Bucureştiul va găzdui conferinţa internaţională privind cooperarea transnaţională în macroregiunea Dunăre-Marea Neagră – Revista presei 25 – 26 Februarie 2019
- Port Constanța
20.02.2019
Cooperarea transnaţională în macroregiunea Dunăre – Marea Neagră se afla pe tema discuţiilor ce vor fi dezbătute la sfârşitul lunii mai la Bucureşti, în cadrul unui eveniment organizat de Comisia Europeană, prin DG MARE – pentru afaceri maritime şi pescuit, informează Fundaţia Eurolink – Casa Europei, într-un comunicat de presă, transmis luni AGERPRES.
Potrivit organizatorilor, reuniunea este deschisă experţilor şi specialiştilor din diverse domenii conexe, dar şi liderilor şi decidenţilor din toate sectoarele de activitate care sprijină inovarea tehnologică şi urbană, dar şi promovarea unor domenii-cheie precum: conservarea biodiversităţii, turismul dunărean şi maritim, digitalizarea transformativă, acvacultura, pescuitul etc.
„În vederea unei focalizări cât mai pragmatice şi a închegării unui Plan de Acţiune comun privind implicarea tuturor responsabililor şi inovatorilor în sens larg din Macroregiunea Dunării şi Bazinul Mării Negre, organizatorii lansează din acest moment şi o Consultare Publică asupra domeniilor de interes care vor face obiectul workshop-urilor, ca de pildă: foaia de parcurs strategică asupra energiei marine; îmbunătăţirea politicilor integrate şi guvernanţei maritime la nivel UE, inclusiv strategiile de securitate aferente; stimulente privind dezvoltarea turismului nautic, costier şi ecologic, inclusiv crearea de noi locuri de muncă; modalităţile de promovare a acvaculturii sustenabile în zona Litoralului, Deltei, ca şi a afluenţilor Dunării, conform Strategiei de Dezvoltare Sustenabilă a Acvaculturii Europene”, se menţionează în comunicatul citat.
Evenimentul din România, programat pe 31 mai, face parte din seria a 100 de conferinţe organizate în întreaga Uniune Europeană. Conferinţa internaţională ‘High Level Stakeholders Event’ este propusă de un consorţiu de parteneri, sub genericul ‘Boosting transnational cooperation through the Black Sea – Danube Macro-Regional Hub’ (‘Stimularea cooperării transnaţionale prin Hub-ul Macro-Regional Dunăre-Marea Neagră’).
Din acest consorţiu fac parte: Hub-ul Macroregional Dunăre-Marea Neagră (sub Preşedinţia Cluj IT Cluster), Catedra Internaţională Onorifică ‘Jean Bart’ în sprijinul Strategiei UE pentru Regiunea Dunării (CIO-SUERD), proiect fondat de Fundaţia Eurolink – Casa Europei, în parteneriat cu Academia Română, Asociaţia ‘Comunităţile Locale Riverane Dunării’ (CLDR – membră CoDCR), sub Preşedinţia Universităţii Maritime din Constanţa.
Obiectivele evenimentului de la Bucureşti vizează, pe de o parte, interconectarea componentelor-cheie referitoare la ‘Bleu Entrepreneurship, Innovation and Investments’ (Antreprenoriat, Inovare şi Investiţii albastre), iar pe de altă parte, să ofere posibilitatea reactivării/dinamizării unor noi platforme de cooperare în zonă.
Conferinţa internaţională va include următoarele secţiuni: sesiune practică de dezbateri şi workshop-uri, expoziţie ce include cele mai bune practici şi poveşti de succes, networking şi matchmaking, decernarea Diplomelor de Excelenţă „Inovare socială şi economică în Bazinul Mării Negre – Regiunea Dunării” şi o vizită de documentare la Universitatea Maritimă din Constanţa şi Baza Nautică Lacul Mamaia
Printre invitaţii care şi-au anunţat participarea se vor afla reprezentanţi ai Comisiei Europene, Consiliului Oraşelor şi Regiunilor Dunării (CoDCR), Ministerului Afacerilor Externe, Senatului României, Academiei Române, alte instituţii şi organizaţii profesionale relevante în domeniu, precum şi jurnalişti şi observatori specializaţi.
https://www.stiripesurse.ro/bucurestiul-va-gazdui-conferinta-internationala-privind-cooperarea-transnationala-in-macroregiunea-dunare-marea-neagra_1329074.html
Acţionarii au respins propunerea de numire a unui membru provizoriu al Consiliului de Administraţie ca urmare a încetării contractului de mandat încheiat cu Bumbac Georgeta, pentru o durată de 4 luni, cu posibilitatea prelungirii, pentru motive temeinice, până la 6 luni. De asemenea, acţionarii au respins aprobarea cuantumul remuneraţiei pentru membrul Consiliului de Administraţie nou numit; aprobarea formei contractului de mandat care urmează a se semna cu administratorul provizoriu nou numit; desemnarea persoanei/persoanelor care va/vor semna contractul de mandat cu administratorul provizoriu in numele societăţii.
Compania Naţională Administraţia Canalelor Navigabile SA, în datele Registrului Comerţului
Înfiinţată în anul 1998, compania are sediul social în comuna Agigea. Capitalul social subscris, de 1.0158.000 de lei, integral vărsat, este compus din 1.015.800 de acţiuni nominative. Valoarea unei acţiuni este 10 lei. CN ACN SA Constanţa este controlată de Fondul Proprietatea SA, cu 20% din capitalul social, şi Statul Român, cu 80% din capitalul social. CN ACN SA desfăşoară activităţi de servicii anexe transportului pe apă.
În anul fiscal 2015, societatea cu 419 de salariaţi a declarat o cifră de afaceri de 50.477.723 de lei şi un profit de 5.018.240 de lei. De asemenea, în anul fiscal 2016, compania a avut 419 salariaţi, o cifră de afaceri de 47.322.474 de lei şi un profit de 3.083.693 de lei. Situaţia financiară pe anul 2017 arată astfel: 419 salariaţi, cifră de afaceri de 45.567.045 de lei şi un profit de 3.412.014 lei.
https://www.ziuaconstanta.ro/stiri/actualitate/numirea-unui-membru-provizoriu-al-consiliului-de-administratie-al-cn-acn-constanta-sa-respinsa-de-actionari-685263.html
ANAF a aplicat sancțiuni, amenzi și confiscări, totalizând peste 1,6 milioane de lei, în prima luna de controale derulate în cadrul operațiunii Tomis la punctele vamale Constanța Port și Constanța Sud Agigea. Verificările vor continuă încă două luni.
„În prima lună de la declanșarea operațiunii Tomis, 25 ianuarie – 25 februarie, în cadrul controalelor operative efectuate la 136 contribuabili, inspectorii ANAF au aplicat 61 de sancțiuni contravenționale (amenzi și confiscări), în valoare de peste 1,6 milioane lei. Principalele categorii de bunuri confiscate sunt îmbrăcăminte, încălțăminte și materiale textile”, potrivit ANAF. Deși numărul operațiunilor vamale în portul Constanța a scăzut cu 43%, se constată o dublare a bazelor de impozitare din punct de vedere valoric, în luna de referință. În scopul intensificării activității de prevenire și combatere a evaziunii fiscale și fraudelor vamale, Direcția Generală Antifraudă Fiscală, cu sprijinul Direcției Generale a Vămilor, desfășoară acțiuni de monitorizare și control care vizează operațiunile de import și achiziții intracomunitare efectuate prin portul Constanța, atât prin Biroul Vamal Constanța Nord cât și prin Biroul Vamal Constanța Sud Agigea, acțiune denumită generic ”Tomis”.
Acțiunea presupune verificarea societăților care efectuează operațiuni de import și achiziții intracomunitare precum și a tranzacțiilor ulterioare importului, respectiv livrare/utilizare/consum pe teritoriul național și/sau livrare intracomunitară ori export. Cei 100 de inspectori ANAF prezenti la punctele vamale din județul Constanța analizeaza, în primul rând, dacă valoarea de import a bunurilor este cea reală fiind, totodată, prezenți la verificarea lor fizică.
https://www.profit.ro/taxe-si-consultanta/anaf-a-aplicat-firmelor-din-portul-constanta-sanctiuni-de-1-6-milioane-lei-in-prima-luna-de-controale-prin-operatiunea-tomis-18915017
The event was attended by representatives of the management of the ports of Varna and Burgas (Bulgaria), Odessa (Ukraine), Istanbul (Turkey), and the Ukrainian Sea Ports Authority (USPA).
Jordi Caballé, Secretary General of MedCruise, also took part in the meeting.
The Medcruise Working Group on Black Sea was set up in October 2018 to determine the steps necessary to ensure the return of cruise ships to Black Sea ports, which have been absent due to the geopolitical issues in the region, including the Russian supported occupation of Ukrainian Donbas region in 2014 and the Crimean Peninsula annexation from Ukraine by Russia in February–March 2014.
The building by Russia’s of a bridge over the Kerch Strait (that connects Black and Azov seas) and the November 2018 blockade of Ukraine’s Azov Sea ports of Berdyansk and Mariupol by Russia have added to regional instability.
There are indications now of the return of cruise ship companies to the region.
For 2019, Aegean cruise lines included the port of Constanta on the list of calls for the cruise ship Aegean Odyssey, and for 2020 and 2021, the company Azamara Club Cruises has already locked the berth for the cruise ship Azamara Journey, after an absence of several years in the region.
Up to now, for the 2019 cruise season, 21 cruise ships have been already announced in the port of Constanta, the first one, a river cruise ship, arriving on March 24.
The Greek company Aegean Experience Maritime Co Ltd and the German Phoenix Reisen company will both send cruise ships to Odessa port this year.
Igor Tkachuk, part of the Odessa arm of the Ukrainian Sea Ports Authority (USPA), said that Ukraine already has nine applications for ship calls in 2020, three in the 2021 and one in 2022.
Crystal Cruises is preparing a cruise to Burgas with its Crystal Symphony ship in 2021. Negotiations with other companies are also carried out, port director, Diyan Dimov, said in August 2018.
Russia is also taking steps to increase cruise ship presence in the Black Sea.
Black Sea Cruises and Rosmorport have announced that their seasonal 2020 cruise program with the Prince Vladimir vessel will call at Sukhum in the Georgian breakaway republic of Abkhazia.
The 1971-built ship will call in Sukhumi (Sokhumi) once a month in 2020. The company will maintain week-long sailings calling in the Russain Black Sea ports of Sochi, Novorossiysk, Yalta and Sevastopol.
Abkhazia, with the military support of Russia, fought and won a war of secession with Georgia in 1992-93 and formally declared independence in 1999. After the Georgian-Russian war in 2008,
Moscow recognized the region as an independent state. Georgia (and the international community) responded by declaring Abkhazia “occupied” by Russia.
https://www.portseurope.com/constanta-port-hosts-medcruise-meeting-to-promote-black-sea-cruise-industry/
25.02.2019
Cel puțin 20 de nave de pasageri vor acosta, în acest an, în portul Constanța, după ce în 2018 nicio navă maritimă de croazieră nu a făcut escală pe litoralul românesc. La sediul Companiei Naționale Administrația Porturilor Maritime Constanța s-a desfășurat întâlnirea Grupului de Lucru din cadrul Asociației MedCruise, în cadrul căreia s-au discutat măsurile pentru ca marile linii de croaziere să revină în Marea Neagră.
Portul Constanța deține, din 2017, directoratul MedCruise pentru zona Mării Negre, și promovează, împreună cu porturile Odessa, Burgas și Varna, relansarea turismului de croazieră în Marea Neagră, afectat în ultimii ani de situația geopolitică tensionată. Potrivit reprezentanților Portului Constanța, aceasta este o oportunitate deosebită pentru inițierea și susținerea legăturilor directe cu actori importanți din industria turismului de croazieră, în scopul creării unor noi itinerarii care sa includă Portul Constanța și România ca destinație turistică.
La întâlnirea Grupului de Lucru au participat reprezentanți ai managementului din porturile Varna, Burgas, Odessa, Istanbul, de la Autoritatea porturilor ucrainiene. A fost prezent și secretarul general al MedCruise, Jordi Caballe, pentru prima oară în Portul Constanța. Membrii Grupului de Lucru pe Marea Neagră au discutat măsuri concrete pentru ca marile linii de croaziere să revină în Marea Neagră, un plan de marketing pentru anii 2019 – 2021, s-au prezentat cele mai noi investiții din Marea Neagră în domeniul turismului de croazieră, noutățile anunțate de companiile de croazieră pentru zona Mării Negre.
În prezent,“pentru Portul Constanța sunt semnale clare că turismul de croazieră se va relansa, nave maritime de pasageri cu capacitate mare anunțându-și deja escale, pentru următorii trei ani”. În acest an, marile linii maritime de croaziere vor analiza și testa toate condițiile oferite pentru navele de pasageri în portul Constanța, urmând să schițeze itinerariile pentru anii următori.În 2019, compania Aegean a inclus Portul Constanța pe lista escalelor pentru nava Aegean Odissey, iar pentru anii 2020 și 2021, compania Azamara Club Cruises a făcut deja rezervări ferme pentru nava Azamara Journey, după o absență de câțiva ani în zonă.
Pentru sezonul de croaziere 2019, în portul Constanța sunt deja anunțate, până la acest moment, 21 de nave, prima navă, fluvială, urmând să sosească pe 24 martie. CN Administrația Porturilor Maritime SA Constanța este membră a asociației MedCruise din 2007. Principalul obiect de activitate al MedCruise îl constituie susținerea turismului de croazieră și promovarea intereselor porturilor ce dețin terminale de pasageri. Delegații au făcut un tur tehnic al Portului Constanța la bordul navei Anghel Saligny.
https://m.evz.ro/marea-neagra-constanta-croaziera-turism.html
Vineri, 22 februarie 2019, la sediul Companiei Naționale Administrația Porturilor Maritime SA Constanța, s-a desfășurat întâlnirea Grupului de Lucru pe Marea Neagră din cadrul Asociației MedCruise.
Portul Constanța deține din 2017 directoratul MedCruise pentru zona Mării Negre, și promovează împreună cu porturile Odessa, Burgas și Varna relansarea turismului de croazieră în Marea Neagră, afectat în ultimii ani de situația geopolitică tensionată.
Aceasta este o oportunitate deosebită pentru inițierea și susținerea legăturilor directe cu actori importanți din industria turismului de croazieră, în scopul creării unor noi itinerarii care sa includă Portul Constanța și România ca destinație turistică.
La întâlnirea Grupului de Lucru au participat reprezentanți ai managementului din porturile Varna, Burgas, Odessa, Istanbul, de la Autoritatea porturilor ucrainiene .
A fost prezent și secretarul general al MedCruise, Jordi Caballe, pentru prima oară în Portul Constanța.
Membrii Grupului de Lucru pe Marea Neagră au discutat măsuri concrete pentru ca marile linii de croaziere să revină în Marea Neagră, un plan de marketing pentru anii 2019 – 2021, s-au prezentat cele mai noi investiții din Marea Neagră în domeniul turismului de croazieră, noutățile anunțate de companiile de croazieră pentru zona Mării Negre.
În prezent, pentru Portul Constanța sunt semnale clare că turismul de croazieră se va relansa, nave maritime de pasageri cu capacitate mare anunțându-și deja escale, pentru următorii 3 ani.
În acest an, marile linii maritime de croaziere vor analiza și testa toate condițiile oferite pentru navele de pasageri în portul Constanța, urmând să schițeze itinerariile pentru anii următori.
În 2019, compania Aegean a inclus Portul Constanța pe lista escalelor pentru nava Aegean Odissey, iar pentru anii 2020 și 2021, compania Azamara Club Cruises a făcut deja rezervări ferme pentru nava Azamara Journey, după o absență de câțiva ani în zonă.
Pentru sezonul de croaziere 2019, în portul Constanța sunt deja anunțate, până la acest moment, 21 de nave, prima navă, fluvială, urmând să sosească pe 24 martie.
CN Administrația Porturilor Maritime SA Constanța este membră a asociației MedCruise din 2007. Principalul obiect de activitate al MedCruise îl constituie susținerea turismului de croazieră și promovarea intereselor porturilor ce dețin terminale de pasageri.
Delegații au făcut un tur tehnic al Portului Constanța la bordul navei Anghel Saligny.
https://www.ziuaconstanta.ro/diverse/stiri-calde/portul-constanta-gazda-grupului-de-lucru-pe-marea-neagra-din-cadrul-asociatiei-medcruise-galerie-foto-685025.html
Compania Națională Administrația Porturilor Maritime SA Constanța, a găzduit, vineri, 22 februarie 2019, întâlnirea grupului de lucru pentru Marea Neagră din cadrul Asociației MedCruise. Începând din anul 2017, portul Constanța deține directoratul MedCruise pentru zona Mării Negre. Împreună cu porturile Odessa, Burgas și Varna promovează relansarea turismului de croazieră în Marea Neagră, care după cum se știe a fost afectat de situația geopolitică tensionată din zonă.
Este o oportunitate deosebită pentru inițierea și susținerea legăturilor directe cu actori importanți din industria turismului de croazieră, în scopul creării unor noi itinerarii care sa includă portul Constanța și România ca destinație turistică, se arată în comunicatul de presă dat publicității.
La întâlnirea de la Constanța au participat reprezentanți ai managementului din porturile Varna, Burgas, Odessa, Istanbul și de la Autoritatea porturilor ucrainene. A fost prezent și secretarul general al MedCruise, Jordi Caballe, venit pentru prima oară în portul Constanța.
Au fost discutate măsurile concrete pentru ca marile linii de croaziere să revină în Marea Neagră și un plan de marketing pentru anii 2019 – 2021. Au fost prezentate cele mai noi investiții de la Marea Neagră, în domeniul turismului de croazieră, precum și noutățile anunțate de companiile de croazieră pentru zona Mării Negre.
În prezent, pentru portul Constanța sunt semnale clare că turismul de croazieră se va relansa. Nave maritime de pasageri de mare capacitate ți-au anunțat escalele pentru următorii trei ani.
În acest an, marile linii maritime de croaziere vor analiza și testa toate condițiile oferite pentru navele de pasageri în portul Constanța, urmând să schițeze itinerariile pentru anii următori.
În 2019, compania Aegean a inclus portul Constanța pe lista escalelor pentru nava „Aegean Odissey”, iar pentru anii 2020 și 2021, compania Azamara Club Cruises a făcut deja rezervări ferme pentru nava „Azamara Journey”, după o absență de câțiva ani în zonă.
Pentru sezonul de croaziere 2019, în portul Constanța sunt deja anunțate, până la acest moment, 21 de nave, prima navă, fluvială, urmând să sosească pe 24 martie.
https://www.cugetliber.ro/stiri-economie-portul-constanta-revine-pe-harta-turismului-de-croaziera-369229
Portul Constanța deține din 2017 directoratul MedCruise pentru zona Mării Negre, și promovează împreună cu porturile Odessa, Burgas și Varna relansarea turismului de croazieră în Marea Neagră, afectat în ultimii ani de situația geopolitică tensionată.
La sediul Companiei Naționale Administrația Porturilor Maritime SA Constanța, s-a desfășurat întâlnirea Grupului de Lucru pe Marea Neagră din cadrul Asociației MedCruise. Aceasta este o oportunitate deosebită pentru inițierea și susținerea legăturilor directe cu actori importanți din industria turismului de croazieră, în scopul creării unor noi itinerarii care sa includă Portul Constanța și România ca destinație turistică.
La întâlnirea Grupului de Lucru au participat reprezentanți ai managementului din porturile Varna, Burgas, Odessa, Istanbul, de la Autoritatea porturilor ucrainiene .
A fost prezent și secretarul general al MedCruise, Jordi Caballe, pentru prima oară în Portul Constanța.
Membrii Grupului de Lucru pe Marea Neagră au discutat măsuri concrete pentru ca marile linii de croaziere să revină în Marea Neagră, un plan de marketing pentru anii 2019 – 2021, s-au prezentat cele mai noi investiții din Marea Neagră în domeniul turismului de croazieră, noutățile anunțate de companiile de croazieră pentru zona Mării Negre.
În prezent, pentru Portul Constanța sunt semnale clare că turismul de croazieră se va relansa, nave maritime de pasageri cu capacitate mare anunțându-și deja escale, pentru următorii 3 ani.
În acest an, marile linii maritime de croaziere vor analiza și testa toate condițiile oferite pentru navele de pasageri în portul Constanța, urmând să schițeze itinerariile pentru anii următori.
În 2019, compania Aegean a inclus Portul Constanța pe lista escalelor pentru nava Aegean Odissey, iar pentru anii 2020 și 2021, compania Azamara Club Cruises a făcut deja rezervări ferme pentru nava Azamara Journey, după o absență de câțiva ani în zonă.
Pentru sezonul de croaziere 2019, în portul Constanța sunt deja anunțate, până la acest moment, 21 de nave, prima navă, fluvială, urmând să sosească pe 24 martie.
CN Administrația Porturilor Maritime SA Constanța este membră a asociației MedCruise din 2007. Principalul obiect de activitate al MedCruise îl constituie susținerea turismului de croazieră și promovarea intereselor porturilor ce dețin terminale de pasageri.
Autoritățile portuare de la Constanța îi ajută pe cei din industria turismului de croazieră
- Economie
26.02.2019
Darius Vâlcov, consilier al premierului Viorica Dăncilă, afirmă că săptămâna trecută s-a discutat despre Fondul Suveran de Investiţii, iar membrii coaliţiei „s-au pus de acord asupra formei în care trebuie să arate HG-ul, probabil în cel mult o săptămână acesta va fi şi aprobat în Guvern”.
„A existat ultima discuţie pe Fondul Suveran săptămâna trecută, membrii coaliţiei s-au pus de acord asupra formei în care trebuie să arate HG-ul, probabil în cel mult o săptămână acesta va fi şi aprobat în Guvern pentru că el deja stă în transparenţă din 28 decembrie anul trecut şi aici sperăm să fie acest fond suveran principalul motor de dezvoltare al companiilor româneşti mici şi mijlocii şi chiar şi mari, dar şi principalul ajutor pentru exportatori şi cei care doresc să-şi extindă aria de acţiune şi în afara ţării, inclusiv de spitale”, a afirmat Vâlcov, luni, într-o emisiune la postul naţional de televiziune. Întrebat când preconizează că va deveni operativ Fondul Suveran de Dezvoltare şi Investiţii, consilierul de stat a spus că estimează că acest fond va fi operativ până la jumătatea acestui an, „cu ţinta clară ca până la sfârşitul anului acesta şi anul viitor peste 20 de miliarde de euro să fie investişi în economie prin acest instrument care va deveni principalul motor de dezvoltare”.
https://adevarul.ro/economie/bani/valcov-despre-fondul-suveran-investitii-membrii-coalitiei-s-au-pus-acord-formei-trebuie-arate-hg-ul-probabil-saptamana-aprobat-guvern-1_5c7451c9445219c57e970e19/index.html
Mihai Daraban – președintele Camerei de Comerț și Industrie a României conduce o delegație a oamenilor de afaceri din țara noastră într-o misiune economică în Algeria, în perioada 24-27 februarie 2019. Trebuie precizat faptul că Algeria este al treilea partener comercial al României în Africa.
Pe agenda de lucru a misiunii economice se află o serie de întâlniri importante cu factori de decizie din mediul politic și economic algerian, printre care: Youcef Yousfi – ministrul industriei, Said Djellab – ministrul comerțului și Slimane Bouchema – președintele companiei naționale de cale ferată.
„Algeria a devenit al treilea partener comercial al României în Africa, după Maroc și Egipt, țara noastră având un interes deosebit în ceea ce privește intensificarea și dezvoltarea relațiilor economice dintre cele două state. Un domeniu important al cooperării bilaterale îl poate constitui sectorul energiei verzi și regenerabile, România fiind printre țările cele mai dezvoltate din Europa Centrală și de Est în domeniul eolian și solar. Suntem interesați să cunoaștem posibilitățile economiei algeriene pentru a identifica produse ce pot fi importate pentru a echilibra balanța comercială”, a declarat Mihai Daraban.
Programul misiunii economice cuprinde participarea la Forumul economic algeriano-român, în cadrul căruia va fi relansat Grupul oamenilor de afaceri România-Algeria. De asemenea, vor avea loc întâlniri bilaterale de afaceri cu companii algeriene, întâlniri organizate cu ajutorul Camerei de Comerț și Industrie a Algeriei (CACI), în funcție de profilul companiilor românești înscrise.
XXX
În cursul zilei de luni, 25 februarie, delegația CCIR s-a întâlnit cu Youcef Yousf – ministrul industriei și cu Mohamed Laid Benamour – președintele CACI. De asemenea, președintele CCIR, a avut o întrevedere cu Said Djellab – ministrul comerțului.
Potrivit datelor oferite de ONRC, valoarea totala a schimburilor comerciale dintre România și Algeria se ridica, la sfârșitul lui 2018, la 286,4 milioane de euro. În România activează 74 de companii cu capital algerian, valoarea totală subscrisă fiind de aproape 115 mii de euro.
Din datele Vămii algeriene rezultă că România a exportat, în anul 2017, produse în valoare de 623 milioane de dolari, respectiv o creștere de 9,3% față de 2016, ceea ce plasează țara noastră pe locul 7 la nivel european și locul 15 la nivel mondial.
https://www.cugetliber.ro/stiri-economie-mihai-daraban-conduce-o-misiune-economica-in-algeria-369414?utm_source=cugetliber&utm_medium=site&utm_content=sectiune-Economie&utm_campaign=Articole%20sectiune%20Economie