Revista presei

Constanţa: Traficul de mărfuri operate în porturile maritime româneşti a crescut în primele patru luni – Revista presei 11 – 12 mai 2020

 

  • Port Constanța

12.05.2020

 

Traficul mărfurilor operate în primele patru luni a crescut cu peste 3%, în raport cu perioada similară din 2019, de la începutul anului, activitatea comercială în porturile maritime româneşti desfăşurându-se în parametri optimi, fără disfuncţionalităţi pentru fluxurile de mărfuri, a informat, luni, Compania Naţională Administraţia Porturilor Maritime (CNAPM) Constanţa.

Potrivit unui comunicat de presă al CNAPM, în primele patru luni ale anului, traficul total de mărfuri derulat prin porturile Constanţa, Midia şi Mangalia a înregistrat 20,46 milioane tone, cu o creştere de 3,31 % (656.183 tone) faţă de traficul înregistrat în perioada similară din 2019.

‘Traficul total este structurat astfel: 6,04 milioane tone import, 6,97 milioane tone export, 5,94 milioane tone tranzit şi 1,51 milioane tone cabotaj, din traficul total, 15,62 milioane tone reprezentând trafic maritim şi 4,84 milioane tone aferente traficului fluvial. De asemenea, s-a menţinut evoluţia spectaculoasă pe sectorul cerealelor, unde creşterea de trafic este 49,88%, 7,72 milioane tone fiind înregistrate în primele patru luni ale anului, faţă de 5,1 milioane tone în ianuarie – aprilie 2019’, se arată în comunicatul CNAPM Constanţa.

Creşteri de trafic se regăsesc şi la îngrăşăminte (+23,54%), produse chimice (+55,45%), minerale brute sau prelucrate (+13,29%), ciment, var (+107,8%), echipamente, maşini (+3,66%) iar scăderi de trafic au fost înregistrate la produsele petroliere (-23,06%), minereuri de fier (-31,93%), petrol brut (-2,91%) combustibili minerali solizi (-20,47%), seminţe uleioase şi fructe oleaginoase (-12,83%), lemn (-6,08%).

În cazul mărfurilor containerizate, sector în care traficul este grav afectat la nivel mondial, în porturile maritime româneşti scăderea, la acest moment, este nesemnificativă, de 2,73% în ceea ce priveşte cantitatea de mărfuri, şi de 1,35% la număr de TEU.

Numărul total de nave operate în primele patru luni ale anului este de 4.450 faţă de 4.152, la finalul lunii aprilie 2019.

 

În plină pandemie, traficul de mărfuri prin porturile româneşti continuă să fie pe un trend ascendent faţă de aceeaşi perioadă a anului trecut.
Compania naţională Administraţia Porturilor Maritime (CN APM) anunţă că activitatea în porturile româneşti se desfăşoară în parametri normali, fără disfuncţionalităţi, poarta maritimă a României fiind operaţională şi deschisă tuturor fluxurilor de mărfuri. „Traficul de mărfuri înregistrat de la începutul anului se menţine în creştere, comparativ cu aceeaşi perioadă a anului trecut, 2019 reprezentând un an cu trafic record, transmit cei de la CN APM. În primele patru luni ale acestui an, traficul total de mărfuri derulat prin porturile Constanţa, Midia şi Mangalia a înregistrat 20,46 milioane tone, cu o creştere de 3,31 % (656.183 tone) faţă de traficul înregistrat în perioada similară a anului 2019. Traficul total este structurat astfel: 6,04 milioane tone import, 6,97 milioane tone export, 5,94 milioane tone tranzit şi 1,51 milioane tone cabotaj. Din traficul total, 15,62 milioane tone reprezintă trafic maritim şi 4,84 milioane tone sunt aferente traficului fluvial. S-a menţinut evoluţia spectaculoasă pe sectorul cerealelor, unde creşterea de trafic este 49,88%, 7,72 milioane tone fiind înregistrate în primele patru luni ale anului 2020, faţă de 5,1 milioane tone în ianuarie – aprilie 2019. Creşteri de trafic se regăsesc şi în cazul următoarelor grupe de mărfuri: îngrăşăminte (+23,54%), produse chimice (+55,45%), minerale brute sau prelucrate (+13,29%), ciment, var (+107,8%), echipamente, maşini (+3,66%).

Scăderi de trafic au fost înregistrate pentru: produse petroliere (-23,06%), minereuri de fier (-31,93%), petrol brut (-2,91%) combustibili minerali solizi (-20,47%), seminţe uleioase şi fructe oleaginoase (-12,83%), lemn (-6,08%). În cazul mărfurilor containerizate, sector în care traficul este grav afectat la nivel mondial, în porturile maritime româneşti scăderea, la acest moment, este nesemnificativă, de 2,73% în ceea ce priveşte cantitatea de mărfuri, şi de 1,35% la număr de TEU. „Numărul total de nave operate în primele 4 luni ale anului 2020 este mai mare, de 4.450, faţă de 4.152 la finalul lunii aprilie 2019. Astăzi, 11 mai 2020, sunt în operare în porturile maritime româneşti 26 de nave, iar în perioada următoare sunt avizate să sosească 51 de nave. Manipularea mărfurilor în terminalele porturilor maritime româneşti se realizează normal, cu respectarea tuturor procedurilor de prevenire a îmbolnăvirilor cu COVID-19. Menţinerea porturilor maritime operaţionale este o prioritate comună, a Ministerului Transporturilor, Comunicaţiilor şi Infrastructurii, a CN APM, a operatorilor portuari, a tuturor lucrătorilor din port”, se mai arată în comunicatul de presă remis de CN APM.

https://adevarul.ro/locale/constanta/traficul-marfuri-porturile-maritime-romanesti-crestere-fata-anul-trecut-1_5eb931cc5163ec4271ab6471/index.html

 

Traficul de mărfuri prin porturile Constanţa, Midia şi Mangalia a crescut în primele patru luni cu 3,31%, la 20,46 milioane tone, faţă de anul trecut, a anunţat luni compania naţională Administraţia Porturilor Maritime Constanţa, care precizează că activitatea în porturile maritime româneşti se desfăşoară în parametri normali.

„Activitatea în porturile maritime româneşti se desfăşoară în parametri normali, fără disfuncţionalităţi, poarta maritimă a României fiind operaţională şi deschisă tuturor fluxurilor de mărfuri. Traficul de mărfuri înregistrat de la începutul anului se menţine în creştere, comparativ cu aceeaşi perioadă a anului trecut, 2019 reprezentând un an cu trafic record. În primele patru luni ale acestui an, traficul total de mărfuri derulat prin porturile Constanţa, Midia şi Mangalia a înregistrat 20,46 milioane tone, cu o creştere de 3,31% (656.183 tone) faţă de traficul înregistrat în perioada similară a anului 2019”, precizează compania.

Numărul total de nave operate în primele patru luni ale anului este mai mare, de 4.450, faţă de 4.152 la finalul lunii aprilie 2019. Luni, 11 mai, sunt în operare în porturile maritime româneşti 26 de nave, iar în perioada următoare sunt avizate să sosească 51 de nave.

„Manipularea mărfurilor în terminalele porturilor maritime româneşti se realizează normal, cu respectarea tuturor procedurilor de prevenire a îmbolnăvirilor cu COVID-19. Menţinerea porturilor maritime operaţionale este o prioritate comună, a Ministerului Transporturilor, Comunicaţiilor şi Infrastructurii, a CN APM, a operatorilor portuari, a tuturor lucrătorilor din port”, arată compania.

Traficul total în primele patru luni este structurat astfel: 6,04 milioane tone import, 6,97 milioane tone export, 5,94 milioane tone tranzit şi 1,51 milioane tone cabotaj. Din traficul total, 15,62 milioane tone reprezintă trafic maritim şi 4,84 milioane tone sunt aferente traficului fluvial.

„S-a menţinut evoluţia spectaculoasă pe sectorul cerealelor, unde creşterea de trafic este 49,88%, 7,72 milioane tone fiind înregistrate în primele patru luni ale anului 2020, faţă de 5,1 milioane tone în ianuarie – aprilie 2019”, arată datele companiei.

Creşteri de trafic se regăsesc şi în cazul următoarelor grupe de mărfuri: îngrăşăminte (+23,54%), produse chimice (+55,45%), minerale brute sau prelucrate (+13,29%), ciment, var (+107,8%), echipamente, maşini (+3,66%).

Scăderi de trafic au fost înregistrate la produse petroliere (-23,06%), minereuri de fier (-31,93%), petrol brut (-2,91%) combustibili minerali solizi (-20,47%), seminţe uleioase şi fructe oleaginoase (-12,83%), lemn (-6,08%).

„În cazul mărfurilor containerizate, sector în care traficul este grav afectat la nivel mondial, în porturile maritime româneşti scăderea, la acest moment, este nesemnificativă, de 2,73% în ceea ce priveşte cantitatea de mărfuri, şi de 1,35% la număr de TEU”, potrivit datelor companiei de stat.

https://www.news.ro/economic/traficul-de-marfuri-prin-porturile-constanta-midia-si-mangalia-a-crescut-in-primele-patru-luni-cu-3-31-la-20-46-milioane-tone-fata-de-anul-trecut-1922402611462020051819358527

 

Traficul de mărfuri înregistrat de la începutul anului se menține în creștere, comparativ cu aceeași perioadă a anului trecut, 2019 reprezentând un an cu trafic record.

În primele patru luni ale acestui an, traficul total de mărfuri derulat prin porturile Constanța, Midia și Mangalia a înregistrat 20,46 milioane tone, cu o creștere de 3,31 % (656.183 tone) față de traficul înregistrat în perioada similară a anului 2019.

Structura traficului se prezintă astfel: 6,04 milioane tone import, 6,97 milioane tone export, 5,94 milioane tone tranzit și 1,51 milioane tone cabotaj.

Din traficul total, 15,62 milioane tone reprezintă trafic maritim și 4,84 milioane tone sunt aferente traficului fluvial.

În cazul mărfurilor containerizate, sector în care traficul este grav afectat la nivel mondial, în porturile maritime românești scăderea este de 2,73% în ceea ce privește cantitatea de mărfuri, și de 1,35% la număr de TEU.

Traficul de cereale, cifre record
S-a menținut evoluția spectaculoasă pe sectorul cerealelor, unde creșterea de trafic este 49,88%, 7,72 milioane tone fiind înregistrate în primele patru luni ale anului 2020, față de 5,1 milioane tone în ianuarie – aprilie 2019.

Creșteri de trafic se regăsesc și în cazul următoarelor grupe de mărfuri: îngrășăminte (+23,54%), produse chimice (+55,45%), minerale brute sau prelucrate (+13,29%), ciment, var (+107,8%), echipamente, mașini (+3,66%).

Scăderi de trafic au fost înregistrate pentru: produse petroliere (-23,06%), minereuri de fier (-31,93%), petrol brut (-2,91%) combustibili minerali solizi (-20,47%), semințe uleioase și fructe oleaginoase (-12,83%), lemn (-6,08%).

Numărul total de nave operate în primele 4 luni ale anului 2020 este mai mare, de 4.450, față de 4.152 la finalul lunii aprilie 2019.

Astăzi, 11 mai 2020, sunt în operare în porturile maritime românești 26 de nave, iar în perioada următoare sunt avizate să sosească 51 de nave.

Manipularea mărfurilor în terminalele porturilor maritime românești se realizează normal, cu respectarea tuturor procedurilor de prevenire a îmbolnăvirilor cu COVID-19. Menținerea porturilor maritime operaționale este o prioritate comună, a Ministerului Transporturilor, Comunicațiilor și

Infrastructurii, a CN APM, a operatorilor portuari, a tuturor lucrătorilor din port.

https://www.intermodal-logistics.ro/trafic-de-marfuri-in-crestere-in-porturile-maritime-romanesti-in-perioada-ianuarie-aprilie-2020

 

Traficul de mărfuri din porturile maritime românești a consemnat în primele patru luni ale acestui an o creștere cu 3,31% (656.183 tone) față de perioada similară a anului trecut, când s-a raportat un record istoric. Această performanță este una demnă de notat în condițiile în care de două luni economia suferă extrem de mult din cauza pandemiei de coronavirus. ”În primele patru luni ale acestui an, traficul total de mărfuri derulat prin porturile Constanța, Midia și Mangalia a înregistrat 20,46 milioane tone, cu o creștere de 3,31 % (656.183 tone) față de traficul înregistrat în perioada similară a anului 2019”, spune Costal Stanca, directorul Companiei Naționale Administrația Porturilor Maritime Constanța.

Traficul total este structurat astfel: 6,04 milioane tone import, 6,97 milioane tone export, 5,94 milioane tone tranzit și 1,51 milioane tone cabotaj. Din traficul total, 15,62 milioane tone reprezintă trafic maritim și 4,84 milioane tone sunt aferente traficului fluvial. S-a menținut evoluția spectaculoasă pe sectorul cerealelor, unde creșterea de trafic este 49,88%, 7,72 milioane tone fiind înregistrate în primele patru luni ale anului 2020, față de 5,1 milioane tone în ianuarie – aprilie 2019. Creșteri de trafic se regăsesc și în cazul următoarelor grupe de mărfuri: îngrășăminte (+23,54%), produse chimice (+55,45%), minerale brute sau prelucrate (+13,29%), ciment, var (+107,8%), echipamente, mașini (+3,66%).

Scăderi de trafic au fost înregistrate pentru: produse petroliere (-23,06%), minereuri de fier (-31,93%), petrol brut (-2,91%) combustibili minerali solizi (-20,47%), semințe uleioase și fructe oleaginoase (-12,83%), lemn (-6,08%). În cazul mărfurilor containerizate, sector în care traficul este grav afectat la nivel mondial, în porturile maritime românești scăderea, la acest moment, este nesemnificativă, de 2,73% în ceea ce privește cantitatea de mărfuri, și de 1,35% la număr de TEU.

Numărul total de nave operate în primele 4 luni ale anului 2020 este mai mare, de 4.450, față de 4.152 la finalul lunii aprilie 2019. Astăzi, 11 mai 2020, sunt în operare în porturile maritime românești 26 de nave, iar în perioada următoare sunt avizate să sosească 51 de nave.

https://www.cotidianul.ro/trafic-record-in-porturile-de-la-marea-neagra/

 

Activitatea în porturile maritime românești se desfășoară fără disfuncționalități, poarta maritimă a României fiind operațională și deschisă tuturor fluxurilor de mărfuri.

Potrivit unui comunicat al Biroului de presă al CNAPMC, traficul de mărfuri înregistrat de la începutul anului se menține în creștere, comparativ cu aceeași perioadă a anului trecut, 2019 reprezentând un an cu trafic record.

În primele patru luni ale acestui an, traficul total de mărfuri derulat prin porturile Constanța, Midia și Mangalia a înregistrat 20,46 milioane tone, cu o creștere de 3,31 % (656.183 tone) față de traficul înregistrat în perioada similară a anului 2019.

Traficul total este structurat astfel: 6,04 milioane tone import, 6,97 milioane tone export, 5,94 milioane tone tranzit și 1,51 milioane tone cabotaj. Din traficul total, 15,62 milioane tone reprezintă trafic maritim și 4,84 milioane tone sunt aferente traficului fluvial.

S-a menținut evoluția spectaculoasă pe sectorul cerealelor, unde creșterea de trafic este 49,88%, 7,72 milioane tone fiind înregistrate în primele patru luni ale anului 2020, față de 5,1 milioane tone în ianuarie – aprilie 2019.

Creșteri de trafic se regăsesc și în cazul următoarelor grupe de mărfuri: îngrășăminte (+23,54%), produse chimice (+55,45%), minerale brute sau prelucrate (+13,29%), ciment, var (+107,8%), echipamente, mașini (+3,66%).

Scăderi de trafic au fost înregistrate pentru: produse petroliere (-23,06%), minereuri de fier (-31,93%), petrol brut (-2,91%) combustibili minerali solizi (-20,47%), semințe uleioase și fructe oleaginoase (-12,83%), lemn (-6,08%).

În cazul mărfurilor containerizate, sector în care traficul este grav afectat la nivel mondial, în porturile maritime românești scăderea, la acest moment, este nesemnificativă, de 2,73% în ceea ce privește cantitatea de mărfuri, și de 1,35% la număr de TEU.

Numărul total de nave operate în primele 4 luni ale anului 2020 este mai mare, de 4.450, față de 4.152 la finalul lunii aprilie 2019. Astăzi, 11 mai 2020, sunt în operare în porturile maritime românești 26 de nave, iar în perioada următoare sunt avizate să sosească 51 de nave.

“Manipularea mărfurilor în terminalele porturilor maritime românești se realizează normal, cu respectarea tuturor procedurilor de prevenire a îmbolnăvirilor cu COVID-19. Menținerea porturilor maritime operaționale este o prioritate comună, a Ministerului Transporturilor, Comunicațiilor și

Infrastructurii, a CN APM, a operatorilor portuari, a tuturor lucrătorilor din port.”, precizează Costel Stanca, director general al CN AMP SA.

În ciuda COVID-19, traficul de mărfuri în porturile maritime româneşti este ÎN CREŞTERE

 

11.05.2020

 

Ministerul Transporturilor începe privatizarea prin Bursă a patru admistraţii portuare maritime şi fluviale.

Ministerul a publicat anunţul de organizare a licitaţiei pentru selectarea societăţilor de brokeraj care să aducă societăţile respective pe Bursă.

Este vorba de Administraţia Porturilor Maritime Constanţa, Adminsitraţia Canalelor Navigabile Constanţa, Administraţia Porturilor Dunării Maritime Galaţi şi Administraţia Poturilor Dunării Fluviale Giurgiu.

Numărul de acţiuni ce vor fi puse în vânzare prin oferta publică derulată pe Bursa de Vlalori Bucureşti va reprezenta 5% din capitalul fiecărui emitent.

https://www.money.ro/mt-incepe-privatizarea-prin-bvb-a-patru-admistratii-portuare-maritime-si-fluviale/

 

Compania Națională Administrația Porturilor Maritime SA Constanța organizează o licitație pentru atribuirea unui contract aferent închirierii de utilaje cu operator.

Termenul limită pentru depunerea ofertelor este 22 mai 2020, iar valoarea estimată a achiziției este de 300.000 de lei. Prezenta achiziție se referă la încheierea unui Contract de Servicii pentru închirierea de autovehicule și autoutilaje cu operator, în vederea efectuării de lucrări de întreținere, a drumurilor publice/locațiilor ce aparțin Portului Constanța, care vor fi executate în perioada 2020 – 2021. b. Autoritatea contractantă dorește închirierea de autovehicule pentru transport și utilaje de încărcat, săpat și nivelat cu deservenți: încărcător frontal, autogreder, macara, cilindru vibrocompactor terasamente 14,5 tone, buldoexcavator, nacela ridicătoare, autoșasiu cu platforma telescopica cu braț ridicător PRB, trailer transport agabaritic si utilaje 40 tone maxim autorizat, freza asfalt, platforma transport vehicule defecte/avariate, finisor pentru asfalt, gudronator.

https://www.ziuaconstanta.ro/stiri/actualitate/compania-nationala-administratia-porturilor-maritime-inchirieaza-utilaje-la-ce-vor-fi-folosite-document-718919.html

 

Compania Națională „Administrația Porturilor Maritime” SA Constanța a atribuit un contract în urma unei licitații publice pentru achiziția a două microbuze.

Atribuirea a avut loc la data de 5 mai 2020, iar valoarea finală a contractului este de 319.148 lei. Achiziția celor două microbuze este necesară pentru transportul personalului la/de la punctele de lucru din porturile maritime și ocazional se vor utiliza de către serviciul protocol pentru transportul local al delegațiilor.

Auto Novex SA este firma câștigătoare. Firma a luat fiinţă în 2010, cu sediul social în municipiul Braşov. Capitalul social este de 416.000 lei, iar acţionari sunt Omer Urfi Erol, cu o cotă de participare la beneficii şi pierderi de 65,96% şi Victor Terzea, cu o cotă de participare de 34,04%. Victor

Trezea are şi calitate de administrator al firmei. Cenzori ai societăţii sunt Tatiana Costin, Dan Spătărelu, Radu Terzea, Omer Urfi Erol.

Pentru anul 2018, firma a raportat 23 de salariaţi, la o cifră de afaceri de 29.073.573 lei, iar profitul a fost de 432.261 lei.

Despre toate procedurile publice cu impact asupra judeţului Constanţa, cine şi ce cumpără, cine şi cât câştigă puteţi citi accesând categoria „Combaterea criminalităţii în achiziţiile publice“.

https://www.ziuaconstanta.ro/informatii/combaterea-criminalitatii-in-achizitiile-publice/de-unde-cumpara-cn-administratia-porturilor-maritime-constanta-doua-microbuze-la-ce-vor-fi-folosite-document-719008.html

 

Efectuarea schimburilor de echipaje este una dintre cele mai mari provocări cu care se confruntă industria maritimă, din cauza pandemiei COVID-19.

La sfârșitul săptămânii trecute, Kitack Lim – secretarul general al Organizației Maritime Internaționale (IMO) a aprobat o serie de protocoale, concepute pentru a rezolva aceste probleme.

Protocoalele pentru schimbarea și repatrierea echipajelor au fost elaborate de organizațiile internaționale: ICS, IAPH, BIMCO, IFSMA, INTERTANKO, P&I Clubs, CLIA, INTERCARGO, InterManager, IPTA, IMCA, INTERFERRY, FONASBA, ITF și WSC. De asemenea, și-a adus contribuția Asociația Internațională a Transportului Aerian (IATA).

Protocoalele cuprind măsuri și proceduri generale pentru facilitarea schimburilor de echipaje în condiții de siguranță sanitară. Companiile de transport maritim au obligația să respecte măsurile cuprinse în protocoale, iar guvernele și autoritățile naționale vor trebui să facă tot posibilul pentru a permite schimbările de echipaje. Protocoalele conțin recomandări pentru administrațiile maritime, autoritățile sanitare, vamale, Poliția de Frontieră și autoritățile aviației civile.

Printr-o circulară emisă de IMO, statele membre ale organizației și organizațiile internaționale sunt invitate să utilizeze protocoalele și să le transmită autorităților naționale relevante.

Transportul maritim și navigatorii sunt esențiali pentru lanțurile de aprovizionare globală. În fiecare lună, aproximativ 150.000 de navigatori de pe nave trebuie să fie schimbați cu tot atâția de pe uscat.

https://www.cugetliber.ro/stiri-economie-imo-adopta-noi-masuri-pentru-deblocarea-schimburilor-de-echipaje-402359?utm_source=cugetliber&utm_medium=site&utm_content=sectiune-Economie&utm_campaign=Articole%20sectiune%20Economie

 

Mii de marinari români se află în acest moment blocați pe vase din cauza pandemiei de coronavirus și așteaptă un semn din partea autorităților române și a celor din țările unde se află în acest moment. Potrivit liderului Sindicatului Liber al Navigatorilor, Adrian Mihălcioiu, circa 3.500 de navigatori nu pot fi repatriați de statul român în acest moment, asta și din cauza neînțelegerilor cu statele unde sunt aceștia în prezent.

Ce spun marinarii români blocați pe navele unde își desfășoară activitatea:

Fac un apel disperat către autorități să mă ajute cu repatrierea. Sănătatea mea fizică și psihică a fost afectată grav.

Un alt marinar român, ofițer secund aflat la boardul navei „Ptolemeos”, încă de anul trecut de pe data de 8 iulie 2019 spune că nava a rămas abandonată în Portul Djibouti de către armatorii acesteia și solicită repatrierea în țară. „Solicit repatrierea urgentă în România din motive umanitare și medicale și cer Statului Român și autorităților internaționale, alături de ITF și ILO să dea orice asistență posibilă asiguratorilor P&I al acestei nave, ca aceștia să mă poată repatria în temeiul obligațiilor pe care le au, potrivit MLC”.

Marinar român: Toți si-au primit salarille, în afară de mine

„Obligarea mea să stau la bord pe motiv de siguranța navei nu este justificată, obligațiile cu privire la siguranța navei în situația dată a abandonului de către armatori nu îmi aparțin, fiind în fapt reținut ca ostatic. Îndeplinirea atribuțiilor de ofițer se face fără a primi salariul cuvenit de la îmbarcarea mea la bord la data de 8.07. 2019, armatorii datorându-mi și o parte din contractul precedent, fără nicio înțelegere sau clarificare a situației și fără ca cineva să-mi ceară acordul dacă doresc sau nu să-mi continui activitatea. Toți membrii echipajului, inițial au fost repatriați și și-au primit salariile pentru activitatea depusă la bordul navei, cu excepția mea, continuându-mi activitatea alături de noul echipaj fără a avea un statut clar, într-o incertitudine totală, lipsit de orice informație sau mijloc de comunicare și fără niciun suport pentru familia mea.

Continuarea pe: https://www.replicaonline.ro/strigatul-de-disperare-al-navigatorilor-romani-pentru-repatriere-nu-este-auzit-430287/

 

• Nuclearelectrica şi Oil Terminal – primele pe listă

Acţionarii Nuclearelectrica (SNN) şi Oil Terminal (OIL), companii controlate de stat, sunt convocaţi, pentru data de 12 iunie, în vederea aprobării Strategiilor de Investiţii pentru perioada 1 iulie 2020 – 1 iulie 2025, se arată în două raporte ale emitenţilor remise, vineri, Bursei de Valori Bucureşti (BVB).

Este un demers ce vine în condiţiile în care, statul caută finanţare pentru susţinerea deficitului bugetar în creştere, puternic afectat de măsurile impuse de autorităţi pentru limitarea pandemiei de Covid-19, ce au blocat o bună parte din activităţile economice.

Astfel, ulterior analizelor planurilor prezentate, este posibil ca unele companii să distribuie dividende suplimentare, faţă de cele pe care deja le-au acordat în acest an din profitul anului 2019.

De altfel, Nuclearelectrica precum şi alte companii controlate de stat au mai plătit dividende suplimentare începând cu 2017.

Pe lângă aprobarea Strategiei de Investiţii pentru următorii cinci ani, acţionarii Nuclearelectrica vor avea pe masă o informare privind stadiul analizei de tip due-dilligence (tehnic, mediu, financiar, juridic) în vederea unei potenţiale preluări a liniei de procesare de la CNU Sucursala Feldioara.

Tot vineri, Consiliul de Administraţie al companiei a anunţat că a decis să demareze programul de oprire planificată a Unităţii 1 CNE Cernavodă, începând cu data de 20 iunie 2020.

„În mod uzual, opririle planificate ale unităţilor nucleare se realizează alternativ, o dată la doi ani pentru fiecare unitate, în perioada mai-iunie, dar în condiţiile de pandemie la nivel internaţional, similar altor centrale nucleare, oprirea planificată a Unităţii 1 de la Cernavodă s-a amânat”, se arată în comunicatul Nuclearelectrica.

Totodată, compania a anunţat că amânarea şi realizarea opririi planificare a Unităţii 1 CNE Cernavodă începând cu dată de 20 iunie 2020 nu afectează menţinerea nivelului înalt de securitate nucleară şi eficienţă în operare a Centralei, producţia desfăşurându-se la parametri normali.
Statul Român, prin Ministerul Economiei, Energiei şi Mediului de Afaceri, deţine 82,49% din producătorul de energie nucleară ce operează centrala de la Cernavodă.

În cazul Oil Terminal, deţinerea statului prin acelaşi minister este de 59,22%.

https://www.bursa.ro/companiile-de-stat-incep-sa-convoace-actionarii-pentru-prezentarea-programelor-de-investitii-48075932