Revista presei

Traficul de cereale în porturile maritime românești a crescut cu 40% – Revista presei 22 – 24 Aprilie 2019

  • Port Constanța

24.04.2019

 

Traficul total de mărfuri înregistrat în primul trimestru al anului 2019 în porturile maritime românești a crescut cu 12,75%, ajungând la 15,05 milioane tone, față de 13,34 milioane tone în aceeași perioadă a anului trecut.

O creștere spectaculoasă de trafic s-a înregistrat în cazul cerealelor, de aproape 40%. Dacă anul trecut, în primul trimestru, traficul de cereale a fost de 2,87 milioane tone, în 2019, în aceeași perioadă, acesta a depășit 4 milioane tone.

În ultimii 5 ani, Portul Constanța a fost lider între porturile europene în ceea ce privește traficul de cereale, operând anual, în medie, peste 18 milioane tone.

Din traficul total înregistrat, traficul maritim a fost 11,46 milioane tone (creștere de 4%), iar cel fluvial a reprezentat 3,58 milioane tone (creștere de 53,87%).

Alte grupe de mărfuri la care s-au înregistrat creșteri de trafic sunt: minereuri și deșeuri neferoase, produse metalice, minerale brute sau prelucrate, îngrășăminte, lemn și plută.

A crescut și traficul de containere cu 5,6% în perioada analizată, de la 1,5 milioane tone marfă în 2018, la 1,6 milioane tone marfă, respectiv 158.672 TEU, în 2019.

Scăderi de trafic au fost semnalate pentru următoarele grupe de mărfuri: petrol brut, produce petroliere, produse chimice.

În primele trei luni ale anului 2019, au ajuns în porturile maritime românești 3.052 nave (2.494 nave în trimestrul 1 din 2018), din care 914 nave maritime și 2.138 nave fluviale.

Traficul de cereale în porturile maritime românești a crescut cu 40%

 

 

Total goods traffic registered in the first quarter of 2019 in Romanian maritime ports increased by 12.75%, reaching 15.05 million tons, compared to 13.34 million tons in the same period last year.
An increase in traffic was recorded for cereals, almost 40% to over 4 million tons.

In the last five years, Constanta Port has been the leader among the European ports in terms of grain traffic, operating annually, on average, over 18 million tons.

Of total traffic, maritime traffic was 11.46 million tons, up 4%, and the river accounted for 3.58 million tons, an increase of 53.87%.

Other groups of goods in which traffic increases have been reported are: non-ferrous ores and wastes, metal products, raw or processed minerals, fertilizers, wood and cork.

Container traffic grew by 5.6% in the analysed period, from 1.5 million tons of cargo in 2018 to 1.6 million tons of cargo, or 158,672 TEU in 2019. Traffic reductions were reported for the following groups of commodities: crude oil, petroleum products, chemicals.

In the first three months of 2019, 3,052 ships (2,494 ships in the first quarter of 2018) arrived in the Romanian maritime ports, of which 914 ships and 2,138 river ships.

https://www.portseurope.com/grain-traffic-in-romanian-maritime-ports-increased-by-40/

 

Președinția și secretariatul strategiei UE pentru regiunea Dunării (SUERD) au lansat consultarea publică online, prin intermediul site-ului SUERD și al rețelelor sociale, pentru a implica reprezentanții societății civile și publicul larg în actualizarea acțiunilor și proiectelor cu impact strategic pentru Regiunea Dunării.

Planul de acțiune al SUERD este în proces de revizuire, în contextul pregătirii pentru noua perioadă de programare. În prezent, toți actorii SUERD (coordonatorii naționali, coordonatorii de arii prioritare și grupurile de coordonare, părțile interesate și experții din țările Regiunii Dunării, împreună cu direcțiile generale ale Comisiei Europene) sunt implicați în elaborarea contribuțiilor pentru noul plan de acțiune al SUERD.

Până la sfârșitul lunii mai 2019 se va finaliza prima versiune a noului plan de acțiune. În iunie 2019, la cea de-a 8-a ediție a Forumului anual al SUERD, care va avea loc la București, Președinția română a SUERD va oferi spațiu pentru consultări și pentru un schimb mai larg de idei între părțile interesate și societatea civilă. Pe baza contribuțiilor tuturor actorilor strategiei, Comisia Europeană va utiliza propunerea consolidată de elaborare a noului plan de acțiune, care va fi aprobat de miniștrii Regiunii Dunării, în octombrie 2019.

Pentru a facilita transmiterea contribuțiilor, a fost elaborat un chestionar care trebuie completat înainte de 20 mai. Autorii propunerilor sunt invitați să adauge și adresa de e-mail, ca să fie invitați la consultările publice ce vor avea loc pe 27 iunie, la București, și să fie informați despre rezultatele consultărilor. Limba de lucru a SUERD este limba engleză, de aceea chestionarul este formulat în această limbă și necesită răspunsuri tot în engleză.

https://www.cugetliber.ro/stiri-economie-romanii-invitati-sa-contribuie-la-strategia-dunarii-373882?utm_source=cugetliber&utm_medium=site&utm_content=sectiune-Economie&utm_campaign=Articole%20sectiune%20Economie

 

Camera de Comerț și Industrie a României (CCIR), în colaborare cu Ambasada Turkmenistanului la București, organizează masa rotundă cu tema „Perspective ale cooperării la Marea Caspică”.
În cadrul evenimentului, care are loc astăzi, 24 aprilie, la CCIR Business Center, prezentările vor fi susținute de reprezentanțele diplomatice ale Azerbaidjanului, Iranului, Kazahstanului, Georgiei, Turkmenistanului, precum și de reprezentanți ai unor ministere din România.

https://www.cugetliber.ro/stiri-economie-masa-rotunda-dedicata-cooperarii-la-marea-caspica-373879?utm_source=cugetliber&utm_medium=site&utm_content=sectiune-Economie&utm_campaign=Articole%20sectiune%20Economie

 

Nava-fanion a ONG Greenpeace, Rainbow Warrior va ajunge la sfârşitul lunii mai în Portul Constanţa, unde va rămâne timp de 5 zile. Vasul călătoreşte pe oceanele şi mările lumii pentru proiecte ştiinţifice sau pentru a protesta împotriva marilor poluatori.

Nava va porni apoi într-un turneu european de 5 luni pentru a promova şi în alte ţări căutarea unor soluţii energetice regenerabile şi renunţarea la combustibilii fosili, principalii agresori ai climei, precum cărbunele.

‚‚Rainbow Warrior, una dintre cele mai verzi nave din lume face parte din flota Greenpeace și ajunge în Constanța pe 29 mai. În mod tradițional călătorește cam pe toate mările și oceanele lumii pentru a atrage atenția unor probleme de mediu stringente și dă astfel startul unui tur european de cinci luni, cu mesaje specifice de a opta pentru energiile curate din surse regenerabile. România are un potențial uriaș de a produce energie din surse curate din soare și vânt și de a elimina treptat cărbunele’’, a declarat Carla Donciu, responsabil în comunicare al Greenpeace Romania.

Nava-fanion a ONG Greenpeace, Rainbow Warrior va ajunge la sfârşitul lunii mai în Portul Constanţa

 

22.04.2019

 

Evaluarea Raportului de Pericole Majore aferent platformei petroliere Gloria, proces care a fost finalizat la sfârșitul săptămânii trecute, a relevat neconformități majore privind siguranța instalației, care pot avea consecințe grave asupra personalului și a mediului marin, au afirmat, pentru Agerpres, reprezentanții Autorității Competente de Reglementare a Operațiunilor Petroliere Offshore la Marea Neagră (ACROPO). Astfel, instalația offshore nu va mai fi folosită până la data la care va începe să fie dezafectată. „Drept consecință, platforma Gloria, care funcționează în acest moment ca spațiu de cazare pentru personalul operativ de pe PFSS8, devine instalație ne-operațională, păstrând la bord numai personalul minim necesar pentru repararea sistemului de jacking, în vederea operațiunilor de dezafectare, operațiuni care sunt așteptate să înceapă în cel mai scurt timp posibil”, au mai spus oficialii autorității.

Platforma Gloria, prima platformă petrolieră maritimă a României, lansată la apă în 1975 și cu care OMV Petrom extrage în prezent hidrocarburi din perimetrul offshore Istria din Marea Neagră, va fi dezactivată de la 1 mai și își va înceta operațiunile, a anunțat săptămâna trecută șeful Direcției Generale Gestionare, Evaluare și Concesionare Resurse/Rezerve Petrol din Agenția Națională pentru Resurse Minerale (ANRM), Sorin Călin Gal. Cel mai mare producător de țiței și gaze din România a purtat discuții încă din martie cu Autoritatea Competentă de Reglementare a Operațiunilor Petroliere Offshore la Marea Neagră (ACROPO) pe tema proiectului de dezafectare a platformei Gloria. „Pe 1 mai se închide complet exploatarea gazelor de pe platforma Gloria, care va fi dezafectată până la finalul anului și tăiată la fier vechi”, a spus Sorin Gal, la o conferință organizată de Financial Intelligence. Platforma și-a început activitatea de foraj la 16 septembrie 1976, la o distanță de 72 kilometri în largul Mării Negre și la o adâncime maximă a apei de 90 metri.

https://www.profit.ro/povesti-cu-profit/energie/oficiali-platforma-petroliera-maritima-gloria-nu-mai-prezinta-siguranta-si-nu-mai-poate-fi-utilizata-18983545

 

Stone Group SRL, deţinătoare a 50% din capitalul social, Marius Făinarea, care deţine 25% din capitalul social, şi Lenuţa Pilcă, care are 25% din capitalul social, în calitate de asociaţi ai Sea Container Services SRL, au luat în unanimitate mai multe decizii.

Astfel, s-a aprobat fuziunea prin absorbţie dintre Property Development SRL, în calitate de societate absorbantă, Sea Container Services SRL, Multiend Impex SRL şi Dynalog SRL, în calitate de societăţi absorbite. De asemenea, a fost aprobat proiectul de fuziune al societăţii Property Development SRL, prin absorbţia patrimoniului societăţilor Sea Container Services SRL, Multitrend Impex SRL şi Dynalog SRL, întocmit Ia data de referinţă 30.09.2018, conform prevederilor Legii nr. 31/1990, republicată şi modificată, şi anexelor la acesta.

O altă decizie se referă la aprobarea situaţiilor financiare de început de fuziune întocmite cu data de referinţă 30.09.2018. Asociaţii au decis că nu sunt necesare examinarea proiectului de fuziune şi întocmirea raportului prevăzut Ia art. 2433 alin. 1 din Legea nr. 31/1990, republicată şi modificată. Decizia Adunării Generale a Asociaţilor Sea Container Services SRL din data de 11.12.2018 a fost publicată în Monitorul Oficial al României.

De asemenea, în Monitorul Oficial al României a fost publicată decizia asociaţilor societăţii Dynalog SRL, din data de 11.12.2018.

Asociaţii Stone Group SRL, prin Alina Gârleanu, care deţine 50% din capitalul social, Marius Făinarea – 25% din capitalul social, Lenuţa Pilcă – 25% din capitalul social, cu unanimitate de voturi, au luat o serie de decizii. S-a aprobat fuziunea prin absorbţie dintre Property Development SRL, în calitate de firmă absorbantă, şi Sea Container Services SRL, Multitrend Impex SRL şi Dynalog SRL, în calitate de firme absorbite. De asemenea, s-a aprobat proiectul de fuziune al societăţii Property Development SRL prin absorbţia patrimoniului societăţilor Sea Container Services SRL, Multitrend Impex SRL şi Dynalog SRL, întocmit la data de referinţă 30.09.2018. Asociaţii au mai aprobat situaţiile financiare de început de fuziune întocmite cu data de referinţă 30.09.2018.

https://www.ziuaconstanta.ro/stiri/actualitate/sea-container-services-multiend-impex-si-dynalog-absorbite-de-property-development-detalii-689258.html

 

  • Economie

22.04.2019

 

Ministrul Transporturilor, Răzvan Cuc, a declarat duminică, la Târgu Jiu, că a lansat ordonanţa pe achiziţii, însă a primit 17 pagini de observaţii de la Ministerul Justiţiei, printre care şi aceea de a obţine un aviz de la Consiliul Suprem de Apărare a Ţării (CSAT). „O aberaţie!”, spune ministrul.

Răzvan Cuc a declarat, duminică, la Târgu Jiu, unde a participat la inaugurarea noului sediu al RAR din oraş, că aşteaptă o discuţie cu noul ministru al Justiţiei, deoarece, după lansarea ordonanţei privind achiziţiile, a primit, la la MJ observaţii pe 17 pagini.

„Din păcate am undeva la 17 pagini de observaţii de la Ministerul Justiţiei (pe ordonanţa pe achiziţii – n.r.). Aceste observaţii de la Ministerul Justiţiei au blocat ordonanţa. Aşteptăm să avem o discuţie cu noul ministru pe care sper să îl avem la Justiţie şi să revenim asupra ordonanţei, pentru că, la un moment dat, pe această ordonanţă am avut cinci avizatori, adică Ministrul Transporturilor ca iniţiator, ANAP, Ministerul Dezvoltării, Ministerul Finanţelor şi Ministerul Justiţiei. Ministerul Justiţiei ne-a introdus suplimentar încă şase avizatori, printre care ne-a solicitat să luăm un aviz inclusiv de la CSAT, ceea ce este, dacă mă întrebaţi pe mine, o aberaţie, fiindcă noi facem autostrăzi, drumuri, noi vrem să simplificăm legislaţia, nu facem drumuri militare ca să mergem să cerem avizul de la CSAT (…). Doamna prim-ministru a reuşit să deblocheze acest lucru. Vedem că avem aceste observaţii eterne care, practic, nu ştiu decât să blocheze”, a spus ministrul Răzvan Cuc.

https://www.mediafax.ro/social/cuc-preia-initiativa-si-il-acuza-pe-tudorel-toader-observatiile-de-la-mj-au-blocat-ordonanta-pe-achizitii-ne-solicita-aviz-de-la-csat-18093958

 

Executivii unei companii chinezeşti din sectorul construcţiei de nave vor vizita două şantiere navale din Croaţia către sfârşitul acestei luni sau începutul lunii viitoare pentru a analiza posibilităţi de cooperare, a anunţat premierul croat, Andrej Plenkovic, potrivit Total Croatia News.

Anunţul a venit după ce o delegaţie de înalţi oficiali chinezi, condusă de premierul Li Keqiang, a vizitat Croaţia recent ca parte a summitului dintre 17 ţări central şi est-europene şi China din Dubrovnik. CEO-ul China Shipbuilding Corporation, cel pe care premierul Li l-a contactat în timpul vizitei din Croaţia, va vizita această ţară împreună cu o delegaţie în perioada 25 aprilie – 10 mai, a anunţat Plenkovic.

„Vor vizita şantierele de la Pola şi Rijeka pentru a vedea ce poate fi făcut în legătură cu o posibilă implicare sau cooperare“, a adăugat acesta. Premierul croat a declarat că Croaţia a făcut tot ce a putut pentru a stârni interesul chinezilor. „Am discutat acest subiect în Beijing şi în luna noiembrie a anului trecut şi nu sunt surprins de decizia chinezilor de a vizita Croaţia atât de curând“, a declarat acesta, remarcând că China este cel mai mare cumpărător şi constructor de nave.

https://www.zfcorporate.ro/auto-transporturi/china-shipbuilding-corporation-un-gigant-sprijinit-de-beijing-ar-putea-fi-interesata-de-doua-santiere-navale-din-croatia-18092003

 

23.04.2019

 

Compania Națională de Căi Ferate CFR SA a anunțat cine și-a adjudecat contractul „Modernizare treceri nivel (proiectare și execuție) SRCF Constanța (4 loturi)“. Astfel, cei doi agenți economici sunt Consal Trade SRL și San Electroterm Grup SRL.

Conform prevederilor caietului de sarcini, se vor elabora proiectele tehnice și detaliile de execuție în baza expertizei DALI existente, care vor fi verificate de verificator de proiecte autorizat conform Ordinului MDRAP 2264/2018 în domeniile A5, B3, D, se vor obține avizele și autorizațiile de construire în numele autorității contractante, se vor executa lucrările de modernizare a trecerilor de nivel cu dale elastice și lucrările de semnalizare la următoarele treceri la nivel: km 62+407 între stațiile Cogealac – Mihai Viteazu, km 84+761 între stațiile Fetești-Movila, km 243+635 între stațiile Eforie Sud – Costinești, km 266+795 în stația CF Mangalia.

Contractul nr.106 din data de 15.04.2019 „Lot 4 – Modernizare TN km 266+795 în stația CF Mangalia”, în valoare de 1.211.400 de lei, a fost adjudecat de Consal Trade SRL. Și contractul nr. 105 din data de 15.04.2019 „Lot 3 – Modernizare TN km 243+635 între stațiile Eforie Sud – Costinești”, în valoare de 1.097.825 de lei, a fost atribuit societății Consal Trade SRL. De asemenea, contractul nr. 101 din data de 12.04.2019 „Lot 2 – Modernizare TN km 84+761 între stațiile Fetești – Movilă”, în valoare de 1.418.471 de lei, a revenit societății San Electroterm Grup SRL. Firma San Electroterm Grup SRL și-a adjudecat și contractul nr. 100 din data de 12.04.2019 – „Lot 1 – Modernizare TN km 62+407 între stațiile Cogealac – Mihai Viteazu”, în valoare de 2.035.112 lei.
Responsabili de atribuirea achiziției
Persoanele cu funcții de decizie din cadrul entității contractante, responsabile de organizarea, derularea și finalizarea procedurii de atribuire, din cadrul CNCF CFR SA – Sucursala Regională CF Constanța: Maer Dorin Ioan – director, Anton Radu – șef Revizorat SC, Mega Joița – director adjunct, Moisei Gigi Claudiu – șef Divizie Linii, Petrescu Daniel – șef Serviciu Linii, Mosin Reșid – șef Divizia Instalații, Popa Angelica – șef serviciu PDA, Negrilă Mihaela Ecaterina – șef Divizia Investiții, Stanca Dan – șef serviciu PVTP Divizia Investiții, Toma Tamara – inginer serviciu PVTP Divizia Investiții, Draghici Anișoara – șef serviciu BPR Divizia Investiții, Cirețeanu Cristina – economist Divizia Investiții, Tiron Gabriela – șef Serviciu PDFC Economic, Ciobanu Alina-Manuela – șef Serviciu BAI Economic, Răceanu Camelia – șef Oficiu Juridic, Butoi Marcel – șef birou avizare documentații reprezentare Oficiul Juridic, Nacu Camelia – Oficiul Juridic, Popescu Adriana Laurenția – Oficiul Juridic, Tuzluchi Iulia – Oficiul Juridic, Poșirca Daniela – Oficiul Juridic, Stanciu Florina Olimpia – Serviciul Achiziții Publice, Magnea Maria – șef Serviciu Achiziții Publice, Bascoveanu Mariana – Serviciul Achiziții Publice, Dăscălescu Roxana-Georgiana – Serviciul Achiziții Publice, Toader Daniel-Marius – Serviciul Achiziții Publice.
Despre San Electroterm Grup SRL
Cu sediul în municipiul Constanța, San Electroterm Grup SRL a luat ființă în anul 2003. Capitalul social subscris, de 400.000 de lei, integral vărsat, este compus din 40.000 de părți sociale. Valoarea unei părți sociale este de 10 lei. Firma este controlată de Buzău Ioan şi Neagu Sergiu Dumitru, fiecare cu 50% din capitalul social. Cei doi asociați sunt şi administratorii societății, care desfăşoară lucrări de instalații pentru construcții.

În anul fiscal 2015, firma cu 105 salariați a avut o cifră de afaceri de 8.058.094 de lei şi un profit de 1.013.914 lei. De asemenea, în anul fiscal 2016, firma cu 104 salariați a declarat o cifră de afaceri de 13.141.752 de lei şi un profit de 2.111.068 de lei. Situația financiară pe anul 2017 este următoarea: 151 de salariați, cifră de afaceri de 15.071.743 de lei şi profit de 1.647.177 de lei.
Despre Consal Trade SRL
Potrivit Registrului Comerțului, firma, înființată în anul 2015, are sediul social în municipiul Giurgiu. Capitalul social subscris, de 3.810.000 lei, integral vărsat, este compus din 38.100 de părți sociale. Valoarea unei părți sociale este de 10 lei. Hermosiocco Trading Limited, cu sediul în Cipru, este asociat unic. Persoane împuternicite ale firmei, care desfăşoară activități de luptă împotriva incendiilor şi de prevenire a acestora, sunt Enescu Nicolae şi Mohanu Marcela.

În anul fiscal 2015, compania cu 206 de salariați a raportat o cifră de afaceri de 47.530.073 lei şi un profit de 12.295.090 lei. De asemenea, în anul fiscal 2016, societatea cu 206 salariați a înregistrat o cifră de afaceri de 19.573.738 lei şi un profit de 315.590 lei. Situația financiară pe anul 2017 arată astfel: 218 salariați, cifră de afaceri de 24.053.432 lei şi un profit de 43.901 lei.

https://www.ziuaconstanta.ro/informatii/combaterea-criminalitatii-in-achizitiile-publice/trecerile-de-cale-ferata-din-judetul-constanta-modernizate-consal-trade-si-san-electroterm-grup-au-semnat-cu-cf-constanta-document-689633.html

 

Terminalul va facilita conexiunile feroviare interne între Genk-Antwerp și Antwerp-Ghent-Zeebrugge pentru a sprijini transportul de mărfuri între Genk și orașele portuare. În trecut, terminalul a fost deținut de companiile Lineas și LRM

Noul terminal de cale ferată va fi securizat și echipat în conformitate cu cele mai înalte standarde pentru manipularea substanțelor chimice, farmaceutice și de mare valoare.

„H.Essers nu mai este exclusiv o companie de transport. De-a lungul anilor, compania noastră a fost transformată într-un jucător complet în sectorul de logistică care oferă servicii complete în cadrul lanțului de aprovizionare. Odată cu achiziționarea Euro Terminal Genk, adăugăm serviciilor deja existente și partea feroviară”, a declarat CEO-ul H. Essers.

În ultimii ani, companiile Lineas și H. Essers au lucrat cu succes la conexiunea feroviară de transport între Belgia și România. Luna trecută, această colaborare a fost consolidată prin lansarea în comun a unui tren de transport de marfă regulat și direct între Genk și Trieste, în nordul Italiei.

„Cu prima legătură directă dintre Genk și Trieste, H.Essers a făcut un pas important în extinderea rețelei sale. Astfel mărfurile nu mai sunt transportate exclusiv cu camionul din propriile depozite, ci și pe calea ferată”, a explicat unul dintre reprezentanții companiei.

https://www.infotrucker.ro/compania-de-transport-h-essers-a-preluat-terminalul-feroviar-euro-terminal-genk/

 

Proiectul a primit în 2018 un ajutor de stat în valoare de 17 milioane de euro.

Turcii de la Tosmur Grup, un grup cu activităţi în agricultură, investesc 40 mil. euro în construcţia unei fabrici de amidon în Medgidia, care se va întinde pe 10 hectare şi va avea 200 de angajaţi.
„S-a aprobat PUZ-ul şi aşteptăm să iasă autorizaţia de construcţie. Sperăm ca într-un an jumătate să fie gata construcţia, în august să putem începe construcţia fabricii. Investiţia iniţială se va ridica la 40 milioane de euro, fabrica urmând să fie dezvoltată treptat în timp“, a spus pentru ZF Arslan Ozgun, directorul administrativ al companiei Omnia Europe, cu sediul în Bucureşti, deţinută de grupul Tosmur Grup (controlat de omul de afaceri turc Fatih Tosmur).

Grupul are activităţi în producţia de amidon, controlează două fabrici de amidon în Adana, Turcia, dar şi alte businessuri în agricultură (livezi, ferme).

Fabrica, ce se va va întinde pe 10 hectare, în apropiere de canalul Dunăre-Marea Neagră, va produce amidon natural, fructoză, glucoză, maltodextrină, tărâţe, germeni. Datele publice arată că în fabrică vor fi angajaţi 220 de oameni în total. Capacitatea de producţie va fi de 100.000 de tone de amidon natural anual, 84.000 de tone de fructoză anual, 84.000 de tone de glucoză anual. Producţia fabricii va creşte treptat până în 2025.

La finalul anului trecut, compania Omnia Europe a primit undă verde pentru a beneficia de un ajutor de stat în valoare de 80 mil. lei (17 mil. euro), valoarea totală a proiectului (fabricii) fiind de 189 mil. (40 mil. euro). La Ministerul de Finanţe apare că Omnia Europe a fost înregistrată în 2015, cu obiect de activitate producţia de amidon şi fabricarea produselor din amidon.
„Beneficiarul doreşte construirea unei fabrici de amidon cu regimul de înălţime variabil în funcţie de dotările tehnologice formată din ansamblu de clădiri de producţie, depozitare şi instalaţiile aferente specifice cu silozuri depozitare porumb şi ansamblu manevrare, clădire măcinare, rafinare şi depozitare, clădire procesare şi depozitare amidon şi maltodextrină (altele – n.red.)“, se arată în memoriul justificativ făcut public pe site-ul Agenţiei Naţionale pentru Protecţia Mediului. Scopul proiectului este de a produce amidon de o calitate excepţională, se arată în raport. „Acest proiect va duce la dezvoltarea economică a zonei prin crearea de noi locuri de muncă şi crearea pieţei de desfacere pentru producătorii de cereale din zonă, în special porumb“, arată aceeaşi sursă. România a fost fruntaşă în 2018 la producţia de porumb şi floarea-soarelui în Uniunea Europeană, însă şi suprafaţa cultivată a fost mai mare decât a celorlalte state membre cu care a intrat în concurenţă, arată datele de la Institutul Naţional de Statistică. Astfel, randamentul la hectar a fost mai mic decât al Franţei sau Germaniei, ţări aflate pe următoarele locuri. Producţia de porumb a României în 2018 a fost de 18 milioane de tone, iar suprafaţa cultivată a fost de 2,3 milioane de hectare. Producţia de porumb boabe la un hectar a fost de 7,8 tone. În acelaşi timp, Franţa a avut o producţie de 12 milioane de tone, iar suprafaţa cultivată a fost de 1,4 milioane de hectare.

Astfel, randamentul ei la hectar a fost de 8,5 tone. Suprafaţa cultivată cu porumb boabe în anul 2018 reprezintă 45,8% din suprafaţa cultivată cu cereale pentru boabe, mai arată datele de la INS.

La finalul anului trecut, Ministerul Finanţelor a semnat cinci acorduri de finanţare pentru acordarea de ajutor de stat în valoare totală de aproape 360 mil. lei companiilor Automobile Dacia, Swoboda Sibiu, Sogefi Suspensions Eastern Europe, Omnia Europe şi Martur Automotive Seating and Interiors.

Proiectele de investiţii finanţate au o valoare totală de 1 miliard lei şi urmează să creeze 1.272 noi locuri de muncă.

Arslan Ozgun, directorul administrativ al companiei Omnia Europe cu sediul în Bucureşti, deţinută de grupul Tosmur Grup (controlat de omul de afaceri turc Fatih Tosmur)

S-a aprobat PUZ-ul şi aşteptăm să iasă autorizaţia de construcţie. Sperăm ca într-un an şi jumătate să fie gata construcţia, în august să putem începe construcţia fabricii. Investiţia iniţială se va ridica la 40 milioane de euro, fabrica urmând să fie dezvoltată treptat în timp.

https://www.zfcorporate.ro/business-construct/o-noua-investitie-tosmur-grup-cu-actionari-din-turcia-construieste-cu-40-milioane-euro-o-fabrica-de-amidon-la-medgidia-unde-vor-lucra-200-oameni-18093956

 

Liderii mondiali care se vor reuni săptămâna viitoare la summitul „O centură, un drum” vor conveni să finanțeze proiecte care respectă obiectivele globale referitoare la datorii și să promoveze o dezvoltare ecologică, potrivit proiectului de comunicat citat de Reuters, preluată de News.ro. Inițiativa „O centură, un drum” este un element major al politicii președintelui chinez Xi Jinping și prevede refacerea vechiului Drum al Mătăsii, pentru a conecta China de Asia, Europa și restul lumii, prin investiții majore în infrastructură. Proiectul este însă controversat pentru multe state occidentale, în special pentru Statele Unite, care îl consideră doar un mijloc de a extinde influența chineză în străinătate și de a împovăra țările cu datorii nesustenabile și netransparente.
Statele Unite au criticat în mod special decizia Italiei de a semna un memorandum de înțelegere pentru participarea la inițiativă, fiind primul stat membru al G7 care a făcut acest lucru. Comunicatul reiterează însă promisiunile convenite la un summit din 2017 pentru o finanțare sustenabilă a proiectelor, adăugând și o limită de îndatorare. ”Susținem colaborarea între instituțiile financiare naționale și internaționale pentru a oferi proiectelor un sprijin financiar diversificat și sustenabil”, potrivit proiectelor. ”Cuvântul ecologic apare în comunicat de mai multe ori. În comunicatul de acum doi ani acest cuvânt nu a fost menționat nici măcar o dată.

”Subliniem importanța promovării dezvoltării verzi. Încurajăm dezvoltarea finanțării ecologice, inclusiv emiterea de obligațiuni verzi, precum și dezvoltarea unor dehnologii curate”, potrivit comunicatului. Ministrul de Externe chinez, Wang Yi, a declarat vineri că proiectul O centură un drum nu este ”un instrument politic” sau o criză a datoriilor pentru țările participante, iar Beijingul salută soluțiile constructive pentru eliminarea îngrijorărilor provocate de acest proiect. Un număr de 37 de lideri străini vor participa la summitul din 25-27 aprilie, dar Statele Unite vor trimite reprezentanți de rang inferior, reflectând nemulțumirea față de acest proiect. Numărul participanților străini a crescut de la 29, câți au participat la summitul precedent, între noii veniți aflându-se reprezentanți din Pakistan, Rusia, Italia, Elveția și Austria.

https://www.profit.ro/stiri/economie/initiativa-chineza-o-centura-un-drum-va-finanta-proiecte-ecologice-si-sustenabile-financiar-18983896

 

24.04.2019

 

România a înregistrat în ianuarie 2019 un excedent de 135,2 milioane euro în comerţul internaţional cu cereale, în contextul în care exporturile au totalizat 170,4 milioane euro, iar importurile 35,2 milioane euro, conform datelor centralizate de Institutul Naţional de Statistică, citate de Agerpres.

Exporturile de cereale au crescut în prima lună a acestui an cu 7,7%, în timp ce importurile s-au majorat cu 102%.

Potrivit datelor INS, exporturile de porumb au totalizat 86,326 milioane euro, iar cele de grâu şi meslin 77,732 milioane euro.

Din totalul exporturilor de cereale, 42,2% au avut ca destinaţie ţări din Uniunea Europeană. Exporturile au totalizat în acest caz 71,9 milioane lei, în topul destinatarilor fiind Germania (12,2 milioane euro), Ungaria (9,5 milioane euro) şi Italia (8,2 milioane euro).

În ceea ce priveşte importurile, 96% (33,8 milioane euro) dintre acestea au provenit din ţările UE, în special din Ungaria (importuri de cereale de 13,6 milioane euro), Bulgaria (13,6 milioane euro) şi Franţa (5,1 milioane euro).

Conform INS, România s-a situat în 2018 pe primul loc în rândul statelor membre ale Uniunii Europene în ceea ce priveşte suprafaţa cultivată şi producţia realizată de porumb boabe.

La grâu, România a ocupat locul patru la suprafaţa cultivată, după Franţa, Germania, Polonia şi la producţia realizată, după Franţa, Germania şi Regatul Unit.

Suprafaţa cultivată cu cereale pentru boabe a scăzut cu 0,3% în 2018, faţă de 2017, în timp ce producţia a crescut cu 14,9%, datorită în principal creşterii randamentelor la hectar (producţia medie la hectar).

Suprafaţa cultivată cu porumb boabe în anul 2018, a reprezentat 45,8% din suprafaţa cultivată cu cereale pentru boabe, iar cea cultivată cu grâu 40,8%. Producţia de cereale a crescut în principal datorită majorării cu 28,1% a producţiei la porumb boabe.

https://economie.hotnews.ro/stiri-agricultura-23105807-excedent-135-milioane-euro-comertul-international-cereale-ianuarie-2019-statistica.htm

 

China a lansat un documentar despre megaproiectul său, Noul Drum al Mătăsii, care are ambiția să interconecteze 30 de state din Asia, Europa și Africa. Beijingul semnalează astfel că este gata să dezvolte cooperarea internațională și creșterea economică.

Documentarul a fost lansat la Forumul Inovațiilor de la Beijing.

El reamintește vechile legături care existau în lumea antică între regiuni și popoare îndepărtate dar care reușeau să aibă schimbrui comerciale și culturale.

După două milenii, China are ambiția de a crea un nou Drum al Mătăsii care să conecteze Asia, Europa și Africa.

Proiectul chinezesc a fost anunțat în 2013 și lansat în 2016.

El prevede crearea a șase coridoare terestre și maritime care vor permite schimburile economice, științifice și culturale.

Principiile de funcționare a inițiativei sunt consultarea extinsă, contribuția comună și împărțirea beneficiilor.

http://stiri.tvr.ro/noul-drum-al-matasii–china-vrea-cre–terea-interconectarii-comerciale_844450.html#view

 

Regia Autonomă Transport în Comun Constanța anunță, marți, publicul călător că în mini vacanța 26 aprilie – 05 mai 2019 se va reintroduce în circulație linia turistică CiTy TOUR (autobuze etajate), pe același traseu ca în anul precedent, pe principiul Hop On / Hop Off, astfel:

Gară CFR – Piața Far – Poarta 5 – Silozurile Saligny (incinta Port) – Cuibul Reginei (incinta Port) – Portul Turistic Tomis – bd. Elisabeta – str. Termele Romane – str. Negru Vodă – str. Mircea cel Batrân – bd. Mamaia până la Tabăra Turist (Hotel Caraiman) din Stațiunea Mamaia.
Program de circulație :
– Plecare din Gara CFR: 10:00 -18:00
– Plecare din Caraiman – Mamaia: 10:12 – 17:12

Autobuzele CiTy TOUR includ în ruta lor 100 de obiective turistice importante din orașul Constanța și din stațiunea Mamaia: Silozurile Anghel Saligny, Vechea Bursă Maritimă, Gara maritimă, Cuibul Reginei, Muzeul de Istorie și Arheologie, Edificiul roman cu mozaic, Moscheea Carol I, Cazinoul, Acvariul, Farul Genovez, Portul turistic “Tomis”, Delfinariu, Satul de Vacanță, Cazinoul din

Mamaia și altelele, pe care vă invităm să le descoperiți.

Toate aceste atracţii turistice sunt disponibile pe orice telefon prin aplicaţia „CiTy TOURConstanța”. Ca noutate, începând de anul acesta aplicația „CiTy TOUR Constanța” se poate instala și pe telefoanele cu sistem de operare iOS.

Tarifele pentru linia turistică rămân neschimbate.

https://tomisnews.ro/autobuzele-etajate-ale-ratc-reintra-in-circulatie/