Comunicate de presa

Comunitatea portuara este ignorata de catre autoritati in procesul de avizare a Master Planului Portului Constanta, Raportul de Mediu fiind supus dezbaterii publice, doar formal.

Constanța, 4 februarie 2016

 

La data definitivarii Raportului de Mediu privind Master Planul Portului Constanța, Organizația Patronală ”Operatorul Portuar” atrage atenția ca acest proiect, supus dezbaterii publice in data de 04 februarie 2016, cuprinde o serie de deficiente din perspectiva factorilor de mediu, ce ar trebui sa reprezinte considerentele respingerii acordarii avizului de mediu de catre Agentiei pentru Protectia Mediului Constanta.

Totodata, considera ca Master Planul Portului Constanţa a fost întocmit fără consultări prealabile între compania care administrează Portul Constanța (CN APMC) și comunitatea portuară, datele și informațiile ce au stat la baza întregii strategii propuse fiind eronate, iar soluțiile identificate, lipsite de fundamente economice, tehnice și legale.

De asemenea precizeaza ca, exista o lipsa de concordanta evidenta intre Master Planul pentru Portul Constanta si Master Planul General de Transport al Romaniei, avand in vedere faptul ca viziunea reflectata de Master Planul pentru Portul Constanta nu este integrata in viziunea generala si unitara a strategiei nationale de transport, forma actuala  propunand o serie de solutii „strategice” pentru portul Constanta, lipsite de fundament tehnic si economic.

Avand in vedere aceste aspecte, Organizația Patronală „Operatorul Portuar” Constanța, în numele membrilor ale căror interese le reprezintă, a formulat și sustinut atat in cadrul dezbaterii publice din data de 4 februarie 2016, dar si anterior, o serie de obiectii privind deficientele constatate din perspectiva factorilor de mediu, cat si observatii din perspectiva economica si sociala, ce nu au fost luate insa in considerare de catre Agentia pentru Protectia Mediului Constanta si de catre CN APMC.

In consecinta, Operatorul Portuar a luat act de anuntul Federatiei Nationale a Sindicatelor Portuare, prin care lucratorii portuari isi arata intentia de a demara actiuni de protest cu privire la avizarea Master Planului Portului Constanta si isi exprima in acest sens solidaritatea cu acestia.

Organizatia Patronala va sustine astfel manifestarile de protest initiate de catre Federatia Nationala a Sindicatelor Portuare si va solicita in continuare, refacerea Master Planului Portului Constanta, cu respectarea legislatiei europene si cu luarea in considerare a tuturor observatiilor si a deficientelor din perspectiva economica, sociala si de mediu, aduse la cunostinta autoritatilor de catre comunitatea portuara.

###

Despre Organizația Patronală ”Operatorul Portuar” Constanța

Reunește 37 de companii care își desfășoară activitatea pe domeniul portuar.

În cadrul companiilor membre ale Organizației Patronale își desfășoară activitatea peste 6.000 salariați, ceea ce reprezintă mai bine de 60% din numărul total de persoane angajate pe domeniul portuar.

Companiile membre ale Organizației Patronale, prin activitatea desfășurată, contribuie cu peste 85% la veniturile Administrației Portului Constanța (CN APM).

Contribuția Organizației Patronale la bugetul local prin activitatea desfășurată este de peste 1 milion de euro în anul 2014.

Contribuția Organizației Patronale la bugetul de stat este de aproximativ 19 milioane de euro in anul 2014.