Operatorii Portuari solicita revocarea in totalitate a Master Planului Portului Constanta
Constanta, 10 februarie 2015
Organizatia Patronala „Operatorul Portuar” Constanta si Federatia Nationala a Sindicatelor Portuare au luat act de comunicatul referitor la versiunea preliminara a Master Plan–ului Portului Constanta, potrivit caruia CN APM a sustinut ca Ernst & Young – INROS LACKNER SE in procesul de elaborare, a a avut atat consultari individuale cu agentii economici, cat si cu factori de decizie din cadrul „Operatorului Portuar”.
Organizatia Patronala „Operatorul Portuar” Constanta si Federatia Nationala a Sindicatelor Portuare isi exprima astfel indignarea privind incercarea brutala de manipulare folosita de CN APM si face urmatoarele clarificari:
1. Reprezentantii Organizatiei Patronale, in pofida numeroaselor solicitari adresate consultantului in vederea implicarii sale in procesul de elaborare si implementare a Master Planului, nu au fost invitati la niciuna dintre sedintele de lucru ale acestuia.
Consultantul Ernst & Young – INROS LACKNER SE a avut consultari individuale, cu un numar mic de operatori, in cadrul respectivelor intalniri fiind doar colectate date primare, specifice propriilor activitati ale agentilor economici, fara a fi prezentata o versiune preliminara a Master Planului, document publicat ulterior, in data de 19.12.2014, pe site ul ANPM in vederea avizarii.
Datele colectate in cadrul acestor intrevederi au fost compilate cu cele oferite de catre CN APM, ajungandu-se la o situatie ireala si un Master Plan abuziv si deficitar conturat.
2. Referitor la o posibila intalnire anterioara finalizării procedurii de mediu între consultantul EY&Inros Lackner AG şi companiile vizate de planurile de dezvoltare cuprinse în proiectul Master Planului Portului Constanţa, mentionam ca nu am fost informati, cu toate ca procedura de mediu este in plina desfasurare la acest moment.
3. Ne exprimam rezerva si cu privire la informatia potrivit careia compania a transmis consultantului propuneri de modificare a versiunii supuse dezbaterii publice din partea comunitatii portuare , aceasta avand un caracter pur speculativ, din moment ce toate solicitarile noastre privind inadvertentele si masurile abuzive sesizate in Master Plan au ramas fara raspuns.
4. Referitor la asociatiile profesionale reprezentative, o dovada a relei credinte a CN APM este faptul ca a furnizat consultantului Ernst & Young – INROS LACKNER informatii false referitoare la Asociatii, care ulterior apar in Master Plan ca fiind reprezentative pentru comunitatea portuara.
Precizam ca, pe platforma portuara, singurele astfel de entitati reprezentative la nivelul sectorului de activitate in conditiile legii, sunt Organizatia Patronala „Operatorul Portuar” Constanta si Federatia Nationala a Sindicatelor Portuare, solicitarile ambelor privind participarea la dezbateri fiind refuzate.
5. Exista o lipsa de concordanta intre Master Planul pentru Portul Constanta si Master Planul General de Transport al Romaniei si apreciem ca strategia de dezvoltare a transportului maritim din Romania a fost stabilita prin Master Planul General avand la baza situatia de fapt din anul 2014.
In consecinta, Organizatia Patronala “Operatorul Portuar” Constanta isi pastreaza aceeasi pozitie declarata si fundamentata anterior privind Master Planul Portului Constanţa si considera ca acesta a fost întocmit fără consultări prealabile între compania care administrează Portul Constanța (CN APMC) și comunitatea portuară și, prin urmare, strategiile și soluțiile investiționale propuse nu au avut în vedere realitățile existente la nivelul Portului și nici necesitățile reale de dezvoltare ale celui mai mare port al României de la Marea Neagră.
Declaratiile publice ale reprezentantilor companiei sunt pur declarative, realizate in scopul de a denatura realitatea si de a contura o amprenta de legalitate manierei abuzive si complet lipsita de transparenta in care a inteles sa trateze chestiunea Master Planului Portului Constanta.
Aceasta forma a Master Planului produce deja prejudicii operatorilor portuari, si drept urmare, Organizatia Patronala, in numele membrilor sai, a solicitat revocarea in totalitate a Master Planului pentru Portul Constanta.
###
Despre Organizația Patronală ”Operatorul Portuar” Constanța
Reunește 35 de companii care își desfășoară activitatea pe domeniul portuar.
În cadrul companiilor membre ale Organizației Patronale își desfășoară activitatea peste 6.000 salariați, ceea ce reprezintă mai bine de 60% din numărul total de persoane angajate pe domeniul portuar.
Companiile membre ale Organizației Patronale, prin activitatea desfășurată, contribuie cu peste 85% la veniturile Administrației Portului Constanța (CN APM).
Contribuția Organizației Patronale la bugetul local prin activitatea desfășurată este de cca 2 milioane de euro între 2011-2013, ceea ce reprezintă aproximativ 30% din respectivul buget.
Contribuția Organizației Patronale la bugetul de stat este de 45 milioane de euro/3 ani (2011-2013).