Revista presei

Înfiinţarea Departamentului pentru dezvoltarea proiectelor în infrastructură, aprobată – Revista presei 04 – 05 Iulie 2019

 

  • Port Constanța

05.07.2019

 

Guvernul a aprobat, printr-o hotărâre, înfiinţarea Departamentului pentru dezvoltare, promovare şi monitorizare a proiectelor de investiţii în infrastructură, a declarat Nelu Barbu, purtătorul de cuvânt al Executivului.

„În şedinţa de Guvern de astăzi a fost şi o hotărâre de guvern privind înfiinţarea Departamentului pentru dezvoltare, promovare şi monitorizare a proiectelor de investiţii în infrastructură. (…) Este o chestiune care se cunoaşte în spaţiul public, acest departament fără personalitate juridică va funcţiona în subordinea prim-ministrului. Are ca obiectiv principal analiza şi monitorizarea implementării proiectelor de investiţii în infrastructură aflate în portofoliul instituţiilor publice, a companiilor şi societăţilor naţionale. Atribuţiile detaliate ale Departamentului vor fi aprobate prin decizia prim-ministrului, Departamentul va fi condus de un consilier de stat şi va prezenta săptămânal sau ori de câte ori este nevoie prim-ministrului rapoarte privind evoluţia implementării proiectelor de investiţii în infrastructură. Aşa cum a spus şi doamna prim-ministru, este nevoie de o analiză mai atentă a modului în care sunt respectate termenele în ceea ce priveşte investiţiile publice pentru a nu mai avea situaţii în care un proiect de investiţii publice ar fi trebuit finalizat într-o anumită perioadă de timp şi ne trezim că termenele sunt frecvent depăşite”, a declarat Nelu Barbu, ieri, la Palatul Victoria, potrivit Agerpres.

http://www.bursa.ro/nelu-barbu-infiintarea-departamentului-pentru-dezvoltarea-proiectelor-in-infrastructura-aprobata-48315737

 

 

Universitatea „Ovidius” din Constanța a organizat, recent, workshop-ul „Corelarea planurilor de învățământ și a competențelor absolvenților cu cerințele mediului socio-economic din industria navală și industria onshore – offshore”.

La manifestare, au participat specialiști din industria navală, portuară și offshore – Șantierul Naval Constanța SA, Chimpex SA, Tomis Multimodal Services SRL, ACROPO, Compania Naționala Administrația Porturilor Maritime SA Constanța, Grup Servicii Petroliere Shipyard. Au participat, de asemenea, cadre didactice și studenți de la programele de studii de licență și de masterat ale FIMIM.

Obiectivul acestei activități a fost corelarea planurilor de învățământ și a competențelor cu cerințele mediului socio-economic reprezentativ al regiunii în industria navală și industria onshore – offshore. Astfel, au fost discutate și analizate propunerile reprezentanților companiilor participante la discuții, ale studenților și cadrelor didactice în vederea armonizării competențelor și abilităților absolvenților cu cerințelor angajatorilor.

Concluziile deduse în urma discuțiilor se vor reflecta în planurile de învățământ ale programelor de studii de licență și masterat ale FIMIM care pregătesc specialiști pentru activitățile vizate în perspectiva creșterii gradului de satisfacere a cerințelor profesionale actuale ale operatorilor economici din aceste domenii de activitate și, implicit, al creșterii competitivității tinerilor ingineri absolvenți ai FIMIM pe piața forței de muncă.

https://www.cugetliber.ro/stiri-cultura-educatie-specialistii-industriei-navale-si-portuare-intr-un-workshop-la-universitatea-ovidius-si-8221-378748

 

Americanii de la Amerocap, fond de investiţii asociat cu un fost ministru de energie din timpul mandatului lui George Bush, vor să investească peste 100 de milioane de dolari la Oil Terminal (OIL), cel mai mare terminal portuar din România, prin trei modalităţi, una dintre acestea fiind chiar achiziţia pachetului majoritar de acţiuni, urmată ulterior de o majorare de capital social. Astfel, acţiunile Oil Terminal s-au apreciat joi la bursă cu circa 15% pentru a patra zi consecutiv.

Amerocap, în asociere cu Global Petrol Storage, menţionează în scrisoarea neangajantă trimisă consiliul de administraţie faptul că au capacitatea de a investi peste 100 mil. dolari din fondurile proprii în orice proiect nou, iar în cazul Oil Terminal au identificat trei căi primare de investiţie orientative, subiectul rămânând deschis pentru a lua în considerare şi alte opţiuni pe care administratorii şi acţionarii OTC le-ar putea găsi mai potrivite.

Astfel, prima opţiune ar fi un vehicul cu destinaţie specială (SPV) şi presupune o înţelegere asupra activelor selectate pentru eforturile de modernizare, iar în această situaţie GPS va contribui cel puţin cu nivelul necesar de fonduri pentru a asigura o participare la capital de minimum 51% din capitalul social al SPV-ului. A doua opţiune prevede achiziţionarea unei participaţii minoritare, urmată de o majorare de capital social, în timp ce a treia opţiune presupune achiziţionarea unei participaţii majoritare, urmată de asemenea de o majorare de capital social.

„Scopul planului de afaceri va fi investirea de capital şi expertiză în modernizarea unor anumite active ale OTC pentru a creşte competitivitatea companiei şi valoarea acesteia pentru toate părţile interesate. În mod specific, planul de afaceri ar trebui să vizeze: modernizarea bazei de active existente; crearea de noi capacităţi de stocare şi/sau readucerea în funcţiune a capacităţilor existente; reducerea costurilor şi creşterea eficienţei şi calităţii serviciilor pentru clienţi la modul general; sporirea siguranţei în operare; soluţionarea problemelor istorice de mediu; prestarea de noi servicii pentru abordarea a noi segmente de piaţă; creşterea sustenabilităţii locurilor de muncă şi pregătirea personalului“, se arată în scrisoarea neangajantă de interes privind investirea în modernizarea activelor deţinute de Oil Terminal.

În scrisoare se mai arată că pe lângă beneficiul direct pentru OTC, planul de afaceri va avea, de asemenea, următoarele beneficii suplimentare: creşterea activităţii din portul Constanţa; stimularea economiei locale şi naţionale; îmbunătăţirea securităţii energetice a României; consolidarea şi extinderea Constanţei ca un centru comercial regional destinat produselor petroliere, petrochimice şi chimice din Marea Neagră şi de pe coridorul Dunării.

Compania a convocat acţionarii pentru data de 5 august 2019 pentru a le face cunoscută intenţia Amerocap de a investi în societatea cu o capitalizare de 91,4 mil. lei.
De la începutul anului, acţiunile Oil Terminal se tranzacţionează astfel în creştere cu 60,8%, pe fondul unui rulaj în valoare de 3 mil. lei. Spre comparaţie, indicele principal BET înregistrează plus 19,8% în aceeaşi perioadă. Compania este controlată de statul român prin Ministerul Energiei, cu o participaţie de 59,6%, în timp ce Sebastian Valentin Dumitrescu deţine 15,6% din capitalul social.

https://www.zf.ro/burse-fonduri-mutuale/americanii-de-la-amerocap-vor-sa-investeasca-peste-100-milioane-de-dolari-la-oil-terminal-si-vizeaza-chiar-pachetul-majoritar-de-actiuni-detinut-de-statul-roman-actiunile-explodeaza-iar-la-bursa-18222102

 

04.07.2019

 

Oaspeți de seamă în Portul Constanța! Directorul general al Companiei Naționale Administrația Porturilor Maritime Constanța (CN APMC), Daniela Șerban, a primit miercuri, 3 iulie, vizita noului ambasador al Chinei în România, Excelența Sa Jiang Yu, însoțit de Wang Fei, secretar în cadrul ambasadei. Discuțiile au inclus o prezentare a portului Constanța și a proiectelor de dezvoltare aflate în derulare.

„CN APMC are încheiate parteneriate cu mai multe porturi și asociații profesionale, pentru a atrage trafic de mărfuri, pentru a intra pe noi piețe și a utiliza toate oportunitățile, parafând în ultimii ani protocoale de colaborare cu porturile Qingdao și Ningbo din China”, au precizat reprezentanții companiei care administrează Portul Constanța.

Noul ambasador al Chinei în România, la prima vizită în Portul Constanța

 

Compania Naţională Administraţia Porturilor Maritime Constanţa a atribuit un contract pentru achiziţia de beton pentru întreţinerea infrastructurii portuare. Atribuirea a avut loc la data de 14 iunie 2019, valoarea finală a achiziţiei fiind de 772.560 lei. Betonul gata de turnare achiziţionat va fi utilizat în special pentru întreţinerea infrastructurii de platforme, a instalaţiilor şi construcţiilor conexe, inclusiv cea rutieră, conform caietului de sarcini. Cantitatea estimată necesară de beton este de 2.285 mc. SC ABC Val SRL este firma câştigătoare.

Firma SC ABC Val SRL, în datele Registrului Comerţului

ABC Val SRL este o societate înregistrată în anul 1993, în Constanţa. Capitalul social este de 698.210 lei, integral vărsat, compus din 69.821 părţi sociale, fiecare a câte 10 lei. Capitalul social este deţinut de asociaţi astfel: Vasile Costea, cu 95% din capitalul social, Cătălina Georgiana Teodorescu, cu 5% din capitalul social. Administratorii societăţii sunt Vasile Costea şi Cătălina Georgiana Teodorescu. Domeniul de activitate principal vizează „lucrări de construcţie a clădirilor rezidenţiale şi nerezidenţiale“.

Potrivit Ministerului Finanţelor Publice, pentru anul fiscal 2015, societatea a raportat o cifră de afaceri netă de 60.913.410 de lei, un profit de 871.284 de lei şi 217 salariaţi. De asemenea, pentru anul fiscal 2016, societatea a înregistrat o cifră de afaceri de 36.780.424 de lei, o pierdere de 3.584.946 de lei şi 187 de salariaţi. Pentru anul fiscal 2017, societatea a înregistrat o cifră de afaceri de 25.301.420 de lei, un profit de 126.712 lei şi 156 de salariaţi.

https://www.ziuaconstanta.ro/informatii/combaterea-criminalitatii-in-achizitiile-publice/cn-apm-constanta-a-atribuit-un-contract-pentru-intretinerea-infrastructurii-portuare-ce-firma-a-castigat-document-695011.html

 

Începând cu data de 1 septembrie 2019, accesul pietonal în Portul Constanța va fi permis în baza legitimației de identificare și acces sau a cărții de identitate, cu trecerea datelor în registrul de acces.

Tot de la aceasta data, accesul auto pe la Porțile 3 și 6 se va realiza doar în baza legitimației de identificare și acces și a permisului de liberă trecere, respectiv a bonului de poartă.

Pentru accesul echipajelor navelor sunt desemnate Poarta 1 și Poarta 10 bis, pe unde vor putea intra și taxiurile.

”Pentru preîntâmpinarea unor eventuale dificultăți cu privire la accesul în port, recomandam tuturor operatorilor economici de pe platforma portuară să verifice daca legitimațiile de identificare și acces în port sunt funcționale sau, după caz, să întreprindă demersuri pentru eliberarea lor de către CN APM SA Constanța.

Vă rugăm să respectați procedurile de siguranță și securitate privind accesul în vederea menținerii securității perimetrale a Portului Constanța.”, precizează un comunicat de presă postat pe pagina oficială a Portului Constanța.

Cum se va face accesul pietonal și auto în Portul Constanța. Pe unde pot intra taxiurile?

 

Noul ambasador al Chinei în România a efectuat, ieri, prima vizită în Constanța, în anul care marchează 70 de ani de relații diplomatice între România și China.

Excelența Sa JIANG Yu, însoțit de WANG Fei, secretar în cadrul ambasadei, a vizitat portul Constanța, unde a fost primită de directorul general al CN APM SA Constanța, Daniela ȘERBAN.

Discuțiile au inclus o prezentare a portului Constanța și a proiectelor de dezvoltare aflate în derulare.

CN APM SA Constanța are încheiate parteneriate cu mai multe porturi și asociații profesionale, pentru a atrage trafic de mărfuri, pentru a intra pe noi piețe și a utiliza toate oportunitățile, parafând în ultimii ani protocoale de colaborare cu porturile Qingdao și Ningbo din China.

Amabasadoarea a vizitat și Primăria Constanța.

„Relația dintre municipiul Constanța și China este o relație specială și apreciez în mod deosebit munca tuturor predecesorilor dumneavoastră, dar și munca foștilor consuli generali ai Republicii Populare Chineze la Constanța. Pe lângă înfrățirea dintre județul Constanța și Shanghai, au fost demarate eforturi susținute atât la nivelul municipiului, cât și la nivelul portului cu orașul Ningbo. De altfel, municipiul Constanța, Portul Constanța și Ningbo sunt partenere într-un proiect finanțat de către Uniunea Europeană, alături de alte orașe-port de dimensiune medie din Europa. Aceasta arată că pe lângă relațiile pe care le-am avut la nivel local, ele au fost susținute la nivel național și am evoluat la nivel de parteneriat Europa – China”, a declarat primarul municipiului Constanța.

Acesta a subliniat relațiile excelente în domeniul educației între Constanța și China, menționând inaugurarea în luna iunie 2019 a Clasei Confucius Independente la Universitatea „Ovidius” din Constanța.

Noul ambasador al Chinei în România, prima vizită în Constanța

 

„S-a navigat mai bine şi volumul de mărfuri a crescut.“

Compania de transport şi logistică Transport Trade Services (TTS), controlată de antreprenorul român Mircea Mihăilescu, cel mai mare transportator de mărfuri pe Dunăre, a finalizat primul semestru din acest an cu afaceri în creştere cu 27% faţă de perioada similară a anului trecut, potrivit oficialilor companiei.

„Am avut o creştere cu două cifre în ianuarie-iunie anul acesta. Condiţiile de navigaţie au fost mai bune pe Dunăre şi volumul de mărfuri a crescut. Am transportat în special mărfuri pentru industria siderurgică şi îngrăşăminte chimice“, a spus pentru ZF Petru Ştefănuţ, directorul general al companiei TTS, firma fanion a grupului cu acelaşi nume. Grupul TTS este unul dintre cei mai mari operatori de transport din România de pe segmentul de transport integrat naval, fluvial şi feroviar. Compania are contracte cu combinatul Arcelor Mittal, dar şi cu celelalte combinate din regiune, Smederevo din Serbia (combinat siderurgic) şi combinatele din Ungaria, potrivit ultimelor date.

În aprilie anul acesta compania a început să separe activităţile secundare de activitatea de bază, respectiv transportul de mărfuri pe Dunăre, pentru un control mai bun şi îmbunătăţirea eficienţei.
„Ne concentrăm pe eficientizarea operaţiunilor, pe procesul de reorganizare şi divizare, aşa cum arată proiectul pe care îl avem.“

În proiectul de divizare se menţionează că operaţiunea de restructurare constă în divizarea prin desprindere a activităţii de administrare a participaţiilor „non- core“, respectiv hoteluri şi transport feroviar, precum şi a activităţii de închiriere şi subînchiriere a bunurilor imobiliare proprii sau închiriate, ca ramuri de activitate din întregul lor , respectiv a părţii din patrimoniul societăţii divizate constând din totalitatea elementelor bilanţiere şi extrabilanţiere aferente acestor activităţi şi transmiterea lor către o societate nou înfiinţată în scopul divizării

Anul trecut, TTS a mandatat Raiffeisen să găsească un investitor, a purtat negocieri cu mai multe fonduri de investiţii dar până în prezent nu s-a ajuns la nicio înţelegere, afirmau surse din piaţă. Oficialii companiei au menţionat că singura preocupare la momentul de faţă este reorganizarea companiei.

Datele oficiale de la Ministerul de Finanţe arată că anul trecut compania TTS a avut afaceri de 312 mil. lei şi un profit net de 16 milioane de lei, nivel similar cu cel de anul anterior. Bazele grupului TTS, care şi-a crescut afacerile de la an la an, au fost puse în 1996 de către Mircea Mihăilescu, un antreprenor care a atras în 2012 International Finance Corporation (IFC), divizia de investiţii a Băncii Mondiale, în firma Transport Trade Services (TTS), printr-o investiţie de 12 mil. euro de tip private equity.

Grupul TTS acţionează în zona transportului naval prin intermediul flotei fluviale deţinute de compania Navrom şi pe segmentul de transport feroviar prin firma Transfer International Spedition (TIS).

https://www.zfcorporate.ro/auto-transporturi/compania-tts-cel-mai-mare-transportator-de-marfuri-pe-dunare-afaceri-in-crestere-cu-27-in-s1-2019-18220576

 

  • Economie

04.07.2019

 

Rusia a deţinut titlul de cel mai mare exportator de cereale al lumii în ultimii trei ani, dar pe anul agricol încheiat pe 30 iunie Ucraina a reuşit să-i ia acest titlu, relatează Intellinews. Graţie unei recolte de cereale de 70 milioane de tone, Ucraina a reuşit să-şi crească exporturile aproape de ţinta oficială şi a vândut

49,7 milioane de tone către alte ţări. Ministerul politicii agrare estimase că exporturile vor ajunge la 50 milioane de tone în acest an.

https://www.zfcorporate.ro/retail-agrobusiness/ucraina-preia-titlul-de-cel-mai-mare-exportator-de-cereale-al-lumii-de-la-rusia-18220656

 

Firma de stat din sectorul energiei a Azerbaidjanului SOCAR a finalizat construcţia gazoductului TANAP, principala parte a Southern Gas Corridor, care va transfera gaze din Azerbaidjan către Europa începând cu anul 2020, relatează Emerging Europe.

În pofida estimărilor preliminare potrivit cărora proiectul va costa aproximativ 11 miliarde de dolari, oficialii SOCAR au declarat că costul final se va situa sub 7 miliarde de dolari. Capacitatea iniţială de transfer a noului gazoduct este de 16 miliarde de metri cubi de gaze pe an, din care 10 miliarde de metri cubi vor ajunge în Europa.

https://www.zfcorporate.ro/energie/noul-gazoduct-azer-gata-sa-furnizeze-gaze-naturale-europei-18220591

 

05.07.2019

 

Guvernul sârb intenţionează să lanseze discuţii cu Macedonia de Nord şi Grecia cu privire la posibilitatea lansării unui coridor feroviar care să lege capitala ungară Budapesta de Grecia trecând prin teritoriu sârb, a anunţat ministrul sârb al infrastructurii, Zorana Mihajlovic, potrivit Seenews.

„Vom discuta cu Macedonia de Nord şi Grecia pentru a vedea dacă se alătură acestui coridor, pentru că nu este suficient să avem doar o linie modernizată din Belgrad către Budapesta“, a declarat Mihajlovic.

În noiembrie 2017, Serbia a început refacerea liniei care leagă Belgradul de Budapesta pe teritoriul său. Acesta este primul proiect realizat de Serbia, Ungaria şi China în cadrul iniţiativei de cooperare CEEC.

https://www.zfcorporate.ro/auto-transporturi/serbia-vrea-sa-atraga-macedonia-de-nord-grecia-intr-un-proiect-feroviar-finantat-de-china-18222637