Noutati

Infrastructura portuara, subiect de discutie intre membrii Constanta Port Business Association si Administratia Porturilor Maritime Constanta

In data de 17 mai 2017, in baza Protocolului de colaborare incheiat intre Constanta Port Business Association si CN APMC, avand ca obiectiv principal identificarea unor solutii optime de interes comun si demararea unor actiuni concrete si imediate pentru rezolvarea problemelor existente in Portul Constanta, la sediul Administratiei Porturilor Maritime a avut loc o intalnire intre operatorii portuari si conducerea Administratiei portuare pentru a discuta problemele privind infrastructura portuara.
Alaturi de reprezentantii CN APMC, membrii Organizatiei Patronale Constanta Port Business Association, ai Federatiei Nationale a Sindicatelor Portuare (F.N.S.P.) si ai Autoritatii Navale Romane au dezbatut problemele majore de interes intampinate de catre operatori in activitatea curenta.

Au fost atinse subiecte precum dragajul de intretinere si de investitie, probleme legate de infrastructura rutiera si feroviara, starea retelei de apa si canalizare, reabilitarea retelei electrice, starea danelor, a cheiurilor si a platformelor, precum si lipsa spatiilor de parcare.

In cadrul acestei intalniri s-a agreat infiintarea unor grupuri de lucru pentru activitatile de remorcaj si pilotaj din care sa faca parte reprezentantii societatilor specializate membre ale Organizatiei Patronale Constanta Port Business Association, ai Administratiei Porturilor Maritime Constanta si Autoritatii Navale Romane.

Administratia portuara a comunicat operatorilor urmatoarele:

– Dragajul de intretinere – CN APMC a atribuit prin procedura de licitatie deschisa derulata in Sistemul Electronic de Achizitii Publice (SEAP), contractul privind dragajul de intretinere in bazinele si senalele porturilor. Valoarea contractului este de 10.939.635,25 lei (fara TVA), durata fiind de 12 luni de la data atribuirii.

– Dragajul de investitie este in derulare, se estimeaza ca in luna iunie va fi lansata licitatia in SEAP.

– Problemele privind infrastructura rutiera au fost incluse intr-un program de reparatii al CN APMC, program finantat din fondurile proprii ale Administratiei portuare, astfel se preconizeaza ca infrastructura rutiera va fi total functionala in perioada sezonului de cereale.

– Proiectul privind modernizarea retelei de apa si canalizare, cu o valoare aproximativa de 60 milioane euro este deja conturat.

– Reabilitarea retelelor electrice, cat si a iluminatului public in port va fi demarata in perioada imediat urmatoare, urmand ca in anumite zone sa fie folosit iluminatul cu fotocelule.

S-a hotarat ca in cursul saptamanii viitoare operatorii portuari sa primeasca din partea Administratiei portuare raspuns la fiecare problema ridicata precum si un termen de remediere a acesteia.