Revista presei

Revista presei 06 Aprilie 2017

Port Constanta

Portul Constanţa intenţionează să intre pe ”Drumul Mătăsii”, respectiv coridorul de transport Asia – Europa, în ultima perioadă făcându-se paşi importanţi pentru includerea portului românesc în acest coridor.
Concluzia aparţine unei mese rotunde organizată miercuri, în premieră, de Compania Naţională Administraţia Porturilor Maritime SA Constanţa, Constanţa Port Business Association şi Asociaţia Drumul Mătăsii.
Evenimentul şi-a propus să evidenţieze rolul Portului Constanţa pe Drumul Mătăsii, în cadrul proiectelor de transport intermodal, potenţialul său de atragere a fluxurilor de mărfuri şi avantajele acestei rute de transport.
”Acest eveniment este iniţiativa a trei entităţi: Administraţia Porturilor Maritime SA Constanţa, Constanţa Port Business Association şi Silk Road Association, reunind specialişti din domeniul transportului naval, pentru a dezbate aspecte importante despre cooperarea dintre China şi ţările de la Marea Caspică şi Marea Neagră, în beneficiul tuturor. Portul Constanţa a făcut deja paşi importanţi pentru a îmbunătăţi cooperarea pe această rută de transport, a Drumului Mătăsii, prin semnarea unor protocoale de colaborare cu portul Qingdao din China, porturile Batumi şi Poti din Georgia, portul Aktau din Kazakhstan şi cu Serviciul de Stat pentru Transport Naval din Turkmenistan“, a declarat directorul general al CN APM SA Constanţa, Nicolae Dan Tivilichi.

Din anul 2007, Portul Constanţa a devenit membru al BASPA (Black and Azov Seas Ports Association) şi s-a implicat activ într-un proces continuu de menţinere şi căutare a unor noi parteneriate între porturile de la Marea Neagră, în vederea deschiderii de noi rute comerciale cu porturi din întreaga lume.
În anii următori au fost parafate parteneriate cu porturile Aktau din Kazakhstan, Poti şi Batumi din Georgia, cu State Service for River and Maritime Transportation din Turkmenistan, cu portul Qingdao din China, iar în prezent se pregăteşte semnarea unui protocol de colaborare cu portul Baku, din Azerbaijan.
”Portul Constanţa intenţionează să intre pe acest drum. S-au făcut paşi importanţi în ultima perioadă pentru includerea portului Constanţa în drumul mătăsii. Este vorba în primul rând de marfa din Asia – Asia Centrală, Asia de Est. Se doreşte o dezvoltare a traficului de marfă pentru Marea Caspică, peste Marea Neagră, şi singurul port capabil să preia acest flux de marfă este portul Constanţa. (…) Ne dorim ca Portul Constanţa să devină adevăratul pod dintre Asia şi Europa”, a spus Tivilichi.
Potrivit acestuia, ”Portul Constanţa pe Drumul Mătăsii” înseamnă alăturarea tuturor factorilor decizionali – autorităţi de stat, autorităţi portuare, companii private – cu scopul de a contribui cât mai eficient la dezvoltarea optimă a coridorului de transport Asia – Europa, iar Portul Constanţa are ocazia încă o dată să sublinieze rolul său important în această configuraţie.
La evenimentul de miercuri, găzduit de CN Administraţia Porturilor Maritime SA, au mai participat reprezentanţi ai ambasadelor din ţările de pe traseul Drumului Mătăsii – Georgia, Azerbaijan, Kazahstan, Turkmenistan, China, alături de oficiali din Ministerul Transporturilor, Ministerul Afacerilor Externe, ai organizaţiilor reprezentative din transporturi şi delegaţi ai companiilor interesate de dezvoltarea afacerilor pe această rută.

http://www.zf.ro/eveniment/pasi-importanti-pentru-intrarea-portului-constanta-pe-drumul-matasii-16222602

Directorul Companiei Naţionale Administraţia Porturilor Maritime Constanţa, Dan Nicolae Tivilichi, spune că şi-ar dori ca Portul Constanţa să intre pe “Drumul Mătăsii” şi să devină adevăratul pod între Asia şi Europa, fapt ce ar contribui la dezvoltarea portului şi a operatorilor portuari.
Continuarea cu abonament.

https://www.news.ro/economic/directorul-administratiei-porturilor-maritime-ne-dorim-ca-portul-constanta-sa-devina-adevaratul-pod-intre-asia-si-europa-1922413405052017041716892251

Portul Constanţa ar putea fi un punct important al Drumului Mătăsii – rută comercială, care leagă Occidentul de Orient, spun oficialii români.
Despre Rolul „Portului Constanţa pe Drumul Mătăsii” au discutat azi, reprezentanţi ai ambasadelor din ţările de pe traseul Drumului Mătăsii, alături de oficiali români.
Nicolae Dan TIVILICHI, director general CN APM SA Constanța: „Acest eveniment este inițiativa a trei entități: CN Administrația Porturilor Maritime SA Constanța, Constanta Port Business Association și Silk Road Association, reunind specialiști din domeniul transportului naval pentru a dezbate aspecte importante despre cooperarea dintre China și țările de la Marea Caspică și Marea Neagră, în beneficiul tuturor. Portul Constanța a făcut deja pași importanți pentru a îmbunătăți cooperarea pe această rută de transport, a Drumului Mătăsii, prin semnarea unor protocoale de colaborare cu portul Qingdao din China, porturile Batumi și Poti din Georgia, portul Aktau din Kazakhstan și cu Serviciul de Stat pentru Transport Naval din Turkmenistan“.
Viorel PANAIT, președinte Constanta Port Business Association: „Transportul este o activitate în slujba comerțului, iar noi, firmele din Portul Constanța trăim într-o realitate la care trebuie să ne adaptăm. Mediul de afaceri din port, împreună cu Administrația Portului Constanța, ne exprimăm interesul pentru dezvoltarea cooperării pe coridorul Drumului Mătăsii pentru a atrage fluxuri noi de mărfuri. Indiferent de forma lor, vrac solid, vrac lichid, containere, operatorii din port au abilitatea de a dezvolta facilitățile care să facă posibil acest lucru“
Apti METIN, președinte Asociația Drumul Mătăsii: „Când dezbatem conceptul Drumului Mătăsii, discutăm despre un concept pe cât de larg răspândit, pe atât de diferit înțeles. Este amplu discutat de către politicieni, dar nu sunt destule proiecte care să îl concretizeze. În acest cadru, astăzi, venim cu o propunere clară pentru partenerii de pe vechiul și noul Drum al Mătăsii să ia în considerare facilitățile pe care Portul Constanța și Dunărea le au pentru dezvoltarea țărilor noastre“.

http://radioconstanta.ro/2017/04/05/portul-constanta-pe-drumul-matasii/

Noul Drum al Mătăsii trece, evident, și prin Portul Constanța, unul dintre cele mai importante noduri de transport dintre Asia și Europa. Iar al nostru port a făcut deja pași importanți întru îmbunătățirea cooperării pe această nouă rută, a declarat miercuri directorul general al CN Administrația Porturilor Maritime (APM) Constanța, Nicolae, Dan Tivilichi – „Am semnat protocoale de colaborare cu portul Qingdao din China, porturile Batumi și Poti din Georgia, portul Aktau din Kazahstan și Serviciul de Stat pentru Transport Naval din Turkmenistan“. În esență, traficul de măfuri prin Portul Constanța va crește, ceea ce se traduce în câștiguri și pentru APMC, și pentru operatorii portuari, și pentru comunitatea și administrația locală“.

http://www.telegrafonline.ro/noul-drum-al-matasii-trece-prin-portul-constanta

Astăzi, 5 aprilie 2017, la sediul Companiei Naționale Administrația Porturilor Maritime Sa Constanța s-a desfășurat masa rotunda cu tema „Portul Constanța pe Drumul Mătăsii“, eveniment organizat, în premieră, de Compania Națională „Administrația Porturilor Maritime“ SA Constanța, Constanța Port Business Association și Asociația Drumul Mătăsii. Au participat peste 80 de delegați, reprezentanții ambasadelor din țările de pe traseul Drumului Mătăsii – Georgia, Azerbaijan, Kazahstan, Turkmenistan, China, alături de oficiali din Ministerul Transporturilor, Ministerul Afacerilor Externe, ai organizațiilor reprezentative din transporturi și delegați ai companiilor interesate de dezvoltarea afacerilor pe această rută. La eveniment a participat și primarul Municipiului Constanța – Decebal Făgădău.

Cooperare între China și țările de la Marea Caspică și Marea Neagră

„Portul Constanța pe Drumul Mătăsii” este un eveniment care își propune să evidențieze rolul portului Constanța pe Drumul Mătăsii, în cadrul proiectelor de transport intermodal, potențialul său de atragere a fluxurilor de mărfuri și avantajele acestei rute de transport. Sunt invitați să ajute la realizarea acestui scop atât reprezentanții autorităților statelor aflate pe Drumul Mătăsii cât și ai autorităților portuare și ai partenerilor privați din domeniu. Evenimentul este organizat, în premieră, de Compania Națională „Administrația Porturilor Maritime“ SA Constanța, Constanța Port Business Association și Asociația Drumul Mătăsii. Nicolae Dan Tivilichi, director general CN APM SA Constanța: „Acest eveniment este inițiativa a trei entități: CN Administrația Porturilor Maritime SA Constanța, Constanta Port Business Association și Silk Road Association, reunind specialiști din domeniul transportului naval pentru a dezbate aspecte importante despre cooperarea dintre China și țările de la Marea Caspică și Marea Neagră, în beneficiul tuturor. Portul Constanța a făcut deja pași importanți pentru a îmbunătăți cooperarea pe această rută de transport, a Drumului Mătăsii, prin semnarea unor protocoale de colaborare cu portul Qingdao din China, porturile Batumi și Poti din Georgia, portul Aktau din Kazakhstan și cu Serviciul de Stat pentru Transport Naval din Turkmenistan“. Viorel Panait, președinte Constanta Port Business Association: „Transportul este o activitate în slujba comerțului, iar noi, firmele din Portul Constanța trăim într-o realitate la care trebuie să ne adaptăm. Mediul de afaceri din port, împreună cu Administrația Portului Constanța, ne exprimăm interesul pentru dezvoltarea cooperării pe coridorul Drumului Mătăsii pentru a atrage fluxuri noi de mărfuri. Indiferent de forma lor, vrac solid, vrac lichid, containere, operatorii din port au abilitatea de a dezvolta facilitățile care să facă posibil acest lucru“. Apti Metin, președinte Asociația Drumul Mătăsii: „Când dezbatem conceptul Drumului Mătăsii, discutăm despre un concept pe cât de larg răspândit, pe atât de diferit înțeles. Este amplu discutat de către politicieni, dar nu sunt destule proiecte care să îl concretizeze. În acest cadru, astăzi, venim cu o propunere clară pentru partenerii de pe vechiul și noul Drum al Mătăsii să ia în considerare facilitățile pe care Portul Constanța și Dunărea le au pentru dezvoltarea țărilor noastre“ Din anul 2007 Portul Constanța a devenit membru al BASPA și odată cu aceasta s-a implicat activ într-un proces continuu de menținere și căutare a unor noi parteneriate între porturile de la Marea Neagră, cu scopul deschiderii de noi rute comerciale cu porturi din întreaga lume. Portul Constanța a parafat în anii următori parteneriate cu porturile Aktau – Kazakhstan, Poti și Batumi – Georgia, cu State Service for River and Maritime Transportation din Turkmenistan, cu portul Qingdao – China, iar în prezent se pregătește semnarea unui protocol de colaborare cu portul Baku, Azerbaijan. Schimbul de informații între acești parteneri se axează pe identificarea blocajelor și crearea unui proces prin care să se utilizeze soluții optime, care pot fi oferite tuturor actorilor implicați în transportul intermodal pe coridorul Asia-Europa. „Portul Constanța pe Drumul Mătăsii” înseamnă aducerea împreună a tuturor factorilor decizionali, autorități de stat, autorități portuare, companii private, cu scopul de a contribui cât mai eficient la dezvoltarea optimă a coridorului de transport Asia – Europa, iar Portul Constanța are ocazia încă odată să sublinieze rolul său important în această configurație. În 2016, Compania Națională Administrația Porturilor Maritime SA Constanța a încheiat un parteneriat strategic împreună cu S.N.T.F.M. C.F.R. MARFĂ S.A., concretizat printr-un protocol de colaborare menit să consolideze legăturile intermodale la nivel național și internațional. O altă direcție de acțiune va fi identificarea posibilităților de atragere a noilor fluxuri de marfă care ar putea fi operate pe ruta Europa – Marea Caspică – Asia Centrală, cu implicarea și sprijinul reprezentanților celor două companii în țările care definesc hinterlandul portului Constanța.

”Portul Constanța pe Drumul Mătăsii”! 80 de delegați străini au participat!

„Portul Constanța pe Drumul Mătăsii” este un proiect ce își propune să evidențieze rolul portului Constanța în cadrul proiectelor de transport, potențialul de atragere a fluxurilor de mărfuri și avantajele acestei rute de transport. „Portul Constanța pe Drumul Mătăsii” înseamnă aducerea împreună a tuturor factorilor decizionali, autorități de stat, autorități portuare, companii private, cu scopul de a contribui cât mai eficient la dezvoltarea optimă a coridorului de transport Asia-Europa, iar Portul Constanța are încă o dată ocazia să sublinieze rolul său important în aceasta configurație. În cadrul unei mese rotunde pe acest subiect ce a avut loc miercuri, 5 aprilie, a.c., au fost prezenți Nicolae Dan Tivilichi, directorul general CN APM Constanța, Decebal Făgădău, primarul municipiului Constanța, Viorel Panait, președinte Constanța Port Business Association și Apti Metin, președinte Silk Road Association. De asemenea, au participat reprezentanții ambasadelor din țările de pe traseul Drumului Mătăsii – Georgia, Azerbaijan, Kazahstan, Turkmenistan, China, alături de oficiali din Ministerul Transporturilor, Ministerul Afacerilor Externe, ai organizațiilor reprezentative din transporturi și delegați ai companiilor interesate de dezvoltarea afacerilor pe această rută. Evenimentul și-a propus să evidențieze rolul Portului Constanța pe Drumul Mătăsii, în cadrul proiectelor de transport intermodal, potențialul său de atragere a fluxurilor de mărfuri și avantajele acestei rute de transport. Și-au confirmat participarea reprezentanți ai Ministerului Transporturilor, ai Ministerului Afacerilor Externe, ambasadori, consuli, precum și peste 40 de delegați ai Constanța Port Business Association. Directorul CN APM a precizat importanța portului Constanța în Europa. „Compania noastră reprezintă toate porturile maritime românești și de aceea am organizat această masă rotundă. Am văzut o oportunitate foarte mare de dezvoltare a comerțului din Europa și China. Portul Constanța a făcut pași serioși în legătură cu porturile din China, Georgia, Kazakhstan și Turkmenistan.”, a declarat directorul general CN APM Constanța, Nicolae Dan Tivilichi. De asemenea, edilul Constanței a subliniat faptul că va sprijini mereu acțiunile portuare. „Mă bucur să văd că între asociațiile din port și administrația portului există o colaborare foarte bună, iar evenimentul de astăzi marchează aceasta colaborare. Portul Constanța este parte integrantă a unui oraș cu istorie și cu legături comerciale importante. Ca reprezentant al autorității locale voi susține întotdeauna acțiunile administrației portuare.”, a declarat primarul Constanței, Decebal Făgădău.

http://www.replicaonline.ro/portul-constanta-isi-intregeste-relatiile-cu-porturile-din-china-si-europa-313835/

Compania Naţională Administraţia Porturilor Maritime (CN APM) SA Constanţa anunţă organizarea şi desfăşurarea unei licitaţii pentru atribuirea contractului „Studiu privind potenţialul de trafic de marfă aferent Porturilor Constanţa, Midia şi Mangalia“, în valoare estimată de 353.600 de lei.
Aşa cum reiese din anunţul de participare publicat pe licitatiapublica.ro, obiectul contractului constă în realizarea unui studiu de către prestator. CN APM urmăreşte să obţină date/informaţii de trafic adecvate şi suficiente în ceea ce priveşte fluxurile de mărfuri care sunt operate prin porturile maritime româneşti Constanţa, Midia şi Mangalia, care să ducă la înţelegerea mecanismelor ce influenţează şi afectează volumul şi destinaţiile acestor fluxuri în/din hinterland-ul Portului Constanţa.

Societăţile interesate pot fi depuse până la 19.04.2017, ora 15.00, urmând să fie evaluate până pe 15.05.2017, ora 18.00. Cuantumul garanţiei de participare este de 3.536 de lei. Ofertanţii vor demonstra că au prestat în ultimii trei ani servicii similare cu cele care fac obiectul achiziţiei în valoare cumulată de cel puţin 353.600 de lei, la nivelul unuia sau al mai multor contracte.
Responsabili de atribuirea contractului
Persoanele care deţin funcţii de decizie in cadrul CN Administraţia Porturilor Maritime SA Constanţa responsabile de atribuirea achiziţiei publice sunt: director general – Nicolae Dan Tivilichi, director general adjunct – Marian Tănase, director economic – Daniela Şerban, director comercial – Alexandru Crăciun, şef Departament Achiziţii Publice – Otilia Ifimov; şef Serviciu Juridic şi Contencios – Iulian Pepi Tănase, şef Serviciu Marketing – Emilia Horovei.

http://www.ziuaconstanta.ro/stiri/actualitate/cat-costa-studiul-privind-traficul-de-marfa-aferent-porturilor-constanta-midia-si-mangalia-document-628003.html

Portul Constanţa şi Portul Tomis vor avea o hartă cadastrală. Compania Naţională Administraţia Porturilor Maritime SA Constanţa (CN APMC) a anunţat cine se va ocupa de realizarea cadastrului portuar aferent teritoriilor celor două porturi.

Potrivit anunţului de atribuire, publicat pe licitatiapublica.ro, contractul „Servicii de cadastru portuar aferent teritoriilor Porturilor Constanţa şi Tomis“ a fost atribuit societăţii Fida Solutions SRL. Obiectul contractului constă în realizarea unei reţele geodezice de sprijin, a unei hărţi topografice digitale, a cadastrului teritoriului (intabulare în cartea funciară, actualizare informaţii tehnice, pentru Porturile Constanţa şi Tomis; întocmire documentaţii, planuri de amplasament şi delimitare, fişiere CP, taxe OCPI), alipirea loturilor şi extrase CF de informare, certificate de urbanism, avizare OCPI şi realizarea GIS pe porturi (Constanţa şi Tomis) – platformă minimala INSPIRE şi licenţă software pentru utilizarea acestor GIS-uri, conform caietului de sarcini.
La licitaţia organizată de CN APMC au fost depuse şase oferte. În urma deliberării, contractul a fost atribuit societăţii Fida Solutions SRL, din Baia Mare. Valoarea contractului atribuit este de 790.000 de lei, plus TVA, adică 940.100 de lei.
„Lucrările deja au început. Contractul are o durată de 24 de luni, dar sperăm să realizăm mai repede cadastrul portuar aferent teritoriilor porturilor Constanţa şi Tomis“, a declarat Andrada Opriş,
consilier juridic al societăţii Fida Solutions SRL.
Despre câştigătoarea contractului
Înfiinţată în anul 2003, Fida Solutions SRL are sediul social în municipiul Baia Mare. Capitalul social subscris, de 3.000 de lei, integral vărsat, este compus din 300 de părţi sociale. Asociat unic al societăţii este Iulian Furnea, născut pe
4.02.1979, în Târnăveni, Mureş. Tot el este şi administratorul societăţii, care desfăşoară „alte activităţi de servicii privind tehnologia informaţiei“.

Iată ce lucrări vor fi realizate prin contract!
Potrivit caietului de sarcini, CN APMC doreşte ca, prin acest contract, să se realizeze în cadrul Complexului Portuar Constanţa – Tomis (CPCT), pentru fiecare port în parte, reţeaua geodezică de sprijin pentru măsurătorile necesare în vederea întocmirii hărţii topografice a terenurilor aflate în gestiunea CN APM SA Constanţa şi pentru măsurătorile necesare în vederea urmăririi comportării în timp a construcţiilor din acest teritoriu. De asemenea, se doreşte realizarea hărţii topografice digitale a terenurilor din Porturile Constanţa şi Tomis aflate în gestiunea CN APM SA Constanţa.
Harta digitală constituie componenta principală a bazei de date din structura CPCT şi reprezintă suportul pentru poziţionarea tuturor datelor cu referinţă geografică. CN APM SA Constanţa deţine harta topografică digitală realizată în perioada 1996 – 1999, dar, din cauza dinamicii investiţiilor, aceasta nu mai corespunde realităţii din teren în proporţie de peste 70 – 80% şi trebuie reambulată.

Potrivit contractului, se va realiza şi cadastrul teritoriului (intabulare în cartea funciară – actualizare informaţii tehnice – pentru Porturile Constanţa şi Tomis, întocmire documentaţii, planuri de amplasament şi delimitare, fişiere CP, taxe) aflat în gestiunea CN APM SA Constanţa, reprezentat prin întocmirea documentaţiei cadastrale şi reintabularea în cartea funciară a terenurilor. În caietul de sarcini se prevede că, până la intabularea Porturilor Constanţa şi Tomis, au fost alocate numere cadastrale şi tot atâtea cărţi funciare deschise pentru circa 150 de incinte din porturi în Sistem de Proiecţie Stereografic Local Port Constanţa, pentru care se vor reface documentaţiile în Sistem de Proiecţie Stereo`70 şi se vor reînscrie în cărţile funciare respective.

În plus, potrivit contractului, se vor alipi loturi şi extrase de cărţi funciare de informare, certificate de urbanism şi avizare de la Oficiul de Cadastrare şi Publicitate Funciară (OCPI). Pentru cele 150 de incinte pentru care au fost deschise cărţi funciare înainte de intabularea porturilor, CN APM SA doreşte alipirea acestora la Portul Constanţa sau Portul Tomis, mai puţin Stadionul Portul şi staţia de transformare Port IV, printr-o procedură agreată de către OCPI Constanţa. De asemenea, potrivit caietului de sarcini, CN APMC doreşte realizarea GIS pe porturi (Constanţa şi Tomis) – platforma minimală Inspire şi licenţa software ARCGIS pentru utilizarea acestor GIS-uri.
Persoane responsabile de atribuirea contractului
Persoanele cu funcţie de decizie în cadrul licitaţiei sunt: director general – Dan Nicolae Tivilichi, director general adjunct – Marian Tănase, director economic – Daniela Şerban, director Infrastructură – Mihaela Alina Staetu, şef Departament Achiziţii Publice – Otilia Ifimov, şef Serviciu Juridic şi Contencios – Tănase Iulian Pepi, şef Serviciu Cadastru – Liliana Mihai, şef Birou Cartografie şi Evidenţe Funciare – Nicolae Oprişcan.

http://www.ziuaconstanta.ro/informatii/combaterea-criminalitatii-in-achizitiile-publice/contract-de-circa-900-000-de-lei-o-firma-din-baia-mare-va-realiza-harta-cadastrala-a-porturilor-constanta-si-tomis-document-628006.html

Astăzi, miercuri – 5 aprilie 2017, de la ora 10.00, Compania Națională ADMINISTRAȚIA PORTURILOR MARITIME (A.P.M.) S.A. CONSTANȚA, „Constanța Port Business Association” și Asociația „Drumul Mătăsii” a organizat masa rotundă pe tema „PORTUL CONSTANȚA PE… DRUMUL MĂTĂSII!”
Evenimentul a avut loc la sediul C.N. A.P.M. S.A.

Printre participanți sunt reprezentanți ai ambasadelor din țările de pe traseul „Drumului Mătăsii” (Georgia, Azerbaijan, Kazahstan, Turkmenistan, China), alături de oficiali din Ministerul Transporturilor, Ministerul Afacerilor Externe, ai organizațiilor reprezentative din transporturi și delegați ai companiilor interesate de dezvoltarea afacerilor pe această ruta.
Evenimentul își propune să evidențieze rolul PORTULUI CONSTANȚA pe „Drumul Mătăsii”, în cadrul proiectelor de transport intermodal, potențialul său de atragere a fluxurilor de mărfuri și avantajele acestei rute de transport.

Și-au confirmat participarea reprezentanți ai Ministerului Transporturilor, ai Ministerului Afacerilor Externe, ambasadori, consuli, precum și peste 40 de delegați ai „Constanta Port Business Association”.

http://timpul.info/articol/17066/rolul-portului-constanta-pe-drumul-matasii.html

Portul Constanţa intenţionează să intre pe ”Drumul Mătăsii”, respectiv coridorul de transport Asia – Europa, în ultima perioadă făcându-se paşi importanţi pentru includerea portului românesc în acest coridor. Concluzia aparţine unei mese rotunde organizată miercuri, în premieră, de Compania Naţională Administraţia Porturilor Maritime SA Constanţa, Constanţa Port Business Association şi Asociaţia Drumul Mătăsii. Evenimentul şi-a propus să evidenţieze rolul Portului Constanţa pe Drumul Mătăsii,… continuare

http://www.sursadestiri.net/pasi-importanti-pentru-intrarea-portului-constanta-pe-drumul-matasii-s0149573363.html