Revista presei

Cele cinci culoare rutiere de tranzit prin România pentru transportul de marfă internațional – Revista presei 23 – 24 martie 2020

 

Port Constanța

24.03.2020

 

Cinci culoare rutiere care traversează România au la dispoziție transportatorii internaționali de marcă din statele membre UE și non-UE, anunță Ministerul Transporturilor, Infrastructurii și Comunicațiilor împreună cu Ministerul Afacerilor Interne.

„În contextul discuțiilor purtate la nivel european cu privire la asigurarea unor culoare de tranzit pentru transportul de marfă care să permită operatorilor din industria de profil, din statele membre ale UE și NON UE, să își desfășoare activitatea în condiții normale, au decis următoarele trasee de tranzit pe teritoriul României”, anunță Ministerul Transporturilor într-un comunicat.

Culoarul 1

Varianta 1 Nădlac (punct trecere frontieră) –Arad – Timișoara – Lugoj- Ilia – Deva – Simeria – Sebeș -Sibiu- Râmnicu Vâlcea – Pitești – București – Giurgiu (punct trecere frontieră)
Varianta 2 Borș (punct trecere frontiera) – Oradea – Cluj Napoca – Alba Iulia – Sebeș -Sibiu- Râmnicu Vâlcea – Pitești – București – Giurgiu (punct trecere frontieră)
Culoar suplimentar de la București la Constanța A2

Culoarul 2

Giurgiu(punct trecere frontiera) – București – Urziceni – Buzău – Focșani – Bacău – Suceava – Siret (punct trecere frontieră)

Culoarul 3

Nădlac (punct trecere frontieră) – Arad – Timișoara – Lugoj – Caransebeș – Orșova- Drobeta Turnu Severin – Șimian – Maglavit- Calafat (punct trecere frontieră).

Culoarul 4

Moravița (punct trecere frontieră) – Timișoara – Arad – Oradea- Satu Mare – Halmeu (punct trecere frontieră).

Culoarul 5

Nădlac (punct trecere frontieră)- Arad – Timișoara – Lugoj – Ilia – Deva – Simeria – Sebeș – Sibiu – Brașov – Târgu Secuiesc – Lepșa – Focșani – Tesila – Tecuci – Bârlad – Huși – Albița (punct trecere frontieră).

https://www.hotnews.ro/stiri-coronavirus-23746520-romania-culoare-rutiere-tranzit-marfa-international.htm

 

Pandemia coronavirusului ar putea determina o reducere cu 10% a transportului de mărfuri containerizate, respectiv cu aproximativ 17 milioane TEU (containere standard), susține Lars Jensen, CEO al SeaIntelligence Consulting din Copenhaga. Afectate de diminuarea fluxurilor de mărfuri containerizate vor fi, în principal, SUA și Europa.

Jensen estimează că în 2021 se va produce o revenire puternică a transportului de mărfuri containerizate.

https://www.cugetliber.ro/stiri-economie-transportul-de-marfuri-containerizate-e-in-declin-399072?utm_source=cugetliber&utm_medium=site&utm_content=sectiune-Economie&utm_campaign=Articole%20sectiune%20Economie

 

Kitack Lim – secretarul general al Organizației Maritime Internaționale (IMO) a declarat că răspândirea coronavirusului a pus întreaga lume într-o situație fără precedent. Astfel că, pentru a o stopa, călătoriile au fost rărite, iar granițele sunt închise.

„Centrele de transport sunt afectate. Porturile sunt închise, iar navelor le este refuzată intrarea. În aceste momente dificile, capacitatea navigatorilor și a serviciilor de transport maritim de a livra bunuri vitale, inclusiv medicale și produse alimentare, este esențială pentru a răspunde și, în cele din urmă, a depăși această pandemie.

Prin urmare, este extrem de important ca fluxurile de comerț pe mare să nu fie perturbate inutil. În același timp, siguranța vieții pe mare și protecția mediului marin trebuie să rămână, de asemenea, primordiale”, a afirmat Kitack Lim.

El a reamintit faptul că unul dintre obiectivele IMO este să asigure disponibilitatea serviciilor de transport maritim pentru comerțul mondial, în beneficiul umanității.

„Solicit tuturor statelor membre IMO (printre acestea numărându-se și România – n.n.) să țină cont de acest lucru atunci când își stabilesc deciziile de politică cu privire la coronavirus. Înfrângerea virusului trebuie să fie prima prioritate, dar comerțul global într-un mod sigur și ecologic trebuie să poată continua.

Trebuie să ne amintim și de sutele de mii de navigatori de pe nave. Ei sunt, fără să vrea, în prima linie a acestei calamități globale.

Profesionalismul lor ne asigură că bunurile de care avem nevoie cu toții sunt livrate în siguranță și cu un impact minim asupra mediului. Este vorba despre oameni aflați, de obicei, departe de casă și familie. Sănătatea și bunăstarea lor sunt la fel de importante ca și cea a oricui altcuiva.

Din nou, cer o abordare practică și pragmatică, în aceste vremuri neobișnuite, la probleme precum schimburile de echipaj, aprovizionarea, reparațiile, certificarea și autorizarea navigatorilor.

Împreună cu partenerii noștri din industrie și colegii din Organizația Mondială a Sănătății, IMO a dezvoltat și a emis sfaturi și îndrumări practice cu privire la o varietate de probleme tehnice și operaționale legate de coronavirus”, a declarat secretarul general al IMO.

https://www.cugetliber.ro/stiri-economie-navigatorii-sunt-in-prima-linie-a-acestei-calamitati-globale-si-8221-399071?utm_source=cugetliber&utm_medium=site&utm_content=sectiune-Economie&utm_campaign=Articole%20sectiune%20Economie

 

În această noapte, în jurul orelor 23.30, potrivit unui raport al Căpităniei Zonale Constanţa, un pilot, aflându-se pe pilotina Val Petru, a transmis către nava de salvare SAR Artemis, aparţinând ARSVOM Constanţa, care se afla la rada interioară pentru preluarea unui bolnav de la m/v Anatoliy Nikolaev, că a eşuat cu pilotina Val Petru în rada interioară, la digul dintre geamandurile R6-R8.

În jurul orelor 00.10 membrii de echipaj de pe pilotina Val Petru au fost preluaţi de SAR Artemis şi duşi în siguranţă la cheu.

Operaţiunea de dezeşuare a pilotinei va începe în această dimineaţă dacă vremea va permite.

Facem precizarea că la această oră (07.30) Porturile Constanţa Nord, Constanţa Sud, Mangalia, şi Midia sunt închise din cauza vântului puternic care ajunge la 7-8 pe Scara Beaufort.

https://www.ziuaconstanta.ro/stiri/eveniment/alerta-in-rada-interioara-a-portului-constanta-ambarcatiune-esuata-doi-marinari-dusi-la-tarm-pentru-ingrijiri-medicale-715431.html

 

După ce la nivel comunitar, inclusiv în România, au intervenit mai multe sincope, Uniunea Europeană a ieșit cu un apel ferm, prin care cere să rămână deschise coridoarele de transport pentru mărfuri. În ceea ce-i privește pe transportatorii feroviari români, de strictă urgență și necesitate este redeschiderea punctului de frontieră Valea lui Mihai, spre Ungaria.

”Statele membre, inclusiv România, precum și Comisia Europeană au considerat că trebuie asigurate coridoare de trecere pentru mărfuri, prin toate modurile de transport, de-a lungul rețelei TEN-T și a coridoarelor feroviare de marfă. Transportul intermodal are avantajul de a evita contactul personalului”, se arată într-o informare de la Bruxelles.

Punctul de frontieră Valea lui Mihai este închis de mai bine de o săptămână

Potrivit informațiilor furnizate Club Feroviar de Organizația Patronală a Societăților Feroviare Private din România (OPSFPR), punctele de trecere a frontierei importante pentru traficul de marfă sunt Stamora Moravița, Curtici, Episcopia Bihor, Valea lui Mihai, Halmeu, Dornești, Cristești Jijia, Galați Larga, Giurgiu și Calafat.

Două dintre acestea, Stamora Moravița și Valea Lui Mihai, spre Serbia, respectiv Ungaria, se regăsesc în Anexa la Hotărârea nr. 8 a Comitetului Național pentru Situații Speciale de Urgență (CNSSU) privind aprobarea unor măsuri suplimentare de combatere a noului coronavirus. Prin această Hotărâre, care are putere de lege, au fost închise mai multe puncte de trecere a frontierei (rutiere și/sau feroviare), printre care și cele două menționate. Închiderea punctului de frontieră Valea lui Mihai a fost decisă la solicitarea autorităților de la Budapesta.

”Organizația noastră și cei mai importanți membri ai săi fac demersuri pentru deblocarea situației. Am luat legătura cei care se ocupă de transportul feroviar, cu Direcția de Transport Feroviar din cadrul Ministerului Transporturilor, și urmează să se ia măsuri în acest sens”, declara lunea trecută pentru Club Feroviar președintele OPSFPR, Vasile Șeclăman.

Și Lucian Bode a cerut să rămână deschise coridoarele de transport pentru mărfuri

Trei zile mai târziu, ministrul Transportrurilor, Lucian Bode, a participat la o videoconferință cu miniștrii Transporturilor din Uniunea Europeană, prilej cu care a susținut redeschiderea punctului de trecere a frontierei Valea lui Mihai pentru traficul feroviar de mărfuri.
În cadrul videoconferinței s-a pus accent pe identificarea soluțiilor menite a elimina blocajele care au intervenit în ultima perioada în transportul rutier precum și dificultățile cu care se confruntă celelalte moduri de transport, din cauza crizei generate de noul coronavirus. Lucian Bode le-a cerut omologilor din Uniunea Europeană și reprezentanților Comisiei Europene stabilirea de urgență a unor coridoare de transport care să permită operatorilor din industria de profil să își desfășoare activitatea la un nivel cât mai apropiat de cel optim.

”În cadrul discuțiilor ministrul Lucian Bode a precizat că este necesară facilitarea circulației rutiere, feroviare și navale a mărfurilor prin toate punctele de frontieră, inclusiv cele închise publicului, pentru asigurarea bunei aprovizionări cu medicamente, produse alimentare, carburanți și alte produse de primă necesitate”, se arată în comunicatul de presă dat publicității la momentul respectiv de Ministerul român al Transporturilor.

Surse participante la videoconferință au confirmat pentru Club Feroviar că ministrul s-a referit la punctul de trecere a frontierei Valea lui Mihai.

Uniunea Europeană cere să rămână deschise coridoarele de transport pentru mărfuri

 

23.03.2020

 

Întrebarea i-am adresat-o lui Viorel Panait, președintele organizației patronale Constanţa Port Business Association.

„Eu întrevăd o scădere a cererii de ciment, pentru că se închid șantiere din țară. Probabil că se va solicita mai puțin cărbune pentru industria de ciment. Deocamdată nu se întrevăd reduceri în privința altor categorii de mărfuri, dar au apărut dificultăți legate de operarea navelor. Din cauza măsurilor de securitate sanitară, schimburile de personal vin mai târziu, iar celelalte pleacă mai devreme, să nu se intersecteze. Toate lucrurile acestea sunt de natură să încurce activitatea.

În port nu s-a simțit o scădere a traficului de mărfuri. În condițiile în care transportul rutier și feroviar sunt mai puțin accesibile ca urmare a restrângerii circulației, se întrevede o îmbunătățire a circulației în interiorul Europei pe calea apei.

Nu mă pot hazarda să fac speculații, previziuni. Ceea ce observ este că, acum, toată lumea inventariază, face chestionare, întreabă în dreapta și-n stânga cum se simt lucrurile. Nu știu cum să răspund la întrebarea care va fi evoluția industriei portuare”, a declarat Viorel Panait, pentru cotidianul „Cuget Liber”.

XXX

Ieri, 22 martie 2020, în porturile maritime românești se aflau sub operare 40 de nave, din care 38 de nave la Constanța și două nave în zona Midia. Iar pentru următoarele două săptămâni, și-au anunțat sosirea 65 de nave, din care 59 de nave la Constanța, patru nave la Midia și două nave la Mangalia. Cifrele nu diferă de situația existență înainte de declanșarea pandemiei.

https://www.cugetliber.ro/stiri-economie-cum-va-evolua-traficul-de-marfuri-in-porturile-maritime-romanesti-398948

 

Pentru prevenirea răspândirii infecției cu virusul COVID 19, Autoritatea Navală Română a luat o serie de măsuri privind activitățile de relații cu publicul desfășurate la sediile instituției.

Astfel, programul de lucru cu publicul pentru primirea și eliberarea de documente a fost stabilit între orele 09 – 12, în intervalul luni – joi și între orele 9 – 11 pentru ziua de vineri. Accesul publicului în sediile ANR se restricționează în conformitate cu programul de lucru cu publicul stabilit.

Desfășurarea audiențelor la conducerea instituției se suspendă până la ridicarea măsurilor impuse prin decretarea stării de urgență.

Programul de lucru cu publicul al serviciilor de siguranța navigației din cadrul căpităniilor de port se va desfășura nerestricționat, pentru formalitățile de sosire, plecare a navelor.

Solicitările de informații publice și petițiile adresate instituției se primesc numai prin poșta electronică, la adresele de email rna@rna.ro și relatiipublice@rna.ro.

Pentru evitarea la maxim a contactelor cu potențial de infectare, solicitanții de informații și servicii sunt rugați să utilizeze cu prioritate comunicarea prin telefon, poștă electronică și serviciile de curierat, pentru transmiterea de solicitări și documente.

Datele de contact ale tuturor compartimentelor ce prestează servicii sunt publicate pe portalul extern al ANR portal.rna.ro, în secțiunea Contact, precum și în secțiuni dedicate fiecărei operațiuni. De asemenea, în secțiunea Contact / Listă telefoane directe ANR Central / căpitănii se găsesc publicate numerele de telefon directe alte tuturor compartimentelor din ANR și căpitănii zonale.

Transmiterea de documente către instituție se va face prioritar în format electronic, prin utilizarea adreselor de email aferente fiecărui compartiment, publicate pe portalul extern al ANR. Documentele necesare și condițiile ce trebuie îndeplinite pentru operațiunile / serviciile prestate de ANR se găsesc postate pe portalul extern al ANR la secțiunea Servicii.
https://www.cugetliber.ro/stiri-economie-masurile-luate-de-autoritatea-navala-romana-privind-activitatea-cu-publicul-398871

 

Toate măsurile din sistemul de transport trebuie să favorizeze aprovizionarea populaţiei, a transmis, vineri, ministrul Transporturilor, Infrastructurii şi Comunicaţiilor, Lucian Bode, într-un mesaj video postat pe pagina sa de Facebook.

„În fiecare zi, evoluţia evenimentelor cu care ne confruntăm din cauza crizei generate de noul coronavirus ne determină să adaptăm măsurile care au fost deja implementate şi să identificăm noi măsuri pentru a limita cât mai mult infecţia cu acest virus a compatrioţilor noştri. Toate măsurile trebuie să favorizeze aprovizionarea populaţiei. Sistemul de transport, alături de sistemul financiar bancar, alături de sistemul energetic reprezintă lunii vitale pentru funcţionarea economiei. Aceste linii vitale obligatoriu le vom menţine în funcţiune”, a declarat Lucian Bode.

În context, ministrul Transporturilor le-a solicitat românilor să evite deplasările şi să respecte recomandările autorităţilor.

„Vă rog pe toţi cetăţenii României să evitaţi deplasările. În această perioadă grea pentru fiecare dintre noi, pentru sănătatea noastră şi a semenilor noştri este extrem de important să respectăm cu stricteţe recomandările şi regulile comunicate de către instituţiile statului român”, a afirmat Lucian Bode.

Pe de altă parte, şeful de la Transporturi le-a transmis transportatorilor că ministerul de resort intervine în sprijinul lor în interiorul şi în exteriorul ţării.

„Indiferent de cum va evolua situaţia, cetăţenii care interacţionează cu Ministerul Transporturilor, Infrastructurii şi Comunicaţiilor trebuie să ştie că activitatea de la minister nu se va opri iar intervenţia va fi promptă ori de câte ori se va impune. Transportatorii care sunt acum într-o situaţia dificilă trebuie să ştie că suntem alături de ei şi intervenim ori de câte ori este nevoie, cu acţiuni întreprinse atât în ţară cât şi în afara graniţelor. Cuvintele de bază pentru fiecare dintre noi trebuie să fie colaborare, responsabilitate, solidaritate şi calm. Vă asigur că respectând întru totul aceste cuvinte vom putea depăşi această perioadă dificilă fără precedent în istoria României”, a adăugat ministrul Transporturilor.

https://www.agerpres.ro/economic-intern/2020/03/20/ministrul-transporturilor-toate-masurile-trebuie-sa-vizeze-aprovizionarea-populatiei–470968

 

Compania Națională Administrația Porturilor Maritime SA Constanța a atribuit contractul „Verificare și control periodic instalații, rețele și branșamente gaze naturale – 36 luni“ firmei Argenta SA din Năvodari. Valoarea contractului atribuit este de 218.953,88 lei.

Contractul presupune achiziția de servicii de verificare și control periodic instalații, rețele și branșamente gaze naturale, care fac parte din rețeaua de utilizare a gazelor naturale din incinta Portului Constanța, care deservesc centralele termice proprii și o parte din utilizatorii portuari.

Se are în vedere achiziția de servicii de verificare li control periodic instalații, rețele și branșamente gaze naturale pentru următoarele perimetre și locații, conform graficului de execuție: controlul și depistarea eventualelor pierderi de gaze pentru o lungime de aprox. 13 600 ml, la conductele de distribuție gaze naturale presiune redusă; controlul și depistarea eventualelor pierderi de gaze pentru un număr de 67 de branșamente gaze naturale, existente. Verificarea tehnică la 2 ani a instalației de utilizare ce include un număr de 22 consumatori și anume: 9 consumatori cu un singur punct de ardere (CT Grăniceri; CT Stadion Portul; CT Poliție; CT Dana 0; CT Dana 79, CT Clădire Administrativă SSP Port Nou, CT Poștă, CT Garaj, CT Levigate), 10 consumatori cu două puncte de ardere (CT Gara maritimă; CT Policlinică; CT Mecanizate; CT Bursa nouă; CT Camin Poarta 2, CT Spital; CT 10 (Bursa veche); CT Birouri SSP; CT Mangalia, CT Ateliere SSP), 2 consumatori cu trei puncte de ardere (CT Terminal de Pasageri; CT Mol 3), un consumator cu cinci puncte de ardere (Incinerator Poarta 6).

Revizia tehnica a instalațiilor de utilizare la 10 ani este cuprinsă în durata contractului.

Responsabili de atribuirea procedurii Persoanele ce dețin funcții de decizie din cadrul CN Administrația Porturilor Maritime SA Constanța, responsabile de atribuirea procedurii: Adina Baz – director general adjunct, Maria Mergiu – director economic, Patrichi Teodor – director Directia Exploatare, Hanganu Ciprian – director Coordonator, Tomescu Ion – director Direcția Tehnică, Crăciun Mădălin Alexandru – director Direcția Comercială, Ifimov Otilia – șef Departament Achizitii Publice, Pepi Tănase Iulian – șef Serviciu Juridic și Contencios, Kiss Laszlo Eduard – șef Sucursala Energetică Port Constanța, Niculescu Daniel – șef Sucursala de Servicii Port Constanța, Banias Emil Sorin – șef Sucursala Nave Tehnice Port Constanța, Moldoveanu Antoniela – Serviciu Tehnic Reparatii-Secretar CTE, Bola Laura Valentina – Serviciu Tehnic reparatii-Secretar CTE (rezervă), Gămalan Nicoleta Adina – șef Birou Control Financiar Preventiv, Ștefan Margarit – șef Compartiment Furnizare Energie Temica, Gheorghe Bogdanel Popescu – Compartiment Tehnic-Administrativ, Cristian Mihai Toma – Departament Achiziții Publice, Șerban Daniela – administrator, Murgeanu Gabriela – administrator, Pascu Bogdan – administrator, Petrașcu Elena – Administrator, Burlacu Mircea -Administrator, Bătrâncă Ghiorghe – administrator, Naftali Daniel-Adrian – administrator.
Date despre Argenta SA SC Argenta SA a fost înființată în anul 1993 și are sediul social în Năvodari. Societatea este deținută de Fotu Stelian, cu 45% din capitalul social, Fechete Vasile-Victor, cu 45% din capitalul social, Ciuperca Neculai, cu 10% din capitalul social. Argenta SA se ocupă de fabricarea de construcții metalice și părți componente ale structurilor metalice.
În anul 2018, societatea cu 184 de angajați a declarat o cifră de afaceri de
57.277.019 lei și un profit de 8.466.231 lei.

https://www.ziuaconstanta.ro/informatii/combaterea-criminalitatii-in-achizitiile-publice/controlul-periodic-al-retelelor-si-bransamentelor-de-gaze-naturale-ale-cn-apm-constanta-realizat-de-argenta-sa-din-navodari-document-715213.html?print

 

Economie

23.03.2020

 

Primul transport intermodal din India prin portul Chabahar în Iran, utilizând sistemul TIR a fost realizat săptămâna trecută.

Operațiunea a durat 7 zile – cinci pe mare și două pe cale rutieră din portul Chabahar prin Iran cu destinația finală Afghanistan, încărcătura constând în componente pentru linia de producție a unei fabrici. Ruta tradițională utilizată până acum din portul Bandar Abbas în Iran este cu trei până la patru zile mai lungă. Aceasta a fost și prima operațiune TIR din India realizată de un deținător indian al unui carnet TIR.
Timp de tranzit redus cu 20%

Datorită sistemului TIR și componentelor IT de care dispune, procedurile de management al riscului au fost realizate înainte de efectuarea transportului. Astfel, containerele nu au fost deschise pentru inspecție la nici unul din punctele de trecere a frontierei, incluzând portul Chabahar.

“Primul transport intermodal TIR din India pe coridorul Chabahar reprezintă o dezvoltare inportantă în regiune și demonstrează potențialul intermodal al sistemului TIR pentru clienții și operatorii de transport din întreaga lume,” a spus secretarul general IRU, Umberto de Pretto.

Portul Chabahar nu conectează doar Iranul de Afghanistan, Asia Centrală, Rusia și, în cele din urmă, Europa, ci este și singurul port iranian cu acces direct la Oceanul Indian.

Acest prim transport reprezintă un pas important în activarea complete a rutei India-Iran-Afghanistan.

“Deschiderea de noi coridoare comerciale este cu atât mai important în situația actuală a epidemiei de Coronavirus. Facilitarea de noi rute, mai rapide și mai sigure asigură un flux constant al mărfurilor către oamenii care au nevoie de ele,” a explicat Umberto de Pretto.

https://www.intermodal-logistics.ro/primul-transport-intermodal-tir-pe-ruta-india-iran-afghanistan

 

24.03.2020

 

Comisia Europeană a asigurat României în această perioadă două tranşe de fonduri europene, una în valoare de 660 milioane euro şi o a doua de 637 milioane euro, a declarat, luni seara, ministrul Fondurilor Europene, Marcel Boloş,

„În această perioadă, Comisia Europeană ne-a asigurat două tranşe de fonduri europene. O primă tranşă, în valoare de 660 de milioane euro, care reprezintă aşa-zisa prefinanţare pe care nu mai avem obligaţia să o justificăm decât la sfârşitul perioadei de închidere a programelor operaţionale, deci avem o primă tranşă de bani în conturile deschise la BNR, şi o a doua tranşă, care urmează să vină în luna aprilie, este în valoare de 637 de milioane de euro, care va asigura, de asemenea, lichiditatea necesară pentru aceste categorii de cheltuieli pe care le avem în această perioadă”, a spus Boloş, la TVR. Potrivit acestuia, în prezent sunt două măsuri imediate gândite pentru finanţarea din fonduri europene. O primă măsură este cea anunţată de Guvern şi acoperă o parte din efortul bugetar al României, respectiv şomajul tehnic pentru angajaţii care în această perioadă au contractele de muncă suspendate. Măsura este evaluată la circa 300 de milioane de euro din fonduri europene. A doua măsură este legată de partea de sănătate publică, „unde, de la ceea ce înseamnă costurile cu testul Covid, ceea ce înseamnă tratament profilactic al îmbolnăvirii şi apoi partea de echipamente medicale sunt, de asemenea, evaluate şi suportate din fonduri”, în jur de 350 milioane de euro disponibili.

„Din păcate, pentru partea de cheltuieli cu carantina, această categorie de cheltuieli încă nu a fost clarificată de către Comisia Europeană, noi având posibilitatea ca să suportăm doar partea de cheltuieli cu hrana, adică ceea ce înseamnă alocaţiile de hrană pe care primăriile urmează să le suporte pentru cei în carantină şi pe care noi ulterior le decontăm din fonduri europene. În această perioadă au fost măsuri pentru care am făcut toate formalităţile necesare la Comisie pentru a putea să le decontăm din fonduri europene”, a explicat ministrul. El a menţionat şi o a treia măsură, legată de capitalul de lucru care urmează să fie asigurat IMM-urilor pentru repornirea actvităţii, deoarece şomajul tehnic rezolvă o problemă de moment. „Sigur că în această perioadă IMM-urile au nevoie de acest capital de lucru şi este al treilea palier de măsuri pe care îl pregătim pentru a putea interveni imediat pentru a reporni activităţile şi a restarta diferite investiţii care sunt necesare pentru menţinerea locurilor de muncă”, a mai afirmat Marcel Boloş.

Boloş: Comisia Europeană ne-a asigurat în această perioadă două tranşe de fonduri europene. În total, 1,3 miliarde euro