Revista presei

Porturile Antwerp și Zeebrugge fuzionează – Revista presei 15 – 16 februarie 2021

 

  • Port Constanța

15.02.2021

 

În mod oficial, porturile belgiene Antwerp și Zeebrugge vor fuziona, se arată într-un raport al administrației orașelor Antwerp și Bruges, citat de publicația DeMorgen.
Împreună, cele două porturi vor manipula peste 278 milioane tone de marfă anual.
Portul Antwerp este al doilea cel mai mare din Europa și odată cu această fuziune, își consolidează poziția. Actualul CEO al portului Anwerp, Jacques Vandermeiren va deveni CEO al noii entități portuare, în timp ce Annick De Ridder, membră a consiliului de administrație al Portului Antwerp va fi Președinte.
Antwerp și Zeebrugge se află în negocieri pentru această fuziune încă din 2019, însă pe perioada lockdownului discuțiile au fost suspendate. Noua entitate portuară va avea o echipă de conducere, un consiliu director și un CEO. Actualul președinte al portului Zeebrugge, Dirk De fauw va fi numit vice-președinte al noii companii portuare unificate.
Prin această mișcare strategică, cele două porturi, complementare ca și activitate, își pot scala mai bine resursele și pot investi în inovație, digitalizare și tranziția către energie regenerabilă. Portul Antwerp are o activitate puternică pe segmentul de containere, mărfuri generale, mărfuri chimice și capacitare de depozitare, fiind un hub internațional. În 2020, portul Antwerp a manipulat 231 milioane tone de marfă, fiind al doilea cel mai mare la nivel european și al doilea cel mai mare cluster de produse chimice la nivel mondial, după Huston, SUA.
De cealaltă parte, portul Zeebrugge, a transbordat în 2020, 47 milioane tone marfă și este recunoscut ca unul dintre cele mai mari porturi din lume pentru autovehicule. De asemenea, Zeebrugge deține unul dintre cele mai mari terminale pentru LNG.
Prin fuziunea celor două porturi va lua naștere unul din primele 20 de porturi la nivel mondial din punct de vedere al volumelor.
https://www.intermodal-logistics.ro/porturile-antwerp-si-zeebrugge-fuzioneaza
 

 

Directorul general al CN Administraţia Porturilor Maritime SA, Florin Goidea, a primit vineri, 12 februarie 2021, vizita reprezentanţilor Consulatului General al Republicii Turcia la Constanţa, respectiv Consulul Emre Yurdakul, însoţit de Ataşatul comercial Kadir Yazihan.
“Au fost discutate modalităţi de îmbunătăţire a cooperarii între Portul Constanţa şi porturile turceşti, ceea ce va conduce la intensificarea legăturilor comerciale între România şi Turcia“, susţine Florin Goidea, directorul CN APM.
Dezvoltarea liniilor maritime Ro-Ro în regiunea Mării Negre
Menţionăm şi faptul că la finele lunii ianuarie a.c. ataşatul comercial al Consulatului General al Republicii Turcia la Constanţa, Kadir Yazihan, s-a întâlnit cu directorul Goidea, iar discuţiile s-au axat, în principal, pe dezvoltarea liniilor maritime Ro-Ro în regiunea Mării Negre, proiectele de dezvoltare ale porţului Constanta şi posibilitatea consolidării relaţiilor comerciale romano-turce.
https://focuspress.ro/consulul-emre-yurdakul-vizita-la-cn-apm-directorul-goidea-au-fost-discutate-modalitati-de-imbunatatire-a-cooperarii-intre-portul-constanta-si-porturile-turcesti/
 

 

Asociația Camerelor de Comerț Europene (EUROCHAMBRES) a constatat că multe companii din sectorul transporturilor întâmpină reale probleme din cauza normelor aplicate inegal în statele membre ale Uniunii Europene. Transportatorii se confruntă cu proceduri administrative excesive în privința documentelor ce necesită traducere, cu timpi de carantină fluctuanți, lipsa accesului la documente oficiale, regulile neinteligibile și culoarele verzi aglomerate din cauza măsurilor aplicate în mod disproporționat la frontierele interne.

Soluția este uniformizarea și simplificarea acestor reguli la nivel european. În calitate de membru al EUROCHAMBRES și de reprezentant instituționalizat al comunității de afaceri din țara noastră, Camera de Comerț și Industrie a României i-a înaintat premierului Florin Cîțu concluziile EUROCHAMBRES și solicită o analiză riguroasă din partea Guvernului României cu privire la problemele semnalate.

Întrucât aceste restricții afectează inclusiv firmele românești, „CCIR se alătură poziției EUROCHAMBRES și pledează pentru o abordare mai uniformă a măsurilor naționale care vizează restricționarea călătoriilor neesențiale în UE. Drept urmare, sprijinim excepțiile de la restricțiile de călătorie pentru transportatori și lucrătorii transfrontalieri prevăzute în Recomandarea Consiliului. Astfel, angajații din sectorul logistic, în special șoferii, ar trebui să poată reveni acasă fără a risca să fie plasați în carantină sau să prezinte rezultate negative ale testelor. Mai mult decât atât, pentru a reduce birocrația în perioadele de pandemie, considerăm oportun emiterea unui certificat de călătorie uniform la nivelul UE, care să includă o traducere în toate limbile UE și care să fie valabil pe o perioadă suficient de lungă”, se arată în scrisoarea președintelui CCIR, Mihai Daraban, adresată primului ministru.
https://www.cugetliber.ro/stiri-economie-mihai-daraban-cere-guvernului-romaniei-sa-reduca-birocratia-din-transportul-transfrontalier-422548
 

 

Ministrul Cercetării, Ciprian Teleman spune că România are o navă de cercetări marine, ”o fostă navă de pescuit căreia i s-a schimbat în mod fericit destinul”.
Ministrul precizează că, deşi nu este cea mai bună soluţie, nava este folosită, din fericire, de ”o mână de cercetători inimoşi” pentru cercetări privind schimbările climatice, calitatea mediului marin şi alte domenii.
Ştiaţi că România are o navă de cercetări marine? Mare Nigrum. O navă de pescuit oceanic căreia i s-a schimbat în mod fericit destinul. În curând va împlini 50 de ani.

Mare Nigrum este folosită la cercetări de nivel mondial din punctul de vedere al nivelului ştiinţific”, a scris, duminică, pe Facebok, ministrul Cercetării.
Ministrul precizează că, deşi nu este cea mai bună soluţie, nava este folosită de ”o mână de cercetători inimoşi”.
Chiar dacă funcţional nu este soluţia ideală, chiar dacă instalaţiile sunt îmbătrânite, totuşi, o mână de cercetători inimoşi o folosesc pentru cercetări privind schimbările climatice, calitatea mediului marin, evidenţierea resurselor generatoare de energie şi a resurselor marine vii. Ar trebui să privim spre viitor şi să ne imaginăm o Mare Nigrum 2 pentru că şi copiii noştri au nevoie de o planetă curată”, a mai afirmat ministrul.
https://www.ziuaconstanta.ro/stiri/actualitate/ministrul-cercetarii-romania-are-o-nava-de-cercetari-marine-mare-nigrum-o-fosta-nava-de-pescuit-careia-i-s-a-schimbat-in-mod-fericit-destinul-739958.html
 

16.02.2021

 

CN APM Constanța trebuie să reînnoiască autorizația de gospodărire a apelor pentru Portul Constanța
Astfel, societatea caută firmă pentru elaborarea documentației
Compania Națională „Administrația Porturilor Maritime” SA Constanța a organizat o licitație privind revizuirea și actualizarea a documentației tehnice necesară pentru reînnoirea autorizației de gospodărie a apelor pentru Portul Constanța.
Valoarea estimată este de 24.000 de lei, iar termenul limită pentru depunerea documentației este astăzi, 16 februarie 2021. Contractul are ca obiect achiziționarea serviciilor de „Revizuire și actualizare a documentației tehnice necesară pentru reînnoirea autorizației de gospodărire a apelor pentru Portul Constanța” care să respecte condițiile minimale menționate în Caietul de sarcini nr.5439/28.01.2021.

Activități ce se solicită a fi efectuate:
– întocmirea documentației tehnice de fundamentare în conformitate cu Normativul de conținut aprobat prin Ordinul Ministrului Mediului și Pădurilor nr. 799/2012
– vizitarea Portului Constanța, zonele Constanța și Midia și culegerea datelor tehnice necesare pentru ca documentația să reflecte situația reală din teren
– efectuarea oricăror completări la documentație solicitate de emitentul autorizației de gospodărire a apelor după verificările efectuate în teren, menționate în referatul tehnic de specialitate sau în procedul verbal de constatare.
https://www.ziuaconstanta.ro/stiri/actualitate/cn-administratia-porturilor-maritime-sa-cauta-firma-pentru-documentatia-necesara-reinnoirii-unei-autorizatii-740061.html
 

 

Compania Națională Administrația Porturilor Maritime (CN APM), condusă de Florin Goidea, anunță publicul interesat asupra depunerilor solicitate de emitere a acordului de mediu pentru proiectul „Acces rutier pe latura de vest a incintei nr. 3 din Portul Constanța Sud ”, amplasat în Incinta 1 Port.
Informațiile privind proiectul propus pot fi consultate sediul Agenției pentru Protecția Mediului, str. Unirii, nr. 23, zilnic și la CN Administrația Porturilor Maritime, din Incinta Port, Gara Maritimă, în zilele de luni – vineri, între orele 09.00 – 13.00. Observațiile publicului se primesc zilnic la sediul autorităților competente pentru protecția mediului Constanța.
https://focuspress.ro/institutia-condusa-de-florin-goidea-asteapta-acordul-de-mediu-pentru-proiectul-privind-accesul-rutier-pe-latura-de-vest-a-incintei-nr-3-din-portul-constanta-sud/
 

 

London Gateway, terminalul de containere cu cea mai rapidă creștere din Marea Britanie, este acum portul de escală din Marea Britanie pentru două noi servicii internaționale majore de transport maritim, conectând economiile Europei de Vest cu Mediterana de Est, Africa de Nord și Rusia, transmite, pe 15 februarie, DP World.
Iată precizările, în comunicatul transmis ZIUA CARGO:
DP World – principalul furnizor de soluții logistice inteligente – a creat o afacere integrată în Marea Britanie care cuprinde două porturi de apă adâncă cu terminale feroviare de marfă la London Gateway și Southampton, ceea ce înseamnă o mai mare flexibilitate și alegere pentru liniile de transport maritim și proprietarii de marfă.
London Gateway este, acum, portul de escală din Marea Britanie pentru serviciul Sealand- Maersk din Marea Nordului, care face legătura între economiile cheie ale Europei de Nord și Mediterana de Est. Apelând anterior pe coasta Suffolk, acest serviciu de transport internațional major are o rotație de 42 de zile care se întinde de la Europa de Vest până la Cipru, Egipt și Israel. După London Gateway, serviciul face apel la Rotterdam, Bremerhaven, Wilhelmshaven, Hamburg, Anvers, Limassol, Ashdod, Alexandria, Haifa, Mersin și, în cele din urmă, la Port Said East înainte de a reveni la London Gateway.
De asemenea, London Gateway a devenit luna trecută portul de escală din Marea Britanie pentru noul serviciu Unifeeder de la Sankt Petersburg. Creșterea serviciului său din Marea Britanie ca răspuns la o cerere tot mai mare de transport multimodal, Unifeeder a introdus o buclă suplimentară care leagă piețele Benelux și Rusia de Marea Britanie. London Gateway este hub-ul de import preferat datorită apropierii sale de piața de consum a capitalei și devine un gateway vital pentru expedițiile Shortsea și Feeder către și din Marea Britanie. Noul serviciu are conexiuni săptămânale fixe pe o rotație de la Londra la Anvers, St Petersburg, Bremerhaven și apoi înapoi la Londra, oferind conectivitate cu întreaga rețea Unifeeder cu multiple opțiuni de transbordare.
Ernst Schulze, CEO al DP World din Marea Britanie, a declarat: „Suntem încântați să primim două noi servicii în cel mai avansat punct de vedere tehnologic și cel mai rapid port de containere din Marea Britanie. Avem capacitatea de a continua să acordăm prioritate livrării de servicii de primă clasă pentru toți clienții existenți, concomitent cu gestionarea de noi traversări care extind alegerea clienților. DP World din Marea Britanie se angajează să se afle în centrul viitorului comercial al Marii Britanii, oferind infrastructurii de tranzacționare potrivite și soluții logistice inteligente pentru clienții noștri. Credem în piața din Marea Britanie și avem ambiția și resursele pentru a stimula creșterea, a sprijini companiile, a crea locuri de muncă și a îmbunătăți standardele de viață.”
https://www.ziuacargo.ro/stiri/dp-world-london-gateway-port-de-escala-pentru-doua-noi-servicii-182116.html/
 

  • Economie

15.02.2021

 

Grupul francez CMA CGM face un nou pas în dezvoltarea strategică pe segmentul de servicii logistice integrate și creează o divizie specializată de transport aerian de marfă: CMA CGM AIR CARGO.
Această mișcare consolidează sectorul de transport și logistică al companiei, și permite CMA CGM să ofere clienților săi o gamă completă și personalizată de soluții, arată compania într-un comunicat de presă.
Pentru a susține expansiunea pe segmentul de transport aerian, CMA CGM cumpără patru aeronave pentru transport marfă de tip Airbus A330-200F, cu o capacitate de 60 tone, date în folosință în perioada 2014-2016. Aeronavele vor conecta Europa de restul lumii, grupul încredințând operarea flotei sale unei linii aeriene europene. CMA CGM AIR CARGO reprezintă o nouă componentă extrem de importantă a grupului CMA CGM atât din punct de vedere operațional, cât și comercial. Compania va reuși astfel să le furnizeze clienților o gamă complementară de servicii, care acoperă atât transportul maritim, dar și servicii logistice integrate.
“Ca răspuns la cererea tot mai mare a clienților noștri de soluții logistice agile, creăm această nouă divizie în cadrul CMA CGM, dedicată transportului aerian de marfă: CMA CGM Air Cargo. Divizia va fi lansată având în flotă patru aeronave Airbus A330-200F și va beneficia de parteneriate comerciale cu liniile aeriene pentru a oferi acoperire globală. Acesta este un pas extrem de important în dezvoltarea serviciilor noastre logistice,” a declarat Rodolphe Saadé, Președinte și CEO al CMA CGM Group.
În 2020, compania a achiziționat 30% din acțiunile celui mai mare transportator aerian privat din Franța, grupul DUBREUIL.
https://www.intermodal-logistics.ro/cma-cgm-mai-face-un-pas-in-dezvoltare-si-infiinteaza-o-divizie-de-transport-aerian
 

16.02.2021

 

Ceferiştii protestează, marţi, în faţa Ministerului Transporturilor, nemulţumiţi de măsurile fiscal-bugetare anunţate de Guvern, conform stiripesurse.ro
”Confederaţia Sindicală Naţională MERIDIAN şi Federaţia Sindicatelor Transportatorilor Feroviari din România resping măsurile de austeritate impuse de Guvernul României în contextul pandemiei COVID 19 şi atrag atenţia autorităţilor că investiţiile în oameni asigură pacea socială, stabilitate politică şi dezvoltarea durabilă a ţării”, au transmis sindicaliştii.
Aceştia vor protesta, marţi, în faţa Ministerului Transporturilor, între orele 11.00 şi 13.00.
”În majoritatea statelor UE, reţeaua de transport feroviar se dezvoltă şi se modernizează de la an la an, însă în România, lipsa de viziune strategică, ecologică şi socială a Guvernului ne subminează perspectivele unei mobilităţi durabile în serviciul cetăţenilor şi a mediului de afaceri. (…) Sistemul de transport feroviar din România se erodează de peste 30 de ani sub privirea unui STAT neputincios şi nepăsător, care se auto-canibalizează, surd fiind la strigătele disperate ale profesioniştilor şi lucrătorilor din acest domeniu de activitate”, mi arată sindicaliştii.
Aceştia cer:
1. Aplicarea Legii privind Statutul Personalului Feroviar în anul 2021, cel puţin din perspectiva creşterilor salariale şi a posibilităţii de a ieşi cu 5 ani mai repede la pensie începând cu luna septembrie 2021, conform acestei legi;
2. Schimbarea trenurilor vechi cu trenuri noi, achiziţionate pe fonduri europene;
3. Achiziţionarea a 150 automotoare Desiro noi prin fonduri naţionale şi europene şi includerea în Planul Naţional de Redresare şi Rezilienţă (PNRR) a achiziţiei a 139 rame electrice noi pentru sistemul de transport feroviar;
4. Asigurarea schimbului de generaţii prin cursuri de formare profesională la CENAFER şi/sau SNTFC CFR Călători SA;
5. Desfiinţarea Autorităţii pentru Reformă Feroviară;
6. Stoparea subcompensării CFR Călători şi păstrarea gratuităţii călătoriei studenţilor pe calea ferată.
https://www.replicaonline.ro/sindicalistii-cfr-ies-in-strada-6-puncte-pe-care-le-revendica-in-fata-guvernului-463031/