Octogon Gas & Logistics S.R.L.

Octogon Gas & Logistics S.R.L.

Date de contact

  • Constanta, Bd. Mamaia Nr. 182, 900540
  • Telefon: 0241 548800
  • Fax: 0241 547700
  • Email: octogon@octogon.ro
  • Website: www.octogon-gl.ro

Date de identificare

  • Reprezentant: Idu Cornelui Bogdan
  • CUI: 24531034
  • Nr. Reg. Com: J13/3470/2008

Domeniul nostru de activitate îl constituie:

  • descarcarea, incarcarea navelor si barjelor si stocarea de butan, propan, amestecuri ale lor si autogaz
  • prepararea de amestecuri de propan/butan (autogaz)
  • livrarea de butan, propan, amestecuri ale lor si autogaz.

Amplasarea terminalului este realizata pe o platforma noua in localitatea Navodari/Cap Midia – Jud Constanta.
Terminalul dispune de un dig de acces lung de 120m si 4m la coronament, care se termina cu o dana de acostare de 40m lungime si doua geamanduri de legare la sud si nord de dana. Digul sustine conducta de faza lichid si faza gaz care face legatura cu instalatiile terminalului.

Aceste facilitati permit acostarea navelor cu o lungime de 125m avand un pescaj de 7.2m.
Racordul la manifoldul navei se asigura printr-un set de furtunuri flexibile din otel inox cu dimensiunile de 150mm pe faza lichida si 100mm pe faza vapori ceea ce asigura o rata de descarcare de aprox. 300 mc/h.

Parcul de stocare dispune de 10 rezervoare cilindrice cu o capacitate de 400 mc fiecare, asezate orizontal, in grupuri de cate doua, montate in cuve betonate de retentie.
Descarcarea / incarcarea navelor se poate face in/din rezervoarele de stocaj, precum si in paralel in/din cisterne CF.

Rampa CF dispune de 8 brate mobile de operare plasate pe doua linii de incarcare (cate 4 pe linie) si asigura un front de 8 cisterne CF ce pot fi incarcate/descarcate simultan direct de la vapor sau cu cele 4 electropompe de marfa cu capacitatea de 50 mc/h fiecare. Controlul cantitatilor operate se realizeaza prin debitmetre volumice aferente fiecarui brat si cu doua cantare pod aflat pe fiecare front de operare.

Rampa auto dispune de doua poduri cantar si permite incarcarea simultana a doua cisterne auto de cate 40 mc fiecare cu cele trei electropompe de marfa cu debitul de 12mc/h fiecare.
In parcul de rezervoare exista un skid de masura (debitmetru masic), ce contorizeaza cantitatea receptionata de la nava. Acesta permite urmarirea exacta a cantitatilor vehiculate spre si dinspre nava.

Toate procedurile de descarcare/incarcare si mixare gaz, sunt comandate, monitorizate si controlate automat cu ajutorul sistemului automat de distributie DCS, dar este posibil si controlul manual, direct de catre operator.

Terminalul mai dispune si de 3 electrocompresoare de GPL care se folosesc pentru diferite manevre ce se fac intre rezervoare, dar in special pentru descarcarea cisternelor CF prin introducerea de GPL faza gaz in cisterne si cresterea presiunii in interiorul acestora.

Pentru racirea rezervoarelor si a cisternelor (CF si auto) cu apa pulverizata in caz de supraincalzire sau incendiu, terminalul dispune de o gospodarie de apa de racire / incendiu compusa dintr-un rezervor din beton cu o capacitate de 1200 mc si o statie de pompare formata dintr-o electropompa de mentinere a presiunii si 3 motopompe cu un debit individual de 350 mc/h. Sistemul de incendiu suprateran se porneste in caz de pericol sau pentru probare.
Intregul terminal este prevazut cu senzori de gaz si de flacara care declanseaza alarma in caz de incendiu sau scapari de gaze.

Instalatia de produs are in componenta ventile manuale actionate in functie de operatiunea care se executa de catre operatorii de camp si ventile automate, cu comanda electrica si actionare pneumatica. Ventilele automate sunt actionate fie prin proceduri prestabilite, fie la discretia operatorului de la pupitrul de control automat.
Aerul comprimat necesar actionarilor pneumatice este produs de o statie de aer comprimat care este formata din doua electrocompresoare de 10 bari, un rezervor tampon de 500 litri si statie de uscare / filtrare a aerului instrumental, toate cu functionare automata.

Refularile supapelor de siguranta de pe rezervoare sau cele de linie, cat si degazarile voluntare ale anumitor linii sunt dirijate si se acumuleaza intr-un cos de dispersie unde gazul se dilueaza cu abur si este dispersat in atmosfera la o inaltime de 14 m. Aburul necesar procesului se produce intr-o statie separata de producere a aburului la presiunea de 6 bari.
Terminalul dispune de un sediu tehnico-administrativ unde activeaza operatorul DCS si personalul de conducere si coordonare a activitatii.

Produsele care se comercializeaza pentru a fi folosite drept combustibil casnic si carburant sunt amestecuri cu doua componente de baza, propanul si butanul. Cele doua componente rezulta din prelucrarea primara sau distructiva a titeiului si a derivatelor sale, prin separare de celelalte componente. La presiunea atmosferica propanul si butanul se prezinta sub forma gazoasa ( vapori ) si, pentru a se reduce volumul de transport in medie de cca. 200 ori, se lichefiaza prin comprimare.