ANR: Proceduri privind accesul navelor în porturi – Revista presei 25 – 27 martie 2020
Port Constanța
27.03.2020
Autoritatea Navală Română a dat publicităţii procedurile privind accesul navelor în porturile maritime române şi a navelor maritime şi fluvio-maritime în porturile situate pe Dunărea maritimă, în contextul limitării efectelor epidemiei de SARS-CoV-2.
ANR a adus la cunoștință tuturor persoanelor interesate că navele care sosesc din zonele de risc roşii/galbene în porturile maritime române şi în porturile situate pe Dunărea maritimă sunt obligate “să respecte procedurile și măsurile prevăzute de art.9 alin.(1), respectiv art.9 alin.(2) din Ordonanţa Militară nr.3/24.03.2020, începând cu data publicării acesteia în Monitorul oficial al României, partea I.”
Autoritatea Navală Română efectuează formalitățile de sosire a navelor, în baza competențelor sale conferite de legislația în vigoare, în colaborare cu autoritățile abilitate.
ANR a precizat:
Pentru a preveni şi combate eficient o eventuală răspândire rapidă şi extinsă a virusului COVID-19 în rândul personalului angajat pe platformele portuare, în porturile maritime Constanţa, Midia şi Mangalia a fost instituită măsura interzicerii accesului piloţilor la bordul navelor sosite din zonele de risc roşii sau galbene dacă nu dispun de echipamentul prevăzut de DSP Constanţa;
În vederea asigurării continuităţii fluxului de mărfuri şi materii prime, accesul, controlul şi operarea tuturor navelor în porturile maritime Constanţa, Midia şi Mangalia se desfăşoară în condiţii normale cu respectarea tuturor măsurilor de siguranţă şi securitate impuse de DSP Constanţa;
În situaţia în care piloţii nu dispun de echipamentul obligatoriu de protecţie prevăzut de DSP Constanţa şi navei nu i se asigură serviciul de pilotaj pentru acostarea la dană, aceasta va sta în carantină în rada portului Constanţa, 14 zile de la ultimul port de escală situat într-o zonă de risc roşie sau galbenă.
În ceea ce privește acordarea liberei practici sanitare, aceasta este în responsabilitatea autorităților sanitare, care o eliberează după îndeplinirea procedurilor și instrucțiunilor specifice proprii, aprobate și aplicate în vederea limitării efectelor epidemiei de SARS-CoV-2.
“De asemenea, Cabinetul Medico-Sanitar de Frontieră Port Constanţa a comunicat ANR faptul că în prezent se aplică ultimele proceduri publicate în buletinul informativ al CN APMC SA, începând cu data de 18.03.2020. Aceste instrucțiuni și proceduri se află într-o dinamică relaționată cu evoluția epidemiei, pot fi modificate și actualizate de către autoritățile sanitare ori de câte ori este necesar și sunt publicate de către administrațiile portuare prin intermediul buletinelor informative zilnice.”, precizează un comunicat de presă al Autorităţii Navale Române.
STIRIPESURSE.RO vă prezintă proiectele de acte normative adoptate de Guvern în ședința din 26 martie 2020
I. MĂSURI NECESARE APLICĂRII DISPOZIŢIILOR DECRETULUI NR.195/2020 PRIVIND INSTITUIREA STĂRII DE URGENŢĂ PE TERITORIUL ROM NIEI
1. ORDONANȚĂ DE URGENŢĂ pentru completarea Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr.77/2011 privind stabilirea unor contribuţii pentru finanţarea unor cheltuieli în domeniul sănătăţii
2. ORDONANȚĂ DE URGENŢĂ pentru modificarea şi completarea Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr.30/2020 pentru modificarea şi completarea unor acte normative, precum şi pentru stabilirea unor măsuri în domeniul protecţiei sociale în contextul situaţiei epidemiologice determinate de răspândirea coronavirusului SARSCoV 2 şi pentru stabilirea unor măsuri suplimentare de protecţie socială
3. ORDONANŢĂ DE URGENŢĂ pentru modificarea şi completarea Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr.1/1999 privind regimul stării de asediu şi regimul stării de urgenţă
4. ORDONANŢĂ DE URGENŢĂ privind modalitatea de emitere și prelungirea valabilității voucherelor de vacanță, în contextul situației epidemiologice determinate de răspândirea coronavirusului SARS-CoV-2
5. ORDONANŢĂ DE URGENŢĂ privind acordarea unor facilități pentru creditele acordate de instituții de credit și instituții financiare nebancare anumitor categorii de debitori
6. ORDONANŢĂ DE URGENŢĂ privind unele măsuri fiscale
7. ORDONANŢĂ DE URGENŢĂ pentru modificarea și completarea unor acte normative
II. PROIECTE DE LEGI
1. PROIECT DE LEGE pentru ratificarea Acordului de împrumut (Proiectul privind consolidarea infrastructurii şi a pregătirii pentru situaţii critice de urgenţă) dintre România şi Banca Internaţională pentru Reconstrucţie şi Dezvoltare, semnat la Bucureşti la 10 iulie 2019
2. PROIECT DE LEGE pentru ratificarea Acordului între Guvernul României şi Guvernul Republicii Bulgaria privind cooperarea în domeniul situaţiilor de urgenţă, semnat la 29 martie 2019, la Bucureşti
Hotarari
21.HOTĂR RE privind aprobarea bugetului de venituri și cheltuieli pe anul 2020 al Companiei Naționale ”Administrația Porturilor Maritime” S.A. Constanța, aflată sub autoritatea Ministerului Transporturilor, Infrastructurii și Comunicațiilor
Continuarea pe:
https://www.stiripesurse.ro/lista-completa-cu-deciziile-luate-in-sedinta-de-guvern-apte-oug-cruciale-au-fost-adoptate_1445789.html
Compania Națională Administrația Porturilor Maritime le-a transmis operatorilor portuari un set de recomandări privind modul de prevenire a răspândirii virusului Covid-19. Iată câteva dintre acestea.
La nivelul fiecărui agent economic, trebuie înființat un grup de lucru pentru situații de urgență, care se va întruni ori de câte ori este nevoie pentru evaluarea situației și redimensionarea măsurilor.
Activitățile de grup, întâlnirile și ședințele vor fi limitate pe cât posibil. Trebuie respectată distanța minimă de siguranță între persoane, atât la exteriorul, cât și în interiorul clădirilor.
Se recomandă: implementarea activității online în majoritatea birourilor, favorizarea schimbului de documente cu autoritățile și colaboratorii prin intermediul dispozitivelor electronice atunci când este posibil; igienizarea locurilor de muncă; instalarea de dozatoare sau automate cu dezinfectant în zonele de acces, la punctele de lucru și în zonele de recreere.
Lucrătorii expuși lucrului cu publicul trebuie să fie dotați cu echipament de protecție sanitară. Traficul pietonal în interiorul terminalelor portuare va fi limitat, iar pentru camioanele care staționează în interiorul acestora se recomandă limitarea activităților pietonale ale șoferului.
La activitățile de la nave se va avea în vedere limitarea contactului fizic cu echipajul și limitarea activității în zonele închise ale navelor (puntea de comandă, sala mașinilor, birouri și spații comune ale navei, magazii).
Toți operatorii portuari au obligația să transmită CN APMC informații legate de orice caz de infectare sau de suspiciune de infectare cu Covid-19, precum și dacă operează nave care au fost sau se află în stare de izolare. În cazul în care există suspiciuni de infectare cu Covid-19, trebuie anunțat Cabinetul Medico-Sanitar Portuar.
https://www.cugetliber.ro/stiri-economie-masurile-de-securitate-sanitara-ce-trebuie-respectate-de-operatorii-portuari-399341?utm_source=cugetliber&utm_medium=site&utm_content=sectiune-Economie&utm_campaign=Articole%20sectiune%20Economie
Anul 2020 se anunţa ca fiind cel în care navele de croazieră maritimă (cu mii de pasageri la bord) încep să revină în Portul Constanţa. Pandemia COVID-19, însă, a schimbat rapid toate prognozele.
Conform datelor furnizate de Compania Naţională „Administraţia Porturilor Maritime” S.A., 15 rezervări erau făcute pentru nave de pasageri, dintre care zece sunt maritime, cu capacităţi mari, printre care Azamara Journey, Aegean Odyssey, Boudicca, Albatros, Crown Iris. Pentru 2021 deja s-au înregistrat 9 rezervări de nave maritime de pasageri şi exista tendinţa ca numărul acestora să crească. Revenirea turiştilor în Portul Constanţa se făcea după ani buni în care navele de croazieră au evitat regiunea Mării Negre din cauza instabilităţii politice, precum anexarea Crimeii de către Rusia sau problemele de securitate din Ucraina. Dacă în anul 2014 ajungeau în Constanţa peste 90 de nave de croazieră, din anul 2015 numărul navelor de croazieră a început să scadă, ajungând în anul 2017 la 4, iar în anul 2018 nicio navă nu şi-a anunţat intenţia de a intra cu turişti în Portul Constanţa. În 2019, în terminalul de pasageri au fost înregistrate 21 de escale ale navelor de croazieră, cele mai multe fluviale. Acestea au adus la Constanţa peste 3.000 de turişti străini.
Pandemia taie elanul turiştilor
Anul 2020 se anunţa ca fiind cel în care navele de croazieră maritimă (cu mii de pasageri la bord) încep să revină în Portul Constanţa. Pandemia COVID-19, însă, a schimbat rapid toate prognozele. Turismul de croazieră a fost unul dintre cele mai afectate sectoare în ultima perioadă, iar efectele încep să se simtă şi în Portul Constanţa. Prima navă de pasageri anunţată la terminalul de croaziere, River Adagio, navă fluvială, şi-a anulat două escale. Turiştii erau majoritatea americani. „Am fost informaţi prin intermediul asociaţiei Medcruise, în care suntem membri şi deţinem din 2017 directoratul pentru zona Mării Negre, că cel puţin toată luna aprilie, navele de croazieră rămân acostate în porturi, cu echipajul minim de siguranţă la bord. Înainte de criza determinată de COVID-19, turismul de croazieră din Portul Constanţa anunţa o revenire substanţială, fiind avizate 23 de nave, dintre care 10 maritime”, declară pentru „Adevărul”, Costel Stanca, directorul general al Companiei Naţionale „Administraţia Porturilor Maritime” S.A.
Portul Constanţa, zonă strategică a economiei româneşti
Reporterii „Adevărul” au discutat cu directorul general Costel Stanca şi despre impactul pandemiei asupra activităţii portuare. În anul 2019 traficul de mărfuri în porturile maritime româneşti a înregistrat 66.603.292 tone, o creştere de 8,64% faţă de 61.303.774 tone în 2018, fiind cel mai mare trafic de mărfuri din istoria porturilor maritime româneşti. „Deocamdată, datele de trafic înregistrate în primele două luni ale anului arată că pandemia de coronavirus nu a avut încă efecte în traficul de mărfuri în porturile maritime româneşti. Este însă devreme şi este posibil ca în perioada următoare să intervină schimbări mai ales pentru unele categorii de mărfuri. Portul Constanţa este esenţial pentru infrastructura naţională, trebuie să îl menţinem operaţional, să menţinem deschise graniţele Europei pentru toate tipurile de marfă”, spune directorul.
Costel Stanca (foto sus) arată că multe porturi din lume au anunţat deja că simt efectele pandemiei, „unda de şoc va ajunge probabil şi în Portul Constanţa, mai ales în momentul în care unele contracte nu vor mai putea fi onorate sau nu se vor mai reînnoi.” În lunile ianuarie şi februarie, în porturile maritime româneşti s-a înregistrat un trafic de mărfuri de peste 10 milioane tone, o creştere cu 4,29% faţă de aceeaşi perioadă a anului trecut. Şi numărul de nave care au venit în porturile maritime româneşti a fost mai mare, 2.087 nave faţă de 1.881 nave în ianuarie şi februarie 2019. „În acest moment, platforma portuară este operaţională şi nu s-au semnalat probleme deosebite. Manipularea mărfurilor în terminale se realizează normal, chiar dacă în unele cazuri se mai înregistrează întârzieri determinate de necesitatea de a se respecta toate procedurile de prevenire a îmbolnăvirilor cu COVID-19”, spune directorul CN APM SA.
Încă din primele zile de alertă, în porturile maritime româneşti s-au luat măsuri pentru prevenirea răspândirii virusului. În prezent, toate navele, indiferent de zona de risc din care vin, au permisiunea de a acosta la dană, dar echipajul va fi triat clinic şi termometrizat de echipele Direcţiei de Sănătate Publică. Sunt permise operaţiuni de încărcare/descărcare, dar contactul direct dintre echipaj şi personalul de la ţărm se va limita astfel încât un număr minim de persoane să interacţioneze cu cei de la bord şi numai în echipament de protecţie.
https://adevarul.ro/locale/constanta/turismul-croaziera-marea-neagra-invins-pandemie-anul-revigorarii-zece-nave-maritime-uriase-isi-anuntasera-sosirea-portul-constanta-2020-1_5e7c84935163ec427133df2b/index.html
Compania Națională Administrația Porturilor Maritime SA Constanța a obținut de la Primăria Constanța un act de urbanism pentru societatea Jet Flyhub SRL. Ulterior, a fost emis certificatul de urbanism nr. 1292 din 23 martie, care constă în următoarele: „Terminal de încărcare – descărcare produse vrac lichide“. Terminalul va fi amenajat în Portul Constanța, nr. Parcela 2.1, Radacina Mol IIS.
Jetfly Hub SRL, în datele Registrului Comerțului Înființată în anul 2012, Jetfly Hub SRL are sediul în municipiul Ploiești, strada Mihai Bravu, Județul Prahova. Capitalul social subscris de 8.400.510 lei, integral vărsat, compul din 840051 părți sociale. Valoarea unei părți sociale este de 10 lei. Master Chem Oil DMCC, cu sediul în Emiratele Arabe Unite, este asociat unic.
Berendel Angel Cristian este administratorul firmei care se ocupă de fabricarea altor produse chimice. În anul fiscal 2016, societatea cu 19 de salariați a declarat o cifră de afaceri de 559.991 lei și o pierdere de 2.023.572 lei. De asemenea, în anul fiscal 2017, firma cu 29 de salariați a raportat o cifră de afaceri de 13.735.227 lei și o pierdere de 3.168.460 lei. Situația financiară pe anul 2018 arată astfel: o pierdere de 2.451.139 lei, 29 de salariați și o cifră de afaceri de 60.042.780 lei.
https://www.ziuaconstanta.ro/stiri/imobiliare/terminal-de-incarcare-descarcare-produse-vrac-lichide-in-portul-constanta-cine-este-investitorul-715718.html?print
Federatia Internationala a Asociatiilor Expeditorilor de Marfa (FIATA) a cerut guvernelor sa actioneze pentru a se asigura ca porturile raman deschise pentru a permite sectorului de transport de marfuri si logistica sa ajute la combaterea crizei de Covid-19. FIATA a mentionat ca, in contextul in care au fost facute deja anunturi cu privire la cele mai mari scaderi de volume din istorie, comertul international si logistica, desi grav afectate, continua sa functioneze, chiar daca nu se stie pentru cat timp.
FIATA a declarat ca masurile luate de statele Europei pentru a combate virusul „trebuie sa aiba in vedere si efectele pe termen scurt si mediu pe care aceste decizii le vor avea asupra economiilor nationale si asupra cetatenilor“, subliniind ca „lantul logistic este responsabil si pentru aprovizionarea cu echipamente medicale, in prima faza, si pentru furnizarea elementelor cheie necesare ca lumea sa o ia de la capat”.
Este extrem de important ca fluxul comercial pe mare sa nu fie perturbat inutil. Dar, in egala masura, siguranta vietii pe mare si protectia mediului trebuie sa ramana primordiale. Toate statele membre IMO (International Martime Organizations) trebuie tina cont de acest lucru in lupta impotriva virusului.
https://www.traficmedia.ro/ro/289-ambele-limbi/romana/news/2020/15108-fiata-solicita-guvernelor-sa-mentina-porturile-deschise.html
26.03.2020
Autoritatea Navala Romana aduce la cunostinta tuturor persoanelor interesate ca navele care sosesc din zonele de risc rosii/galbene in porturile maritime romanesti si in porturile situate pe Dunarea maritima sunt obligate sa respecte procedurile si masurile prevazute de art.9 alin.(1), respectiv art.9 alin.(2) din Ordonanta Militara nr.3/24.03.2020, incepand cu data publicarii acesteia in Monitorul Oficial al Romaniei, partea I.
Autoritatea Navala Romana efectueaza formalitatile de sosire a navelor, in baza competentelor sale conferite de legislatia in vigoare, in colaborare cu autoritatile abilitate.
Pentru punerea in aplicare a prevederilor art.9 alin.(1) din Ordonanta Militara nr.3/24.03.2020, precizam urmatoarele:
– Pentru a preveni si combate eficient o eventuala raspandire rapida si extinsa a virusului COVID-19 in randul personalului angajat pe platformele portuare, in porturile maritime Constanta, Midia si Mangalia a fost instituita masura interzicerii accesului pilotilor la bordul navelor sosite din zonele de risc rosii sau galbene daca nu dispun de echipamentul prevazut de DSP Constanta;
– In vederea asigurarii continuitatii fluxului de marfuri si materii prime, accesul, controlul si operarea tuturor navelor in porturile maritime Constanta, Midia si Mangalia se desfasoara in conditii normale cu respectarea tuturor masurilor de siguranta si securitate impuse de DSP Constanta;
– In situatia in care pilotii nu dispun de echipamentul obligatoriu de protectie prevazut de DSP Constanta si navei nu i se asigura serviciul de pilotaj pentru acostarea la dana, aceasta va sta in carantina in rada portului Constanta, 14 zile de la ultimul port de escala situat intr-o zona de risc rosie sau galbena.
In ceea ce priveste acordarea liberei practici sanitare, aceasta este in responsabilitatea autoritatilor sanitare, care o elibereaza dupa indeplinirea procedurilor si instructiunilor specifice proprii, aprobate si aplicate in vederea limitarii efectelor epidemiei de SARS-CoV-2.
De asemenea, Cabinetul Medico-Sanitar de Frontiera Port Constanta a comunicat ANR faptul ca, in prezent, se aplica ultimile proceduri publicate in buletinul informativ al CN APMC SA, incepand cu data de 18.03.2020. Aceste instructiuni si proceduri se afla intr-o dinamica relationata cu evolutia epidemiei, pot fi modificate si actualizate de catre autoritatile sanitare ori de cate ori este necesar si sunt publicate de catre administratiile portuare prin intermediul buletinelor informative zilnice.
Sursa: Autoritatea Navala Romana
https://www.portofconstantza.com/pn/ro/stire/1/0/17558
25.03.2020
Ordonanța militară 3, care a fost publicată în Monitorul Oficial în noaptea de marți spre miercuri, introduce o serie de restricții și condiții și în ceea ce privește transportul maritim și fluvial.
Astfel, se interzice accesul piloților la bordul navelor sosite din zonele de risc roșii/galbene în porturile maritime române, dacă nu dispun de echipament de protecție stabilit de Direcția de sănătate publică Constanța sau dacă navele nu au efectuat perioada de carantinare de 14 zile de la ultimul port de escală situat într-o zonă de risc roșie/galbenă.
De asemenea, se interzice accesul navelor maritime și fluvio-maritime în porturile situate pe Dunărea maritimă, până la efectuarea perioadei de carantinare de 14 zile de la ultimul port de escală situat într-o zonă roșie/galbenă, în următoarele două zone de staționare în ancoră:
a) rada portului Sulina, pentru navele care vin dinspre Marea Neagră;
b) Dunărea, mila marină 44, pentru navele care vin dinspre canalul Bâstroe.
https://www.digi24.ro/stiri/economie/transporturi/ordonanta-militara-3-restrictii-pentru-transportul-maritim-si-fluvial-1280666
Constanța va beneficia, în cel mai scurt timp, de un spital militar mobil, pregătit să susțină efortul sistemului sanitar județean.
„Astăzi, alături de reprezentanți din MApN, am fost pe teren, ca să identificăm cel mai bun loc pentru montarea spitalului militar mobil. În urma consultărilor, specialiștii MApN au luat decizia ca acesta să fie ridicat pe stadionul „Portul” Constanța. Unitatea temporară va fi dotată cu un aparat Real Time PCR, pentru a efectua testări pacienților. Menționez că la spitalul mobil vor fi tratați pacienții care prezintă cazuri ușoare și medii de infectare cu COVID-19.
De altfel, este important de precizat că unitatea mobilă va funcționa cu monospecializare, fiind dedicată tratării cazurilor de coronavirus.
Medici și personal medical militar vor fi detașați pentru funcționarea acestui spital, menit să reducă din presiunea exercitată pe Spitalul de Boli Infecțioase. Zilele următoare, geniști și topografi din MApN vor inspecta locul desemnat pentru amplasare, urmând ca în weekend să înceapă lucrările propriu-zise de ridicare a spitalului militar mobil.
Este un pas important și o soluție viabilă pentru ca oamenii să poată beneficia de cel mai bun tratament, în cazul în care situația o va cere.
Țin să le mulțumesc celor din Ministerul Apărării Naționale, care nu au ezitat să ne sprijine și sunt sigur că o vor face necondiționat, pentru binele comun al tuturor românilor!”, a transmis prefectul județului, George Niculescu.
https://www.ziuaconstanta.ro/stiri/coronavirus-ultimele-stiri-despre-epidemia-de-coronavirus/coronavirus-spitalul-militar-mobil-va-fi-ridicat-pe-stadionul-portul-constanta-715506.html
Economie
25.03.2020
Transportatorii de mărfuri din Occident au probleme cu livrarea produselor pe uscat, mare sau aer, din cauza pandemiei de coronavirus care obligă guvernele să impună restricții, fiind pusă în pericol aprovizionarea cu bunuri de primă necesitate, inclusiv cu medicamente, în cele mai afectate regiuni, cum este Italia, transmite Reuters. În timp ce măsurile draconice impuse de China pentru a stopa răspândirea virusului îi permit acum revenirea lentă a economiei, lanțurile de aprovizionare e blochează în alte părți ale lumii, scrie News.ro Potrivit operatorilor de mărfuri, problemele variază de la găsirea unui număr suficient de șoferi de camioane și până la restricții impuse navigatorilor și suspendarea transporturilor aeriane.
Stocurile făcute de consumatorii panicați amplifică tensiunile deja existente. „Întreruperea lanțului de aprovizionare s-a mutat rapid de la est la vest”, a declarat Mohammed Esa, director comercial european, la grupul de logistică Agility. Companiile implicate în transportul de mărfuri spun că impactul cel mai mare este în sectorul transporturilor aeriane, deoarece tot mai multe companii aeriene își închid serviciile, amplificând dificultățile existent în transportul unor mărfuri de importanță majoră, precum medicamentele și alimentele perisabile. Un furnizor european de substanțe farmaceutice active utilizate de industria de profil, care a refuzat să fie numit, a spus că firma încearcă să obțină transportarea acestora pe calea aerului. Decizia Statelor Unite de a interzice accesul în țară al străinilor a redus, de asemenea, capacitatea de transport aerian de mărfuri a SUA cu aproximativ 85%, întrucât cantități mari de mărfuri erau transportate în calele avioanelor de pasageri care sunt acum consemnate la sol. Acest lucru a dus la creșterea de cinci ori a costurilor de transport, întrucât capacitatea de transport a mărfurilor a scăzut.
Companiile spun că mărfurile din Europa destinate SUA sunt redirecționate prin regiuni ca Mexic și Canada, în Statele Unite, dar timpul de livrare și costurile sunt mai mari. Transporturile peste granițele terestre încetinește, în special către și dinspre țările europene cele mai afectate de virus, cum este Italia. „Industria încearcă să găsească șoferi dispuși să conducă în Italia și să colecteze mărfuri. De asemenea, ridicarea mărfurilor devine sificilă, deoarece nu există personal în fabrici care să predea încărcătura ”, a spus Jochen Freese, director comercial la compania germană Hellmann Worldwide Logistics.
PROBLEME LA FRONTIERE
Guido Nicolini, președintele Confederației italiene a transporturilor și logisticii, Confetra, a declarat că membrii săi au întâmpinat probleme la unele granițe, cum ar fi Austria, deoarece controalele la frontieră au încetinit traficul, iar șoferilor le este permis să petreacă doar un timp limitat în unele țări.
Continuarea pe: https://www.profit.ro/povesti-cu-profit/auto-transporturi/transportatorii-de-marfuri-din-occident-au-probleme-mari-din-cauza-restrictiilor-de-circulatie-impuse-de-autoritati-pentru-combaterea-coronavirusului-19313330
Black Sea Oil & Gas (BSOG), care anunțase în prealabil începerea producției de gaz în proiectul MGD din Marea Neagră în 2021, susține că-și va adapta planurile în funcție de evoluția evenimentelor, și anume a pandemiei de Coronavirus și a cotațiilor internaționale la petrol și gaze.
„Deși astăzi intenția noastră este să continuăm să avansăm operațiunile, lucrurile evoluează rapid, iar BSOG monitorizează îndeaproape evenimentele și va pune în aplicare noi planuri, potrivit noilor realități”, a declarat CEO-ul BSOG, Mark Beacom, pentru Profit.ro. La începutul lunii februarie, Beacom preconiza că producția în perimetrul Midia (MGD) va începe în prima jumătate a anului viitor, însă avertiza totodată că, dacă până la acel moment nu va fi modificată Legea offshore, BSOG poate deschide o acțiune juridică împotriva statului român.
Între timp în România a fost instaurată starea de urgență și impusă o carantină totală, în timp ce cotațiile internaționale ale petrolului s-au prăbușit, ajungând la un nivel de 27 de dolari pe baril, de la peste 55 dolari pe baril în numai o lună. Similar, cotațiile futures ale gazelor cu livrare în vara acestui an se situează la un nivel minim al ultimilor ani, de 8,89 euro/MWh “Planul actual al BSOG este să continuăm să avansăm Proiectul de Dezvoltare Gaze Naturale Midia din largul Mării Negre atât cât putem, ținând cont de constrângerile generate de pandemia de COVID-19, asigurându-ne, în același timp, că siguranța și sănătatea personalului și contractorilor cu activitate la șantierele de lucrări, nu sunt compromise”, afirmă Beacom. În prezent, pentru companie, prioritară este siguranța și sănătatea angajaților. „În mod clar, trecem printr-o perioadă dificilă, doarece asistăm atât la o pandemie globală, cât la prăbușirea prețului mărfurilor. În primul rând, sănătatea și siguranța tuturor angajaților noștri reprezintă prioritatea noastră principală, și, de la primele relatări în presă asupra răspândirii virusului COVID-19, BSOG a urmărit îndeaproape evoluția situației și a luat măsuri imediate pentru a proteja sănătatea și siguranța angajaților. Drept urmare, toți angajații noștri cu activitate de birou lucrează de acasă din data de 16 martie”, susține CEO-ul BSOG. Black Sea Oil & Gas SRL, deținută de Carlyle International Energy Partners și Banca Europeană pentru Reconstrucție și Dezvoltare, este o companie independentă de petrol și gaze cu sediul în România care desfășoară operațiuni de explorare, dezvoltare și exploatare a resurselor convenționale de țiței și gaze naturale. În prezent, portofoliul companiei este alcătuit din concesiunea privind perimetrele XV Midia – Zona de Apă de Mică Adâncime și XIII Pelican, situate în platforma continentală a Mării Negre, în care BSOG deține o participație de 65% și calitatea de operator.
https://www.profit.ro/povesti-cu-profit/energie/exclusiv-dupa-ce-anuntase-inceperea-productiei-de-gaz-in-proiectul-mgd-din-marea-neagra-in-2021-bsog-un-nou-mesaj-isi-va-adapta-planurile-in-functie-de-evolutia-pandemiei-si-a-cotatiilor-externe-19314151
AsstrA a deschis la New York un hub logistic global pentru fluxurile de marfa intre Statele Unite si Europa in contextul in care 74% din transportul maritim al lumii trece prin Europa de Vest si Centrala, iar trei dintre cele mai mari 20 de porturi de containere din lume se afla in orasele europene. Unul este Rotterdam, prin care trec 14,5 milioane de containere pe an. 11,1 milioane si 8,7 milioane trec prin Anvers si Hamburg, respectiv, unde birourile reprezentative AsstrA servesc deja clienti.
„SUA este cea mai mare piata din lume, iar New York este in centrul fluxurilor sale de import/export de marfa catre si din Europa. Acum, echipa AsstrA este prezenta la ambele capete ale acestei rute comerciale, iar clientii nostri se pot bucura de avantaje si mai competitive. Apropierea noastra de partenerii si furnizorii locali americani va creste gama si calitatea serviciilor pe care le putem oferi pentru a sprijini rutele de livrare care implica Statele Unite. Drept urmare, vom putea oferi preturi mai competitive.‟, a spus Andrzej Iwanow-Kolakowski, director regional UE la AsstrA. Acesta a explicat ca mediul de afaceri american de astazi este destul de conservator, cu o multime de factori legali si politici locali de luat in considerare. „Am petrecut mai mult de 25 de ani construindu-ne afacerile cu parteneri europeni din Rusia, Belarus, Ucraina si Kazahstan. Nu ne asteptam sa obtinem acelasi volum de munca in primul nostru an in SUA.‟ In viitorul apropiat AsstrA intentioneaza sa deschida birouri maritime in marile porturi europene care deservesc cele mai mari fluxuri de marfa spre si dinspre SUA. SUA au dezvoltat o infrastructura de transport si comunicatii bine deservita pentru traficul intern de marfa si calatori. In fiecare an, 1 miliard de tone de marfa sunt livrate intern, iar 1,5 miliarde de tone de marfa internationala sunt importate si exportate prin porturile americane.
https://www.traficmedia.ro/ro/289-ambele-limbi/romana/news/2020/15084-noul-birou-nyc-pozitioneaza-asstra-pentru-a-servi-fluxurile-comerciale-trans-atlantice.html
Sectorul transporturilor joaca un rol crucial in furnizarea de bunuri, in special medicamente, dispozitive medicale, produse alimentare si alte produse esentiale pentru a depasi aceasta criza. Sectorul transporturilor se dovedeste a fi, de asemenea, un instrument vital acum, cand multi cetateni europeni au mobilitatea restrictionata.
Nu mai putin de 33 de asociatii de transport rutier, aerian si feroviar, printre care Clecat, FTA, UETR etc. si-au unit vocile intr-o declaratie comuna pentru a sublinia rolul cheie pe care il joaca transportul si logistica in furnizarea de bunuri esentiale in aceasta perioada critica.
Ele au cerut respect si sprijin pentru toti lucratorii din lantul de aprovizionare pentru a putea continua serviciile de transport si pentru a mentine circulatia marfurilor si repatrierea cetatenilor fara probleme, jucand astfel un rol major in a ajuta cetatenii europeni sa depaseasca aceasta criza.
Asociatiile au mai solicitat statelor membre sa permita trecerea la frontiera fara probleme pentru transportul de marfuri, atat in interiorul UE, cat si cu tarile terte, deci sa sprijine pe deplin infiintarea de „culoare verzi“.
Prin actiunile comune luate sub sloganul #transportisessential4all pentru a preveni raspandirea COVID-19, ele invita si statele membre sa-si coordoneze masurile si sa urmeze recomandarile Comisiei Europene. Colitia a mai subliniat ca sectoarele de transport si logistica se bazeaza pe o forta de munca fizica si solicita CE si statelor membre sa faciliteze mobilitatea acesteia, inclusiv repatrierea fortei de munca din transporturi.
„Sunt recunoscatare tuturor celor din sectorul transporturilor pentru angajamentul lor continuu si mobilizarea fara precedent pentru a ajuta la combaterea coronavirus“, a postat comisarul european Adina Valean pe contul de Twitter, referitor la initiativa celor 33 de aociatii.
https://www.traficmedia.ro/ro/289-ambele-limbi/romana/news/2020/15083-covid-19-transportul-ne-ajuta-sa-mergem-mai-departe.html
Comisia Europeană a emis, luni, noi sfaturi practice cu privire la modul de punere în aplicare a orientărilor emise pentru gestionarea frontierelor, pentru a menține fluența transportului de marfă în întreaga UE în timpul pandemiei actuale.
Unul dintre elementele importante recomandate luni de către Comisia Europeană e menținerea igienei potrivite în gări, alături de punctele importante în fluxurile de transport.
„Pentru a asigura securitatea lucrătorilor din transport, sunt necesare, de asemenea, măsuri de igienă îmbunătățite și operaționale în aeroporturi, porturi, stații de cale ferată și alte centre de transport terestru”, a comunicat luni Executivul de la Bruxelles.
Atât în transporturile feroviare, cât și în cele terestre au fost stabilite reguli precise.
Trecerile de frontieră, „culoare verzi”
Pentru a se asigura că lanțurile de aprovizionare la nivelul întregii UE continuă să funcționeze, statele membre sunt invitate să desemneze, fără întârziere, toate punctele de trecere a frontierei interne relevante din rețeaua de transport transeuropeană (TEN-T) ca treceri de frontieră „culoar verde”(green lane – n.red).
Trecerile de frontieră pentru benzi verzi ar trebui să fie deschise tuturor vehiculelor de marfă, indiferent de marfa pe care o transportă.
Trecerea frontierei, inclusiv verificările și screeningul sănătății, nu trebuie să dureze mai mult de 15 minute.
„Rețeaua de transport a UE conectează întreaga UE. Documentul nostru de orientare este destinat să protejeze lanțurile de aprovizionare ale UE în aceste circumstanțe dificile și să se asigure că atât mărfurile, cât și lucrătorii din transporturi, pot călători oriunde este nevoie – fără întârziere. O abordare colectivă și coordonată a transportului transfrontalier este astăzi mai importantă ca niciodată. De asemenea, culoarele verzi sunt special concepute pentru a proteja lucrătorii de transport la prima linie a crizei. Acest set de recomandări le va ușura misiunea deja stresantă și va aduce mai multă siguranță și predictibilitate în munca lor “, spune comisarul pentru transport, Adina Vălean.
Proceduri reduse la minim la trecerile de frontieră
Procedurile la trecerile de frontieră prin așa zisele „culoare verzi” ar trebui să fie reduse la minimum și eficientizate la ceea ce este strict necesar. Verificările și radiografierea situațiilor trebuie efectuate fără ca șoferii să fie nevoiți să părăsească vehiculele, iar șoferii înșiși trebuie să fie supuși doar verificărilor minime. Șoferilor de vehicule de marfă nu ar trebui să li se solicite să producă alt document decât permisul de identificare și de conducere și, dacă este necesar, o scrisoare de la angajator. Trimiterea / afișarea electronică a documentelor trebuie acceptată.
Niciun vehicul sau șofer de marfă nu trebuie să se confrunte cu discriminare, indiferent de origine și destinație, naționalitatea șoferului sau țara de înmatriculare a vehiculului, spune Comisia.
Având în vedere situația actuală, statele membre sunt, de asemenea, solicitate să suspende temporar toate restricțiile de acces existente în prezent pe teritoriul lor, cum ar fi interdicțiile de weekend, de noapte și sectoriale.
Comisia încurajează statele membre să înființeze coridoare de tranzit în condiții de siguranță pentru a permite angajaților operativi din transporturi și pasagerilor, precum lucrătorii în domeniul sănătății și transporturilor, precum și cetățenilor UE care sunt repatriați, indiferent de cetățenia lor, să treacă direct cu prioritate prin țara din fiecare direcția necesară de-a lungul rețelei TEN-T. Acest lucru trebuie făcut în timp ce stai strict pe ruta desemnată și să iei pauzele de odihnă minime necesare. Statele membre ar trebui să se asigure că au cel puțin un aeroport funcțional pentru repatriere și zboruri de salvare internaționale.
Cooperarea consolidată între statele membre ale UE și nu numai
În urma conferinței video dintre miniștrii Transporturilor din UE din 18 martie, Comisia a înființat o rețea de puncte de contact naționale și o platformă pentru a furniza informații despre măsurile de transport național luate de statele membre ca răspuns la coronavirus. Punctele de contact naționale ar trebui să sprijine funcționarea eficientă a punctelor de trecere a frontierei ecologice. Țările vecine din afara UE sunt invitate să lucreze îndeaproape cu această rețea pentru a asigura fluxul de mărfuri în toate direcțiile.
Carantină interzisă la transportatorii fără simptome
Pentru a menține transportul în mișcare, Comisia recomandă statelor membre să ia măsuri pentru a asigura libera circulație a tuturor lucrătorilor implicați în transportul internațional, indiferent de modul de transport. În special, trebuie renunțate la reguli precum restricțiile de călătorie și carantina obligatorie a lucrătorilor de transport care nu prezintă simptome. De exemplu, statele membre nu ar trebui să solicite ca lucrătorii din transport să poarte un certificat de medic pentru a dovedi sănătatea lor bună. Pentru a asigura securitatea lucrătorilor din transport, sunt necesare, de asemenea, măsuri de igienă îmbunătățite și operaționale în aeroporturi, porturi, stații de cale ferată și alte centre de transport terestru. Nota de luni a Comisiei include o listă completă de recomandări pentru protecția șoferilor împotriva coronavirusului.
Decizii contradictorii la nivel local
Deși mesajul CE e clar la nivel local, deciziile luate sunt contrare liniilor europene. Astfel în loc să mențină deschise punctele de trecere a froniterei, Ungaria, România, Serbia au decis închiderea unora.
”Statele membre, inclusiv România, precum și Comisia Europeană au considerat că trebuie asigurate coridoare de trecere pentru mărfuri, prin toate modurile de transport, de-a lungul rețelei TEN-T și a coridoarelor feroviare de marfă. Transportul intermodal are avantajul de a evita contactul personalului”, se arată într-o notă trimisă de ambasadorul României la UE, Luminița Odobescu.
Potrivit informațiilor furnizate Club Feroviar de Organizația Patronală a Societăților Feroviare Private din România (OPSFPR), punctele de trecere a frontierei importante pentru traficul de marfă sunt Stamora Moravița, Curtici, Episcopia Bihor, Valea lui Mihai, Halmeu, Dornești, Cristești Jijia, Galați Larga, Giurgiu și Calafat.
Două dintre acestea, Stamora Moravița și Valea Lui Mihai, spre Serbia, respectiv Ungaria, se regăsesc în Anexa la Hotărârea nr. 8 a Comitetului Național pentru Situații Speciale de Urgență (CNSSU) privind aprobarea unor măsuri suplimentare de combatere a noului coronavirus. Prin această Hotărâre, care are putere de lege, au fost închise mai multe puncte de trecere a frontierei (rutiere și/sau feroviare), printre care și cele două menționate. Închiderea punctului de frontieră Valea lui Mihai a fost decisă la solicitarea autorităților de la Budapesta.
”Organizația noastră și cei mai importanți membri ai săi fac demersuri pentru deblocarea situației. Am luat legătura cei care se ocupă de transportul feroviar, cu Direcția de Transport Feroviar din cadrul Ministerului Transporturilor, și urmează să se ia măsuri în acest sens”, declara recent președintele OPSFPR, Vasile Șeclăman.
Comisia Europeană cere igienă sporită, în utilitățile din transporturi, inclusiv în gări
27.03.2020
Ministrul Transporturilor, Lucian Bode, a declarat, joi, la începutul şedinţei de Guvern, că a avut o discuţie cu antreprenorii principalelor obiective de infrastructură rutieră şi feroviară şi le-a transmis că sunt bani alocaţi pentru aceste proiecte în buget şi nu există nicio datorie către aceştia. Antreprenorii au dat asigurări că şi în acest context vor respecta termenele pentru finalizarea lucrărilor de investiţii.
„Am avut o videoconferinţă cu antreprenorii principalelor obiective de infrastructură rutieră şi feroviară din România. (…) Obiectivul principal al acestei videoconferinţe a fost acela de a menţine termenele asumate prin contracte în ciuda contextului actual. Absolut toţi constructorii prezenţi în această videoconferinţă au prezentat principalele măsuri pe care le-au adoptat pentru asigurarea siguranţei angajaţilor la locul de muncă, precum şi cele prin care au realizat aprovizionarea cu materiale de construcţii necesare desfăşurării activităţii”, a declarat ministrul Transporturilor.
El le-a transmis acestora că există banii alocaţi în buget pentru aceste lucrări şi nu există datorii către antreprenori.
„Le-am spus că noi avem bani alocaţi pentru aceste proiecte prin bugetul pentru anul 2020, că nu avem nicio datorie către niciun antreprenor şi le-am atras atenţia că la rândul lor şi ei să îşi plătească subcontractorii, furnizorii sau prestatorii de servicii. De asemenea, în urma acestei discuţii, vreau să vă informez că absolut toţi şi-au asumat că termenele asumate prin contract rămân nemodificate. Toţi au reconfirmat faptul că şi în actualele condiţii termenele pentru finalizarea lucrărilor de investiţii în infrastructura de transport rămân nemodificate şi mă bucur să anunţ, spre exemplu, faptul că lucrările la magistrala de metrou M5 Drumul Taberei rămân în grafic, iar termenul nemodificat asumat pentru finalizare rămâne luna iunie 2020”, a mai spus ministrul Transporturilor.
Premierul Ludovic Orban a spus că este interesat de accelerarea procedurilor pentru finalizarea licitaţiilor pentru tronsoane cum sunt: Sibiu-Piteşti şi Craiova-Piteşti.
„Vă informez că în ultimele două săptămâni, spre exemplu, am semnat ordinele de începere pentru trei obiective de infrastructura rutieră foarte importante: Varianta ocolitoare Timişoara Sud, termen de execuţie 24 de luni, Sibiu – Piteşti, tronsonul 1 Sibiu – Boiţa, termen de execuţie 36 de luni”, a spus Bode.
Premierul l-a întrebat pe ministrul Transporturilor în ce stadiu sunt tronsoanele 4 şi 5 de la autostrada Sibiu-Piteşti.
„Pentru tronsonul 5 am comunicat rezultatul procedurii, fiind stabilit câştigătorul, suntem în intervalul celor 10 zile în care se poate contesta rezultatul procedurii de atribuire, după care intrăm în procedură de semnare a contractului. Pentru tronsonul 4 avem 10 oferte, suntem în etapa de evaluare a acestor oferte şi sigur imediat ce finalizăm evaluarea noi vom anunţa câştigătorul”, a mai afirmat Bode.
El s-a mai referit şi la investiţiile pentru dezvoltarea aeroportului.
„La Compania Naţională Aeroporturi Bucureşti avem în implementare cele două proiecte reabilitare cale de rulare Delta la pista 1, respectiv reabilitare integrală pista 2, aproximativ 30 de milioane de euro, şi pregătim implementarea proiectului pentru noul terminal, aproximativ 1 miliard de euro. Avem bani alocaţi în bugetul pentru anul 2020 pentru exproprieri, 358 de milioane de lei, suntem în procedură de expropriere, de plată pentru cei care urmează să fie expropriaţi”, a transmis ministrul Transporturilor.
https://www.news.ro/economic/bode-avem-banii-alocati-pentru-proiectele-de-infrastructura-nu-avem-datorii-catre-niciun-antreprenor-antreprenorii-au-spus-ca-termenele-pentru-finalizarea-lucrarilor-raman-nemodificate-1922402426112020031919316456