Revista presei

Noul sistem pentru scanarea camioanelor și containerelor în Portul Constanța va reduce timpul de verificare la câteva minute – Revista presei 26 – 27 octombrie 2020

 

  • Port Constanța

27.10.2020

 

În Portul Constanța și Portul Constanța-Sud va fi instalat un sistem modern de scanare a vehiculelor și containerelor, care va scădea viteza de verificare de la câteva ore la câteva minute, notează Mediafax.

Sistemul beneficiază de finanțare europeană prin proiectul Cargoscan.

Prin folosirea acestui sistem modern de scanare a vehiculelor și containerelor, timpul mediu de verificare scade de la câteva ore la câteva minute. Poliția Română a obținut finanțarea unui proiect european care permite modernizarea instrumentelor de lucru utilizate în investigarea faptelor de evaziune fiscală, contrafacere de bunuri, contrabandă cu țigări, migrație ilegală și a altor infracțiuni înrudite. (…) Sistemul este compus dintr-un scaner mobil escamotabil, instalat pe un autovehicul de transport, ce se poate amplasa în zonele de control și care ‚radiografiază’ vehicule și containere atât în staționare, cât și în mers” – se arata intr-un comunicat de presă al Poliției Române.

În comunicat se mai notează că scanarea se realizează în condiții de radiație profesională zero pentru operator.

Reprezentanții Poliției Române declară că mai dețin un sistem de supraveghere video de înaltă rezoluție pentru monitorizarea de la distanță a procesului de scanare.

Bugetul alocat din fondurile europene este de peste 1,5 milioane de euro, dintre care mai mult de 80% (aprox 1,2 milioane de euro) reprezintă finanțare nerambursabilă de la Comisia Europeană, prin Programul OLAF Hercule III; diferența de 310.000 de euro constituie co-finanțare susținută de Inspectoratul General al Poliției Române, mai notează sursa citată.

https://trans.info/ro/noul-sistem-pentru-scanarea-camioanelor-si-containerelor-in-portul-constanta-va-reduce-timpul-de-verificare-la-cateva-minute-205921

 

Locuitorii din Poarta 6 pot răsufla uşuraţi, momentan, pentru că praful greoi cauzat de clincher nu a mai fost adus de vânt spre blocuri şi peste maşini.

În luna septembrie a anului curent în cartierul Poarta 6 sursa disconfortului a fost cauzată de o companie ce operează în port, Comvex. Mai precis, locuitorii din zonă reclamau că aerul este greu de respirat din cauza prafului extrem de dens ce provine de la clincher, iar geamurile şi maşinile sunt greu de curăţat din cauza aceluiaşi clincher. Clincherul este un produs obţinut la fabricarea cimentului.

Comisarul șef al Gărzii de Mediu Constanța, Steluța Popescu, declara, la momentul respectiv: ”Se operează în port, la compania Comvex, cu o substanță, cu clincher, de câteva zile. Cei de la Comvex au fost sancționați, au primit două amenzi referitor la această chestiune, dar au și măsuri de îndeplinit din partea noastră”.

Problema, la acea vreme, a fost rezolvată, iar compania Comvex a fost sancționată; cu aceeaşi ocazie, au mai fost verificate firmele Decirom, Comvex, North Star Shipping (NSS).

Contactată de Focus Press, comisarul șef al Gărzii de Mediu, Steluța Popescu a declarat că nu au mai avut loc sesizări pe tema poluării, a mirosului neplăcut sau a prafului greu de respirat în zona Falezei Sud din Constanța, ba mai mult, comisarii întreprind frecvent verificări la operatorii portuari, tocmai pentru a vedea care sunt problemele și să caute cele mai bune soluții pentru ca locuitorii din acea zonă, din Poarta 6 să nu mai fie nevoiți să reclame astfel de lucruri.

Ba mai mult, aceasta a spus că a luat legătura cu reprezentanţii Companiei Naţionale Administraţiei Porturilor Maritime Constanţa SA, pentru a găsi cele mai bune soluții, iar una dintre acestea a fost operarea mărfurilor în zone mai îndepărtate de municipiul Constanța: ”A rămas să reluăm această problemă ca discuție, dar și în funcție de ceea ce mai descoperim. Domnul director al CN APMC, Costel Stanca, mi-a spus că va trebui să discutăm și cu primarul municipiului Constanța, pentru a ajunge la un acord.

Problemele pe termen scurt s-au rezolvat, însă trebuie să găsim soluții pe termen lung. Sunt dane de operare spre localitatea Agigea și atunci ar fi mult mai departe de oraș și ar putea să se opereze mărfurile din aceasta ”cu probleme” în acea zonă, cum ar fi clincherul”, a declarat Steluța Popescu.

Garda de Mediu, în discuții cu directorul Portului Constanţa: clincherul ar putea fi operat mai departe de municipiu, în danele de la Agigea

 

D.O. Style 99 SRL și-a mai adjudecat un contract de la Compania Națională Administrația Porturilor Maritime SA Constanța. Este vorba despre contractul „ RK pasaje de trecere la nivel cu linii CF racord 3D si 4D (proiectare si executie)“, în valoare de 122.900 lei, anunț ce poate fi consultat în secțiunea „Documente”. Amintim că, D.O. Style 99 SRL și-a mai adjudecat un contract de la Compania Națională Administrația Porturilor Maritime SA Constanța. Este vorba despre contractul „RK pasaje de trecere la nivel cu liniile de CF racord 1D și 2D (proiectare +execuție)“, în valoare de 255.971,16 lei.

Deasemenea, mai amintim că, Compania Națională Administrația Porturilor Maritime SA Constanța a semnat cu firma D.O. Style 99 SRL, care a obținut și contractul „Servicii de întreținere linii CF și aparate de cale în portul Constanța“, în valoare de 740.339,4 lei. Contractul se referă la liniile CF situate în zona de nord a Portului Constanța, racordate la Stația Port A, și în zona de sud, racordate la stațiile CF Agigea Nord și Constanța Terminal Ferry Boat. Este vorba despre liniile industriale pe care se efectuează activitate de manevră și circulație. Mai exact, sunt operațiuni care se efectuează pe încărcări și descărcări de vagoane (primiri/expedieri trenuri).

Descrierea contractului

Pentru fluidizarea traficului in zona trecerilor la nivel de calea ferata si pentru a permite circulatia rutiera si feroviara in conditii de siguranta, este necesara reabilitarea caii ferate prin:
-refacerea infrastructurii caii
-inlocuirea elementelor componente ale suprastructurii caii
-inlocuirea elementelor ce alcatuiesc partea carosabila a trecerii la nivel.
Număr zile până la care se pot solicita clarificări înainte de data limită de depunere a ofertelor/candidaturilor : 8
Termenul în care entitatea contractantă va răspunde la solicitările de clarificări sau informatii suplimentare în legătură cu
documentatia de atribuire este a 4 -a zi înainte de termenul stabilit pentru depunerea ofertelor.
Firma câștigătoare este D.O. Style 99 SRL.

D.O. Style 99 SRL, în datele Registrului Comerțului

Înființată în anul 1999, firma are sediul social în municipiul Constanța. Capitalul social subscris, de 200 de lei, integral vărsat, este compus din 20 de părți sociale. Valoarea unei părți sociale este de 10 lei. Asociați în firmă sunt: Oltean Daniela, cu 20% din capitalul social, Oltean Radu, cu 40% din capitalul social, Octavian Ciudin, cu 40% din capitalul social. Administratorii firmei, care desfășoară lucrări de construcție a căilor ferate de suprafață și subterane, sunt Oltean Daniela și Oltean Radu.

În anul fiscal 2015, societatea cu 14 salariați a declarat o cifră de afaceri de 3.311.897 de lei și un profit de 243.731 de lei. De asemenea, în anul fiscal 2016, firma cu 16 salariați a declarat o cifră de afaceri de 6.856.674 de lei și un profit de 772.950 de lei. Situația financiară pe anul 2017 arată astfel: 17 salariați, cifră de afaceri de 4.527.093 de lei și profit de 41.700 de lei.

https://www.ziuaconstanta.ro/informatii/combaterea-criminalitatii-in-achizitiile-publice/contract-intre-cn-apm-constanta-si-d-o-style-99-srl-despre-ce-este-vorba-731937.html

 

Operaţiunea de supraveghere cu drona se va desfăşura până la finalul acestui an, dar Poliţia de Frontieră doreşte să extindă serviciul şi în 2021.

Poliţia de Frontieră Română foloseşte sistemul RPAS (Remotely Piloted Aircraft System), un sistem de pilotare de la distanţă a aparatelor de zbor de mici dimensiuni, pentru supravegherea multifuncţională zonei de coastă de la Marea Neagră. „Acest proiect, demarat în luna august 2020, este furnizat şi finanţat în totalitate de Agenţia Europeană pentru Siguranţă Maritimă (EMSA) şi este utilizat pentru a îndeplini diferite scopuri, inclusiv poluarea maritimă, detectarea pescuitului ilegal, supravegherea frontierelor şi operaţiunile de căutare şi salvare”, transmite Poliţia de Frontieră. Acest nou concept constă în operarea de la bordul navei Poliţiei de Frontieră „Ştefan cel Mare” a unei drone de mici dimensiuni, tip UAS – Unmanned Aerial System, cu capabilităţi de filmare pe timp de zi şi de noapte, de către piloţi specializaţi din cadrul companiei Nordic Unmanned A.S. Astfel, datele colectate de la zboruri sunt transmise, în timp real, utilizatorilor, prin intermediul Centrului de date RPAS al Agenţiei Europene pentru Siguranţă Maritimă, cu ajutorul unui sistem de comunicaţii prin satelit, dedicat în acest scop. „Zborurile au loc în zona de competenţă a României, de la Marea Neagră, şi sunt folosite în mai multe scopuri, inclusiv supravegherea frontierei maritime, prevenirea şi combaterea migraţiei ilegale, controlul şi monitorizarea activităţilor de pescuit, identificarea poluării de către nave, monitorizarea ariilor protejate şi căutarea persoanelor dispărute”, spun oficialii Poliţiei de Frontieră. Operaţiunea actuală se desfăşoară până la sfârşitul anului, iar Poliţia de Frontieră a României doreşte să extindă serviciul până în 2021, având în vedere buna cooperarea interinstituţională şi beneficiile operaţionale demonstrate până acum.

https://adevarul.ro/locale/constanta/frontiera-maritima-romaniei-supravegheata-drona-Si-activitatile-pescuit-vor-monitorizate-1_5f96a8d25163ec42713bed3b/index.html

 

26.10.2020

 

Guvernul a modificat prin ordonanță de urgență Legea din 1992 care reglementează regimul zonelor libere, pentru a putea transforma și fostul port Midia, care de anul trecut este parte a portului Constanța, în zonă liberă, în care mărfurile aduse din afara UE pot fi depozitate fără taxe, vamale sau de altă natură. Este a patra tentativă în acest sens a autorităților din ultimii 8 ani. În urmă cu un an, în septembrie 2019, Ministerul Transporturilor a emis un ordin prin care a transformat portul Midia în zonă a portului Constanța. Ulterior, a fost elaborat un proiect de hotărâre de guvern de extindere a regimului de zonă liberă a portului Constanța și în noua zonă Midia, proiect care însă nu a mai fost adoptat de Executiv. Asta pentru că legislația primară, respectiv Legea nr. 84/1992 privind regimul zonelor libere, nu conținea prevederi despre modalitatea juridică de extindere a zonelor libere. Acum, printr-o ordonanță de urgență adoptată în ședința de Guvern de joi, Executivul a modificat legea în acest sens pentru a rezolva problema. „Extinderea sau restrângerea ori închiderea zonelor libere (…) se face prin hotărâre a Guvernului, la propunerea autorităților administrației publice centrale sau locale interesate, după caz”, prevede OUG de modificare a Legii privind regimul zonelor libere.

În nota de fundamentare a ordonanței se arată că extinderea spre nord a portului Constanța, prin alipirea portului Midia, a condus la aplicarea de care Compania Națională ”Administrația Porturilor Maritime” SA Constanța, în raporturile cu operatorii portuari, a unor condiții inegale la prestații echivalente, creând astfel acestora un dezavantaj concurențial, „fiind imperios necesar” ca regimul de zonă liberă să fie extins pe întreaga suprafață a portului Constanța. „Între portul Midia – digul de sud și portul Constanța – poarta 2 este o distanță de 16,7 km ceea ce îl face impropriu catalogării acestuia ca port maritim în sensul Regulamentului (UE) nr. 1315/2013 și pentru a putea fi dezvoltate proiecte de modernizare a infrastructurii de transport naval prin atragerea de fonduri europene nerambursabile s-a realizat extinderea spre nord a portului Constanța prin alipirea portului Midia (…). Vidul de reglementare conduce la scăderea competitivității portului Constanța față de celelalte porturi din bazinul Mării Negre, precum și față de porturi din Uniunea Europeană”, se menționează în documentul citat. După modificarea legislației primare, Guvernul ar urma să instituie regimul de zonă liberă în zona Midia a portului Constanța prin modificarea HG nr. 410/1993 privind înființarea Zonei libere Constanța Sud, a Zonei libere Basarabi și a Regiei Autonome „Administrația Zonei Libere Constanța Sud și a Zonei Libere Basarabi”.

Măsura de instituire a regimului de zonă liberă ar fi în beneficiul Rompetrol Rafinare, care deține facilități importante în portul Midia, dar și al altor companii majore aflate în aceeași situație, cum ar fi Grup Servicii Petroliere al omului de afaceri constănțean Gabriel Comănescu. Portul Midia este vital și pentru lucrările de construcție aferente proiectului de exploatare offshore de gaze naturale al americanilor de la Black Sea Oil&Gas, singurul din sectorul românesc al Mării Negre pentru care s-a luat decizia finală de investiție, dar și ale celorlalte proiecte de dezvoltare de zăcăminte de hidrocarburi din Marea Neagră. În nota de fundamentare a proiectului de HG de anul trecut de instituire a regimului de zonă liberă în portul Midia, rămas neadoptat, se arăta, printre altele, că operațiunile petroliere offshore sunt strâns legate de intrări și ieșiri în afara teritoriului, majoritatea inputurilor venind pe mare și fiind pregătite, respectiv depozitate, în zona Midia, pentru a fi ulterior trimise către platforme. De asemenea, unele componente ale pachetului de foraj pot fi aduse și din teritoriu (substanțe chimice și alte componente pentru fluidul de foraj, unele prăjini sau sape furnizate de industria românească etc), iar prin extinderea regimului de zonă liberă în zona Midia a portului Constanța, costurile suplimentare și birocrația aferente importului temporar și reexportului pe care trebuie să le practice în prezent companiile ar fi substanțial diminuate, sprijinind această activitate. Mai mult, în felul acesta, activitatea de suport pentru operațiunile petroliere offshore ar deveni foarte competitivă și s-ar putea extinde dincolo de perimetrele situate în zona economică exclusivă a României, către viitoarele operațiuni petroliere offshore din zonele ucrainene și bulgărești, adăuga Executivul.

„Suplimentar, condițiile actuale de pe piața petrolului fac ca activitatea de explorare să stagneze și chiar să se oprească. În prezent, se estimează că această stagnare va putea dura circa 3 ani. În aceste condiții, extinderea regimului de zonă liberă în zona Midia din portul Constanța vine în sprijinul operatorilor implicați în această industrie pentru a supraviețui în acest interval, astfel încât să fie prezenți în piață în momentul revigorării acestui sector de activitate”, se afirma în documentul citat. Executivul mai arăta că, în plus, o mare parte dintre serviciile de reparații nave sunt efectuate pentru nave care arborează pavilion străin. „Și aici se pot observa avantaje asemănătoare: navele vin și pleacă pe mare, o mare parte din piese vin pe aceeași cale. Extinderea regimului de zonă liberă ar crește seminificativ competitivitatea companiilor din portul Constanța față de alte porturi cu facilități de reparații din bazinul Mării Negre (inclusiv Marmara și Egee) și chiar estul Mediteranei, atrăgând astfel și mai multe comenzi de lucru. De altfel, la nivel european, observăm că unele dintre cele mai mari aglomerări industriale sunt localizate în porturi cu facilități de zonă liberă (ex.: Rotterdam, Hamburg)”, se preciza în nota de fundamentare. Guvernul a mai elaborat proiecte de HG de instituire a regimului de zonă în liberă în portul Midia și în 2012 și 2015, fără însă să le adopte.

https://www.profit.ro/stiri/politic/guvernul-face-un-pas-decisiv-inspre-transformarea-portului-midia-in-zona-libera-scutita-de-taxe-19561734

 

Direcția de Poliție Transporturi a Poliție Române va beneficia de un sistem modern de scanare a vehiculelor și containerelor în Portul Constanța și Portul Constanța-Sud care va scădea viteza de verificare de la câteva ore la câteva minute și care are finanțare europeană prin proiectul Cargoscan. „Sistemul este compus dintr-un scaner mobil escamotabil, instalat pe un autovehicul de transport, ce se poate amplasa în zonele de control și care „radiografiază” vehicule și containere atât în staționare, cât și în mers”, arată un comunicat de presă. „Prin folosirea acestui sistem modern de scanare a vehiculelor și containerelor, timpul mediu de verificare scade de la câteva ore la câteva minute. Poliția Română a obținut finanțarea unui proiect european care permite modernizarea instrumentelor de lucru utilizate în investigarea faptelor de evaziune fiscală, contrafacere de bunuri, contrabandă cu țigări, migrație ilegală și a altor infracțiuni înrudite. În cadrul proiectului, a fost realizat un sistem mobil autonom, pentru Direcția de Poliție Transporturi a Poliției Române, care permite scanarea vehiculelor și containerelor în Portul Constanța și în Portul Constanța – Sud. Sistemul este compus dintr-un scaner mobil escamotabil, instalat pe un autovehicul de transport, ce se poate amplasa în zonele de control și care „radiografiază” vehicule și containere atât în staționare, cât și în mers”, potrivit unui comunicat de presă al Poliției Române, scrie News.ro. Conform sursei citate, scanerul are capacitatea de a „privi” prin containerele din oțel și poate fi controlat de la distanță, în condiții de radiație profesională zero pentru polițistul operator. Echipamentul este dotat cu un sistem informatic de imagistică și o aplicație software, instalată pe centrul portabil de comandă ce realizează separarea spectrală a materialelor organice și anorganice.

„În dotarea Poliției Române, mai există un sistem de supraveghere video de înaltă rezoluție, pentru monitorizarea de la distanță a procesului de scanare, precum și un subsistem automatizat de protecție a zonei de excludere. Polițiștii operatori ai sistemului mobil de scanare a vehiculelor și containerelor au urmat sesiuni de pregătire și vor lua parte la schimburi de experiență cu unitățile de poliție din Bulgaria. Prin folosirea acestui sistem, timpul mediu de verificare a unui container scade de la câteva ore la câteva minute, reducând astfel timpii de așteptare și eficientizând munca polițiștilor”, mai indică sursa menționată Proiectul CARGOSCAN 2018 se derulează pe o perioadă de 18 luni. În urma semnării contractului de finanțare, bugetul alocat este de peste 1,5 milioane de euro, dintre care mai mult de 1,2 milioane de euro, 80 la sută, reprezintă finanțare nerambursabilă de la Comisia Europeană, prin Programul OLAF Hercule III, iar aproape 310.000 de euro, 20 la sută, constituie co-finanțare susținută de Inspectoratul General al Poliției Române.

https://www.profit.ro/povesti-cu-profit/auto-transporturi/politia-va-avea-un-nou-sistem-pentru-scanarea-vehiculelor-si-containerelor-in-portul-constanta-prin-proiectul-cargoscan-cu-finantare-europeana-19563219

 

CN APM Constanța achiziționează tractor cu freză pentru zăpadă și accesorii diverse. Societatea care va furniza tractorul este Mabo Vision.

Compania Națională „Administrația Porturilor Maritime” SA Constanța a atribuit un contract de furnizare tractor și freză de zăpadă cu accesorii (sașiu multifuncțional, cupă, braț de încărcare, lamă deszăpezire, benă, cisternă, răspânditor nisip și sare).
Societatea care va furniza produsele este Mabo Vision, cu sediul în municipiul Craiova.

Descrierea contractului Obiectul contractului constă în furnizarea 1 buc tractor + freza zapada si accesorii diverse necesare pentru efectuarea lucrărilor de reparații accidentale sau programate a infrastructurii portuare din perimetrul porturilor Midia, Constanța Nord, Constanța Sud-Agigea. Totodată în perioada sezonului rece participă la deszăpezirea căilor de acces rutier a porturilor menționate.

Entitatea contractanta va raspunde in mod clar si complet tuturor solicitarilor de clarificare/informatiilor suplimentare cu cel putin 3 zile inainte de termenul limita stabilit pentru depunerea ofertelor.

Ofertantii pot solicita clarificari cel târziu cu 5 zile inainte de data limita de depunere a ofertelor/candidaturilor.

La clarificările transmise după această dată entitatea contractantă nu va răspunde.

Valoarea totală a contractului, fără TVA, 776.500 lei.

https://www.ziuaconstanta.ro/informatii/co

 

În vreme ce autorităţile fac proiecte pentru atragerea de bani europeni pentru turismul subacvatic, epavele sunt tăiate şi duse la fier vechi. A fost şi soarta cargoului „Mitera Zafira“, scufundat în urmă cu aproape jumătate de secol şi care, în prezent, este scos bucată cu bucată şi vândut la fier vechi.

Marea Neagră deţine un patrimoniu arheologic de mare valoare: de la corăbii greceşti la distrugătoarele scufundate în timpul celui de-al Doilea Război Mondial. Tot Marea Neagră a devenit mormânt pentru alte nave care nu şi-au mai putut găsi drumul pe furtunile iscate din senin sau scufundate după ce au luat foc. Aceasta a fost şi soarta cargoului „Mitera Zafira“, sub pavilion Cipru, cu o lungime de 140 metri şi o lăţime de 18 metri. Nava, încărcată cu fosfaţi, a plecat în primăvara anului 1973 din Portul Ashdod – Israel cu destinaţia Portul Constanţa. La 7 martie 1973, aproape de destinaţie, în zona staţiunii Costineşti, la bord a izbucnit un incendiu puternic. Cum era distrusă aproape în totalitate, iar cheltuielile erau mult mai mari decât valoarea ei, la 16 martie 1973 nava a fost abandonată şi s-a scufundat. Din fericire, s-a salvat tot echipajul. De atunci, epava care zace pe fundul mării.

Calea cea mai uşoară: vânzarea la fier vechi
De-a lungilor celor aproape cinci decenii, mai mulţi scafandri au vizitat-o şi au făcut publice imagini inedite cu ceea ce a mai rămas din vestitul cargou. Structura navei s-a păstrat bine, fiind vizibil inclusiv lanţul de ancoră, care cândva ajuta nava să nu plece de la mal. Numai că, în ultimii ani, din structura navei au început să lipsească părţi întregi. „Au fost văzuţi mai mulţi scafandri care lucrau la scoaterea bucăţilor din navă. Apoi, când am vizitat iar epava, am descoperit că lipsea cu totul prova, adică parte din faţă a navei. Este mare păcat. Epava ar fi devenit o atracţie deosebită pentru pasionaţii de scufundări, dar s-a ales calea cea mai uşoară: să fie vândută la fier vechi“, dezvăluie pasionaţii de scufundări subacvatice.

Continuarea: https://adevarul.ro/locale/constanta/video-epavele-marea-neagra-valorificate-samsarii-fier-vechi-1_5f95675e5163ec427134c850/index.html

 

  • Economie

26.10.2020

 

Consiliul Europei a adoptat concluziile cu privire la ceea ce ar trebui să includă planul de contingență al Comisiei Europene pentru sectorul de transport rutier în caz de pandemie sau alte crize majore.

Astfel, potrivit reprezentanților Consiliului Europei, un altfel de plan trebuie să includă măsuri de coordonare la nivelul întregului spațiu UE și reglementări clare.

Un plan de contingență ar trebui să acopere cel puțin următoarele aspecte:

Menținerea operațiunilor de transport internațional de marfă de-a lungul coridoarelor rețelei de transport trans-europeneTEN-T și alte conexiuni esențiale, dar și a serviciilor auxiliare ce oferă suport operațiunilor acelei rețele;

Asigurarea liberei circulații a lucrătorilor din transport, asigurându-le în același timp securitatea și sănătatea;

Pregătirea de kituri cu recomandări și bune practici pentru a consolida reziliența sectorului de transport marfă;

Implementarea unui cadru de reglementări coerent cu privire la excepțiile/scutirile ce se aplică atunci când situații majore de criză au loc.

Consiliul încurajează Comisia să extindă planul de contingență, acolo unde este cazul, parțial sau total, pentru transportul de pasageri și domeniul transportului în general.

Alte aspecte menționate în concluziile Consiliului Europeu include angajamentul UE de a atinge neutralitatea din punct de vedere climatic până în 2050 și nevoia de a promova digitalizarea în sectorul de transport.

Consiliul invită CE să dezvolte un cadru legislativ specific pentru scheme temporare de ajutor de stat care ar permite statelor membre să acționeze rapid și să sprijine sectorul de transport în situații de criză majoră.

https://www.intermodal-logistics.ro/consiliul-european-adopta-concluziile-unui-plan-de-contingenta-pentru-transportul-rutier-de-marfuri

 

Guvernul României a sesizat Curtea de Justiție a Uniunii Europene (CJUE) cu trei acțiuni în anularea prevederilor problematice din Pachetul Mobilitate I. Dispozițiile actelor UE vizate de acțiunile în anulare privesc acele aspecte care vor avea implicații negative semnificative asupra pieței interne și vor afecta competitivitatea transportului de mărfuri în Uniune, respectiv:
– interdicția efectuării perioadei normale de repaus săptămânal la bordul vehiculului de către conducătorul auto;
– obligația întoarcerii periodice a conducătorului auto la centrul operațional al angajatorului sau la locul său de reședință;
– obligația întoarcerii vehiculului la unul din centrele operaționale în termen de opt săptămâni de la plecare;
– stabilirea de limitări suplimentare la efectuarea operațiunilor de cabotaj;
– instituirea unor norme specifice privind detașarea conducătorilor auto.

Sesizarea Curții de Justiție a Uniunii Europene vine în continuarea demersurilor promovate în mod constant de către autoritățile române pentru contracararea caracterului restrictiv și disproporționat al acestor prevederi din Pachetul Mobilitate I.

România s-a opus adoptării actelor legislative restrictive, alături de alte opt state membre cu interese similare în această materie; Bulgaria, Cipru, Estonia, Ungaria, Letonia, Lituania, Malta și Polonia. Statul român a votat împotriva aprobării textelor rezultate în urma negocierilor cu Parlamentul European.

https://www.cugetliber.ro/stiri-economie-romania-ataca-la-cjue-legislatia-europeana-privind-transportul-rutier-414709

 

27.10.2020

 

Compania germană de transport regional RMV a început astăzi să construiască o staţie de alimentare în apropiere de Frankfurt, care va utiliza hidrogenul rezultat în urma unor procese chimice pentru a alimenta cea mai mare flotă de trenuri pe hidrogen din lume, conform unui comunicat de presă.

Secretarul de Stat Deutschendorf a dat semnalul de start pentru acest proiect în ziua de luni, 26 octombrie, împreună cu Directorul Executiv al RMV, Prof. Knut Ringat, Dr. Jörg Nikutta, Director Executiv al Alstom Germania şi Austria, şi Dr. Joachim Kreysing,

Director Executiv al Infraserv Höchst, operatorul parcului industrial. Alstom furnizează trenurile cu celule de combustie pe care RMV le va utiliza, în timp ce Infraserv Höchst, operatorul parcului industrial, va construi şi va opera staţia de alimentare.

Hessa, pionier în concepte de mobilitate prietenoase cu mediul
„Hessa a preluat rolul de pionier în dezvoltarea viitoare a conceptelor de mobilitate favorabile mediului înconjurător,” a afirmat Secretarul de Stat Jens Deutschendorf. „Transportul feroviar fără emisii, care va deveni o realitate în regiunea noastră în viitorul apropiat, reprezintă contribuţia noastră la atingerea obiectivelor de protecţie climatică şi va face ca transportul public local să devină şi mai atractiv, drept o alternativă la autoturism.”

RMV: Record mondial deţinut prin flota sa cu celule de combustie

Pentru asocierea din domeniul transportului Rin-Main, proiectul prezintă o semnificaţie deosebită. „Prin intermediul trenurilor cu celule de combustie realizate de Alstom, vom deschide un nou capitol al mobilităţii fără emisii în cadrul RMV,” a afirmat Directorul Executiv al RMV, Prof. Knut Ringat, la ceremonia de inaugurare. „Cu ajutorul celor 27 de vehicule, stabilim un record mondial: Niciunde în lume nu există, în prezent, o flotă cu celule de combustie atât de extinsă, în transportul public local”. Prof. Ringat a lăudat cooperarea excelentă dintre producătorul de material rulant Alstom şi Infraserv Höchst: „Sunt încântat să vă anunţ că avem capacitatea de a finaliza acest proiect gigantic, la timp şi cu încadrare în bugetul stabilit.” Valoarea comenzii totale este de 500 de milioane de euro.

Trenurile Alstom: Fără emisii şi cu nivel scăzut de zgomot prin Taunus

„Ceremonia inaugurală de astăzi deschide calea unei noi ere în traficul feroviar fără emisii, în regiunea Rin-Main. Suntem încântaţi că Infraserv va prelua alimentarea trenurilor noastre de serie pentru RMV,” a afirmat Dr. Jörg Nikutta. Trenurile cu hidrogen

„Coradia iLint” ale Alstom, care, în limita unei autonomii de 1.000 de kilometri, se pot deplasa o zi întreagă în reţeaua RMV, vor înlocui locomotivele alimentate cu diesel, comandate de sucursala Fahma aparţinând RMV, pe liniile RB 11 (Frankfurt-Höchst – Bad Soden), RB12 (Frankfurt-Königstein), RB15 (Frankfurt – Bad Homburg – Brandoberndorf) şi RB16 (Friedrichsdorf – Friedberg). Primul tren de călători din lume alimentat cu celule de combustie de hidrogen operează fără niciun fel de emisii, este silenţios şi emite doar vapori de apă şi condens.

Continuarea: https://www.bursa.ro/o-statie-de-alimentare-cu-hidrogen-pentru-trenuri-va-fi-construita-in-germania-69630143