren face 22 minute.
https://monitorizari.hotnews.ro/stiri-infrastructura_articole-22311844-video-china-dezvolta-trenuri-capabile-ruleze-400.htm
01.03.2018
Agenţii economici din judeţul Constanţa au exportat, în primele zece luni din 2017, mărfuri în valoare de 1.670,5 milioane euro şi au importat mărfuri în valoare de 2.177,4 milioane euro.
În structură, în această perioadă predomină produsele din capitolul „combustibili şi uleiuri minerale” atât la export cu 33,4% (produse petroliere), cât și la import cu 69,8% (petrol şi, în cantităţi mai mici, produse petroliere).
De asemenea, la export ponderi importante mai deţin produsele din capitolul „vapoare, nave şi structuri plutitoare” (26,3%), produsele din capitolul „cereale” (13,5%) și cele din capitolul „animale vii” (7,3%), iar la import produsele din secțiunea „maşini şi aparate, echipamente electrice, aparate de înregistrat sau de reprodus sunetul şi imaginile” (7,5%). Faţă de primele zece luni ale anului 2016, exportul a crescut cu 3,7% și importul a crescut cu 18,6%.
https://www.ziuaconstanta.ro/stiri/actualitate/date-de-la-directia-de-statistica-marfuri-2-177-4-milioane-euro-importate-de-agentii-economici-din-judetul-constanta-652752.html