Revista presei

Autostrada Sudului şi podul peste Dunăre – obiective prioritare – Revista presei 15 – 16 Iulie 2019

 

  • Port Constanța

15.07.2019

 

Ministrul Transporturilor, Răzvan Cuc, a declarat, astăzi, că vor fi realizate patru obiective prioritare pentru judeţul Teleorman, Autostrada Sudului, podul peste Dunăre de la Zimnicea şi reabilitarea a două drumuri naţionale, DN 51 Alexandria-Zimnicea şi DN 52 Alexandria-Turnu Măgurele.

„Primul lucru şi cel mai important este Autostrada Sudului. Suntem într-un stadiu avansat, din cei 195 de kilometri, cât va avea Autostrada Sudului, 70 vor traversa judeţul Teleorman”, a afirmat Răzvan Cuc, astăzi, la Alexandria, potrivit Agerpres.

El a precizat că autostrada va fi realizată în parteneriat public-privat şi speră ca în septembrie să înceapă procedurile de licitaţie pentru atribuirea lucrărilor de construcţie.

„A fost scos la licitaţie studiul de fundamentare, va fi finalizat la sfârşitul lunii iulie, în august vom intra cu hotărârea în guvern, iar în luna septembrie vom scoate atribuirea pentru firma care va veni să construiască”, a spus ministrul Transporturilor.

Un alt proiect prioritar pentru judeţ menţionat de Răzvan Cuc este podul peste Dunăre, de la Zimnicea la Sviştov, Bulgaria.

„Un alt proiect deosebit de important care se va face este podul peste Dunăre, Zimnicea-Sviştov. Partea română a urgentat foarte mult acest obiectiv (…), am vorbit cu ministrul Transporturilor din Bulgaria, ei ne-au dat câteva puncte generale, eu astăzi i-am prezentat doamnei prim-ministru acordul care se va face între Guvernul României şi Guvernul Bulgariei pentru implementarea acestui pod”, a declarat Cuc.

Ministrul Transporturilor a adăugat că este nevoie şi de dezvoltarea infrastructurii adiacente, cum ar fi centura ocolitoare a oraşului Zimnicea, dar şi reabilitarea a două drumuri naţionale, DN51 şi DN52, lucrări care ar urma să fie demarate în scurt timp.

Ministrul Răzvan Cuc a fost prezent, astăzi, la Alexandria, la Conferinţa extraordinară pentru alegeri a Organizaţiei Judeţene Teleorman a Partidului Social Democrat.

http://www.bursa.ro/ministrul-razvan-cuc-autostrada-sudului-si-podul-peste-dunare-obiective-prioritare-45485732

 

 

Acţionarii Companiei Naţionale Administraţia Porturilor Maritime SA Constanţa s-au întrunit în Adunare Generală Ordinară la data de 24 mai 2019, context în care au luat mai multe hotărâri. Aceste hotărâri au fost publicate recent în Monitorul Oficial al României.

Statul Român, prin Ministerul Transporturilor, care deţine 80% din acţiuni, a fost reprezentat la şedinţă prin Laura Diana Gîrlă şi Adrian Olteanu, însă din partea acţionarului Fondul Proprietatea (cu 20% de acţiuni) nu a participat un reprezentant. La şedinţă a fost prezent și Ghiorghe Bătrînca, vicepreşedintele Consiliului de Administraţie şi administrator executiv al CN APMC.

A fost aprobat bugetul de venituri şi cheltuieli al CN APM pentru anul 2019. De asemenea, conducerea a luat act de Raportul Corpului de Control al Ministerului Transporturilor nr. 2080/13.03.2019 şi a mandatat conducerea societăţii să ducă la îndeplinire măsurile propuse în raportul mai sus menţionat.

De asemenea, AGOA a stabilit ca reprezentanţii Ministerului Transporturilor, luând în considerare nota 10383/19.03.2019 de evaluare şi monitorizare a activităţii CA-ului companiei, să ia o decizie cu privire la activitatea administratorilor, într-o şedinţă ulterioară.

Au fost aprobate situaţiile financiare ale CN APM pentru anul încheiat la 31 decembrie 2018, în temeiul legal. De asemenea, s-a aprobat propunerea privind repartizarea profitului pe anul 2018. Se respinge discutarea propunerii privind aprobarea modificării unui contract de concesiune. Se aprobă cu unanimitate de voturi, valabil exprimate, propunerea privind îndreptarea erorii materiale de la punct 8 din hotărârea AGA nr. 5/25.06. 2018.

Adunarea Generală Ordinară a Acţionarilor l-a mandatat pe directorul general pentru a duce la îndeplinire formalităţilor privind legalizarea modificărilor. Totodată, prin Hotărârea nr. 3 din data de 24 mai 2019 a AGOA CN APM Constanţa, s-a luat decizia de amânare a revocării administratorilor şi a revocării numirii unui membru provizoriu în CA-ul instituţiei. De asemenea, au fost amânate şi deciziile privind remuneraţia membrilor provizorii. Tot directorul general a fost mandatat pentru a duce la îndeplinire formalităţile legale.

https://www.ziuaconstanta.ro/stiri/actualitate/decizii-importante-in-cadrul-adunarii-generale-a-actionarilor-cn-apm-constanta-695612.html

 

Compania Naţională Administraţia Canalelor Navigabile SA Constanţa a atribuit în urma unei licitaţii publice contractul pentru elaborarea documentaţiei de avizare a lucrărilor de intervenţii (DALI): Reabilitare taluz afectat de alunecarea de teren (calamitate naturala) zona Cumpăna – mal stâng CDMN între km 56+989 (km 7+421 navigaţie).

Serviciile aferente DALI vor cuprinde:
a) studiul topografic – vizat OCPI;
b) documentaţia tehnică pentru certificatul de urbanism în vederea obţinerii autorizaţiei de construire (DTCU);
c) Toate diligenţele (inclusiv taxele aferente) pentru obţinerea certificatului de urbanism;
d) Documentaţii pentru obţinerea avizelor/acordurilor/autorizaţiilor şi studiilor solicitate prin certificatul de urbanism sau de autorităţile publice, inclusiv documentaţiile necesare obţinerii avizului de gospodărire a Apelor (DTAA);
e) Toate diligenţele (inclusiv taxele aferente) din partea prestatorului pentru obţinerea în numele achizitorului a avizelor/acordurilor/autorizaţiilor şi studiilor solicitate prin Certificatul de Urbanism sau de autorităţile publice, inclusiv obţinerea (după caz) avizului de Gospodărire a Apelor (DTAA);
f) Documentaţia de avizare a lucrărilor de intervenţii (cu respectarea conţinutului cadru DALI conf. H.G. nr. 907 din 2016).
Valoarea totală a achiziţiei, fără TVA, este de 274.000 de lei. Firma câştigătoare este Eco Terra Proiect SRL.

Eco Terra Proiect SRL, în datele Registrului Comerţului

Înfiinţată în anul 2006, firma are sediul social în municipiul Constanţa. Capitalul social subscris, de 1.000 de lei, integral vărsat, este compus din 100 de părţi sociale. Valoarea unei părţi sociale este de 10 lei. Vintilă Dragoş Florian este asociat unic. Administratorii firmei, care desfăşoară activităţi de inginerie şi consultanţă tehnică legate de acestea, sunt Vintilă Bogdan-Ioan şi Vintilă Dragoş Florian.

În anul fiscal 2015, societatea cu 4 salariaţi a raportat o cifră de afaceri de 314.766 lei şi o pierdere de 34.125 lei. De asemenea, în anul fiscal 2106, firma cu 4 salariaţi a avut o cifră de afaceri de 434.490 lei şi o pierdere de 29.120 lei. Situaţia financiară pe anul 2017 arată astfel: 3 salariaţi, cifră de afaceri de 679.656 lei şi un profit de 228.508 lei.
Dragoş Florian Vintilă este şef de lucrări dr. ing. la Facultatea de Construcţii din cadrul Universităţii „Ovidius”. Acesta a deţinut şi funcţia de decan al Facultăţii de Construcţii din cadrul Universităţii „Ovidius”.

https://www.ziuaconstanta.ro/informatii/combaterea-criminalitatii-in-achizitiile-publice/cn-acn-a-atribuit-contractul-pentru-reabilitarea-taluzului-afectat-de-alunecari-de-teren-in-cumpana-document-695621.html

 

Administrația Canalelor Navigabile are, după o serie de interimate care au durat mai mulți ani, un Consiliu de Administrație (CA) cu mandate ”pline”, de patru ani. Pe lista noilor șefi ai companiei de stat constănțene se află și câteva nume deosebit de interesante, atât prin prisma filiației politice- evident, PSD- cât și prin controversele legate de ascensiunea profesională.

Compania Națională Administrația Canalelor Navigabile SA Constanța (CN ACN) are de câteva zile un CA cu mandat plin, după mai mulți ani în care a funcționat doar cu administratori provizorii.

În ședința Adunării Generale a Acționarilor (AGA) de pe 11 iulie 2019, la primul punct de pe ordinea de zi s-a votat revocarea foștilor administrator Alina Luminița Cațan, Ion Laurențiu Voicu, Călin Cristian Forț, Fabian Țîrcă, Romulus Cătălin Pantazi, Andreea Păstârnac și Voicu Cheța. În aceeași ședință AGA s-a numit și noua componență a CA-ului de la Canale Navigabile: ”Se numesc pentru o perioadă de 4 ani, începând cu data prezentei, respective 11.07.2019 până la data de 11.07.2023, conform Raportului final în cadrul proiectului de recrutare și selecție a candidaților pentru posturile de Administratori ai Companiei Naționale Administrația Canalelor Navigabile SA Constanța nr. 23/21.02.2019, următorii membri în Consiliul de Administrație:
1) Georgescu Daniel
2) Pîrvulescu Gabriel Valentin
3) Bumbac Georgeta
4) Șincan Florin Cristian
5) Rusu Ionuț
6) Voicu Ion Laurențiu
7) Cheța Voicu”.

Noul CA de la Canale Navigabile aduce câteva surprize. Directorul general Daniel Georgescu revine în calitatea de administrator, după mai multe mandate provizorii, la fel și controversata funcționară de la Sănătate și Fisc Georgeta Bumbac. Rămân pe funcție probabil singurii profesioniști în domeniu, Ion Laurențiu Voicu și Voicu Cheța, în timp ce despre Ionuț Rusu nu există niciun fel de informație la această oră cu privire la calitățile sale manageriale sau măcar un simplu CV.

Nou șef la ACN, urât de angajații ANR

Cele mai interesante nume sunt Florin Cristian Șincan, un personaj deloc agreat de angajații Autorității Navale Române (ANR), respectiv consilierul local PSD Gabriel Valentin Pîrvulescu. Iată ce scriau angajații ANR despre Florin Cristian Șincan, în 2015, într-o scrisoare trimisă ministrului Transporturilor de atunci, Ioan Rus: ”Căpitanul Şef al Căpităniei Midia de care aparţine Oficiul de Căpitănie Mamaia, dl. Şincan Florin a fost promovat printr-un examen trucat ca şef al Căpităniei Midia deşi nu are stagiu şi experienţă (…). Soţia Căpitanului Şef de la Căpitănia Midia, d-na Şincan Elena, a fost angajată printr-un examen trucat, pe o funcţie de conducere (şef serviciu administrativ care are în subordine aprovizionarea, sănătatea şi securitatea în muncă, parcul auto, achiziţii de servicii şi bunuri prin selecţie de ofertă şi/ sau negociere directă) deşi nu are studii de specialitate şi nici vechimea necesară ocupării acestei funcţii, fiind absolventă a Facultăţii de Ştiinţele Naturii”.

Pârvulescu, bun pentru orice şef

Despre pesedistul Gabriel Valentin Pîrvulescu nu mai sunt prea multe de spus. Numit clar pe criterii politice la șefia ACN, Pîrvulescu are ”scuza” de a fi fost, totuși, căpitan la Midia și director general al ANR, acum mai bine de un deceniu. Personaj apropiat de fostul primar Radu Mazăre, iar acum membru al echipei lui Decebal Făgădău, consilierul local Pârvulescu a știut să afișeze de-a lungul timpului o obediență care l-a păstrat în funcții calde și fără mari bătăi de cap, indiferent de numele şefului.

Indemnizație regească
Meritată sau nu, noii administratori vor avea parte de o leafă regească la șefia Administrației Canaleor Navigabile, deși este evident că o parte din ei nu vor mișca un deget pentru acești bani. Potrivit unui alt punct de pe ordinea de zi aprobat de AGA, indemnizația lunară va depăși 12.000 de lei: ”Se aprobă valoarea brută a remunerației fixe lunare pentru administratorii nou numiți în cuantum de 12.212 lei brut, cu încadrarea în prevederile bugetare”.

https://www.replicaonline.ro/numiri-surprinzatoare-la-sefia-administratiei-canalelor-navigabile-leafa-peste-12-000-lei-pe-luna-396905/

 

Exporturile de animale vii din România au înregistrat o creștere constantă în ultimul deceniu. Din 2009 și până în 2018, din portul Midia au plecat, spre țările arabe, efective de ovine în greutate totală de 546.654 de tone.

Evoluția exporturilor prin acest port demonstrează cât se poate de grăitor creșterea interesului partenerilor arabi pentru ovinele românești. Astfel, în anul 2009, au fost exportate 10.918 tone; în 2010 – 29.865 tone; în 2011 – 22.457 tone; în 2012 – 49.245 tone; în 2013 – 64.993 tone; în 2014 – 58.690 tone; în 2015 – 48.515 tone; în 2016 – 93.299 tone; în 2017 – 97.738 tone; în 2018 – 70.934 tone. Iar în primele cinci luni din anul 2019 au fost exportați berbecuți în greutate totală de 37.438 tone.

Cum se explică creșterea constantă a cererii din partea țărilor arabe? Firmele care se ocupă cu colectarea animalelor de la producători, cu îngrășarea și livrarea pe piața externă se feresc să dea orice fel de informații despre afacerile lor.

Desigur, calitatea deosebită a ovinelor românești și prețul atractiv constituie o explicație, dar mai există și altele. În luna mai 2013, Asociația Exportatorilor de Animale Vii din Australia a decis să întrerupă livrările către Egipt. Australienii au fost șocați când au văzut imagini cu animale ucise și torturate cu cruzime în câteva abatoare din această țară. Locul liber lăsat pe piață a fost ocupat de exporturile altor țări mai puțin sensibile la astfel de atrocități. Poate că și acesta este unul dintre motivele care îi determină pe exportatorii din România să nu dezvăluie care este destinația animalelor.

Astăzi, efectivele de ovine din țara noastră depășesc 9 milioane de capete, afirmă inginerul zootehnist Iancu Polifronie, președintele Asociației Crescătorilor de Ovine din Dobrogea și al Federației Crescătorilor de Oi din România. Din păcate, românii nu au o cultură gastronomică legată de oaie.

„Ca urmare, între 60% și 70% din producție este exportată, piața tradițională fiind cea arabă, colaborarea datând dinainte de 1989. În ultimii ani, s-au făcut mai multe demersuri pentru a pătrunde pe noi piețe din lumea arabă, în Iran și Arabia Saudită”, a declarat Iancu Polifronie.

Cruzimi nejustificate în drumul spre Orientul Mijlociu

Într-adevăr, în urma vizitei făcute de premierul Viorica Dăncilă în țările din Golful Persic, în octombrie 2018, s-a convenit ca România să livreze 200.000 de ovine. Primul lot, de 70.000 de capete de ovine, ar fi trebuit să fie exportat în luna martie. Dar, la scurt timp, contractul încheiat cu societatea Al Mawashi din Kuweit a devenit ținta unei campanii online, prin care se cerea României să renunțe la el. Motivul? Oile sunt supuse unor cruzimi nejustificate când sunt transportate în Orientul Mijlociu, susțineau inițiatorii. Campania era derulată de Animals International, aripa globală a ONG-ului australian Animals Australia.

În 2018, Australia a acționat pentru interzicerea acestui tip de exporturi, determinând societatea Al Mawashi să caute noi furnizori în alte părți ale lumii. ONG-ul australian a acuzat condițiile „barbare” pentru animalele transportate cu vaporul de către importatorul din Golf, susținând că animalele „se coc” din cauza căldurii excesive și supraaglomerării și că 1,5 milioane de oi ar fi murit pe vapoarele companiei.

Lucrurile au avansat și, pe data de 10 iulie 2019, Vytenis Andriukaitis, comisarul european pentru sănătate și siguranță alimentară, i-a cerut ministrului Agriculturii, Petre Daea, să oprească exportul a 70.000 de ovine către o serie de state din Golful Persic, invocând faptul că nu pot fi asigurate condiții bune pentru transportul animalelor, acesta urmând să fie expuse la temperaturi de 46 de grade Celsius.

Un număr de 70.000 de oi urmează să fie încărcate pe nava „Al Shuwaikh”, care a acostat în portul Midia pe data de 11 iulie. Vasul, construit în 1986, având lungimea de 179,81 metri, lățimea de 26,55 metri și capacitatea de 25.088 tdw, este proprietatea companiei Kuweit Livestock Transport & Trading (KLTT), cunoscută și sub numele de Al Mawashi. Animalele urmează să fie transportate până în Kuwait, Qatar și Emiratele Arabe Unite, unde are loc, în luna august, „Festivalul sacrificiului”.

Comisarul european atrage atenția asupra faptului că animalele vor fi expuse unor temperaturi extreme, iar prevederile legale din domeniu interzic transportul acestora în astfel de condiții.

Întrebat de ziariști, ministrul Petre Daea a declarat: „Noi nu oprim exportul de ovine pentru că România are și drepturi, și obligații. Are dreptul de a exporta și obligația de a respecta regulile de export și le respectă întocmai. În acest moment, ANSVSA, prin prezența specialiștilor din zonă, dar și a președintelui, se află în port pentru a asista la respectarea tuturor regulilor privind bunăstarea animalelor. Nu este niciun motiv să se oprească exportul pentru că este în interesul fermierilor și al țării. Este păcat de munca pe care fermierii au făcut-o până acum, să aducă animale la greutatea de livrare și acum să nu le poată livra”.

Guvernul României, ameninţat cu judecata

Reacțiile internaționale n-au întârziat. Organizația Animals International a anunțat că va da în judecată Guvernul României pentru „tortura planificată asupra animalelor” și cere Comisiei Europene să declanșeze procedura de infringement împotriva țării noastre.

https://www.cugetliber.ro/stiri-economie-romania-nu-va-stopa-exportul-de-ovine-spre-tarile-arabe-379300

 

Samsung Heavy Industries a anunțat livrarea celei mai mari nave portcontainer din lume. Compania sud-coreeană a declarat că unul dintre cele șase portcontainere cu capacitatea de 23.000 TEU (containere convenționale), comandate de elvețienii de la Mediterranean Shipping Company în septembrie 2017, a părăsit sâmbăta, 13 iulie, șantierul naval din Geoje.

Botezată „MSC Gulsun”, nava are lungimea de 400 de metri, lățimea de 61,5 metri, înălțimea de 33,2 metri și capacitatea de 23.756 TEU.

Samsung Heavy este prima companie din lume care a construit un portcontainer cu capacitatea de peste 20.000 TEU. În 2015, ea a primit o comandă de la compania japoneză Mitsui O.S.K. să construiască patru nave de 20.100 TEU.

https://www.cugetliber.ro/stiri-economie-samsung-heavy-industries-a-construit-cel-mai-mare-portcontainer-din-lume-379395?utm_source=cugetliber&utm_medium=site&utm_content=sectiune-Economie&utm_campaign=Articole%20sectiune%20Economie

 

16.07.2019

 

Ameropa a semnat o facilitate de credit tip revolving multivalută în valoare de 324 milioane euro cu un sindicat de bănci format din Banca Comercială Română (BCR) şi Raiffeisen Bank SA în calitate de aranjori principali mandataţi iniţiali, bookrunners şi bănci de structurare, împreună cu ING Bank N.V. Amsterdam – Sucursala Bucureşti şi UniCredit Bank, în calitate de aranjori principali mandataţi şi creditori, conform unui comunicat al BCR.

BCR a acţionat şi în calitate de agent de facilitate şi garanţii, precum şi agent de documentaţie.

Facilitatea, a cărei maturitate poate fi extinsă până la trei ani, va fi folosită de Azomureş SA, Ameropa Grains SA şi Chimpex SA pentru a consolida structura datoriilor financiare şi a majora valoarea acestora prin refinanţarea facilităţilor bilaterale existente şi finanţarea noilor nevoi de capital de lucru. Facilitatea este compusă din două tranşe, o facilitate de credit tip revolving şi o tranşă care poate fi utilizată sub formă de facilităţi auxiliare în scopuri diverse, inclusiv facilităţi de tip ovedraft, scrisori de garanţie şi acreditive.
Nestor Nestor Diculescu Kingston Petersen (NNDKP) a acţionat în calitate de consultant legal pentru creditori, în timp ce Popovici Niţu Stoica & Asociaţii (PNSA) a acţionat în calitate de consultant legal pentru Ameropa.

Acest credit sindicalizat oferă multiple posibilităţi de utilizare pentru a răspunde eficient nevoilor viitoare ale Ameropa în Romania şi pentru a-i susţine dezvoltarea.
‘Suntem foarte încântaţi că am semnat cu succes aceasta nouă facilitate. În plus faţă de refinanţarea liniilor existente într-o unică facilitate sindicalizată, aceasta permite entităţilor din România ale grupului Ameropa să-şi mărească substanţial capacităţile de finanţare bancară. Succesul acestei tranzacţii demonstrează calitatea ridicată a operaţiunilor grupului în România şi relaţiilor sale strânse cu băncile, fiecare dintre acestea fiind şi creditorii grupului la nivel global”, spune Andreas Zivy, preşedinte al Grupului Ameropa.
Fondată în 1948, Ameropa este o companie elveţiană de producţie şi import export în domeniul cerealelor şi îngrăşămintelor.

https://www.economica.net/credit-sindicalizat-de-324-milioane-de-euro-pentru-azomures-ameropa-grains-si-chimpex-de-la-bcr-raiffeisen-ing-si-unicredit_171355.html

 

Administratorul unic al societății Tar Decirom SA a aprobat în data de 17.05.2019 o decizie importantă. Astfel, 3 acțiuni întregi consolidate se atribuie Codruței Dana Bogatu, care va achita contravaloarea acestora în contul societății, iar 2,5 lei rămași din majorare vor întregi valoarea unei acțiuni dintre cele deținute de acționarul majoritar Stone Group SRL. Capitalul social al societății (integral în numerar) în valoare totală de 90.002,5 lei, integral vărsat, este distribuit în 5.143 acțiuni nominative, având o valoare nominală de 17, 5 lei fiecare, va fi distribuit între acțonari după cum urmează:

Stone Group SRL – 514.0 99,94%, Acționari tip listă 30,06%, total acțiuni – 5.143.100% .

„Având în vedere Hotărârea Adunării Generale a Acționarilor nr. 1/25.03.2019, prin care s-a aprobat consolidarea valorii nominale a unei acțiuni Tar Decirom SA, de la 2,50 lei/acțiune la 17,50 lei/acțiune, prin creșterea valorii nominale a acțiunilor concomitent cu reducerea numărului total de actiuni; având în vedere faptul că în perioada de exercitare a opțiunilor de aport în numerar sau de restituire de aport de 30 de zile, respectiv până la data de 26.04.2019, niciun acționar dintre cei care nu dețineau la data adunării generale, un multiplu de 7 acțiuni, nu a efectuat aporturi suplimentare, calculate la valoarea nominală noua a acțiunii, pentru a deține un număr întreg de acțiuni noi (consolidate), în conformitate cu dispozițiile art. 1 b din hotărârea AGEA mai sus publicata, are loc anularea unui număr de 22 acțiuni (vechi, neconsolidate), numerotate de Ia 35.980 Ia 36.001, pentru acționarii care nu au utilizat opțiunea de a veni cu aport suplimentar în numerar în vederea reîntregirii valorii unei acțiuni până la nivelul raportului de consolidare, astfel încât, la data de 14.05.2019, li s-au restituit acestora aporturile inițiale, la valoare nominală de 2,5 lei/acțiune, prin mandat poștal, conform borderou și facturi fiscale/chitante; având în vedere anularea celor 22 acțiuni (vechi, neconsolidate), numerotate de Ia 35.980 la 36.001 inclusiv, în vederea menținerii capitalului social al societății la aceeași valoare, respectiv 90.002,5 lei, s-a aprobat, prin aceeași hotărâre anterior menționată, majorarea capitalului social al societății cu suma de 55 lei din surse proprii de finanțare (alte rezerve), prin emisiunea de către societate, a 3 noi acțiuni, în baza Hotărârii Adurării Generale a Acționarilor nr. 1/25.03.2019“, se spune în deciza administratorului unic al societății Tar Decirom SA. Prezenta decizie a fost publicată în Monitorul Oficial al României.

https://www.ziuaconstanta.ro/stiri/actualitate/s-a-modificat-structura-capitalului-social-al-societatii-tar-decirom-sa-695802.html

 

Administratorii societăţii Sea Container Services SRL s-au întrunit în şedinţă generală la data de 20 mai 2019.

Societatea, cu sediul în municipiul Constanţa, în Incinta Port, unde Stone Group SRL deţine 50% din capitalul social, Marius Fainarea deţine 25% şi Lenuţa Pîlcă deţine restul de 25% din capitalul social, a întrunit cvorumul la şedinţă.

Au aprobat fuziunea prin absorbţie dintre Property Development SRL, în calitate de absorbantă şi Sea Container Services. De asemenea, ca urmare a fuziunii, se va dizolva fără a intra în lichidare societatea absorbantă Property Development SRL, cu seidul în Agigea, Constanţa, preluând 100% activele şi pasivele societăţii absorbite firma Sea Container Services SRL.

Pentru patrimoniul preluat, se va emite un număr de 57 de părţi sociale noi ce se vor distribui asociaţilor Sea Container Services SRL – Stone Group SRL (29 părţi sociale), Marius Fainarea (14 părţi sociale) şi Lenuţa Pîlcă (14 părţi sociale).

https://www.ziuaconstanta.ro/stiri/actualitate/societatea-property-development-srl-absorbita-de-sea-container-serves-srl-695803.html

 

  • Economie

15.07.2019

 

“Compania Naţională de Căi Ferate CFR SA informează că luni 15 iulie 2019 încep lucrările de reparaţii şi consolidare la podul de cale ferată situat pe magistrala feroviară Bucureşti – Constanţa, la km 4+327 (Pod Constanţa), lucrările desfăşurându-se doar în cursul nopţii, în intervalul orar 22.00-05.00”, anunţă reprezentanţii CFR.

Lucrările vor fi realizate de pe partea dreaptă pe sensul de intrare în pasaj dinspre Centru spre Bucureştii Noi şi vor fi executate, în etape succesive, în în cursul nopţii, fără închiderea totală a circulaţiei autovehiculelor pe Calea Griviţei. Se va păstra în pemanenţă deschisă o bandă cu lăţimea de minimum 2,5 m, pe sensul unde se desfăşoară lucrările.

Reprezentanţii CRF dau asigurări că o bandă va fi menţinută deschisă chiar dacă lucrările vor implica restricţii pe ambele sensuri ale liniei de tramvai. De asemenea, aceştia mai asigură că nu vor interveni modificări majore în circulaţia rutieră.

“Dat fiind faptul că podul feroviar de la km 4+327 reprezintă un obiectiv de utilitate publică, cu o importanţă deosebită atât pentru traficul feroviar, cât şi pentru cel rutier, CFR SA a analizat şi a stabilit împreună cu constructorul şi cu autorităţile locale abilitate un program de lucrări astfel încât, în perioada execuţiei, să nu intervină modificări majore de trafic în circulaţia rutieră”, mai anunţă reprezentanţii CRF.

https://www.zf.ro/business-construct/luni-incep-lucrarile-la-podul-de-pe-calea-ferata-bucuresti-constanta-18234840