Comunicate de presa

Bugetul de venituri si cheltuieli pe anul 2016 al Companiei Nationale „Administratia Porturilor Maritime” S.A. Constanta primeste aviz nefavorabil in cadrul Comisiei de Dialog Social a Ministerului Transporturilor

Constanța, 02  martie  2016

 

Miercuri, 02 martie 2016, in cadrul sedintei plenului Comisiei de Dialog Social (CDS) organizata la nivelul Ministerului Transporturilor, toti reprezentantii prezenti ai Confederatiilor Patronale si ai Confederatiilor Sindicale, reprezentative la nivel national, au dat aviz nefavorabil proiectului Hotararii de Guvern privind aprobarea bugetului de venituri si cheltuieli pe anul 2016 al Companiei Nationale „Administratia Porturilor Maritime” S.A. Constanta, aflata sub autoritatea Ministerului Transporturilor.

Pentru o reala informare a opiniei publice interesate, mentionam ca in proiectul prezentat spre avizare, se constata o crestere a veniturilor companiei din exploatare, concomitenta cu o scadere a cheltuielilor pentru investitii raportat la anul 2015, dar si o crestere a cheltuielilor de personal  (cheltuieli salariale si bonusuri). De asemenea este vizibila o crestere a cuantumului valorii dividendelor ce urmeaza a fi repartizate in continuare actionarilor, toate acestea in conditiile in care infrastructura Portului Constanta se afla intr-un stadiu avansat de degradare, iar investitiile companiei pe acest segment nu exista.

Astfel, apreciem ca o crestere a veniturilor din exploatare in conditiile in care infrastructura portului Constanta pusa la dispozitia operatorilor de catre compania care administreaza domeniul portuar este precara, nu sunt asigurate servicii de siguranta si nici adancimi minime ale bazinelor portuare si la dane – acestea reprezentand atributii esentiale in sarcina companiei, de asemenea numarul nejustificat de mare al salariatilor si a cheltuielilor legate de acestia, raportat la gradul de eficienta al activitatii companiei, cat si valoarea mult prea mare a dividentelor ce nu ar trebui repartizate actionarilor, ci reinvestite in infrastructura portului, denota in mod clar o deficienta manageriala deja confirmata.

Consideram in consecinta ca o aprobare a proiectului de buget de venituri si cheltuieli in aceasta varianta, (astfel cum s-a intamplat in luna decembrie a anului trecut si cu propunerea de rectificare a bugetului de venituri si cheltuieli aferent anului 2015), reprezinta o dovada clara a relei credinte in administrare a conducerii companiei, a lipsei viziunii economice clare si a unei strategii viabile in scopul dezvoltarii Portului Constanta, iar toate acestea ar trebui amendate urgent de catre autoritatile abilitate.

###

Despre Organizația Patronală ”Operatorul Portuar” Constanța

Reunește 37 de companii care își desfășoară activitatea pe domeniul portuar.

În cadrul companiilor membre ale Organizației Patronale își desfășoară activitatea peste 6.000 salariați, ceea ce reprezintă mai bine de 60% din numărul total de persoane angajate pe domeniul portuar.

Companiile membre ale Organizației Patronale, prin activitatea desfășurată, contribuie cu peste 85% la veniturile Administrației Portului Constanța (CN APM).

Contribuția Organizației Patronale la bugetul local prin activitatea desfășurată este de peste 1 milion de euro în anul 2014.

Contribuția Organizației Patronale la bugetul de stat este de aproximativ 19 milioane de euro in anul 2014.