Modernizare de 5 milioane de euro în Portul Galaţi, la principala facilitate pentru exportul de cereale din Moldova – Revista presei 13 – 14 ianuarie 2020
Port Constanța
14.01.2020
Investiţia va fi derulată de Administraţia Porturilor Dunării Maritime (APDM) Galaţi, care a solicitat o finanţare europeană în acest sens. Procedura este în curs, iar Ministerul Transporturilor o dă drept „sută la sută rezolvată”.
Faptul că România a redevenit unul dintre marii exportatori agricoli ai Europei, iar portul Galaţi are un rol strategic în activităţile comerciale de acest fel (practic pe aici trece 90% din cantitatea de cereale exportată de fermierii din Moldova şi din nordul Munteniei) , a determinat autorităţile să caute noi soluţii pentru dezvoltarea infrastructurii portuare. Aşa se face că Administraţia Porturilor Dunării Maritime (APDM) Galaţi a lansat pe platforma online MySMIS (unde se face evaluarea cererilor de finanţare cu bani europene) un proiect de modernizare a Danei 32, din Port Docuri, investiţie evaluată la 25,32 milioane de lei, inclusiv TVA. Amintita dană este aferentă silozului Anghel Saligny, monument istoric încă funcţional prin care se derulează ample operaţiuni de import-export (în special cu cereale). „Se are în vedere o verticalizare a cheului, pentru a asigura o creştere a fluxurilor de marfă prin îmbunătăţirea condiţiilor de operare a navelor. Conform studiului de fezabilitate şi a analizei cost-beneficiu, această îmbunătăţire a infrastructurii portuare are potenţialul de a genera o creştere cu 100.000 tone pe an a cantităţii de mărfuri care tranzitează portul Galaţi”, a declarat Marcela Costea, directorul general al APDM. Trebuie spus că un proiect asemănător s-a derulat în urmă cu patru ani la Dana 31. Trecerea de la un cheu înclinat la unul vertical s-a demonstrat acolo deja, deoarece înainte de modernizare facilităţile portuare erau dificil de folosit în perioadele în care nivelul Dunării era scăzut. Cererea de finanţare privind modernizarea Danei 32 este în curs de evaluare la nivelul Autorităţii de Management din cadrul Ministerului Transportului, iar şansele de concretizare a contractului sunt, potrivit ministrului, „de sută la sută”.
Acesta este şi motivul pentru care, în paralel, APDM pregăteşte şi lansarea licitaţiei pentru execuţia lucrărilor, aceasta urmând să ajungă pe sistemul electronic de achiziţii publice (SICAP) în următoarele săptămâni (dar nu mai târziu de 15 martie). APDM a precizat că proiectul modernizării Danei 32 este depus în cadrul Proiectului Operaţional Infrastructură Mare (POIM) 2014-2020, 85 la sută reprezentând finanţarea din fonduri europene, iar 15 la sută cofinanţarea de la bugetul de stat. După atribuirea contractului, durata lucrărilor ar urma să fie de 24 de luni, ceea ce înseamnă că noua Dană 32 va deveni operaţională cam în toamna anului 2022.
https://adevarul.ro/locale/galati/modernizare-5-milioane-euro-portul-galati-principala-facilitate-exportul-cereale-moldova-1_5e1c2db55163ec42710d8cce/index.html
Blocurile din municipiul Constanța par niște portcontainere încremenite la cheu. Au și echipaje; unele mai mari, altele mai mici, după cum a dat Dumnezeu. Dacă vreți să vă convingeți, dați adunarea! Veți constata că la fiecare scară de bloc locuiește cel puțin un marinar. Cu navigatorii dintr-un cvartal sau dintr-un cartier poți să asiguri ușor necesarul de personal navigant dintr-o întreagă flotă.
Scara blocului meu se numără printre cele mai productive. A dat, până în prezent, șapte navigatori. Între timp, pe doi dintre ei i-a chemat Domnul în flota Sa de pe apele Veșniciei. Alți doi, după absolvirea facultății, n-au reușit să se îmbarce pentru stagiul obligatoriu de cadet, astfel că s-au văzut nevoiți să își ia gândul de la cariera pe mare și să acosteze definitiv într-o activitate de la uscat.
Of, Doamne! în România sunt sute, dacă nu cumva mii de tineri care și-au frânt aripile după ce au absolvit învățământul superior marinăresc. Ani și ani au bătut pe la ușa firmelor de crewing, doar-doar se vor milostivi să-i trimită pe mare, pentru stagiul de cadeție. Nici măcar „sfânta șpagă” nu mai funcționează. Răspunsul primit e invariabil: „Nu avem locuri, armatorii nu mai angajează cadeți!”
Marea criză economică din anii 2009 – 2013, turbulențele de pe piața petrolului din ultimul deceniu, războiul comercial dintre SUA și China, precum și tensiunile din Golful Persic au afectat profund piața shipping-ul internațional. Flota mondială s-a trezit cu un excedent de capacități de transport, comparativ cu nevoile pieței, care ajunsese la 20% în 2013 – 2014. Numeroase companii de navigație s-au confruntat cu probleme financiare, unele dintre ele ajungând în incapacitate de plată.
Pentru a reduce cheltuielile, armatorii și operatorii navelor s-au orientat spre forța de muncă mai ieftină din Extremul Orient. În aceste condiții, nu doar cadeții, dar chiar și ofițerii și nebrevetații români prind tot mai greu un contract de îmbarcare.
Ehei, altceva ar fi dacă Guvernul României, ministerele Transporturilor, Finanțelor și Muncii ar pune umărul la renașterea flotei maritime comerciale sub pavilion românesc. Am avea locuri de muncă mai multe pentru navigatorii români, am avea și locuri de practică pentru cadeți.
Un pas în această direcție a fost făcut în anul 2019, prin înființarea unui grup de lucru la nivelul Ministerului Transporturilor. Ovidiu Cupșa, directorul general al Centrului Român pentru Pregătirea și Perfecționarea Personalului din Transporturi Navale – CERONAV, în calitate de membru al respectivului grup și înfocat susținător al acestui proiect, chiar a pregătit documentația necesară și întreaga fundamentare economică.
Să sperăm că grupul de lucru își va relua cât mai repede activitatea și se vor face și următorii pași.
Cum rezolvă alte state situația
Dacă ne uităm peste gard, vom vedea cum rezolvă alte state maritime spinoasa problemă a locurilor de practică pentru cadeți. În Polonia, spre exemplu, Guvernul a lansat un program prin care se garantează plata a 75% a costurilor aferente unui stagiu de îmbarcare de șase luni pentru un număr de 400 de cadeți polonezi. Totodată, InterManager – o asociație comercială internațională din industria shipping-ului, împreună cu Sindicatul polonez OMK, se implică în acest proiect. De asemenea, a fost lansat un apel către toți operatorii de nave să participe la programul guvernamental.
Nu mă aștept ca vreun guvern din România să susțină financiar organizarea stagiilor de practică pentru cadeți. De altfel, pentru Ministerul Transporturilor, problemele cu care se confruntă absolvenții învățământului superior de marină sunt inexistente. Le-a analizat vreodată, a făcut ceva pentru ei în ultimii 20 de ani? Nimic! Dar de ce să vorbim despre cadeți, câtă vreme ministerul nu face mai nimic nici pentru cei ce dețin deja un brevet sau un certificat de capacitate în buzunar. Ehei, de multă vreme nu mai există în structura ministerului o direcție specializată în problemele personalului navigant!
În schimb, comunitatea maritimă ar putea să vină în ajutorul cadeților. Autoritatea Navală Română, CERONAV, instituțiile de învățământ superior marinăresc și firmele de crewing sunt entitățile care gestionează rezerva de forță de muncă marinărească a României. Toate trăiesc din banii câștigați de pe urma navigatorilor și ai viitorilor marinari. Este nu doar moral, dar și necesar din punct de vedere economic, ca o parte din veniturile lor să fie redirecționate spre organizarea stagiilor de practică! Ar avea numai de câștigat de pe urma creșterii numărului navigatorilor români.
https://www.cugetliber.ro/stiri-economie-criza-stagiilor-de-practica-pentru-cadeti-trebuie-rezolvata-de-comunitatea-maritima-392945?utm_source=cugetliber&utm_medium=site&utm_content=sectiune-Economie&utm_campaign=Articole%20sectiune%20Economie
Operațiunea de scoatere a navei ”Queen Hind”, răsturnată cu peste 14.000 de oi moarte lângă șenalul navigabil al portului Midia, va începe în doar câteva zile. Administrația Portului Constanța a finalizat procedura de selecție a firmelor care și-au depus dosarele, compania românească Grup Servicii Petroliere (GSP) fiind desemnată câștigătoare. GSP s-a angajat să termine ranfluarea și ecarisajul navei în cel mult 35 de zile.
Comisia Administrației Portului Constanța, care, ieri, a desemnat ca firmă câștigătoare compania românească GSP, în detrimentul altor două, din Grecia și Italia, a așteptat până aproape de ora 18,00 documentele suport pentru semnarea contractului. Era nevoie și de certificatul fiscal de la ANAF București, având în vedere că GSP figurează la marii contribuabili. ”Noi am analizat propunerea tehnică și este în regulă. Am dat termen maxim de 45 de zile, dar GSP s-a angajat să scoată nava în 35 de zile. Imediat după ce semnăm contractul, dăm ordinul de începere. Situația de urgență este evidențiată peste tot, și în documente și în raport cu firma. Contractul e foarte bine făcut”, a declarat, pentru EVZ, directorul general al Portului Constanța, Costel Stanca, precizând că părțile contractante au căzut de acord pentru suma de 4 milioane de euro.
Conform contractului de ranfluare și ecarisaj al navei, ticsită cu peste 14.000 de cadavre de oi, procedurile trebuie să înceapă în cel mult patru zile. ”Începem imediat”, susține însă șeful GSP, Gabriel Comănescu. Numai că pune condiții. Va notifica Portul Constanța să ceară convocarea Comitetului Național pentru Situații de Urgență pentru a obține avizul ministerului Transporturilor. ”Având în vedere că este zonă de risc biologic masiv, din acest Comitet trebuie să facă parte Jandarmeria, IGSU, ANSVSA, iar ministrul de interne Vela să desemneze un reprezentant, nu pe Raed Arafat. Vreau să izolăm zona și accesul public în portul Midia pentru a scoate nava și oile moarte”, a declarat, pentru EVZ, Gabriel Comănescu.
Dacă planurile navei vor corespunde cu realitatea, atât nava cât și oile moarte vor fi scoase până data de 15 februarie, dă asigurări Comănescu. Ranfluarea va fi realizată în 10 zile, urmând să fie adusă la cheu, în plutire. Între cheu și navă va fi amplasată barja semisubmersibilă Big Foot 2. Scafandrii, echipați corespunzător, vor avea costume chimice izolate complet. ”Toate operațiunile vor fi executate la vedere, supravegheate cu camere de luat vederi, care vor transmite totul, live. Pe cheu va fi amplasat un container pentru ziariștii care vor dori să fie martori la intervenții. Se va lucra zi și noapte, mai puțin pe furtună”, a mai explicat Gabriel Comănescu.
Singura problemă va fi serviciul de ecarisaj, care va fi subcontractat unei firme din Tulcea și alteia de la Slobozia.Trebuie lucrat cu mare atenție, dat fiind pericolul ecologic. Transportarea cadavrelor putrezite către incinerare va fi realizată cu sprijin din partea jandarmilor și a poliției sanitar veterinare. Între timp, autoritățile efectuează măsurători și iau probe pentru stabilirea gradului de poluare a apei din acvatoriul portului Midia. ”Valorile se încadrează în limitele normale. S-au luat probe din patru puncte ale navei. DSV spune că riscul de contaminare cu agent patologic este minim, având în vedere temperaturile scăzute din aer și din apă”, spune prefectul de Constanța, George Niculescu, el primind, săptămânal, rezultatele.
https://evz.ro/cine-va-scoate-vaporul-mortii-din-portul-midia-risc-biologic-major.html
Noul prefect al Constanței a prezentat un rezumat al activității sale, începând cu data de 6 ianuarie, dată la care bugetarii și-au reînceput practic activitatea. Potrivit prefectului George Niculescu, acesta se vrea a fi un „Jurnal al Prefectului de Constanța”.
Una dintre primele concluzii ale prefectului Niculescu, în urma participării la ședințele Serviciul Juridic – Achiziții, Serviciul Monitorizarea Serviciilor Publice Deconcentrate, Serviciul Financiar – Contabil, Biroul de Informare, Relații cu Publicul și Secretariat din subordinea sa este că:
„Instituția Prefectului Județului Constanța ARE NEVOIE URGENȚĂ DE DIGITALIZARE. Acest lucru înseamnă registratură electronică, doar așa urmând să putem repartiza și menține un control corect asupra tuturor documentelor de intrare și de ieșire din instituție. În același timp, se va înlesni fluxul documentelor între departamentele instituției“.
Legat de situația epavei abandonate în Portul Midia, s-a cerut monitorizarea săptămânală a parametrilor calitativi ai apei din zonă și o evaluare a riscurilor din perspectiva fiecărei instituții cu capacitate de control. A fost repusă în discuție și situația malului de la Cumpăna, unde s-a cerut urgentarea lucrărilor.
Una dintre cele mai noi probleme critice din județul Constanța, este cazul surprins în imagini video cu o autobasculantă de mare capacitate care deversa resturi de materiale de construcții în Lacul Siutghiol. În acest sens s-a cerut conducerii Gărzii de Mediu verificarea informațiilor și identificarea zonei în care s-a făcut acest lucru.
Prefectul Constanței, George Niculescu promite că va rezolva problemele județului
13.01.2020
Compania Naţională „Administraţia Porturilor Maritime” SA Constanţa a atribuit un contract în urma unei licitaţii publice pentru construire reţele electrice de iluminat exterior stradal – proiectare şi execuţie. Atribuirea a avut loc în data de 6 ianuarie 2020. Obiectul prezentului contract îl constituie achiziţia lucrărilor de „Construire reţele electrice de iluminat exterior stradal – proiectare şi execuţie“, care fac parte din reţeaua de distribuţie a energiei electrice din incinta Portului Constanţa.
Activitatea de distribuţie a energiei electrice în Portul Constanţa este realizată de către Compania Naţională Administraţia Porturilor Maritime SA Constanţa care, prin Sucursala Energetică Port, are obligaţia de a asigura continuitatea alimentării cu energie electrica a consumatorilor. Calitatea energiei electrice furnizată consumatorilor portuari şi siguranţă în funcţionare a instalaţii lor electrice.
În vederea asigurării unui iluminat performant în concordanţă cu actualele standarde, vor fi efectuate următoarele lucrări:
-Lot 1: Modernizare şi extindere reţea de iluminat stradal pe pasaj rutier Mol III – Mol V şi bretele rutiere de acces Mol IV – Mol V
-Lot 2: Modernizare şi extindere reţea de iluminat perimetral, latura Vest şi latura Est, Incinta 1 A, Port Constanţa Sud.
Valoarea finală a achiziţiei este de 1.126.829,17 lei. Lukamet Staal BV SRL este societatea câştigătoare. Societatea a luat fiinţă în 2014 şi are sediul social în sat Bursucani, comuna Bălăbăneşti, judeţul Galaţi. Capitalul social este de 200 de lei, iar asociat unic este Alin George Luca, care are şi rol de administrator în firmă. „Lucrări de instalaţii electrice” este activitatea principală a firmei.
Pentru 2018, firma a raportat 0 angajaţi, o cifră de afaceri de 10.133.264 lei, iar profitul a fost de 4.135.860 lei.
https://www.ziuaconstanta.ro/informatii/combaterea-criminalitatii-in-achizitiile-publice/o-firma-din-galati-se-va-ocupa-de-iluminatul-stradal-din-portul-constanta-document-709687.html?print
Deznodământ fericit pentru cei 180 de berbecuți salvați cu mari eforturi de pe nava Queen Hind, eșuată în Portul Midia, pe 24 noiembrie.
Vineri, animalele au fost preluate de voluntari, de la ferma din Nuntași, județul Constanța, unde au stat până acum.
Sub supravegherea medicilor veterinari și a voluntarilor din asociațiile care au intervenit atunci, alături de militarii de la ISU Constanța, oile au fost încărcate în tiruri și vor trăi mai departe, fără griji, într-un adăpost construit special la Periș, lângă București.
Animalele nu au fost vândute sau donate voluntarilor, ci sunt oficial lăsate în custodie de către firma care le-a vândut exportatorului.
Până nu se va clarifica situația legală a animalelor, acestea nu pot fi donate. Pe de altă parte, autoritățile din Portul Constanța urmează să stabilească în câteva zile ce firma se va ocupa de punerea navei Queen Hind pe linia de plutire.
https://stirileprotv.ro/stiri/actualitate/oile-salvate-de-pe-nava-esuata-in-portul-midia-vor-fi-duse-intr-un-adapost-special.html
Compania Naţională Administraţia Porturilor Maritime (CNAPM) Constanţa are în derulare o a doua procedură privind atribuirea contractului pentru ranfluarea navei încărcate cu peste 14.000 de oi care a eşuat în noiembrie 2019, în Portul Midia, şi totodată pentru realizarea serviciului de ecarisaj, la bordul vaporului fiind cadavrele animalelor, după ce prima licitaţie nu s-a soluţionat din cauza neîncadrării ofertelor firmelor în bugetul alocat de companie, de aproape 4 milioane de euro.
Reprezentanţi ai CNAPM Constanţa au declarat, pentru AGERPRES, că la începutul săptămânii viitoare va fi desemnat câştigătorul licitaţiei, la care participă nouă firme. În caietul de sarcini al licitaţiei, bugetul alocat pentru respectivele operaţiuni este de 19,2 milioane de lei, adică aproape 4 milioane de euro, cu un termen maxim de finalizare de 45 de zile, în condiţiile în care, în funcţie de soluţiile tehnice oferite, firmele pot termina mai repede ranfluarea şi ecarisajul.
După eşuarea navei, au fost salvate circa 250 de oi, dintre acestea în prezent fiind vii 180, animale care până în ziua în curs s-au aflat la o fermă din Nuntaşi, judeţul Constanţa.
Reprezentanţi ai asociaţiei de salvare a animalelor Arca au informat că pe 10 ianuarie preiau de la Nuntaşi cei 180 de berbecuţi care au supravieţuit, urmând să îi transporte la o fermă special amenajată, în apropiere de Bucureşti.
Conform CNAPM, luna trecută au fost finalizate operaţiunile de ecologizare a zonei din dreptul navei Queen Hind, monitorizarea efectuată continuu arătând că nu sunt probleme cu poluarea mediului.
Nava Queen Hind, încărcată cu circa 14.600 de oi, s-a răsturnat pe 24 noiembrie 2019, la plecarea din Portul Midia, scufundându-se parţial. Echipajul format din 22 de marinari sirieni a fost salvat, scoase vii de la bordul vaporului fiind, în zilele de după incident, şi câteva sute de oi.
https://www.agerpres.ro/social/2020/01/10/constanta-firma-care-va-ranflua-nava-cu-oi-esuata-in-portul-midia-desemnata-la-inceputul-saptamanii-viitoare–430276
Tancul de produse petroliere rusesc „Glard-2” a intrat în coliziune cu pescadorul turcesc „Dursun Ali Coskun”, pe data de 10 ianuarie 2020, în timp ce se apropia de zona de ancoraj de la nord de Kilyos, Istanbul, din Marea Neagră. Petrolierul plecase de la Rostov, Rusia, și urma să ajungă la Izmir, Turcia. În urma impactului, nava de pescuit s-a scufundat. Dintre cei șase membri ai echipajului pescadorului, trei au fost salvați, iar trei au dispărut în apele mării.
x x x
Pe data de 10 ianuarie 2020, tancul petrolier „MT Express 88” a fost surprins de furtună și a eșuat pe coasta de nord a Insulei Bawean, Indonezia, din Marea Java. Nava plecase din Jakarta în urmă cu aproximativ o săptămână și a ancorat în dreptul districtului Tanjungori, pentru a se adăposti de furtună. Vântul și-a schimbat direcția, ancora a greblat fundul mării și, în final, vasul a ajuns pe reciful din zona costieră. Cei 11 membri ai echipajului au abandonat tancul petrolier și au fost salvați de pescarii locali.
x x x
În jurul terminalului de containere Kwai Chung din portul Hong Kong s-a produs mare agitație în dimineața zilei de 10 ianuarie 2020. „OOCL Hamburg”, o navă portcontainer, a fost înconjurată de ambarcațiuni ale poliției pentru apă și, totodată, au fost luate măsuri stricte de securitate în port. Ulterior s-a constatat că e vorba de o alarmă falsă, declanșată prin apăsarea accidentală a butonului SSAS (Ship Security Alarm System) de la bordul navei. Vasul a fost sub controlul forțelor de securitate timp de aproximativ trei ore. După inspecție și confirmarea semnalului fals, a fost oprită urgența de securitate.
Butonul SSAS este activat de echipaj în cazul în care securitatea navei este amenințată de teroriști.
x x x
Cargoul de mărfuri generale „Norbjorn” nu a reușit să ajungă în Insula Spitsbergen, din Arhipelagul Svalbard, Norvegia, din cauza ghețurilor, fiind nevoit să fie asistat de nava Gărzii de Coastă, cu clasă de gheață „NOCGV Svalbard”. Pe data de 9 ianuarie 2020, vasul a ajuns în apele libere de ghețuri, reușind să acosteze în portul Longyearbyen în seara aceleași zile. „Niciodată din 2009 nu a fost atâta gheață în apele Svalbard”, susțin localnicii.
https://www.cugetliber.ro/stiri-economie-incidente-si-accidente-pe-mari-si-oceane-392825?utm_source=cugetliber&utm_medium=site&utm_content=sectiune-Economie&utm_campaign=Articole%20sectiune%20Economie
Economie
13.01.2020
În acest an, Grecia va anunţa o licitaţie internaţională pentru operarea a 10 porturi regionale majore, notează Novinite. Anunţul a fost făcut de ministrul transporturilor Giannis Plakiotakis. Tot în acest an vor fi introduse modificări privind managementul porturilor în condiţiile în care modelul existent nu permite operarea la capacitate maximă a acestora. Licitaţia va fi anunţată pentru 10 porturi majore, incluzând porturi care lucrează cu nave de croazieră.
https://www.zf.ro/business-international/grecia-anunta-o-licitatie-internationala-pentru-10-porturi-18702213
14.01.2020
Gastrade, companie de utilități din Grecia și dezvoltator al terminalul LNG Alexandroupolis a lansat pe 10 ianuarie 2020 a doua etapă a testului de piață în concordanță cu “Ghidul de gestionare și alocare a capacității Sistemul Independent de Gaze Naturale Alexandroupolis, potrivit unui comunicat al companiei.
“Proiectul își propune să ofere un sistem de furnizare a gazelor naturale către piețele din sud-estul Europei, oferind regiunii siguranța unei aprovizionări constante, diversificarea rutelor și surselor de gaze naturale, flexibilitatea prețurilor și concurență sporită. Acest proiect va satisface cererea în creștere pentru gaze din regiune pe termen mediu și lung, oferind acces regional la LNG, sprijinind accesul și pătrunderea pe piața gazelor naturale”, arată compania. Pentru Bulgaria, România, Serbia și alte piețe din sud-estul Europei, proiectul va furniza gaze natural prin interconectorul Grecia-Bulgaria care este în construcție și prin celelalte conducte existente sau care urmează să fie construite în regiune. Aceasta este o etapă obligatorie pentru rezervările de capacitate în acest proiect. Companiile care și-au exprimat deja interesul pentru prima fază a testului de piață sunt eligibile să depună oferte angajante către Gastrade. Liniile directoare stabilesc condițiile prin care noi participanți interesați pot lua parte la cea de-a două faza a testului de piață. Termenul limită pentru depunerea ofertelor este 24 februarie, 2020.
În prima fază a testului de piață, douăzeci de companii au înaintat declarații de interes pentru un total de 12.2 miliarde de metri cubi (bcm) pe an privind capacitatea de regazificare și livrare către sistemul național grecesc de furnizare a gazului natural (NNGTS). Declarațiile de interes pentru participarea la proiect au depășit capacitatea tehnică a acestuia, proiectată la 5,5 bcm pe an.
GASTRADE se aștepta să primească oferte angajante de la o gamă largă de participanți, inclusiv de la companii de aprovizionare cu gaz natural, companii de furnizare a electricității, alți utilizatori finali, companii de distribuție a gazelor și traderi. După o procedura de alocare a capacității supravegheată de RAE, participanții alocați vor trebui să semneze acorduri de rezervare a capacității în conformitate cu modelul relevant aprobat de RAE. Proiectul cuprinde o unitate de plutire, depozitare și regazificare offshore (FSRU) pentru primirea, stocarea și regazificarea LNG, care va fi staționată la 17,6 km față de țărmul orașului Alexandroupolis din nord-estul Greciei și o conducta de transport a gazelor prin care gazul natural va fi livrat către NNGTS și mai departe către utilizatorii finali din Grecia, Bulgaria, Serbia, Macedonia, România, Turcia, și mai departe către Moldova, Ucraina și Ungaria.
FSRU va avea o capacitate de regazificare și furnizare de 5.5 bcm pe an, și o capacitate maximă tehnică de regazificare și furnizare de 22.8 mil metri cubi pe zi. Procesul de licitație pentru construcția acestui proiect este în desfășurare. Proiectul este planificat a deveni operațional din punct de vedere comercial, în trimestrul trei al anului 2022. Proiectul este inclus în lista Uniunii
Europene a proiectelor de interes comun și are o autorizare completă.