„Crește predictibilitatea sosirii containerelor în Hamburg printr-o platformă IT” – Revista presei 23 – 24 februarie 2022
- Port Constanta
24.02.2022
Compania de software Dakosy înregistrează o cerere tot mai mare pentru Import Message Platform (IMP) din partea expeditorilor care doresc să își gestioneze mai eficient importurile prin portul Hamburg.”Atribuim interesul crescut întârzierilor continue ale navelor, care fac programarea importului de containere extrem de dificil. Cererile de informații arată că expeditorii de mărfuri doresc să utilizeze mai mult opțiunile digitale”, explică Dieter Spark, directorul general al companiei de software IT Dakosy, cu sediul la Hamburg.
Transparența în lanțul logistic și anticiparea proceselor, cum ar fi procedurile vamale, capătă o importanță din ce în ce mai mare, având în vedere întârzierile din lanțul de aprovizionare, și face ca majoritatea containerelor să fie mai ușor de planificat și să finalizeze mai rapid procedurile vamale și de transport în centrele de logistică, de unde sunt procesate și ajung cât mai repede la clienți.
Expeditorii se așteaptă din ce în ce mai mult la actualizări zilnice
Sebastian Magdeburg, șeful departamentului de transport maritim din Germania al furnizorului de servicii complete Hellmann Worldwide Logistics, confirmă tendința spre mai multă transparență: „Companiile industriale și comerciale se așteaptă din ce în ce mai mult să primească informații actualizate despre sosirea navei respective la fiecare 24 de ore: Prin participarea la IMP, actualizăm aproape în direct modificările sosirilor de nave pentru clienții noștri, îndeplinind astfel aceste cerințe pentru Hamburg.”
Acesta este un alt motiv pentru care aproape toate containerele pe care Hellmann le manipulează la import prin portul maritim Hamburg sunt manipulate prin intermediul platformei IMP. Printr-o strânsă cooperare cu HVCC – Centrul de coordonare a navelor din Hamburg – care este responsabil pentru coordonarea navelor în jurul intrărilor și ieșirilor din portul Hamburg, DAKOSY primește informații despre starea tuturor navelor care fac escală în portul Hamburg.
HVCC are deja navele „pe ecran” de la sosirea lor în Europa și perfecționează continuu informațiile până la sosirea lor în port. Din mai multe surse de date, HVCC creează în avans, în colaborare cu Autoritatea Portuară din Hamburg (HPA), o situație a traficului pentru următoarele 4 zile.
Spark este convinsă că DAKOSY primește cele mai bune prognoze posibile pentru aproape toate navele relevante cu ajutorul informațiilor HVCC. Anticiparea proceselor de import înainte ca mărfurile să ajungă în portul Hamburg este, de asemenea, o funcție foarte căutată a platformei IMP.
Pre-procesarea economisește până la o jumătate de zi
Printre beneficiile cele mai importante este că o dată descărcate, containerele pot fi preluate direct de către camion, chiar și în afara orelor de program.” Acest lucru este deosebit de interesant pentru containerele care conțin încărcături consolidate. În timpul nopții, transportatorul poate transporta containere până la depozitul expeditorului, astfel că la începutul turei totul este pregătit pentru deconsolidare.
Dacă procesul ar fi fost declanșat manual doar a doua zi, în timpul orelor de birou, containerele nu ar fi fost gata de descărcare decât cel mai devreme la prânz, potrivit experienței Hellmann. Platforma de mesaje de import face parte din Sistemul Comunității Portuare, la care sunt conectate peste 2.500 de companii din economia portuară, logistică, industrie și comerț, și este unul dintre cele mai avansate sisteme IT portuare din lume.
Acest lucru se datorează faptului că, în Hamburg, mulți participanți contribuie împreună în sistemul colaborativ IMP, sub formă de date: expeditori, autorități, transportatori de mărfuri, furnizori de servicii de terminal și alte părți interesate din porturi. Mai mult de 100 de informații de stare despre containerul în cauză sunt transmise sub formă de date.
https://traficmedia.ro/creste-predictibilitatea-sosirii-containerelor-in-hamburg-printr-o-platforma-it/
La granița Ucrainei cu Moldova, în regiunea Yampol, a început construcția unui nou pod peste Nistru, care va deveni o alternativă la trecerea cu feribotul de la punctul de trecere a frontierei Yampol-Koseuts și va forma cel mai scurt coridor de transport cu țările din Europa Centrală și de Sud-Est, ocolind Transnistria.
Podul, care va avea 24 de piloni cu înălțimea maximă de 50 m, va fi construit după modelul design-build, care prevede pregătirea proiectului și construcția propriu-zisă de către aceeași firmă. În ansamblu, antreprenorul va construi o autostradă cu o lungime de 1.409 m, a cărei porțiune centrală va fi un pasaj peste Nistru cu o lungime de 700 m.
De asemenea, proiectul include și construirea unui punct de control modern. Dinspre partea moldovenească, podul va fi legat de autostrada M2 Chișinău – Soroca, iar dinspre partea ucraineană, podul va fi legat de drumul T-02-02 Mogilev – Podolsky – Yampol – Bershad – Uman.
Până acum, au fost efectuate deja lucrări pregătitoare, inclusiv forarea și betonarea a 12 piloţi, care vor deveni fundația viitorilor piloni ai podului. Pentru fiecare pilon vor fi necesari 15 astfel de piloţi. De asemenea, un complex de lucrări de instalație va începe la începutul primăverii, din momentul în care condițiile meteorologice devin favorabile. Antreprenorul preconizează că podul va fi finalizat în doi ani.
https://t-times.ro/categorii/international/un-nou-pod-peste-nistru-va-forma-cel-mai-scurt-coridor-de-transport-din-ucraina-catre-europa-centrala-2
Valoarea finală a contractului a fost de 234.000 lei, iar firma câștigătoare este de TGS Romania Assurance & Advisory Business Services
Compania Națională „Administrația Porturilor Maritime” SA Constanța a atribuit un contract, în urma unei licitații publice pentru servicii de audit financiar pentru exercițiile financiare 2021, 2022 și 2023.
Atribuirea a avut loc pe data de 15 februarie 2022. Situațiile financiare anuale ale persoanelor juridice de interes public sunt supuse auditului financiar, conform prevederilor Legii Contabilității nr. 82/1991 și OUG nr. 109/2011 privind guvernanța corporativă a întreprinderilor publice. Auditul statutar se efectuează de către auditori statutari, persoane fizice sau juridice autorizate în condițiile legii. C.N. APM S.A. a avut în derulare contractul de prestări servicii de audit financiar nr. 50585/18.12.2018 încheiat cu S.C. BDO AUDIT S.R.L. București. Acest contract a fost încheiat pentru o perioada de 3 ani și a expirat la data de 15.05.2021. OUG nr. 109/2011, modificată prin Legea nr. 111/04.06.2016 precizează la art. 47 alin. (11) că auditorii statutari sunt numiți „pentru o perioadă de minimum 3 ani”. Prin urmare, este obligatorie contractarea serviciilor de audit pe o perioadă de 3 exerciții financiare consecutive, respectiv pentru exercițiile financiare 2021, 2022 și 2023.
Serviciile de audit financiar pentru exerciţiile financiare 2021, 2022 și 2023 sunt constituite din:
-Auditarea situaţiilor financiare întocmite de către C.N. A.P.M. S.A. în conformitate cu prevederile O.M.F.P. nr. 1802/2014 pentru aprobarea Reglementărilor contabile privind situațiile financiare anuale individuale și situațiile financiare anuale consolidate;
-Întocmirea rapoartelor de audit solicitate de către Autoritatea Națională pentru Administrare și Reglementare în Comunicații (ANCOM);
-Auditarea situaţiilor financiare întocmite de către C.N. A.P.M. S.A. în conformitate cu prevederile O.M.F.P. nr. 2844/2016 “pentru aprobarea Reglementărilor contabile conforme cu Standardele Internaționale de Raportare Financiară” – Acest serviciu va fi prestat doar la solicitarea expresă a C.N. APM S.A.
Valoarea finală a contractului a fost de 234.000 lei, iar firma câștigătoare este de TGS Romania Assurance & Advisory Business Services.
Despre TGS Romania Assurance & Advisory Business Service
Firma are sediul social în București, Sector 1, pe strada Dorobanților, fiind înființată în anul 1994. Asociați în firmă sunt TGS Romania Accounting Tax Services SRL, cu 78.96%, Seferis Christodoulos Constandinou, cetățean britanic, care deține 21,01% și Cornea Florența Daniela, cu 0,01%. Cea din urmă este și administratorul firmei. În 2020, firma a raportat 13 salariați, la o cifră de afaceri de 1.861.351 lei, cu o pierdere de 399.868 lei.
Cornea Florența Daniela mai apare în firmele Brand Programming Network SA, Cornea Co Expert SRL, Dancor Impex SRL, Golin Harris Public Relations SA, Mullen Lowe Profero SA, Mullen Lowe SA, Tecton Investments Consulting SA, TGS Romania Accounting Tax Services SRL și TPG Advisory Practice SRL. Seferis Christodoulos Constandinou mai este asociat la TPG Advisory Practice SRL.
https://www.ziuaconstanta.ro/informatii/combaterea-criminalitatii-in-achizitiile-publice/cine-se-va-ocupa-de-auditul-cn-administratia-porturilor-maritime-sa-constanta-document-774585.html
23.02.2022
La data de 22 februarie 2022, în șantierele navale românești de la Marea Neagră se aflau, la reparații, o flotilă de 18 nave străine. Din total, cinci nave sunt reparate la Șantierul Naval Constanța, trei la Mangalia și zece nave la Midia. Printre cele mai mari nave se numără „Leo C” și „Histria Prince”, aflate în reparații la Șantierul Naval Constanța.
https://cugetliber.ro/stiri-economie-iata-cate-nave-straine-sunt-in-reparatii-in-porturile-maritime-romanesti-450155
Marți, 22 februarie 2022, în portul Constanța se aflau sub operațiuni de încărcare – descărcare un număr de 34 de nave, la Midia, 3 nave, iar la Mangalia o singură navă. Din totalul de 38 de nave: 6 nave operau cereale, 5 nave – fier vechi, 4 nave – produse metalice, 3 nave – îngrășăminte, 2 nave – hidrocarburi, 2 nave – produse chimice, 2 nave – cherestea, 2 nave – echipamente, 2 nave – containere, o navă – șrot, o navă – cărbuni, o navă – ciment, o navă – animale vii, o navă – materii prime siderurgice, o navă – zahăr, o navă – minerale brute, o navă – celuloză, o navă – materiale de construcții și o navă – clinker. Navele aflate sub operare sunt, în general, de capacitate mică și medie. Cea mai mare este portcontainerul „Joseph Schulte” (cu lungimea de 299,66 metri.
https://cugetliber.ro/stiri-economie-38-de-nave-se-afla-in-operare-in-porturile-maritime-450178
Potrivit înțelegerii parafate, Consal Trade se va ocupa de reparații la Digul de Nord din Portul Constanța, acestea incluzând lucrări de execuție și organizarea de șantier.
Se arată în datele oficiale că „valoarea cheltuielilor diverse și neprevăzute, respectiv 21.411.330,00 de lei, nu este cuprinsă în valoarea estimată“.
Compania Națională Administrația Porturilor Maritime SA Constanța a atribuit un contract de peste 18 milioane de euro firmei Consal Trade, din Constanța!
Mai exact, valoarea contractului este de peste 89 de milioane de lei, iar, potrivit înțelegerii parafate, Consal Trade se va ocupa de reparații la Digul de Nord din Portul Constanța, acestea incluzând lucrări de execuție și organizarea de șantier.
Informațiile au fost publicte recent în Sistemul Electronic al Achizițiilor Publice, fiind preluate pe www.licitatiapublica.ro.
Potrivit datelor oficiale, titlul contractului este „Reparații Dig de Nord – Port Constanța șiorganizarea execuției lucrărilor“, acesta fiind semnat la data de 16 februarie 2022.
Valoarea totală a contractului fără TVA este de 89.837.641,16 lei, suma echivalând cu 18.164.430,6603 euro, la un curs de 4,9458 de lei pentru un euro, stabilit de Banca Națională a României la data de 22 februarie 2022, valabil până astăzi, la ora 14.00.
Conform sursei citate, contractul a fost atribuit în urma unei licitații deschise.
Se arată în datele oficiale că „valoarea cheltuielilor diverse și neprevăzute, respectiv 21.411.330,00 de lei, nu este cuprinsă în valoarea estimată“.
Profit și cifră de afaceri
Potrivit Confidas.ro, platformă consultată la data de 22 februarie 2022, compania Consal Trade a fost înființată în 2015 și se ocupă de „construcții hidrotehnice“.
Firma are sediul social în Giurgiu, pe strada Vasile Alecsandri, nr. 11 și are puncte de lucru permanente în Constanța, pe Bd. Aurel Vlaicu, dar și în Portul Constanța.
Asociat unic al Consal Trade este, potrivit sursei citate, compania cipriotă Hermosiocco Trading Limited, cu sediul în Limassol.
Marcel Mohanu este administrator, iar Nicolae Enescu este împuternicit sucursală.
În 2018, firma a avut 234 de angajați, profitul a fost 129.103 lei și cifra de afaceri a fost 26.946.028 de lei.
În 2019, au fost 229 de angajați, profitul a fost 5.925.237 de lei, iar cifra de afaceri a fost 93.679.660 de lei.
În 2020, au fost 235 de angajați, profitul a fost 8.930.972 de lei, iar cifra de afaceri a fost 116.656.771 de lei.
Potrivit sursei citate, compania Consal Trade SRL a încheiat 37 de contracte de achiziții publice în valoare totală de 34.498.496,29 de lei.
https://www.ziuaconstanta.ro/informatii/combaterea-criminalitatii-in-achizitiile-publice/consal-trade-contract-de-peste-18-milioane-de-euro-cu-administratia-porturilor-maritime-constanta-document-774474.html
Valoarea finală a fost de 1.181.611,03 lei
Compania Națională „Administrația Porturilor Maritime” SA Constanța a atribuit un contract în urma unei licitații publice pentru achiziția de autovehicule prin Programul de Stimulare a Înnoirii Parcului Auto Național (PSIPAN) 2021.
Mai precis, este vorba de un număr de 16 autovehicule. Atribuirea a avut loc la data de 17 februarie 2022, rezultatul licitației fiind publicat la data de 21 februarie, conform licitatiapublica.ro. Valoarea finală a fost de 1.181.611,03 lei, iar firma câștigătoare este Renault Commercial Roumanie SRL.
Despre Renault Commercial Roumanie SRL
Firma are sediul social în București, Sector 6, pe strada Preciziei, fiind înființată în anul 2001. Asociați în societate sunt Renault SAS, firmă cu sediul în Franța, cu o cotă parte de 99,99% și Renault Developpement Intrustriel Et Commercial SA, cu sediul în Franța, cu restul de părți sociale. Administrator este Mihai Dan Bordeanu, iar auditor KPMG Audit SRL. În 2020, firma a raportat 174 de salariați, cu o cifră de afaceri de 3.579.857.724 lei, cu un profit de 8.284.965 lei.
Conform Confidas.ro, Mihai Dan Bordeanu mai este director la Automobiledacia SA, asociat la Bravoos Marketing SRL și administrator la Renault Mecanique Roumanie SRL.
https://www.ziuaconstanta.ro/informatii/combaterea-criminalitatii-in-achizitiile-publice/compania-nationala-administratia-porturilor-maritime-sa-cumpara-16-autovehicule-de-la-renault-document-774454.html
Ambasadorul Israelului în România, David Saranga, şi şeful Forţelor Navale Române, contraamiral Mihai Panait, au aruncat în Marea Neagră coroane de flori şi au dezvelit o plachetă comemorativă, în portul Constanţa, în cadrul unei ceremonii organizată marţi în memoria a peste 760 de evrei români care au murit în urma scufundării navei „Struma” în 1942. „Este obligaţia noastră să ştim ce s-a întâmplat, este obligaţia noastră să ştim şi să cunoaştem această istorie”, a declarat David Saranga. El a subliniat că un viitor mai bun poate fi construit fără antisemitism şi xenofobie. Potrivit şefului Statului Major al Forţelor Navale, contraamiral Mihai Panait, autorităţile şi societatea civilă trebuie să se implice pentru a combate orice formă de intoleranţă, discriminare sau rasism.
https://video.agerpres.ro/video/detaliu/869888
Anul trecut, fermierii din România au obținut o producție bună de grâu – 11,4 milioane de tone, cea mai mare recoltă de la aderarea României la Uniunea Europeană, având parte și de prețuri ridicate. Maximul a fost în luna decembrie 2021, când s-a atins 297 euro/tonă în portul Constanța, după care a scăzut până la 265 euro, cât este în prezent.
Dacă vorbim de un nivel mediu al prețului pentru 2021, acesta a fost de 260 de euro/tonă, ceea ce este cu mult peste media ultimilor cinci ani, adică 174 euro/tonă, ceea ce înseamnă o creștere de aproximativ 50%, se arată într-o analiză realizată de compania Grain Bags.
„La începutul lunii iulie 2021 (07-17.07.2021), prețul în paritatea CPT Constanța era de 175 euro/tonă, apoi a început să urce, pentru ca în data de 10 august 2021, să aveam 208 euro/tonă. Astfel că, grâul a atins în decembrie 2021, un preț maxim de 295-297 euro/tonă în portul Constanța și a ținut 48 de ore, după care a început să scadă ”, a declarat Cezar Gheorghe, consultant și expert analist pentru comerțul cu cereale al Clubului Fermierilor Români.
Cât despre ceea ce ne așteaptă în perioada următoare, în contextul crizei din Ucraina, estimările prevăd menținerea prețului la nivelul actualul, cu condiția să nu escaladeze conflictul dintre cele două mari puteri la Marea Neagră: Rusia și Ucraina.
“Astăzi (15 februarie 2022), prețul este de 263-265 euro/tonă, în portul Constanța. Dacă nu se întâmplă nicio mișcare mai mare în piață, mă refer în plan extern, cum ar fi un conflict între Rusia și Ucraina, prețul grâului ar trebui să coboare sau să stagneze în jurul a 260 euro/tonă” a mai precizat Cezar Gheorghe.
România este un jucător important pe piața international a grâului, cu exporturi de 6,5 milioane de tone, în primele 11 luni din 2021, în valoare de 1,4 miliarde euro. Principalul importator de grâu al României a fost Egiptul cu volume de aproximativ 1,9 milioane de tone în valoare de 426 milioane euro, potrivit datelor Institutului Național de Statistică (INS), urmat de Iordania – 658 mii tone și Coreea – 442 mii tone.
https://www.puterea.ro/cat-de-mult-a-crescut-pretul-graului-intr-un-singur-an-in-portul-constanta-ce-urmeaza/
Începând cu 2 martie 2022, terminalul portului Pancevo din Belgrad va face parte din rețeaua Hupac. Operatorul intermodal pune ochii pe piața sârbă de transport feroviar de marfă, pe care o va deservi pentru început cu o călătorie săptămânală dus-întors. Conexiunea principală a Belgradului va fi terminalul WientCont din Viena, care va fi, de asemenea, poartă către alte hub-uri europene.
Acesta este primul serviciu direct al Hupac către și dinspre Serbia, deoarece compania deservește direct Balcanii prin România și Bulgaria, dar și în drum spre și dinspre Turcia. În afară de Viena, acest serviciu oferă posibilități de conectivitate cu zona Benelux și hub-uri precum Anvers și Rotterdam, fără a exclude Germania și Italia.
Terminalul portului Pancevo a fost înființat recent și este situat la Port Dunav Pancevo, unul dintre nodurile feroviare ale Serbiei. Este un terminal intermodal capabil să deservească operațiunile feroviare, rutiere și pe barje, îmbinând trei moduri de transport diferite. Se întinde pe o suprafață de 30.000 de kilometri pătrați și are o capacitate de stocare de până la 3.000 TEU. Din punct de vedere feroviar, are un debit destul de mare de transport feroviar de marfă, are două șine de cale ferată de 500 m fiecare, zona terminală mai largă fiind deservită de încă 16 căi ferate.
Serbia nu este printre jucătorii cunoscuți pentru transportul feroviar de marfă, dar ar putea fi considerată o piață în curs de dezvoltare. Poziționată chiar în inima regiunii balcanice, poate funcționa ca o intersecție pentru traficul către și dinspre porturile grecești Salonic și Pireu către Europa centrală. În plus, țara este un potențial generator de volume de marfă pentru export, deoarece în special partea de sud este o regiune de producție industrială renumită.
De asemenea, Serbia e parte a Coridorului X, care merge de la Salzburg (Austria) până la Salonic (Grecia) și de la Budapesta (Ungaria) până la Istanbul (Turcia). Aceste două ramuri formează un X, iar liniile se intersectează în mijlocul Serbiei. În plus, rețeaua feroviară a țării este în prezent în curs de reamenajare, având ca scop îmbunătățirea conectivității cu Bulgaria, Macedonia de Nord și Grecia și Ungaria, în nord.
https://logisticpost.ro/articole/hupac-adauga-belgrad-la-reteaua-sa-de-transport-intermodal.html
Confederația europeană a asociațiilor de expeditori de marfă, Clecat, îşi reia atacul asupra companiilor de transport maritim care operează în transportul de containere, din cauza creșterii tarifelor. O face acum printr-o scrisoare trimisă comisarului european pentru concurență, Margrethe Vestager, prin care îi cere să folosească competențele de investigație ale Comisiei Europene pentru „stabilirea gradului de concentrare, consolidare, coordonare și cartelizare pe piețele din amonte pentru serviciile de transport regulat de containere care deservesc UE și din aval pentru servicii de expediere de marfă”.
Clecat revine și asupra cererii de revizuire a regulamentului care scutește consorțiile companiilor maritime de la aplicarea regulilor antitrust. „Comisia trebuie să investigheze ratele în creștere vertiginoasă care au determinat alianțele să obțină profituri de peste 200 de miliarde de dolari în timpul crizei Covid, în ciuda absenței oricărei creșteri a costurilor acestora sau a oricărui motiv care ar putea fi atribuit pandemiei”, scrie confederația.
Expeditorii subliniază că astăzi transportatorii pot alege să semneze contracte pe termen lung doar cu expeditorii care transportă cele mai mari volume, retrogradându-i pe ceilalți pe piața spot, mult mai scumpă. „Din cauza strategiei discriminatorii, expeditorii au fost excluşi din acest proces. Între timp, accesul la capacitatea containerului, performanța orarului transportatorului și fiabilitatea serviciului au scăzut în continuare”, se arată în scrisoare. Această conduită discriminatorie, precizează Clecat, „va sfârși prin a dezavantaja expeditorii și consumatorii finali din cauza opțiunii limitate în servicii și a tarifelor mai mari”.
Clecat denunţă şi integrarea de-a lungul lanţului logistic implementată de marile companii maritime şi posibilă graţie profiturilor realizate de transportul maritim. „Această integrare este deosebit de nedreaptă și discriminatorie, deoarece transportatorii, care se bucură de o scutire de la regulile de concurență, folosesc profituri neașteptate pentru a concura în alte sectoare care nu au o astfel de scutire”, spune Nicolette van der Jagt, CEO al Clecat.
Concret, precizează Clecat, această integrare mărește tarifele de transport nu doar pe ruta maritimă, ci și în întreg lanțul de aprovizionare. Astfel, consorțiile transportatorilor mențin controlul intern al informațiilor pe întreg lanțul logistic, oferindu-le un control și mai mare pe piață și sporindu-le puterea de a limita concurența.
https://logisticpost.ro/articole/expeditorii-cer-ue-investigarea-companiilor-maritime.html
În timp ce problema penuriei de containere, care a lovit anul trecut lanțul de aprovizionare în transportul maritim, începe să se estompeze, preţurile containerelor noi sau ratele de închiriere pe piaţă încep să se contracte, chiar dacă nu par încă a reveni complet la normal.
„Datorită volumului crescut de producție de containere noi, ne așteptăm ca oferta de containere să țină mai bine pasul cu cererea în 2022, prețurile containerelor noi scăzând cu peste 10%, la aproximativ 3.400 USD per unitate de 20”. Cu toate acestea, prețurile containerelor noi rămân cu mult peste intervalul lor istoric, iar ratele de închiriere pe piață și prețurile de vânzare a containerelor uzate sunt, de asemenea, foarte ridicate”, observă Brian Sondey, CEO al companiei de închiriere de containere Triton International.
Brian Sondey a adăugat că, în ciuda incertitudinii tot mai mari a economiei globale cauzată de pandemie, compania se așteaptă ca cererea de containere să rămână puternică pe tot parcursul anului. „Clienții noștri anticipează că volumele comerciale şi consumul de bunuri vor continua să crească și, prin urmare, provocările operaționale care încetinesc timpii de livrare a containerelor sunt de așteptat să fie dificil de rezolvat.”
Olivier Ghesquiere, CEO al companiei Textainer, a explicat că, în timp ce locatorii continuă să vadă oportunități de creștere în randamente atractive în acest an, ei încep să vadă niveluri mai normalizate ale cheltuielilor de capital pentru containere, după un an record, notează Lojiport. „Volumul comerțului continuă să rămână ridicat, iar companiile de transport maritim își măresc capacitatea”, a spus reprezentantul Textainer, adăugând că impactul Covid-19 a prelungit întreruperea lanțului de aprovizionare și a creat cerere suplimentară de containere.
Triton și Textainer sunt cunoscuți ca cei mai mari navlositori intermodali de containere de marfă din lume, cu o flotă de containere de 7,3 milioane TEU și, respectiv, 4,3 milioane TEU.
https://logisticpost.ro/articole/preturile-containerelor-au-scazut-cu-10.html
- Economie
24.02.2022
Ca urmare a dublării preţurilor energiei electrice, transportul feroviar de marfă devine din ce în ce mai scump. Are Kjensli, CEO al confederaţiei norvegiene NHO Logistics and Transport, atrage atenţia că semnalele din industrie converg către mutarea mărfurilor de pe calea ferată pe şosea.
În 2021, industria trenurilor de marfă a ajuns la o creștere mult așteptată a volumelor și la o expansiune de 12% a transportului combinat. Rezultatul este record în ultimii ani, pentru că din 2009 nu s-au mai transportat atât de multe mărfuri pe calea ferată. Dar prețurile mai mari la energie electrică pot pune acum în pericol evoluția pozitivă.
„Semnalele din industrie arată că majorarea costurilor cu electricitatea slăbesc atât de mult calea ferată, încât mărfurile au început să se transfere de la calea ferată la cea rutieră”, afirmă Are Kjensli.
Creşterea prețului la energie are ca rezultat costuri suplimentare de circa 8,36 milioane de euro pentru mărfurile transportate pe calea ferată în Norvegia.
„Îl invităm pe ministrul norvegian al Transporturilor și Comunicațiilor la o întâlnire, pentru a discuta posibile soluții pentru securizarea mărfurilor pe șine. Autorităţile trebuie să ne transmită dacă există aceste soluții care să asigure continuitatea transportului de marfă pe calea ferată. Nu este vorba doar despre economie, ci și despre climă și siguranța traficului”, spune Are Kjensli.
Toți operatorii de transport de marfă din Norvegia se alimentează cu electricitate prin BaneNor.
https://t-times.ro/categorii/logistica/marfurile-de-pe-tren-sunt-relocate-pe-sosea-din-cauza-preturilor-record-la-electricitate