Noutati

Proiectul de Lege pentru modificarea si completarea Ordonantei Guvernului nr. 22/1999 privind administrarea porturilor si a cailor navigabile – a fost votat de Comisia pentru Transporturi si Infrastructura a Camerei Deputatilor

Marti, 30 mai 2017, Comisia pentru Transporturi si Infrastructura a Camerei Deputatilor a votat in procesul de reexaminare, Proiectul de Lege pentru modificarea si completarea Ordonantei Guvernului nr. 22/1999 privind administrarea porturilor si a cailor navigabile, precum si desfasurarea activitatilor de transport naval in porturi si pe cai navigabile, in forma initiala, transmisa la promulgare.

Comunitatea portuara a acordat o atentie sporita acestui proiect legislativ apreciind oportunitatea sa si faptul ca se impune adoptarea unui cadru legal, clar, modern si care sa fie in linie cu tendintele manifestate la nivel European, in pofida tuturor actiunilor manifestate cu rea-credinta de catre Fondul Proprietatea care a incercat in mod constant sa blocheze adoptarea celei mai importante initiative legislative in domeniul reglementarii porturilor romanesti, din ultimul deceniu.

Acest proiect, in forma votata in plenul Senatului Romaniei in data de 15 mai 2017, cat si de catre Comisia pentru Transporturi si Infrastructura a Camerei Deputatilor, in data de 30 mai 2017, este sustinut nu numai de comunitatea portuara, ci si de catre Guvernul Romaniei prin Ministerul Transporturilor, reprezentat de Ministrul Transporturilor Alexandru Razvan Cuc si Secretarul de stat Mihai Tamaian si de asemenea de catre Compania Nationala “Administratia Porturilor Maritime” Constanta, prin noua sa conducere reprezentata de directorul general Dan Nicolae Tivilichi.

Aceste autoritati au apreciat ca definirea noului cadru legal este in beneficiul nu doar al Portului Constanta, ci al tuturor activitatilor, industriilor conexe si in consecinta in beneficiul general al economiei romanesti.

Comunitatea portuara asteapta astfel cu interes votul plenului Camerei Deputatilor, care se va pronunta in calitate de camera decizionala in cursul saptamanii viitoare si are incredere in maturitatea clasei politice care va constientiza necesitatea adoptarii acestei legi in forma agreata in cadrul consultarilor tuturor actorilor reprezentativi, cat si importanta acesteia in dezvoltarea portului Constanta si a economiei romanesti.

Speram astfel in votul matur al clasei politice pentru un proiect sustinut deopotriva de Guvernul Romaniei si comunitatea portuara, prin care se va transparentiza activitatea administratiilor portuare, ce va veni totodata in sprijinul atragerii de investitori care sa dezvolte activitatea de transport naval si va reglementa administrarea corecta si riguroasa a infrastructurii de transport naval ce apartine domeniului public al Statului Roman, in deplin acord cu normele Uniunii Europene.